Har en 330 och den är orangeJag har en 330, och jag undrar om färgen på strömbrytaren i standby-läge, står att den ska vara orange men jag tycker min är mer röd
Hur ser era ut?
Mvh Mucke
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
20 relaterade trådar
Postad 17 December 2004 - 20:32 Har en 330 och den är orange Mvh Mucke Postad 17 December 2004 - 20:41 Du har inte lust att fixa fram en bild? Vore jävligt snällt av dig.Har en 330 och den är orange Postad 17 December 2004 - 20:49 Spelar det någon roll vad det är för färg på strömbrytaren?Du har inte lust att fixa fram en bild? Vore jävligt snällt av dig. Mvh Mucke Postad 17 December 2004 - 21:37 Åhh typiskt men jag har mailat H/K Sweden ska bli intressant att se deras svar. Postad 17 December 2004 - 22:12 jag har lagt upp 2 bilder nu, en på min avr630 och en på min dvd25 det är dock större skillnad i verkligheten än på bilderna Postad 18 December 2004 - 08:17
Hej,
min 630 är orange likaså min DVD22.. och faktiskt så ser det ut så på dina bilder oxå.. Nåt som stör mig däremot är att den blå lysdioden på DVD22 inte följer med i dimningen av displayen som den gör på 630.. pedantiskt var det. Postad 18 December 2004 - 10:48
Tackar för hjälpen av er likasinnade!
Min är orange Case closed. PS. Han idiotförklarade mig också. Redigerat av selin, 18 December 2004 - 10:55. Postad 18 December 2004 - 19:05 Du måste dra en kabel från RECIEVERN till PROJEKTORN, lämpligen en Compositkabel (Gul RCA). Koppla denna i MONITOR på receivern och video in på projektorn. Denna kabel kan du ju dra löst och ta bort när du har gjort inställningarna... Postad 19 December 2004 - 01:11
Så fick man känna på överraskningen av skenande volym då...
Har haft min avr 430 i ca 2 månader och varit helnöjd med allt innan. Gick direkt hit för att kolla om nån annan haft samma problem, och det verkar ju mer eller mindre va en standarddefekt på H/Ks stärkare... Märkligt, om det nu är så vanligt, att de inte kunnat göra något åt problemet. Någon som vet om man kan reklamera varan för felet? Mvh /Dan Redigerat av nadnam, 19 December 2004 - 01:13. Postad 19 December 2004 - 01:57
Vad tråkigt för dig,min 430 har aldrig strulat
Du kan testa o maila H/K eller kolla med butiken där du köpte din 430. Postad 20 December 2004 - 18:41
Hej
Jag är på gång att köpa mitt första hemma bio set. Har tänkt att löpa kef´s 2005.2 5.1 system. Som reciver har jag tänkt mig en H/K 130. Årkar den driva driva de högtalarna? Är det en jätteskillnad mellan 130 och 230? Jag är ganska ny när det gäller ljud i allmenhet så jag behöver så mkt hjälp jag kan få! =) Postad 22 December 2004 - 16:35 Är den någon som hört något mer, om det har kommit någon för europa ännu ? Postad 22 December 2004 - 21:05
Jag har skickat ett antal mejl till H/K där jag undrar när uppdateringen släpps. Inga svar ännu
Postad 22 December 2004 - 21:31 Trist jag har också skickat ett antal mail,får se vem som får svar först Postad 22 December 2004 - 21:39
Jag har precis testat H/K´s livesupport. Chattade med Mr Charlie. Jag fick en för mig ny
mejladress [email protected]. Har skickat mejl till denna adress. Får se om nån svarar där. /Joachim Postad 23 December 2004 - 17:03
Måste man ha på DSP när man kör cd/coxial ??
Har stängt av surround också,men lyckas inte få bort DSP. Jag vill inte att DSP ska gå in och ändra i mitt ljud när jag vill lyssna på 2 kanaligt ljud från min cd spelare. Man vill ju ha de lika rent som de är från källan. Har en HK AVR 630. Någon som vet hur man får bort DSP när man lyssnar på cd allså ? Postad 23 December 2004 - 20:18
Har du stängt av tonkontrollern ? DSP kommer synas i din display,men är ej aktiverad fastän man tror det.
Postad 23 December 2004 - 23:59
De är sant Jonasprivate, tänkte inte på de med ton kontrollern.
Jag hade inte stängt av ton kontrollern. Nu funkar de fint. tack för tipset. God Jul.. Postad 24 December 2004 - 00:23 Varsågod God Jul själv. Postad 26 December 2004 - 18:09
Uppgradering för europa har kommit!
