* Officiell Tråd - Epson EMP-TW700 *
1975 svar till detta ämne
Postad 05 oktober 2007 - 14:25
defiant
-
defiant
-
Forumräv
-
-
636 inlägg
Kawe: "-Det finns 5 olika nivåer du kan välja mellan dvs hur starkt du vill att lampan ska lysa."
//
Jag började fundera lite när jag läste detta, har själv en epson tw700 men nån sådan inställning hittar jag inte, "5st olika lägen för lampstyrka", vart hittar jag den och blir det stor skillnad på bildkvaliten?
Mvh. Johan
<{POST_SNAPBACK}>
Det är nog snarare 7 olika färglägen på bilden än 5 lamplägen du hittar dem under knappen Color Mode
tw700_color_mode.jpg 91,95K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av defiant, 05 oktober 2007 - 14:27.
Postad 06 oktober 2007 - 16:56
nastic
-
nastic
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Aha, då är jag helt med. Den inställningen känner jag till och har lekt med en hel del. För den där inställningen om lamplägen dom pratat om ovan finns ej.
Tack för svar. Mvh. Johan
Postad 12 oktober 2007 - 22:30
Unregistered43614
-
Unregistered43614
-
Lärjunge
-
-
479 inlägg
På måndag kommer dom och hämtar min projektor för lagning.
Det är något konstigt ljud när jag tex. kör Theater Black mode. Låter som en brummande fläkt leller något liknande. Mycket störande. Hoppas dom kan hitta och laga felet nu bara!
<{POST_SNAPBACK}>
Men suck har fått exakt samma problem... löste det sig för dig efter reparation?
Postad 12 oktober 2007 - 23:24
Nomad
-
Nomad
-
"Justice is coming"
-
-
6 401 inlägg
På måndag kommer dom och hämtar min projektor för lagning.
Det är något konstigt ljud när jag tex. kör Theater Black mode. Låter som en brummande fläkt leller något liknande. Mycket störande. Hoppas dom kan hitta och laga felet nu bara!
<{POST_SNAPBACK}>
Men suck har fått exakt samma problem... löste det sig för dig efter reparation?
<{POST_SNAPBACK}>
Ja, nu låter den som den borde. Fast jag har inte haft så mycket tid att kolla på film den senaste tiden, men jag tror nog att problemet är löst!
Postad 17 oktober 2007 - 18:17
Unregistered68eeb4be
-
Unregistered68eeb4be
-
Forumräv
-
-
518 inlägg
Någon mer som har problem med eftersläpningar när man kör via PC framför allt i PES men även lite i FPS, någon som vet om man kan göra någon inställning eller något?
Postad 17 oktober 2007 - 20:56
Assman
-
Assman
-
Forumräv
-
-
531 inlägg
Problem!
Jag har ställt in min dator på att köra dualview, men när jag drar muspekar till höger så pluppar den upp på vänster sida på projektorn. Jag vill liksom ha samma bild på datorn som på projektorn utan att musen flippar över och har sig. Jag kan ställa in det genom att "klona" bilden, men då blir upplösningen skitpiss på min LCD-datorskärm.
Någon som vet vilken inställning jag ska leta efter?
annat problem är att när jag har projjen inställd på 1280x720 så syns bara en liten del av skrivbordet, jag trodde man kunde se hela. Jag kör via Dvi-hdmi!
Tacksam för tips!
Redigerat av Assman, 17 oktober 2007 - 20:57.
Postad 17 oktober 2007 - 23:18
Stich
-
Stich
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Problem!
Jag har ställt in min dator på att köra dualview, men när jag drar muspekar till höger så pluppar den upp på vänster sida på projektorn. Jag vill liksom ha samma bild på datorn som på projektorn utan att musen flippar över och har sig. Jag kan ställa in det genom att "klona" bilden, men då blir upplösningen skitpiss på min LCD-datorskärm.
Någon som vet vilken inställning jag ska leta efter?
annat problem är att när jag har projjen inställd på 1280x720 så syns bara en liten del av skrivbordet, jag trodde man kunde se hela. Jag kör via Dvi-hdmi!
Tacksam för tips!
