* Officiell Tråd - Panasonic PV60 / PV600 *
5878 svar till detta ämne
Postad 30 mars 2006 - 16:41
Ticalo
-
Ticalo
-
Forumräv
-
-
841 inlägg
Hoppsan!
Nu har jag också beställt den här godingen Efter att jag följt vad alla skrivit om denna TVn kände jag att det var dax.
Det blev en beställning från Siba där den kostar 20 990:- inkl. romb-formade stativet. Blev totalt 21 390:- med frakt. Känns bättre att beställa därifrån om det nu skulle vara nåt fel på den så att man kan lämna in den på Siba här i stan. Nu gäller det bara att dom skickar den lite fort till mig Enligt hemsidan så skulle den finnas i lager. Får se till att köpa lite kablar innan dess också.
Appropå kablar, vad använder ni till eran PV60 mellan tv:n och datorn? Märke, längd, pris och var ni köpt den?
MVH Pär
<{POST_SNAPBACK}>
Jag använder en VGA kabel från ClickTronic, 5m, köpt på Kjell & Co. 329pix.
<{POST_SNAPBACK}>
Fick hem min nyss exakt samma kabel clicktronic 5m. Fungerar hur bra som helst i allaupplösningar. 720p och 1080p:D behövde inte ens ändra i inställningarna.
Postad 30 mars 2006 - 19:39
shille
-
shille
-
Amatör
-
-
62 inlägg
Jag har beställt en 42PV60 från Fyndbörsen, men fick veta att 28 pers ligger på kö! Det va ju mindre kul att höra
kommer väl få den om 1 år eller nåt känns det som.
Det jag undrar över är avbetalningssystemet, nån som vet hur det fungerar? jag har inte fått nåra papper ännu och jag beställde tv:n för 1 vecka sen!
skumt skumt...
/ Shille
ps. Om man beställer från SIBA tror jag inte att det är Romb-stativet! Va förbi där och såg att TV:n stod på "H" stativet.... Romben e dyrare...
Postad 30 mars 2006 - 20:04
Ticalo
-
Ticalo
-
Forumräv
-
-
841 inlägg
Jag har beställt en 42PV60 från Fyndbörsen, men fick veta att 28 pers ligger på kö! Det va ju mindre kul att höra 
kommer väl få den om 1 år eller nåt känns det som.
Det jag undrar över är avbetalningssystemet, nån som vet hur det fungerar? jag har inte fått nåra papper ännu och jag beställde tv:n för 1 vecka sen!
skumt skumt...
/ Shille
ps. Om man beställer från SIBA tror jag inte att det är Romb-stativet! Va förbi där och såg att TV:n stod på "H" stativet.... Romben e dyrare...
<{POST_SNAPBACK}>
Jag beställde via fyndbörsen, betala efterpåsk. Samma bank som vanlig avbetalning. Fick mina papper 2 dagar efter att jag beställde. Ring annars och hör vad som händer.
Postad 30 mars 2006 - 20:29
Unregistereddbe56a93
-
Unregistereddbe56a93
-
Amatör
-
-
88 inlägg
Ticalo???Har du fått veta när du får din?Jag köpte också på avbetalningar o fick papper från banken i tisdags o skickade dom på engång.Fick svar idag från fyndbörsen att dom hade klar tecknet från banken.Så nu undrar man när man får den.vet du när du får din?En annan grej....om det skulle komma sig att det är nåt fel på tv en...måste man skicka den tillbaks till fyndbörsen eller kan man lämna in den på nån service ställe här i stacokholm??
Postad 30 mars 2006 - 21:04
Unregistered36837
-
Unregistered36837
-
Amatör
-
-
68 inlägg
Har en liten konstig fråga: Ext-kanalerna, de är väl blåa när de inte får någon signal antar jag, är det några störningar i bakgrunden. Typ svaga skuggbilder som glider förbi?
Anledningan att jag frågar är att det är detta som gör att jag redan nu byter ut min Philips CRT. TV4 ligger o stör i bakgrunden, tar jag ur antennen ur TV'n o låter bara boxer-boxen få tv-signal, så blir bilden brusigare. Precis som den blåa bakgrunden är lagd ovanpå en kanalplats och inte helt separerad från resten, vilket gör att även myrornas krig går igenom.
Finns det nått datum o pris för PX modellerna?
<{POST_SNAPBACK}>
Hade också det på både min gamla tv och på PV60:n... och jag antar att du sitter med nån billig scart-kabel. Det hade jag, nån biltema tror jag. När jag bytte ut den mot en BRA kabel så försvann problemet med att en analog kanal lös igenom till av-kanalen. Så testa det får du se om problemet försvinner...
Postad 30 mars 2006 - 21:16
Unregistereddc54d1b4
-
Unregistereddc54d1b4
-
Rookie
-
9 inlägg
Jag har oxså köpt en 42" nu och haft den i en vecka. Misstänker dock att det är nåt fel på mitt ex.
Kollade just på hockey och då blev det extra tydligt.
När det är mycket vitt på tvn slår det liskom igenom och blir TOKVITT och dessutom börjar det liksom fladdra. Framförallt i nedre delen av skärmen.
Jag har provat ändra visningläge, konstrast och ljus mm men inget löser liksom problemet.
Jag kör med comhem digital box.
Någon som har någon idé eller ska jag reklamera tvn???
/marcus
Postad 30 mars 2006 - 21:17
shille
-
shille
-
Amatör
-
-
62 inlägg
Postad 30 mars 2006 - 21:18
shille
-
shille
-
Amatör
-
-
62 inlägg
Ok, men när jag har fått papprena från Handelsbanken finans, är det bara att skriva på, sen skicka tillbaks.
Sedan får man bekräftelse från Fyndbörsen, att orden e lagd?
Så kommer den så fort det finns i lager, efter de andra 30 pers som e före alltså?
Hmmm...undrar varför det segar så mkt för mig!
måste nog kolla på det.
/Shille
Postad 30 mars 2006 - 21:27
pargil
-
pargil
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Halloj!
Här kommer en till fråga ang Elfas fästanordning som en del kör framgångsrikt med. Jag vill också hänga min framtida tv så nära väggen som möjligt (dock med lite distanser så att kopplingar får plats och att det kommer in lite luft). Var själv ut på K-Rauta och tittade på bärlist och hängskena och min fråga är:
Passar det alltså att borra hålen precis mellan de rektangulära springorna som finns på hängskenan i precis det måttet så att det passar bra med avståndet mellan skruvhålen på tv:n? Eller hur ska man göra? Snälla, kan inte någon förklara för mig som om jag vore 4 år!?
PS Klarar man att kapa listen och hängskena med en bågfil eller behövs kraftigare doningar? Antar att det blir lite jobbigt med en liten bågfil... ;-)
/Jaxor
<{POST_SNAPBACK}>
Passar mellan hålen och båg fil funkar bra att kapa med.  Kan lägga till att värme inte är ngt problem utan distanser. Min fru är hemma med barn hela dagarna med tv på och det blir inte det minsta varmt bakom plasman.
Redigerat av pargil, 30 mars 2006 - 21:33.
Postad 30 mars 2006 - 21:31
Ticalo
-
Ticalo
-
Forumräv
-
-
841 inlägg
Ticalo???Har du fått veta när du får din?Jag köpte också på avbetalningar o fick papper från banken i tisdags o skickade dom på engång.Fick svar idag från fyndbörsen att dom hade klar tecknet från banken.Så nu undrar man när man får den.vet du när du får din?En annan grej....om det skulle komma sig att det är nåt fel på tv en...måste man skicka den tillbaks till fyndbörsen eller kan man lämna in den på nån service ställe här i stacokholm??
<{POST_SNAPBACK}>
Fick min ca 1-2 veckor sen. Skickade in pappren samma dag jag fick de och det dröjde ca 5 arbetsdagar tills tvn va framme. Är det fel på tvn så ring till panasonic så kommer de o lagar/hämtar den. Tror att det är en sån på plats garanti.
Postad 31 mars 2006 - 09:03
altair4
-
altair4
-
Veteran
-
-
1 621 inlägg
Någom som jämfört och kan säga hur mycket bättre PV60 är jämfört med LG PM1MA? Sitter och drömmer om en PV60, men ekonomin tillåter inte den. Däremot så är inte LGn så väldigt ouppnåelig med de senaste dagarnas prissänkningar.
Postad 31 mars 2006 - 09:13
J.L
-
J.L
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Köp ångest !
Fortfarande ingen som sett innbränningar på denna TV ??
J.L
Postad 31 mars 2006 - 10:18
Ticalo
-
Ticalo
-
Forumräv
-
-
841 inlägg
misstänker nu att det är fel på min tv?!?
Fick min vga-vga kabel igår och när jag först kopplade den så funkade allting perfekt.
Senare på kvällen när jag skulle kolla på film så blev det knas igen.
Får bara 1024x768 att passa efter lite pill i inställningar. Här är en bild som visar hur den undre kanten ser ut. Den är lite mer än 6cm från tvns undre kant.
Ska man lägga upplösningen på 1280x720 när man ska kolla på 720p filer? och gögre upplösning för 1080p?
Ni som kör med vga hur har ni gjort inställningarna?
Har provat clone och extend men inget vill fungera.
Postad 31 mars 2006 - 10:27
Tony_Soprano
-
Tony_Soprano
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Köp ångest !
Fortfarande ingen som sett innbränningar på denna TV ??
J.L
<{POST_SNAPBACK}>
Har haft den i två veckor. Har inte sett nåra tendenser till inbränningar. Jag använder inte stretch utan ser 4:3 i 4:3. Har kollat lite efter inbränningar vid 4:3-kanten efter nåra timmars använding men inte upptäckt nåt. I övrigt mycket nöjd med PV60. Bättre än jag väntat mig faktiskt. Möjligen är den ju lite liten /T
Redigerat av Tony_Soprano, 31 mars 2006 - 10:29.
Postad 31 mars 2006 - 10:31
nordic111
-
nordic111
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Jag får min om några dagar. Vad bör jag tänka på i början för att "köra in den". Vill minimera risken för inbränningar, samt bör man köpa nån sorts kalibrerings DVD?
Är ny på det här...
Nån som kan hjälpa mig?
Tacksam för svar!
Postad 31 mars 2006 - 10:44
bubbaklubba
-
bubbaklubba
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
bubbaklubba:
DET var högintressant för min del. Har länge spekulerat på en bakproj.-TV (Sony KDF-E50A11) som verkar vara en extremt bra maskin för de pengar den kostar (17 000 kr för 50 tum, HD Ready) men den presterar dåligt med analog signal.
Köper man en PV60 verkar det inte som om man är tvungen att omedelbart skaffa sig digital-TV.....
Vill gärna höra mer om hur den presterar med vanlig kabel-TV!
Undrar också om någon vet huruvida PV60 i 50 tums-version kommer till Sverige, och ungefärlig prisnivå i så fall?
// Fnulan
<{POST_SNAPBACK}>
Ja jag är mycket nöjd med kanalerna. Jag hade väntat mig mycket suddigare bild men det ser riktigt bra ut alltså. Jag ska se om jag kan ordna någon bild (om den nu kan säga något) till helgen.
Postad 31 mars 2006 - 10:55
Unregisteredbd85427c
-
Unregisteredbd85427c
-
Användare
-
-
178 inlägg
En fråga!? Vilken av dessa två modeller är bästa köpet, ska man vänta men köpet tills PV600 har komit? Behöver lite råd! 
<{POST_SNAPBACK}>
Hade samma funderingar som dig och jag valde pv 60. mina tankar var så här. 600 har minneskortläsare, bättre högtalare, PIP, är något snyggare designmässigt. Minneskortläsare finns i min digitalbox bättre högtalare.. Vem har inte hemmabioanläggning idag ??? PIP är värdelöst när analoga nätet släcks ut eftersom den bara har tuner. Det skulle då vara för utseendet, men jag tycker att min 60 bara blir snyggare och snyggare. Så är det värt 4-5000 kr mer med en 600 ??? Jag tycker inte det. Vad tycker du / ni ?
Postad 31 mars 2006 - 10:58
Unregisteredf2a7f9fd
-
Unregisteredf2a7f9fd
-
Mästare
-
-
3 989 inlägg
PIP är värdelöst när analoga nätet släcks ut eftersom den bara har tuner.
PIP kan väl omöjligen bara gälla för tunerdelen, man måste väl kunna välja vilka källor som ska visas tex tvspel och tvbild etc... Så har det varit på de tvs som har PIP funktion som jag tittat på iaf, annars suger ju PIP funktionen helt.
Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 31 mars 2006 - 10:58.
Postad 31 mars 2006 - 11:48
galahad73
-
galahad73
-
Rookie
-
1 inlägg
funkar det bra med denna och andra plasma att koppla in xbox (ej 360) samt dator. har hört att om man skall ha det till film, dator och tv-spel att bättre satsa på lcd.
är så jädrans sugen på denna och billigt är den oxå
Postad 31 mars 2006 - 11:54
Unregisteredbd85427c
-
Unregisteredbd85427c
-
Användare
-
-
178 inlägg
PIP kan väl omöjligen bara gälla för tunerdelen, man måste väl kunna välja vilka källor som ska visas tex tvspel och tvbild etc...
Så har det varit på de tvs som har PIP funktion som jag tittat på iaf, annars suger ju PIP funktionen helt.
<{POST_SNAPBACK}>
Visst kan du se på tv och spela tv-spel med pip och du kan även se på dvd och se på tv med pip, men vad jag tror så vill nog dom allra flesta se på två tv kanaler samtidigt, och det går inte om han inte har dubbla tuners. det går nu medans man har analoga kanaler och digitala kanaler, men analoga nätet släcks ner snart och då kan man inte se på två tvkanaler samtidigt.
Postad 31 mars 2006 - 12:12
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
Visst kan du se på tv och spela tv-spel med pip och du kan även se på dvd och se på tv med pip, men vad jag tror så vill nog dom allra flesta se på två tv kanaler samtidigt, och det går inte om han inte har dubbla tuners. det går nu medans man har analoga kanaler och digitala kanaler, men analoga nätet släcks ner snart och då kan man inte se på två tvkanaler samtidigt.
<{POST_SNAPBACK}>
Om man inte har analog-tv via kabelnätet då förstås.
Postad 31 mars 2006 - 12:14
erik h
-
erik h
-
Lärjunge
-
-
366 inlägg
eller box med dubbla tuners (?)
Postad 31 mars 2006 - 12:18
Unregisteredf2a7f9fd
-
Unregisteredf2a7f9fd
-
Mästare
-
-
3 989 inlägg
PIP kan väl omöjligen bara gälla för tunerdelen, man måste väl kunna välja vilka källor som ska visas tex tvspel och tvbild etc...
Så har det varit på de tvs som har PIP funktion som jag tittat på iaf, annars suger ju PIP funktionen helt.
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
Förvisso men att det analoga nätet släcks drabbar ju inte dom flesta (alla?) som bor i lgh tex, där kommer det ju fortfarande att funka utan digitalbox...de som har comhem tex...
Postad 31 mars 2006 - 12:30
Unregisteredbd85427c
-
Unregisteredbd85427c
-
Användare
-
-
178 inlägg
<{POST_SNAPBACK}> Om man inte har analog-tv via kabelnätet då förstås. 
<{POST_SNAPBACK}>
hmmm.. det har du ju rätt i förstås, får ta tillbaka lite av det jag skrev där.. sry. men tror ni att kabeltvnätet kommer att vara kvar länge med analogt?? Vad händer då när det blir digitalt ? kan man se det på samma sätt som man gör nu via analog kabel tv??
Postad 31 mars 2006 - 12:35
Holken2
-
Holken2
-
Amatör
-
-
89 inlägg
när jag bläddrar i tex meny på min xbox så blir texten lite skakig den första 1/10sek för att sen blir stabil, är det fel på min tv eller är det så på alla?
läste att någon hade det problemet på en lg någon gång.
Postad 31 mars 2006 - 12:37
Unregisteredbd85427c
-
Unregisteredbd85427c
-
Användare
-
-
178 inlägg
eller box med dubbla tuners (?)
<{POST_SNAPBACK}>
Intressant teori, men jag tror inte det funkar. Eller funkar det kanske ??
Postad 31 mars 2006 - 12:57
erik h
-
erik h
-
Lärjunge
-
-
366 inlägg
trodde att det var en av de stora poängerna m dubbla tuners (dvs att kunna hålla koll på två kanaler eller en kanal och text-tv samtidigt) . Annars är väl isf enda poängen m dubbla tuners att man skulle kunna spela in på en kanal och titta på en annan samtidigt? (förutsatt att man har inspelningsmöjlighet...)
Redigerat av erik h, 31 mars 2006 - 12:57.
Postad 31 mars 2006 - 13:33
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2 520 inlägg
trodde att det var en av de stora poängerna m dubbla tuners (dvs att kunna hålla koll på två kanaler eller en kanal och text-tv samtidigt) . Annars är väl isf enda poängen m dubbla tuners att man skulle kunna spela in på en kanal och titta på en annan samtidigt? (förutsatt att man har inspelningsmöjlighet...)
<{POST_SNAPBACK}>
huvudanledningen till dublla tuners är väl att kunna se olika kanaler på 2 olika tv, plus att kunna spela in en kanal och titta på en annan. Box med dubbla tuners till en TV med PIP måste vara väldigt ovanligt, då måste du ju koppla in boxen via två olika ingångar, scart + antenn, komponent + scart eller något sånt. Fast det kanske inte är så ovanligt som jag tror.
Postad 31 mars 2006 - 13:33
Unregisteredbd85427c
-
Unregisteredbd85427c
-
Användare
-
-
178 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Tror att poängen med dubbla tuners på box är just att du kan spela in på en kanal medans du ser på en annan, eller så om man vill så kan man spela in på två olika kanaler samtidigt om du inte ser på någonting via boxen.
Postad 31 mars 2006 - 13:52
Unregistered2a58fc47
-
Unregistered2a58fc47
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Hur blir bilden om jag matar den med 1024x768 från datorn. Bra, dåligt?
Postad 31 mars 2006 - 13:56
Unregisteredbd85427c
-
Unregisteredbd85427c
-
Användare
-
-
178 inlägg
Hur blir bilden om jag matar den med 1024x768 från datorn. Bra, dåligt?
<{POST_SNAPBACK}>
Jag har kört vga-vga på datorn i 1024 * 768 och det vart skitbra.
Postad 31 mars 2006 - 14:01
Unregisterede68eb861
-
Unregisterede68eb861
-
Guru
-
-
5 548 inlägg
Jiipiii....nu har jag fått min 42" PV60 hemleveraad av Expert...förstår inte riktigt vad tidigare har menat att den kunde varit större...? Kanske ett skämt...själv tycker jag de är rejält stor, men har ännu bara sniktittat i lådan...
I helgen blire uppsättning på väggen...
Återkommer med mer erfarenheter då....brukar faktiskt få lite åger då jag precis köpt en lite dyrare grej, men faktiskt inte denna gång....trots att den kostar nästa 20 papp...
Mvh JB
Postad 31 mars 2006 - 14:16
Wizeguy
-
Wizeguy
-
Lärjunge
-
-
428 inlägg
Då har även jag fått hem min Panna ,grymt nöjd. Tyst å helt enkelt grym .
Men har stött på ett problem ,lånade min brors Samsung DVD(r125) för å prova HDMI ingångarna.
Märkte då att HDMI ingång nummer 1 på plasman :bild i 720p -Klockrent ,men 1080i blir bilden rosa transparant !!
Och på HDMI ingång 2 så funkar det som ovan fast tvärt om, alltså Rosatransparant bild i 720p men korrekt bild i 1080i
Ska det vara så ,eller är det någon inställning...hur funkar det för er
Postad 31 mars 2006 - 15:19
bubbaklubba
-
bubbaklubba
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Hittade lite betryggande info om Panasonic's plasmamaskiner: "Much has been written about the possibility of permanently marking a plasma screen by viewing a static image on the screen for too long. This is often referred to as “static image burn in,” which is a misnomer. The phosphors are never “burnt,” rather they are unevenly aged. While the possibility of uneven aging exists, it can also occur with any other phosphor-based display such as a direct-view CRT television or CRT rear projection TV. Panasonic has developed new phosphors that are resistant to image burn-in and has added other features that minimize its occurrence. One such feature imperceptibly moves the image around the screen to eliminate sharp delineations between dark and light areas.Panasonic plasmas have a half brightness rating of 60,000 hours. "imperceptibly moves the image around the screen to eliminate sharp delineations between dark and light areas"
Är detta något vi med PV60 märker? Gäller detta oss månne? Kan även informera potentiella PV60 ägare att en skärmsläckare slås igång om ingen aktivetet utförs i AV-läge (HDMI etc) för att förhindra inbränning. Kanske fungerar skärmsläckaren på något vis även i TV-läge?
Postad 31 mars 2006 - 15:45
erik h
-
erik h
-
Lärjunge
-
-
366 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Tror att poängen med dubbla tuners på box är just att du kan spela in på en kanal medans du ser på en annan, eller så om man vill så kan man spela in på två olika kanaler samtidigt om du inte ser på någonting via boxen.
<{POST_SNAPBACK}>
Ja det är såklart största anledningen. Fingrarna var lite snabbare än hjärnan där...
Postad 31 mars 2006 - 20:18
jimmy76
-
jimmy76
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Hallå alla.
Först tackar jag för mycket intressant läsning, då jag precis skall köpa hus (inflytt 1 maj) och skall eventuellt ha en PV60.
Men har en fråga som nog inte har varit här.
Finns det något sätt som gör att man kan ställa in så att man inte kan stänga av tv:n på själva tv:n utan man måste använda fjärren.
Peroblemt är ett min dotter på 1 år tycker av våran tv idag när min son på 4 sitter och tittar, han blir helt vansinnig, varpå han trycker på tv:n igen. 5 minuter senare kommer dottern och gör samma sak igen =)
SÅ min fråga skulle jag hoppas att jag fick svar på så snart som möjligt.
Mvh Jimmy
Postad 31 mars 2006 - 22:56
DanneEklund
-
DanneEklund
-
Användare
-
-
241 inlägg
Hallå alla. Först tackar jag för mycket intressant läsning, då jag precis skall köpa hus (inflytt 1 maj) och skall eventuellt ha en PV60. Men har en fråga som nog inte har varit här. Finns det något sätt som gör att man kan ställa in så att man inte kan stänga av tv:n på själva tv:n utan man måste använda fjärren. Peroblemt är ett min dotter på 1 år tycker av våran tv idag när min son på 4 sitter och tittar, han blir helt vansinnig, varpå han trycker på tv:n igen. 5 minuter senare kommer dottern och gör samma sak igen =) SÅ min fråga skulle jag hoppas att jag fick svar på så snart som möjligt. Mvh Jimmy
<{POST_SNAPBACK}>
Hehe, busungar  Häng den på väggen så hon inte räcker knappen  Mvh Daniel
Redigerat av DanneEklund, 31 mars 2006 - 22:56.
Postad 31 mars 2006 - 22:59
jimmy76
-
jimmy76
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Jo så kan man göra, fast jag har hört att man skall ha en tv ungefär mellan 87-93 cm från golv till underkant bilden, eller är det fel?? Och då når hon den..
Så om någon vet om det går så säg gjärna till...
=)
Postad 31 mars 2006 - 23:17
Grasshopper
-
Grasshopper
-
Lärjunge
-
-
327 inlägg
Jo så kan man göra, fast jag har hört att man skall ha en tv ungefär mellan 87-93 cm från golv till underkant bilden, eller är det fel?? Och då når hon den.. Så om någon vet om det går så säg gjärna till... =)
<{POST_SNAPBACK}>
Nej, det går inte..
Postad 31 mars 2006 - 23:27
snickaren
-
snickaren
-
Amatör
-
-
80 inlägg
När ni kollar på DVD och har bildläget på 16:9 får ni svarta ramar uppe och nere?
//Snickaren
Postad 31 mars 2006 - 23:41
Unregistered4c399cd6
-
Unregistered4c399cd6
-
Användare
-
-
130 inlägg
Det beror på vad det är för "aspect ratio" på filmen du kollar på. De flesta brukar väl ligga på 2,35:1 och det motsvarar 21:9 vilket betyder att det blir svart över och under bilden i 16:9 läge.
Postad 01 april 2006 - 00:08
NisseGurra
-
NisseGurra
-
Veteran
-
-
1 997 inlägg
Suttit och lek med att koppla pv60an till dator. Bilden via vga är sådär, skulle vilja köra via DVI-> hdmi men får ingen bild... Tips?
Postad 01 april 2006 - 00:12
DanneEklund
-
DanneEklund
-
Användare
-
-
241 inlägg
Suttit och lek med att koppla pv60an till dator. Bilden via vga är sådär, skulle vilja köra via DVI-> hdmi men får ingen bild... Tips?
<{POST_SNAPBACK}>
Rätt upplösning ställd i datorn?
Postad 01 april 2006 - 03:45
Unregistered7150649a
-
Unregistered7150649a
-
Användare
-
-
221 inlägg
Hallå alla. Först tackar jag för mycket intressant läsning, då jag precis skall köpa hus (inflytt 1 maj) och skall eventuellt ha en PV60. Men har en fråga som nog inte har varit här. Finns det något sätt som gör att man kan ställa in så att man inte kan stänga av tv:n på själva tv:n utan man måste använda fjärren. Peroblemt är ett min dotter på 1 år tycker av våran tv idag när min son på 4 sitter och tittar, han blir helt vansinnig, varpå han trycker på tv:n igen. 5 minuter senare kommer dottern och gör samma sak igen =) SÅ min fråga skulle jag hoppas att jag fick svar på så snart som möjligt. Mvh Jimmy
<{POST_SNAPBACK}>
Hehe, busungar 
Häng den på väggen så hon inte räcker knappen 
Mvh Daniel
<{POST_SNAPBACK}>
TIPS!! Lär fyraåringen hur mute-knappen funkar , sätt tv.n på högsta volym och tryck mute ,så fort hon närmar sig tv-knappen sätt på ljudet ..... (funkade på min pappegoja då han ville leka me skärmen  )
Postad 01 april 2006 - 07:56
NisseGurra
-
NisseGurra
-
Veteran
-
-
1 997 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Rätt upplösning ställd i datorn?
<{POST_SNAPBACK}>
Spelar ingen roll vilken upplösning jag väljer (1024*768, 576P/720P/1080i): ingen signal på HDMI. VGA är svår att få till bra, provat med 2 x 1 svart/vit pixel som bakgrund. Oberoende hur jag ställer frekvens och fas i inställningarna så flimmrar bilden. En annan mindre bra sak är att PV60 är väldigt känslig för reflexer, undrar om det finns nån antireflexbehandling som man skulle våga sig på...
Postad 01 april 2006 - 11:08
Unregistered1b6f8dd6
-
Unregistered1b6f8dd6
-
Lärjunge
-
-
323 inlägg
Har ett litet problem. På SVT1 så är bilden alltid inställd på "Wide", när man ändrar till "16:9" och byter kanal och sedan byter tillbaks så är den på "Wide" igen, Varför?. Tror det är samma sak med TV4+.
Postad 01 april 2006 - 13:59
ljudnisse
-
ljudnisse
-
Veteran
-
-
2 129 inlägg
Tror det blir WIDE endast vid riktiga 16:9 sändningar, så är iaf på min CRT Panasonic.
Postad 01 april 2006 - 15:07
Wizeguy
-
Wizeguy
-
Lärjunge
-
-
428 inlägg
Då har även jag fått hem min Panna ,grymt nöjd. Tyst å helt enkelt grym .
Men har stött på ett problem ,lånade min brors Samsung DVD(r125) för å prova HDMI ingångarna.
Märkte då att HDMI ingång nummer 1 på plasman :bild i 720p -Klockrent ,men 1080i blir bilden rosa transparant !!
Och på HDMI ingång 2 så funkar det som ovan fast tvärt om, alltså Rosatransparant bild i 720p men korrekt bild i 1080i
Ska det vara så ,eller är det någon inställning...hur funkar det för er 
<{POST_SNAPBACK}>
*Bump* Någon som kan kolla hur detta funkar hos er..tack!
Postad 01 april 2006 - 17:15
Skrewie
-
Skrewie
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Tja !
Jag har en liten fråga som jag har sett flera skriva men ingen som ger nått vettigt svar på.....
Det är så att jag hade snöat in på LCD 40" men nu när jag läst alla 45 sidor så är jag inte 100% säker på att LCD är det rätta ändå?
Jag kommer att använda TVn mkt via DVI (Tv out) dator kommer även spela en hel del spel via datorn. Är ingen direkt filmoman som sitter 24/7 och tittar på film/Tv. Så min fråga till er är ska jag köpa en LCD ? Kanske bäst för min typ av användande ?
Men hur snabb är en Plasma ? Vill inte ha nån ghosting på skärmen när jag spelar snabba spel som tex Counter-Strike,BF2 mm.... LCD skärmarna ligger på ca 8ms i snitt.
Jag kanske snackar helt i godnatt mössan nu men jag vill ha nått vettigt svar....
Mvh Skrewie
Postad 01 april 2006 - 17:31
Biohazard
-
Biohazard
-
Lärjunge
-
-
300 inlägg
En sak som jag saknar på PV60:an är en "snabbknapp" som gör att man swappa mellan 2 kanaler. Eller är det något jag missat? Finns den funktionen? 
<{POST_SNAPBACK}>
Får svara mig själv (och tipsa andra); Klart den funktionen finns! Skaffa en Logitech 885 (t ex, har en sådan själv) multifjärr så finns "ChannelPrev" förprogrammerad. Konstigt att inte det finns på originalfjärren...
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Pioneer CMX-3000
Anton
2025-05-06 19:28:59
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|