Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Panasonic PV60 / PV600 *

5878 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Panasonic Viera TH-37PV60 (TV) 2 8,21 (18) Inga priser
Panasonic Viera TH-42PV60 (TV) 1 9,28 (274) Inga priser
Panasonic Viera TH-42PV600 (TV) 1 8,93 (13) Inga priser
Panasonic Viera TH-37PV600 (TV) 1 (0) Inga priser
Panasonic Viera TH-50PV600 (TV) 1 8,86 (6) Inga priser
Panasonic Viera TH-42PX600 (TV) 1 (0) Inga priser
Panasonic Viera TH-50PV60 (TV) 1 9,31 (12) Inga priser
53 relaterade trådar
LG 42PC1RR vs Panasonic TH 42PV60E (122 inlägg) 11 år sedan
TV-apparater med inbyggd digitaltuner (186 inlägg) 14 år sedan
Panasonic PV45/PV60 - trasig - vertikal lysande linje (4 inlägg) 14 år sedan
Panasonic PV60 42" (28 inlägg) 14 år sedan
MIn tv dog, Panasonic TH-37PV60EH (0 inlägg) 14 år sedan
Panna PV60 Konfiguration (251 inlägg) 15 år sedan
Magentabrus på Panasonic TH-42pv60e (41 inlägg) 15 år sedan
Windows 7 & Panasonic PV60 (7 inlägg) 15 år sedan
Panasonic TH42PV60 samt Logitech Harmony 785 (31 inlägg) 15 år sedan
Pixelmappat (81 inlägg) 15 år sedan
PC och plasma (6 inlägg) 16 år sedan
Panasonic Pv60 ingen bild på hdmi (8 inlägg) 16 år sedan
Hjälp! YCbCr 4:4:4, 4:2:2, HDMI RGB Range? (21 inlägg) 16 år sedan
Anslutning grafikkort till plasma (5 inlägg) 16 år sedan
Fläktproblem med Panasonic PV60 (21 inlägg) 17 år sedan
panasonic th-50pv600 eller pioneer 427xd (4 inlägg) 17 år sedan
Panasonic - TH-50PV60E (45 inlägg) 17 år sedan
radera denna tråd... (0 inlägg) 17 år sedan
Panasonic TH-50PV60E eller Philips 50PF7521D? (48 inlägg) 17 år sedan
Panasonic pv600 eller px70? (2 inlägg) 17 år sedan
Gästbok för pinkgoat ( inlägg) 18 år sedan
Panasonic PV60 vs FS Myrica VQ40-2 (5 inlägg) 18 år sedan
Panasonic pv60 vs. Hitachi 42PD8600 ? (87 inlägg) 18 år sedan
Panasonic TH-42PV60E kopplad till Dator/htpc (3 inlägg) 18 år sedan
Panasonic PV60 + Mac Mini ? (0 inlägg) 18 år sedan
Mormor vill ha en stor TV (20 inlägg) 18 år sedan
Problem vid pc-inkoppling o ljud (PV60) (4 inlägg) 18 år sedan
Plasma 50 tums kommer priserna gå ner? (4 inlägg) 18 år sedan
Samsung PS-42Q7H eller Panasonic TH-42PV60? (12 inlägg) 18 år sedan
LG 42PC1RR vs Panasonic TH 42PV60E (122 inlägg) 18 år sedan
PHILIPS 42PF5331 vs PANASONIC TH42PV60E? (7 inlägg) 18 år sedan
Brusig bild panasonic 42 pv60 (9 inlägg) 18 år sedan
Panna 37pv60 vs 42pv60 (8 inlägg) 18 år sedan
Panasonic TH-42PV60E vs. Sony KDL-40W2000 (5 inlägg) 18 år sedan
Bildprobs på min PV60 (11 inlägg) 18 år sedan
LG 42PC1R eller Panasonic PV60E ? (39 inlägg) 18 år sedan
Inställningar på panasonic th-pv 60 (0 inlägg) 18 år sedan
Pris på panasonic pv60 (10 inlägg) 18 år sedan
Pioneer PDP-427XD vs Panasonic TH-42PV600 (13 inlägg) 18 år sedan
Panasonic TH-42PX600 (8 inlägg) 18 år sedan
Val av TV i 15000kr klassen (5 inlägg) 18 år sedan
Konsultuppdrag (17 inlägg) 18 år sedan
Hur många fläktar skall det vara på panasonic pv60 (3 inlägg) 18 år sedan
Panasonic TH- 50PV600 eller Pioneer PDP-507XA (3 inlägg) 18 år sedan
pv60 vs pv600 (37 inlägg) 18 år sedan
Panna 42PV60 vs. LG 42PC1R* (8 inlägg) 18 år sedan
Förskjuten bild på nya "Pannan" (12 inlägg) 18 år sedan
PV600 (12 inlägg) 18 år sedan
Duger 1024x720 i upplösning? (27 inlägg) 18 år sedan
PV600 og Fotball VM not good (4 inlägg) 18 år sedan
LG 42PX5R lr. Panasonic TH-42PV60 vilken är bäst? (22 inlägg) 18 år sedan
PV60 eller M61? (16 inlägg) 19 år sedan
Panasonic TH-37PV60E (1 inlägg) 19 år sedan

Postad 21 april 2006 - 11:20

Robban58
  • Robban58
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0

Hej.

Efter att ha börjat med en ACER 37:a som jag retunerade veckan efter, gick på en LG R4 42:a och där var det fel på nät agget så den surra högt så jag skicka tillbaka dem med, köpte en 32: samsung LCD vilket var ett kanonköp men den var för liten :), då vart den samsung SH5 vilken var fel på den hetta över och det kröp i plasman!.

Nu har jag fått min Panasonic PV60 37:a, valde 37:an före 42:an då den passar bättre i siza till rummet. Den inte inte ful, snyggare än de felsta jag provat. dock var nog 32lcd snyggast :rolleyes:

Bild med analog TV med riktigt dåliga signaler, bra, över förväntan.
Bild DVD med hdmi, utmärkt!
Bild Xbox scart (standard) utmärkt!
Bild VHS scart (standard) väl godtjänd, vhs e ju inget att jämnföra med.
Att det är två hdmi e ju perfa då digitalboxen ska in!
Ljudet är bra men har surround så de e mer för slötittande.
Svärtan är SVART!
Färgerna är super!
Mesig fjärr, så det blir logitechs snygga istället.
Saknar att man kan med direkt knapp byta "färgläge".
Liiite högt "fläkt" eller brum... Men det är för att jag är så kräsen som jag hör de. Ska ringa panasonic så de får kirra det, för denna TV vill jag HA!

Ett mycket bra val, bra pris kontra pengarna, köpte min på technistore.se 18300 typ.
Har org foten, sticker ut lite framför tv'n, så den e inte sååå snygg :D men någon indra om 80i bredd, sure det funkar då det är samma fot till 37&42. Men min ska upp på vägg. Just nu kollar barnen på 5barn och 1sand troll, och varje gång man går förbi blir man fasinerad över bilden! Satte på hajar som hajar då den är färg intensiv som första test, wow skön bild! :lol:.

ITS A KEEPER!

<{POST_SNAPBACK}>

Hur hade du tänkt att Panasonic skulle "Kirra" fläktljudet? Jag har samma problem så det vore kul att höra om det överhuvudtaget går att påverka detta. Det kanske går att ställa ner fläkthastigheten lite i servicemenyn?

Postad 21 april 2006 - 11:31

Zelle
  • Zelle
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

Hur hade du tänkt att Panasonic skulle "Kirra" fläktljudet? Jag har samma problem så det vore kul att höra om det överhuvudtaget går att påverka detta. Det kanske går att ställa ner fläkthastigheten lite i servicemenyn?

<{POST_SNAPBACK}>

Sitter med Panasonic NU i tele :).
Vi får se vad de sägger.

