Då kan du åka till Zartok och vinna 30 000kr ju! Det låter hur enkelt som helst för dig.
Ja här hemma är det enkelt att höra skillnad.
6 relaterade trådar
Postad 25 juni 2015 - 16:51
Ja här hemma är det enkelt att höra skillnad. Postad 25 juni 2015 - 16:58
Är hans Canton Reference också för billiga för att man ska kunna höra skillnad? Eller vad är det som gör att det är så lätt att höra skillnad på kablar hemma hos dig, att till och med din morsa kan urskilja kablar? Postad 25 juni 2015 - 17:04 Det JAG har upplevt är att när man kommer upp lite i pris på högtalare så blir dom mer känsliga för diverse saker, t.ex elektronikval,kablar m.m. Har haft likadana platinum pl100 som jag har nu förut och då passade det inte alls med dåvarande elektronik. Vissa högtalare är mer avslöjande än andra,så har jag upplevt det. Redigerat av Peterwallbom, 25 juni 2015 - 17:07. Postad 25 juni 2015 - 17:11 Nu lägger vi ner den här disskusionen, alla får tycka som dom vill om högtalarkablar! Postad 25 juni 2015 - 17:14 Ja, det FÅR man Men du har rätt, vi lägger ner där. Postad 25 juni 2015 - 17:35
Gäller det även när du lyssnar på distad black metal?
Glöm det, såga att vi skulle sluta prata kablar nu Redigerat av Blåtand, 25 juni 2015 - 17:37. Postad 25 juni 2015 - 17:47
Lyssnar inte på sånt ![]() Postad 25 juni 2015 - 21:50
Det är jag som lyssnar på black metal.
Förövrigt, du vinner 30 000kr om du går med på testet =) Postad 26 juni 2015 - 08:25
Haha Va du på Jönköpingsmässan nått? Postad 26 juni 2015 - 11:41
Nej, jag har aldrig gått på en hifimässa Postad 26 juni 2015 - 18:45
Skall du välja att gå på någon i framtiden så kan jag rekommendera Göteborg om den blir av nästa år. Den brukar vara vart annat år. Men skall du hinna med att se allt så får du viga en hel helg för detta. Postad 26 juni 2015 - 20:20 Har mer gått på lokal butiksmässa. Hinna med att lyssna på allt tar tid, däremot blir det väl att man fastnar vid en produkt. Sist fastnade jag vid Kef reference och beyerdynamic t90/Moon super dac. Kablage kör jag mest Nordost från dess humana prissklass i hemmet eftersom det är vad mina öron/ögon gillar, nu kommer det även bli lite fler hdmi kablar från audioquest som också är väldigt bra. Postad 27 juni 2015 - 11:26
Skall du köpa Audioquest så passa på nu innan HiFi-klubben ta över försäljningen helt i sverige, därefter blir det deras högre pris som gäller. Beställde 3 XLR audioquest igår. Postad 27 juni 2015 - 17:35 Har en annan butik som också säljer, skillnaden är att de säljer ända upp till lyxiga Diamond serien. Ska ha 2 nya hdmi så småningom, den ena är på grund av att en gammal börjar bli lite sämre när den skalar upp bilden och den andra är på grund av estetiska skäl. Får se vad jag finner som jag lir nöjd med. Postad 29 juni 2015 - 16:36
Anledningen till att jag sa att du skall passa på nu är att ingen annan kommer att kunna sälja Audioquest förutom HiFi-klubben. Postad 29 juni 2015 - 17:17
Då är det ok för min del, haha Tror inte Audioquest är så dumma att de låter bara en butik sälja deras produkter. Hifiklubben är ju så himla insnöade på att de är bäst så man vet ju aldrig, i så fall skjuter audioquest sig själva i foten, Studerade lite och det blir nog kanske en till cinamon HDMI fast på 3m och en chocolate/carbon HDMI på 2m. Hittar inget annat så länge man är tvungen att beställa från USA eller China..
Såg att du hade Isotek kabel, hoppas du har tänkt köpa nätfilter från Isotek, deras kablar fungerar tydligen bäst tillsammans med dess egna nätfilter för att ge bästa möjliga potential.
Är först på jakt efter nya hdmi kablar innan det är dags för nästa investering. Redigerat av Buddaz12, 29 juni 2015 - 17:22. Postad 29 juni 2015 - 18:25 Blir någon form av nätfilter också men stör mig lite på att Isotek inte svarar tillbaka när man ställer frågor till dem. Om jag skall ha ett av deras nätfilter som klarar mina förstärkare så blir det förmodligen den dyraste komponenten i hela anläggningen. Deras nätfilter på 7000:- klar max en förstärkare på 2*100W enligt deras utsago. Nästa filter som är åtskilliga 1000-lappar dyrare klarar 2*150W jag behöver förmodligen ha 2 st av den modell som kommer därefter. Så stor skillad tror jag faktiskt inte det gör därför kommer jag att sondera marknaden innan jag köper något.
Men det är inga problem att köra Isoteks nätsladdar direkt mellan uttag till enhet. Dessutom så köpte jag deras billigaste, främst för att komma bort från lakritssnöret som medföljer enheterna. Sedan att de skall kombineras med fabrikatets egna nätfilter, så säger alla fabrikanter. Frågar du en pioneer försäljare vad du skall ha för högtalare till en pioneer receiver så skall du se att han föreslår pioneer även om få andra skulle göra det.
Som man frågar får man svar... Redigerat av Blåtand, 29 juni 2015 - 18:29. Postad 29 juni 2015 - 18:47
Egentligen räcker det med Isotek standard modell, du vinner väldigt lite att köpa den modellen du har tänkt dig. Hört polaris och upp mot dyrt på demo och skillnaden är väldigt liten. Det som gör det dyrt är antalet anslutningar och skyddstekniker du är ute efter, medan rent ljudmässigt är det onödigt eftersom instegsmodellen är väldigt bra. Själv är jag intresserad av en Nordost coil som man bara pluggar i existerande nätuttag, det är märket Quantum som producerar åt Nordost.
Det här ska vara Isotek bäst säljande lösning http://www.ljudmakar..._id=2506&menu=1
In akustik http://www.in-akusti...2_210&nav3=1490
Furutech http://www.furutech....ed-distributor/
Quantum QRT serien - Nordost Redigerat av Buddaz12, 29 juni 2015 - 19:27. Postad 03 juli 2015 - 21:41 Ingen som har en PLC150 till salu? Redigerat av BikerMike, 28 augusti 2015 - 13:54. Postad 07 oktober 2015 - 07:44 Postad 08 oktober 2015 - 17:31
Kul att du är nöjd,hojta till om du ska sälja dom Jag har PL100 och är väldigt nöjd jag också. Postad 08 oktober 2015 - 20:44 Postad 09 oktober 2015 - 14:13
Ja dom lär ju funka mer än bra som surround =) Postad 12 december 2015 - 14:22 Är det någon som kan bidra med en jämförelse mellan MA Platinum och Revels Performa 3?
Jag har lyssnat en del på både PL200 och PL300, främst på mässor dock, samt ordentligt på både F208 och F206. Jag har dock lyssnat på de båda märkena separat, med mycket tid emellan. Utifrån minnet av dessa lyssningar, så kan jag notera en del skillnader mellan de olika seriernas ljudkaraktärer. Men det är svårt för mig att bilda mig en klar uppfattning om hur de skulle upplevas vid en direkt sida-vid-sida-jämförelse. Postad 25 november 2016 - 11:13 Hej.
Önskar köpa ett par PL100 i färgen Santos Rosewood med stativ.
Mint cond gärna.
Mvh Micke 0703102038
Har köpt ett par nu. Redigerat av BikerMike, 06 december 2016 - 14:31. Postad 13 december 2016 - 23:04 Tror ni man kan hitta alu rören i Sverige, eller kan det vara specialdesignat av MA? Postad 14 december 2016 - 13:23 Stativen är i den längden som dom ska.
För övrigt kan du ju beställa/kapa själv Alurör i exakt den längden och konfigurationen du vill. Postad 14 december 2016 - 14:37 Finns det någon längd som är rätt? Enl testen i Ljud och bild tycker dom att dom var för låga.
Gällande val av stativ till PL100 bör dessa vara sjuttio till åttio centimeter höga. Originalstativ finns men är endast sextio centimeter höga och placerar diskantelementet för lågt vid normal lyssningshöjd. Vill man ändå använda dessa kan man justera stativens främre skruvar så att en vinkel om två grader uppnås. Använder man andra (låga) stativ kan samma effekt fås genom att montera distanser i högtalarens framkant. Sextio centimeter höga stativ och en lyssningshöjd av en meter betyder distanser om en centimeters tjocklek.
Jag ska ha dom som surrounder och vill ha dom lite högre över soffan.
Vill gärna ha rör som ser oem ut, vart finns det? Postad 14 december 2016 - 16:35 Ja det beror ju på hur låg/hög ens soffa/sittplats är iofs.
Men 60-65cm är generellt det som fungerar bäst om vi pratar "normalstora" stativare som dina.
Googla på smed/plåtverkstad som ligger i din närhet, och åk sedan dit med ritning. Sök annars på "aluminiumrör"... Och ska du ha dom som surround så ska dom även enligt mig minst ha 80-90cm stativ. Postad 14 december 2016 - 16:47
http://www.stereophi...-ii-loudspeaker
PL300 II får mycket bra betyg i senaste Stereophile:
Om de är bättre än Revel Performa3 har jag dock ingen aning, men jag vet att de senare är väldigt bra! ![]() Postad 14 december 2016 - 18:19 Postad 14 december 2016 - 20:52 Surroundposition brukar vara placerad avsevärt högre upp än öronhöjd.
Höjden mellan örat och taket brukar vara ett bra utgångsläge. Postad 14 december 2016 - 20:58 Tänker inte ha 150-200cm stativ. Postad 24 juli 2017 - 20:17
Stereophile har gjort en ganska djupgående recension om PL 300 MK2, och drar även vissa jämförelser mot PL 200 MK1. Dom avslutar med "It's my new reference" och det är ju inte så illa betyg...
Själv har jag bara bekantat mig med PL 300 MK2 vilka jag gillar väldigt mycket, men vet ej hur mycket dom skiljer mot MK1. Är det något särskild egenskap/åsikt du undrar över?
*Såg nu att Stereophile-testet redan var nämnt ovan... sorry för dubbelinfo Redigerat av metallo, 24 juli 2017 - 20:22. Postad 25 juli 2017 - 11:14 Postad 25 juli 2017 - 12:54
Min uppfattning är att med matchande kraftfull förstärkare så spelar PL300 MK2 en väldigt behaglig, kraftfull och detaljerad bas. Kanske något dominant på viss basig musik när man drar på lite, som tex vissa Jennifer Warnes låtar men å andra sidan väldigt fyllig och go ljudbild på vissa Dire straits låtar istället.
Jag upplever inte att basen bumlar iväg men den kan bli väldigt kraftfull ibland.
Min bedömning är gjord i ett källarrum på ca 15kvm och det är ju ganska litet rum, jag skulle inte rekommendera dessa pjäser till ett mindre rum än det... 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |