DB har gått i KK så de lär ju inte få in ngt. på lager iaf.......
Ja, jag såg det imorse, men å andra sidan har komplett.se den på lager, samt att de idag sänkte priset med 1004 kr!

NU är den på väg!
* Officiell tråd - Optoma HD65 & HD71 *
Startad av
Unregistered2ad9423f
, dec 06 2007 19:26
1526 svar till detta ämne
15 relaterade trådar
Postad 17 november 2008 - 14:27
Ja, jag såg det imorse, men å andra sidan har komplett.se den på lager, samt att de idag sänkte priset med 1004 kr! ![]() NU är den på väg! Postad 17 november 2008 - 23:48 Har provat att justera fas mot hz men inte fått det att fungera som det ska.. Postad 18 november 2008 - 00:46
Grattis till ett bra köp! Postad 18 november 2008 - 21:00 Är en förstagångs köpare av projje och har läst en del om HD65 som verkar vara ett mkt prisvärt alternativ... Gick in på hifiklubben på lunchen för att kunna kolla lite mer på hd65an men till min stora besvikelse så har den utgått enligt hifiklubben... Ska man slå till på dustin erbjudandet på rotmos eller satsa på hd75an som tydligen skall vara uppföljaren..?? Förövrigt är duken nåt att ha och hur många tum är den på? http://www.dustinhom...5010134313.aspx //Blomman Redigerat av theb, 19 november 2008 - 11:18. Postad 18 november 2008 - 22:55 Duken är ok, vanlig budget duk. Den är rätt stor, 105" diagonal. 234x132cm bildyta. 4cm svart kant sidor och under, up till 30cm över. Postad 19 november 2008 - 01:20 Jag har ett grymt störande vertikalt flimmer när jag ser på film via datorn, det är ungefär som att den inte hinner uppdatera. Någon som vet om nån inställning som jag kan ha missat annars? Postad 19 november 2008 - 02:51 Jag kör 1280x720 som är native för projektorn. 60hz, 50 funkar också bra. Lampan flimrade lite när den var precis ny men det försvann snabbt. Postad 19 november 2008 - 22:22 Är det värt några tusingar extra? Postad 22 november 2008 - 21:27 Någon som vet vilket avstånd ifrån duk den bör sitta på? Vill helst montera den på hylla på vägg då jag har spottar i taket... //B Postad 23 november 2008 - 10:20
http://www.optomausa...ecalculator.asp där får man allt när behöver, testa dock först för att vara på säkra sidan. Postad 23 november 2008 - 15:08 Postad 27 november 2008 - 14:11 Postad 28 november 2008 - 08:50
Skall inom kort börja montera mitt "dustin" kit sen kan jag komma med lite input... //Micke Postad 28 november 2008 - 12:01
HD65:an har högre kontrast och ljusstyrka enl. spec iaf. men det vet du kanske redan. Men jag läste en fransk test översatt till svanska via google ![]() Redigerat av ElWeed, 28 november 2008 - 12:09. Postad 30 november 2008 - 18:18 ![]() HD65an är kanon! men HD700x är något man bör fundera över om man ska köpa HD65. Iallafall om man kan få den för 5000 sek. Inget som rättfärdigar det högre priset då en ny lampa till dessa två modeller är exakt samma och kostar 1400 sek. Köpa en 700 och en extra lampa ![]() Kollat på båd65an och 700sn och äger nu en 700 . Såg ingen skillnad med samma uppsplande 720p material och projektor inställning. Postad 05 december 2008 - 21:10 Hade tänkt lägga 6-7 k på en ny 32 tum lcd...men när man tänker efter, känns det bara dumt, då man kan få, efter vad jag förstått/läst en bra projektor för ca 7000 k.r. därför undrar jag om denna projektor är bra: https://www.prisjakt...kt.php?p=264261 den har fått bra omdöme, och jag kommer mestadels spela ps3 på den...även kolla lite på tv, isf mest fotboll... sitter just nu med en 20 tum lcd på mitt rum, så de kan inte bli sämre iaf.... lite frågor. 1. bättre lägga pengarna på en sådan här, än en 32 tum lcd va? 2. det finns väl åtminstone 1 HDMI uttag på projektorn ? 3. finsn de påroblem med konsoller, så som t.ex. input lagg osv? 4. hur ofta ska man byta lampan på projektorn? Och vad kostar isf en ny sådan? Rekommenderar ni den?' Postad 05 december 2008 - 23:29
Köpte samma fäste till min hd65a, har inte monterat ännu men kollat lite verkar som den runda plattan med armarna kommer att sticka ut en hel del baktill. Hur fick du till det bra? //Micke Postad 06 december 2008 - 22:25
Lyckades få till det riktigt bra med detta fäste helt klart ett kanon fäste för 299:-.... Vart kan man hitta riktigt långa apparat-kablar???? Letat halva stan och hittade endast en 5m på kjell & co.. Snälla någon?! //Micke Postad 07 december 2008 - 12:02