Och jag har ju haft flera andra plasmor hemma med returnerat utan fläktöjud som hörs.
Så lade precis på. De sa att jag borde kontakta återförsäljaren för att se vad lösningen kan vara. trevlig kille på supporten och vi kom fram till att det ÄR fläktarna och att byta TV gör nog ingen skillnad på själva fläktljudet då dessa monteras samma vid tillverkning, kanske om man råkar få ytterligare ny revision :rolleyes:.
Min ide är att se till att den som servar byter fläktar till lågvarvade eller sätter motstånd på dem (som i PC) alternativt så gör man det själv om man vågar.

Enligt teknikern så vet han inte om det finns i service menyn, skrev den precis och ska spana lite.

Så inget positivt utan bara lite lulllull snack

Postad 21 april 2006 - 12:00

nordic111
  • nordic111
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Jag har oxå problem med surrande ljud.....

Som det dryftats om tidigare i forum om PV60 så tycker jag inte att mitt surrande kommer från fläktarna utan från nån annanstans. Ljudet varierar med ljuset på bilden.

Ljus/vit bild= HÖGT surrande/brummande

Mörk bild= Mycket svagt surrande

Min återförsäljare har tagit tillbaka tv:n och jag hoppas att de fixar problemt eller byter ut tv:n.

Det verkar ju finnas de som har en 37:a som är knäpptyst så jag kommer inte acceptera att ljudet ska vara där.....

Postad 21 april 2006 - 12:13

Robban58
  • Robban58
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0

Jag har oxå problem med surrande ljud.....

Som det dryftats om tidigare i forum om PV60 så tycker jag inte att mitt surrande kommer från fläktarna utan från nån annanstans. Ljudet varierar med ljuset på bilden.

Ljus/vit bild= HÖGT surrande/brummande

Mörk bild= Mycket svagt surrande

Min återförsäljare har tagit tillbaka tv:n och jag hoppas att de fixar problemt eller byter ut tv:n.

Det verkar ju finnas de som har en 37:a som är knäpptyst så jag kommer inte acceptera att ljudet ska vara där.....

<{POST_SNAPBACK}>

Jo, men "knäpptyst" kan ju tolkas olika beroende på vilka referenser man har, en del har andra ljud från tex ventilation som döljer tv-ljudet.Jag har iofs högt ventljud i min lägenhet men likförbannat hör jag tvns fläktar ändå.

Postad 21 april 2006 - 12:16

mange1971
  • mange1971
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Jag har inga som helst problem med ngt. fläktljud, dom surrar till lite när man knäpper igåg tvn för att sen tystna i stort seett helt.
Provade igår att "muta" ljudet och försöka lyssna efter fläktljud, men hörde inget vare sig jag satt en meter ifrån eller om jag satt längre ifrån... Och jag har inte en massa "buller" som stör eller dränker ljudet i min lägenhet.

Postad 21 april 2006 - 12:23

nordic111
  • nordic111
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Ja, "knäpptyst" som definition är ju upp till lyssnarens öra....

men man ska inte behöva höja ljudet för att inte höra surret.....

Postad 21 april 2006 - 12:32

Robban58
  • Robban58
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0

Jag har inga som helst problem med ngt. fläktljud, dom surrar till lite när man knäpper igåg tvn för att sen tystna i stort seett helt.
Provade igår att "muta" ljudet och försöka lyssna efter fläktljud, men hörde inget vare sig jag satt en meter ifrån eller om jag satt längre ifrån... Och jag har inte en massa "buller" som stör eller dränker ljudet i min lägenhet.

<{POST_SNAPBACK}>

Har du 37" eller42"? En teori är att det är större=lågvarvigare fläktar i 42" som därmed hörs mindre.

Postad 21 april 2006 - 12:32

Zelle
  • Zelle
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Nordic o Mange, precis min mening, det ska ju inte höras något! Bra! Ville mer eller mindre veta om det fanns de med tyst ljud. Mail till återförsäljaren skapas i nuet.

Postad 21 april 2006 - 12:35

Robban58
  • Robban58
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0

Nordic o Mange, precis min mening, det ska ju inte höras något! Bra! Ville mer eller mindre veta om det fanns de med tyst ljud. Mail till återförsäljaren skapas i nuet.

<{POST_SNAPBACK}>

Följer detta med intresse,berätta gärna vad du får för svar.

Postad 21 april 2006 - 12:39

Nebo
  • Nebo
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Ingen aning. Har bara läst en massa recensioner på nätet och sett vad andra tycker om den.

Någon måste väl ha koll på det här? :)

Postad 21 april 2006 - 12:45

Zelle
  • Zelle
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Följer detta med intresse,berätta gärna vad du får för svar.

<{POST_SNAPBACK}>

Mail skickat, och jag har haft mycket bra kontakt med dem så jag tror inte de strular, på något sätt vet jag att jag som konsument har rätt att få korrekt produkt eller reklamera! :) Återkommer när jag vet mer

Postad 21 april 2006 - 13:21

Wizeguy
  • Wizeguy
  • Lärjunge

• 428 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Min är lika dan ,hör fläktarna i ca 3sekunder just när man slår igång tvn ...hur är det för er som har "högljudda fläktar" ,varvar de överhuvudtaget ner efter påslag !!??

Postad 21 april 2006 - 13:25

nordic111
  • nordic111
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Som sagt, jag hör precis som de flesta bara fläktarna ca 3 sek när jag startat tv:n, sen hör jag inget från dom, kanske pga den andra ganska högt surrande ljudet som kommer ungefär mitt på tv:n om jag lyssnar bakifrån.

Sätter man örat mot fläktarna så hör jag dom men mycket svagt och med konstant varvtal och ljudvolym...

Postad 21 april 2006 - 13:31

jeppeknaster
  • jeppeknaster
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0
Bättre tvapparater kommer att komma i all evighet så om man hela tiden ska vänta på någor bättre så kan man få vänta livet ut.
Läs omdömena om tvn här på prisjakt istället för att leta tester. För mig smäller 50 "vanliga" användares omdömen betydligt högre än 1 "oberoende" test av tvn. Fundera inte så mycket, köp den, du kommer inte att ångra dig. Den är grym.
/jeppe

Postad 21 april 2006 - 13:52

Grasshopper
  • Grasshopper
  • Lärjunge

• 327 inlägg
  • 0
Jag hör mina fläktar vid ljusa bilder. Ställde mig vid örat mot en fläkt och bytte kanal ett par gånger och ljudet varierar hela tiden. Är inte säker på att det går att åtgärda detta problem eller om jag ens orkar fixa det..

Postad 21 april 2006 - 14:06

Zelle
  • Zelle
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Surr av ljusa-mörka bilder skiftet är normalt det är plasman som jobbar, men detta är inte alls i närheten, det ÄR konstant högt surr hos mig, och är sval som kylskåpet känns lite onödigt :) stoppar in en tändsticka emellan så länge :rolleyes: (skoja bara jue! :D )

Postad 21 april 2006 - 14:15

Ticalo
  • Ticalo
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0
Finns 3 tester länkade som du hittar i produkt infon.

Redigerat av Guppa, 21 april 2006 - 22:17.

Postad 21 april 2006 - 14:20

Ticalo
  • Ticalo
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0
hmm hur hör ni ljudet? Jag hör inte nått ljud om jag inte typ står ca 20cm med örat på baksidan av tvn.

Fick min tv igår från service och de säger att det är inget fel och det är så på alla apparater?
Det var pga 4 släckta pixel rader via vga.
Men det fungerade bra via dvi-hdmi.

Så alla ni som äger pv60 har ni också 4 släckta pixelrader längst ner och 1 rad längst till höger? Eller snackar de ba skit för att slippa jobba?

Redigerat av Ticalo, 21 april 2006 - 14:23.

Postad 21 april 2006 - 14:23

mange1971
  • mange1971
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Jag har en 42"

Postad 21 april 2006 - 15:09

Zelle
  • Zelle
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

hmm hur hör ni ljudet? Jag hör inte nått ljud om jag inte typ står ca 20cm med örat på baksidan av tvn.

Fick min tv igår från service och de säger att det är inget fel och det är så på alla apparater?
Det var pga 4 släckta pixel rader via vga.
Men det fungerade bra via dvi-hdmi.

Så alla ni som äger pv60 har ni också 4 släckta pixelrader längst ner och 1 rad längst till höger? Eller snackar de ba skit för att slippa jobba?

<{POST_SNAPBACK}>

Inga släckta pixlar, en 37:a, bara högt fläkt oljud! Bild o ljud annars urbra!
*avaktar svar från technistore fortfarande*

Redigerat av Zelle, 21 april 2006 - 15:10.

Postad 21 april 2006 - 18:30

Robban58
  • Robban58
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Min är lika dan ,hör fläktarna i ca 3sekunder just när man slår igång tvn ...hur är det för er som har "högljudda fläktar" ,varvar de överhuvudtaget ner efter påslag !!??

<{POST_SNAPBACK}>

Jo,dom varvar ner efter 3 sekunder,men jag upplever att fläktarna låter mer när tvn stått på ett tag.

Postad 21 april 2006 - 22:15

nordic111
  • nordic111
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Ja, det kan jag hålla med om. Fläktarna tystnar helt efter 3 sek, sen efter ett tag (vet ej exakt men iaf nån timme) tycker jag att de då och då låter mer.

Det stora problemt är i alla fall för mig det surrande ljudet vid olika ljusstyrka på bilden, har ej fått svar från service ännu, återkommer senare...

Postad 21 april 2006 - 22:34

mrdollar
  • mrdollar
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Om man går in på tyska sidan på Panasonic så har de 1 juni som releasedatum för hela 600-serien.

http://www.produkte....ma-Bildschirme@

Redigerat av mrdollar, 21 april 2006 - 22:39.

Postad 21 april 2006 - 22:47

Grasshopper
  • Grasshopper
  • Lärjunge

• 327 inlägg
  • 0

Grabbar, satt och spelade Xbox360-spelet Dead or Alive 4 i ett par timmar på PV60n igår kväll. När jag efteråt slog över till TV syntes livsmätarna svagt i det svarta. Stressen var förstås påtaglig, men lyckligtvis var problemet borta dagen efter när jag vaknade.

Kan tilläggas att jag kör dynamisk med ganska hög kontrast, då det blir riktigt härliga färger i TV-spel.

Är det här en risk? Är det normalt? Bör jag ändra några inställningar?

<{POST_SNAPBACK}>

Fan fan fan, spelade Burnout Revange PS2 nyss och lät en stillbild stå på i 10 min, stängde sedan av enheten och bilden blev helt svart, och allt som fanns på biden satt kvar i det svarta! Det var inte så att det bara var en liten grej utan det var verkligen ALLT! Visst, svagt men om man står en halvmeter från TV´n med helsvart bild så syns det relativt tydligt.
Ska försöka få lite sömn nu, men om det är kvar imån så dör jag!
Hur är det med garanti/hemförsäkringar när det gäller sånt här?
Får man backup från inköpsstället eller är man "brännd"? :rolleyes: :)

Postad 22 april 2006 - 00:01

erik h
  • erik h
  • Lärjunge

• 366 inlägg
  • 0

Någon här som VET om gararantin gäller här för Panasonic inköpt i t.ex Tyskland?

<{POST_SNAPBACK}>

jag fick hem min från Tyskland nu i veckan och det medföljer ett garantibevis som heter "Pan European Guarantee" eller nåt likn. Jag har inte öppnat och kollat särskilt noga. Panasonics garanti gäller första året efter inköp ( i Sverige alltså), andra året får man vända sig till återförsäljaren. Då finns det nog risk att man kan åka på fraktkostnad åtminstone till inköpsbutiken om de är gnälliga. Jag har för mig att det finns nåt som heter www.konsumenteuropa.se eller likn (sök i butiksforumet) som kan hjälpa en om det är strul med utlandsköp inom EU

Postad 22 april 2006 - 01:13

Biohazard
  • Biohazard
  • Lärjunge

• 300 inlägg
  • 0

Grabbar, satt och spelade Xbox360-spelet Dead or Alive 4 i ett par timmar på PV60n igår kväll. När jag efteråt slog över till TV syntes livsmätarna svagt i det svarta. Stressen var förstås påtaglig, men lyckligtvis var problemet borta dagen efter när jag vaknade.

