Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Audiovector Mi-serien *

1369 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Audiovector M1 (Surroundhögtalare) 0 8,3 (9) Inga priser
Audiovector Mi3 Avantgarde (Golvhögtalare) 1 9,11 (8) Inga priser
Audiovector AV3Ci Avantgarde (Centerhögtalare) 1 8,86 (6) Inga priser
Audiovector Mi1 Signature (Surroundhögtalare) 1 8,78 (8) Inga priser
Audiovector AV3Ci (Centerhögtalare) 1 8,86 (6) Inga priser
Audiovector Mi3 Signature (Golvhögtalare) 1 9,27 (14) Inga priser
Audiovector Mi3 Super (Golvhögtalare) 1 8,94 (16) Inga priser
Audiovector Mi3 (Golvhögtalare) 1 9,11 (17) Inga priser
Audiovector AV3Ci Signature (Centerhögtalare) 1 8,83 (5) Inga priser
Audiovector AV3Ci Super (Centerhögtalare) 1 8,56 (8) Inga priser
Audiovector Mi1 Avantgarde (Surroundhögtalare) 1 (0) Inga priser
Audiovector Mi1 (Surroundhögtalare) 1 8 (3) Inga priser
Audiovector Mi1 Super (Surroundhögtalare) 1 8,79 (13) Inga priser
Audiovector Mi3 Avantgarde SE (Golvhögtalare) 1 (0) Inga priser
9 relaterade trådar

Postad 29 december 2004 - 11:01

Unregistered783968e8
  • Unregistered783968e8
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0

Inge höjdare att blande desss två för dom skiljer en del i ljud. Mer högupplöst ljud och tajtare ljud  i Avantgarde den låter bättre helt enkelt.

Men det kan ju vara en grej att köpa den centern  nu och sen när du har lust och möjlighet uppgradere dina Signatur till Avantgarde. Dom går ju som sagt att skicka in för uppgradering om du har kartonger kvar till dom.

ja det var något sånt som jag tänkt mig att uppgradera de andra högtalarna senare till sommaren kanske men tills dess måste man ju ha olika och det var det jag undrade om det blir mycket fel eller?

Postad 29 december 2004 - 15:15

Unregistered67d97076
  • Unregistered67d97076
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
Då är det väl bara att köra på den "planen", sitter själv med Mi1 signatur som senare skall uppgraders till Mi1 Avantgarde.

Postad 03 januari 2005 - 23:53

Unregistered783968e8
  • Unregistered783968e8
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
Någon som vet hur höga stativ det ska vara tilll m1 signatur?

jag tänkte göra stativ av lekablock....kollade på audiovectors hemsida men hittade inget där

Postad 04 januari 2005 - 00:45

fx
  • fx
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

Någon som vet hur höga stativ det ska vara tilll m1 signatur?

jag tänkte göra stativ av lekablock....kollade på audiovectors hemsida men hittade inget där

Det beror på hur din placering ser ut. Tanken är att diskanten ska vara i öronhöjd. Detta betyder att du får kolla ungefär på vilken höjd du har dina öron när du sitter i favoritfotöljen, eller vad du använder som lyssningspossition. Sedan är det bara att leta efter ett par stativ som har ungefär den höjg du behöver. Klart!

Själv har jag mina Mi1 Super på 24" höga stativ och det funkar utmärkt.

edit: Såg nu att du skulle använda lecablock. Då är det bara att såga av dessa på den höjd du behöver.

Redigerat av fx, 04 januari 2005 - 00:46.

Postad 07 januari 2005 - 15:29

dp79.com
  • dp79.com
  • Lärjunge

• 368 inlägg
  • 0
Gammal nyhet men ändå :ph34r:

Audiovector Mi3 Signature
Hi-Fi Choice - November 2004 - BEST BUY
"...By a comfortable margin this is also the smoothest and most neutral speaker in the group..."
"..Rather than finding onself listening to the speaker, they seem virtually to disappear - aurally that is - making it so much easier to concentrate on the music being reproduced..."

Postad 08 januari 2005 - 01:44

kvartsli
  • kvartsli
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hallo Sverige! Et lite spørsmål fra Norge.
Jeg har en Arcam AVR 200 og skal kjøpe meg høyttalere.
1) Audiovector M3 Super Special Edition. (SE er en versjon laget spesielt for Norge i et lite opplag. Bedre delefilter, bedre kabler, Signaturebaffel bak osv) Et stykke på vei mot Mi3
2) Dali Grand Diva
Kombinasjonen Arcam/Audiovector har jeg forstått er bra, men vet noen hvordan Arcam/Dali Grand Diva vil være. Grand Diva er litt tung å drive og trenger litt muskler. Vil Arcamen ha nok kraft for å få ut potensialet i Diva.

Takk!

Postad 08 januari 2005 - 13:38

avancerar
  • avancerar
  • Beroende

• 1 054 inlägg
  • 0
intresant med en super se.

hur mkt mer kostar en sådan gentemot en vanlig super???,(kul å veta)

Postad 08 januari 2005 - 17:44

kvartsli
  • kvartsli
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
I Norge koster en "ny" M3 Super Special Edition ca 17000,-.

Postad 21 januari 2005 - 07:07

Soundz
  • Soundz
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Hej allihop!

Jag har funderingar på att köpa ett par Mi3.
Skulle bli väldigt tacksam om nån kunde ge sina synpunkter på några frågor som jag har.

Är dessa högtalare gjorda för sk. triwiring? Eller funkar det med gammal hederlig single? Tappar man mycket om man inte kör "tri"?

Basresurser, finns dem? Någon speciell placering som krävs för de djupa ljuden?
Hur står de sig mot sina konkurrenter i frågan?

Prisvärdhet? Är Mi3 värda priset de betingar? Får man det man betalar för, eller ger de valuta med råge?

Tacksam för svar!
Soundz

Postad 21 januari 2005 - 10:59

alpha
  • alpha
  • Mega!

• 1 302 inlägg
  • 0

Hej allihop!

Skulle bli väldigt tacksam om nån kunde ge sina synpunkter på några frågor som jag har.

Är dessa högtalare gjorda för sk. triwiring? Eller funkar det med gammal hederlig single? Tappar man mycket om man inte kör "tri"?

Prisvärdhet? Är Mi3 värda priset de betingar? Får man det man betalar för, eller ger de valuta med råge?

Tacksam för svar!
Soundz

Jag har bara haft mina Mi3:or i en vecka, så jag har inte tillräckligt med erfarenhet att besvara allt, men jag skall göra ett försök :)

Jag kör för närvarande bara single-wire, men man skulle nog kunna hävda att Mi3:orna är tänkta att köras med tri-wire. Däremot har jag sett att Ågrens HiFi endast kör dem med bi-wire. Jag skulle gissa att steget från single till bi är större än från bi till tri, men sådant får man ju själv experimentera med vid tillfälle. Som vanligt kommer man in på problematiken om man skall använda en bra kabel, eller tre halvbra.

Jag använder mina Mi3:or i ett litet rum, så det saknas absolut ingen djupbas för min del. Å andra sidan har jag bara haft stativhögtalare tidigare, så jag har ju inte blivit bortskämd med mycket bas heller. I vilket fall, vill man ha lite mer bas kan man ju försöka placera högtalarna närmare bakväggen. De lite dyrare modellerna i Mi3-serien är något kraftigare i basen, om du i framtiden skulle behöva mer. Annars är det ju fullt möjligt att komplettera med en sub, men om du skall ha en sub som hänger med de snabba Mi3:orna i musik kostar det nog en del... (Nerevarine: köpte du den där dyra REL-subben du hade lånat hem?)

Prisvärdhet är alltid svårt att diskutera. Att köpa ett par Mi3 känns som en ganska långsiktig investering, dels för att högtalaren i sig är så bra att man kan leva med den länge, dels för att den är uppgraderingsbar om man i framtiden anser sig behöva något bättre. Om man gillar Audiovector-ljudet är Mi3 helt klart prisvärd. Jag lyssnade på en hel del andra högtalare innan jag köpte mina (Acoustic Energy, Avance, B&W, Dali, Dynaudio, Infinity, JMlab, KEF). I mina öron lät Audiovector bäst, och då känns det som att de är värda varenda öre de kostar. Vilka andra högtalare har du kollat på?

