Här kommer min härlig comhem situation som jag precis har mailat till kundrelationer:
080205
Hej,
Mitt namn är Tomas Hammar.
Jag har nu sedan den 7 januari haft kontakt med er support för att
få igång mitt com hem digitaltv abonnemang.
Jag har blivit lovad att det ska inte vara några problem med att ha 1 kort som
jag flyttar mellan 2 st humax hd boxar, Detta har 5 st olika personer sagt hos er...
Efter misslyckade försök att få igång boxarna så säger en kontakt
hos er att ett till kort skulle skickas till mig som då skulle göra att jag kunde
ha 1 kort till vardera box, varpå självklart min följdfråga blev: "Men det kommer
väl då att kosta extra?" och erat svar på det var nej. För att klargöra detta så
frågade jag ännu en gång: "Så jag kommer att få ett till kort så jag kan använda
båda boxarna och det kommer inte att kosta extra" Och svaret var "det stämmer"
...Kortet kommer och självklart fungerar det inte på någon av boxarna.
Boxarna byts ut och lämnas in på reparation och jag får hem en tredje hd box
och prövar den, Kundsupportskö... omstarter... fabriksinställningar... dra ur ström
osv, kan det vara 10:e gången jag gör denna procedur?
Efter att ha prövat 3 st olika Humax hd boxar utan att ens få bild med någon av dem
så kontaktade jag er igen och en tekniker skickades ut ett par dagar senare för att
kostatera att alla 3 boxarna måste vara felaktiga... Tillbaka till butiken med boxarna,
pengarna tillbaka för den ena och andra till reparation.
Medans boxen är på reparation så pratar jag med er kundtjänst och vi kommer
överens att pröva en box från er. Några dagar senare får jag hem boxen från er
och tillslut så fungerar det på denna box äntligen. Jag kommer överens med
tjejen på kundtjänst att jag avvaktar den andra boxen från reparation för att sedan
paira båda när den kommer tillbaka.
Idag 5 februari ringer butiken och har fått tillbaka boxen från reparationen, jag frågar:
Vad var felet? "Inget den fungerar som den ska..." VA? självklart tror jag dem inte
men har inget annat val än at ta hem och pröva den. Tar hem boxan kopplar in den
ringer kundtjänst och parar även den till kortet och till min stora förvånan så fungerar den
vilket innebär att felet tidigare legat hos er och att min box åkt på reparation pga av er
helt i onödan.
Med kundtjänst i luren så ska jag nu prova flytta kortet mellan boxarna för att dubbelkolla
att det verkligen fungerar nu efter att minuter innan blivit lovad att det ska gå, igen...
Självklart fungerar det inte, nu är den andra boxen svart istället och slutsatsen blev att
det inte gick att flytta kortet mellan mina 2 boxar som jag lagt ut 5000 kr på...
Måndagen den 7 januari köpte jag 2 st Humax boxar samt en full hd tv för att
just kunna avnjuta com hems hdtv. Nu snart 1 månad senare känner jag mest ilska
och trötthet efter att ha lagt ut så mycket pengar och så mycket tid för att få
det att fungera.
Jag kräver att ni löser detta problem. Förslagsvis att jag får något slags syskon
abonnemang som gör att jag kommer kunna använda båda boxarna
tillsvidare att ni får boxen att funka som den ska. Sedan krväver jag kompensation
för den vansinniga tid och allt engagemang jag har tvingats att lägga på detta.
Det är oerhört tröttsamt dra samma historia och få olika svar hos er kundtjänst hela tiden...
Hur kan ni sälja en sådan öfärdig/otestad tjänst med gott samvete?
Väntar på en snabb respons på detta, jag nås på xxxxxxxxx
Skönt att dom säljer en bra produkt...