* Officiell trÄd - Popcorn Hour A-100 *
8037 svar till detta Àmne
Postad 13 January 2008 - 21:44
Unregisteredf51c6473
-
Unregisteredf51c6473
-
Rookie
-
5 inlÀgg
Var Àr time seek i MKV filer dÄ? SmÄligen irro och snabbspola 8x i en tvÄ timmars film man ska se slutet pÄ =) Edit: Hitta svaret sjÀlv pÄ PCH forumet  . [PH] Syabas team already implemented the MKV seeking feature but facing AV sync issue in high bitrate file after seeking which cause this feature not able to include on the release. Once fix, will be out on next release.
Redigerat av Unregisteredf51c6473, 13 January 2008 - 22:00.
Postad 13 January 2008 - 21:45
dgordon
-
dgordon
-
ForumrÀv
-
-
671 inlÀgg
Hej!
LÄter som en intressant pryl.. men, funkar den ihop med en QNAP TS-109 (Linux-baserad NAS med UPnP Media Server med inbyggd TwonkyMedia Server) ? I sÄ fall hur steamar jag filmer till Popcornen?
Funkar svenkska undertexter nu?
Tacksam för svar!
//dgordon
Postad 13 January 2008 - 21:52
dc11ab
-
dc11ab
-
LĂ€rjunge
-
-
274 inlÀgg
LÄter som en intressant pryl.. men, funkar den ihop med en QNAP TS-109 (Linux-baserad NAS med UPnP Media Server med inbyggd TwonkyMedia Server) ? I sÄ fall hur steamar jag filmer till Popcornen? //dgordon
Den fungarar förmodligen, om din Qnap klarar a- NFS b- Samba eller c- installera llink. Har lÀst nÄgonstans att det ska gÄ att streama med Twonky och WizD ocksÄ, men det fÄr du kolla upp, Llink Àr att föredra dÄ den spelar scenreleaser i RAR, NFS Àr att föredra dÄ den lirar .ISO och har bÀttre prestanda över SMB.
Redigerat av dc11ab, 13 January 2008 - 21:53.
Postad 13 January 2008 - 22:07
whiking
-
whiking
-
Wannabe
-
-
47 inlÀgg
Hej!
LÄter som en intressant pryl.. men, funkar den ihop med en QNAP TS-109 (Linux-baserad NAS med UPnP Media Server med inbyggd TwonkyMedia Server) ? I sÄ fall hur steamar jag filmer till Popcornen? Funkar svenkska undertexter nu? Tacksam för svar!
//dgordon
Jag har testat med twonky (dock inte pÄ nas) utan som stand-alone applikation pÄ min Winxp Pro, och det fungerade ypperligt.
Postad 13 January 2008 - 22:35
Unregisteredcbb7c984
-
Unregisteredcbb7c984
-
Wannabe
-
-
19 inlÀgg
ordnat.
Redigerat av Unregisteredcbb7c984, 20 January 2008 - 15:25.
Postad 13 January 2008 - 22:47
simonsimonsson
-
simonsimonsson
-
AnvÀndare
-
-
113 inlÀgg
simonsimonsson:
Hm... du fÄr inte diskutera "var man hittar torrents" osv, det Àr mot forumets regler!! Kan leda till livstids halshuggning!
SÄ vi hörde inte att du frÄgade det!!
Jovisst seedar Popcornen, sjÀlvklart, sen kan du gÄ in via Webclienten till den och vÀlja "stop" om du vill! SÄ den kör bÀgge vÀgar!
Ljudet gÄr bÄde via HDMI:n och Coax, sÄ det Àr bara att vÀlja! Har sjÀlv ingen förstÀrkare med HDMI, sÄ dÀr passar ju Coax kanon!! Har inte sjÀlv heller testat Component... kanske nÄgot att göra...

Jora komponent klara full HD precis lika bra som HDMI, orsaken till att jag frÄgar om Àven ljudet skickas igenom pÄ PCH Àr för att det Àr inte alltid som HDMIn har stöd för det.... PÄ min DVD tex. den skickar bara bild igenom HDMIn (skit dvd förvisso) men ÀndÄ! Likadant Àr det men mÄnga crappiga Recievrar. Dom skickar bara bild igenom hdmin, vilket Àr vÀldigt frustrerande. Och ang. torrentsar. ok! No Discussion, (any advice where to discuss?)  Det Àr lite som att svÀra i kyrkan hÀr eller? ett tips till alla som nite har en DTS förstÀrkare... utan vill spela upp ljudet i TV
http://www.networked...topic.php?t=852
DTS -> AC3
gÄr Àven o göra om andra format...
Tack för den lÀnken! Passar prefekt dÄ jag inte har införskaffat mig en förstÀrkare och högtalare Àn... det kommer. NÄgon som har tips pÄ en bra förstÀrkare som inte Àr allt för dyr? (cirkus 4000:-)
Mer för pengarna fÄr du inte!! Onkyo TX-SR604E  7.1 Extremt gott om in/ut gÄngar. Multizone (spela tvÄ saker samtidigt i olika rum) HDMI vÀxel. SKITSNYGG! Design ala HK. Ska sjÀlv köpa en, sÄ fort man Àskat pengar frÄn hustrun!
Postad 13 January 2008 - 22:51
holyhansen
-
holyhansen
-
AnvÀndare
-
-
159 inlÀgg
Jag vill ha 905an
Postad 13 January 2008 - 23:07
simonsimonsson
-
simonsimonsson
-
AnvÀndare
-
-
113 inlÀgg
Jag vill ha 905an 
Men lol! Och jag vill ha en ferrari eller en NR5000!  och förresten 905an kostar ju runt 4000kr.... om inte du vill sÀlja den till mig för 4000:- THEN YOU GOT A BUYER!!! Jag skulle nog vilja pÄstÄ att den förslagna recievern Àr sÄ mycket du kan fÄ för 4000:-.
Postad 14 January 2008 - 02:18
Unregistered394b7f69
-
Unregistered394b7f69
-
Rookie
-
8 inlÀgg
Dum frÄga.
Men dÄ den har stöd för DLNA och Media Connect. Klarar den att spela upp Live TV och inspelade saker ifrÄn en Vista / MCE2005 dator som har Media Center och TV-tuners i sig?
Tack pÄ förhand.
// Patrik
Postad 14 January 2008 - 08:46
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
MĂ€stare
-
-
3334 inlÀgg
Tjena Patrik!
Skulle tro att det krÀvs mer Àn DNLA & MediaConnect för att klara det, vet ej 100% sÀkert dock!! Men M$ har ju sitt eget koncept med "Mediaextenders" vilka borde kunna göra exakt detta!!
Det finns minst en separat trÄd om just detta!
Postad 14 January 2008 - 09:44
Ka11e
-
Ka11e
-
Amatör
-
-
85 inlÀgg
Jag har ett problem som jag inte sett att nÄgon annan har.
Efter att ha spelat musik hÀnger sig maskinen nÀr jag ska spela en film. Spelaren buffrar och bakom bilden ligger dom dÀr förbannade fiskarna, sen hÀnger sig allt. Det enda jag kan göra Àr att dra ut strömsladden.
Vill ocksÄ sÀga att i övrigt Àr jag mycket nöjd!
Föresten.. funkar time seek med mkv? Har ej lyckats med detta.
Postad 14 January 2008 - 09:46
Unregisteredcbb7c984
-
Unregisteredcbb7c984
-
Wannabe
-
-
19 inlÀgg
Jag har ett problem som jag inte sett att nÄgon annan har. Efter att ha spelat musik hÀnger sig maskinen nÀr jag ska spela en film. Spelaren buffrar och bakom bilden ligger dom dÀr förbannade fiskarna, sen hÀnger sig allt. Det enda jag kan göra Àr att dra ut strömsladden.
Vill ocksÄ sÀga att i övrigt Àr jag mycket nöjd! Föresten.. funkar time seek med mkv? Har ej lyckats med detta.
Detta kan vara mitt fel som jag rÄkade ut för ÄxÄ. NÀr jag skulle starta Jericho sÄ kom de fiskarna fram, jag reagerade inte pÄ det men det verkar som om den Àr kvar pÄ nÄgon musik fils instÀllning. Fick "cannot play file", efter 3 försök hÀngde min sig. tobbe
Postad 14 January 2008 - 10:02
Andreas81a
-
Andreas81a
-
ForumrÀv
-
-
620 inlÀgg
Mest för att jÀklas med alla, men Àven för att jag har för mkt att göra pÄ jobb och itne tid att lÀsa en annan trÄd och Àven för att jag fick en direkt frÄga sÄ svarar jag hÀr.
Med tanke pÄ hur fel wikipedia mfl anvÀnder p24 uttrycket sÄ skulle jag vilja sÀga att i 50% av fallen anvÀnds de fel och i 50% rÀtt. Problem et e att man mÄste dubbelkolla allt man lÀser och se om dom verkligen menade 23,976 eller p24. AngÄende att 60hz grejen egentligen Àr 59,xx sÄ Àr de ju inte riktigt samma problem dÄ 60hz alltid Àr just 59,xx men i p24 fallet finns de 2 alternativ.
AngÄende hur de sparas pÄ skiva sÄ saxar jag inte följande:
Both HD DVD and Blu-ray support the 24p frame rate, but technical implementations of this mode are different among the two formats. Blu-ray supports 24p with its native timing, while HD DVD uses 60i timing for 24p (replacing missing frames with "repeat field flags").
Hur den sen verkligen lagras Àr en annan frÄga.
Och till sist, Onkyon simonsimonsimon...rekommenderade kan Àven jag rekommendera. FrÄgan Àr om inte just den fick eisaawards oxÄ. Vilket Àr ett gott omdöme. Kan ha varit storebrorn till den som fick de. NÄja.
Postad 14 January 2008 - 11:43
mrbool
-
mrbool
-
Rookie
-
3 inlÀgg
Hur lÄng timeout fÄr ni nÀr ni streemar mp3.
Tex. Om man spelar en mp3 pÄ en dator och samtidigt streemar ut den, kan man lysna pÄ bÄda samtidigt eller blir det för stor tidsskillnad?
Har inte fÄtt min Ànnu..... 11/2 pÄ komplett, suck..
Skummat igenom alla sidor men hittade inget om detta.
/mrBool
Postad 14 January 2008 - 11:49
ginflyer
-
ginflyer
-
Wannabe
-
-
11 inlÀgg
Har kört PCH ett tag nu och Àr överlag mycket nöjd. Har följt denna trÄd sedan (nÀstan) början. Har dÀremot inte hittat, varken hÀr eller pÄ pch.com eller Wikin, felen som min verkar ha. Tacksam för input.
- Vid .mkv uppspelning sÄ funkar inte fast rewind medan fast forward gÄr utmÀrkt. Any ideas?
- FÀrgerna i 720p Àr jÀttebra utom nÀr det blir mörkare scener, dÄ blir ansiktstonerna i samma röd nyans som om man stÄr i ett mörkerrum med bara en röd glödlampa tÀnd. Jag har iof en Samsung som har problem med rödtonerna överlag, men detta upptrÀder inte vid andra tillfÀllen. Tips nÄgon?
- DĂ„ jag har denna primĂ€rt som HD spelare spelar det inte sĂ„ stor roll, men vid bildvisning hittar jag inget sĂ€tt att skifta till nĂ€sta bild. Det verkar som om att man mĂ„ste trycka stop för att komma tillbaks till filstrukturen och sedan blĂ€ddra ner för att trycka ok pĂ„ nĂ€sta bild. Ăr detta ett faktum eller finns det ingen "nĂ€staknapp" för att hoppa till nĂ€sta?
Postad 14 January 2008 - 12:15
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
MĂ€stare
-
-
3334 inlÀgg
ginflyer:- Fast Rewind i MKV funkar inte som du sett. Kommer sÀkert att bli ÄtgÀrdat snart! StÄr pÄ flera stÀllen! - FÀrgerna, fÄr du kolla upp mer generellt, jag upplever inte att alla hudtoner blir "för röda" - NÀr du kör bildvisning sÄ stÀller du dig pÄ en bild o tycker enter/play sÄ visas bara den. StÀller du dig dÀremot högst upp i biblioteket och trycker Play, sÄ körs alla bilderna, dÄ funkar sjÀlvklart fram/tillbaka-knapparna!!  Edit: Skrev fel...
Redigerat av Kanelbulle, 14 January 2008 - 12:31.
Postad 14 January 2008 - 12:27
ginflyer
-
ginflyer
-
Wannabe
-
-
11 inlÀgg
ginflyer:
- Fast Forward i MKV funkar inte som du sett. Kommer sÀkert att bli ÄtgÀrdat snart! StÄr pÄ flera stÀllen! - FÀrgerna, fÄr du kolla upp mer generellt, jag upplever inte att alla hudtoner blir "för röda" - NÀr du kör bildvisning sÄ stÀller du dig pÄ en bild o tycker enter/play sÄ visas bara den. StÀller du dig dÀremot högst upp i biblioteket och trycker Play, sÄ körs alla bilderna, dÄ funkar sjÀlvklart fram/tillbaka-knapparna!!

Tack för det svaret. En sak bara. Fast forward funkar för mig men inte rewind (!)
Postad 14 January 2008 - 12:30
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
MĂ€stare
-
-
3334 inlÀgg
ginflyer:Sorry, skrev ju fel i farten...  Ska vara Fast Rewind som inte funkar!!
Postad 14 January 2008 - 13:31
romaik
-
romaik
-
Rookie
-
2 inlÀgg
Jag har lÀnge suktat efter en tvix för att ersÀtta min kÀra gamla XBMC.
Först i lördags sÄg jag att PCH överhuvudtaget fanns och jag har sedan dess tillbringat vÀÀÀldigt mycket tid Ät att lÀsa igenom hela denna suverÀna trÄd.
Efter att ha lÀst klart Àr jag nu helt övertygad om att PCH Àr XBMCs vÀrdiga arvtagare.
Jag har nu bestÀllt den pÄ Dustin och hoppas att jag inte fÄr ett mÄndagsex (verkar dock mest vara sbs hos de som klagat, men man vet ju aldrig...  )
Ett extra stort tack till Tabasco och Kanelbulle som hela tiden levererat sakliga och kunniga tips till alla som behövt hjÀlp.
Redigerat av romaik, 14 January 2008 - 13:32.
Postad 14 January 2008 - 13:53
Alarma
-
Alarma
-
AnvÀndare
-
-
150 inlÀgg
Nu har min TV kommit, Ä hÄller som bÀst pÄ att meka med PCH! Har satt upp MyiHome pÄ en dator i nÀtverket men PCH verkar inte kunna hitta den. Kan man pÄ nÄgot sÀtt lÀgga till den manuellt? Nu körde jag igÄng LLink, hittas direkt av PCH men trycker man pÄ den stÄr maskinen bara & tuggar. Ska se om jag kan fÄ nÄgon fart pÄ det hÀr EDIT: Fungerar nu, visade sig att det var brandvÀggen som jÀklades. AlltsÄ inget PCH kan rÄ över.
Redigerat av Alarma, 14 January 2008 - 14:47.
Postad 14 January 2008 - 14:28
P_K
-
P_K
-
Amatör
-
-
79 inlÀgg
Hej, jag har som vanligt svĂ„rt att vĂ€lja, köpa Popcorn eller vĂ€nta pĂ„ Tvix 6500. Ăr det nĂ„gon som vet varför Popcorn inte klarar passthrough av DD 5.1 (lĂ€ste det i ett tidigare inlĂ€gg), om det bara Ă€r pga firmware sĂ„ bör det ju bli löst lĂ€ngre fram.
Spelaren jag vÀljer kommer inte att ha intern HD utan bara streama, finns det nÄgot dÀr som sÀger att Popcorn Àr bÀttre eller sÀmre Àn Tvix?
Mvh Peter
Postad 14 January 2008 - 14:42
Unregisteredf2a7f9fd
-
Unregisteredf2a7f9fd
-
MĂ€stare
-
-
3989 inlÀgg
Med tanke pÄ hur fel wikipedia mfl anvÀnder p24 uttrycket sÄ skulle jag vilja sÀga att i 50% av fallen anvÀnds de fel och i 50% rÀtt. Problem et e att man mÄste dubbelkolla allt man lÀser och se om dom verkligen menade 23,976 eller p24. AngÄende att 60hz grejen egentligen Àr 59,xx sÄ Àr de ju inte riktigt samma problem dÄ 60hz alltid Àr just 59,xx men i p24 fallet finns de 2 alternativ.
I regel kan man dock sÀga att 24p Àr 23.976p. HD-DVD / BD filmer timas tex i 23.976p. 95% av alla kameror anvÀnder sig av 23.976 Àven fast det stÄr 24p i speceifikationen.
Postad 14 January 2008 - 14:44
Unregisteredcbb7c984
-
Unregisteredcbb7c984
-
Wannabe
-
-
19 inlÀgg
Nu har min TV kommit, Ä hÄller som bÀst pÄ att meka med PCH! Har satt upp MyiHome pÄ en dator i nÀtverket men PCH verkar inte kunna hitta den. Kan man pÄ nÄgot sÀtt lÀgga till den manuellt?
Nu körde jag igÄng LLink, hittas direkt av PCH men trycker man pÄ den stÄr maskinen bara & tuggar. Ska se om jag kan fÄ nÄgon fart pÄ det hÀr 
Jag hade samma problem, jag var tvungen att stÀnga ner brandvÀggen under tiden jag gjorde en "browse" pÄ PCH och la till mina shares. Sen var det fritt fram med brandvÀggen igen, inga problem.
Redigerat av Unregisteredcbb7c984, 14 January 2008 - 14:45.
Postad 14 January 2008 - 14:46
Alarma
-
Alarma
-
AnvÀndare
-
-
150 inlÀgg
Nu har min TV kommit, Ä hÄller som bÀst pÄ att meka med PCH! Har satt upp MyiHome pÄ en dator i nÀtverket men PCH verkar inte kunna hitta den. Kan man pÄ nÄgot sÀtt lÀgga till den manuellt?
Nu körde jag igÄng LLink, hittas direkt av PCH men trycker man pÄ den stÄr maskinen bara & tuggar. Ska se om jag kan fÄ nÄgon fart pÄ det hÀr 
Jag hade samma problem, jag var tvungen att stÀnga ner brandvÀggen under tiden jag gjorde en "browse" pÄ PCH och la till mina shares. Sen var det fritt fram med brandvÀggen igen, inga problem.
UpptÀckte just sjÀlv att det var brandvÀggen som "spökade" tack iaf!
Postad 14 January 2008 - 14:52
ijahman
-
ijahman
-
AnvÀndare
-
-
199 inlÀgg
Nu har jag varit och pillat i servicemenyn pĂ„ min tv vilket gjorde att overscan problemet inte Ă€r fullt sĂ„ stort. Ăven Zoomknapp problemet löste sig efter en factory reset..... Men gosse vilken massa buggar... Tur att det bara Ă€r till film jag tĂ€nkte ha den för det jag har testat vad gĂ€ller att lyssna pĂ„ musik och kolla pĂ„ bilder Ă€r katastrof. HĂ€nger sig hela tiden och en massa fiskar som tar över skĂ€rmen och vĂ€grar försvinna...
Men nu har jag en frÄga ang subtitles, gÄr det att fÄ texten större? Och sen undrar jag om nÄgon vet ifall man kommer att fixa sÄ man kan justera synken i texten, kan ju behövas pÄ vissa srt filer. Jag vet att man har löst det i tvix:en.
Postad 14 January 2008 - 15:24
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
MĂ€stare
-
-
3334 inlÀgg
P_K:DD 5.1 passthrough funkar?!?!... har vÀl aldrig varit nÄgot problem som jag vet?? Det som mÄnga pratat om Àr ju att DTS inte "downmixas" alltsÄ till PCM tex. Sen finns ju inte DD+ o DTS-HD, men det vet vÀl alla!!
Postad 14 January 2008 - 15:46
P_K
-
P_K
-
Amatör
-
-
79 inlÀgg
Tack för svaret kanelbulle, hittade inlÀgget jag menade. Om Tvix 6500 stod det "Audio MP3, WMA, AAC, Ogg, PCM, FLAC, M4A, WAV, DD and DTS (pass-through and downmix)" och sedan ang Popcorn: Om man jÀmför med popcorn hour sÄ klarar den bara pass-through för DTS, sÄ har du ingen reciever med digital ljudingÄng blir det helt tyst med DTS.
Var alltsÄ jag som hade för brÄtt och feltolkade, det gÀllde precis det du skrev, ingen downmix pÄ Popcorn.
EDIT: Ăr det omöjligt att fĂ„ downmix med en firmware lĂ€ngre fram?
NÄgra synpunkter ang streaming (trÄdbundet), de flesta verkar köra med intern HD? Vill inte att filmerna ska lagga, de formaten Popcorn stöder vill jag sÄ klart kunna anvÀnda utan problem och utan disk
Mvh Peter
Redigerat av P_K, 14 January 2008 - 15:49.
Postad 14 January 2008 - 15:52
TsUPeR
-
TsUPeR
-
AnvÀndare
-
-
212 inlÀgg
Och sen undrar jag om nÄgon vet ifall man kommer att fixa sÄ man kan justera synken i texten, kan ju behövas pÄ vissa srt filer. Jag vet att man har löst det i tvix:en.
Testa med höger/vÀnster pÄ frjÀrrisen, kan funka om det inte Àr i senaste betan bara (har ej testat)
Postad 14 January 2008 - 16:09
Alarma
-
Alarma
-
AnvÀndare
-
-
150 inlÀgg
Vet inte om jag Àr dum i puckot? Men kan man bara browsa kataloger med 10 kataloger eller mindre med Llink? Jag lyckas inte blÀddra nedÄt... Störigt om man bara kan ha kataloger med max 10 filmer ^o)
Postad 14 January 2008 - 16:12
trasan_
-
trasan_
-
Rookie
-
6 inlÀgg
Men gosse vilken massa buggar...
Och sen undrar jag om nÄgon vet ifall man kommer att fixa sÄ man kan justera synken i texten, kan ju behövas pÄ vissa srt filer. Jag vet att man har löst det i tvix:en.
1. För mig har det fungerat felfritt med allt sedan jag fick den i torsdags med första sverigeleveransen. DVD/HD material/bilder och allt. Har du uppdaterat till senaste firmware? 2. Ja det finns sync av text under set-up menyerna. Ăr sjukt nöjd med maskinen sĂ„ hĂ€r lĂ„ngt.
Postad 14 January 2008 - 16:23
whiking
-
whiking
-
Wannabe
-
-
47 inlÀgg
Vet inte om jag Àr dum i puckot? Men kan man bara browsa kataloger med 10 kataloger eller mindre med Llink? Jag lyckas inte blÀddra nedÄt... Störigt om man bara kan ha kataloger med max 10 filmer ^o)
Det som kanske Ă€r Ă€nnu störigare att texempelvis nyttja ögona och lĂ€sa innantill pĂ„ den stora bilden du tittar pĂ„ , lĂ€ngst ner till höger i bilden visas en förklarande text, och sedan en knapp fĂ€rg. vill minnas rakt ifrĂ„n huvudet att BLĂ
(blue) Àr för nÀsta (next). men det Àr sÄ jag blÀddrar iaf, sen framgÄr det ICKE vilken version av llink du kör. //w
Postad 14 January 2008 - 16:33
Alarma
-
Alarma
-
AnvÀndare
-
-
150 inlÀgg
Det som kanske Àr Ànnu störigare att texempelvis nyttja ögona och lÀsa innantill pÄ den stora bilden du tittar pÄ , lÀngst ner till höger i bilden visas en förklarande text, och sedan en knapp fÀrg.
vill minnas rakt ifrĂ„n huvudet att BLĂ
(blue) Àr för nÀsta (next). men det Àr sÄ jag blÀddrar iaf, sen framgÄr det ICKE vilken version av llink du kör.
//w
Mm, har sett detta, men det fungerar inte i alla kataloger. Kommer upp ett felmmedelande som sÀger: "Request cannot be proceed".
Postad 14 January 2008 - 16:46
Unregisteredcbb7c984
-
Unregisteredcbb7c984
-
Wannabe
-
-
19 inlÀgg
MÄste bara frÄga vad för program ni anvÀnder för att fÄ ut info om en film fil?
DÀr man kan se vilket ljud den kör pÄ samt kanske video info?
Har en fil som jag inte verkar fÄ nÄgot ljud pÄ, en mkv 1080 medans en annan 1080 fungerar.
Dock vad jag förstÄr sÄ klarar min stÀrkare dts, (denon 1705), det enda konstiga Àr att i displayen pÄ den sÄ stÄr det att signalen Àr Analog, Àven om ALLA ljud settings Àr satta till RAW.
NÄgra tips eller namn pÄ program?
tobbe
Postad 14 January 2008 - 16:46
Vtunabo
-
Vtunabo
-
ForumrÀv
-
-
583 inlÀgg
Du kan Àven blÀddra med Page up/Page down knapparna, lÀngst upp till höger pÄ fjÀrren
Postad 14 January 2008 - 16:55
whiking
-
whiking
-
Wannabe
-
-
47 inlÀgg
Har en fil som jag inte verkar fÄ nÄgot ljud pÄ, en mkv 1080 medans en annan 1080 fungerar.
Dock vad jag förstÄr sÄ klarar min stÀrkare dts, (denon 1705), det enda konstiga Àr att i displayen pÄ den sÄ stÄr det att signalen Àr Analog, Àven om ALLA ljud settings Àr satta till RAW.
tobbe
Vad har du stÀllt in den pÄ dÄ ? i ljud menyn? stÄr den pÄ analog eller 5.1 ?
Postad 14 January 2008 - 17:38
fiskgunnar
-
fiskgunnar
-
Amatör
-
-
56 inlÀgg
1. För mig har det fungerat felfritt med allt sedan jag fick den i torsdags med första sverigeleveransen. DVD/HD material/bilder och allt. Har du uppdaterat till senaste firmware?
2. Ja det finns sync av text under set-up menyerna.
vilken konstig maskin detta Àr.....jag har uppdaterat till senaste firmware som gÄr att göra internt via maintenance (alltsÄ ingen beta) och jag kan inte hitta en sÄn instÀllning....bara att stÀlla in sprÄk för undertext....mina undertexter funkade inte innan jag hade stÀllt in sprÄk var hittar du denna instÀllning?
Postad 14 January 2008 - 17:45
Unregisteredcbb7c984
-
Unregisteredcbb7c984
-
Wannabe
-
-
19 inlÀgg
tobbe
Vad har du stÀllt in den pÄ dÄ ? i ljud menyn? stÄr den pÄ analog eller 5.1 ?
Ăndrade till 5.1 frĂ„n stereo, allt annat pĂ„ digital/raw, nu stĂ„r det pĂ„ digital, och allt som fungerade innan fungerar igen, men inte ljudet pĂ„ denna filen som jag pratade om. Skulle vilja ha tag pĂ„ ett program som ger en info om ljudet bland annat, sĂ„ man kanske kan konvertera om framtida filer som strular och man vet Ă€r av ett strulande format. tobbe
Redigerat av Unregisteredcbb7c984, 14 January 2008 - 17:49.
Postad 14 January 2008 - 17:56
ijahman
-
ijahman
-
AnvÀndare
-
-
199 inlÀgg
1. För mig har det fungerat felfritt med allt sedan jag fick den i torsdags med första sverigeleveransen. DVD/HD material/bilder och allt. Har du uppdaterat till senaste firmware?
vilken konstig maskin detta Àr.....jag har uppdaterat till senaste firmware som gÄr att göra internt via maintenance (alltsÄ ingen beta) och jag kan inte hitta en sÄn instÀllning....bara att stÀlla in sprÄk för undertext....mina undertexter funkade inte innan jag hade stÀllt in sprÄk
var hittar du denna instÀllning?
Ja jag har ocksÄ kört en update men inte hittat ovan option! Och hur var det med teckenstorleken gÄr det att fÄ den större? En till grej med undertexter Àr att om det Àr tvÄ rader sÄ kommer den undre raden upp efter den övre, extremt irriterande. Jag kör via myiHome, nÄgon som vet om den beter sig likadant om man kör med usb eller ide disk?
Redigerat av ijahman, 14 January 2008 - 19:09.
Postad 14 January 2008 - 19:09
Unregistered30ef774b
-
Unregistered30ef774b
-
Rookie
-
8 inlÀgg
Hej, Jag fÄr inget ljud via composit digital. FrÄn min Dvd fungerar det fint men tar jag sladden in i PCH kommer inget ljud alls AnvÀnder jag L/R sÄ fungerar ljudet fungerar pÄ alla utom DTS (mkv) ? provade koda om den och den sÀger AC3 men inget ljud kommer ut all sÄ det verkar som att ljudet inte fungerar med mkv filer. Den hÀr frÄgan ska kanske inte ligga hÀr men om man anvÀnder composit ska inte allt ljud gÄ via den? Settings Raw pÄ alla, 5.1 /Stereo Film ex transformers.2007.720p.hddvd.x264.sample-hv.mkv Ljud DTS Hemmabio Philips LX700 http://demo.preemtec.../products_id/81
Postad 14 January 2008 - 19:20
whiking
-
whiking
-
Wannabe
-
-
47 inlÀgg
Hej,
Jag fÄr inget ljud via composit digital.
FrÄn min Dvd fungerar det fint men tar jag sladden in i PCH kommer inget ljud alls AnvÀnder jag L/R sÄ fungerar ljudet fungerar pÄ alla utom DTS (mkv) ? provade koda om den och den sÀger AC3 men inget ljud kommer ut all sÄ det verkar som att ljudet inte fungerar med mkv filer.
Den hÀr frÄgan ska kanske inte ligga hÀr men om man anvÀnder composit ska inte allt ljud gÄ via den?
Settings Raw pÄ alla, 5.1 /Stereo
Film ex
transformers.2007.720p.hddvd.x264.sample-hv.mkv
Ljud DTS
Hemmabio Philips LX700 http://demo.preemtec.../products_id/81
funkar ypperligt, jag har sett den och kör spidfen fungerar alldeles bra det. Dock möjligt att just sample e fuxxat , ska jag lÄta vara osagt.
Postad 14 January 2008 - 19:24
Diesel77
-
Diesel77
-
Wannabe
-
-
29 inlÀgg
vilken konstig maskin detta Àr.....jag har uppdaterat till senaste firmware som gÄr att göra internt via maintenance (alltsÄ ingen beta) och jag kan inte hitta en sÄn instÀllning....bara att stÀlla in sprÄk för undertext....mina undertexter funkade inte innan jag hade stÀllt in sprÄk
var hittar du denna instÀllning?
Ja jag har ocksÄ kört en update men inte hittat ovan option! Och hur var det med teckenstorleken gÄr det att fÄ den större?
En till grej med undertexter Àr att om det Àr tvÄ rader sÄ kommer den undre raden upp efter den övre, extremt irriterande. Jag kör via myiHome, nÄgon som vet om den beter sig likadant om man kör med usb eller ide disk?
Justera text : subtitle knappen dÀrefter höger eller vÀnster. Ja undertextens andra rad beter sig sÄ för mig oxÄ (kommer en liten stund efter) och jag kör med UsbHd
Postad 14 January 2008 - 19:34
Vtunabo
-
Vtunabo
-
ForumrÀv
-
-
583 inlÀgg
Hej,
FrÄn min Dvd fungerar det fint men tar jag sladden in i PCH kommer inget ljud alls AnvÀnder jag L/R sÄ fungerar ljudet fungerar pÄ alla utom DTS (mkv) ? provade koda om den och den sÀger AC3 men inget ljud kommer ut all sÄ det verkar som att ljudet inte fungerar med mkv filer.
Den hÀr frÄgan ska kanske inte ligga hÀr men om man anvÀnder composit ska inte allt ljud gÄ via den?
Film ex
Ljud DTS
Hemmabio Philips LX700 http://demo.preemtec.../products_id/81
Testade ovanstÄende fil och det fungerar alldeles utmÀrkt. Din reciver kanske inte autodetektar DTS ?
Postad 14 January 2008 - 19:36
Unregistered68eeb4be
-
Unregistered68eeb4be
-
ForumrÀv
-
-
518 inlÀgg
Extremt sugen pÄ att skaffa popcorn hour men vill ha en stabil spelare och sÄ finns det ju ÀndÄ inga att fÄ tag pÄ just nu........vÀntar
Postad 14 January 2008 - 19:39
Vtunabo
-
Vtunabo
-
ForumrÀv
-
-
583 inlÀgg
Ni som satt in HDD, fick ni med IDE kabel, jag hade bara strömkabel + lite skruv?
Jag öppnade lÄdan och kontakten Àr ju en hona, sÄ var hittar man kabel isÄfall eller ska man pilla bort den som sitter dÀr?
Postad 14 January 2008 - 19:42
Unregistered30ef774b
-
Unregistered30ef774b
-
Rookie
-
8 inlÀgg
Hej,
Film ex
Ljud DTS
Hemmabio Philips LX700 http://demo.preemtec.../products_id/81 funkar ypperligt, jag har sett den och kör spidfen fungerar alldeles bra det. Dock möjligt att just sample e fuxxat , ska jag lÄta vara osagt.
Jag har Àven hela och den fungerar inte heller likasÄ nÄgra andra , kan tillÀgga att jag kör frÄn USB.
Postad 14 January 2008 - 19:52
limula
-
limula
-
Rookie
-
8 inlÀgg
MÀrklig spelare detta! Den blir stabilare för var dag och spelar nu upp alla mina filer..vilket den inte gjorde tidigare!(det första jag gjorde var att uppdatera den)
Sket i allt som heter smb, nfs osv och kör helt enkelt med en My Book 500 gig och den strular inte det minsta! Köpte popcornen för att spela upp HD och DVD och inget annat onödigt lullull och det gör den nu galant. Hur jobbigt Àr det egentligen att flytta den lÄnga USB sladden mellan laptopen och spelaren? Ser ju till och med snyggt ut i tv hyllan med hÄrddisken liggandes pÄ Popcornen
Popcornen ger otroligt fin bild och jag börjar nu kÀnna mig helnöjd med denna spelare. MÄste erkÀnna att jag var skeptisk i torsdas dÄ ja fick den frÄn Dustin och fick dra ur sladden en gÄng i minuten. Nu har jag inte gjort det under 3 dagars non-stop tittande!
Surfa, ladda torrents och mp3 har man datorn till!
NÀ..nu ska jag fortsÀtta och se/lyssna pÄ min Porcupine Tree-ISO fil
Postad 14 January 2008 - 20:00
Unregistered5eeb5689
-
Unregistered5eeb5689
-
AnvÀndare
-
-
229 inlÀgg
Ni som satt in HDD, fick ni med IDE kabel, jag hade bara strömkabel + lite skruv? Jag öppnade lÄdan och kontakten Àr ju en hona, sÄ var hittar man kabel isÄfall eller ska man pilla bort den som sitter dÀr?
Du ska inte anvÀnda nÄgon kabel utan bara sÀtta fast hÄrddisken direkt mot kontakten.
Postad 14 January 2008 - 20:04
22mc
-
22mc
-
Veteran
-
-
1995 inlÀgg
Ni som satt in HDD, fick ni med IDE kabel, jag hade bara strömkabel + lite skruv? Jag öppnade lÄdan och kontakten Àr ju en hona, sÄ var hittar man kabel isÄfall eller ska man pilla bort den som sitter dÀr?
Hehe  SÄ tÀnkte jag med innan jag lÀste att man behövde ingen ide-kabel, utan ansluter hdd`n direkt till Popcorn spelarens kontakt och sen kopplar du in strömkabeln.
Postad 14 January 2008 - 20:12
lajbans
-
lajbans
-
Amatör
-
-
53 inlÀgg
DÄ har man skickat en returförfrÄgan till Dustin och hopp om att fÄ plats pÄ nÀsta leverans.
Min enhet fastnade i "Loading Popcorn Hour..." svartvit bild, gick inte att komma ur det.
Försökt flasha om frÄn usb sticka och diverse andra saker som man lÀst och fÄtt frÄn syabas.
Hoppas nÀsta enhet funkar bÀttre, de timmar jag hann leka med denna sÄ visade den grym potential, dts etc funkade klockrent!
Postad 14 January 2008 - 20:25
Vtunabo
-
Vtunabo
-
ForumrÀv
-
-
583 inlÀgg
Ni som satt in HDD, fick ni med IDE kabel, jag hade bara strömkabel + lite skruv? Jag öppnade lÄdan och kontakten Àr ju en hona, sÄ var hittar man kabel isÄfall eller ska man pilla bort den som sitter dÀr? Du ska inte anvÀnda nÄgon kabel utan bara sÀtta fast hÄrddisken direkt mot kontakten.
Ni som satt in HDD, fick ni med IDE kabel, jag hade bara strömkabel + lite skruv? Jag öppnade lÄdan och kontakten Àr ju en hona, sÄ var hittar man kabel isÄfall eller ska man pilla bort den som sitter dÀr? Hehe SÄ tÀnkte jag med innan jag lÀste att man behövde ingen ide-kabel, utan ansluter hdd`n direkt till Popcorn spelarens kontakt och sen kopplar du in strömkabeln.
Hehe.. sÄ lÄngt tÀnkte jag inte
1 anvÀndare lÀser detta Àmne
0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar
Svara pÄ citerade inlÀgg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Titan Noir Max
Rian
2026-09-06 21:47:55
-
-
LFE reference och Center ch
johan b-lund
2026-09-02 18:43:15
-
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas hÀr?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna sjĂ€lva tagit. För att bilder ska listas krĂ€vs att albumet Ă€r synligt samt att det inte Ă€r av typen "Historik", "Ănskelista", "Ăvriga byggbilder" eller "Ăvrigt".
|