Den största konkurrenten till Mi3 är nog den nya K-serien. Ljudetskillnaden mellan K3 och Mi3 är ungefär som skillnaden i utseende - ett "mindre" ljud i K3 dvs. Dessutom har K3-serien endast ett uppgraderingssteg, och det är ju inte särskilt stort. I övrigt är K3 en mycket kompetent högtalare.

Postad 21 januari 2005 - 14:29

Soundz
  • Soundz
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Tackar för dina synpunkter alpha!

Jag har bara testat JMLab och Infinity tidigare.
Bor lite taskigt till när det gäller utbud.

Någon mer som har något att tillägga ang. "snörningen" där bak på dem?

MVH
Soundz

Postad 21 januari 2005 - 17:30

sb22ew
  • sb22ew
  • Användare

• 217 inlägg
  • 0
Hej!

Hur ser uppgraderingspriserna ut nu? Är de fortfarande densamma som de på components hemsida? Kostar både M3 Mk I och MK II lika mycket att uppgradera?

Tacksam för svar!

Postad 21 januari 2005 - 17:51

nurfen
  • nurfen
  • Veteran

• 2 031 inlägg
  • 0
Det är de som Component har, ja..

Postad 21 januari 2005 - 20:05

Steppo
  • Steppo
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0

Hej!

Hur ser uppgraderingspriserna ut nu? Är de fortfarande densamma som de på components hemsida? Kostar både M3 Mk I och MK II lika mycket att uppgradera?

Tacksam för svar!

Jag tror faktiskt att priserna har höjts något efter årsskiftet, när jag lämnade in mina M1 för att upgradera till Mi1 Super så var priset 100- 150 kr dyrare än prisuppgiften på jag fick i höstas...

Postad 22 januari 2005 - 13:31

BigBird
  • BigBird
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Hej allihop!

Tacksam för svar!
Soundz

Hej!
Jag sitter i nästan samma situation och har under senast tiden varit och provlyssnat följande:
KEF Q5 8000:-
Infinity Beta50 8000:-
Dynaudio Audience 62(?) 10000:-
B&W DM603 S3 12000:-
Dali Suite 2.8 10000:-
Klipsch RF35 13000:-
Audiovector Mi3 15000:-

Om jag skulle försöka göra en relativ bedömning mellan dessa så kommer Audiovector ut som vinnare för min egen del.

KEF var lite livlös, lät tydligt men inte så dynamisk. Infinity Beta var en överraskning, dynamisk, bra diskant och mellanregister men lite bumlig bas för min smak (kan bli bättre om man täpper till luftröret på baksidan?)

B&W och Dali gick inte att lyssna på eftersom butikspersonalen inte verkade tycka att de förtjänade en bra lyssningsmiljö så dessa gick bort per automatik.

Klipsch var också en överaskning, mycket dynamisk och relativt snabb tight bas som jag letar efter. Audiovector var dock ännu mer dynamisk och detaljerad, basen är inte enorm på Mi3 men snabb och tight. Just nu ligger Audiovector högts på min lista inför kommande köp.

//BB

Redigerat av BigBird, 22 januari 2005 - 13:32.

Postad 22 januari 2005 - 19:52

sb22ew
  • sb22ew
  • Användare

• 217 inlägg
  • 0
Steppo: Hoppas prishöjningarna är lika små på övriga modeller...

Postad 25 januari 2005 - 16:07

Unregistered33cc6995
  • Unregistered33cc6995
  • Beroende

• 1 139 inlägg
  • 0

Hej allihop!

Tacksam för svar!
Soundz

Hej

Jag själv har den "gamla" modellen M3 Avantgarde och jag kör just nu Supra Ply 3.4 S eftersom att jag inte har råd med annat.

Om 1 månad ska jag dock byta upp mig rejält till ett par kablar som jag brukar låna hem, Audioquest Gibraltar.

2 sladdar in i stereon och 4 ut, fantastiskt :)

Man kan summera det såhär:

När jag har i mina Supra låter det som när jag körde min Marantz SR 670 till mina JBL LX10,eller ännu värre, mina Genexxa Unique 5000.
När jag använder Gibraltar låter det som om jag använder H/K Signature 2,0 & 2,1 till Audiovector M3 Avantgarde.
Alltså det låter underbart och skillandern är enorm.

Jag har kört biwire någon gång och använt 4 kanaler på mitt signature.
Då använde jag mig av Supra 3.4S men det lät inget vidare det heller.

Jag kan mycket väl tänka mig att det blir ett lyft om man går från singelwire till biwire och kanske senare till triwire, men det spelar ingen roll om du kör det om dina kablar inte är tillräckligt bra från början.
Så det första du bör tänka på är att köpa rejäla kablar och 5000:- får anses vara en bra affär mtp hur mycket det gör för anläggningen.

När det gäller basresurser så är de mer än tillräckliga, jag har gipsväggar (ni vet sådana som tom saknar reglar i väggen, tunt skit) runt om mina högtalare och de står 30-40 cm från väggen och där är en dörröppning precis vid ena högtalaren.
Basen är fullt tillräcklig, de basar mer än mina gamla LX10 som jag hade när jag bodde hemma med dubbla 10 och betongväggar runt om, jag har t.ex ingnen baslåda och när man ser film vibrerar hela lägenheten, om man vill vill säga ;)

Redigerat av Unregistered33cc6995, 25 januari 2005 - 16:12.

Postad 25 januari 2005 - 18:55

alpha
  • alpha
  • Mega!

• 1 302 inlägg
  • 0
Kim*:
Ojdå, det var inte billiga kablar det :)
Jag kör för närvarande bara single-wire till min Mi3:or, men jag funderade på att skaffa ett par kablar till för att köra bi- eller triwire. Jag hade tänkt att skaffa vanliga IXOS (har SW511t nu) eller Supra för 50-100kr (per meter). Men det kanske är idé att vänta tills man får råd med finare kablar? Jag måste faktiskt erkänna att jag inte har så bra koll på det där med vilka kablar man bör köra, eller vilken "ljudkarraktär" (egenskaper) olika kablar har.

Postad 25 januari 2005 - 19:29

matte76
  • matte76
  • Forumräv

• 929 inlägg
  • 0
alpha: Spara och köp bättre Audioquest biwire-kablar sen. Audioquests ljudkaraktär passar Mi3 mycket bra.

Postad 25 januari 2005 - 20:47

Soundz
  • Soundz
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Härligt grabbar! ;)

Ännu mer att fundera på nu.. :)

Postad 26 januari 2005 - 15:41

Unregistered33cc6995
  • Unregistered33cc6995
  • Beroende

• 1 139 inlägg
  • 0

Kim*:
Ojdå, det var inte billiga kablar det  :D
Jag kör för närvarande bara single-wire till min Mi3:or, men jag funderade på att skaffa ett par kablar till för att köra bi- eller triwire. Jag hade tänkt att skaffa vanliga IXOS (har SW511t nu) eller Supra för 50-100kr (per meter). Men det kanske är idé att vänta tills man får råd med finare kablar? Jag måste faktiskt erkänna att jag inte har så bra koll på det där med vilka kablar man bör köra, eller vilken "ljudkarraktär" (egenskaper) olika kablar har.

<{POST_SNAPBACK}>

Hej

Nej dom kostar ju en del men som sagt dom lyfter systemet till nya höjder.
Jag hör bas i mina skivor som jag inte trodde fanns.
Jag rekommenderar varmt Gibraltarkabeln och tycker att du bör låna hem en genast. :unsure:

Många använder Supra 3,4S och är helnöjda med dom men mina intryck av den kablen är inte lika bra.
Den är bra för sitt pris men mtp hur mycket vi lägger på våra högtalare anser inte jag att man ska snåla in.
Därmed inte sagt att den kabeln är dålig, den passar helt enkelt inte in till mitt system.

Kolla http://www.lefflershifi.se/ och leta upp audioquest kablarna.
Där finns allt från 80:- till 76 000:-
En kabel som Slate kanske kan vara ett stort lyft om man biwirar?

Jag ska villigt erkänna att jag inte är en kabelexpert.

Vart bor du någonstans?

Mvh
Kim

Redigerat av Unregistered33cc6995, 26 januari 2005 - 15:51.

Postad 26 januari 2005 - 18:30

Unregisteredc0247635
  • Unregisteredc0247635
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Tjabba

Imorgon ska jag åka ner till Lefflers med min Denon 3805 och prova ett par Mi3 super. Någon som kör denna kombo eller annan denon receiver med för den delen. Hur tycker ni det låter isånsfall?
Lästa att de var placeringskrävande så det får man väl tänka på......... :unsure:

jaja...var mest tvungen att skriva av mig lite jag återkommer imorgon me lite intryck :D
/duratec

Postad 26 januari 2005 - 19:09

Steppo
  • Steppo
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0

Tjabba

Imorgon ska jag åka ner till Lefflers med min Denon 3805 och prova ett par Mi3 super. Någon som kör denna kombo eller annan denon receiver med för den delen. Hur tycker ni det låter isånsfall?
Lästa att de var placeringskrävande så det får man väl tänka på......... :unsure:

jaja...var mest tvungen att skriva av mig lite jag återkommer imorgon me lite intryck :D
/duratec

<{POST_SNAPBACK}>

Jag kör med Denon 3801 och Mi1 Super. Jag anser att Mi3 Super ska ha mycket bättre elektronik för att komma till sin rätt och utnyttja sin fulla potential. Det låter ju inte dåligt på nått sätt men de kan prestera så mycket bättre med bättre elektronik. Passa på och prova Mi3:orna med en schysst 2-kanalsförstärkare (och en bra CD-spelare) så får du se…

MVH
Steppo

Postad 26 januari 2005 - 20:44

Unregistered9d54ba4f
  • Unregistered9d54ba4f
  • Forumräv

• 928 inlägg
  • 0

Tjabba

/duratec

<{POST_SNAPBACK}>

Skriv gärna hur du upplevde ljudet sen. Har Denon 3805 o Mi3 Standard på väg hem.

Mvh Booster

Postad 26 januari 2005 - 23:43

Unregisteredc0247635
  • Unregisteredc0247635
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Sorry...jag snurra till det i förra inlägget B) det är ju stativaren jag ska provlyssna alltså MI1 Super o inget annat ;)

Postad 27 januari 2005 - 12:38

Unregistered33cc6995
  • Unregistered33cc6995
  • Beroende

• 1 139 inlägg
  • 0

Sorry...jag snurra till det i förra inlägget B)  det är ju stativaren jag ska provlyssna alltså MI1 Super o inget annat ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har ju fått för mig att Audiovector inte är så känsliga.
Har för mig att jag har sett tester på M3 signature tillsammans med H/K 670 som kostar runt 5000.

Jag har inte hört Denonstärkaren så jag kan dock inte uttala mig om det.

Postad 27 januari 2005 - 13:36

alpha
  • alpha
  • Mega!

• 1 302 inlägg
  • 0

Vart bor du någonstans?

<{POST_SNAPBACK}>

Göteborg, Sveriges framsida! B)

Har för mig att jag har sett tester på M3 signature tillsammans med H/K 670 som kostar runt 5000.

<{POST_SNAPBACK}>

Och jag som trodde att jag var den enda på denna planet som körde en sådan billig förstärkare till mina Audiovector ;)
Att folk dessutom kör den förstärkaren till de betydligt dyrare Signature var förvånande.

Postad 27 januari 2005 - 13:39

Unregistered33cc6995
  • Unregistered33cc6995
  • Beroende

• 1 139 inlägg
  • 0

Vart bor du någonstans?

<{POST_SNAPBACK}>

Göteborg, Sveriges framsida! ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Och jag som trodde att jag var den enda på denna planet som körde en sådan billig förstärkare till mina Audiovector ;)
Att folk dessutom kör den förstärkaren till de betydligt dyrare Signature var förvånande.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag tror att det var Hifi & musik eller vad hemmabios systertidning heter.

Ok så du bor i Göteborg....

Undrade mest för att om du hade bott närmre HBG kunde jag tipsat om en affär som gärna lånar ut kablar, om du nu var intresserad av den här Gibraltarn vill säga B)

Postad 28 januari 2005 - 13:10

Unregisteredc09665e0
  • Unregisteredc09665e0
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0
Du får gärna slänga in ett tips på affär i Hbg, det finns andra som bor där :huh: .

Jag driver, som jag tidigare nämnt, mina Mi1 standard med Denon 3805. Det funkar, låter bra. Men som uppgradering bör man nog fundera lite på att hänga på mer kraft innan man väljer super eller signature modellerna.

Postad 28 januari 2005 - 13:29

Unregistered33cc6995
  • Unregistered33cc6995
  • Beroende

• 1 139 inlägg
  • 0

Du får gärna slänga in ett tips på affär i Hbg, det finns andra som bor där :huh: .

Jag driver, som jag tidigare nämnt, mina Mi1 standard med Denon 3805. Det funkar, låter bra. Men som uppgradering bör man nog fundera lite på att hänga på mer kraft innan man väljer super eller signature modellerna.

<{POST_SNAPBACK}>

Alltid trevligt med Skåningar.

Malmsjö Hifi är den affären som jag alltid går till.

Postad 28 januari 2005 - 13:31

Unregisteredc0247635
  • Unregisteredc0247635
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Hejssvejs

Nu har jag lånat hem ett par över helgen.....bara hemma på lunch så jag slänger upp en bild ;) tycker det ser bra ut........ska ställa dvd:n på repeat så får de gå varma till man kommer hem från jobbet :huh:

https://www.prisjakt...=30684&pic=.jpg

Postad 28 januari 2005 - 16:20

Unregistered33cc6995
  • Unregistered33cc6995
  • Beroende

• 1 139 inlägg
  • 0
Nu är jag ju iofs svag för Audiovector så jag kanske inte är rättvis mot dina B&W men det känns som att ditt rum fick ett lyft även utseendemässigt, de högtalarna är läckra.

Ha så kul med dom i helgen.

Postad 28 januari 2005 - 16:42

avancerar
  • avancerar
  • Beroende

• 1 054 inlägg
  • 0
bra mkt bättre med "super" än dina "gammla" b&w......

avancerar.

Postad 28 januari 2005 - 19:10

Unregisteredc0247635
  • Unregisteredc0247635
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
första intrycket: mycket bas för att vara en liten rackare.............dock kommer mitt gamla problem med vibrerande parkettgolv tillbaka. men det går att fixa till senare..............ska återgå till lyssnandet :ph34r:

Postad 28 januari 2005 - 20:44

Unregistered8ca6fb75
  • Unregistered8ca6fb75
  • Forumräv

• 516 inlägg
  • 0
Duratec: Du får gärna slänga upp en bild till :ph34r:

Mvh WazZO

Postad 28 januari 2005 - 23:54

Unregisteredc0247635
  • Unregisteredc0247635
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
på begäran:

https://www.prisjakt...=30683&pic=.jpg

Ringum mattan samt trädgårdstenen visade sig ha goda egenskaper när det gällde att dämpa vibrationenrna från högtalare/stativ att fortplanta sig ner i golvet.

Empire stativet med superspikes funkar inte hos mig. Ska trixa på lösning imorgon :ph34r:

Postad 29 januari 2005 - 01:23

Mr Muskel
  • Mr Muskel
  • Beroende

• 1 342 inlägg
  • 0
Duratec! Mina favorit högtalare ser jag. :ph34r:
Du skriver om basljudet men hör är det med det högre registret? Måste väl skilja sig en del jämfört med B&W

Postad 29 januari 2005 - 19:05

Unregisteredc0247635
  • Unregisteredc0247635
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
>>>orebromannen. visst är de läcka dock fel färg fö min del men jag har svårt att tro att det skulle göra skillnad på ljudet :wub:
Har precis kommit hem från 2hjuls mässan i göteborg där man gått o dreglagt på hojar hele dagen :D

Har nu kopplat upp både mina gamla samt MI1 Super (på zone2 kanalen) då kan jag svitcha utan att behöva gå upp ur soffan :D Kör en lite enklare variant av tara labs kabel till båda (be-wire)
Nu kankse inte placering å sånt optimalt men det får man ta så länge.
Tja hur låter det nu då?
Klart är ordet!!!! mycket fint mellanregister o precis lagom med bas. B&W:n har mer punch i basen men den tappar stort på audiovectorns "rena" ljud......
Ska in o lyssna igen nu......ska nog prova att ställa suprarna på mina blackfoot så det ;) förbenade parkettgolvet håller sig lungt B)

....återkommer

Postad 29 januari 2005 - 19:18

Henrik F
  • Henrik F
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

första intrycket: mycket bas för att vara en liten rackare.............dock kommer mitt gamla problem med vibrerande parkettgolv tillbaka. men det går att fixa till senare..............ska återgå till lyssnandet :wub:

<{POST_SNAPBACK}>

Hej där duratec,

Jag ser fram emot ditt utlåtande. Jag funderar själv över om det är värt att lägga de extra pengarna det innebär att få ett par Mi1 (dock ej super) stående i vardagsrummet istället för de billigare 602S3. Är särskilt intresserad av en mer ingående jämförelse av de lägre registren då jag förmodligen inte kommer köpa någon sub förrän jag har råd med en REL.

Vad säger du är de värda pengarna? ;)

mvh
/Henrik

Postad 29 januari 2005 - 20:50

Unregisteredc0247635
  • Unregisteredc0247635
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
bas finns så det räcker ;) rapp och precis! inte att jämföra med ett par golvare kankse men man vinner så mycket mer i mellanregister o diskant.

Knacka på lådan var kul....mina gamla låter lite ihåliga :wub: suprorna låter som om de vore solidt trä rakt igenom

Slänger in en bild från kvällens batalj :D

https://www.prisjakt...=30757&pic=.jpg

Postad 29 januari 2005 - 20:53

Unregistered8ca6fb75
  • Unregistered8ca6fb75
  • Forumräv

• 516 inlägg
  • 0
Mycket snyggt med de stativen.

Vad ska du ha för färg då?*nyfiken* ;)

Mvh WazZO

Postad 29 januari 2005 - 21:16

Henrik F
  • Henrik F
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

bas finns så det räcker ;)  rapp och precis! inte att jämföra med ett par golvare kankse men man vinner så mycket mer i mellanregister o diskant.

Och dessutom så är stativarna snyggare än golvarna (tycker jag iaf :wub: ).

Ok, så i jämförelse (en jämförelse som inte är särskilt rättvis) med dina 602:or så upplever du inte att du tappar i bas?!

En annan fråga: Har du någon uppfattning om hur känsliga Mi1:orna är vad gäller placering i jämförelse med 602:orna? Anledningen till att jag frågar är att jag har ett lite svårmöblerat vardagsrum där mina frihetsgrader är begränsade.

Postad 29 januari 2005 - 21:27

Unregisteredc0247635
  • Unregisteredc0247635
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0

bas finns så det räcker :D  rapp och precis! inte att jämföra med ett par golvare kankse men man vinner så mycket mer i mellanregister o diskant.

Och dessutom så är stativarna snyggare än golvarna (tycker jag iaf :D ).

Ok, så i jämförelse (en jämförelse som inte är särskilt rättvis) med dina 602:or så upplever du inte att du tappar i bas?!

En annan fråga: Har du någon uppfattning om hur känsliga Mi1:orna är vad gäller placering i jämförelse med 602:orna? Anledningen till att jag frågar är att jag har ett lite svårmöblerat vardagsrum där mina frihetsgrader är begränsade.

<{POST_SNAPBACK}>

hmmmmm.......jo man tappar lite "dunk" men man vinner en mera exakt bas ;) 602:an låter lite mer bumlig om man kan uttrycka det så?
ang. placering så sa grabbarna på Lefflers där jag låna högtalarna ifrån att de inte var placeringskänsliga medans jag läst mig till nåt annat av forummedlemar/bla i denna tråd :wub:

Postad 29 januari 2005 - 21:29

Unregisteredc0247635
  • Unregisteredc0247635
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0

Vad ska du ha för färg då?*nyfiken* :wub:

Mvh WazZO

<{POST_SNAPBACK}>

cherry är nog min färg ;) samt ett par andra stativ för jag gilla inte dessa! Empire har ett par me 4st grövre ben de skulle sitta mumma till......sen är ju jag lite småkåt på blackfooten me :D

Postad bild
(tagen från ljudmakarns hemsida)

Postad 29 januari 2005 - 21:37

Henrik F
  • Henrik F
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

bas finns så det räcker :D  rapp och precis! inte att jämföra med ett par golvare kankse men man vinner så mycket mer i mellanregister o diskant.

Och dessutom så är stativarna snyggare än golvarna (tycker jag iaf B) ).

<{POST_SNAPBACK}>

hmmmmm.......jo man tappar lite "dunk" men man vinner en mera exakt bas :wub: 602:an låter lite mer bumlig om man kan uttrycka det så?
ang. placering så sa grabbarna på Lefflers där jag låna högtalarna ifrån att de inte var placeringskänsliga medans jag läst mig till nåt annat av forummedlemar/bla i denna tråd :D

<{POST_SNAPBACK}>

Jag tror jag förstår vad du menar med basen.

Vad gäller placeringskänsligheten så har jag oxå läst här någonstans på forumet att Audiovector skulle vara lite kinkiga. Därav min fråga till dig. Har du försökt dig på att flytta runt Mi1:orna ngt? Det kan ju kanske vara så att du kan vinna lite i det lägre registret genom en bättre placering.

Tack förresten för att du delger dina erfarenheter! Det ger mig lite mer på fötterna innan det blir dags för inköp. ;)

Postad 29 januari 2005 - 21:48

Unregisteredc0247635
  • Unregisteredc0247635
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
jag ska prova att flytta runt lite mera imorgon...för nu är det väl dags att skona grannarna.

Postad 29 januari 2005 - 21:50

Henrik F
  • Henrik F
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

jag ska prova att flytta runt lite mera imorgon...för nu är det väl dags att skona grannarna.

<{POST_SNAPBACK}>

Du är en FIIIIN granne! ;)

Jag ser fram emot fler reflektioner från din sida! Ha en bra kväll!

/Henrik

Postad 29 januari 2005 - 22:08

alpha
  • alpha
  • Mega!

• 1 302 inlägg
  • 0
Jag upplever inte Audiovector som extra placeringskänsliga. Det kan dock vara bra att prova är lite olika avstånd ifrån bakväggen, men i övrigt så blir det nog bra.

Högtalarplacering kan dock vara ett väldigt billigt sätt att förbättra ljudet på, så det är ju alltid värt att testa ;)

Postad 29 januari 2005 - 22:53

Unregistered8ca6fb75
  • Unregistered8ca6fb75
  • Forumräv

• 516 inlägg
  • 0

Vad ska du ha för färg då?*nyfiken* :wub:

Mvh WazZO

<{POST_SNAPBACK}>

cherry är nog min färg ;) samt ett par andra stativ för jag gilla inte dessa! Empire har ett par me 4st grövre ben de skulle sitta mumma till......sen är ju jag lite småkåt på blackfooten me :D

Postad bild
(tagen från ljudmakarns hemsida)

<{POST_SNAPBACK}>

Det blir skit snyggt :D Empire stativen är snyggare...

Mvh WazZO

Postad 30 januari 2005 - 14:22

Unregisteredc0247635
  • Unregisteredc0247635
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Ja hopp då var det dags för dag nr2

https://www.prisjakt...=30786&pic=.jpg

Börjar få till placeringen på de nya högtalarna. Jag får placera dem lite närmre bakväggen för att få lite mer punch i basen. De kommer inte upp i samma nivå på basen som mina gamla tycker jag. Lyssnar man mycke på rock/techno/trance etc trivs man nog bättre med mina gamla. Däremot gillar jag audiovectorn starkt för dess klara o "dynamiska" ljud som farsan uttryckte det.

Jag får se hur det blir med uppgradering. Antagligen säljer jag alla de gamla B&W högtalarna för att finansiera köpet utav MI1:an. Då blir det att köra 2 kanaligt ett tag till man jobbat ihop lite pengar till resten ;)
Nu är ju inte slaget klart ännu heller.
Jag ska även lyssna på B&W 705:a samt nån golvare innan jag bestämmer mig :wub:

HEjs

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Baffelväggen
    Globe
    2025-04-28 19:31:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.