Yes, det följde med spikes... Det tog dock ett par dagar innan jag hittade mina. De satt fasttejpade i en liten hålighet på utsidan av frigolitbiten som satt på undersidan av högtalaren när den låg i kartongen.anders r , följde det med några spikes till r66orna? tittar runt på galleriet på prisjakt nu och ser att nästan alla har sånna på sina...
DLS R55
(Golvhögtalare)
|
1
|
(11)
|
Inga priser | |
DLS R66
(Golvhögtalare)
|
1
|
(9)
|
Inga priser | |
Dynavoice Definition DF-5
(Golvhögtalare)
|
4
|
(23)
|
Inga priser | |
Heco Metas 500
(Golvhögtalare)
|
2
|
(12)
|
Inga priser | |
Canton GLE 490
(Golvhögtalare)
|
9
|
(59)
|
Inga priser | |
Dynavoice Definition DF-6
(Golvhögtalare)
|
4
|
(12)
|
Inga priser | |
Audio Pro Black Diamond V.3
(Golvhögtalare)
Rapporterad
|
1
|
(6)
|
Inga priser | |
Magnat Quantum 557
(Golvhögtalare)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Magnat Monitor Supreme 2000
(Golvhögtalare)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Dynaudio DM 2/6
(Surroundhögtalare)
|
3
|
(11)
|
Inga priser | |
Canton GLE 490.2
(Golvhögtalare)
Rapporterad
|
9
|
(20)
|
Inga priser | |
Elac BS 63.2
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
DALI Zensor 5
(Golvhögtalare)
|
2
|
(15)
|
Inga priser | |
Dynavoice Definition DF-8
(Golvhögtalare)
|
9
|
(16)
|
9 990:- | |
XTZ 99.26
(Surroundhögtalare)
|
2
|
(39)
|
Inga priser |
Postad 24 January 2012 - 08:56
Postad 24 January 2012 - 18:36
gick in i inställningen "level adjust" och höjde upp front right,left dom var på 50% höjde till 90% jävlar vilken skillnad:D finns säkert mer inställningar man kan göra för o få ännu bättre ljud, nu fick jag den kraften jag tidigare saknade
Min förstärkare(Yamaha) har ett Pure Direct läge som kopplar bort alla sådana inställningar, kör alltid det när jag lyssnar på musik, låter bättre än stereo-läget, kolla om du har något sådant på din och testa om det blir någon skillnad.
Postad 24 January 2012 - 18:54
Du kan höja basen lite 2-3 db så lär du märka att den ökar markant i stereo läget.......Som ja läst mig till ska dessa vara ganska tungdrivna så du lär kunna spela hyffsat i låga volymer men tror att du skulle behöva mera kraft för att få dom att blomma ut helt.
Har du pre-out på recievern kan du låna hem ett steg på 200 watt i 8 ohm per kanal som ett Rotel eller musical fidelity eller om du har nån snäll kompis som har nått som kan komma över till dig.
Hur nära bakvägen är en smaksak och oftast ökar basen lite om dom kommer närmare bakvägen men kan tappa i hur korrekt ljudet är.
Vet att för min del så är det som natt och dag om ja spelar med recievern eller steget och får mer bas och dynamik i musiken med steget och kan spela grymt högt med helt rent ljud.
Postad 24 January 2012 - 20:08
Postad 24 January 2012 - 20:15
Postad 24 January 2012 - 21:39
Men låter lite som att han saknar basen och ställer man då i pure direct som är så korrekt och rent och kliniskt ljud lär han sakna basen ännu mera.
Du kan höja basen lite 2-3 db så lär du märka att den ökar markant i stereo läget.......Som ja läst mig till ska dessa vara ganska tungdrivna så du lär kunna spela hyffsat i låga volymer men tror att du skulle behöva mera kraft för att få dom att blomma ut helt.
Har du pre-out på recievern kan du låna hem ett steg på 200 watt i 8 ohm per kanal som ett Rotel eller musical fidelity eller om du har nån snäll kompis som har nått som kan komma över till dig.
Hur nära bakvägen är en smaksak och oftast ökar basen lite om dom kommer närmare bakvägen men kan tappa i hur korrekt ljudet är.
Vet att för min del så är det som natt och dag om ja spelar med recievern eller steget och får mer bas och dynamik i musiken med steget och kan spela grymt högt med helt rent ljud.
Avsikten med pure direct är väl att det ska låta som vid inspelningen, sen är det ju inte säkert att man tycker om det ;-)
Redigerat av MrSangSom, 24 January 2012 - 21:39.
Postad 24 January 2012 - 21:56
Avsikten med pure direct är väl att det ska låta som vid inspelningen, sen är det ju inte säkert att man tycker om det ;-)
+1
Sen är det en sak om högtalarna saknar resurser p.g.a. att de inte får korrekt drivning. Du kan ju prova ställa högtalarna närmre väggen, kanske ger lite ökad bas, med risk för att den blir lite otydlig.
Postad 24 January 2012 - 22:41
jonas_79, vad tror du om detta? https://www.prisjakt...kt.php?p=228903
Pa steg skulle ja undvika till hifi sammanhang.
detta kanske kunde vara nått ??? http://hifimagasinet...?annonsID=38285 (skulle själv bjuda 6000 kr för detta och då har du ett bra steg som kan driva dina burkar.)
Rotel RB-991, RB-1080 , Vincent SP-331 som brukar gå runt 4000 kr begagnat är ett bra fynd , Emotiva XPA-2 om du hittar nån som vill sälja detta och finns säkert en massa andra tips.
Vet att pure direct är tänkt att de ska låta som inspelningen och är otroligt skönt att lyssna på vid klassisk gitarr och annan musikalisk musik........Men Rock och Techno vill ja köra i stereo med förhöjd bas.
Slutsteg kan man oftast låna från hifibutiker om man säger att man är ute efter mer kraft och kan tänka sig köpa om de känns rätt.
Postad 25 January 2012 - 08:16
Postad 25 January 2012 - 11:18
Postad 25 January 2012 - 18:51
Redigerat av Stoffmannen, 25 January 2012 - 18:51.
Postad 26 January 2012 - 00:05
så dyra alla slutsteg, billigaste jag kan tänka mig är ett xtz ap100 för 5,5k...
Men annonsera efter ett Vincent SP-331 begagnat och är ett bra steg på 150 watt per kanal i 8 ohm och 300 watt per kanal i 4 ohm och brukar gå på 4000 kr på begagnat marknaden och det bästa billiga hifisteget.
hifimagasinet.com är en grymt bra site att annonsera på.
Postad 26 January 2012 - 00:39
Det är ett bra val och bra pris, Har själv Vincent sp 331 och hittar du ett sånt till bra pris så är det med ett bra val.så dyra alla slutsteg, billigaste jag kan tänka mig är ett xtz ap100 för 5,5k...
Postad 26 January 2012 - 17:46
Postad 12 March 2012 - 19:57
nån som kan tipsa om en center till mina dls r66or?
Ja den Centern som hör till dom givetvis, dvs RC55, finns bara ett fåtal kvar på marknaden så skynda dig, pris just nu drygt 2500/2000kr ny!
Postad 12 March 2012 - 20:31
Jag hade valt 2.5mm2 från clas ohlson. Sjukt att lägga så mycket pengar på kablar i förhållande till vad resten kostar innan du ens lyssnat in dig på högtalarna eller ens fått dem?
Såklart har du rätt. Dyra kablar kan man möjligtvis köpa när man är klar med allt annat, och har pengar över. Annars blir det lite som att köpa en matta till hallen innan man har köpt hus. Inte särskilt lönt...
Postad 13 March 2012 - 09:31
Postad 26 April 2014 - 10:46
Tänkt
http://www.ljudfokus...black-oak/4680/
http://www.ljudfokus...f-5-black/2428/
http://www.ljudfokus...f-6-black/3774/
Eller http://www.fyndborse...hogtalare/95.44
http://www.fyndborse...talare/rubrik_8
Den som ger bäst diskant/mellanregister är prio, sub ska användas så
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår