Officiell Tråd - LG 42PC1RA
1551 svar till detta ämne
Postad 23 januari 2007 - 17:15
dannekarlsson
-
dannekarlsson
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Är det bara jag som upplever ett "flimmer" på PC1R som märks mest när det är mörk bild med ljus bakgrund (eller tvärtom). Bakgrunden "flimmrar" snabbt mellan ljust å mörkt tills bilden byts. Är svårt att förklara men är otroligt irriterande! Kan kanske jämföras med Samsungs DNI-problematik som de har skrivits lite om..
Någon som har tips på hur man får bort eller dämpar detta?
Redigerat av dannekarlsson, 23 januari 2007 - 17:16.
Postad 23 januari 2007 - 17:25
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2 520 inlägg
Det har hänt några gånger att jag har lagt märke till liknande flimmer. Jag har dock ett större bildproblem:
Jag har varit väldigt nöjd med bildkvalitén på min PC1R, men nu på sista tiden har jag märkt att hudfärg "slår över" till rosa. Det ser ut som att TV:n visar för få färger ungefär, hudfärger visas fel. Och det härliga är att det är helt klart mest markant i den övre högra delen av panelen om man delar upp den i fyra rektanglar.
Jag har suttit och testat olika inställningar med inte blivit av med det. Det gäller både analog tv, digital-tv (rgb-scart) och dvd (komponent). Någon som känner igen sig eller har något tips?
Postad 24 januari 2007 - 11:22
Unregisterede45e3982
-
Unregisterede45e3982
-
Användare
-
-
209 inlägg
Ville bara tipsa om att ONOFF har "kampanj" på denna TV. Dom säljer den för 11 990 kr i butiker också.
Postad 24 januari 2007 - 12:02
F.A
-
F.A
-
Lärjunge
-
-
252 inlägg
Det har hänt några gånger att jag har lagt märke till liknande flimmer. Jag har dock ett större bildproblem:
Jag har varit väldigt nöjd med bildkvalitén på min PC1R, men nu på sista tiden har jag märkt att hudfärg "slår över" till rosa. Det ser ut som att TV:n visar för få färger ungefär, hudfärger visas fel. Och det härliga är att det är helt klart mest markant i den övre högra delen av panelen om man delar upp den i fyra rektanglar. Jag har suttit och testat olika inställningar med inte blivit av med det. Det gäller både analog tv, digital-tv (rgb-scart) och dvd (komponent). Någon som känner igen sig eller har något tips?
<{POST_SNAPBACK}>
Jag hade liknande problem med min förra TV, visade sig vara att den stod för nära en gammal högtalare. Kan det vara något annat än bildinställningar som "stör" bilden?
Postad 24 januari 2007 - 12:37
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2 520 inlägg
Jag har varit väldigt nöjd med bildkvalitén på min PC1R, men nu på sista tiden har jag märkt att hudfärg "slår över" till rosa. Det ser ut som att TV:n visar för få färger ungefär, hudfärger visas fel. Och det härliga är att det är helt klart mest markant i den övre högra delen av panelen om man delar upp den i fyra rektanglar. Jag har suttit och testat olika inställningar med inte blivit av med det. Det gäller både analog tv, digital-tv (rgb-scart) och dvd (komponent). Någon som känner igen sig eller har något tips?
<{POST_SNAPBACK}>
Jag hade liknande problem med min förra TV, visade sig vara att den stod för nära en gammal högtalare. Kan det vara något annat än bildinställningar som "stör" bilden?
<{POST_SNAPBACK}>
jag har faktiskt en gammal högtalare, men den står mer än 1 meter från tv:n. dessutom står den längre än tv:n så det borde bli störningar i den lägre delen av högra bilden. Fast man vet ju inte hur magnetfälten går så jag testar att plocka bort högtalaren och ser om det ger resultat. Förresten! Det står ju faktiskt en xbox 360 + en Joytech AV Control Center 540c (en komponentswitch av det större slaget) på högra sidan av tv:n, kanske är det någon av dem som stör bilden? Jag får testa det med. EDIT: stavfel
Redigerat av distortion2, 24 januari 2007 - 12:37.
Postad 24 januari 2007 - 18:38
Panelkungen
-
Panelkungen
-
Rookie
-
5 inlägg
Ville bara tipsa om att ONOFF har "kampanj" på denna TV. Dom säljer den för 11 990 kr i butiker också.
<{POST_SNAPBACK}>
Ja, man blir ju förbannad...  Jag köpte min för ett par veckor sen på ONOFF för 14990. 11990 för denna TV är ett riktigt klipp imo.
Postad 25 januari 2007 - 00:14
preddan
-
preddan
-
Forumräv
-
-
541 inlägg
<{POST_SNAPBACK}> Ja, man blir ju förbannad... Jag köpte min för ett par veckor sen på ONOFF för 14990. 11990 för denna TV är ett riktigt klipp imo.
<{POST_SNAPBACK}>
ONOFF har prisgaranti i 1 månad. Köpte min för 17990:- på ONOFF och efter 4 veckor var den nere på 14.010 på nått ställe, jag gick tillbaks och fick mellanskillnaden i handen. Polarn gjorde samma sak igår, fick tillbaka 2500:- och enl dom vi pratat med på ONOFF gäller detta inte bara en gång utan under hela 30-dagars perioden efter man köpt TV:n. Dessutom har du öppet köp även utan kartong
Postad 25 januari 2007 - 10:49
Unregistered8b4a8e90
-
Unregistered8b4a8e90
-
Användare
-
-
171 inlägg
Hej!
Två snabba frågor!
Hur funkar det att spela 360 på denna, inbränningar? eftersläp?
Kolla fotboll? Ok bild?
Postad 25 januari 2007 - 11:34
phil neal
-
phil neal
-
Mästare
-
-
2 603 inlägg
Ni som köpt på senare tid, har ni problem med surret eller har LG löst detta en gång för alla?
Postad 25 januari 2007 - 14:55
Unregisteredbeb49a3d
-
Unregisteredbeb49a3d
-
Rookie
-
2 inlägg
Ni som köpt på senare tid, har ni problem med surret eller har LG löst detta en gång för alla?
<{POST_SNAPBACK}>
Jag fick min PC1R i förra veckan, och den har ett lågt surrande även den, vet ej vad som ska räknas som störande men det hörs på 3m avstånd. Det verkar som LG fortfarande har problemet kvar, själv ska jag försöka leva med det....
Postad 25 januari 2007 - 15:38
Unregisterede68eb861
-
Unregisterede68eb861
-
Guru
-
-
5 548 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Jag fick min PC1R i förra veckan, och den har ett lågt surrande även den, vet ej vad som ska räknas som störande men det hörs på 3m avstånd. Det verkar som LG fortfarande har problemet kvar, själv ska jag försöka leva med det....
<{POST_SNAPBACK}>
Hörs detta surr även med ljudet på tvn på? Om inte får du leva med det=normalt hos denna LG och du får det inte utbytt på garantin...om det hörs även med ljudet på normalvolym äre fortfarande ett ex med FEL på sin transformator som bör bytas omgående på garantin. För alla platt-tv har ett surr dock lägre och eller högre beroende på modell/märke och bildens ljusstyrka=hur mkt ström transformatorn tvingas alstra. Även tidigare CRT hade detta fenomen. Mvh JB
Redigerat av Unregisterede68eb861, 25 januari 2007 - 15:43.
Postad 25 januari 2007 - 16:34
Panelkungen
-
Panelkungen
-
Rookie
-
5 inlägg
<{POST_SNAPBACK}> Ja, man blir ju förbannad... Jag köpte min för ett par veckor sen på ONOFF för 14990. 11990 för denna TV är ett riktigt klipp imo.
<{POST_SNAPBACK}>
ONOFF har prisgaranti i 1 månad.
Köpte min för 17990:- på ONOFF och efter 4 veckor var den nere på 14.010 på nått ställe, jag gick tillbaks och fick mellanskillnaden i handen. Polarn gjorde samma sak igår, fick tillbaka 2500:- och enl dom vi pratat med på ONOFF gäller detta inte bara en gång utan under hela 30-dagars perioden efter man köpt TV:n. Dessutom har du öppet köp även utan kartong 
<{POST_SNAPBACK}>
Men gäller detta även när man köpt TVn i samma butik? Den är alltså köpt på ONOFF och nu har de sänkt priset... Vill ha så mkt kött på benen som möjligt innan jag går dit.