<{POST_SNAPBACK}>
Har samma problem, när jag kör 1280x720 så försvinner kanterna av bilden. För att få bukt på detta måste jag sänka upplösningen till 1176x664. Då blir bilden exakt rätt i storlek, men jag ser på väggen att projektorn inte använder hela bildytan. Min setup är att jag matar projektorn med HDMI kabel från min laptops HDMI utgång. Grafikkort Geforce go7600. Tacksam för svar! Hälsningar Mikael
Redigerat av Stich, 17 oktober 2007 - 23:19.
Postad 18 oktober 2007 - 19:54
Radaghast
-
Radaghast
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
När ni beskriver att inte hela bilden visas så känns det som jag stött på det med.
När jag kör från datorn dvi->hdmi va jag tvungen att byta inställningar i projjen.
Kolla under menyn:
Image->Advanced->Output Scaling->Där valde jag Larger istället för Normal
Det ordnade till det för mig iaf. Kanske löser erat problem med?
Kör Ati grafikkort med 7.10 drivare.
Postad 18 oktober 2007 - 22:16
Stich
-
Stich
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
När ni beskriver att inte hela bilden visas så känns det som jag stött på det med.
När jag kör från datorn dvi->hdmi va jag tvungen att byta inställningar i projjen.
Kolla under menyn:
Image->Advanced->Output Scaling->Där valde jag Larger istället för Normal
Det ordnade till det för mig iaf. Kanske löser erat problem med?
Kör Ati grafikkort med 7.10 drivare.
<{POST_SNAPBACK}>
Hallelulja! Det fungerade, tack så mycket!
Postad 22 oktober 2007 - 14:51
Markus B
-
Markus B
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Hur ofta brukar ni göra rent filtret på eran projje?
Postad 22 oktober 2007 - 20:07
baconaboo
-
baconaboo
-
Lärjunge
-
-
298 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
någon sa tidigare var 100e timma, jag rengjorde mitt efter 250h för jag ej visste om det och det var inte särskilt dammigt så vet inte riktigt, men det kan ju lukta bränt om man väntar för länge.
Postad 22 oktober 2007 - 21:33
Markus B
-
Markus B
-
Amatör
-
-
53 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
någon sa tidigare var 100e timma, jag rengjorde mitt efter 250h för jag ej visste om det och det var inte särskilt dammigt så vet inte riktigt, men det kan ju lukta bränt om man väntar för länge.
<{POST_SNAPBACK}>
Ok tack
Postad 04 november 2007 - 13:20
Unregistered857dc85f
-
Unregistered857dc85f
-
Användare
-
-
227 inlägg
jag rengjorde nyligen mitt och tänkte inte på hur det satt när jag tog ur det, men borde ju inte spela någon roll vilkenväg ett filter sitter?
Postad 05 november 2007 - 18:58
Assman
-
Assman
-
Forumräv
-
-
531 inlägg
Umm, jag har fortfarande problem med att köra min proj till datorn...Jag har satt den på "larger" och 1280x720. Hur gör ni med scaling? Jag har provat att ställa in scaling på projen och att datorn ska prova, men det blir ändå muppat.
Spelar jag filmer blir det skitbra upplösning och rätt, men jag ser inte längst ner i bild på skrivbordet:( Jag kör dualview, alltså upplösningarna ska Ej påverka varandra utan det ska funbgera individuellt.
Det skumma är att kör jag på "clone" så fungerar det skitbra i 1280x720 men på min datorskärm blir det helkass. Huur gör ni?
Postad 06 november 2007 - 15:51
hundrakg
-
hundrakg
-
Mästare
-
-
3 225 inlägg
Kanske en dum fråga, men kan DVI-HDMI signalen mellan datorn o projjen uppfattas som "Analog" ???
Frågar därför när jag kör mitt graffekort 9800pro till TW700:an så får jag bra bild, MEN jag kan fortfarande ändra Epsonwhite ON/OFF, det ska jag väl inte kunna om det varit "Digitalt" ? eller ?
Hur ska jag i så fall förvissa mig att bilden är "Digital" ?
En annan skum grej: jag ska väl kunna se någon av strecken i testet Brightness(Blacker then black) på skivan DVE ? jag ser inte ett enda av strecken ? skumt..........
Sebbe..
Postad 06 november 2007 - 17:10
baconaboo
-
baconaboo
-
Lärjunge
-
-
298 inlägg
Umm, jag har fortfarande problem med att köra min proj till datorn...Jag har satt den på "larger" och 1280x720. Hur gör ni med scaling? Jag har provat att ställa in scaling på projen och att datorn ska prova, men det blir ändå muppat.
Spelar jag filmer blir det skitbra upplösning och rätt, men jag ser inte längst ner i bild på skrivbordet:( Jag kör dualview, alltså upplösningarna ska Ej påverka varandra utan det ska funbgera individuellt.
Det skumma är att kör jag på "clone" så fungerar det skitbra i 1280x720 men på min datorskärm blir det helkass. Huur gör ni?
Bilden ska väl regleras automatiskt gentimot projjen så bilden blir i rätt upplösning etc då man kör med hdmi.
Postad 06 november 2007 - 22:53
Unregisteredfe29246a
-
Unregisteredfe29246a
-
Lärjunge
-
-
316 inlägg
Tja Alla TW700 ägare
Var ett tag sedan man var här och skrev, men nu 1151 timmar senare på lampan så är det dags.
Jo har något blinkande i bilden, känns som lampan lyser till ibland, en liten ljus skiftning, trodde
först det var auto iris men icke de.
någon som har någon susning kring detta ? kanske ström spikar ? fast det känns komma lite för
ofta och oregelbundet.
Annars har det varit 1151 trevliga timmar
Edit: Ska tilläggas att det enbart verkar vara detta problem med Theatre black, inget som jag märkt vid film tittande, däremot då man surfar runt på nätet alltså använder datorn till annat än film.
Redigerat av Unregisteredfe29246a, 06 november 2007 - 23:04.
Postad 07 november 2007 - 08:16
eliselis
-
eliselis
-
Lärjunge
-
-
484 inlägg
Tja Alla TW700 ägare
Var ett tag sedan man var här och skrev, men nu 1151 timmar senare på lampan så är det dags.
Jo har något blinkande i bilden, känns som lampan lyser till ibland, en liten ljus skiftning, trodde först det var auto iris men icke de.
någon som har någon susning kring detta ? kanske ström spikar ? fast det känns komma lite för ofta och oregelbundet.
Annars har det varit 1151 trevliga timmar 
Edit: Ska tilläggas att det enbart verkar vara detta problem med Theatre black, inget som jag märkt vid film tittande, däremot då man surfar runt på nätet alltså använder datorn till annat än film.
Nu är ju jag ingen TW-700 ägare, men jag provar på med ett svar i alla fall... Det kan ha att göra med att ljusbågen i lampan kan bli ostabil efter x antal timmar Det brukar gå att åtgärda med att köra lampan på normal mode ett antal timmar istället för eco- mode, i alla fall när det gäller Panasonicprojjar Theatre Black är ju ett eco-mode läge i TW-700 så du kan ju alltid testa att köra ett av lägena som ger normal mode på lampan (vet inte vad dom heter i TW-700) för att sedan gå tillbaka till Theatre Black och kolla om lampan har stabiliserat sig Men om det är det felet så borde det iofs även synas vid filmtittande så du kanske har ngt annat problem... elis
Postad 10 november 2007 - 23:45
Unregisteredfe29246a
-
Unregisteredfe29246a
-
Lärjunge
-
-
316 inlägg
Som du föreslog så har jag också gjort nu, och har inte märkt av det nå mer.
Postad 18 november 2007 - 21:00
gårdemyr
-
gårdemyr
-
Lärjunge
-
-
277 inlägg
Har nu införskaffat en Epson tw-700.
Har inte hunnit testa den men, den är köpt
i alla fall  .
Men jag undrar hur denna projje fungerar med PS3/blueray osv.
Fungerar det bra, inga hack i bilden eller vad som nu kan hända?
Är inte speciellt kunnig så skriv allt möjligt tack
gårdemyr
Postad 02 december 2007 - 09:47
Klas_Eman
-
Klas_Eman
-
Rookie
-
5 inlägg
Har precis köpt en Epson, för två dagar sedan. Det ända jag har att klaga på är att det blir som en slags fisheye effekt på bilden. Någon som vet om det är med någon inställning som jag kan ordna detta?
Ska tilläggas att det spelar ingen roll vilken källa jag kör ifrån eller vilken aspect mode jag använder.
Jätte tacksam för svar.
Mvh
Klas E
Postad 03 december 2007 - 06:45
wufei
-
wufei
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Det enda jag kan komma på är om din projektor lutar eller står snett. Du kanske borde kontrollera hyllan? den står på angående lutning ner/upp.
När det gäller höger/vänster ska den peka rakt fram mot duken även om den står snett om mitten, dvs 90 graders vinkel. Att den sedan projicerar på duken sköter man med lens shift.
Postad 04 december 2007 - 06:22
Markus B
-
Markus B
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Det är inte så att du kör med wide som aspect mode? Då drar den ju ut bilden på sidorna, vilket märks väl om man kollar på F1 tex.
Postad 14 december 2007 - 13:29
kalcipos
-
kalcipos
-
Rookie
-
3 inlägg
Har kört min TW700 en vecka nu. Störs väldigt mycket av oljud från autom iris. Klarar inte att ha den på. Låter som en hårddisk som jobbar hela tiden och överröstar fläktljudet ( i låga läget, Teather Black, ljusare är inte att tänka på, då är fläktljudet oxo störande.) Har någon annan liknande problem med irisen och isf vad finns det för lösning? Har mejlat Epson support för tre dagar sedan men därifrån är det dött. Dåligt tycker jag!
Postad 14 december 2007 - 13:35
defiant
-
defiant
-
Forumräv
-
-
636 inlägg
Har kört min TW700 en vecka nu. Störs väldigt mycket av oljud från autom iris. Klarar inte att ha den på. Låter som en hårddisk som jobbar hela tiden och överröstar fläktljudet ( i låga läget, Teather Black, ljusare är inte att tänka på, då är fläktljudet oxo störande.) Har någon annan liknande problem med irisen och isf vad finns det för lösning? Har mejlat Epson support för tre dagar sedan men därifrån är det dött. Dåligt tycker jag!
Min låter också som en hårddisk. Berätta gärna om du får något svar från Epson.
Postad 14 december 2007 - 14:24
baconaboo
-
baconaboo
-
Lärjunge
-
-
298 inlägg
Ni måste fått ett måndagsexemplar, min låter inte alls mycket om du inte tittar på cirka 4 filmer i rad. Då börjar fläktarna låta lite mer.
Angående denna projektor tillsammans med ps3 måste jag säga att den klarar jobbet bra, visst det är som vanligt med projektorer. Det är lite mörk bild ibland men det är ju för att projektorn i sig inte är bättre än vad den är. Annars så är det inget hackande, inte i motorstorm i alla fall som är det enda "fartfyllda" spelet jag kört på ps3an. Har bara testat det samt resistance fall of men samt fight night round 3 och dom funkar klockrent. Ska bli intressant och se gran turismo på denna projje.
Gällande blueray kan jag ej säga mycket, har bara en film som är "ghostrider" som ingick då jag köpte ps3an och i denna film är det knappt någon skillnad från dvd förutom då man får se flammor och landskap samt vissa närbilder. Men det är för att filmen i sig är riktigt dålig i blueray, likaså i hddvd.
Sen vet jag inte riktigt hur det ser ut i olika bildlägen, jag tittar enbart på "theatre black 1" samt max i bildstyrkan eller vad man ska kalla det, det gör jag för det anser jag vara bekvämast för ögonen. Kan ju se bättre ut ifall du väljer ett mer ljusstarkt bildläge.
Du som hade problem med att bilden känns lite fiskögonaktigt, så hade jag i början också men även lite nu. Detta beror på att den inte blir helt rak då man kör den takhängd (iaf i min situation). Då jag körde den på ett bord första försöket för att testa den var bilden 100% rätt. Nu så är det kanske 2-3cm skillnad på bildens höjd om man mäter längst ut till vänster och höger. Har mixtrat som fan med det men slutat då jag inbillat mig det är takets fel och då man flyttar hemifrån ska skaffa en vägghylla eller liknande.
Postad 14 december 2007 - 16:15
kleinis
-
kleinis
-
Forumräv
-
-
524 inlägg
Gällande blueray kan jag ej säga mycket, har bara en film som är "ghostrider" som ingick då jag köpte ps3an och i denna film är det knappt någon skillnad från dvd förutom då man får se flammor och landskap samt vissa närbilder. Men det är för att filmen i sig är riktigt dålig i blueray, likaså i hddvd.
Sen vet jag inte riktigt hur det ser ut i olika bildlägen, jag tittar enbart på "theatre black 1" samt max i bildstyrkan eller vad man ska kalla det, det gör jag för det anser jag vara bekvämast för ögonen. Kan ju se bättre ut ifall du väljer ett mer ljusstarkt bildläge.
Enligt recension på High-def digest så ska Ghost rider på Bluray ha riktigt bra bild... 4,5/5 http://bluray.highde...ghostrider.htmlÄn så länge har jag inte sett någon film i bluray som inte skiljt sig mycket från sin DVD-lillebror.
Postad 15 december 2007 - 10:56
wufei
-
wufei
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Det blir så om projektorn är i kontakt med något som tar upp vibrationerna och fortplantar dem, t.ex. ett hyllplan av flexibelt material. Lösningen är att ställa projektorn på något som inte rör på sig som t.ex. en tung bokhylla av solitt trä eller att ställa projektorn på vibrationsdämpande kuddar.
Postad 15 december 2007 - 11:06
defiant
-
defiant
-
Forumräv
-
-
636 inlägg
Min står på en glashylla som jag lagt ikeas lådmatta på (rationell variera) och irisen låter mycket trots detta. Men det var klart värre utan lådmatta.
Postad 15 december 2007 - 14:31
Markus B
-
Markus B
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Hejsan är det nån här inne som har lust att dela med sig av sin kalibrering?
Jag har försökt lite men jag tycker bara jag rör till allting, jag kör på en 1.0 gains Xus duk.
Postad 15 december 2007 - 16:00
FFrrEEddRRiiKK
-
FFrrEEddRRiiKK
-
Mästare
-
-
3 247 inlägg
Till en början kan jag rekommendera att Investera i DVE PAL eller HDDVD, och läsa denna artikel. Det kommer du en bra bit på vägen med.  Oavsett tips från andra, så skall justeringar alltid göras med din projektor och med din/a käll/a/or; kablage, rum, mm. /Fredrik, PROJEKTOR System - Epson & Optoma
Redigerat av FFrrEEddRRiiKK, 15 december 2007 - 17:01.
Postad 15 december 2007 - 16:33
Markus B
-
Markus B
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Tack tack!
Ja jag får ta och göra det, man ska ju lära sig nån gång.
Postad 16 december 2007 - 09:16
wufei
-
wufei
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
IrisljudMin iris lät en hel del när projektorn stod ovanpå en bokhylla av trä. Nu står den på ett hyllplan i en billybokhylla. Jag har tagit bort plywoodskivan på ovanbakdelen av billyhyllan så sladdarna kommer ut där bak. Nu hör jag bara undantagsvis isrisen under filmtittning. Innan jag flyttade projektorn testade jag med korkmattor som dämpmaterial under projektorfötterna. Det krävdes en hel del kork för att dämpa tillräckligt. Nu behöver jag dock ingen kork alls. Det spelar alltså mycket stor roll vad projektorn står på. Typexemplet för när jag kan nu kan höra irisen, är när jag driver projjen med datorn och efter en film är slut och bilden är svart och ljudet har tystnat, så minimerar jag mediaspelaren och visar en ljud Windowsbild. Då väsnas irisen lite. Jag kör lampan på ljussvagt läge.
Postad 18 december 2007 - 15:40
kalcipos
-
kalcipos
-
Rookie
-
3 inlägg
Min låter också som en hårddisk. Berätta gärna om du får något svar från Epson.
Fått svar från Epson idag! "Troligen behöver autoiris justeras" Jag kommer att skicka in den efter helgerna och återkommer med rapport om hur det gick...... (Har provat med annan placering, mjuka fotkuddar m.m. men hjälper inte, ljudet kommer innifrån med höljet som resonanslåda)
Postad 22 december 2007 - 00:57
Unregistered5ab5a3a9
-
Unregistered5ab5a3a9
-
Användare
-
-
142 inlägg
Jaha, då var även jag stolt ägare av TW-700. Satt länge å valde mellan denna och Infocus IN76. Till slut övervägde de till TW-700:ans fördel pga mer allsidghet och garantier. Men nu till en fråga efter att ha kört den ett par timmar. Jag kör med s-video från xboxen(ingen 360) för att kolla lite serier å annat, ibland så så slocknar bilden, blir svart i typ en sekund för att sedan bli svartvit. Är det nån som vet nått om detta, är det kanske en inställning ??
//Jimmy
Postad 23 december 2007 - 07:40
wufei
-
wufei
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Det kan vara idé att köra den med någon annan apparat, (t.ex. en DVD-spelare) och också prova något annat än s-video några timmar och därmed avgöra om problemet är relaterat till xboxen, till s-video eller är generellt.
Felsökning alltså.
Postad 29 december 2007 - 12:02
Klas_Eman
-
Klas_Eman
-
Rookie
-
5 inlägg
Har ett problem med min tw700. Den vill inte använda hela panalen för att visa upp bilden. Istället är det alltid ett fält med svart som den projecerar upp runtom själva bilden. Ända sättet att få bort det är att välja "Zoom" i Aspect Mode då använder den hela panelen för att visa upp bilden. Ska tilläggas att jag har ändrat både i min kabelbox och dvd att visa 16:9 format. Men båda går in till min Yamaha (RX-V657) förstärkare och sen vidare via komponent kabel till projektorn. Kan det ha något med att det går via yamaha förstärkaren, eller att det är via komponent ingången. Får inte detta problemet när jag kör ifrån datorn med VGA.
Någon som har någon lösning på problemet? Vore evigt tacksam
Mvh
Klas E
Postad 30 december 2007 - 23:46
optiholmen
-
optiholmen
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Har ett problem med min tw700. Den vill inte använda hela panalen för att visa upp bilden. Istället är det alltid ett fält med svart som den projecerar upp runtom själva bilden. Ända sättet att få bort det är att välja "Zoom" i Aspect Mode då använder den hela panelen för att visa upp bilden. Ska tilläggas att jag har ändrat både i min kabelbox och dvd att visa 16:9 format. Men båda går in till min Yamaha (RX-V657) förstärkare och sen vidare via komponent kabel till projektorn. Kan det ha något med att det går via yamaha förstärkaren, eller att det är via komponent ingången. Får inte detta problemet när jag kör ifrån datorn med VGA. Någon som har någon lösning på problemet? Vore evigt tacksam
Mvh Klas E
Hej! Nu vet jag inte hur mycket som är svart runt om men du kan ju prova att ändra "output scaling" (sid 30 i manualen tror jag). Om man kör med "larger", så kan man få lite svarta kanter längst uppe och nere. Mvh /Johan
Postad 31 december 2007 - 17:35
Klas_Eman
-
Klas_Eman
-
Rookie
-
5 inlägg
Har ett problem med min tw700. Den vill inte använda hela panalen för att visa upp bilden. Istället är det alltid ett fält med svart som den projecerar upp runtom själva bilden. Ända sättet att få bort det är att välja "Zoom" i Aspect Mode då använder den hela panelen för att visa upp bilden. Ska tilläggas att jag har ändrat både i min kabelbox och dvd att visa 16:9 format. Men båda går in till min Yamaha (RX-V657) förstärkare och sen vidare via komponent kabel till projektorn. Kan det ha något med att det går via yamaha förstärkaren, eller att det är via komponent ingången. Får inte detta problemet när jag kör ifrån datorn med VGA. Någon som har någon lösning på problemet? Vore evigt tacksam
Mvh Klas E
Hej! Nu vet jag inte hur mycket som är svart runt om men du kan ju prova att ändra "output scaling" (sid 30 i manualen tror jag). Om man kör med "larger", så kan man få lite svarta kanter längst uppe och nere.
Mvh /Johan
Hej, Tack för svar men jag har redan provat det där, och försökt mixtra med det mesta. Mvh Klas E
Postad 02 januari 2008 - 23:35
Unregistered998cf521
-
Unregistered998cf521
-
Användare
-
-
178 inlägg
Hej
Jag kör 720p 50hz från ubuntu och får bild på projektorn, men i projektormenyn står det 720p 60hz. Kan någon förklara detta?
Postad 03 januari 2008 - 21:32
Unregistered6e59ce73
-
Unregistered6e59ce73
-
Über-Guru
-
-
10 303 inlägg
Hade ett problem...som löst sig..
Redigerat av Unregistered6e59ce73, 03 januari 2008 - 22:18.
Postad 06 januari 2008 - 23:48
davidandersson
-
davidandersson
-
Lärjunge
-
-
426 inlägg
Någon som hört nåt om en uppföljare till TW-700? Den släpptes ju samtidigt som AX-100 och Panasonic har ju redan släppt AX-200...
Postad 07 januari 2008 - 21:12
Unregistered5ab5a3a9
-
Unregistered5ab5a3a9
-
Användare
-
-
142 inlägg
Det kan vara idé att köra den med någon annan apparat, (t.ex. en DVD-spelare) och också prova något annat än s-video några timmar och därmed avgöra om problemet är relaterat till xboxen, till s-video eller är generellt. Felsökning alltså.
Har änna glömt av å svara här  Men jag har hittat felet, och det ligger vid xboxen. Vet dock inte om det är hona eller hanen som spökar. //Jimmy
Postad 07 januari 2008 - 22:57
Unregistered998cf521
-
Unregistered998cf521
-
Användare
-
-
178 inlägg
Hej
Vart går gränsen för att skicka in projjen för att fixa konvergensfel. Har en helt ny tw700 som ser ut som bilden
DSC_1679.JPG 1,29MB
2 Antal nerladdningar
Postad 08 januari 2008 - 23:23
Unregistered43614
-
Unregistered43614
-
Lärjunge
-
-
479 inlägg
Efter 400 timmar har jag fått problem med att ljusa scener visas i röd ton i vänster kanten och i grön ton i högra kanten  Hade ett liknande fenomen med en Gammal Panasonic PT-AE100 men man hade ju hoppats slippa sånt här men en ny projje :/ Någon som har samma problem? Även min projektor "rasslar" tillräckligt högt för att det ska höras i Theatre Black 1, ska skicka in på rep.
Postad 17 januari 2008 - 22:54
Copperhead
-
Copperhead
-
Rookie
-
8 inlägg
Hej - jag har ett prob med min proj.
Det står "HDMI - Not suported" längst ner till vänster. Jag kör HDMI ifrån HTPC.. Det funkade till en början men nu vill den bara visa "bluescreen" - projjen alltså.
Måste HTPC:n vara inställd på något speciellt för att den ska funka med projektor?
Tacksam för svar.
Edit: Har upptäckt att i uppstarten av datorn så fungerar det: Man ser när datorn tuggar igenom innan windowsloggan dyker upp. (BIOS funkar oxå). Men så fort man kommer till windowsloggan kopplar projjen ifrån och säger "Not suported".
Redigerat av Copperhead, 18 januari 2008 - 18:27.
Postad 18 januari 2008 - 08:08
Unregistered68eeb4be
-
Unregistered68eeb4be
-
Forumräv
-
-
518 inlägg
Hur ska man bära sig åt för att kunna spela Pro evolution soccer på projjen, hackar å eftersläpar bla bla enda spelat som gör det så extremt.
Postad 26 januari 2008 - 20:18
Unregistered57a3c2a6
-
Unregistered57a3c2a6
-
Användare
-
-
105 inlägg
Hur funkar denna med Blu-ray? Vilken signal? Ryckig bild?
Postad 26 januari 2008 - 20:26
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5 967 inlägg
Den funkar helt suveränt med BluRay
Projjen går in i sin andra dimension efter att ha fått bli matad med HD
Så klart blir man sugen att gå vidare nu med 1080p när det äntligen finns på
Skiva ... Men jag tror jag nöjer mig ett par år till med 720p
Har bara 180 cm bred bild och kan inte tänka mig att skillnaden blir så påfallande stor
med 1080p som den blev att gå från uppskalad DVD till äkta 720p
Bäst att inte testa .. det kostar så förbannat
Maveric
Redigerat av Unregistered1103, 26 januari 2008 - 20:26.
Postad 26 januari 2008 - 22:00
Unregistered57a3c2a6
-
Unregistered57a3c2a6
-
Användare
-
-
105 inlägg
Den funkar helt suveränt med BluRay
Projjen går in i sin andra dimension efter att ha fått bli matad med HD
Så klart blir man sugen att gå vidare nu med 1080p när det äntligen finns på Skiva ... Men jag tror jag nöjer mig ett par år till med 720p
Har bara 180 cm bred bild och kan inte tänka mig att skillnaden blir så påfallande stor med 1080p som den blev att gå från uppskalad DVD till äkta 720p
Bäst att inte testa .. det kostar så förbannat
Maveric 
Vad skickar du för signal från din Blu-ray spelare?
4 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 4 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
Projektorer
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|