Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Vilseleder Comhem sina kunder ?

184 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Humax CXHD-1000C (Digitalboxar) 1 6,25 (183) Inga priser
25 relaterade trådar
Namninsamling för att Comhem skall ta in TV4 Science Fiction! (77 inlägg) 12 år sedan
Comhem Humax CXHD-5000c (482 inlägg) 12 år sedan
Viasat sport HD, Ljudproblem (144 inlägg) 14 år sedan
ComHem och HD (Humax CXHD-1000C) del 2 (774 inlägg) 14 år sedan
Varför finns inga SD-boxar med HDMI? (12 inlägg) 15 år sedan
Onkyo SR606 - Bildproblem (19 inlägg) 16 år sedan
Sälja begagnat som nytt.... (1 inlägg) 16 år sedan
Panasonic DMR-EH57 med Comhem HD-box? (7 inlägg) 16 år sedan
Com Hem HD-box för 1kr (14 inlägg) 16 år sedan
Comhems HDTV satsning som ComBort? (335 inlägg) 16 år sedan
COMHEM! Ge mig en HD-PVR och fotbolls-EM i HD NU! (242 inlägg) 16 år sedan
Smartwi och ComHem HD Humax + andra SD boxar (8 inlägg) 16 år sedan
Är du nöjd med Comhem och deras Humax HD box (141 inlägg) 16 år sedan
Har du anmält Comhem till ARN ? (58 inlägg) 16 år sedan
Inget fotbolls-EM i HD via ComHem (96 inlägg) 16 år sedan
ComHem HDTV (21 inlägg) 16 år sedan
ComHem omröstning Humax CXHD-1000C (27 inlägg) 16 år sedan
Öga mot öga med Comhem - ett samtal om HDTV, Humax HD-box mm. (52 inlägg) 16 år sedan
Fler hd-kanaler hos Com Hem (32 inlägg) 16 år sedan
Canal+ Sport HD i Com Hems utbud (435 inlägg) 17 år sedan
ComHem programinformation! (18 inlägg) 17 år sedan
ComHem - äkta digitalt? (17 inlägg) 17 år sedan
Comhem - Ett kort flera boxar? (14 inlägg) 17 år sedan
Har nya mjukvaran löst problemen med Humax HD Box (6 inlägg) 17 år sedan
HD eller PVR? (4 inlägg) 17 år sedan

Postad 03 februari 2008 - 21:01

Gäst_magnus1111_*
  • Gäst_magnus1111_*
  • 0
Har fått svar från konsumentverket. Det fanns ingen möjlighet att göra anmälan i grupp. Som vi har sagt tidigare får vi dela upp hela den här historien i tre delar. Våra kompensationskrav ska vi ställa mot allmäna reklamationsnämnden (ARN), var och en för sig. Det finns blanketter för detta på ARN:s hemsida (www.arn.se). Jag kommer att lägga ut min anmälan i den här tråden i början på nästa vecka. För er som inte orkar göra jobbet själva, får gärna kopiera min och anpassa efter er egen situation. Den kommer att utgå från de baskrav vi tidigare skrivit om i den här tråden. Jag lägger ut den i den här tråden i början på nästa veckaDet är viktigt att krav+svar från Comhem finns med! Detta om kompensationskraven som vi alltså tar mot ARN.

När det gäller anmälningarna mot Comhem för oskäliga avtalsvillkor och vilseledande marknadsföring, så tar vi dom via konsumentverket. Även här måste var och en skicka in anmälan. Det är också väldigt viktigt att vi gör det. För att underlätta lägger jag ut min anmälan.

Häng i!!!

Redigerat av magnus1111, 03 februari 2008 - 21:05.

Postad 03 februari 2008 - 22:59

Bradet
  • Bradet
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0

Tänk om man fått ett svar från comhem att visa upp ..

Du är inte ensam. Allt gällande humaxboxen verkar de ignorera men andra saker svarar de fort på. :)

Postad 03 februari 2008 - 23:03

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Tex teckna nya abonnemang tar max 30 min från det att du ringt tills att du kan se kanalerna i rutan.
Då är de snabba .. o snacka inte om påminnelser om man "glömt" att betala .. :)

Maveric :)

Postad 04 februari 2008 - 10:36

JonasJansson
  • JonasJansson
  • Forumräv

• 783 inlägg
  • 0
Lustigt, det är ju samma diskussion som förra året.

Jag hade min HD box samt canal + total i ett par veckor, men när inte canal + sport ingick, så hade jag en mail-växling med comhem med en juridisk dialog med någon först på kundtjänst, sedan på kundrelationer - som tillslut gav mig rätt och jag fick runt 1000 kr i kompensation i form av att de strök 1½ månads faktura då jag även har bredband och telefoni. Jag fick även häva hela abonemanget. Så den kompensation ni fått nu är ju inte särskillt bra, detta var dock för ett år sedan - jag använde mig av konsumentköplagens fel-§ i min argumentation, kommer inte ihåg riktigt hur argumentationen gick till men inläggen finns nog kvar i tråden om hd-boxen. Annonseringen nu skiljer sig säkert + att jag fick löfte om att kunna se fotboll i HD av kundtjänst när jag beställde.

Redigerat av JonasJansson, 04 februari 2008 - 10:40.

Postad 04 februari 2008 - 12:54

Volatile
  • Volatile
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Jaha, då har även jag fått svar ifrån självaste Michael Hanson som skriver följande;

Hej,
Tack för ditt mail, vi har läst dina synpunkter och tar till oss av kritiken.

Gällande nuläget så har vi en ny mjukvara på gång men den behöver testas innan vi kan säga något mer. Vi har läst dina förslag, vad vi kan göra är följande:

Du väljer att behålla boxen, vi gör ett fakturaavdrag om 526kr, alternativit så kan du få en zapperbox för 1:- (frakt 97:- tillkommer) och ett fakturaavdrag om 189kr.

Om du inte vill vänta på en ny mjukvara kan du få byta till en SD-PVR-Box (Samsung DCB-850Z) och få 189kr i fakturaavdrag.

De möjligheter som erbjuds är det som är skrivet här ovan, vi anser dessa förslag som skäliga kompensationer för eventuella problem som sträcker sig fram till 2008-02-29. Det förekommer ingen ångerrätt på dessa olika förslag. Om du inte godtar något förslag så verkställer vi ej heller någon form av kompensation.

Kompensation gällande Canal+ Sport HD anser vi att du redan fått i och med det svar du fick av Kundservice 2008-02-02.

Och på detta svarade jag följande;

Hej Michael,

Det känns som ni fullständigt ignorerat mina synpunkter om jag ska vara ärlig.
Hur väljer ni att kompensera mig för att jag haft dålig HD OCH SD-TV sedan jag fick Humax Boxen?

Jag har inga problem med att vänta på en ny mjukvara, då jag redan väntat väldigt länge och jag har naturligtvis förhoppningar om att ni löser både de problemen som alltid funnits med colour banding och black crush – Men även de problem ni introducerade i den senaste mjukvaran ni skickade ut!

Vidare har jag bara HDMI på min projektor och jag förmodar att den enda boxen ni idag säljer som har HDMI är Humax CXHD?

Angående C+ HD sport var det mest en personlig åsikt kring er HDTV-tjänst, jag kräver egentligen ingen kompensation för avsaknad av den kanalen.

Däremot vill jag ha kompensation för att haft dålig bild, och tidvis dåligt ljud/undertexter sedan jag bytte till er Humax-box. Att få C+ en månad gratis känns ärligt talat som ett slag i ansiktet.

Jag vill att du svarar tydligt om ni inte tänker emotse mina kompensationskrav då jag behöver det eventuella nekandet som underlag i mitt ärende som ligger hos ARN.

Vänligen,

- Johan

Postad 04 februari 2008 - 14:45

svafo
  • svafo
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Har haft bildproblemen (color banding o.s.v.) sedan Januari 2007.
Fick svar på mina kompensationskrav från kundservice idag. De skrev bl.a.:

"Kompensation utgår först när problemet är åtgärdat, men du skulle kunna få krediterat 3 mån på HD-paketet."

Det verkar som att jag måste maila till den där Michael Hanson på Kundrelationer istället. Vad är e-postadressen dit? Är det .com eller .se ?

/Svante

Postad 04 februari 2008 - 16:07

hlundin
  • hlundin
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
E-post till kundrelationer: [email protected]

/ Hasse

Postad 04 februari 2008 - 18:44

Gäst_magnus1111_*
  • Gäst_magnus1111_*
  • 0
Så där. Nu är anmälan till ARN klar. Postar den i morgon bitti. Tyvärr blir den nog lite för lång för att lägga in här(3 A4 sidor. Jag uppmanar nu alla att anmäla era kompensationskrav. Berätta kort vad som har hänt och vad du vill ha ersättning för. Kompensationskravet måste uppgå till mer än 1000kr för att det ska prövas. Använd den här blanketten. Komplettera med mailväxling om kompensationskrav med Comhem och eventuella kvitton för kostnader ni haft i samband med felet i boxen

http://www.arn.se/up...ankett_kop.html

Ju fler som anmäler desto större möjligheter har vi! Utnyttja era rättigheter och visa Comhem att vi inte accepterar att bli behandlade på det sätt de behandlat oss i den här affären.

I morgon går även anmälan om oskäliga avtalsvillkor och vilseledande marknadsföring i väg till konsumentverket.

Redigerat av magnus1111, 04 februari 2008 - 18:59.

Postad 04 februari 2008 - 22:15

hlundin
  • hlundin
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Har också skrivit en anmälan till ARN. Häng på nu allihop, så ökar våra chanser att ARN prövar fallet.

/ Hasse

Postad 05 februari 2008 - 08:35

Volatile
  • Volatile
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Väntar fortfarande på svar ifrån min handledare hos ARN, har mailat all korrenspondens till henne.

Passade också på att maila Plus ang. detta. Försökte "sälja" in ämnet, att HD-tv är ett ämne som drar många tittare och ett hett ämne just nu hos svenska familjer då platt-TV etc har blivit ett av de vanligaste köpen hemma hos människor.

Tycker alla som kan och har möjlighet ska passa på att trycka på Plus, ju fler mail dom får, desto större chans
att dom tar upp detta i TV.

/Vol

Postad 05 februari 2008 - 13:26

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Lägger upp pdf för tv4 HD och Em här .. eftersom att comhem sopar undan alla spår på sin hemsida
Tur att jag sparade den på datorn :P

Bifogad fil  tv4hd.pdf   20,97K   79 Antal nerladdningar

Maveric :D

Postad 05 februari 2008 - 14:46

Zenil
  • Zenil
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0
Nu vet jag inte om det är helt fel tråd, men den gäller iaf ComSlem...
Jag flyttade i September till ett gamalt UPC hus, och då fungerade inte min Sagembox från 2000 längre, och jag skickade in denna. Vid en städning knappa 3 månader senare slängdes alla papper inkl kvitton etc på boxen & försändelsen. Ett par dagar senare dimper ett krav på 1295:- ner i lådan för att min box inte återlämnats :)
Jag ringde och kundtjänst skulle undersöka och återkomma. 1 vecka senare ringde jag upp igen och frågade varför ingen återkommit, och dom skulle då genast ta kontakt med det externa bolag för boxhanteringen dom använder sig av och åter igen återkomma. 1 vecka senare dimer det ner ett nytt inbetalnigskort, nu på 1345:-
Nu går jag i taket, och ComSlem Vägrar ta bort fakturan, det går enligt dom inte, vilket är BS.
Någon som vet var man kan få mer info om detta, eller borttappade ComSlemboxar?
Faen, boxen har juh inget värde, fungerar inte på många ställen, så varför skulle jag Inte skicka tillbaka den...gaaaah.

Hoppas någon vet var man kan läsa mer om detta....

Postad 05 februari 2008 - 14:47

Unregistered9283cbe0
  • Unregistered9283cbe0
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Jag har själv inte någon digital-tv från Comhem, men tittar ändå in i den här tråden ibland för att uppdatera mig lite. En länk som kan hjälpa till i frågan om borttagen information är http://web.archive.o...ttp://comhem.se. Där finns en Comhems hemsida sparad vid en mängd datum bakåt i tiden. Nya snapshots läggs upp ett halvår efter att de var aktuella.

EDIT: Snapshotsen har förresten lite udda beteende. Med javascript aktiverat leder länkarna hela tiden till samma version, men då fungerar inte någon media på sidan. Utan javascript går länkarna till Comhems nuvarande sida, men med fungerande bilder etc.

Redigerat av Unregistered9283cbe0, 05 februari 2008 - 14:52.

Postad 05 februari 2008 - 15:35

simesime
  • simesime
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Hej,

En till här med problem. Har endast haft boxen sedan 28/1, tyvärr missade jag trådarna här innan jag beställde, och gick på niten. Väntar just nu på samtal från chefen till teknikern som ringde mig idag (efter att jag ringde och felanmälde samma dag jag fick boxen). Har även skickat ett flertal mail efter att jag har upptäckt hur omfattande problemet är, och att ComHem är fullt medvetna om det. Är riktigt förbannad, och en känsla som att jag har köpt en bil av nån bilskojare, och upptäcker att den saknar motor.

Har säkerligen redan lagt ner 3-4 timmar på detta, och jag har bara haft boxen i åtta dagar! Känner för er som har lidit i drygt ett år!

Tragiskt nog finns det inte så många alternativ till ComHem där jag bor, men av ren princip funderar jag på att avsluta/säga upp både TV och Internet (som visserligen har fungerat bra), samt kräva ersättning för förlorad tid. Vill inte stödja en sån bedrövlig bondfångarverksamhet som ComHem sysslar med! För inte kan man väl tro på att de ska ta sig i kragen och lösa problemen?

Postad 05 februari 2008 - 18:04

Unregistereddab264e4
  • Unregistereddab264e4
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Här kommer min härlig comhem situation som jag precis har mailat till kundrelationer:

080205

Hej,

Mitt namn är Tomas Hammar.

Jag har nu sedan den 7 januari haft kontakt med er support för att
få igång mitt com hem digitaltv abonnemang.

Jag har blivit lovad att det ska inte vara några problem med att ha 1 kort som
jag flyttar mellan 2 st humax hd boxar, Detta har 5 st olika personer sagt hos er...

Efter misslyckade försök att få igång boxarna så säger en kontakt
hos er att ett till kort skulle skickas till mig som då skulle göra att jag kunde
ha 1 kort till vardera box, varpå självklart min följdfråga blev: "Men det kommer
väl då att kosta extra?" och erat svar på det var nej. För att klargöra detta så
frågade jag ännu en gång: "Så jag kommer att få ett till kort så jag kan använda
båda boxarna och det kommer inte att kosta extra" Och svaret var "det stämmer"
...Kortet kommer och självklart fungerar det inte på någon av boxarna.
Boxarna byts ut och lämnas in på reparation och jag får hem en tredje hd box
och prövar den, Kundsupportskö... omstarter... fabriksinställningar... dra ur ström
osv, kan det vara 10:e gången jag gör denna procedur?

Efter att ha prövat 3 st olika Humax hd boxar utan att ens få bild med någon av dem
så kontaktade jag er igen och en tekniker skickades ut ett par dagar senare för att
kostatera att alla 3 boxarna måste vara felaktiga... Tillbaka till butiken med boxarna,
pengarna tillbaka för den ena och andra till reparation.

Medans boxen är på reparation så pratar jag med er kundtjänst och vi kommer
överens att pröva en box från er. Några dagar senare får jag hem boxen från er
och tillslut så fungerar det på denna box äntligen. Jag kommer överens med
tjejen på kundtjänst att jag avvaktar den andra boxen från reparation för att sedan
paira båda när den kommer tillbaka.

Idag 5 februari ringer butiken och har fått tillbaka boxen från reparationen, jag frågar:
Vad var felet? "Inget den fungerar som den ska..." VA? självklart tror jag dem inte
men har inget annat val än at ta hem och pröva den. Tar hem boxan kopplar in den
ringer kundtjänst och parar även den till kortet och till min stora förvånan så fungerar den
vilket innebär att felet tidigare legat hos er och att min box åkt på reparation pga av er
helt i onödan.

Med kundtjänst i luren så ska jag nu prova flytta kortet mellan boxarna för att dubbelkolla
att det verkligen fungerar nu efter att minuter innan blivit lovad att det ska gå, igen...
Självklart fungerar det inte, nu är den andra boxen svart istället och slutsatsen blev att
det inte gick att flytta kortet mellan mina 2 boxar som jag lagt ut 5000 kr på...

Måndagen den 7 januari köpte jag 2 st Humax boxar samt en full hd tv för att
just kunna avnjuta com hems hdtv. Nu snart 1 månad senare känner jag mest ilska
och trötthet efter att ha lagt ut så mycket pengar och så mycket tid för att få
det att fungera.

Jag kräver att ni löser detta problem. Förslagsvis att jag får något slags syskon
abonnemang som gör att jag kommer kunna använda båda boxarna
tillsvidare att ni får boxen att funka som den ska. Sedan krväver jag kompensation
för den vansinniga tid och allt engagemang jag har tvingats att lägga på detta.

Det är oerhört tröttsamt dra samma historia och få olika svar hos er kundtjänst hela tiden...
Hur kan ni sälja en sådan öfärdig/otestad tjänst med gott samvete?

Väntar på en snabb respons på detta, jag nås på xxxxxxxxx

Skönt att dom säljer en bra produkt...

Postad 05 februari 2008 - 18:13

Doublefix
  • Doublefix
  • Lärjunge

• 366 inlägg
  • 0
Helt galet hur de behandlar kunder. Det sagt har jag märkt att det går utmärkt att flytta ett kort mellan två boxar, den ena Humaxen och den andra en Samsung 260Z. Förr har dock skärmen blivit svart, med något meddelande om kortfel eller något liknande. Sedan jag började med att sätta boxen i standby innan jag tar ur eller sätter i kortet och aldrig har båda påslagna samtidigt har jag inte upplevt några problem och jag flyttar kortet dagligen.

Postad 05 februari 2008 - 18:54

Unregistereddab264e4
  • Unregistereddab264e4
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Jag tror det bara gäller mellan 2 st hd boxar :)

Postad 05 februari 2008 - 19:57

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Om man har ett kort och två HDboxar skall kortet pairas till båda boxarna ..
Om man har två HD boxar och vill flytta korten imellan dessa HD boxar och båda korten
har HD kanaler så borde rimligtvis båda korten vara pairade med båda boxarna.

Det går bra att flytta ett kort som är pairat med en HDbox till vilken
som helst, av de vanliga SD boxarna utan pairing.

Att få två kort med HDkanaler eller två kort utan kostnad verkar ganska konstig
i hela historian.

För mig verkar det som att personalen inte fattat hur man skall göra med pairing
och det är väl i och för sig ingen nyhet :)

Maveric :wacko:

Redigerat av Unregistered1103, 05 februari 2008 - 20:01.

Postad 05 februari 2008 - 20:27

Unregistereddab264e4
  • Unregistereddab264e4
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Hmm ja alltså nu har jag 1 aktivt kort och det parades till båda mina boxar men den som parats först vart då svart hela tiden... vi provade båda hållen. Finns det någon som har ett kort/2 boxar och det fungerar? Alltså humax hd boxar.

Och det där med 2 kort förstod jag var nonsens men så sa hon och det var värt ett försök tänkte jag...

Mvh

Postad 06 februari 2008 - 02:01

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Det är ju comhem som skall lösa det

Be dem ta fram ett nytt kort till dig .. Paira det med två st HD boxar
Kolla så att det fungerar.. skicka dem till dig ..

Sedan skickar du tillbaka dem du har ..

Fungerar inte detta ... Kan de stoppa sin pairing så långt upp de kan ...

För när man vet att HD boxen fungerar och man har flera HD tv, så vill man ju ha fler boxar
och fungerar det då inte pga den där "påhittade" pairingen .. så är vi på noll igen ..

Maveric :(

Redigerat av Unregistered1103, 06 februari 2008 - 02:04.

Postad 06 februari 2008 - 13:32

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
https://www.minhembi...s...186980&st=0

ta dig dit o klicka o skriv

Maveric :(

Postad 06 februari 2008 - 15:13

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Har ni sett svaret från comhem på fairshopping på

" Nu får det vara nog "

Jag beklagar att du upplevt att vi nonchalerat ditt ärende! Några av våra kunder upplever bildproblem med Humax HD-box, och vi jobbar hårt tillsammans med Humax för att även dessa kunder skall uppleva en fullvärdig bild. Com Hem har självklart ambitionen att alla mjukvaror ska vara korrekta, och vi kommer få en ny version av mjukvaran till digital-tv-boxen från Humax i februari, som vi kommer att skicka ut så snart som möjligt.

Vi ger våra kunder en ersättning som baseras på hur allvarligt problemet påverkar tjänsten man köper från oss, detta ställs i relation till vad man har betalt för den aktuella tjänsten. D.v.s. vi tar hänsyn till både abonnemangskostnad och tid för åtgärd.

Angående Canal+ Sport HD har vi hela tiden haft ambitionen att sända kanalen, och vi för fortfarande diskussioner med Canal+ om lansering.

Vi tillhandahåller HDTV för dem som vill köpa produkten, om man är missnöjd med den produkten ska det framföras till vår Kundservice, där vi kan erbjuda flera lösningar.

Och
"comhem vad håller ni på med ?"

Com Hem har valt att delta i detta forum för att kunna ge svar på våra kunders funderingar, men även för att kunna ta emot synpunkter och kritik.

Vi befinner oss redan på en konkurrensutsatt marknad och vi jobbar ständigt med att vidareutveckla våra produkter och service. Det är ett kontinuerligt arbete som aldrig tar slut, där en del av jobbet omfattar att lyssna till vad våra kunder efterfrågar.
Jag passar på att tacka er alla för många bra synpunkter.

Redigerat av Unregistered1103, 06 februari 2008 - 18:24.

Postad 06 februari 2008 - 15:24

pazzo
  • pazzo
  • Användare

• 210 inlägg
  • 0
en enkel fråga bara: fick erbjudande om 8mbit bredband/digital medium 8favoriter/telefoni för under 300:-/mån bindningstid 15månader. eftersome jag har 8mbit för 299:-/mån nu så funderar jag på att slå till.
Men vilken box ska man völja i så fall? HD boxen verkar ju bara ha problem, ska man ta den billigaste eller ingen(om man kan) och köpa en box från butik istället?
har en Pioneer 4280xd som den ska kopplas till, och hd verkar ju ligge långt fram i tiden vad gäller vanlig tv i sverige tyvärr.

Postad 06 februari 2008 - 15:29

Doublefix
  • Doublefix
  • Lärjunge

• 366 inlägg
  • 0
Du måste ha en box för att kunna se tv. HD-boxen är inget jag i dagsläget kan rekommendera. En ny FW skall komma denna månad. Mitt råd är att kolla i HD-boxens tråd om den nya FW:n botar det allvarligaste bristerna. HDTV är nämligen läckert.

Postad 06 februari 2008 - 15:51

pazzo
  • pazzo
  • Användare

• 210 inlägg
  • 0

Du måste ha en box för att kunna se tv. HDTV är nämligen läckert.

Box vet jag att jag behöver med comhem, finns det något större utbud på HDTV än så länge då, vilka kanaler finns i HD hos comhem?

Postad 06 februari 2008 - 18:20

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Även om dina frågor inte tillhör denna tråden så skall jag svara på dem för att du verkar lite "vilsen" :rolleyes:
Tv4HD - Discovery HD- Voom HD får du i HD Paketet för 99 kr
Svthd är gratis i alla nät så den får inte comhem ta betalt extra för
Canal+ Film HD 239 kr ytterligare ( du får inte sport HD för den får inte comhem sända )
Visat Film HD och Visat sport HD kan du idag få för 149 kr

Det är dyra HD kanaler det :)

Maveric :blink:

Redigerat av Unregistered1103, 06 februari 2008 - 18:40.

Postad 06 februari 2008 - 18:47

niclas83
  • niclas83
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Jag är med!

Den senaste nyheten om att fotbolls-EM i HD gick åt pipan var sjuuukt irriterande. Ytterligare en anledning att langa ut HD-boxen från balkongen och sätta upp en Canal Digital-parabol därefter.

Postad 06 februari 2008 - 19:06

Unregistered46900350
  • Unregistered46900350
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Tv4HD -

Diskutabelt... De tänker ju inte visa allt från den kanalen...

Postad 06 februari 2008 - 19:18

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
http://www.arn.se/up...ankett_kop.html

Postad 07 februari 2008 - 19:58

Shagrath
  • Shagrath
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0
Pratade med flera på comhems kundtjänst och ingen av dem visste vad vi vet, dvs att deras kunder inte kommer få ta del av em i hd trots att de har tv4hd.......härligt företag. samtliga i kundtjänsten passade dessutom på att klaga något enormt på sin arbetsgivare, kanske tur för dem att alla samtal inte bandas och lyssnas igenom?!

Postad 08 februari 2008 - 13:02

Gäst_magnus1111_*
  • Gäst_magnus1111_*
  • 0
Nu har min anmälan om oskäliga avtalsvillkor gått i väg till konsumentverket och som ni kan läsa nedan. Hoppas att ni vill göra detsamma!

Vi borde också skicka in anmälningar om vilseledande marknadsföring, när det gäller boxen, samt att de inte sänder fotbolls EM i HD som utlovats. Någon som är villig att göra detta? Klicka i så fall på den här länken. Vem som helst kan göra en anmälan. Du behöver inte ens vara kund hos Comhem! Ju fler desto bättre!!!

http://www.konsument...ngArticleId=620

Hejsan,

Jag har av Comhem blivit nekad rätten till erättningar, som jag enligt konsumentköplagen har rätt till. I det här fallet handlade det om ersättning för förlorad arbetsinkomst i samband med ett tekniker besök. Konsumentköplagen säger enligt §32 att jag har rätt till skadestånd i form av inkomstförlust. Comhem hävdar att de inte ersätter förlorad arbetsinkomst, enlig deras gällande avtalsvillkor (bifogar mail från Comhem). De hänvisar till punkt 4.2 och 4.3 i sina allmänna avtalsvillkor som finns här:

http://www.comhem.se...llkorprivat.pdf

Jag anser att Comhem använder sig av oskäliga avtalsvillkor. Detta understryks i §3 Konsumentköplagen. Jag kan inte se att Comhem på något sätt kan ta sig rättigheten att sätta ihop egna avtalsvillkor, som strider mot konsumentköplagen. Om Comhem tillåts att inte betala ut de skadestånd som man enligt §32 konsumentköplagen har rätt till som konsument, är ju konsumentköplagen totalt verkningslös. Inte nog med att konsumentköplagen tappar i slagkraft. Även konkurrenslagstiftningen sätts ju ur spel, då Comhem genom sina avtalsvillkor skaffar sig fördelar gentemot konkurrenterna, som faktiskt följer konsumentköplagen.

Jag tycker det är högst märkligt att ett stort företag som Comhem, med c.a 1,5 miljoner kunder, tillåts föra sina kunder bakom ljuset på det här sättet. Hur många som redan blivit nekade liknande ersättningar av Comhem vet nog bara de själva, men de har nog tjänat en och annan krona på att konsekvent neka kunder denna typ av ersättning.

Som sagt att ett så stort företag 2008, inte håller sig inom lagens ramar är skandalöst. Jag hoppas verkligen att ni gör detta till ett prejudicerande fall och statuerar exempel mot Comhem och branschen.

Jag hoppas att det utdöms förbud att använda gällande avtalsvillkor, samt att ett kännbart vite utdöms enligt §3 Avtalsvillkorslagen.

Sedan tycker jag att Comhem ska göra rätt för sig och informera (på hemsida och i dagspress) om att de använts sig av lagvidriga avtalsvillkor, så att kunder retroaktivt ges möjlighet till den ersättning de blivit lurade på.

Jag vill härmed anmäla Comhem för oskäliga avtalsvillkor.

Hör gärna av er om ni behöver kompletterande uppgifter.

Med vänlig hälsning

Redigerat av magnus1111, 08 februari 2008 - 14:13.

Postad 11 februari 2008 - 23:15

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Intressant iaktagelse är att ingen skrivit i denna tråden på 3 dagar...

Så vilseledda har man blivit ... :)

Maveric :P

Postad 11 februari 2008 - 23:25

Unregistered7ae15c99
  • Unregistered7ae15c99
  • Lärjunge

• 316 inlägg
  • 0
Com Hem kör sina jingels på TV4 fortfarande. Lockar oskyldiga svenskar in i fördärvet! :)

Redigerat av Unregistered7ae15c99, 11 februari 2008 - 23:26.

Postad 11 februari 2008 - 23:38

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Det är illa ...

Men värst är .. att här har allt lagts på bordet i detta forum .. och sedan kan
man läsa i de andra trådarna .. hur naiva man är .. ( skall inte gå i detalj )
De som varit med som är vakna o förståndiga .. vet vad jag menar ..

Postad 18 februari 2008 - 15:32

Bom T
  • Bom T
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Annons i dagen UNT (Upsala nya Tidning)
https://www.minhembi...c_id=214308.jpg

Redigerat av Bom T, 18 februari 2008 - 15:33.

Postad 18 februari 2008 - 16:43

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Vilka svin :blink:

Att de inte skäms ...

Postad 22 februari 2008 - 01:38

Unregistered85528044
  • Unregistered85528044
  • Användare

• 217 inlägg
  • 0
Hej!

Får min Pio 4280 om en vecka och då ska jag grundligt testa min HD-box egenskaper. Iofs har jag redan retat mig på färgproblemen och ljudet när det ej är synkat. Använder boxen just nu till en tjock men ack så trevlig Loewe Xelos. Försvinner inte problemen med nya TV´n ger jag CH chans att "laga" boxen, byta ut den mot en likadan men välfungerande box eller fixa problemen med hjälp av uppdateringen som kommer i slutet av nästa vecka. Om problemen kvarstår efter detta kommer jag häva köpet. Jag betalade 995:- för boxen och band upp mig i 12 månader på Large som jag redan hade men ingen bindtid på. Detta var för ett par veckor sedan då jag fastnade för reklamen i deras nyhetsbrev. Det stod att om man abonerade på TV 1000-paketet eller Viasat sport-paketet så skulle man få både TV 1000 HD och Viasat Sport HD gratis. Detta lät klart intressant då jag redan abonerade på Viasat Sport-1-3. Tjejen jag talade med i telefon blev lite tyst men konstaterade att det faktiskt stod så i reklamen och då fick jag det jag ville ha. Just nu är jag inne i frivisningen av alla kanaler så jag vet inte om jag får både TV 1000 HD och Viasat Sport HD än. Dock kan jag inte hitta erbjudandet för TV 1000 HD och Sport HD på deras sida längre. Erbjudandet verkar ha tagits bort och ersatts av annan information som säger att TV 1000 HD ingår i TV 1000 paketet och Sport HD i Viasat Sport-paketet. Finns det någon av er som hittar erbjudandet jag pratar om, någon av som läste samma sak eller som rent av sparade det som .pdf?

Hittade erbjudandet i pressmeddelandet den 22:e jan.
http://www.comhem.se...hos_Com_Hem.pdf

Bra tråd detta och synd att jag inte hittade den lite tidigare.
/ Nandayo.

Bifogad fil(er)

Redigerat av Unregistered85528044, 22 februari 2008 - 01:49.

Postad 22 februari 2008 - 01:46

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Tycker jag också ..

Synd att du inte kom hit för en vecka sedan .. då hade många sparat en hundring :)

Postad 22 februari 2008 - 01:53

Unregistered85528044
  • Unregistered85528044
  • Användare

• 217 inlägg
  • 0
hehe ja!

Men pressmeddelandet finns ju kvar. Jag betalar ..hmm.. vad är det nu..59:- för Viasat Sport 1-3 och enligt det där erbjudandet ska jag nu få TV 1000 HD och Sport HD på köpet. Inte sant?
Då borde det väl gälla fler än bara mig? Inte sant?

Redigerat av Unregistered85528044, 22 februari 2008 - 02:12.

Postad 22 februari 2008 - 02:07

Unregistered85528044
  • Unregistered85528044
  • Användare

• 217 inlägg
  • 0
Här är det erbjudandet som "verkar gälla" nu.

http://www.comhem.se...mp;attr=ebrev22

På frågan (trådens topic) om ComHem vilseleder sina kunder så kan jag för min egen del svara att jag känner mig ganska vilseledd och anser att detta erbjudande jag länkat till är bevis för att de vilseleder.....

Postad 22 februari 2008 - 02:39

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Tycker de är riktigt luriga

Den länken du ger oss .. visar ett pris på 178 kr för både sport o film

Denna nyhetslänken som finns på comhems förstasida
http://www.comhem.se...ews_080124.html
Ger dig båda paketen för 149 kr

Men värst av allt ... är att där står det att det i vanliga fall kostar 219 kr

Detta är ju helt sanslöst ..

Här handlar det inte bara om vilseledande marknadsföring
Jag vill kalla det Virrig marknadsföring med vilseledande effekt ...

Ni skall se .. att snart har de raderat detta också .. Detta forum är facit för hur
hur det skulle se ut .. :)

Men .. för att de inte skall kunna radera ut bevisen för sin egen klumpighet så har jag
konverterat båda sidorna till Pdf :)
Bifogad fil  viasat_film_och_sport.pdf   401,05K   9 Antal nerladdningar
Bifogad fil  Viasat_priss_nkning.pdf   352,11K   8 Antal nerladdningar

Ps. jag kan ha viss förståelse för att comhemmarna vill vara anonyma på detta forum :P

Redigerat av Unregistered1103, 22 februari 2008 - 02:52.

Postad 22 februari 2008 - 02:47

Unregistered85528044
  • Unregistered85528044
  • Användare

• 217 inlägg
  • 0
heh

Är ComHem ett företag som pysslar med IT kommunikation? ...iaf intressant att se hur de kommunicerar...med kunder och med sig själva....De borde anställa ett gäng korr-läsare som granskar allt de publicerar.

Postad 22 februari 2008 - 11:39

Gäst_magnus1111_*
  • Gäst_magnus1111_*
  • 0
Så har Comhem replikerat igen. Samma svar som vanligt. "Inte alla kunder som upplever problemet med boxen" Hela tiden gömmer de sig bokom detta uttalande, för att själva skapa sig möjligheter att fortsätta att sälja och marknadsföra boxen.

http://www.fairshopp...?opinionid=1490

Postad 22 februari 2008 - 11:50

replicant
  • replicant
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Själva är dom nöjda med att det kommer fler kanaler för kunderna att klaga. Ursäkta mig, men vore inte det bästa att leverera det man säljer och ha nöjda kunder? :)

Postad 22 februari 2008 - 12:25

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Deras svar är ju en skandal

En box som "alla" vet att det är fel på .. i alla fall alla som är på detta välinformativa forum.

Del av Edwin Molinas svar för comhems räkning
Vår uppfattning är att inte alla HD-box kunder har problem med denna box. Vi har tidigare uttalat oss att det pågår ett arbete för att åtgärda de problem som finns kring boxen. När man köper en produkt är det upp till köparen att påtala eventuella problem till säljaren.

För det första .. så vet inte han om inte alla kunder har problem med boxen och som det är nu med 60 Hz
så har alla problem med boxen. Ingen kommer undan detta problem.
Han säger att det pågår ett arbete med att lösa problemen med boxen. Alltså erkänner han att där är fel
på boxen. Dvs alla som har en sådan här box .. har problem ( är där "någon hemma" hos comhem )
Sedan tror han att det är samma regler som vid köp av hus som gäller. Dvs att köparen har undersökningsplikt.
Skall köparen påtala ev fel för säljaren innan han köper boxen. ( idioti igen )
Det är för F-n säljaren som skall informera om kända brister i produkten, då de är mycket välkända.
De säljer ju en defekt produkt.

Fy på er comhem .. Detta går i väg som en anmälan till konsumentverket.

Ni andra .. gör så ni med ... det är bara att skriva o skicka in ..
Enklast är denna länk .. du kan vara helt anonym om du vill
http://www.konsument...ategoryId=1721#
Klicka på : Skicka anmälan via e-post till Konsumentverket
Då kommer det upp ett formulär så att du slipper använda din egen epost

Redigerat av Unregistered1103, 22 februari 2008 - 12:49.

Postad 22 februari 2008 - 12:38

Doraso
  • Doraso
  • Forumräv

• 657 inlägg
  • 0
Hej!

Bara som en liknelse. Har en tv som lider av ett problem som enligt företaget gäller alla tv apparater av den modellen. Ändå så ser inte alla med denna tvn problemet. Vissa människor ser felen direkt medans andra inte ser dom alls. Så är ganska säker på att alla egentligen har detta problemet med Humax boxen.

Mvh D

Postad 22 februari 2008 - 12:53

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Tänkte att vi arkiverar fairshoppings intervju men comhem i denna tråden
Bifogad fil  Lyteskomik.pdf   23,29K   35 Antal nerladdningar

Postad 23 februari 2008 - 01:30

BMWdaniel
  • BMWdaniel
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Jössees!
Jag hade inte en aning om att ComHem inte ska sända EM i HD genom TV4 HD förrens inatt när jag läser denna tråden.
Jag blir riktigt förbannad!!
Hur kan man lura människor så här? Vet de själva inte hur mycket pengar man ger dem varje månad för deras sketna HD utbud? *suck*.
Jodå, jag sitter såklart och ulkar mig när jag försöker kolla en film och allt bara blir som en j-vla vattenfärgs målning på TV:n.
Jag har tålamod med detta, då jag hoppas att det kommer att lösa sig med en ny FW inom snar framtid(?)!
Men att man tar bort EM i HD är skandal.
Enligt mig själv är det en princip sak.
Jag har inte köpt en HDTV och HD-box samt HD abonemang för att sitta och titta på Jeff Corwins äventyr! IKKE! IKKKEE!!!!

Postad 23 februari 2008 - 01:52

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Väck inte den Björn som sover ..

Välkommen ur idet :(

Maveric ;)

Postad 26 februari 2008 - 18:54

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Citerar mig själv från comhem hdbox tråden

En trist historia i det hela .. är att parasiterna som hänger här i tråden.
Dvs de som bara tycker om väder o vind och tar emot ersättning som Magnus har fixat
genom sitt jättejobb ... har fått magnus1111 att lämna forumet helt.
Den som inte fattar vad jag pratar om får leta själv i trådarna så förstår ni.
Han tog i alla fall illa upp när ni kastade skit på honom ...

Nu får vi aldrig veta svaren han får från ARN och konsumentverket och inte heller
kan vi andvända detta om comhem skulle komma med fler felaktiga FW eller blåsa
oss på fler kanaler.. Trist .. mycket trist .. tycker jag ..

Maveric ;)

Redigerat av Unregistered1103, 26 februari 2008 - 18:57.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Baffelväggen
    Globe
    2025-04-28 19:31:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.