Postad 25 januari 2007 - 17:09
dannekarlsson
-
dannekarlsson
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Hej! Två snabba frågor! Hur funkar det att spela 360 på denna, inbränningar? eftersläp? Kolla fotboll? Ok bild?
<{POST_SNAPBACK}>
360 funkar klockrent, inga värre inbrännigar än de kortvariga som även blir vid vanligt tv-tittande. Fotboll är också klockrent! Inga eftersläpningra vare sig på 360 eller tv-tittande.. Men den har ju, som du kanske läst, en del andra små irritationsmoment.. De är ju upp till var å en om man står ut med det.. Jag gör det än så länge iaf.. Hoppas du är nöjd med svaret..
Postad 25 januari 2007 - 18:32
mazze mazarin
-
mazze mazarin
-
Rookie
-
6 inlägg
Hej ! Fick min lg 42pc1r precis innan jul, den första tiden kunde jag höra ett svagt surr. Ibland ngt högre beroende på vilken bild som visade. Nu är tv helt tyst och surrandet har helt upphört./  Mazze
Postad 25 januari 2007 - 19:03
Agassi
-
Agassi
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Har nu läst igenom hela denna tråd och har läst att ett par tre personer uttryckt att de har/haft problem med att bilden hackar/flyttar sig i sidled vid TV-tittande.
Jag har nämligen detta bekymmer (TV'n är splitterny) och ISM-menyn är ställd till Normal, dvs orbiter är av.
Vad är problemet? Tunern i TV'n? Bara att montera ner och byta ut?
Vänligen
André
Postad 25 januari 2007 - 19:17
unik
-
unik
-
Lärjunge
-
-
347 inlägg
Ägde denna tv för några månader sen, lämnade tillbaks den kvickt pga surret.
Nu när onoff sänkte priset så tänkte jag att jag skulle prova tv'n igen ifall lg hade fixat det. Den första jag tog hem från onoff surrade, men inte lika jävligt fast tillräckligt för att irritera mig.
Så jag tänkte det måste f-n finnas en unik tv av pc1r som inte låter. Tog hem en ny och ja ######r va den surrar, myckte mer än den förra.
Men jag ska till onoff igen och prova en ny, fast nästa gång ska jag kräva att få lyssna på den innan jag asar med den hem. ( ca 12 mil t/r )
Postad 25 januari 2007 - 19:23
Unregisteredbeb49a3d
-
Unregisteredbeb49a3d
-
Rookie
-
2 inlägg
Hej ! Fick min lg 42pc1r precis innan jul, den första tiden kunde jag höra ett svagt surr. Ibland ngt högre beroende på vilken bild som visade. Nu är tv helt tyst och surrandet har helt upphört./ Mazze
<{POST_SNAPBACK}>
Har pratat med en handlare på El-Giganten. Han hade fått in 5 st Pc1r med surr, ringde LG och fick som svar att surret skulle försvinna med tiden, tydligen en transformator med icke inkörda lindningar. Ingen av dem 5 har kommit tillbaks igen. Jag vet inte hur mycket man ska tro på det, men man kan ju alltid hoppas. Har du koll på drifttimmarna på din skärm mazze? Min har varit igång 57 timmar hitills, surret finns där än.....
Postad 25 januari 2007 - 20:40
phil neal
-
phil neal
-
Mästare
-
-
2 603 inlägg
Hej ! Fick min lg 42pc1r precis innan jul, den första tiden kunde jag höra ett svagt surr. Ibland ngt högre beroende på vilken bild som visade. Nu är tv helt tyst och surrandet har helt upphört./ Mazze
<{POST_SNAPBACK}>
Har pratat med en handlare på El-Giganten. Han hade fått in 5 st Pc1r med surr, ringde LG och fick som svar att surret skulle försvinna med tiden, tydligen en transformator med icke inkörda lindningar. Ingen av dem 5 har kommit tillbaks igen. Jag vet inte hur mycket man ska tro på det, men man kan ju alltid hoppas.
Har du koll på drifttimmarna på din skärm mazze? Min har varit igång 57 timmar hitills, surret finns där än.....
<{POST_SNAPBACK}>
Hm, har mycket svårt att tro på "en transformator med icke inkörda lindningar". En lindning på en trafo består ju av koppar, hur kan den bli inkörd
Postad 25 januari 2007 - 20:44
Panelkungen
-
Panelkungen
-
Rookie
-
5 inlägg
Men gäller detta även när man köpt TVn i samma butik? Den är alltså köpt på ONOFF och nu har de sänkt priset... Vill ha så mkt kött på benen som möjligt innan jag går dit.
<{POST_SNAPBACK}>
Jag gick dit i alla fall och det var inget snack alls, jag fick mina 3000 kr. Hade räknat med att det skulle bli tjafs men det var inga problem alls så nu kommer pengarna in på mitt konto inom ett par dagar. Nu ska jag återgå till topic...
Postad 25 januari 2007 - 22:36
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2 520 inlägg
Har nu läst igenom hela denna tråd och har läst att ett par tre personer uttryckt att de har/haft problem med att bilden hackar/flyttar sig i sidled vid TV-tittande. Jag har nämligen detta bekymmer (TV'n är splitterny) och ISM-menyn är ställd till Normal, dvs orbiter är av.
Vänligen André
<{POST_SNAPBACK}>
en fråga: flyttar bilden på sig hela tiden eller händer det endast då och då? jag har märkt att vissa bildinställningar gör att tv:n börjar hacka på detta sätt om bilden är överdrivet vit, tex vissa reklamsnuttar. En gissning är att bilden innehåller whiter than white bildinfo, drar man ner vitheten försvinner denna hackighet.
Postad 25 januari 2007 - 23:07
bolero
-
bolero
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
"en transformator med icke inkörda lindningar" vilket skämt, min tv har gått en bit över 1000hr och surrandet låter lika högt som första dagen jag använde den...
Postad 26 januari 2007 - 10:16
Agassi
-
Agassi
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Har nu läst igenom hela denna tråd och har läst att ett par tre personer uttryckt att de har/haft problem med att bilden hackar/flyttar sig i sidled vid TV-tittande. Jag har nämligen detta bekymmer (TV'n är splitterny) och ISM-menyn är ställd till Normal, dvs orbiter är av.
Vänligen André
<{POST_SNAPBACK}>
en fråga: flyttar bilden på sig hela tiden eller händer det endast då och då? jag har märkt att vissa bildinställningar gör att tv:n börjar hacka på detta sätt om bilden är överdrivet vit, tex vissa reklamsnuttar. En gissning är att bilden innehåller whiter than white bildinfo, drar man ner vitheten försvinner denna hackighet.
<{POST_SNAPBACK}>
Med lite mindre än en sekunds intervaller så hackar bilden, och nej det är inte pga vithet... Har dragit ner både kontrast och ljusstyrka under 50, dessutom så händer det på massor med kanaler, dock inte alla (typ SVT's utbud är klockrent) och oavsett om det är reklam eller ej... Hjälp!? :/ / André
Postad 26 januari 2007 - 12:24
Unregisterede68eb861
-
Unregisterede68eb861
-
Guru
-
-
5 548 inlägg
"en transformator med icke inkörda lindningar" vilket skämt, min tv har gått en bit över 1000hr och surrandet låter lika högt som första dagen jag använde den...
<{POST_SNAPBACK}>
Det är i alla fall typ femte variationen på bortförklaring av LG-folket på detta problem... Det handlar helt enkelt om att LG använder sig av lågbudgetkomponeneter i sina apparater för att hålla priset nere. Och lågbudget innebär oftast komponenter som inte håller högsta klass/som inte klarat kvalitetskontroller till 100%=fler komponenter med fel... Mvh JB
Postad 26 januari 2007 - 15:09
HenkoH
-
HenkoH
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Vänligen André
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
Med lite mindre än en sekunds intervaller så hackar bilden, och nej det är inte pga vithet... Har dragit ner både kontrast och ljusstyrka under 50, dessutom så händer det på massor med kanaler, dock inte alla (typ SVT's utbud är klockrent) och oavsett om det är reklam eller ej...
Hjälp!? :/
/ André
<{POST_SNAPBACK}>
Har också märkt av detta problem på farsans tv, men han har inte klagat på det så det är nog bäst att inget säga  . Men vore kul om någon visste vad det kan vara för fel.
Postad 26 januari 2007 - 15:24
Agassi
-
Agassi
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Vänligen André
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
Med lite mindre än en sekunds intervaller så hackar bilden, och nej det är inte pga vithet... Har dragit ner både kontrast och ljusstyrka under 50, dessutom så händer det på massor med kanaler, dock inte alla (typ SVT's utbud är klockrent) och oavsett om det är reklam eller ej...
Hjälp!? :/
/ André
<{POST_SNAPBACK}>
Har också märkt av detta problem på farsans tv, men han har inte klagat på det så det är nog bäst att inget säga . Men vore kul om någon visste vad det kan vara för fel.
<{POST_SNAPBACK}>
Helt klart ett "intressant" problem... För att gå till botten med det har jag idag gjort följande: - Testat mot flera av de antennuttag jag har i min lägenhet - Testat med flera olika antennkablar - Testat att koppla in en Video och kört bilden genom den - Testat med en annan TV där detta problem inte kunde återfinnas Summa summarum så skall jag byta ut min TV! Det riktigt märkliga är att detta fel inte uppstår när jag tittar på en DVD via SCART, men om jag plockar in signalen från Videon via SCART in i TV'n (och byter kanal via Videon) så blir det exakt samma fel!!! Videon fungerar dock klockrent på den andra TV'n (som dock är en LCD) Hepp, märkligt detta, återkommer med rapport när jag bytt ut TV'n  / André EDIT: Har nu bytt TV, och det är EXAKT samma problem med denna... Nu ringer jag TV-installatör som får komma och mäta upp samtliga av mina antennuttag, måste ju vara någon form av dålig signal i kombination med LG som ställer till det. Verkar ju mer eller mindre otroligt att det skulle vara två TV-apparater efter varandra som har samma fel!? Måste dock tillägga att jag är enormt nöjd med bildkvalitén från ex. DVD - efter lite kalibrering så är denna TV helt klart värd varenda krona!
Redigerat av Agassi, 26 januari 2007 - 22:51.
Postad 27 januari 2007 - 10:44
mazze mazarin
-
mazze mazarin
-
Rookie
-
6 inlägg
Hej igen ! Driftstiden på min 42pc1ra är 240 timmar. Från början surrade den och nu är den alltså tyst. Obs! man kan höra ett surr om man lägger örat till ovanpå, men då har man ingen glädje av tvn för då ser man inte bilden. Vi sitter ca 3m avstånd då hör man inget av surret som fanns den första tiden./ Mazze
Postad 27 januari 2007 - 16:11
Denethor
-
Denethor
-
Veteran
-
-
1 682 inlägg
Hej igen ! Driftstiden på min 42pc1ra är 240 timmar. Från början surrade den och nu är den alltså tyst. Obs! man kan höra ett surr om man lägger örat till ovanpå, men då har man ingen glädje av tvn för då ser man inte bilden. Vi sitter ca 3m avstånd då hör man inget av surret som fanns den första tiden./ Mazze
<{POST_SNAPBACK}>
skall fråga specifikt om detta vid köp....
Postad 28 januari 2007 - 23:46
citizenjoke
-
citizenjoke
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Mr Agassi!
testa detta för att få bort din ryckiga bild:
1. gå in i servicemenyn genom att hålla inne menyknapparna på tv och fjärren samtidigt i tills servicemenyn dyker upp, det tar 5-7 sek
2. pila ner till raden "service controll" tryck OK
3 på raden "H MOVE" pila höger tills det står RF+AV
4 Tryck OK.
tryck på exit!
Klart!
Nu hoppas jag din ryckiga bild ska vara borta.
mvh joke
Postad 29 januari 2007 - 00:30
Denethor
-
Denethor
-
Veteran
-
-
1 682 inlägg
Mr Agassi!
testa detta för att få bort din ryckiga bild:
1. gå in i servicemenyn genom att hålla inne menyknapparna på tv och fjärren samtidigt i tills servicemenyn dyker upp, det tar 5-7 sek
2. pila ner till raden "service controll" tryck OK
3 på raden "H MOVE" pila höger tills det står RF+AV
4 Tryck OK.
tryck på exit! Klart! Nu hoppas jag din ryckiga bild ska vara borta.
mvh joke
<{POST_SNAPBACK}>
vad gör detta?
Postad 29 januari 2007 - 00:56
patrik_666
-
patrik_666
-
Rookie
-
1 inlägg
köpte en pc1r för ett par dagar sen. tycker den är tyst väldigt lite surr men har inget att jämföra med heller vad är mycket surr? hör inget surr om volymen står på 3 är det bra?
Postad 29 januari 2007 - 01:10
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2 520 inlägg
ja, det är bra. så länge du inte störs vid hyffsat låg volym har du inget att oroa dig för.
Postad 29 januari 2007 - 06:40
Denethor
-
Denethor
-
Veteran
-
-
1 682 inlägg
ja, det är bra. så länge du inte störs vid hyffsat låg volym har du inget att oroa dig för.
<{POST_SNAPBACK}>
En fråga som behöver snabbt svar, Vid leverans har jag fått tillåtelse att packa upp den snabbt och koppla in den och då lyssna efter surrande. Hinner jag det på 5 minuter vid normalt tv-tittande? (de första 5 min i Tvns livslängd)
Postad 29 januari 2007 - 08:14
Unregistered8b4a8e90
-
Unregistered8b4a8e90
-
Användare
-
-
171 inlägg
Fick min tv i lördags, inget surr ok bild analogt, bra bild via digtal tv. HD och 360 är helt suveränt!
*edit* har även jag upptäckt att bilden "hoppar" fram och tillbaka men bara på NHL hockey på Canal+ sport 2 så jag misstänker at det beror på kass sändning??! I övrigt är jag kanonnöjd!
Redigerat av Unregistered8b4a8e90, 29 januari 2007 - 10:28.
Postad 29 januari 2007 - 12:58
Denethor
-
Denethor
-
Veteran
-
-
1 682 inlägg
Fick min tv i lördags, inget surr ok bild analogt, bra bild via digtal tv. HD och 360 är helt suveränt!
*edit* har även jag upptäckt att bilden "hoppar" fram och tillbaka men bara på NHL hockey på Canal+ sport 2 så jag misstänker at det beror på kass sändning??! I övrigt är jag kanonnöjd!
<{POST_SNAPBACK}>
Rör den sig 4 pixlar i sidled? Vissa TV har väl denna funktion för att förhindra viss mängd inbränningar har jag förstått? Får antagligen min Pc1r på fredag btw....
Postad 29 januari 2007 - 14:16
Unregistered8b4a8e90
-
Unregistered8b4a8e90
-
Användare
-
-
171 inlägg
Rör den sig 4 pixlar i sidled? Vissa TV har väl denna funktion för att förhindra viss mängd inbränningar har jag förstått?
Får antagligen min Pc1r på fredag btw....
<{POST_SNAPBACK}>
Jo men då hoppar den fram och tillbaka typ en gång i minuten, min stirrade fram och tillbaks fast jag har bara sett det en gång!
Postad 29 januari 2007 - 14:29
citizenjoke
-
citizenjoke
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Hej allihop ni som har ryckig bild!
Funktionen H-move vet jag inte vad den gör exakt, men jag har testat att ändra den på flera apparater av denna modell. OCH det har funkat på alla, bilden har tvärstannat direkt.
fick tipset av en snubbe som heter Jocke och jobbar på Ett av LG:s serviceställen(powermill)
Så ändra som jag nämn tidigare så kommer ni säkert få en ryckfri bild
mvh joke
Postad 29 januari 2007 - 17:25
bananplanta
-
bananplanta
-
Veteran
-
-
2 143 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Blir likadant för mig på Discovery Channel via CD's Hd-box ibland. Misstänker även jag att det beror på utsändningens kvalite då alla andra kanaler funkar fint. Syns väldigt tydligt på OnOff's reklamfilm på Discovery Channel, då hoppar det rätt rejält. Samma reklamfilm ser bnra ut på alla andra kanaler jag sett den. Och när det gäller NHL sändningar så brukar de ju inte vara av särskilt bra kvalitet. Vad gäller antiinbränningsfunktionen som gör att bilden flyttar sig så heter den Orbiter. Fredrik
Redigerat av bananplanta, 29 januari 2007 - 17:29.
Postad 29 januari 2007 - 17:27
bananplanta
-
bananplanta
-
Veteran
-
-
2 143 inlägg
dubbelpost
Redigerat av bananplanta, 29 januari 2007 - 17:29.
Postad 29 januari 2007 - 17:53
Agassi
-
Agassi
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Nu järnvägar börjar jag i alla fall komma sanningen lite närmare!!! Teknikern hann knappt komma in genom dörren hemma hos mig i eftermiddags innan han utbrast: -"jaha, har du en LG..." Det visade sig att han redan innan han åkte ut till mig pratat med Teleste (www.teleste.com) vars hårdvara tydligen sitter i vår förening. Teleste's support hade frågat teknikern "har kunden en LG?" (Det visade sig nämligen vara som så att teknikern varit ute hos flertalet kunder med exakt samma problematik, dock olika kabelTV-nät, men TV från LG som gemensam nämnare) Problemet är alltså någon form av linjesynk-problem, som uppträder på de satellitsända kanalerna typ TV3, Kanal5 osv... Till och med på satellitvarianten av SVT1, men inte på den marksända som jag också får in i min lägenhet. Huruvida det är Teleste's utrustningsom felar, eller LG som monterat Taiwanesiskt crap i tunern med tillhörande skit-mjukvara återstår att se. Ringde LG's support som alltid spelar lika ovetande, eller så är det faktiskt så att de inget kan - hemska tanke!? Hur som helst skulle de ta med sig detta problem vidare och återkomma till mig. citizenjokeTvivlar inte på dina uppgifter, men jag vill ha en lösning den officiella vägen från LG, om inte annat för att de absolut måste få reda på vad som inte fungerar med deras produkt/er. Vänligen André PS. Uppmanar andra som eventuellt drabbas av detta att ringa LG och ligga på dem om en lösning! DS. Edit: Upptäckte att det finns en tråd för just PC1RR så jag fortsätter dryfta mitt problem där istället...
Redigerat av Agassi, 30 januari 2007 - 19:48.
Postad 30 januari 2007 - 21:15
HenkoH
-
HenkoH
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Har nu införskaffat mig denna tv, 11995:- på Expert stormarknad + att jag hade en 5% rabatt check
11295:- betalade jag, helt OK.
Den surrar lite, men inget mot vad samsungen som jag hade hemma gjorde. Så jag är skapligt nöjd.
Postad 30 januari 2007 - 22:21
citizenjoke
-
citizenjoke
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
well! officiellt är ju "powermill" ett registrerat LG servicecenter, såååå...
testa, lösningen var kanon. det går ju alltid att ändra tillbaks.
Men du kan ju stånga huvudet blodig ett tag till om du vill, som jag har gjort innan detta kom fram, helt upp till dej
ha det gott allihop.
/joke
Postad 30 januari 2007 - 22:53
Unregistered9e9ab13d
-
Unregistered9e9ab13d
-
Användare
-
-
202 inlägg
Kan man ta bort "stolparna" som går ner i bordsstativet? Med hjälp av en riktigt fattig beskrivning har jag fått bort själva foten men är det meningen att dom små stolparna som sitter kvar i TV:n bara ska fällas bakåt? Med mitt väggfäste finns det inte plats för dessa tiltbara stolpar och det är ju inte så snyggt att lämna dom pekande neråt under TV:n.
Postad 30 januari 2007 - 23:34
nintendo
-
nintendo
-
Användare
-
-
105 inlägg
Kan man ta bort "stolparna" som går ner i bordsstativet? Med hjälp av en riktigt fattig beskrivning har jag fått bort själva foten men är det meningen att dom små stolparna som sitter kvar i TV:n bara ska fällas bakåt? Med mitt väggfäste finns det inte plats för dessa tiltbara stolpar och det är ju inte så snyggt att lämna dom pekande neråt under TV:n.
<{POST_SNAPBACK}>
Sitter med 2 skruvar på vardera sidan. Följ "stolpen" uppåt och släpp dom första två skruvarna.
Postad 31 januari 2007 - 06:24
Panelkungen
-
Panelkungen
-
Rookie
-
5 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
"Stolparna" drar man loss i sidled utan att lossa några skruvar. Även jag hade enorma problem med att begripa hur bordsstativet skulle monteras av....
Postad 31 januari 2007 - 08:39
Unregisterede45e3982
-
Unregisterede45e3982
-
Användare
-
-
209 inlägg
"LG sverige har kallat till presskonferens den 6 mars och då ska drygt 25 nya modeller visas upp.
LG har en strategi som innebär att Pioneer ska petas ner från den plats som de innehar sedan länge när det gäller att göra den bästa plasma-tv:n
Anledningen till att LG nu tror sig peta ner Pioneer är att man i Korea jobbat hårt med att stoppa in ny teknik i tv-apparaterna. LG:s teknik Clerfilter kommer i sin andra upplaga, enligt uppgifter från koreansk media kommer den att innehålla upp till 50 procent bättre svärta jämfört med tidigare. Dessutom kommer en ny teknik som heter XCC, denna teknik visades på CES-mässan i Las Vegas och ska ta bort problemet med tappad färg i nyanser som kan ske vid snabba panoreringar."
Får se om LG 42PC1R efterföljare är så pass mycket bättre att den kan rubba på pioneer.
Redigerat av Unregisterede45e3982, 31 januari 2007 - 10:01.
Postad 31 januari 2007 - 09:27
altair4
-
altair4
-
Veteran
-
-
1 621 inlägg
Spelar inte så stor roll om den blir bättre eller sämre än Pioneer. Blir den bäst blir den dyrast och så är det bara ett annat märke i toppen av prislistan. Önskar de bestämt sig om priset i förväg och sen att den råkade bli bäst till det priset ska vara jobbigt för konkurrenterna, inte en anledning att höja priset.
Panasonic är den enda tillverkaren jag sett släppa en bättre produkt till lägre priser när de släppte PV60.
Postad 31 januari 2007 - 09:46
phil neal
-
phil neal
-
Mästare
-
-
2 603 inlägg
LG sverige har kallat till presskonferens den 6 mars och då ska drygt 25 nya modeller visas upp.
<{POST_SNAPBACK}>
Därför dom prisdumpar PC1:orna nu då, dom vill bli av med dom
Postad 31 januari 2007 - 17:40
Unregistered9e9ab13d
-
Unregistered9e9ab13d
-
Användare
-
-
202 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Sitter med 2 skruvar på vardera sidan. Följ "stolpen" uppåt och släpp dom första två skruvarna.
<{POST_SNAPBACK}>
Så var det - tack för tipset. Har lagt upp några bilder till i galleriet under "TV-rummet" på hur det blev/kommer att bli...
Postad 31 januari 2007 - 19:17
Denethor
-
Denethor
-
Veteran
-
-
1 682 inlägg
LG sverige har kallat till presskonferens den 6 mars och då ska drygt 25 nya modeller visas upp.
<{POST_SNAPBACK}>
Därför dom prisdumpar PC1:orna nu då, dom vill bli av med dom 
<{POST_SNAPBACK}>
Likförbannat en riktigt bra tv när de funkar som de skall... nya plasman kanske går på 17 papp för en 42", det är en prisskillnad på 5k, jag kan ha roligare för 5000 kr... Det kommer ju alltid bättre, och hur gör man med LG-barnsjukdomar? Nej föredrar nog en säker modell som folk har använt länge
Postad 31 januari 2007 - 20:12
grandia
-
grandia
-
Rookie
-
3 inlägg
Hej gott folk! Mitt första inlägg här efter mycket läsande  Har en massa frågor, som de flesta, inför en galen beslutsångest... Ska köpa en tv för film och tvspelande. Det finns 2st det står mellan, denna och PV60E...  Jag är mer inne på denna då jag får den 2000kr billigare samt tycker att designen är mer tilltalande men är lite rädd för att inte få samma bildkvalite som Panasonicen. Hittar inte så många recensioner på denna tv för att vara 100%, känns som användarrecensioner är för subjektiva då de just köpt tvn och inte vill känna sig missnöjda. Så om någon av er har recensioner eller en objektivbedömning så är ni varmt välkomna att svara  Den stora saken som får mig att posta detta inlägg är följande: http://m3tjanster.id...ent.asp?bi=3689(hoppas det är ok att länka, annars ber jag om ursäkt!) Ska jag ringa LG själv och höra, testa Tvn för att se eller helt enkelt ignorera då detta kanske inte stämmer? Stämmer det så faller tvn bort ganska hårt då min nyinköpta 360 hör till en stor del av köpet. Vore jättetacksam för svar! Jag är beslutsångestens mästare och kommer på lördag köpa båda plasmaapparaterna om jag inte fått något bra svar. Så stark är min ångest  Isf kommer jag skriva en fet egen recension ni får ta del av då det känns som om väldigt många väljer mellan dessa två. Så för att sammanfatta. Är bildkvaliten märkbart sämre på LGn jämnfört med Panasonicen? Samt är LGn ej bra för 360? (riktar sig till er som har en Lg+360...) Tack på förhand! Inköpet blir på Lördag =) Mvh Kim
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|