Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Monitor Audio Platinum

140 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Monitor Audio Platinum PL300 (Golvhögtalare) 5 9 (4) Inga priser
Monitor Audio Platinum PL100 (Surroundhögtalare) 5 9,29 (6) Inga priser
Monitor Audio Platinum PLW-15 (Subwoofers) 2 (0) Inga priser
Monitor Audio Platinum PLC350 (Centerhögtalare) 2 8,6 (4) Inga priser
Monitor Audio Platinum PLC150 (Centerhögtalare) 2 (0) Inga priser
Monitor Audio Platinum PL200 (Golvhögtalare) 1 7 (1) Inga priser
Monitor Audio PL100 Stand (Högtalarstativ & högtalarfästen) 1 8,33 (2) Inga priser
Monitor Audio PL350 C Stand (Högtalarstativ & högtalarfästen) 2 (0) Inga priser
Monitor Audio Platinum PL 5.1 (Högtalarpaket för hembio) 4 (0) Inga priser
Monitor Audio PL InWall (st) (Inbyggnadshögtalare) 1 (0) Inga priser
6 relaterade trådar

#1

Postad 20 januari 2007 - 09:49

Unregisteredac95974e
  • Unregisteredac95974e
  • Forumräv

  • 655 inlägg
  • 0
Sprang på lite info om en ny serie från Monitor Audio - Platinum. Mer info på Home Cinema Choice

Här har man kombinerat ihop det bästa av det mesta vad gäller nytänk, nya material och ny konstruktion.


Postad bild

Serien består initialt av följnade:
- PL100 - 2-vägs stativare med 6,5" bas/mellanregister samt en banddsikant (!)
- PL300 - 3-vägs golvare med 2x8" basar, en 4" mellanregister samt banddiskant
- PL350C - centerkanal med samma bestyckning som PL300 (!)

Beräknat lanseringsdatum är i Juni 2007 och priserna i pund blir 2300 GBP för PL100, 5000 GBP för PL300 samt 2300 GBP per st för PL350C. I Svenska pengar blir det knappt 35000 för PL100 och ca 70000 för PL300.

Ser ju onekligen intressant ut och med samma bestyckning på frontar och centerkanal borde det bli en rätt mäktig och homogen ljudvägg för filmtittande...

Prismässigt ger man B&W och Dalis toppmodeller en match. Skall bli mycket intressant att kolla in.

//erikli

#2

Postad 20 januari 2007 - 13:41

DePalma
  • DePalma
  • Lärjunge

  • 449 inlägg
  • 0
Säger bara en sak: JÄVLAR VAD SNYGGA DE VAR!

SKa bli intressant att provlyssna dessa burkar när de släpps.

#3

Postad 20 januari 2007 - 13:53

BeeR
  • BeeR
  • Lärjunge

  • 307 inlägg
  • 0

Säger bara en sak: JÄVLAR VAD SNYGGA DE VAR!

SKa bli intressant att provlyssna dessa burkar när de släpps.

<{POST_SNAPBACK}>


Ja dessa kan nog bli en riktig hit med banddiskanterna..
Jag tycker inte diskanterna låter bra i RS serien..

#4

Postad 20 januari 2007 - 15:08

Unregisteredac95974e
  • Unregisteredac95974e
  • Forumräv

  • 655 inlägg
  • 0
Jo visst vattnas det i munnen när man ser dessa godingar. Håller med om att diskanten varit svageheten - i alla fall för Silver-serien. Dock är mellanregistret bäst i klassen.

Hittade lite mer info om serien som presenterades på CES 2007 i förra veckan:

Stereophile

Electronics house

//erikli

#5

Postad 20 januari 2007 - 15:11

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

  • 2 049 inlägg
  • 0
MUMS!!! Jag vill ha. Är så jäkla nöjd med mina RS8-or, så jag kan ju tänka mig att man skulle bli hyffsat nöjd med dessa också... :D :)

#6

Postad 20 januari 2007 - 15:33

Unregistered2e3b64ba
  • Unregistered2e3b64ba
  • Forumräv

  • 565 inlägg
  • 0
Finishen verkar det i alla fall inte vara något fel på... 11 lager klarlack :)

#7

Postad 20 januari 2007 - 15:36

BeeR
  • BeeR
  • Lärjunge

  • 307 inlägg
  • 0
Helt klart är att MA inte vill att denna nya serie skall bli var mans egendom - lite löjligt högt prissatta :)

In the bookshelf Platinum 100 ($4295/pair plus stands) and the tower Platinum 300 ($8995/pair)

#8

Postad 20 januari 2007 - 16:47

Unregistered2e3b64ba
  • Unregistered2e3b64ba
  • Forumräv

  • 565 inlägg
  • 0
Det är ju inte för inte som dom heter Platinum. Som sagt alldelses för dyra för min budget iaf, får nöja mig med mina RS8:or

#9

Postad 20 januari 2007 - 18:02

NeoOne
  • NeoOne
  • Lärjunge

  • 253 inlägg
  • 0
Verkar vara en intressant serie denna Platinum..

Skall bli riktigt kul att höra hur det låter, synd att de inte använt sig av banddiskant tidigare.
Blir ett riktigt trevligt och homogent ljud med banddiskant.

Mvh NeoOne

#10

Postad 25 januari 2007 - 22:32

Dan.k
  • Dan.k
  • Lärjunge

  • 397 inlägg
  • 0
Äckligt vad snygga dem var! den där centern skulle sitta fin :D 32 hz :D

#11

Postad 26 januari 2007 - 00:18

BiggestMike
  • BiggestMike
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0
Hade högtalarna kostat hälften av vad de gör så hade det varit intressant..

#12

Postad 26 januari 2007 - 07:51

matte76
  • matte76
  • Forumräv

  • 929 inlägg
  • 0
Det blir till att vänta tills de kommer begagnade eller som demoex... :D om de nu blir lyckade men det tror jag nog. MA är inne i en riktig framgångsvåg, alla deras nuvarande serier (nyligen uppdaterade) är ju väldigt lyckade. Stativarna kan bli intressanta...golvarna blir nog för dyra även som begagnade/demoex... :D

Redigerat av matte76, 26 januari 2007 - 07:53.


#13

Postad 26 januari 2007 - 09:20

peter_gbg
  • peter_gbg
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0
Ni som har Silver serien kan ju annars uppgradera till Guld-serien. En viss skillnad kan jag meddela. :D För oss som har Guld-serien blir det lite värre. :D
/Peter

#14

Postad 27 januari 2007 - 08:54

Unregisteredac95974e
  • Unregisteredac95974e
  • Forumräv

  • 655 inlägg
  • 0

Verkar vara en intressant serie denna Platinum..

Skall bli riktigt kul att höra hur det låter, synd att de inte använt sig av banddiskant tidigare.
Blir ett riktigt trevligt och homogent ljud med banddiskant.

Mvh NeoOne

<{POST_SNAPBACK}>


Håller med - kan nog lösa sista knuten jag haft med MA - diskanten. Annars tycker jag MA brukar ha bäst mellanregister i klassen. Platinum blir estetiskt ett lyft oxå - vilken finish!

Om man börjar spara nu kanske man kan köpa ett par begagnade frontar om ett par år :D

//erikli

#15

Postad 27 januari 2007 - 09:24

auToeXeC
  • auToeXeC
  • Lärjunge

  • 323 inlägg
  • 0
Otroligt snygga med men jag har aldrig varit glad för ljuder som kommer från ett par MA. Doc så måste jag säga att jag bara har lyssnat på den nedre prisklassen och menar nu inte den här som länkas till. Men det blir en klart intressant högtalare

#16

Postad 27 januari 2007 - 10:16

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

  • 3 680 inlägg
  • 0
Riktigt snygga... ska bli kul att läsa ett väl genomfört test av dessa.... tyvärr så hamnar dom ju i en kategori som hemma hos mig heter på-tok-för-dyra-för-min-plånbok, men å andra sidan så har man ju något att drömma om....

#17

Postad 24 april 2007 - 07:34

spacebot
  • spacebot
  • Beroende

  • 1 411 inlägg
  • 0
Riktigt snygga, och jag brukar gilla MA ljudkaraktär :rolleyes: I livet utan ekonomiska gränser hade det vart fint med de golvarna.

Banddiskant, det gillar jag, är det någon som vet vem som tillverkar dom i Kina ?

Platinum C-CAM® Ribbon Tweeter
Our ribbon design uses an ultra-thin enforced sandwich of C-CAM (Ceramic-Coated Aluminum Magnesium) alloy suspended in a powerful transverse magnetic field of high-energy NeFeB rare earth magnets. The ribbon serves as both voice coil and radiating diaphragm, with every part of the ribbon driven directly and simultaneously without energy storage. This means the Platinum ribbon tweeter provides very fast transient response and is able to start and stop in an instant, perfectly reproducing the leading edge and natural decay of complex musical sounds and their harmonics. The ribbon is capable of ultra-wide bandwidth with a useable frequency response to 100 KHz and is more than capable of producing sounds and all harmonics found in today’s hi-def wide-band formats, such as DVD audio, SACD, Blue Ray, and HD-DVD.


Redigerat av spacebot, 24 april 2007 - 07:34.


#18

Postad 24 april 2007 - 08:18

Unregistered32555851
  • Unregistered32555851
  • Beroende

  • 1 030 inlägg
  • 0
Någon som sett eller hört något mer om dessa?

#19

Postad 28 maj 2007 - 16:15

DePalma
  • DePalma
  • Lärjunge

  • 449 inlägg
  • 0
Tyvärr inte, sitter fortfarande och väntar på att något ställe ska få in dom som demo ex snart. Är grymt sugen på att lyssan på dom, trots att dom ligger långt utanför min budget.

Har fått gå ner till att leta beggade RS6/RS8 istället för att köpa nya GS20 som var planen. Men budgeten håller inte i nuläget. ;)

Får väl trösta mig med att jag blir ett nybyggt hus rikare istället.. :wub:

#20

Postad 02 juli 2007 - 20:12

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

  • 2 944 inlägg
  • 0
Kan glatt meddela att de är väntade att anlända i mitten av Augusti.. Så snart är det dags... De kommer komma perfekt till jag har fått mitt lekrum.. Får se om det blir nya MA eller B&W med diamant diskant..

Jag råkar ju vara en av de som inte blivit så förtjust i banddiskant än iaf.. Har inte hört någon som imponerat speciellt på mig..

Men det kommer bli riktigt kul att provlyssna när rummet är klart.. Kan bli en spännande kamp mellan B&W 803D och MA PL300 ;)

Redigerat av Darth Tojayz, 02 juli 2007 - 20:15.


#21

Postad 02 juli 2007 - 20:18

Unregisteredc5c121df
  • Unregisteredc5c121df
  • Beroende

  • 1 317 inlägg
  • 0
De ser ju inte det minsta märkvärdiga ut. ;)

#22

Postad 15 augusti 2007 - 13:41

Reference audio
  • Reference audio
  • Forumräv

  • 969 inlägg
  • 0
Lite mer om nya Platinum....

Varje par platinumhögtalare är genuina konstverk. Monitor Audios kabinett-tillverkare handplockar unikt matchande set av exotiskt äkta träfaner i Santoz Rosewood och Ebenholts för varje par. Faneren läggs på för hand för perfekt precision och matchning av ådringen. Efter minitiös inspektion appliceras inte mindre än 11 lager klarlack för att ta fram den unika ådringen och rika färgvariationen i fanéren.

Bafflarna kläs för hand med äkta "strathspey" skinn leverererad av Andrew Muirhead & Son Ltd i England. Detta är av absolut högsta kvalitet och associeras med många välkända brittiska märken inom möbel -bil och marinindustrin.

Platinum garanterar en djup känsla av skönhet, kvalitet och prestanda.

Alla ingående delar är tillverkade till exakta specifikationer och varje högtalare säts samman för hand i England av ett litet team med tekniker. Den nya platinum serien representerar det ultimata inom brittiskt hantverkskunskap och kvalitet och återspeglar MA:s hängivenhet till återgivning av såväl film som musikljud!

Alla ljudstrålande ytor i platinumserien är formade ac C-CAM, ett material som ursprungligen utvecklades av flygindustrin för detaljer till jetmotorer. Dess egenskaper är idelaiska för högtalarkoner: extremt rigitt, men ändå lätt nog att ge tillräckligt hög verkningsgrad. Vid tillverkningen genomgår aluminium/magnesium-legeringen spännavlösande processer för att avlägsna ytskiktsdeformation och molekylär svaghet. Väl formad,genomgår den legerade konen en högtempratur anodiserings-process, där ett lager ren keramisk aluminium belägger ytorna för att ge en fullständig rigid exteriör. konventionella material har en tendens att böja eller vrida sig vid aktivitet, vilket medför en betydande förekomsk av distorsion. C-CAM koner har en betydligt större moståndskraft mot böjnings-påfrestningar (uppbrytning) och utmärks därför av en mycket naturtrognare återgivning.

Fronbafflarna, plintarna och mellanregisterkabinettet är gjutet i ARC, en avancerad polymer/kvartskomposit laddad med mineral för att ge mycket inerta, optimalt dämpade kabinettdelar. Förfinat för platinumserien av MA:s ingengörer, används detta material till bl.a bilkonstruktioner och är idealiska för akustiska applikationer där en hög nivå av strukturell rigiditet och vibrationsdämpning krävs !

kan ha varit det längsta inlägget på länge puhh... :rolleyes:

/Erik S

Redigerat av Reference audio, 16 augusti 2007 - 09:21.


#23

Postad 16 augusti 2007 - 09:51

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

  • 2 944 inlägg
  • 0

Lite mer om nya Platinum.... 

Varje par platinumhögtalare är genuina konstverk. Monitor Audios kabinett-tillverkare handplockar unikt matchande set av exotiskt äkta träfaner i Santoz Rosewood och Ebenholts för varje par. Faneren läggs på för hand för perfekt precision och matchning av ådringen. Efter minitiös inspektion appliceras inte mindre än 11 lager klarlack för att ta fram den unika ådringen och rika färgvariationen i fanéren.

Bafflarna kläs för hand med äkta "strathspey" skinn leverererad av Andrew Muirhead & Son Ltd i England. Detta är av absolut högsta kvalitet och associeras med många välkända brittiska märken inom möbel -bil och marinindustrin.

Platinum garanterar en djup känsla av skönhet, kvalitet och prestanda.

Alla ingående delar är tillverkade till exakta specifikationer och varje högtalare säts samman för hand i England av ett litet team med tekniker. Den nya platinum serien representerar det ultimata inom brittiskt hantverkskunskap och kvalitet och återspeglar MA:s hängivenhet till återgivning av såväl film som musikljud!

Alla ljudstrålande ytor i platinumserien är formade ac C-CAM, ett material som ursprungligen utvecklades av flygindustrin för detaljer till jetmotorer. Dess egenskaper är idelaiska för högtalarkoner: extremt rigitt, men ändå lätt nog att ge tillräckligt hög verkningsgrad. Vid tillverkningen genomgår aluminium/magnesium-legeringen spännavlösande processer för att avlägsna ytskiktsdeformation och molekylär svaghet. Väl formad,genomgår den legerade konen en högtempratur anodiserings-process, där ett lager ren keramisk aluminium belägger ytorna för att ge en fullständig rigid exteriör. konventionella material har en tendens att böja eller vrida sig vid aktivitet, vilket medför en betydande förekomsk av distorsion. C-CAM koner har en betydligt större moståndskraft mot böjnings-påfrestningar (uppbrytning) och utmärks därför av en mycket naturtrognare återgivning.

Fronbafflarna, plintarna och mellanregisterkabinettet är gjutet i ARC, en avancerad polymer/kvartskomposit laddad med mineral för att ge mycket inerta, optimalt dämpade kabinettdelar. Förfinat för platinumserien av MA:s ingengörer, används detta material till bl.a bilkonstruktioner och är idealiska för akustiska applikationer där en hög nivå av strukturell rigiditet och vibrationsdämpning krävs !

kan ha varit det längsta inlägget på länge  puhh...  :blink:

/Erik S

<{POST_SNAPBACK}>



Så ja.. Då blev villha-faktorn högre då alltså. :P

#24

Postad 16 augusti 2007 - 10:36

Unregisteredc5c121df
  • Unregisteredc5c121df
  • Beroende

  • 1 317 inlägg
  • 0

Lite mer om nya Platinum.... 

Varje par platinumhögtalare är genuina konstverk. Monitor Audios kabinett-tillverkare handplockar unikt matchande set av exotiskt äkta träfaner i Santoz Rosewood och Ebenholts för varje par. Faneren läggs på för hand för perfekt precision och matchning av ådringen. Efter minitiös inspektion appliceras inte mindre än 11 lager klarlack för att ta fram den unika ådringen och rika färgvariationen i fanéren.

Bafflarna kläs för hand med äkta "strathspey" skinn leverererad av Andrew Muirhead & Son Ltd i England. Detta är av absolut högsta kvalitet och associeras med många välkända brittiska märken inom möbel -bil och marinindustrin.

Platinum garanterar en djup känsla av skönhet, kvalitet och prestanda.

Alla ingående delar är tillverkade till exakta specifikationer och varje högtalare säts samman för hand i England av ett litet team med tekniker. Den nya platinum serien representerar det ultimata inom brittiskt hantverkskunskap och kvalitet och återspeglar MA:s hängivenhet till återgivning av såväl film som musikljud!

Alla ljudstrålande ytor i platinumserien är formade ac C-CAM, ett material som ursprungligen utvecklades av flygindustrin för detaljer till jetmotorer. Dess egenskaper är idelaiska för högtalarkoner: extremt rigitt, men ändå lätt nog att ge tillräckligt hög verkningsgrad. Vid tillverkningen genomgår aluminium/magnesium-legeringen spännavlösande processer för att avlägsna ytskiktsdeformation och molekylär svaghet. Väl formad,genomgår den legerade konen en högtempratur anodiserings-process, där ett lager ren keramisk aluminium belägger ytorna för att ge en fullständig rigid exteriör. konventionella material har en tendens att böja eller vrida sig vid aktivitet, vilket medför en betydande förekomsk av distorsion. C-CAM koner har en betydligt större moståndskraft mot böjnings-påfrestningar (uppbrytning) och utmärks därför av en mycket naturtrognare återgivning.

Fronbafflarna, plintarna och mellanregisterkabinettet är gjutet i ARC, en avancerad polymer/kvartskomposit laddad med mineral för att ge mycket inerta, optimalt dämpade kabinettdelar. Förfinat för platinumserien av MA:s ingengörer, används detta material till bl.a bilkonstruktioner och är idealiska för akustiska applikationer där en hög nivå av strukturell rigiditet och vibrationsdämpning krävs !

kan ha varit det längsta inlägget på länge  puhh...  :blink:

/Erik S

<{POST_SNAPBACK}>

blablablabla försäljningssnack blablabla :P


"Fronbafflarna, plintarna och mellanregisterkabinettet är gjutet i ARC, en avancerad polymer/kvartskomposit laddad med mineral för att ge mycket inerta, optimalt dämpade kabinettdelar. Förfinat för platinumserien av MA:s ingengörer, används detta material till bl.a bilkonstruktioner och är idealiska för akustiska applikationer där en hög nivå av strukturell rigiditet och vibrationsdämpning krävs !" Betong fix med andra ord.

#25

Postad 16 augusti 2007 - 10:57

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

  • 2 944 inlägg
  • 0
Nu ska du inte vara sån Tobbe bara för att du inte har plats till ett par MA Platinum.. När dagen kommer att du har utrymme till det kommer du också fastna för för ett sådan trevligt inlägg.. :P

Själv är jag iaf mkt sugen på att provlyssna ett par PL300.. Jämföra mot B&W 803D som är en personligfavorit i prisklassen.. :blink:

Reference audio, Någon stor deming av dessa trevliga pjäser på gång??
Pris info på PL300n??

#26

Postad 16 augusti 2007 - 12:09

Kent Johansson
  • Kent Johansson
  • Beroende

  • 1 091 inlägg
  • 0
Kommer någon Hifi tidning att testa dessa?

#27

Postad 16 augusti 2007 - 15:05

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

  • 2 049 inlägg
  • 0

Kommer någon Hifi tidning att testa dessa?

<{POST_SNAPBACK}>



Nu har jag ingen som helst info att gå på, men trots det vågar jag skriva; Ja, givetvis! Sen är det rätt svårt att sia om just vilken "Hifi tidning" där ute i vida världen som kommer först med ett test... :blink:

#28

Postad 16 augusti 2007 - 17:33

Unregisteredc5c121df
  • Unregisteredc5c121df
  • Beroende

  • 1 317 inlägg
  • 0

Nu ska du inte vara sån Tobbe bara för att du inte har plats till ett par MA Platinum.. När dagen kommer att du har utrymme till det kommer du också fastna för för ett sådan trevligt inlägg.. :D

Själv är jag iaf mkt sugen på att provlyssna ett par PL300.. Jämföra mot B&W 803D som är en personligfavorit i prisklassen.. :blink:

Reference audio, Någon stor deming av dessa trevliga pjäser på gång??
Pris info på PL300n??

<{POST_SNAPBACK}>

Vadå plats? 11kvadrat rymmer nog ett helt 5.1system med platinum. :D

Men tänkte mer på hur drygt all försäljningssnack är. Att man använder de mest komplicierade orden för de simplaste sakerna, bara för att man inte ska veta vad det är för något.
Precis som Tara Labs optiska kablar utav "polymetylmetakrylat" villket är en slags plexiglas :D

#29

Postad 17 augusti 2007 - 11:06

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

  • 2 049 inlägg
  • 0

Men tänkte mer på hur drygt all försäljningssnack är. Att man använder de mest komplicierade orden för de simplaste sakerna, bara för att man inte ska veta vad det är för något.
Precis som Tara Labs optiska kablar utav "polymetylmetakrylat" villket är en slags plexiglas  :blink:

<{POST_SNAPBACK}>



Håller med dig i allt som du nämner ^ovan^ Tobbe!

Det är mycket förfinande samt ord som ska ligga på fluffiga moln då man beskriver mycket utrustning inom HiFi-världen. Samma sak med det som skrivs i tidningar, där man inte är sen att följa med på den inslagna vägen.

Därav tycke jag personligen att det inte alls är fel att sätta upp "ett litet varningens finger" i luften, och kanske påpeka lite försynt att man nog ska ta det som skrivs i tidningar med en nypa salt, samt det som kommer direkt från leverantör med en ännu större skopa salt... :P På detta sätt, plus att samla in lite mer information, så kan man spara in ganska många trevliga slantar som man då kan lägga på musik istället. Sen är det ju som med allting, att så länge man själv är nöjd och belåten, så är ju allt precis som det ska vara.

Redigerat av Unregistered52a88696, 17 augusti 2007 - 11:08.


#30

Postad 19 augusti 2007 - 22:17

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

  • 2 049 inlägg
  • 0
Lite priser från Tyskland;

- Monitor-Audio PL-300 7880,- Euro
- Monitor-Audio PL-200 3720,- Eur
- Monitor-Audio PL-350 CL 3720,- Euro Styck

#31

Postad 16 november 2007 - 02:57

dildoe
  • dildoe
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0
Ljudshopen i Skellefteå har inne golvarna och stativarna. Dom var just inkopplade då jag kom dit och spelades för fullt. Tydligen fick dom inte demas förrän efter minst 100 timmars inspelning, order från MA =)
En sak kan jag säga.. Dom är STORA och finishen är GRYM

Ska dit till veckan för provlyssning

#32

Postad 16 november 2007 - 16:15

Unregisteredb1b428d9
  • Unregisteredb1b428d9
  • Mästare

  • 2 714 inlägg
  • 0
Trevligt :angry:

#33

Postad 16 november 2007 - 18:05

Mieron
  • Mieron
  • Forumräv

  • 918 inlägg
  • 0
Aj, låter lovande! Ska ändå ner på stan och då är det ju lika bra att kika in på en provlyssning.. :angry:

#34

Postad 17 november 2007 - 05:08

Unregistered710b3906
  • Unregistered710b3906
  • Veteran

  • 2 199 inlägg
  • 0

Lite priser från Tyskland;

- Monitor-Audio PL-300 7880,- Euro
- Monitor-Audio PL-200 3720,- Eur
- Monitor-Audio PL-350 CL 3720,- Euro Styck

Fyfan va billigt, då köper jag 10 av varje.

#35

Postad 17 november 2007 - 14:23

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

  • 2 944 inlägg
  • 0
Ska själv också ge mig ner inom det närmsta och lyssna på PL300an igen..
Kändes inte helt rättvist mot den att lyssna på Malmö Mässan..

Riktigt läcker talare är det ju.. ;)

Redigerat av Darth Tojayz, 17 november 2007 - 14:24.


#36

Postad 17 november 2007 - 15:21

Mieron
  • Mieron
  • Forumräv

  • 918 inlägg
  • 0
Var som sagt in och kikade på dessa idag och måste säga som Dildoe "Dom är STORA och finishen är GRYM"

De är massiva precis hela högtalaren, foten känns som om den väger hur mycket som helst.
Sen ljudet säger jag inte så mycket om då de hade kring 20 timmar i sig. Borde kunna prestera lite mer sen men det var riktigt skönt att sätta sig ner och redan vid låg ljudnivå ha riktigt djup och tung bas.

Nej en riktigt fin högtalare, dock bara synd på priset.

#37

Postad 17 november 2007 - 15:32

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

  • 4 558 inlägg
  • 0
Någon som har lyssnat och kan beskriva ljudkaraktären gentemot B&W's 803D?

#38

Postad 25 december 2007 - 11:34

Unregistered8afe79ec
  • Unregistered8afe79ec
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Är mycket sugen på att köpa stativaren, har lyssnat på 300 an och den lät otroligt bra (till och med bättre än B&W 802d tycker iaf jag) men har nyss köpt tre högtalare i gold serien och beställt lite godis från USA så det kanske får vänta ett tag.

#39

Postad 26 december 2007 - 22:17

Unregistered1320
  • Unregistered1320
  • Lärjunge

  • 404 inlägg
  • 0
Samma här slog till på GULD centern och ett par GS 60. Men Ska ta mig iväg och lyssna på PL 100 iaf. Börjar bli mer o mer sugen på stativare. Tror de kan låta mycket bra=)
Ingen annan som varit o lyssnat på slutet? De finns ju lite här o där nu..

#40

Postad 23 februari 2008 - 15:51

Dakai_1
  • Dakai_1
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
var o lyssnade på stativarna idag, riktigt trevliga. grymt detaljerade ganska varm ljudklang. provlyssnade på Audio Vectors ¨nya S mellan serien, och ett par Revel stativare också. men MA imponerade mest, blir nog ett par sånna för min del men måste säga att Revel imponerade med tanke att de kostar 11-12 lappar mindre.
Har lite funderingar på att kombinera PL-100 med Gold centern och några dipoler så priset inte stiger iväg allt för mycket.

#41

Postad 17 april 2008 - 06:41

hembiobutiken
  • hembiobutiken
  • Användare

  • 120 inlägg
  • 0
Vi kör nu under en kortare tid demo på Golvarna PL300 i Göteborg,
De låter riktigt bra med rätt matchning av försteg o förstärkning. Riktigt bra tryck i basregistret också :P

Varmt välkomen in för en demovisning, EA rosengrensgata 19, Västra Frölunda.

Mvh
Mattias

#42

Postad 29 april 2008 - 09:38

hembiobutiken
  • hembiobutiken
  • Användare

  • 120 inlägg
  • 0
Elektronik som används är:

Marantz SA-15S1
Marantz SC-11S1
Marantz SM-11S1

Kan intyga att det låter riktigt bra!

//Daniel

#43

Postad 29 april 2008 - 11:37

Unregisteredffae06bb
  • Unregisteredffae06bb
  • Forumräv

  • 564 inlägg
  • 0
Kan bara hålla med om att Pl-300 låter grymt bra, överst på inköpslistan just nu, men har några alternativ kvar att provlyssa innan beslut tas.

Angående er Marantz elektronik så betvivlar jag inte att det låter bra, men däremot är jag hundra på att högtalarna skulle prestera ännu bättre med bättre elektronik och kanske då framför allt med ett större slutsteg.

#44

Postad 01 maj 2008 - 20:11

Unregisteredffae06bb
  • Unregisteredffae06bb
  • Forumräv

  • 564 inlägg
  • 0
Någon som vet om Hifi & Musik test av PL 300 går att finna på nätet? Annars kanske någon har tidningen hemma och vill göra en insats? :P

#45

Postad 03 maj 2008 - 02:02

Blind Guardian
  • Blind Guardian
  • Lärjunge

  • 335 inlägg
  • 0

Kan bara hålla med om att Pl-300 låter grymt bra, överst på inköpslistan just nu, men har några alternativ kvar att provlyssa innan beslut tas.

Angående er Marantz elektronik så betvivlar jag inte att det låter bra, men däremot är jag hundra på att högtalarna skulle prestera ännu bättre med bättre elektronik och kanske då framför allt med ett större slutsteg.


Tror nog med rätt stor säkerhet att elektroniken knappast kommer ha något problem att driva högtalarna. Elektronik för 80k och högtalare för 70k låter som en grym balans. Tror inte många kommer att lägga ut mycket mer på elektroniken än så här med dessa högtalare så det verkar logiskt att dom även demas med kringutrustning för en realistisk summa. Med elektronik för 500.000 bli man ju vilseledd om man inte själv tänkte lägga ut så mycket.

#46

Postad 03 maj 2008 - 14:43

Unregisteredffae06bb
  • Unregisteredffae06bb
  • Forumräv

  • 564 inlägg
  • 0

Tror nog med rätt stor säkerhet att elektroniken knappast kommer ha något problem att driva högtalarna. Elektronik för 80k och högtalare för 70k låter som en grym balans. Tror inte många kommer att lägga ut mycket mer på elektroniken än så här med dessa högtalare så det verkar logiskt att dom även demas med kringutrustning för en realistisk summa. Med elektronik för 500.000 bli man ju vilseledd om man inte själv tänkte lägga ut så mycket.


Nog fungerar det alltid, men har hört denna Marantz kombo med PL-300 och det finns klart bättre alternativ. Bla. spelar en "billig" Hegel kombo för 50k skiten ut denna Marantz kombo tillsammans med PL-300.

#47

Postad 28 maj 2014 - 13:03

Peterwallbom
  • Peterwallbom
  • Lärjunge

  • 429 inlägg
  • 1
PL-100 påväg hem till mig :)

#48

Postad 28 maj 2014 - 17:57

Unregistered95265801
  • Unregistered95265801
  • Forumräv

  • 930 inlägg
  • 0
Grattis :)!

#49

Postad 29 maj 2014 - 23:36

Peterwallbom
  • Peterwallbom
  • Lärjunge

  • 429 inlägg
  • 0
Tackar,den eviga väntan är jobbig ;)

#50

Postad 29 maj 2014 - 23:44

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

  • 2 941 inlägg
  • 0
Grattis! :) Vilken färg blev det? :) Lägg gärna upp några bilder sen ;)

Tackar,den eviga väntan är jobbig ;)





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.