Jag kör med en Clicktronic Hdmi 10 meter från Kjell. Finns i alla Kjell butiker. Funkar utmärkt. Sorry. Yrvaken från en jobbig gårdag. Såg inte att du skrev apparatkabel. Redigerat av Osmond, 07 december 2008 - 12:04. Postad 07 december 2008 - 16:53 Har samma fäste, var rätt svårt att få tyngdpunkten på rätt ställe (mitten på fästet bör sitta rakt över tripod hålet, annars blir det svårt att justera bilden), fästet är egentligen för stort. I slutändan löste jag det med att ta bort en arm och bara köra med 2, det funkade riktigt bra. Postad 07 december 2008 - 22:22 Undrar om det är andra som har haft det och hur ni har löst det? Om jag nu ska byta den eller om det går att justera ( vill inte använda keystone för att fixa det) Skickade mail till Optoma, men har inte fått svar. Postad 11 december 2008 - 20:45 Bilen är jättefin och allt, och den är rak och fin i underkanten, förutom dom sista kanske 20 cm, då nederkanten viker av nedåt. Är det samma problem, och som sagt; går det att rätta till på nått sätt? (även min är takmonterad) Annars är jag sjukt nöjd med allt, funkar hur bra som helst tillsammans med min MacBook och 360! : ) Postad 17 december 2008 - 20:12 När jag går in i system settings och sätter ny upplösning promptar xboxen först 60hz och sen frågan den om jag vill testa med 50hz. När 360'n matar 50hz försvinner flimmpret men sen defaultar den tillbaka till att köra 60hz likförbannat och flimmret är tillbaka? Vad tror ni ? Har jag missat någon inställningar, risiga komponentkablar eller bara lampan som inte är inkörd? Har kört Optoman i 50h nu. Postad 19 december 2008 - 15:02 Projektorn höll på att stänga av sig själv ( nedräkningen hade börjat) varvid jag ångrar mig och trycker på powerknappen igen. Men då var det försent. Jag ville inte sätta på den direkt efteråt igen för att inte slita på lampan i onödan. Efter någon timme försöker jag sätta på den. Projektorn börjar starta men alla dioder på projektorn lyste rött och ingen bild kom. Då tänkte jag att lampan hade gått sönder, men lite konstigt eftersom den bara har gått 100h. Men idag testade jag att få igång den, först både manuellt och via fjärrkontrollen men den reagerade inte. Då drog jag ut och in strömkontakten i eluttaget och satte på projektorn och såg då att ALLT var nollställt. Alla inställningar och lamptimmeräknaren var på defualt och noll. Men projektorn fungerar som den ska. Någon som vart med om något liknande? Postad 26 december 2008 - 22:49 Postad 27 december 2008 - 14:07 Postad 28 december 2008 - 14:50 5555:- Elgiganten Ystad igår. De hade tre lådor. En blev min. Raka spåret till kassan, sedan till bolaget för att köpa vin att skåla in nyförvärvet med. Mycket nöjd! Wall-E högupplöst ifrån hårddisk (iMac) rätt på väggen. Visst rödstick som var lätt att skruva ner samt bort med true vivid. Rekommenderar hd 65:an. Fläktljudet. Pja, visst. I tysta scener hörs den. Men inte jättestörande enligt mig. Och då är jag ändå en oljudskänslig typ. Fantastiskt pris! Liten och smidig. Ljusstark. Somnade till Bladerunner. Sovrummet badade i blått ljus. Postad 28 december 2008 - 20:51 ![]() Någon som har mer information om vad problemet kan vara? Är det något som går att åtgärda eller måste man skicka in den/byta ut den? Postad 07 januari 2009 - 18:54 Postad 09 januari 2009 - 13:06 Jag inte kan fatta hur man ska lösa med inställningen/-arna. När jag kopplade in sladden med VGA, från laptop till projektor. Projektoren sökte kontakt men hittade inte. (Automatisk sökning) Jag försöker lösa, men jag förstår inte riktigt med användarboken där står, sidan 37, ---- öppna iknonen "Den här datorn" , mappen "Kontrollpanelen" och duddelklicka sedan på ikonen "Visning". Kontrollpanelen finns genom Start, inte "Den här datorn"!?, och det finns inte ordet som heter "Visning" nånstans där. Men jag kollade laptop skärmupplösning, så det var mindre än 1600x1200. O HDMI-kopplade in så funkade det bra. (från dvd-spelare) Ansluten källa är allt block på, inte av. Tack för hjälpande tips. Postad 09 januari 2009 - 13:42 I kontrollpanelen går du till Bildskärm och inställningar, där kan du välja vilken skärm du skall använda (i XP, men Vista lär ha liknande funktion). Postad 09 januari 2009 - 13:55
Höhöhö... Jag startade projektoren först o sen laptop... det visar direkt i dukan ![]() Men det blir svart i dukan, utom jag kan se pilare i dukan medan massa mappar o iknoner i skärmet (laptop) Redigerat av Adeew, 09 januari 2009 - 14:00. Postad 09 januari 2009 - 14:10 Ett alternativ är att gå till skärmsläckarsidan och vänsterklicka mitt i bilden för att gå in på grafikegenskaper och där välja flera bildskärmar. Postad 09 januari 2009 - 14:22
Jag har samma fenomen. Ingen som kollat med sin återförsäljare om det skall vara så? Postad 09 januari 2009 - 14:28
Jag gjorde. Det ändrades lite. Men svart i dukan kvarstående. Pekare tillbaka till laptop iaf. Jag tror nog att det krävs nånstans med Fn och F4,5,6,7 eller 8 så startar det automatiskt att få bilden i dukan. MEn jag vet inte vilket nr, men jag måste undersöka i laptop's handbok. Projektors handbok står sidan 38.. Postad 09 januari 2009 - 19:18
Postar igen då jag inte fått bukt med problemet ännu. Någon? ![]() Postad 10 januari 2009 - 10:13 Har HD65 och 90" duk. Ska precis takmontera projen och har en frågeställning. Enligt projectorcentral så ska duken sitta ca 3,23 meter bak från duken. Det ska vara 21 cm från dukens ovankant till centrum på projens lins. Jag kör ett takfäste från Kjell & Co som antingen är 17 cm långt eller 8 cm. Kör jag den som 17 cm så blir det såhär: Avstånd ovankant duk-tak=44 cm Avstånd centrum av projens lins=3,5 cm 44-17-3,5=23,5 cm. Jag landar alltså 23,5 cm ovanför dukens ovankant med linsens centrum. Men det skulle vara mer estetiskt snygg att ha 8 cm takfästet då jag kommer ha projen mitt i vardagsrumstaket. Vi har två delar, tv och mat. Men kör jag 8 cm så blir det ju: 44-8-3,5=32,5cm. Jag landar alltså 32,5 cm ovanför dukens ovankant med linsens centrum. Frågan är ju bara om jag kan korra det med keystone om jag tiltar projen neråt eller kommer bilden bli pissig... De 2,5 cm som diffar på 17 cm fästet tror jag inte är något problem. Vad säger ni? Tack! /Johan Postad 10 januari 2009 - 10:59 Om inte så prova att ställa projjen tiltad på ett bord och titta på bilden med keystone på mot en vägg. Ser du skillnad eller stör du dig på att kantljuset ändras osv. Postad 10 januari 2009 - 12:24 Provar med 8 först. /Johan Postad 10 januari 2009 - 19:08 Har kollat i manualen till projektorn och där står det bara "HDMI - Utanför visningsintervall = utanförvisningsintervall", så det hjälpte inte så mycket. Vad betyder det? och hur kan jag göra för att det inte ska uppstå igen? Postad 10 januari 2009 - 19:28 händer det när du kör en fil m från bd oxå? Redigerat av Unregistered7e32cf62, 10 januari 2009 - 19:29. Postad 10 januari 2009 - 23:19 Jag kopplade in kabeln och gick över i komponentläge på projen. Då fick jag upp bilden med färgerna var helt bananas... Sen tappade projen kontakten med dvdn och den sökte efter en annan källa. Om jag nu väljer komponent som källa så får jag en blå bild en stund och sedan söker den alternativ källa. Jag har kollat kabeln och kontakterna sitter rätt... Det är säker någon inställning i antingen dvdn eller projen, men vad? Jag körde tidigare komponent till en LCD och då funkade det. Tack! /Johan Postad 11 januari 2009 - 20:06 ![]() /Johan Postad 11 januari 2009 - 21:39
Lägg gärna upp lite bilder nu när du skaffat projektor =) Postad 11 januari 2009 - 22:19 Projen sitter i taket, kör på 2,23 meters avstånd. 90" duk. Funkar kanon. Kikade lite SVT HD, ######r i mig vilken bra bild det var... Vanlig digital-tv funkar också, matar det med HDMI. Kör för tillfället dvd via komposit då komponentkabeln knölar, det får duga tills vidare... Takfästet är lite tillfixat. Det är ett Kjell-fäste för 299 kr som jag moddat lite. Det ska igentligen vara "nästan runt" med 3 spår i. I de spåren ska man sedan skruva fast armar som i sin tur skruvas i projen. Dock så var projen så liten så jag sket i armarna, passade in "spåren" över de tre hålen den skulle fästas med och kapade sedan ner den "nästan runda" plattan så den passade projen bättre. Jag är TOK nöjd med projen... Fan, nu är ju tom Agenda kul att titta på... ![]() /Johan Bifogad fil(er)Postad 11 januari 2009 - 23:25 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |