Hade varit intressant att se kubmätningar på följande steg. Kanske någon som sitter på några sådana?
Redigerat av Excallibur, 06 February 2015 - 06:59.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
51 relaterade trådar
Postad 01 February 2015 - 14:28
Är Vincentstegen så strömstarka som specarna verkar antyda? Dubblerar Effekten från 8 till 4 ohm?
Hade varit intressant att se kubmätningar på följande steg. Kanske någon som sitter på några sådana? Redigerat av Excallibur, 06 February 2015 - 06:59. Postad 15 January 2017 - 19:12 Hej på er. Har sp-331 0ch sa31 och så j*vla nöjd och belåten. Och till er som snackar skit om Dynavoice Challinger 85' Lägg ner, Har nu provat med bra mycket dyrare och i folkmun ska vara så BRA men inget har slagit Dynavoicen. Dynavoicen har slagit det jag har provat med hästlängder. Så till min sp-331 så är det inget som spelar som dyna. Vincent 4 ever. Postad 11 June 2017 - 19:30 Vad bör man betala för en begagnad SV-233 och är den att rekommendera till Canton Vento 809 DC? https://www.blocket....2.htm?ca=11&w=3 Postad 18 January 2018 - 16:42
Någon som vet vad som hänt mitt ena sp996?
Lämnade stegen påslagna utan vare signal in eller högtalare anslutna efter jag dragit om lite kablar och ville kolla att allt tändes upp.. Lämnade rummet ca. en timme och när jag kom in i rummet så hade "power lampan" på ena steget slocknat. Testade slå på det igen men blinkar bara till (som den alltid för vid påslag) för att direkt slockna.. Man hör dock stegets "klick" när det slår igång och det ger ifrån sig ljud som det ska! Alltså är problemet just nu att lampan inte lyser när steget är påslaget, det stör mig däremot något fruktansvärt att den blinkar till som den ska när man slår på strömmen! Känns som något större problem är på intåg men kanske vara min rädsla efter livslång otur med prylar 😅 Mvh En hemskt tacksam Karl-Magnus Postad 12 February 2018 - 19:19 Hej alla.
Har kikat på lite Vincent och gillar SP996, verkar matcha mina wharfedale diamond 250 bra. Vad tycker ni om dem, de har tydligen blivit uppgraderade en del på senare år. Jag kör idag med en Tibo 440 som enligt spec levererar 40/80 w - 8/4 ohm. Rekommenderad effekt för högtalarna är 20-250 w (6 ohm). Är det värt besväret och pengarna?
Ha det bäst. Postad 10 June 2018 - 18:37 Väcker en gammal klubb till liv, tänkte jag och är i tankarna att köpa tillbaka mig en Vincent förstärkare. Min budget är snål, så det väl vid VINCENT SV-121 där smärtgränsen går just nu. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |