Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsung DCB-P770Z 80GB COM HEM

120 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
WD Caviar Blue WD1600AAJB 8MB 160GB (Interna hårddiskar (HDD)) 1 5.5 (1) Inga priser
Samsung SpinPoint M5 HM160HC 8MB 160GB (Interna hårddiskar (HDD)) 1 (0) Inga priser
Zalman FanMate 2 (Fläktkontroller) 4 9.133332 (14) Inga priser
Samsung DCB-P770Z 80GB (Digitalboxar) 2 7.181818 (10) Inga priser
3 relaterade trådar

Postad 13 November 2010 - 16:30

kealjo
  • kealjo
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Som uppdatering så lödde jag in FanMate:en igår på ca 8V istället för 12 nu är allting helt tyst, inte ens en viskning hörs och luften som fläktar ut ur apparaten är helt sval. (Det känns som att fläkten inte behövs om bara PVR:n står luftigt.
Skall bifoga en bild när jag får tid att ta fram bilderna ur kameran!

/
edit, kom ju på att jag har en kortläsare på jobbet

Från fläkten går kablar till Fanmate, vidare till kontakten på "moderkortet". Detta innebar alltså två lödningar. Dels löda av kabalrna från fläkten och löda fast den på ena änden av FanMate till fläkten. Samt löda ihop kontaktkabeln från "moderkoertet" till fanmate kabeln.
Om det skulle skita sig och jag behöver upnyttja garantin, så kan jag bara löda fast kabeln från moderkortet direkt på fläkten igen och inga spår syns, samt byta tillbaks till den gamla hårddisken!

Hej.
Istället för "Fanmate", skulle den här adaptern:
http://www.dealextre...ls.dx/sku.14351
funka oxå?

Hallå där alla

Tänkte hör om det är någon som har några hex / pronto koder till denna box då jag behöver dem till min multifjärrkontroll, hör gärna av er om ni har dem eller vet vart jag kan hitta dem!

Tack på förhand ;)

Hej, har du fått/hittat några koder?

Postad 10 January 2011 - 19:16

Izak80
  • Izak80
  • Lärjunge

• 379 inlägg
  • 0
Hej

Jag har en fråga angående min ganska nya införskaffade digitalbox, Samsung DCB-P770ZS (bild nedan). Frågan berör det tvprogram, även filmer i bilblioteket, man för tillfället tittar på.

Postad bild

Namnet på kanalen rullar konstant fram på digitalboxens egen display (om och om igen) och eftersom den står i höjd med tvn så blir det lite störande efter ett tag. Jag har försökt leta i manualen och på nätet men kan inte hitta någonstans hur man stänger av detta. Går det? Och isåfall, finns det någon med samma digitalbox som vet hur man gör detta? Jag vill samtidigt påpeka att frågan endast rör om denna funktion kan stängas av eller inte och ej huruvida jag kan lösa problemet genom att dölja hela digitalboxen på något sätt.

Redigerat av Izak80, 10 January 2011 - 19:17.

Postad 10 January 2011 - 22:21

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3945 inlägg
  • 0

Jag vill samtidigt påpeka att frågan endast rör om denna funktion kan stängas av eller inte och ej huruvida jag kan lösa problemet genom att dölja hela digitalboxen på något sätt.

Finns ju de som lever av att tilllverka sicken däringa Svart Maskeringstejp, testa med en remsa sån! :)

Postad 11 January 2011 - 00:04

Izak80
  • Izak80
  • Lärjunge

• 379 inlägg
  • 0
Någon som har ett annat förslag huruvida det går att stänga av funktionen i digitalboxens meny på något sätt?

Postad 11 January 2011 - 18:34

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3945 inlägg
  • 0

Någon som har ett annat förslag huruvida det går att stänga av funktionen i digitalboxens meny på något sätt?

Samsung har en utmärkt Support:

När du har frågor eller behöver hjälp. Öppet må-fre 9-18
Support 0771-SAMSUNG (0771-7267864)

http://www.samsung.c.../contactus.html

Sen finns det ju även en bruksanvsining att läsa:
http://www.comhem.se...Z_P770Z.pdf.pdf

En ren gissning kunde ju vara att man kan trycka INFO, och efter flera tryck så blir den till slut svart, eller slutar åtminstone att rulla?

Men en svart tejpbit är nog det bästa! ;)

Redigerat av anderswillhelmsson, 12 January 2011 - 03:38.

Postad 13 January 2011 - 10:45

Izak80
  • Izak80
  • Lärjunge

• 379 inlägg
  • 0

Samsung har en utmärkt Support:

http://www.samsung.c.../contactus.html

Sen finns det ju även en bruksanvsining att läsa:
http://www.comhem.se...Z_P770Z.pdf.pdf

En ren gissning kunde ju vara att man kan trycka INFO, och efter flera tryck så blir den till slut svart, eller slutar åtminstone att rulla?

Men en svart tejpbit är nog det bästa! :)

Jag har lusläst manualen utan att hitta ett svar på min fråga. Att ringa till supporten kanske är ett alternativ, svart tejpbit är det inte däremot :) men jag tror heller inte att det var ett seriöst svar från din sida. Sakll dock testa att skicka iväg ett e-mail till supporten och se om dom kan hjälpa mig.

Redigerat av Izak80, 13 January 2011 - 10:48.

Postad 13 January 2011 - 12:27

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3945 inlägg
  • 0

Att ringa till supporten kanske är ett alternativ, svart tejpbit är det inte däremot :) men jag tror heller inte att det var ett seriöst svar från din sida.

Visst var jag seriös - har själv en svart tejp över halva lysdioden till datorns gröna PÅ-Lysdiod.

Annars irriterar den lysdioden när datorn står på StandBy, för då blinkar den ju sakta, och det ser jag när jag sitter i soffan, så nu är den sidan av dioden som vetter mot soffan dold av en svart tejpbit, funkar utmärkt.

Och eftersom datorlådan i sig även den är svart, så syns inte tejpbiten överhuvudtaget.

Har även en svart tejpbit över DVD-spelaren i sovrummets idiotiskt starkt lysande StandBy-diod.

Tacka Gud för Svart Eltejp! :)

Postad 13 January 2011 - 18:40

Izak80
  • Izak80
  • Lärjunge

• 379 inlägg
  • 0
Fick svar från Samsung Supporten precis där han säger att det tyvärr inte går att stänga av funktionen. Så nu vet jag de, kanske blir och tejpa ändå även om jag förkastade tanken först. Har lite Nalle Puk plåster någonstans, kanske blir lite gulligare så istället för svart tejp :)

Postad 16 February 2011 - 19:46

SirClayman
  • SirClayman
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Någon som råkat ut för att det står "Ingen ledig timer" när man försöker ställa in ytterliggare ett program för inspelning (har då 16 program inställda för inspelning.... som småbarnsföräldrar så har vi alla program som man vill se på veckovis inspelning så man aldrig behöver fundera på att missa något favoritprogram).
Kan väl inte vara så illa att det inte går att ställa in mer än 16 timers samtidigt?

Postad 17 February 2011 - 13:38

sivle
  • sivle
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Någon som råkat ut för att det står "Ingen ledig timer" när man försöker ställa in ytterliggare ett program för inspelning (har då 16 program inställda för inspelning.... som småbarnsföräldrar så har vi alla program som man vill se på veckovis inspelning så man aldrig behöver fundera på att missa något favoritprogram).
Kan väl inte vara så illa att det inte går att ställa in mer än 16 timers samtidigt?

Det finns tyvärr bara 16 timers på denna box.

Postad 10 March 2011 - 13:47

Fellow88
  • Fellow88
  • Beroende

• 1150 inlägg
  • 0
Vad är största möjliga hårddisk som man kan sätta in?

Postad 23 March 2011 - 02:02

Fellow88
  • Fellow88
  • Beroende

• 1150 inlägg
  • 0
Ingen som vet vad maximala hårddiskstorleken är? Såg att folk med 850z bytt till 500gb utan problem, kanske värt att köpa den boxen istället då den har HDMI dessutom?

80Gb är på tok för lite!

Postad 02 August 2011 - 15:47

axel112
  • axel112
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Jag har också köpt en 320gb hd. Satte också in den, men inte hände det någonting inte. Kanske jag var för snabb med att starta boxen? Gick sedan in i menyerna och valde att formatera hdd. Men formateringen misslyckades.

Hur gjorde du? eller någon annan som bytt hd...

Skifta hd och sedan plugga in kablarna. Sätta på strömmen med switchen bak och sedan vänta? eller.

Tackar för all hjälp och tips. /axel

Raggade tag i en 160gb hdd, med samma resultat. :(

Nu ska jag försöka klona den hdd som sitter i. Återkommer med resultat.

Postad 03 August 2011 - 19:51

axel112
  • axel112
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Raggade tag i en 160gb hdd, med samma resultat. :rolleyes:

Nu ska jag försöka klona den hdd som sitter i. Återkommer med resultat.

Nä, det fungerade inte heller. Nu har jag officiellt gett upp på att byta till en större hårddisk. Får köra med den som sitter i tills jag köper en ny box.

Postad 20 December 2011 - 19:09

Unregistered8ea227b5
  • Unregistered8ea227b5
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

.

Redigerat av Unregistered8ea227b5, 18 November 2017 - 22:05.

Postad 29 December 2011 - 01:24

Mercury67
  • Mercury67
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Är det någon skillnad på P770Z och P850Z vad gäller tilförlitligheten. Många verkar väldigt missnöjda med P850Z pga diverse buggar och tekniska problem som inte nämns i den här tråden gällande P770Z. Kanske finns det en senare uppdatering till P770Z som gör denna till ett bättre köp?

Postad 13 January 2012 - 14:58

dj_farid
  • dj_farid
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Hej,

Någon som har en fjärr till dcb-p770zs att sälja ?

/Jani

Jag har!
Skicka PM om du är intresserad.

Postad 01 May 2012 - 08:36

freeman300
  • freeman300
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Sitter med en P770Z och ett par månader med hela com hems utbud att se fram emot. Dock sen ett par dagar funkar det inte att ändra volym och inte att ändra kanal med fjärren. Har ungarna kommit åt någon osynlig "hold" knapp eller är fjärren defekt? Idéer någon? Det går att andra på boxen. Alla andra funktioner funkar på fjärren.

Postad 01 May 2012 - 09:00

freeman300
  • freeman300
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Sitter med en P770Z och ett par månader med hela com hems utbud att se fram emot. Dock sen ett par dagar funkar det inte att ändra volym och inte att ändra kanal med fjärren. Har ungarna kommit åt någon osynlig "hold" knapp eller är fjärren defekt? Idéer någon? Det går att andra på boxen. Alla andra funktioner funkar på fjärren.

Hittade svaret själv. STB knappen trycktes in en gång och vips funkade allt igen.

https://www.minhembi...howtopic=184464

Ska det vara så j-vla svårt att få in det i bruksanvisningen annat än "om fjärren inte funkar kolla polariteten på batterierna". Tror tillverkaren att man är korkad?

Postad 22 August 2013 - 04:36

sarki
  • sarki
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Hej. Nu har min DCB-P770Z lagt av. Började med att den inte reagerade med fjärrisen så jag ryckte ut strömsladden.
Efter det så är det bara tre röda lampor som lyser på panelen . Fläkten låter men inte HDD.
Maskinen är nu cirka 4 år så varken garanti eller reklamation enligt konsumentköplagen lär ju funka.
Är det nån som vet om detta fel?
Mvh sarki.

Postad 22 August 2013 - 08:45

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2230 inlägg
  • 0

Hej. Nu har min DCB-P770Z lagt av. Började med att den inte reagerade med fjärrisen så jag ryckte ut strömsladden.
Efter det så är det bara tre röda lampor som lyser på panelen . Fläkten låter men inte HDD.

Om jag minns rätt är det samma box som DCB-P850Z men med mindre hårddisk. På 850-modellen har man haft problem med kondensatorer som tappat orken och ger symptom liknande de du beskriver, en ganska enkel reparation för den som vet vilken ände av lödpennan man skall hålla i.
Det finns mer information i tråden om den boxen.
https://www.minhembi...50&fromsearch=1

Edit: hade länkat till boxen för marknätet.

Redigerat av alfista, 22 August 2013 - 08:47.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.