430: http://www.harmankar.....dname=AVR 430 630: http://www.harmankar.....dname=AVR 630 Jag har inte provat den själv än, ska se när jag vågar mig på det... Det finns en kommentar om europeiska uppdateringen här: http://www.avsforum....511#post4868511 Edit: Det var nog tänkt att uppdateringen skulle vara en self-extracting exe, men det verkar inte funka. Byt namn på filen från .exe till .zip och öppna den sedan i winzip. Redigerat av JohannesG, 26 December 2004 - 18:14. Postad 26 December 2004 - 21:12
Ok, uppgradering gjord, tog ca en timme. Jag fick verifieringsfel på cpu-uppgraderingen men det ska tydligen inte vara något problem, står i readme-filen iaf. Förstärkaren visar numera 5.02 som versionsnummer, från tidigare 4.00.
Har inte kollat runt så noga, men avbrottet som dök upp när dvd bytte ljudsignal är borta nu. PL IIx har jag heller inte kunnat kolla eftersom jag inte har några extra bakhögtalare. Däremot är det en annan sak som irriterar mig mest. Om man lyssnar på cd via coax eller toslink så var det tidigare ett kort avbrott när man började spela första låten och vid nästa låt om det var tyst mellan låtarna. Inte mycket, kanske 200 ms eller nåt, men klart irriterande. Jag trodde/hoppades att de skulle ha fixat detta iom uppdateringen men nu blev det snarare värre! Nån annan som har detta problem? Hur gör ni när ni lyssnar på musik, kör ni analogt eller digitalt till förstärkaren? Man vill ju gärna kunna dra nytta av HDCD-dekodern som finns i 630:n men nu blir den ju praktiskt taget oanvändbar... Hur är det med andra märken? Har de samma problem? Postad 26 December 2004 - 22:29
Ja vad bra att det fungerade för dig,synd att det blev värre med cdn.
Jag lyssnar ej på musik via min H/K.Har ett separat 2kanalssystem,men ska testa uppgraderingen imorgon. Postad 27 December 2004 - 13:20
Då får man själv skicka en ansökan till Harman Kardon-klubben. En AVR-230 borde dyka upp på posten någon dag här framöver
Kommer reciever att klara av Infinity Beta 50 bra eller måste jag köpa mig ett extra slutsteg i framtiden? Hoppas jag blir nöjd... Postad 27 December 2004 - 16:22
Hej
Jag undrar om någon av er vet om det är någon skillnad mellan 330 och 507. Jag skall köpa en av dem och har sett att 507 fortfarande finns att köpa. Hoppas på snabbt svar. Postad 27 December 2004 - 16:32
330 har 35 amp, 507 LE har 30 amp dvs de är ganska jämbördiga, 7 slutsteg, EzSet etc! Ta den som är billigast är mitt råd!
Redigerat av Viggen, 27 December 2004 - 16:33. Postad 27 December 2004 - 20:49 stäng av med standby, håll in ">"-knappen längst till höger under luckan, slå på och släpp den så står versionsnumret i displayenHade du ? Postad 28 December 2004 - 00:05
Ok jag kollade min version det är 4.0,dags att uppgradera med andra ord.
Postad 28 December 2004 - 07:45
Hej
Då har man uppgraderat sin AVR630. Det gick bra, inga verifieringsfel som en del har upplevt enligt avsforum.com. Använde Windows XP. En liten fundering dock. När man ställer in storleken på sina högtalare har man ju oxå valet att välja delningsfrekvens (x-over eller nåt sånt). Välj x-over, ställ in delningsfrekvenserna och lämna menyn. När man sedan öppnar menyn igen så är återigen den första fliken aktiv, där man istället anger storlek på högtalarna. Är det logiskt att man ställer in högtalaren som stor och samtidigt kan bestämma delningsfrekvens?. Kan nån verifiera med sin ej uppgraderade AVR630 /Joachim Postad 28 December 2004 - 08:35
Det stämmer, de var tidigare "utgråade" om man ställde in högtalarna som large, med undantag för frontarna. Rimligtvis borde de fortfarande ignoreras nu, men det känns ju lite skumt.
Postad 28 December 2004 - 08:38
En annan sak. När man ska reset:a förstärkaren efter uppgraderingen så står det in uppgraderings-instruktionerna att man ska hålla in surr-mode och tune-mode samtidigt men det stämmer inte. I den riktiga manualen står däremot surr-mode och rds, då funkar det.
Postad 29 December 2004 - 07:45
Hej.
Jag har bestämt mig för AVR430 så den biten är klar men nu funderar jag på ett par andra saker. 1. Är det någon som kör multi room och hur fixar man det andra ir-ögat och vad kostar det? 2. Jag är lite sugen på SACD och då måste jag köpa något annat än DVD22. Är jag ute och cyklar om jag köper en Pioneer 575? Jag tror att det inte går att höra någon skillnad om man kör med digitqal signal till förstärkaren. Är det någon som har provat och funkar det med HK om man kör sex sladdar för det går väl inte med Opto/Coax? 3. jag tänkte placera AVR430 i ett rätt trångt utrymme uppåt någon centimeter bara. Kommer det att fungera eller kommer den att stänga av pga överhettning. Jag bryr mig inte så mycket om den blir varm/het men jag vill inte att fläkt(den har väl fläkt?) går igång och stör eller att man får driftstörningar. Postad 29 December 2004 - 12:03
Inte säker på hur det är på x30 serien men min H/K 5550 blir het, riktigt jäkla het på ovansidan, så lite mer utrynne än en cm skulle iallafall jag rekomendera. Postad 29 December 2004 - 12:25
Ja min 430 kan bli riktigt varm,om man har låtit den jobba igenom några filmer.
Postad 29 December 2004 - 15:32 Jodå, jösses va den spyr ifrån sig varmluft.. stänger sällan av grejjer men nu måste jag nästan börja göra det.. har liiite för trång möbel oxå, skulle definitivt behöva ändra på de.. Postad 31 December 2004 - 12:40
Hej alla,
har en lite fråga som nån kanske kan svara på. Har funderat lite på hur man ska använda mp3dekodern i min avr-430. Finns det stationära dvd spelare som kan skicka en "raw" digital mp3 ström till förstärkaren, eller nån annan typ spelare? Eller kanske det mest användbara, kan man på nått sätt fixa till så att datorn(winamp?) skickar en "raw" digital mp3 ström till förstärkaren?. Jag har en spdif ut från datorn(c-media 8738). Det skulle ju vara kul om man kunde få till detta, då jag misstänker att mp3 kvaliten skulle bli lite ett strå vassare. Tack /David Postad 02 January 2005 - 09:52 Hej, Jag har tidigare skickat en fråga till HK och fick följande svar; "Hej Ralph, För att avkoda MP 3 i din receiver, behöver du ett ljudkort som inte gör om MP 3 signalen till realtid, vilket de flesta gör. Du kan också ta ut signalen igenom USB utgången, men då behöver du en Transkoder för att koppla den till digitalingången på receivern. Vi har tidigare haft en sådan i vårt sortiment DAL 150 ca:pris 1500 skr. Hälsningar Lars-Olov" Så om det bara är ljudkortet som har betydelse och inte mp3 spelaren som man använder i datorn. Så får man väl köpa ett ljudkort till med digitalutgång som klarar det, eller köra med USB lösningen. Om det är någon annan som har någon info om detta så skriv gärna. Ralph [edit - stavfel] Redigerat av RalphA, 02 January 2005 - 09:54. Postad 02 January 2005 - 20:24
Såja, då är 630 uppgraderad, både CPU och DSP..
Mina inställningar för Com1 porten var, 9600, 8, N, 1, Xon/Xoff. Vet inte om porten på H/K'n klarar högre hastigheter än 9600, testade aldrig. Det tog ca 1,5 tim med allt. Och det stämde som JohannesG skrev om reset kommandot. Nu ska vi kalibrera igen... Postad 06 January 2005 - 00:38
Ok, men det jag inte riktigt fattar är hur man från datorn startar/skickar en MP3 fil i "raw-format" direkt till recievern UTAN att datorn själv startar igång typ MediaPlayer? Jag har själv funderat på hur MP3 avkodningsfunktionen egentligen fungerar i min 430. Är den mycket bättre på något sätt än de som finns i datorn? Postad 06 January 2005 - 01:38
Det går nog inte att spela upp en MP3-fil utan att starta en mediespelare på datorn, men något som går att göra för att få ut en orörd mp3-signal är att köpa ett ljudkort som klarar av kernel streaming och som också har S/PDIF ut, och sedan använda en spelare som klarar av kernel streaming (www.foobar2000.org). Man kan då få ut en icke omsamplad PCM ström i 44,1khz. Lite mer finns att läsa i denna tråd: https://www.minhembi...t=0&searchtime= (handlar dock mest om DTS samt AC3) Postad 06 January 2005 - 11:08
Polaren är intressad av att köpa en 330, och nu är det så att vi ska till Hawaii om 2 veckor, och då såg jag att i USA kan man göra lite klipp, tex kunda man hitta en 330 för ca 3000 spänn nu när dollar är svag...kommer inte ihåg vart, men iaf billigare än i Sverige.
Men så är det det där med volten. Hur löser man det och är det snordyrt, såpass att det inte är lönsamt att köpa någon förstärkare där? För de har väl 120 volt och vi 220 eller? Ciao! //lux Postad 06 January 2005 - 13:23
Hej,
Hittade svar på våra frågor angående ljudkort i denna tråden; https://www.minhembi...=30&searchtime= Jetboy har i slutet av sidan skrivit en bra text om Gainward Hollywood@Home 7.1 Finns här http://www.komplett....=122106&cks=PRL Postad 07 January 2005 - 14:46
Har hört men ej fått 100% bekräftat att om man kör mjukvaruuppgraderingen för AVR 630 på en AVR 430 ska man få en 430 som kan behandla HDCD signaler - ska tydligen fungera.
Detta är den enda egentliga stora skillnaden på dessa 2 receivers men dessa har samma kretsar varför mjukvaran var enda skillnaden. Någon som har provat? Funderar lite på det själv... Postad 07 January 2005 - 15:39
Låter skumt tycker jag, speciellt då min kom från fabrik med senaste firmware..
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |