10 orsaker varför PS3 kommer bli ledande
1040 svar till detta Àmne
Postad 10 April 2007 - 12:34
Sir Anselm
-
Sir Anselm
-
Beroende
-
-
1475 inlÀgg
Men sedan den första helgen sÄ har försÀljningen minskat dramatiskt.
<{POST_SNAPBACK}> Efter första helgen rapporterades det 610.000 sÄlda enheter, och nu efter 2-3 veckor senare sÄ ligger siffran pÄ 910.000 enheter...
Enligt vgcharts.org.
<{POST_SNAPBACK}>
AlltsÄ har de sÄlt 300000 maskiner pÄ 2-3 veckor? Det Àr ju en ganska kraftig minskning, sen om den Àr större Àn minskningen för 360 vet jag inte, för den borde vÀl ocksÄ ha minskat omedelbart efter launch eller?
Postad 10 April 2007 - 13:15
Faceplant
-
Faceplant
-
Beroende
-
-
1264 inlÀgg
Ja dom första dagarna sÄlde den vÀldigt bra. men sedan var det ju massa jippon och sÄnt ocksÄ som bidrog lite, som i London dÀr dom gav bort tror det var 100 eller 1000 st 46" LCD tvisar til ldom som köpte PS3.
Jag tror det var 150 st. 46 tummare de gav till nÄgra som köat vid en butik i tvÄ dagar. Men det visste de inte om i förvÀg, de trodde de typ skulle fÄ ett gratis ex av Resistance nÀr de började köa, sÄ jag har svÄrt att tro att det skulle bidragit till nÄgon extra rusning, förutom att det kom med i tidningarna.
Postad 12 April 2007 - 12:58
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlÀgg
FrĂ„n Insomniac: If you ever hear someone say âBlu-Ray isnât needed for this generation,â rest assured they donât make games for a living.
FrÄn David Jaffe, skaparen of God of War: When asked what he would change about the PlayStation 3, he responded, "I probably would have taken the Blu-ray out and sold it for less money." http://www.neogaf.co...ad.php?t=150588Jag tyckte Jaffes kommentar passade bra in hÀr
Postad 12 April 2007 - 13:27
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Ăber-Guru
-
-
14825 inlÀgg
Jag tyckte Jaffes kommentar passade bra in hÀr 
<{POST_SNAPBACK}>
Det dÀr Àr tagit frÄn en trailer frÄn en kommande "Bonus Round" pÄ gametrailers.com. NÄgot i stil med; -"Om du mÄste Àndra pÄ nÄgot pÄ PS3an, vad skulle det vara?" -"Uhm... ptja, skulle nog ta bort blu-rayen sÄ det gick att sÀlja den billigare". Tycker Jaffe att BD Àr bra för spelen och utvecklarna, behövs BD enligt Jaffe eller skulle han klara sig med DVD? Förmodligen skulle just Jaffe klara sig gott och vÀl med CD eftersom han satsar pÄ smÄ PSN spel just nu och framöver. Hans övriga team pÄ Santa Monica Studio som jobbar med GoW-serien Àr nog av en annan Äsikt isf. PÄ söndag kommer just den biten av "Bonus Round" sÄ vi fÄr se hur han tÀnker pÄ den frÄgestÀllningen... Just nu kÀnns det mer som en Aftonbladet-rubrik...
Postad 12 April 2007 - 14:24
pacman
-
pacman
-
Ăber-Guru
-
-
22892 inlÀgg
morlock>> Precis - David Jaffe har aldrig sagt att BD inte behövs för spel, det som har diskuterats hĂ€r. Han sa att HAN skulle ta bort den frĂ„n PS3 för att göra konsollen billigare. TvĂ„ helt olika saker. Personligen ser jag inte BD-spelaren som Sonys största f*ck-up hittils. Som vi sett via isupplis berĂ€kningar Ă€r PS3 dyr som attans Ă€ven utan BD-driven. Mao, den blir ett snĂ€pp billigare Ă€n idag men inte mkt billigare. Och fortfarande dyrare Ă€n 360. Skulle snarare vilja vĂ€nda pĂ„ det: Hur lĂ€tt hade det varit att sĂ€lja PS3 UTAN BD-drive för $500??? BD, i egenskap av brist pĂ„ blĂ„laseras, minskade antalet PS3 vid release (vilket frĂ€mst drabbade EU) men jag har vĂ€ldigt svĂ„rt att se att det försenade PS3 (förutom mars i EU dĂ„). Ăr det NĂ
N som tror att PS3, med den mjukvaran som precis blev kvar till releasen hade kunnat slÀppa konsollen tidigare? Nepp. Mao kan man inte skylla Sonys sena/lÄngsamma ankommst pÄ marknaden pÄ BD. IstÀllet tycker jag skulden ska ligga pÄ att de (= 1st och 2nd party utvecklare) började för sent alternativt varit för lÄngsamma med spelutvecklingen. Det Àr hÀr jag ser Sonys kanske största f*ck-up Àn sÄ lÀnge. Det och att de valt, iaf initialt, rÀtt dyr teknik (Àven utan BD:n alltsÄ). Jag gillar det valet dock ( helt underbart med nÄn som inte fegar och bara tokkör med tekniken  ) men jag inser att det kanske inte Àr optimalt inom priskÀnsliga och kvantitesdrivna tv-spels vÀrlden.
Postad 12 April 2007 - 16:03
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlÀgg
Det första spelutvecklaren David Jaffe kommer att tÀnka pÄ nÀr han ombedes Àndra en sak pÄ PS3 Àr att ta bort Blu-ray. NÄgot sÀger mig att han inte tycker Blu-ray Àr nödvÀndigt den hÀr generationen, som Insomniac menar att ingen spelutvecklare skulle anse. Hursomhelst har vi redan en spelutvecklare i trÄden som ifrÄgasatt Insomniacs kommentar, sÄ att den Àr tokig vet vi redan. Precis som alla spelutvecklare som utvecklar exklusivt till 360 eller Wii kan intyga. David Jaffe har aldrig sagt att BD inte behövs för spel, det som har diskuterats hÀr. Han sa att HAN skulle ta bort den frÄn PS3 för att göra konsollen billigare.
HAN Àr en spelutvecklare. Man tar inte bort nÄgonting som behövs. Det motverkar syftet.
Postad 12 April 2007 - 16:41
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Ăber-Guru
-
-
14825 inlÀgg
David Jaffe har aldrig sagt att BD inte behövs för spel, det som har diskuterats hÀr. Han sa att HAN skulle ta bort den frÄn PS3 för att göra konsollen billigare. HAN Àr en spelutvecklare. Man tar inte bort nÄgonting som behövs. Det motverkar syftet.
<{POST_SNAPBACK}>
Vad han menar Àr Àn sÄlÀnge höjt i dunkel. Han kanske menar att man ska ta bort BD- filmmöjligheterna, gjort den mindre som en multimedia och enbart för spel. Bara för att han sÀger "remove blu-ray" behöver inte betyda att han inte anser att 25-50GB media behövs inte denna generation.
Postad 12 April 2007 - 16:44
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlÀgg
Ok
Postad 12 April 2007 - 16:59
Faceplant
-
Faceplant
-
Beroende
-
-
1264 inlÀgg
David Jaffe har aldrig sagt att BD inte behövs för spel, det som har diskuterats hÀr. Han sa att HAN skulle ta bort den frÄn PS3 för att göra konsollen billigare. HAN Àr en spelutvecklare. Man tar inte bort nÄgonting som behövs. Det motverkar syftet.
