* Officiell tråd - Popcorn Hour A-100 *
8037 svar till detta ämne
Postad 13 January 2008 - 21:44
Unregisteredf51c6473
-
Unregisteredf51c6473
-
Rookie
-
5 inlägg
Var är time seek i MKV filer då? Småligen irro och snabbspola 8x i en två timmars film man ska se slutet på =) Edit: Hitta svaret själv på PCH forumet  . [PH] Syabas team already implemented the MKV seeking feature but facing AV sync issue in high bitrate file after seeking which cause this feature not able to include on the release. Once fix, will be out on next release.
Redigerat av Unregisteredf51c6473, 13 January 2008 - 22:00.
Postad 13 January 2008 - 21:45
dgordon
-
dgordon
-
Forumräv
-
-
671 inlägg
Hej!
Låter som en intressant pryl.. men, funkar den ihop med en QNAP TS-109 (Linux-baserad NAS med UPnP Media Server med inbyggd TwonkyMedia Server) ? I så fall hur steamar jag filmer till Popcornen?
Funkar svenkska undertexter nu?
Tacksam för svar!
//dgordon
Postad 13 January 2008 - 21:52
dc11ab
-
dc11ab
-
Lärjunge
-
-
274 inlägg
Låter som en intressant pryl.. men, funkar den ihop med en QNAP TS-109 (Linux-baserad NAS med UPnP Media Server med inbyggd TwonkyMedia Server) ? I så fall hur steamar jag filmer till Popcornen? //dgordon
Den fungarar förmodligen, om din Qnap klarar a- NFS b- Samba eller c- installera llink. Har läst någonstans att det ska gå att streama med Twonky och WizD också, men det får du kolla upp, Llink är att föredra då den spelar scenreleaser i RAR, NFS är att föredra då den lirar .ISO och har bättre prestanda över SMB.
Redigerat av dc11ab, 13 January 2008 - 21:53.
Postad 13 January 2008 - 22:07
whiking
-
whiking
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Hej!
Låter som en intressant pryl.. men, funkar den ihop med en QNAP TS-109 (Linux-baserad NAS med UPnP Media Server med inbyggd TwonkyMedia Server) ? I så fall hur steamar jag filmer till Popcornen? Funkar svenkska undertexter nu? Tacksam för svar!
//dgordon
Jag har testat med twonky (dock inte på nas) utan som stand-alone applikation på min Winxp Pro, och det fungerade ypperligt.
Postad 13 January 2008 - 22:35
Unregisteredcbb7c984
-
Unregisteredcbb7c984
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
ordnat.
Redigerat av Unregisteredcbb7c984, 20 January 2008 - 15:25.
Postad 13 January 2008 - 22:47
simonsimonsson
-
simonsimonsson
-
Användare
-
-
113 inlägg
simonsimonsson:
Hm... du får inte diskutera "var man hittar torrents" osv, det är mot forumets regler!! Kan leda till livstids halshuggning!
Så vi hörde inte att du frågade det!!
Jovisst seedar Popcornen, självklart, sen kan du gå in via Webclienten till den och välja "stop" om du vill! Så den kör bägge vägar!
Ljudet går både via HDMI:n och Coax, så det är bara att välja! Har själv ingen förstärkare med HDMI, så där passar ju Coax kanon!! Har inte själv heller testat Component... kanske något att göra...

Jora komponent klara full HD precis lika bra som HDMI, orsaken till att jag frågar om även ljudet skickas igenom på PCH är för att det är inte alltid som HDMIn har stöd för det.... På min DVD tex. den skickar bara bild igenom HDMIn (skit dvd förvisso) men ändå! Likadant är det men många crappiga Recievrar. Dom skickar bara bild igenom hdmin, vilket är väldigt frustrerande. Och ang. torrentsar. ok! No Discussion, (any advice where to discuss?)  Det är lite som att svära i kyrkan här eller? ett tips till alla som nite har en DTS förstärkare... utan vill spela upp ljudet i TV
http://www.networked...topic.php?t=852
DTS -> AC3
går även o göra om andra format...
Tack för den länken! Passar prefekt då jag inte har införskaffat mig en förstärkare och högtalare än... det kommer. Någon som har tips på en bra förstärkare som inte är allt för dyr? (cirkus 4000:-)
Mer för pengarna får du inte!! Onkyo TX-SR604E  7.1 Extremt gott om in/ut gångar. Multizone (spela två saker samtidigt i olika rum) HDMI växel. SKITSNYGG! Design ala HK. Ska själv köpa en, så fort man äskat pengar från hustrun!
Postad 13 January 2008 - 22:51
holyhansen
-
holyhansen
-
Användare
-
-
159 inlägg
Jag vill ha 905an
Postad 13 January 2008 - 23:07
simonsimonsson
-
simonsimonsson
-
Användare
-
-
113 inlägg
Jag vill ha 905an 
Men lol! Och jag vill ha en ferrari eller en NR5000!  och förresten 905an kostar ju runt 4000kr.... om inte du vill sälja den till mig för 4000:- THEN YOU GOT A BUYER!!! Jag skulle nog vilja påstå att den förslagna recievern är så mycket du kan få för 4000:-.
Postad 14 January 2008 - 02:18
Unregistered394b7f69
-
Unregistered394b7f69
-
Rookie
-
8 inlägg
Dum fråga.
Men då den har stöd för DLNA och Media Connect. Klarar den att spela upp Live TV och inspelade saker ifrån en Vista / MCE2005 dator som har Media Center och TV-tuners i sig?
Tack på förhand.
// Patrik
Postad 14 January 2008 - 08:46
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3325 inlägg
Tjena Patrik!
Skulle tro att det krävs mer än DNLA & MediaConnect för att klara det, vet ej 100% säkert dock!! Men M$ har ju sitt eget koncept med "Mediaextenders" vilka borde kunna göra exakt detta!!
Det finns minst en separat tråd om just detta!
Postad 14 January 2008 - 09:44
Ka11e
-
Ka11e
-
Amatör
-
-
85 inlägg
Jag har ett problem som jag inte sett att någon annan har.
Efter att ha spelat musik hänger sig maskinen när jag ska spela en film. Spelaren buffrar och bakom bilden ligger dom där förbannade fiskarna, sen hänger sig allt. Det enda jag kan göra är att dra ut strömsladden.
Vill också säga att i övrigt är jag mycket nöjd!
Föresten.. funkar time seek med mkv? Har ej lyckats med detta.
Postad 14 January 2008 - 09:46
Unregisteredcbb7c984
-
Unregisteredcbb7c984
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Jag har ett problem som jag inte sett att någon annan har. Efter att ha spelat musik hänger sig maskinen när jag ska spela en film. Spelaren buffrar och bakom bilden ligger dom där förbannade fiskarna, sen hänger sig allt. Det enda jag kan göra är att dra ut strömsladden.
Vill också säga att i övrigt är jag mycket nöjd! Föresten.. funkar time seek med mkv? Har ej lyckats med detta.
Detta kan vara mitt fel som jag råkade ut för åxå. När jag skulle starta Jericho så kom de fiskarna fram, jag reagerade inte på det men det verkar som om den är kvar på någon musik fils inställning. Fick "cannot play file", efter 3 försök hängde min sig. tobbe
Postad 14 January 2008 - 10:02
Andreas81a
-
Andreas81a
-
Forumräv
-
-
620 inlägg
Mest för att jäklas med alla, men även för att jag har för mkt att göra på jobb och itne tid att läsa en annan tråd och även för att jag fick en direkt fråga så svarar jag här.
Med tanke på hur fel wikipedia mfl använder p24 uttrycket så skulle jag vilja säga att i 50% av fallen används de fel och i 50% rätt. Problem et e att man måste dubbelkolla allt man läser och se om dom verkligen menade 23,976 eller p24. Angående att 60hz grejen egentligen är 59,xx så är de ju inte riktigt samma problem då 60hz alltid är just 59,xx men i p24 fallet finns de 2 alternativ.
Angående hur de sparas på skiva så saxar jag inte följande:
Both HD DVD and Blu-ray support the 24p frame rate, but technical implementations of this mode are different among the two formats. Blu-ray supports 24p with its native timing, while HD DVD uses 60i timing for 24p (replacing missing frames with "repeat field flags").
Hur den sen verkligen lagras är en annan fråga.
Och till sist, Onkyon simonsimonsimon...rekommenderade kan även jag rekommendera. Frågan är om inte just den fick eisaawards oxå. Vilket är ett gott omdöme. Kan ha varit storebrorn till den som fick de. Nåja.
Postad 14 January 2008 - 11:43
mrbool
-
mrbool
-
Rookie
-
3 inlägg
Hur lång timeout får ni när ni streemar mp3.
Tex. Om man spelar en mp3 på en dator och samtidigt streemar ut den, kan man lysna på båda samtidigt eller blir det för stor tidsskillnad?
Har inte fått min ännu..... 11/2 på komplett, suck..
Skummat igenom alla sidor men hittade inget om detta.
/mrBool
Postad 14 January 2008 - 11:49
ginflyer
-
ginflyer
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Har kört PCH ett tag nu och är överlag mycket nöjd. Har följt denna tråd sedan (nästan) början. Har däremot inte hittat, varken här eller på pch.com eller Wikin, felen som min verkar ha. Tacksam för input.
- Vid .mkv uppspelning så funkar inte fast rewind medan fast forward går utmärkt. Any ideas?
- Färgerna i 720p är jättebra utom när det blir mörkare scener, då blir ansiktstonerna i samma röd nyans som om man står i ett mörkerrum med bara en röd glödlampa tänd. Jag har iof en Samsung som har problem med rödtonerna överlag, men detta uppträder inte vid andra tillfällen. Tips någon?
- Då jag har denna primärt som HD spelare spelar det inte så stor roll, men vid bildvisning hittar jag inget sätt att skifta till nästa bild. Det verkar som om att man måste trycka stop för att komma tillbaks till filstrukturen och sedan bläddra ner för att trycka ok på nästa bild. Är detta ett faktum eller finns det ingen "nästaknapp" för att hoppa till nästa?
Postad 14 January 2008 - 12:15
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3325 inlägg
ginflyer:- Fast Rewind i MKV funkar inte som du sett. Kommer säkert att bli åtgärdat snart! Står på flera ställen! - Färgerna, får du kolla upp mer generellt, jag upplever inte att alla hudtoner blir "för röda" - När du kör bildvisning så ställer du dig på en bild o tycker enter/play så visas bara den. Ställer du dig däremot högst upp i biblioteket och trycker Play, så körs alla bilderna, då funkar självklart fram/tillbaka-knapparna!!  Edit: Skrev fel...
Redigerat av Kanelbulle, 14 January 2008 - 12:31.
Postad 14 January 2008 - 12:27
ginflyer
-
ginflyer
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
ginflyer:
- Fast Forward i MKV funkar inte som du sett. Kommer säkert att bli åtgärdat snart! Står på flera ställen! - Färgerna, får du kolla upp mer generellt, jag upplever inte att alla hudtoner blir "för röda" - När du kör bildvisning så ställer du dig på en bild o tycker enter/play så visas bara den. Ställer du dig däremot högst upp i biblioteket och trycker Play, så körs alla bilderna, då funkar självklart fram/tillbaka-knapparna!!

Tack för det svaret. En sak bara. Fast forward funkar för mig men inte rewind (!)
Postad 14 January 2008 - 12:30
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3325 inlägg
ginflyer:Sorry, skrev ju fel i farten...  Ska vara Fast Rewind som inte funkar!!
Postad 14 January 2008 - 13:31
romaik
-
romaik
-
Rookie
-
2 inlägg
Jag har länge suktat efter en tvix för att ersätta min kära gamla XBMC.
Först i lördags såg jag att PCH överhuvudtaget fanns och jag har sedan dess tillbringat väääldigt mycket tid åt att läsa igenom hela denna suveräna tråd.
Efter att ha läst klart är jag nu helt övertygad om att PCH är XBMCs värdiga arvtagare.
Jag har nu beställt den på Dustin och hoppas att jag inte får ett måndagsex (verkar dock mest vara sbs hos de som klagat, men man vet ju aldrig...  )
Ett extra stort tack till Tabasco och Kanelbulle som hela tiden levererat sakliga och kunniga tips till alla som behövt hjälp.
Redigerat av romaik, 14 January 2008 - 13:32.
Postad 14 January 2008 - 13:53
Alarma
-
Alarma
-
Användare
-
-
150 inlägg
Nu har min TV kommit, å håller som bäst på att meka med PCH! Har satt upp MyiHome på en dator i nätverket men PCH verkar inte kunna hitta den. Kan man på något sätt lägga till den manuellt? Nu körde jag igång LLink, hittas direkt av PCH men trycker man på den står maskinen bara & tuggar. Ska se om jag kan få någon fart på det här EDIT: Fungerar nu, visade sig att det var brandväggen som jäklades. Alltså inget PCH kan rå över.
Redigerat av Alarma, 14 January 2008 - 14:47.
Postad 14 January 2008 - 14:28
P_K
-
P_K
-
Amatör
-
-
79 inlägg
Hej, jag har som vanligt svårt att välja, köpa Popcorn eller vänta på Tvix 6500. Är det någon som vet varför Popcorn inte klarar passthrough av DD 5.1 (läste det i ett tidigare inlägg), om det bara är pga firmware så bör det ju bli löst längre fram.
Spelaren jag väljer kommer inte att ha intern HD utan bara streama, finns det något där som säger att Popcorn är bättre eller sämre än Tvix?
Mvh Peter
Postad 14 January 2008 - 14:42
Unregisteredf2a7f9fd
-
Unregisteredf2a7f9fd
-
Mästare
-
-
3989 inlägg
Med tanke på hur fel wikipedia mfl använder p24 uttrycket så skulle jag vilja säga att i 50% av fallen används de fel och i 50% rätt. Problem et e att man måste dubbelkolla allt man läser och se om dom verkligen menade 23,976 eller p24. Angående att 60hz grejen egentligen är 59,xx så är de ju inte riktigt samma problem då 60hz alltid är just 59,xx men i p24 fallet finns de 2 alternativ.
I regel kan man dock säga att 24p är 23.976p. HD-DVD / BD filmer timas tex i 23.976p. 95% av alla kameror använder sig av 23.976 även fast det står 24p i speceifikationen.
Postad 14 January 2008 - 14:44
Unregisteredcbb7c984
-
Unregisteredcbb7c984
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Nu har min TV kommit, å håller som bäst på att meka med PCH! Har satt upp MyiHome på en dator i nätverket men PCH verkar inte kunna hitta den. Kan man på något sätt lägga till den manuellt?
Nu körde jag igång LLink, hittas direkt av PCH men trycker man på den står maskinen bara & tuggar. Ska se om jag kan få någon fart på det här 
Jag hade samma problem, jag var tvungen att stänga ner brandväggen under tiden jag gjorde en "browse" på PCH och la till mina shares. Sen var det fritt fram med brandväggen igen, inga problem.
Redigerat av Unregisteredcbb7c984, 14 January 2008 - 14:45.
Postad 14 January 2008 - 14:46
Alarma
-
Alarma
-
Användare
-
-
150 inlägg
Nu har min TV kommit, å håller som bäst på att meka med PCH! Har satt upp MyiHome på en dator i nätverket men PCH verkar inte kunna hitta den. Kan man på något sätt lägga till den manuellt?
Nu körde jag igång LLink, hittas direkt av PCH men trycker man på den står maskinen bara & tuggar. Ska se om jag kan få någon fart på det här 
Jag hade samma problem, jag var tvungen att stänga ner brandväggen under tiden jag gjorde en "browse" på PCH och la till mina shares. Sen var det fritt fram med brandväggen igen, inga problem.
Upptäckte just själv att det var brandväggen som "spökade" tack iaf!
Postad 14 January 2008 - 14:52
ijahman
-
ijahman
-
Användare
-
-
199 inlägg
Nu har jag varit och pillat i servicemenyn på min tv vilket gjorde att overscan problemet inte är fullt så stort. Även Zoomknapp problemet löste sig efter en factory reset..... Men gosse vilken massa buggar... Tur att det bara är till film jag tänkte ha den för det jag har testat vad gäller att lyssna på musik och kolla på bilder är katastrof. Hänger sig hela tiden och en massa fiskar som tar över skärmen och vägrar försvinna...
Men nu har jag en fråga ang subtitles, går det att få texten större? Och sen undrar jag om någon vet ifall man kommer att fixa så man kan justera synken i texten, kan ju behövas på vissa srt filer. Jag vet att man har löst det i tvix:en.
Postad 14 January 2008 - 15:24
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3325 inlägg
P_K:DD 5.1 passthrough funkar?!?!... har väl aldrig varit något problem som jag vet?? Det som många pratat om är ju att DTS inte "downmixas" alltså till PCM tex. Sen finns ju inte DD+ o DTS-HD, men det vet väl alla!!
Postad 14 January 2008 - 15:46
P_K
-
P_K
-
Amatör
-
-
79 inlägg
Tack för svaret kanelbulle, hittade inlägget jag menade. Om Tvix 6500 stod det "Audio MP3, WMA, AAC, Ogg, PCM, FLAC, M4A, WAV, DD and DTS (pass-through and downmix)" och sedan ang Popcorn: Om man jämför med popcorn hour så klarar den bara pass-through för DTS, så har du ingen reciever med digital ljudingång blir det helt tyst med DTS.
Var alltså jag som hade för brått och feltolkade, det gällde precis det du skrev, ingen downmix på Popcorn.
EDIT: Är det omöjligt att få downmix med en firmware längre fram?
Några synpunkter ang streaming (trådbundet), de flesta verkar köra med intern HD? Vill inte att filmerna ska lagga, de formaten Popcorn stöder vill jag så klart kunna använda utan problem och utan disk
Mvh Peter
Redigerat av P_K, 14 January 2008 - 15:49.
Postad 14 January 2008 - 15:52
TsUPeR
-
TsUPeR
-
Användare
-
-
212 inlägg
Och sen undrar jag om någon vet ifall man kommer att fixa så man kan justera synken i texten, kan ju behövas på vissa srt filer. Jag vet att man har löst det i tvix:en.
Testa med höger/vänster på frjärrisen, kan funka om det inte är i senaste betan bara (har ej testat)
Postad 14 January 2008 - 16:09
Alarma
-
Alarma
-
Användare
-
-
150 inlägg
Vet inte om jag är dum i puckot? Men kan man bara browsa kataloger med 10 kataloger eller mindre med Llink? Jag lyckas inte bläddra nedåt... Störigt om man bara kan ha kataloger med max 10 filmer ^o)
Postad 14 January 2008 - 16:12
trasan_
-
trasan_
-
Rookie
-
6 inlägg
Men gosse vilken massa buggar...
Och sen undrar jag om någon vet ifall man kommer att fixa så man kan justera synken i texten, kan ju behövas på vissa srt filer. Jag vet att man har löst det i tvix:en.
1. För mig har det fungerat felfritt med allt sedan jag fick den i torsdags med första sverigeleveransen. DVD/HD material/bilder och allt. Har du uppdaterat till senaste firmware? 2. Ja det finns sync av text under set-up menyerna. Är sjukt nöjd med maskinen så här långt.
Postad 14 January 2008 - 16:23
whiking
-
whiking
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Vet inte om jag är dum i puckot? Men kan man bara browsa kataloger med 10 kataloger eller mindre med Llink? Jag lyckas inte bläddra nedåt... Störigt om man bara kan ha kataloger med max 10 filmer ^o)
Det som kanske är ännu störigare att texempelvis nyttja ögona och läsa innantill på den stora bilden du tittar på , längst ner till höger i bilden visas en förklarande text, och sedan en knapp färg. vill minnas rakt ifrån huvudet att BLÅ (blue) är för nästa (next). men det är så jag bläddrar iaf, sen framgår det ICKE vilken version av llink du kör. //w
Postad 14 January 2008 - 16:33
Alarma
-
Alarma
-
Användare
-
-
150 inlägg
Det som kanske är ännu störigare att texempelvis nyttja ögona och läsa innantill på den stora bilden du tittar på , längst ner till höger i bilden visas en förklarande text, och sedan en knapp färg.
vill minnas rakt ifrån huvudet att BLÅ (blue) är för nästa (next). men det är så jag bläddrar iaf, sen framgår det ICKE vilken version av llink du kör.
//w
Mm, har sett detta, men det fungerar inte i alla kataloger. Kommer upp ett felmmedelande som säger: "Request cannot be proceed".
Postad 14 January 2008 - 16:46
Unregisteredcbb7c984
-
Unregisteredcbb7c984
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Måste bara fråga vad för program ni använder för att få ut info om en film fil?
Där man kan se vilket ljud den kör på samt kanske video info?
Har en fil som jag inte verkar få något ljud på, en mkv 1080 medans en annan 1080 fungerar.
Dock vad jag förstår så klarar min stärkare dts, (denon 1705), det enda konstiga är att i displayen på den så står det att signalen är Analog, även om ALLA ljud settings är satta till RAW.
Några tips eller namn på program?
tobbe
Postad 14 January 2008 - 16:46
Vtunabo
-
Vtunabo
-
Forumräv
-
-
583 inlägg
Du kan även bläddra med Page up/Page down knapparna, längst upp till höger på fjärren
Postad 14 January 2008 - 16:55
whiking
-
whiking
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Har en fil som jag inte verkar få något ljud på, en mkv 1080 medans en annan 1080 fungerar.
Dock vad jag förstår så klarar min stärkare dts, (denon 1705), det enda konstiga är att i displayen på den så står det att signalen är Analog, även om ALLA ljud settings är satta till RAW.
tobbe
Vad har du ställt in den på då ? i ljud menyn? står den på analog eller 5.1 ?
Postad 14 January 2008 - 17:38
fiskgunnar
-
fiskgunnar
-
Amatör
-
-
56 inlägg
1. För mig har det fungerat felfritt med allt sedan jag fick den i torsdags med första sverigeleveransen. DVD/HD material/bilder och allt. Har du uppdaterat till senaste firmware?
2. Ja det finns sync av text under set-up menyerna.
vilken konstig maskin detta är.....jag har uppdaterat till senaste firmware som går att göra internt via maintenance (alltså ingen beta) och jag kan inte hitta en sån inställning....bara att ställa in språk för undertext....mina undertexter funkade inte innan jag hade ställt in språk var hittar du denna inställning?
Postad 14 January 2008 - 17:45
Unregisteredcbb7c984
-
Unregisteredcbb7c984
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
tobbe
Vad har du ställt in den på då ? i ljud menyn? står den på analog eller 5.1 ?
Ändrade till 5.1 från stereo, allt annat på digital/raw, nu står det på digital, och allt som fungerade innan fungerar igen, men inte ljudet på denna filen som jag pratade om. Skulle vilja ha tag på ett program som ger en info om ljudet bland annat, så man kanske kan konvertera om framtida filer som strular och man vet är av ett strulande format. tobbe
Redigerat av Unregisteredcbb7c984, 14 January 2008 - 17:49.
Postad 14 January 2008 - 17:56
ijahman
-
ijahman
-
Användare
-
-
199 inlägg
1. För mig har det fungerat felfritt med allt sedan jag fick den i torsdags med första sverigeleveransen. DVD/HD material/bilder och allt. Har du uppdaterat till senaste firmware?
vilken konstig maskin detta är.....jag har uppdaterat till senaste firmware som går att göra internt via maintenance (alltså ingen beta) och jag kan inte hitta en sån inställning....bara att ställa in språk för undertext....mina undertexter funkade inte innan jag hade ställt in språk
var hittar du denna inställning?
Ja jag har också kört en update men inte hittat ovan option! Och hur var det med teckenstorleken går det att få den större? En till grej med undertexter är att om det är två rader så kommer den undre raden upp efter den övre, extremt irriterande. Jag kör via myiHome, någon som vet om den beter sig likadant om man kör med usb eller ide disk?
Redigerat av ijahman, 14 January 2008 - 19:09.
Postad 14 January 2008 - 19:09
Unregistered30ef774b
-
Unregistered30ef774b
-
Rookie
-
8 inlägg
Hej, Jag får inget ljud via composit digital. Från min Dvd fungerar det fint men tar jag sladden in i PCH kommer inget ljud alls Använder jag L/R så fungerar ljudet fungerar på alla utom DTS (mkv) ? provade koda om den och den säger AC3 men inget ljud kommer ut all så det verkar som att ljudet inte fungerar med mkv filer. Den här frågan ska kanske inte ligga här men om man använder composit ska inte allt ljud gå via den? Settings Raw på alla, 5.1 /Stereo Film ex transformers.2007.720p.hddvd.x264.sample-hv.mkv Ljud DTS Hemmabio Philips LX700 http://demo.preemtec.../products_id/81
Postad 14 January 2008 - 19:20
whiking
-
whiking
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Hej,
Jag får inget ljud via composit digital.
Från min Dvd fungerar det fint men tar jag sladden in i PCH kommer inget ljud alls Använder jag L/R så fungerar ljudet fungerar på alla utom DTS (mkv) ? provade koda om den och den säger AC3 men inget ljud kommer ut all så det verkar som att ljudet inte fungerar med mkv filer.
Den här frågan ska kanske inte ligga här men om man använder composit ska inte allt ljud gå via den?
Settings Raw på alla, 5.1 /Stereo
Film ex
transformers.2007.720p.hddvd.x264.sample-hv.mkv
Ljud DTS
Hemmabio Philips LX700 http://demo.preemtec.../products_id/81
funkar ypperligt, jag har sett den och kör spidfen fungerar alldeles bra det. Dock möjligt att just sample e fuxxat , ska jag låta vara osagt.
Postad 14 January 2008 - 19:24
Diesel77
-
Diesel77
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
vilken konstig maskin detta är.....jag har uppdaterat till senaste firmware som går att göra internt via maintenance (alltså ingen beta) och jag kan inte hitta en sån inställning....bara att ställa in språk för undertext....mina undertexter funkade inte innan jag hade ställt in språk
var hittar du denna inställning?
Ja jag har också kört en update men inte hittat ovan option! Och hur var det med teckenstorleken går det att få den större?
En till grej med undertexter är att om det är två rader så kommer den undre raden upp efter den övre, extremt irriterande. Jag kör via myiHome, någon som vet om den beter sig likadant om man kör med usb eller ide disk?
Justera text : subtitle knappen därefter höger eller vänster. Ja undertextens andra rad beter sig så för mig oxå (kommer en liten stund efter) och jag kör med UsbHd
Postad 14 January 2008 - 19:34
Vtunabo
-
Vtunabo
-
Forumräv
-
-
583 inlägg
Hej,
Från min Dvd fungerar det fint men tar jag sladden in i PCH kommer inget ljud alls Använder jag L/R så fungerar ljudet fungerar på alla utom DTS (mkv) ? provade koda om den och den säger AC3 men inget ljud kommer ut all så det verkar som att ljudet inte fungerar med mkv filer.
Den här frågan ska kanske inte ligga här men om man använder composit ska inte allt ljud gå via den?
Film ex
Ljud DTS
Hemmabio Philips LX700 http://demo.preemtec.../products_id/81
Testade ovanstående fil och det fungerar alldeles utmärkt. Din reciver kanske inte autodetektar DTS ?
Postad 14 January 2008 - 19:36
Unregistered68eeb4be
-
Unregistered68eeb4be
-
Forumräv
-
-
518 inlägg
Extremt sugen på att skaffa popcorn hour men vill ha en stabil spelare och så finns det ju ändå inga att få tag på just nu........väntar
Postad 14 January 2008 - 19:39
Vtunabo
-
Vtunabo
-
Forumräv
-
-
583 inlägg
Ni som satt in HDD, fick ni med IDE kabel, jag hade bara strömkabel + lite skruv?
Jag öppnade lådan och kontakten är ju en hona, så var hittar man kabel isåfall eller ska man pilla bort den som sitter där?
Postad 14 January 2008 - 19:42
Unregistered30ef774b
-
Unregistered30ef774b
-
Rookie
-
8 inlägg
Hej,
Film ex
Ljud DTS
Hemmabio Philips LX700 http://demo.preemtec.../products_id/81 funkar ypperligt, jag har sett den och kör spidfen fungerar alldeles bra det. Dock möjligt att just sample e fuxxat , ska jag låta vara osagt.
Jag har även hela och den fungerar inte heller likaså några andra , kan tillägga att jag kör från USB.
Postad 14 January 2008 - 19:52
limula
-
limula
-
Rookie
-
8 inlägg
Märklig spelare detta! Den blir stabilare för var dag och spelar nu upp alla mina filer..vilket den inte gjorde tidigare!(det första jag gjorde var att uppdatera den)
Sket i allt som heter smb, nfs osv och kör helt enkelt med en My Book 500 gig och den strular inte det minsta! Köpte popcornen för att spela upp HD och DVD och inget annat onödigt lullull och det gör den nu galant. Hur jobbigt är det egentligen att flytta den långa USB sladden mellan laptopen och spelaren? Ser ju till och med snyggt ut i tv hyllan med hårddisken liggandes på Popcornen
Popcornen ger otroligt fin bild och jag börjar nu känna mig helnöjd med denna spelare. Måste erkänna att jag var skeptisk i torsdas då ja fick den från Dustin och fick dra ur sladden en gång i minuten. Nu har jag inte gjort det under 3 dagars non-stop tittande!
Surfa, ladda torrents och mp3 har man datorn till!
Nä..nu ska jag fortsätta och se/lyssna på min Porcupine Tree-ISO fil
Postad 14 January 2008 - 20:00
Unregistered5eeb5689
-
Unregistered5eeb5689
-
Användare
-
-
229 inlägg
Ni som satt in HDD, fick ni med IDE kabel, jag hade bara strömkabel + lite skruv? Jag öppnade lådan och kontakten är ju en hona, så var hittar man kabel isåfall eller ska man pilla bort den som sitter där?
Du ska inte använda någon kabel utan bara sätta fast hårddisken direkt mot kontakten.
Postad 14 January 2008 - 20:04
22mc
-
22mc
-
Veteran
-
-
1992 inlägg
Ni som satt in HDD, fick ni med IDE kabel, jag hade bara strömkabel + lite skruv? Jag öppnade lådan och kontakten är ju en hona, så var hittar man kabel isåfall eller ska man pilla bort den som sitter där?
Hehe  Så tänkte jag med innan jag läste att man behövde ingen ide-kabel, utan ansluter hdd`n direkt till Popcorn spelarens kontakt och sen kopplar du in strömkabeln.
Postad 14 January 2008 - 20:12
lajbans
-
lajbans
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Då har man skickat en returförfrågan till Dustin och hopp om att få plats på nästa leverans.
Min enhet fastnade i "Loading Popcorn Hour..." svartvit bild, gick inte att komma ur det.
Försökt flasha om från usb sticka och diverse andra saker som man läst och fått från syabas.
Hoppas nästa enhet funkar bättre, de timmar jag hann leka med denna så visade den grym potential, dts etc funkade klockrent!
Postad 14 January 2008 - 20:25
Vtunabo
-
Vtunabo
-
Forumräv
-
-
583 inlägg
Ni som satt in HDD, fick ni med IDE kabel, jag hade bara strömkabel + lite skruv? Jag öppnade lådan och kontakten är ju en hona, så var hittar man kabel isåfall eller ska man pilla bort den som sitter där? Du ska inte använda någon kabel utan bara sätta fast hårddisken direkt mot kontakten.
Ni som satt in HDD, fick ni med IDE kabel, jag hade bara strömkabel + lite skruv? Jag öppnade lådan och kontakten är ju en hona, så var hittar man kabel isåfall eller ska man pilla bort den som sitter där? Hehe Så tänkte jag med innan jag läste att man behövde ingen ide-kabel, utan ansluter hdd`n direkt till Popcorn spelarens kontakt och sen kopplar du in strömkabeln.
Hehe.. så långt tänkte jag inte
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
genstruktur
2026-05-20 17:03:16
-
Projektorn uppe och allt verkar fungera
genstruktur
2026-05-20 17:02:29
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|