<{POST_SNAPBACK}>
Vad dÄ behövs? Det var ett konstigt argument. Det finns skitmycket som inte behövs om man ska börja analysera den saken. Behövs hÄrddisken? Knappast, titta pÄ 360:n, men den Àr ju trevlig att ha dÀr som standard. Men skulle man fÄ ner tillverkningskostnaden mycket genom att ta bort hÄrddisken? Nej 300 spÀnn kanske, men vad hÀnder om vi tar bort blu-ray driven? DÄ hamnar vi kanske runt tusenlappen idag och vid launch var det antagligen Ànnu mer. Om man tittar pÄ Wii sÄ verkar det vara mycket som inte behövs, men alla de grejerna Àr varför sig ganska smÄ kostnadsbesparingar. Jag tycker Pacmans post var högst relevant. David tycker inte om att Sony tappar mÄnga kunder pÄ grund av det höga priset och det Àr ju förstÄeligt eftersom han vill att hans spel ska nÄ ut till mÄnga.
Postad 12 April 2007 - 17:09
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlÀgg
Vad dÄ behövs? Det var ett konstigt argument.
If you ever hear someone say âBlu-Ray isnât needed for this generation,â rest assured they donât make games for a living.
?
Postad 12 April 2007 - 17:58
Faceplant
-
Faceplant
-
Beroende
-
-
1264 inlÀgg
Postad 12 April 2007 - 18:16
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlÀgg
Ja, alltsÄ om du lÀser engelskan sÄ betyder "needed" behövs. SÄ vems argument Àr det du tycker Àr konstigt? Det Àr inte jag som sa det frÄn första början. Du pratar som om jag precis hittade pÄ argumentet. Ganska konstigt, fast egentligen inte Om en person sÀger att BD behövs den hÀr generationen och en annan (Jaffe, eller David som du kallar honom) inte tycker det behövs, Àr det helt plötsligt jag som har ett konstigt argument som tydligen anvÀnder ordet behövs för första gÄngen i trÄden? Om nÄgonting behövs sÄ tar man inte bort det. De frÄgade honom inte vad han skulle kunna göra för att reducera priset och nÄ ut till fler konsumenter. De frÄgade honom vad han skulle vilja Àndra pÄ PS3 om han var tvungen. Han kunde valt nÀstan vad som helst, men han valde BD. Om den behövs sÄ vÀljer man inte den, simple as that. Men skit samma, det hÀr Àr sÄ förutsÀgbart sÄ jag orkar inte  . Jag tycker bara det Àr intressant hur du reagerar pÄ mitt argument som om det inte finns i första sidan i trÄden.
Postad 12 April 2007 - 18:31
Faceplant
-
Faceplant
-
Beroende
-
-
1264 inlÀgg
Om nÄgonting behövs sÄ tar man inte bort det. De frÄgade honom inte vad han skulle kunna göra för att reducera priset och nÄ ut till fler konsumenter. De frÄgade honom vad han skulle vilja Àndra pÄ PS3 om han var tvungen. Han kunde valt nÀstan vad som helst, men han valde BD. Om den behövs sÄ vÀljer man inte den, simple as that.
Du lÀste tydligen inte min post heller sÄ dÄ Àr vi vÀl kvitt.
Postad 12 April 2007 - 20:20
Unregistered3d1a00d0
-
Unregistered3d1a00d0
-
Amatör
-
-
93 inlÀgg
Ăr Jaffe nĂ„n form av gud som sprider bevingade ord omkring sig som vi andra mĂ„ste följa. Har aldrig hört talas om karln!!!
Postad 12 April 2007 - 21:19
Sir Anselm
-
Sir Anselm
-
Beroende
-
-
1475 inlÀgg
Ja, alltsÄ om du lÀser engelskan sÄ betyder "needed" behövs. SÄ vems argument Àr det du tycker Àr konstigt? Det Àr inte jag som sa det frÄn första början.
Du pratar som om jag precis hittade pÄ argumentet. Ganska konstigt, fast egentligen inte
Om en person sÀger att BD behövs den hÀr generationen och en annan (Jaffe, eller David som du kallar honom) inte tycker det behövs, Àr det helt plötsligt jag som har ett konstigt argument som tydligen anvÀnder ordet behövs för första gÄngen i trÄden?
Om nÄgonting behövs sÄ tar man inte bort det. De frÄgade honom inte vad han skulle kunna göra för att reducera priset och nÄ ut till fler konsumenter. De frÄgade honom vad han skulle vilja Àndra pÄ PS3 om han var tvungen. Han kunde valt nÀstan vad som helst, men han valde BD. Om den behövs sÄ vÀljer man inte den, simple as that.
Men skit samma, det hÀr Àr sÄ förutsÀgbart sÄ jag orkar inte . Jag tycker bara det Àr intressant hur du reagerar pÄ mitt argument som om det inte finns i första sidan i trÄden.
<{POST_SNAPBACK}>
I'm with you on this one Zoiler... Jag ser det inte som en nackdel för Sony att de kör BluRay, men det hade nog gÄtt rÀtt bra utan den ocksÄ...
Postad 12 April 2007 - 21:35
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlÀgg
Du lÀste tydligen inte min post heller sÄ dÄ Àr vi vÀl kvitt.
<{POST_SNAPBACK}>
Hur visste jag att du kallade honom vid förnamn om jag inte lĂ€ste din post? Och vad menar du ens? Ăr Jaffe nĂ„n form av gud som sprider bevingade ord omkring sig som vi andra mĂ„ste följa.
Han Àr en ganska respekterad spelutvecklare, dÀr "spelutvecklare" Àr keyword i just det hÀr fallet. Har du inte hÀngt med i trÄden  ?
Postad 12 April 2007 - 21:52
Articat
-
Articat
-
AnvÀndare
-
-
123 inlÀgg
Jag blir lite full i skratt nÀr jag lÀser den hÀr trÄden, verkar vara mycket negativ energi i den hÀr trÄden  . Att Sony skulle ha fuckat till det som Pacman sÀger tycker jag Àr personligen Àr helt fel, PS3 Àr den nyaste konsollen och har redan nÀstan 20% av den nya generationen, nÀstan 3 miljoner konsoller Àr skeppade och att konsollen skulle vara för dyr tror jag bara Àr struntprat, fyra lappar (US) för en vÀrstingspelmaskin med blueray Àr ju faktiskt REA om man titta till den teknik man fÄr för priset. Att vi i Sverige gnÀller pÄ att konsollen Àr sÄ jÀkla dyr Àr ju inte SONYS fel.
Personligen ser jag bara positvit för utvecklingen för PS3, home kommer att slÄ tror jag.
Det som bedrövar mig lite Àr att stora speltillverkare som tex EA inte kommer att trycka ur kraften ur PS3:an dÄ allt blir multiplattform och förmodligen blir bÀttre pÄ 360:n.
Postad 13 April 2007 - 00:45
Kimpost
-
Kimpost
-
Beroende
-
-
1134 inlÀgg
Att vi i Sverige gnÀller pÄ att konsollen Àr sÄ jÀkla dyr Àr ju inte SONYS fel.
Well, Sony gillar att subventionera PS3 mer i vissa regioner Àn i andra. Men det Àr alltsÄ inte Sonys fel att de gör sÄ? Och lÀs lite nogrannare innan du hoppar pÄ folk. Pacman gillar PS3. Men han kanske inte mÄste gilla allt Sony gör bara för den sakens skull?
Postad 13 April 2007 - 00:55
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Ăber-Guru
-
-
14825 inlÀgg
Att vi i Sverige gnÀller pÄ att konsollen Àr sÄ jÀkla dyr Àr ju inte SONYS fel.
Well, Sony gillar att subventionera PS3 mer i vissa regioner Àn i andra. Men det Àr alltsÄ inte Sonys fel att de gör sÄ?
Och lÀs lite nogrannare innan du hoppar pÄ folk. Pacman gillar PS3. Men han kanske inte mÄste gilla allt Sony gör bara för den sakens skull?
<{POST_SNAPBACK}>
Sony sÀnkte priset i Japan. Annars kostar en PS3a lika mycket för sony i alla andra lÀnder.
Postad 13 April 2007 - 07:16
hassesolo
-
hassesolo
-
Ăber-Guru
-
-
10392 inlÀgg
Om PS3 inte haft BD-spelare och 360 hade haft inbyggd HD DVD-spelare sÄ hade jag köpt en 360 i stÀllet. Det finns nog fler som jag sÄ BD-spelaren lockar nog en del köpare i alla fall.
Postad 13 April 2007 - 07:37
LillKille
-
LillKille
-
Veteran
-
-
1680 inlÀgg
Verkar vara Wii som har mer av det som "behövs" för att slÄ i folkhemmen: PS3 week-3 sales trampled by Wii-lk
Postad 13 April 2007 - 08:19
Articat
-
Articat
-
AnvÀndare
-
-
123 inlÀgg
Och lÀs lite nogrannare innan du hoppar pÄ folk. Pacman gillar PS3. Men han kanske inte mÄste gilla allt Sony gör bara för den sakens skull?
<{POST_SNAPBACK}>
Det var inget pÄhopp pÄ Pacman och jag tror inte han tog det sÄ heller,sÄ slÀpp bollarna Kimost.
Postad 13 April 2007 - 08:41
pacman
-
pacman
-
Ăber-Guru
-
-
22892 inlÀgg
Jag blir lite full i skratt nÀr jag lÀser den hÀr trÄden, verkar vara mycket negativ energi i den hÀr trÄden . Att Sony skulle ha fuckat till det som Pacman sÀger tycker jag Àr personligen Àr helt fel, PS3 Àr den nyaste konsollen och har redan nÀstan 20% av den nya generationen, nÀstan 3 miljoner konsoller Àr skeppade och att konsollen skulle vara för dyr tror jag bara Àr struntprat, fyra lappar (US) för en vÀrstingspelmaskin med blueray Àr ju faktiskt REA om man titta till den teknik man fÄr för priset. Att vi i Sverige gnÀller pÄ att konsollen Àr sÄ jÀkla dyr Àr ju inte SONYS fel.
Personligen ser jag bara positvit för utvecklingen för PS3, home kommer att slÄ tror jag. Det som bedrövar mig lite Àr att stora speltillverkare som tex EA inte kommer att trycka ur kraften ur PS3:an dÄ allt blir multiplattform och förmodligen blir bÀttre pÄ 360:n.
<{POST_SNAPBACK}>
Tror du missförstod mig lite. Man mÄste sÀtta saker och ting i förhÄllanden. Sony har f*uckat i jÀmförelse med PS2. Bara 800-900K sÄlda i japan hittils Àr inte bra alls, det kirrade PS2 första helgen, typ. De har f*uckat (till största grad dock beroende pÄ att konkurrenterna har gjort ett förbaskat bra jobb den hÀr gÄngen, bÄde Nin och MS) eftersom med största sÀkerhet aldrig kommer komma i nÀrheten av det marknadsövertag PS2 hade. Det Àr inte vi i Sverige som "gnÀller" över priset pÄ PS3. Det Àr "gamers" som gnÀller pÄ priset. "GnÀller" ska tolkas som "ej köper", eller kanske mer exakt, "köper mer av konkurrenterna". Jag gnÀller sannerligen inte pÄ priset, tycker det Àr en makalöst prisvÀrd maskin (om man fÄr tag i en felfri - that is  ) men en titt pÄ försÀljningssiffrorna visar att vÀrlden som helhet inte Àr lika kloka som dig och mig...  (sistnÀmda var ett skÀmt - sÄ ingen gÄr i taket) 3 miljoner Àr sÄlda btw, skulle tippa pÄ att 4-5 miljoner Àr skeppade. Zolier>> Vad jag menade var att bara för att en spelutvecklare tycker att en PS3 utan BD-lirare vore ett bÀttre design-val betyder inte det att utvecklaren tycker att BD inte kan tillföra nÄgot för spel. Ser det som extremt lÄngsökt att ens försöka göra den kopplingen (sÀger inte att du gjort det men diskussionen tidigare i trÄden har handlat om vad BD kan tillföra för spel). Med det sagt sÄ mÄste man vara extremt f*nboy-blind om man inte ser att BD i PS3 först och frÀmst handlar om att vinna HD-film kriget, inget annat. Personligen tycker jag det Àr en strÄlande idé, det passar min "agenda" perfekt, Jaffe och 100%-iga gamers hÄller dock inte med. Synd för dem.
Postad 13 April 2007 - 11:21
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Ăber-Guru
-
-
14825 inlÀgg
Gametrailers har slÀppt en video som utvecklar Jaffes kommentar en aning. http://www.gametrail...ew.php?id=18539
Postad 13 April 2007 - 12:43
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlÀgg
Zolier>> Vad jag menade var att bara för att en spelutvecklare tycker att en PS3 utan BD-lirare vore ett bÀttre design-val betyder inte det att utvecklaren tycker att BD inte kan tillföra nÄgot för spel. Ser det som extremt lÄngsökt att ens försöka göra den kopplingen (sÀger inte att du gjort det men diskussionen tidigare i trÄden har handlat om vad BD kan tillföra för spel).
Nej, det Àr klart att Jaffe tycker att BD tillför nÄgonting, för det gör den ju uppenbarligen. Och jag fattar Àven att om den hade kostat 0 kr hade han tagit med den. MEN "Tillföra nÄgot" och vara "absolut nödvÀndig" Àr ÀndÄ tvÄ skilda saker. Det Àr det enda jag vill fÄ fram... att hans kommentar om att BD Àr ett mÄste den hÀr generationen Àr larvig. Och eftersom Jaffe skulle valt BD som första grej att plocka bort om han fick ett val sÄ kan han inte gÀrna anse att det Àr ett mÄste och ergo Àr han enligt Insomniac inte spelutvecklare. Ja, det Àr löjligt, men sÄ blir det nÀr deras utgÄngsmening Àr löjlig. Gametrailers har slÀppt en video som utvecklar Jaffes kommentar en aning.
Han sa det med andra ord. Det hÀr Àr ganska överdrivet. SONY har t o m gÄtt ut och officiellt kommenterat vad han sa  . De tolkade det ocksÄ som jag
Postad 13 April 2007 - 13:33
Articat
-
Articat
-
AnvÀndare
-
-
123 inlÀgg
Tror du missförstod mig lite.
Man mÄste sÀtta saker och ting i förhÄllanden. Sony har f*uckat i jÀmförelse med PS2. Bara 800-900K sÄlda i japan hittils Àr inte bra alls, det kirrade PS2 första helgen, typ. De har f*uckat (till största grad dock beroende pÄ att konkurrenterna har gjort ett förbaskat bra jobb den hÀr gÄngen, bÄde Nin och MS) eftersom med största sÀkerhet aldrig kommer komma i nÀrheten av det marknadsövertag PS2 hade.
Det Àr inte vi i Sverige som "gnÀller" över priset pÄ PS3. Det Àr "gamers" som gnÀller pÄ priset. "GnÀller" ska tolkas som "ej köper", eller kanske mer exakt, "köper mer av konkurrenterna".
Jag gnÀller sannerligen inte pÄ priset, tycker det Àr en makalöst prisvÀrd maskin (om man fÄr tag i en felfri - that is ) men en titt pÄ försÀljningssiffrorna visar att vÀrlden som helhet inte Àr lika kloka som dig och mig... (sistnÀmda var ett skÀmt - sÄ ingen gÄr i taket)
3 miljoner Àr sÄlda btw, skulle tippa pÄ att 4-5 miljoner Àr skeppade.
<{POST_SNAPBACK}>
Okej, det kan jag iof hÄlla med om. Om man gÀmför med PS2 lanseringen sÄ Àr försÀljningen ganska blek, och som du sÀger sÄ har konkurrenterna gjort ett bÀttre jobb denna gÄng. Men vilket motstÄnd hade PS2 vid lansering? typ sega Dreamcast! DÀrför anser inte jag att SONY har fuckat till det , marknaden ser annulunda ut nu och SONY förstod det och skapade den kraftfullaste maskinen pÄ marknaden, klart det kostar lite dÄ nÀstan 20% av den nya generationen Àr vÀl inte illa pinkat för en fÀrsking? Men allt Àr iof relativt.
Postad 13 April 2007 - 16:14
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlÀgg
nÀstan 20% av den nya generationen Àr vÀl inte illa pinkat för en fÀrsking? Men allt Àr iof relativt.
<{POST_SNAPBACK}>
Vilka siffror Àr det som gÀller? Om det nu Àr 3 miljoner sÄ skulle 20% av den totala försÀljningen innebÀra att det hittills sÄlt 15 miljoner nextgenkonsoler? MÄste sÄlts mer. Eller rÀknar du inte med Wii? Men som sagt, allt Àr relativt vad man tycker om hur det gÄtt hittills.
Postad 13 April 2007 - 16:42
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Ăber-Guru
-
-
14825 inlÀgg
nÀstan 20% av den nya generationen Àr vÀl inte illa pinkat för en fÀrsking? Men allt Àr iof relativt.
<{POST_SNAPBACK}> Vilka siffror Àr det som gÀller? Om det nu Àr 3 miljoner sÄ skulle 20% av den totala försÀljningen innebÀra att det hittills sÄlt 15 miljoner nextgenkonsoler? MÄste sÄlts mer. Eller rÀknar du inte med Wii?
Men som sagt, allt Àr relativt vad man tycker om hur det gÄtt hittills.
<{POST_SNAPBACK}>
Enligt vgcharts.org siffror ser det ut sÄhÀr.
stat0407.jpg 28.67K
6 Antal nerladdningar
Postad 13 April 2007 - 18:13
AriaGiovanni
-
AriaGiovanni
-
LĂ€rjunge
-
-
378 inlÀgg
Om PS3 inte haft BD-spelare och 360 hade haft inbyggd HD DVD-spelare sÄ hade jag köpt en 360 i stÀllet. Det finns nog fler som jag sÄ BD-spelaren lockar nog en del köpare i alla fall.
<{POST_SNAPBACK}>
Vad Ă€r det för magiskt med inbyggd HD-spelare? Ăr det lika magiskt som TV med inbyggd DVD-spelare? tycker det Ă€r en makalöst prisvĂ€rd maskin
Lika makalös som idén att fira sin icke-födelsedag eftersom den förekommer 364 dagar om Äret vilket borde ge fler presenter, inte sant?
Postad 13 April 2007 - 18:38
basselito
-
basselito
-
Beroende
-
-
1302 inlÀgg
stat0407.jpg 28.67K
6 Antal nerladdningar
<{POST_SNAPBACK}>
Gud vad Wii sÀljer.
Postad 14 April 2007 - 08:25
Sir Anselm
-
Sir Anselm
-
Beroende
-
-
1475 inlÀgg
<{POST_SNAPBACK}>
Vad Ă€r det för magiskt med inbyggd HD-spelare? Ăr det lika magiskt som TV med inbyggd DVD-spelare?
tycker det Àr en makalöst prisvÀrd maskin
Lika makalös som idén att fira sin icke-födelsedag eftersom den förekommer 364 dagar om Äret vilket borde ge fler presenter, inte sant?
<{POST_SNAPBACK}>
Otroligt konstiga och irrelevanta jÀmförelser....
Postad 14 April 2007 - 18:00
dondiego79
-
dondiego79
-
Amatör
-
-
85 inlÀgg
tycker snarare att det finns 10 orsaker till varför ps3 blir sonys sista konsoll, det var trots allt 1 1/2 Är sedan 360 slÀpptes dÄ tycker man ju att det skulle ha hÀnt lite med utvecklingen av ps3:an men icke. tycker Àven att dom borde ha utvecklat nya handkontroller dom kÀnns billiga och det strÄlar gammalt om dom. Den har ju heller inte nÄgra intressanta titlar alls, kanske motorstorm men det Àr ÀndÄ ganske fullt, den Àr sjukt dyr, det Àr bara (hej jag har sparat i 4 Är för att kunna köpa maskinen ) mÀnniskor som mÄste tycka att den Àr bra och ( hej jag Àlskar att ha den senaste prylen )mÀnniskor som köper maskinen . Nej jag tycker ps3 :an Àr misslyckad och skulle aldrig byta ut min 360 mot en sÄn maskin, men det kanske kommer bÀttre spel sen, för det Àr ju dÀrför man har en maskin ??
Postad 14 April 2007 - 18:36
moparman
-
moparman
-
Ăber-Guru
-
-
11727 inlÀgg
Hmm..Njaa..En hel del köper juh Àven en PS3 för att den har en kompetent bluray spelare...
Ser man till priset dÄ sÄ Àr det ett kap enligt mig men eftersom jag inte bryr mig om det sÄ Àr den för dyr som konsoll sÄ lÀnge det inte Àr tydligt att spel drar nytta av bluray....
DÄ kommer PS3 i ett helt nytt ljus för mig iaf
Postad 14 April 2007 - 22:38
xxManiacxx
-
xxManiacxx
-
ForumrÀv
-
-
519 inlÀgg
tycker snarare att det finns 10 orsaker till varför ps3 blir sonys sista konsoll, det var trots allt 1 1/2 Är sedan 360 slÀpptes dÄ tycker man ju att det skulle ha hÀnt lite med utvecklingen av ps3:an men icke. tycker Àven att dom borde ha utvecklat nya handkontroller dom kÀnns billiga och det strÄlar gammalt om dom. Den har ju heller inte nÄgra intressanta titlar alls, kanske motorstorm men det Àr ÀndÄ ganske fullt, den Àr sjukt dyr, det Àr bara (hej jag har sparat i 4 Är för att kunna köpa maskinen ) mÀnniskor som mÄste tycka att den Àr bra och ( hej jag Àlskar att ha den senaste prylen )mÀnniskor som köper maskinen . Nej jag tycker ps3 :an Àr misslyckad och skulle aldrig byta ut min 360 mot en sÄn maskin, men det kanske kommer bÀttre spel sen, för det Àr ju dÀrför man har en maskin ??
<{POST_SNAPBACK}>
För vissa sÄ finns det inga bra spel ute. För andra finns det helt underbara spel ute som dom bara mÄste ha. För vissa Àr det en dyr investering. För andra Àr det en fjÀrt i rymden. För vissa Àr det bara en spelkonsoll, för andra en multimediamaskin. Personligen Àger jag varesig 360 eller ps3. DÀremot kommer jag köpa en ps3 nÀr vissa titlar kommer ut. Har aldrig ens tÀnkt tanken pÄ att köpa en 360. Just nu Àr jag fullstÀndigt nöjd med min Wii
Postad 15 April 2007 - 14:50
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Ăber-Guru
-
-
14825 inlÀgg
Intervju med Julian Eggebrecht frĂ„n Factor 5. Q: How do you look back at this point on the differences between the PS3 and the Xbox 360? A: Youâll have a hard time if you port without having a PS 3 game in mind when you created the 360 version. That is where a lot of complaints are coming from. They created the 360 engine with a unified memory architecture in mind, with the embedded frame buffer with its advantages and disadvantages, and not thinking too much in early stages about multicore. If you try to get that over to the PS 3, youâre in for a bad surprise. The PS 3 is all about streamlining about the two different memory pools. They are separate. You donât have to do tiling because you donât have an embedded frame buffer. All of these advantages of the PS 3 turn into disadvantages if you donât start making your game on the PS 3. Hence the griping. If you create first on the PS 3, it is pretty easy to port it to the 360. A lot of companies coming on board now will probably start on the PS 3 and move to the 360. The lucky thing for us is we didnât have to think about the 360 at all.
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 15 April 2007 - 14:59.
Postad 15 April 2007 - 14:53
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Ăber-Guru
-
-
14825 inlÀgg
<{POST_SNAPBACK}> Vad Ă€r det för magiskt med inbyggd HD-spelare? Ăr det lika magiskt som TV med inbyggd DVD-spelare?
Om du inte tycker det Àr "magiskt" med inbyggd HD-spelare, varför tycker du dÄ det Àr "magiskt" med IP-TV-funktioner?
Postad 15 April 2007 - 17:22
AriaGiovanni
-
AriaGiovanni
-
LĂ€rjunge
-
-
378 inlÀgg
<{POST_SNAPBACK}>
Vad Ă€r det för magiskt med inbyggd HD-spelare? Ăr det lika magiskt som TV med inbyggd DVD-spelare?
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
Menar du att det Àr konstigt att jÀmföra icke-födelsedagar med PS3:ans "makalösa prisvÀrdhet" eller att jÀmföra PS3:ans "makalösa prisvÀrdhet" med icke-födelsedagar? En sÄdan jÀmförelse vore konstig om du verkligen fick presenter pÄ varje icke-födelsedag, du kan ju pröva och fira din icke-födelsedag och se om du fÄr nÄgon present. Troligen fÄr du inte det och dÀrför Àr det lÀmpligt att göra jÀmförelsen med PS3. Idag kan du spela över 50 nedladdningsbara spel pÄ Xbox 360 som tillsammans tar upp ca 1 GB. Det har tagit spelutvecklarna ca 1.5 Är att ta fram dessa spel. Resistance pÄ PS3 anvÀnder ca 15 GB, alltsÄ mÄste det spelet vara 15 ggr lÀngre, 15 ggr snyggare och 15 ggr roligare Àn alla dessa 50 andra Xbox 360-spel, inte sant??!! I pipeline ligger sÄ mÄnga spel till Xbox 360 att man kan tvingas slÀppa 1-2 nya nedladdningsbara spel varje vecka till Xbox 360, alltsÄ kommer vi ha ca 150 nedladdningsbara spel om ett Är, som tillsammans tar upp kanske 5 GB. MEN!!! Fortfarande kommer Resistance vara 3 ggr lÀngre, 3 ggr snyggare och 3 ggr roligare Àn alla dessa 150 spel, inte sant?!!! 1. Hur mÄnga nedladdningsbara spel finns det till PS3:an idag????!!!! 2. Hur mÄnga spel pÄ blu-ray finns det???!! Var finns Ghost Recon och Rainbow Six Vegas? Och varför har inte PS3-versionen av Splinter Cell samma hÀftiga visuella effekter som Xbox 360-versionen trots att spelet kom ut flera mÄnader senare pÄ PS3??? Kanske beror det pÄ att spelutvecklarna föredrar Xbox 360 3. Varför finns inget release-datum pÄ Matrix-trilogin pÄ blu-ray? Alla vet ju att Matrix-trilogin kommer 22:a maj pÄ HD DVD, men nÄgot datum pÄ blu-ray finns ej!!! SkÀlet till detta Àr ju PiP, och eftersom Warner Àven ger ut filmen "300" sÄ kommer "300" Àven först pÄ HD DVD!!! 4. Xbox 360 ingÄr i visionen "Live Anywhere" som innebÀr att du ska kunna köpa ett nedladdningsbart spel pÄ Xbox 360 och sedan spela det gratis pÄ din mobiltelefon och PC. Har Sony annonserat nÄgon sÄdan vision, eller kommer du bli tvungen att betala för att kunna spela pÄ din mobil ocksÄ, eller kommer du inte alls kunna spela PS3 spel pÄ din mobil???!!! 5. Xbox 360 kommer i slutet av Äret med nedladdningsbara filmer och TV-serier, har Sony annonserat nÄgot liknande eller tvingas du köpa allt pÄ blu-ray???!!! Kommer du tvingas hyra filmer pÄ blu-ray som kan riskera fÄ repor? PÄ Xbox 360:n fÄr du inga repor eftersom du laddar ned filmerna pÄ "repfri" hÄrddisk!! Hur gör du om du vill se direktsÀnd sport i HD?? Har Sony annonserat nÄgonting om detta???!! Om PS3 ska hÄlla i 10 Är sÄ Àr de första 2 Ären, dvs 20% av livslÀngden, de Ären dÄ hÄrdvaran inuti PS3:an kommer vara nÄgorlunda cool, men dÀrefter, alltsÄ under 80% av hela PS3:ans livslÀngd sÄ beror allt pÄ vilka filmer och spel, etc som du kan spela pÄ PS3:an. Jag har med de 5 punkterna ovan redan bevisat att Xbox 360 har mer mjukvara i pipeline Àn Sony, alltsÄ kommer PS3 vara totalt uncool under 80% av sin livsÀngd!!! Om PS3 Àr "makalöst prisvÀrd" som pacman pÄstÄr sÄ borde rimligtvis man fÄ minst lika mycket spel och filmer som Xbox 360 och andra funktioner som Xbox 360 har t.ex. att kunna spela mot PC-spelare via Internet. Om PS3 verkligen Àr sÄ "makalöst prisvÀrd", varför köper dÄ inte alla PS3:an??!!! VÀntar folk kanske pÄ att den ska bli " Ànnu mera (superlativ) + makalöst prisvÀrd"??!! Men jag har ju redan bevisat att PS3 inte alls idag Àr sÄ sÀrskilt prisvÀrd som pacman pÄstÄr, snarare verkar det som att pacman Àr en del av Sonys Phase Hydra som gÄr ut pÄ att tala om blu-ray pÄ forum utan att motivera varför det skulle vara bra. Vissa sÀger till och med att PS3 Àr billig som blu-ray spelare (Phase Hydra-varning!). Vad Àr det för vits att PS3 Àr en billig blu-ray spelare nÀr inte ens blu-ray klarar av Matrix-trilogin och troligtvis inte heller "300" och kommer inte göra sÄ pÄ flera mÄnader??!!! Och dÄ ska man komma ihÄg att HD DVD spelare Àr billigare och kan spela Matrix-trilogin redan den 22:a maj!!! Om du har ett hushÄll med ett film-rum, ett spel-rum och ett TV-rum. Om du bara anvÀnder PS3 sÄ innebÀr det att du köper en PS3 till film-rummet, en PS3 till spel-rummet och en PS3 till TV-rummet, dvs 3*6000kr = 18 000kr!!!! Men varför skulle du vilja ha en spelkonsol nÀr du tittar pÄ film??? Den bÀsta HD spelaren du kan köpa Àr ju en stand-alone HD DVD spelare: http://www.t3.co.uk/...vd_beats_bluray (2006: Toshiba HD-XA1) http://www.soundandv...ards-page2.html (2007: Toshiba HD-XE1/XA2) Om du i ditt spel-rum bara vill kunna spela olika nedladdningsbara spel, varför mÄste du betala för blu-ray?? Om du i ditt TV-rum vill kunna titta pÄ inspelad TV i HD eller direksÀnd TV i HD eller video-on-demand i HD, varför mÄste du betala för blu-ray???? Sony har planterat blu-ray i PS3:an helt enkelt för att de vill sÀlja blu-ray!!! AlltsÄ kan du inte och ska inte förvÀnta dig att Sony kommer leverera fler nedladdningbara spel till PS3:an Àn vad Xbox 360 kan, och inte heller förvÀnta dig att Sony kommer leverera fler nedladdningbara filmer till PS3:an Àn vad Xbox 360 kan, och inte heller förvÀnta dig att Sony kommer leverera fler HD TV-kanaler till PS3:an Àn vad Xbox 360 kan, etc... Om det ska vara nÄgon vits med att pÄstÄ att PS3:an Àr "makalöst prisvÀrd" sÄ bör man kunna visa att man fÄr fler spel och filmer av givmilda Sony Àn vad man fÄr av givmilda Microsoft. Om man pÄstÄr att det Àr "makalöst smart" att fira sina icke-födelsedag bara för att den förekommer oftare och dÀrmed borde man fÄ fler presenter, ja dÄ borde man kunna visa att man verkligen fÄr fler presenter av sina givmilda vÀnner innan man gör ett sÄdant pÄstÄende. Som det ser ut idag sÄ kan du spela fler spel till Xbox 360 för en konsol som bara kostar 3000kr medan du kan spela betydligt fÀrre spel pÄ PS3:an som kostar 6000kr. Hade du Ätminsone fÄtt vad du betalat för sÄ borde det finnas dubbelt sÄ mÄnga spel till PS3:an Àn till Xbox 360 vilket det inte gör. AlltsÄ kan man dra slutsatsen att pacmans pÄstÄende att PS3:an Àr "makalöst prisvÀrd" Àr hÀmtat ur intet frÄn Phase Hydra. (Ekande skratt!!!)
Postad 15 April 2007 - 17:25
xxManiacxx
-
xxManiacxx
-
ForumrÀv
-
-
519 inlÀgg
men om PS3ans hÄrdvara Àr förlegad efter 2 Är vad Àr dÄ 360 om 1 Är?
Ah fan-boys. dom Àr ett roligt slÀkte
Redigerat av xxManiacxx, 15 April 2007 - 17:26.
Postad 15 April 2007 - 18:07
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Ăber-Guru
-
-
14825 inlÀgg
AriaGiovanni; (dessa punkter har ingen direkt knytning till dina punkter, bara reflektioner allmÀnt angÄende din novell hÀr ovan) 1. PS3 Àr makalöst prisvÀrd för pacman. Var och en tar stÀllning till prisvÀrdheten. 2. Vill jag spela 150 smÄ nedladdningsbara spel varje Är som tar upp max 5 GB sÄ har jag min dator, som jag har kunnat spela dessa smÄ nedladdningsbara spel pÄ i flera Ärs tid. PÄ PS3 vill jag ha AAA-titlar och nedladdningsbara demos till AAA-titlar frÀmst, smÄ cassualspel i andra hand. 3. AngÄende Matrix och 300, dessa filmer kommer först pÄ HD DVD och senare pÄ blu-ray, men nÀr kommer filmer som Pirates Of The Carribean pÄ HD DVD? 4. Om jag vill se sportsÀndningar i HD live sÄ finns det bland annat en tjÀnst som Canal Digital och Comhem erbjuder... Dessutom vet du ingenting om vad "Playstation TV" och Connect kommer erbjuda pÄ PS3an framöver. EDIT: Idag kan du spela över 50 nedladdningsbara spel pÄ Xbox 360 som tillsammans tar upp ca 1 GB. Det har tagit spelutvecklarna ca 1.5 Är att ta fram dessa spel. Resistance pÄ PS3 anvÀnder ca 15 GB, alltsÄ mÄste det spelet vara 15 ggr lÀngre, 15 ggr snyggare och 15 ggr roligare Àn alla dessa 50 andra Xbox 360-spel, inte sant??!! biggrin.gif
BlÀndande logik!
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 16 April 2007 - 20:51.
Postad 15 April 2007 - 18:22
Sir Anselm
-
Sir Anselm
-
Beroende
-
-
1475 inlÀgg
1. Hur mÄnga nedladdningsbara spel finns det till PS3:an idag????!!!! 2. Hur mÄnga spel pÄ blu-ray finns det???!! Var finns Ghost Recon och Rainbow Six Vegas? Och varför har inte PS3-versionen av Splinter Cell samma hÀftiga visuella effekter som Xbox 360-versionen trots att spelet kom ut flera mÄnader senare pÄ PS3??? Kanske beror det pÄ att spelutvecklarna föredrar Xbox 360 3. Varför finns inget release-datum pÄ Matrix-trilogin pÄ blu-ray? Alla vet ju att Matrix-trilogin kommer 22:a maj pÄ HD DVD, men nÄgot datum pÄ blu-ray finns ej!!! SkÀlet till detta Àr ju PiP, och eftersom Warner Àven ger ut filmen "300" sÄ kommer "300" Àven först pÄ HD DVD!!! 4. Xbox 360 ingÄr i visionen "Live Anywhere" som innebÀr att du ska kunna köpa ett nedladdningsbart spel pÄ Xbox 360 och sedan spela det gratis pÄ din mobiltelefon och PC. Har Sony annonserat nÄgon sÄdan vision, eller kommer du bli tvungen att betala för att kunna spela pÄ din mobil ocksÄ, eller kommer du inte alls kunna spela PS3 spel pÄ din mobil???!!! 5. Xbox 360 kommer i slutet av Äret med nedladdningsbara filmer och TV-serier, har Sony annonserat nÄgot liknande eller tvingas du köpa allt pÄ blu-ray???!!! Kommer du tvingas hyra filmer pÄ blu-ray som kan riskera fÄ repor? PÄ Xbox 360:n fÄr du inga repor eftersom du laddar ned filmerna pÄ "repfri" hÄrddisk!! Hur gör du om du vill se direktsÀnd sport i HD?? Har Sony annonserat nÄgonting om detta???!!
<{POST_SNAPBACK}>
1. Ingen aning 2. Ingen aning 3. Ingen aning 4. Ingen aning + don't care, spela pÄ mobilen Àr bara trist 5. Antar att jag gör det via antingen Viasats eller Comhems HD-utbud... Har sjÀlv ingen PS3:a, dÀremot en 360. Men jag kommer nog köpa en PS3:a till slut, men jag vill nog se att den gÄr ner lite i pris först... Men som BluRay-spelare sett sÄ Àr den ju faktiskt prisvÀrd sett till vad andra spelare kostar idag, som spelmaskin inte riktigt lika prisvÀrd... Sen förstÄr jag inte vad ev. releasedatum pÄ HDDVD och BluRay har med PS3 vs. 360 att göra!?
Postad 15 April 2007 - 19:55
mBr
-
mBr
-
MĂ€stare
-
-
3024 inlÀgg
men om PS3ans hÄrdvara Àr förlegad efter 2 Är vad Àr dÄ 360 om 1 Är?
<{POST_SNAPBACK}>
SÄ efter ditt inlÀgg hÀr vad kallar du dÄ dig sjÀlv?
Postad 15 April 2007 - 19:59
xxManiacxx
-
xxManiacxx
-
ForumrÀv
-
-
519 inlÀgg
men om PS3ans hĂ„rdvara Ă€r förlegad efter 2 Ă„r vad Ă€r dĂ„ 360 om 1 Ă„r?Â
<{POST_SNAPBACK}>
SÄ efter ditt inlÀgg hÀr vad kallar du dÄ dig sjÀlv? 
<{POST_SNAPBACK}>
Inte en fan-boy ialla fall. Jag tycker 360 Àr en bra maskin förrutom att den lÄter. tycker deras live funktion Àr bra. Men den har inga spel jag Àr intresserad av helt enkelt sÄ dÀrför köper inte jag en personligen
Postad 15 April 2007 - 20:02
Ballybompa
-
Ballybompa
-
LĂ€rjunge
-
-
384 inlÀgg
1. Hur mĂ„nga nedladdningsbara spel finns det till PS3:an idag????!!!! 2. Hur mĂ„nga spel pĂ„ blu-ray finns det???!! Var finns Ghost Recon och Rainbow Six Vegas? Och varför har inte PS3-versionen av Splinter Cell samma hĂ€ftiga visuella effekter som Xbox 360-versionen trots att spelet kom ut flera mĂ„nader senare pĂ„ PS3??? Kanske beror det pĂ„ att spelutvecklarna föredrar Xbox 360 3. Varför finns inget release-datum pĂ„ Matrix-trilogin pĂ„ blu-ray? Alla vet ju att Matrix-trilogin kommer 22:a maj pĂ„ HD DVD, men nĂ„got datum pĂ„ blu-ray finns ej!!! SkĂ€let till detta Ă€r ju PiP, och eftersom Warner Ă€ven ger ut filmen "300" sĂ„ kommer "300" Ă€ven först pĂ„ HD DVD!!! 4. Xbox 360 ingĂ„r i visionen "Live Anywhere" som innebĂ€r att du ska kunna köpa ett nedladdningsbart spel pĂ„ Xbox 360 och sedan spela det gratis pĂ„ din mobiltelefon och PC. Har Sony annonserat nĂ„gon sĂ„dan vision, eller kommer du bli tvungen att betala för att kunna spela pĂ„ din mobil ocksĂ„, eller kommer du inte alls kunna spela PS3 spel pĂ„ din mobil???!!! 5. Xbox 360 kommer i slutet av Ă„ret med nedladdningsbara filmer och TV-serier, har Sony annonserat nĂ„got liknande eller tvingas du köpa allt pĂ„ blu-ray???!!! Kommer du tvingas hyra filmer pĂ„ blu-ray som kan riskera fĂ„ repor? PĂ„ Xbox 360:n fĂ„r du inga repor eftersom du laddar ned filmerna pĂ„ "repfri" hĂ„rddisk!! Hur gör du om du vill se direktsĂ€nd sport i HD?? Har Sony annonserat nĂ„gonting om detta???!!Â
<{POST_SNAPBACK}>
1. Ingen aning 2. Ingen aning 3. Ingen aning 4. Ingen aning + don't care, spela pÄ mobilen Àr bara trist 5. Antar att jag gör det via antingen Viasats eller Comhems HD-utbud...
Har sjÀlv ingen PS3:a, dÀremot en 360. Men jag kommer nog köpa en PS3:a till slut, men jag vill nog se att den gÄr ner lite i pris först... Men som BluRay-spelare sett sÄ Àr den ju faktiskt prisvÀrd sett till vad andra spelare kostar idag, som spelmaskin inte riktigt lika prisvÀrd...
Sen förstÄr jag inte vad ev. releasedatum pÄ HDDVD och BluRay har med PS3 vs. 360 att göra!?
<{POST_SNAPBACK}>
Hihi.. det var inga frÄgor, det var svar pÄ ett gÀng andra frÄgor, som svarades pÄ med motfrÄgor.. total soppa  hihi
Postad 15 April 2007 - 20:42
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Ăber-Guru
-
-
14825 inlÀgg
<{POST_SNAPBACK}> Vad han menar Àr Àn sÄlÀnge höjt i dunkel. Han kanske menar att man ska ta bort BD-filmmöjligheterna, gjort den mindre som en multimedia och enbart för spel. Bara för att han sÀger "remove blu-ray" behöver inte betyda att han inte anser att 25-50GB media behövs inte denna generation.
<{POST_SNAPBACK}>
Nytt avsnitt av "Bonus round" med Jaffes numera berömda uttalande ang. BD i PS3. http://www.gametrail...d.php?ep=4&pt=3...och ja, det var enbart sjÀlva filmbiten han menade...
Postad 15 April 2007 - 21:25
rayko
-
rayko
-
MĂ€stare
-
-
3653 inlÀgg
Ă€r det sant att PS3an inte klarar av Anti-aliasing ??
Postad 15 April 2007 - 21:48
Dino
-
Dino
-
LĂ€rjunge
-
-
369 inlÀgg
Ă€r det sant att PS3an inte klarar av Anti-aliasing ??
<{POST_SNAPBACK}>
PS3 klarar av AA och med HDR samtidigt.
Postad 16 April 2007 - 00:32
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlÀgg
...och ja, det var enbart sjÀlva filmbiten han menade...
<{POST_SNAPBACK}>
Hur menar han dÄ? Han kan vÀl inte plocka bort den ena och ha kvar den andra? Det tjÀnar han vÀl inte ens nÄgot pÄ, prismÀssigt. Plockar han bort BD sÄ plockar han bort BD..
Postad 16 April 2007 - 03:15
MTD
-
MTD
-
LĂ€rjunge
-
-
393 inlÀgg
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
Menar du att det Àr konstigt att jÀmföra icke-födelsedagar med PS3:ans "makalösa prisvÀrdhet" eller att jÀmföra PS3:ans "makalösa prisvÀrdhet" med icke-födelsedagar?
En sÄdan jÀmförelse vore konstig om du verkligen fick presenter pÄ varje icke-födelsedag, du kan ju pröva och fira din icke-födelsedag och se om du fÄr nÄgon present. Troligen fÄr du inte det och dÀrför Àr det lÀmpligt att göra jÀmförelsen med PS3.
Idag kan du spela över 50 nedladdningsbara spel pÄ Xbox 360 som tillsammans tar upp ca 1 GB. Det har tagit spelutvecklarna ca 1.5 Är att ta fram dessa spel. Resistance pÄ PS3 anvÀnder ca 15 GB, alltsÄ mÄste det spelet vara 15 ggr lÀngre, 15 ggr snyggare och 15 ggr roligare Àn alla dessa 50 andra Xbox 360-spel, inte sant??!!
I pipeline ligger sÄ mÄnga spel till Xbox 360 att man kan tvingas slÀppa 1-2 nya nedladdningsbara spel varje vecka till Xbox 360, alltsÄ kommer vi ha ca 150 nedladdningsbara spel om ett Är, som tillsammans tar upp kanske 5 GB. MEN!!! Fortfarande kommer Resistance vara 3 ggr lÀngre, 3 ggr snyggare och 3 ggr roligare Àn alla dessa 150 spel, inte sant?!!!
1. Hur mÄnga nedladdningsbara spel finns det till PS3:an idag????!!!! 2. Hur mÄnga spel pÄ blu-ray finns det???!! Var finns Ghost Recon och Rainbow Six Vegas? Och varför har inte PS3-versionen av Splinter Cell samma hÀftiga visuella effekter som Xbox 360-versionen trots att spelet kom ut flera mÄnader senare pÄ PS3??? Kanske beror det pÄ att spelutvecklarna föredrar Xbox 360 3. Varför finns inget release-datum pÄ Matrix-trilogin pÄ blu-ray? Alla vet ju att Matrix-trilogin kommer 22:a maj pÄ HD DVD, men nÄgot datum pÄ blu-ray finns ej!!! SkÀlet till detta Àr ju PiP, och eftersom Warner Àven ger ut filmen "300" sÄ kommer "300" Àven först pÄ HD DVD!!! 4. Xbox 360 ingÄr i visionen "Live Anywhere" som innebÀr att du ska kunna köpa ett nedladdningsbart spel pÄ Xbox 360 och sedan spela det gratis pÄ din mobiltelefon och PC. Har Sony annonserat nÄgon sÄdan vision, eller kommer du bli tvungen att betala för att kunna spela pÄ din mobil ocksÄ, eller kommer du inte alls kunna spela PS3 spel pÄ din mobil???!!! 5. Xbox 360 kommer i slutet av Äret med nedladdningsbara filmer och TV-serier, har Sony annonserat nÄgot liknande eller tvingas du köpa allt pÄ blu-ray???!!! Kommer du tvingas hyra filmer pÄ blu-ray som kan riskera fÄ repor? PÄ Xbox 360:n fÄr du inga repor eftersom du laddar ned filmerna pÄ "repfri" hÄrddisk!! Hur gör du om du vill se direktsÀnd sport i HD?? Har Sony annonserat nÄgonting om detta???!!
Om PS3 ska hÄlla i 10 Är sÄ Àr de första 2 Ären, dvs 20% av livslÀngden, de Ären dÄ hÄrdvaran inuti PS3:an kommer vara nÄgorlunda cool, men dÀrefter, alltsÄ under 80% av hela PS3:ans livslÀngd sÄ beror allt pÄ vilka filmer och spel, etc som du kan spela pÄ PS3:an. Jag har med de 5 punkterna ovan redan bevisat att Xbox 360 har mer mjukvara i pipeline Àn Sony, alltsÄ kommer PS3 vara totalt uncool under 80% av sin livsÀngd!!!
Om PS3 Àr "makalöst prisvÀrd" som pacman pÄstÄr sÄ borde rimligtvis man fÄ minst lika mycket spel och filmer som Xbox 360 och andra funktioner som Xbox 360 har t.ex. att kunna spela mot PC-spelare via Internet. Om PS3 verkligen Àr sÄ "makalöst prisvÀrd", varför köper dÄ inte alla PS3:an??!!! VÀntar folk kanske pÄ att den ska bli " Ànnu mera (superlativ) + makalöst prisvÀrd"??!! Men jag har ju redan bevisat att PS3 inte alls idag Àr sÄ sÀrskilt prisvÀrd som pacman pÄstÄr, snarare verkar det som att pacman Àr en del av Sonys Phase Hydra som gÄr ut pÄ att tala om blu-ray pÄ forum utan att motivera varför det skulle vara bra.
Vissa sÀger till och med att PS3 Àr billig som blu-ray spelare (Phase Hydra-varning!). Vad Àr det för vits att PS3 Àr en billig blu-ray spelare nÀr inte ens blu-ray klarar av Matrix-trilogin och troligtvis inte heller "300" och kommer inte göra sÄ pÄ flera mÄnader??!!! Och dÄ ska man komma ihÄg att HD DVD spelare Àr billigare och kan spela Matrix-trilogin redan den 22:a maj!!!
Om du har ett hushÄll med ett film-rum, ett spel-rum och ett TV-rum. Om du bara anvÀnder PS3 sÄ innebÀr det att du köper en PS3 till film-rummet, en PS3 till spel-rummet och en PS3 till TV-rummet, dvs 3*6000kr = 18 000kr!!!! Men varför skulle du vilja ha en spelkonsol nÀr du tittar pÄ film??? Den bÀsta HD spelaren du kan köpa Àr ju en stand-alone HD DVD spelare: http://www.t3.co.uk/...vd_beats_bluray (2006: Toshiba HD-XA1) http://www.soundandv...ards-page2.html (2007: Toshiba HD-XE1/XA2) Om du i ditt spel-rum bara vill kunna spela olika nedladdningsbara spel, varför mÄste du betala för blu-ray?? Om du i ditt TV-rum vill kunna titta pÄ inspelad TV i HD eller direksÀnd TV i HD eller video-on-demand i HD, varför mÄste du betala för blu-ray????
Sony har planterat blu-ray i PS3:an helt enkelt för att de vill sÀlja blu-ray!!! AlltsÄ kan du inte och ska inte förvÀnta dig att Sony kommer leverera fler nedladdningbara spel till PS3:an Àn vad Xbox 360 kan, och inte heller förvÀnta dig att Sony kommer leverera fler nedladdningbara filmer till PS3:an Àn vad Xbox 360 kan, och inte heller förvÀnta dig att Sony kommer leverera fler HD TV-kanaler till PS3:an Àn vad Xbox 360 kan, etc...
Om det ska vara nÄgon vits med att pÄstÄ att PS3:an Àr "makalöst prisvÀrd" sÄ bör man kunna visa att man fÄr fler spel och filmer av givmilda Sony Àn vad man fÄr av givmilda Microsoft. Om man pÄstÄr att det Àr "makalöst smart" att fira sina icke-födelsedag bara för att den förekommer oftare och dÀrmed borde man fÄ fler presenter, ja dÄ borde man kunna visa att man verkligen fÄr fler presenter av sina givmilda vÀnner innan man gör ett sÄdant pÄstÄende. Som det ser ut idag sÄ kan du spela fler spel till Xbox 360 för en konsol som bara kostar 3000kr medan du kan spela betydligt fÀrre spel pÄ PS3:an som kostar 6000kr. Hade du Ätminsone fÄtt vad du betalat för sÄ borde det finnas dubbelt sÄ mÄnga spel till PS3:an Àn till Xbox 360 vilket det inte gör. AlltsÄ kan man dra slutsatsen att pacmans pÄstÄende att PS3:an Àr "makalöst prisvÀrd" Àr hÀmtat ur intet frÄn Phase Hydra.
(Ekande skratt!!!) 
<{POST_SNAPBACK}>
****! Jag Àr i chocktillstÄnd.. Jag har nog aldrig sett nÄgon eller nÄgot sÄ fanatiskt som du. Seriöst alltsÄ. Du borde nog gÄ ut och andas lite frisk luft.... Men hey "Jag heter ocksÄ Farbror Frej och vet vad framtiden sÀger" Hur kan du sÀga allt det dÀr nÀr du inte vet nÄnting om det alls? Vet du att PS3 suger? Vet du att dina Matrix filmer inte kommer pÄ Blu-ray? Vet du ens nÄnting? Som jag sa. Tagga ner lite vÀnnen och ut med dig och andas lite frisk luft - Det verkar du behöva.
Redigerat av Zoiler, 16 April 2007 - 13:37.
Postad 16 April 2007 - 05:48
basselito
-
basselito
-
Beroende
-
-
1302 inlÀgg
****! Jag Àr i chocktillstÄnd.. Man skulle kunna tro att du sitter hemma i en mörk lÀgenhet och knaprar speed hela dagarna. Jag har nog aldrig sett nÄgon eller nÄgot sÄ fanatiskt som du. Seriöst alltsÄ. Du borde nog gÄ ut och andas lite frisk luft....
Men hey "Jag heter ocksÄ Farbror Frej och vet vad framtiden sÀger"
Hur kan du sÀga allt det dÀr nÀr du inte vet nÄnting om det alls? Vet du att PS3 suger? Vet du att dina Matrix filmer inte kommer pÄ Blu-ray? Vet du ens nÄnting?
Som jag sa. Tagga ner lite vÀnnen och ut med dig och andas lite frisk luft - Det verkar du behöva.
<{POST_SNAPBACK}>
Om inte annat sÄ Àr det komedi att lÀsa.
Postad 16 April 2007 - 05:51
xxManiacxx
-
xxManiacxx
-
ForumrÀv
-
-
519 inlÀgg
ja herregud. Komisk lÀsning ialla fall.
1 anvÀndare lÀser detta Àmne
0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar
Svara pÄ citerade inlÀgg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas hÀr?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna sjĂ€lva tagit. För att bilder ska listas krĂ€vs att albumet Ă€r synligt samt att det inte Ă€r av typen "Historik", "Ănskelista", "Ăvriga byggbilder" eller "Ăvrigt".
|