Kan tilläggas att jag kör dynamisk med ganska hög kontrast, då det blir riktigt härliga färger i TV-spel.

Är det här en risk? Är det normalt? Bör jag ändra några inställningar?

<{POST_SNAPBACK}>

Fan fan fan, spelade Burnout Revange PS2 nyss och lät en stillbild stå på i 10 min, stängde sedan av enheten och bilden blev helt svart, och allt som fanns på biden satt kvar i det svarta! Det var inte så att det bara var en liten grej utan det var verkligen ALLT! Visst, svagt men om man står en halvmeter från TV´n med helsvart bild så syns det relativt tydligt.
Får man backup från inköpsstället eller är man "brännd"? :rolleyes: :)

<{POST_SNAPBACK}>

Tror inte att det är något problem. Jag ser ofta svagt i det svarta det man sett innan man slår av TV:n & jag ser då inte nåt dagen efter. Dvs inget har "bränts fast".

Postad 22 april 2006 - 06:36

DrBosa
  • DrBosa
  • Lärjunge

• 280 inlägg
  • 0

Fan fan fan, spelade Burnout Revange PS2 nyss och lät en stillbild stå på i 10 min, stängde sedan av enheten och bilden blev helt svart, och allt som fanns på biden satt kvar i det svarta!

Skulle bli mycket förvånad om 10 min stillbild skapar permanenta inbränningar. Tror nog det är timmar med stillbild vi pratar om.

Postad 22 april 2006 - 10:34

Zelle
  • Zelle
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Kan tala om att jag vet nu att det är MITT fläkten som låter hos mig.
Provade att stoppa den med en liten sticka, hade tv'n avstängd, stoppade in stickan och satte på TV'n. Fläktarna varvar upp (de andra 2) och sen går ner i varv. nästan ohörbart.
Dock så stänger TV'n av sig efter 10sek som säkerhets åtgärd då mitten fläkten inte går runt. Man går bara stänga av med knappen och starta igen, utan stickan såklart. Och allt som vanligt. Bra då har man testat och då vet man, såklart kan man inte köra utan den, men den måste bytas ut!

Ni andra som har samma slags brum, testa de olika fläktarna.

Du som hade "plasma surr" det har jag med, men bara så det hörs när man lyssnar bakom. Hörs EJ från soffan.

Postad 22 april 2006 - 10:46

biofreak
  • biofreak
  • Lärjunge

• 377 inlägg
  • 0
Har precis fått min PV60, och är fruktansvärt nöjd...vilken bild det blev med pioneer 989 i 1080i....sjukt bra B)

Dock så är jag tveksam på om den tar 1080p eller inte. Några påstår att den gör det...i manualen står det att den inte gör det.

Hur ligger det till ?

Postad 22 april 2006 - 12:28

Nebo
  • Nebo
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Har precis fått min PV60, och är fruktansvärt nöjd...vilken bild det blev med pioneer 989 i 1080i....sjukt bra B)

Dock så är jag tveksam på om den tar 1080p eller inte. Några påstår att den gör det...i manualen står det att den inte gör det.

Hur ligger det till ?

<{POST_SNAPBACK}>

Vill också gärna veta det. Är det förresten någon som kan förklara skillnaden mellan 1080i och 1080p? :D

Postad 22 april 2006 - 12:54

induce
  • induce
  • Lärjunge

• 388 inlägg
  • 0

Hur ligger det till ?

<{POST_SNAPBACK}>

Vill också gärna veta det. Är det förresten någon som kan förklara skillnaden mellan 1080i och 1080p? :D

<{POST_SNAPBACK}>

Det finns olika typer av 1080i och 1080p. Den största skillnaden är att i är interlaced och p är progressiv. Vad det betyder i stort är att när en uppdatering sker med i-tekniken uppdateras bara udda eller jämna fält. Det sker aldrig en full uppdatering av hela bilden. Det som uppdateras kallas istället för ett fält (rakt översatt från field). Vid 1080p uppdateras hela bilden när uppdatering sker. Detta sker med olika frekvenser, 1080p24 t ex med 24 bilder per sekund, och 1080p60 med 60 bilder per sekund. Teknikerna är bra för olika sorters material.

Mer info:
http://en.wikipedia.org/wiki/Interlace
http://en.wikipedia....rogressive_scan

PS. De flesta skärmar är vitt jag vet numera progressiva så de måste genomföra någon sorts deinterlace-process före bilden visas om det är en i-signal.

Redigerat av induce, 22 april 2006 - 12:55.

Postad 22 april 2006 - 17:08

DrBosa
  • DrBosa
  • Lärjunge

• 280 inlägg
  • 0

Då det står i manualen att den inte tar 1080p är jag rätt säker på att den inte gör det heller.
Svårt att se skillnad mellan 720p och 1080i dock, jag märker inget alls.

Postad 22 april 2006 - 18:27

Unregisteredcf88adec
  • Unregisteredcf88adec
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0

Då det står i manualen att den inte tar 1080p är jag rätt säker på att den inte gör det heller.
Svårt att se skillnad mellan 720p och 1080i dock, jag märker inget alls.

<{POST_SNAPBACK}>

Det kanske beror på att tv:n skalar ner 1080i till tv:ns maximala upplösning!? (som är motsv. 720p)

Postad 22 april 2006 - 21:38

Unregisteredc953a7c3
  • Unregisteredc953a7c3
  • Veteran

• 1 515 inlägg
  • 0
Två fråga bara, hur är 37tummaren jämfört med 1080p acer lcd:n? Acern har bättre upplösning men är bildkvaliteten bättre p.g.a. det? Sen jag sitter ca 2m ifrån min 32tums crt tv, blir en 37tummare förstort ?

Postad 22 april 2006 - 21:41

Unregistered938088eb
  • Unregistered938088eb
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0

Två fråga bara, hur är 37tummaren jämfört med 1080p acer lcd:n? Acern har bättre upplösning men är bildkvaliteten bättre p.g.a. det? Sen jag sitter ca 2m ifrån min 32tums crt tv, blir en 37tummare förstort ?

<{POST_SNAPBACK}>

Den blir inte för stor, tror du kan köra på 42" också (jag har ca 2,5 till min 42")

Postad 22 april 2006 - 22:10

Unregisteredc953a7c3
  • Unregisteredc953a7c3
  • Veteran

• 1 515 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Den blir inte för stor, tror du kan köra på 42" också (jag har ca 2,5 till min 42")

<{POST_SNAPBACK}>

Jo, är jävligt sugen på en 42:a. Men hur är bilden från ca2m?

Postad 23 april 2006 - 08:43

Unregisteredcf88adec
  • Unregisteredcf88adec
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Såja då är 42:an beställd! B) velade länge om jag skulle vänta på pv600 men men.. Såg att det fanns flera olika rombstativ, ett lite högre (ST42PX500W) och ett lägre och fetare (ST42P600W) det sistnämda gör hela skillnaden tycker jag! Nån som har det lägre rombbordstativet och kan lägga upp bilder?? Annars får väl jag göra det när jag väl får grejorna!

Postad 23 april 2006 - 09:48

Unregistered938088eb
  • Unregistered938088eb
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Jo, är jävligt sugen på en 42:a. Men hur är bilden från ca2m?

<{POST_SNAPBACK}>

Den är bra om källan är bra. Analog tv är inte bra ens från 4 meters håll (jämfört mot crt).
HD material ser grymt bra ut från alla avstånd, t.o.m. en meter B) (Xbox360 är ett måste till denna tv).
DVD via Scart RGB blir bra men kunde vara bättre så HDMI spelare ska inhandlas.

Postad 23 april 2006 - 13:12

Unregisteredbd85427c
  • Unregisteredbd85427c
  • Användare

• 178 inlägg
  • 0
Hej
jag funderar på att mata min pv60 med en laptop, tror ni att det går att se en hd film smärtfritt utan hack ?? dom två som jag funderar på är

Acer Ferrari 4006 https://www.prisjakt...ukt.php?p=83073
Dell xps m1710 http://www1.euro.del...dhs1&l=sv&s=dhs

Snälla kan jag få lite experthjälp om det här, har inte lust att köpa grisen i säcken om ni förstår vad jag menar..

Postad 23 april 2006 - 14:51

Biomax
  • Biomax
  • Veteran

• 1 870 inlägg
  • 0
Har nu fått hem min Pv60, skall dra kablar , till min proje kör jag DVI kabel och 220 volts kablen i separata kabelrännor, ska jag göra det med Scart från digitalboxen och komponent från DVD,n till PV 60 också ?

Postad 23 april 2006 - 15:47

Unregisteredb0afcd9f
  • Unregisteredb0afcd9f
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Jag köpte en Panasonic S97 igår som jag kopplade till min PV60.
Jag kör med HDMI och undrar om nån annan gör detsamma?

Anledningen till att jag undrar är att jag vill veta om man kan styra p60 via s97 och tvärtom. Alltså att när jag klickar igång s97 så sätts strömmen igång på pv60 och den ställs automatiskt in på HDMI2 som jag har kopplat in i.. får det inte att funka med nån inställning jag provat och är tveksam till om det går. Fast det står i manualen till tvn att man kan styra "vissa panasonic produkter som dvd-spelare....... via HDMI 2 porten" Har för mig att det stod nått sånt iaf. :D

I övrigt är jag jäkligt nöjd.. Kanonbild via HDMI i 720P.. B)

Postad 23 april 2006 - 15:53

Unregistered938088eb
  • Unregistered938088eb
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0

Anledningen till att jag undrar är att jag vill veta om man kan styra p60 via s97 och tvärtom. Alltså att när jag klickar igång s97 så sätts strömmen igång på pv60 och den ställs automatiskt in på HDMI2 som jag har kopplat in i.. får det inte att funka med nån inställning jag provat och är tveksam till om det går. Fast det står i manualen till tvn att man kan styra "vissa panasonic produkter som dvd-spelare....... via HDMI 2 porten" Har för mig att det stod nått sånt iaf.  :D

I övrigt är jag jäkligt nöjd.. Kanonbild via HDMI i 720P..  B)

<{POST_SNAPBACK}>

Blir det stor skillnad när du skalar upp till 720P gentemot om du kör vanlig PAL upplösning från S97?
Får du overscan när du kör 720P?

Postad 23 april 2006 - 16:59

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

• 2 473 inlägg
  • 0
har sökt igenom tråden, men inte htitat någon information angående varför TH-37PV60 är taggad som "felanmäld"... vadan detta?

Panasonic TH-37PV60 (Plasma-TV)    4      17790:- Felanmäld

Postad 23 april 2006 - 19:22

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2 296 inlägg
  • 0

Får man backup från inköpsstället eller är man "brännd"?  :D  B)

<{POST_SNAPBACK}>

Det är väl fult att rekomendera men om du har drulleförsäkring i hemförsäkringen kan TVn ju alltid "råka" ramla ner från bänken å gå sönder jättemycket..... Men det är väl olagligt så det får man ju inte göra.
:D

Postad 23 april 2006 - 20:16

Unregisteredbd85427c
  • Unregisteredbd85427c
  • Användare

• 178 inlägg
  • 0

Anledningen till att jag undrar är att jag vill veta om man kan styra p60 via s97 och tvärtom. Alltså att när jag klickar igång s97 så sätts strömmen igång på pv60 och den ställs automatiskt in på HDMI2 som jag har kopplat in i.. får det inte att funka med nån inställning jag provat och är tveksam till om det går. Fast det står i manualen till tvn att man kan styra "vissa panasonic produkter som dvd-spelare....... via HDMI 2 porten" Har för mig att det stod nått sånt iaf.  :D

I övrigt är jag jäkligt nöjd.. Kanonbild via HDMI i 720P..  B)

<{POST_SNAPBACK}>

Blir det stor skillnad när du skalar upp till 720P gentemot om du kör vanlig PAL upplösning från S97?

<{POST_SNAPBACK}>

Har också en s97:a... och jag tror att det inte går att göra så det automatiskt hoppar in på hdmi1 eller 2 när du slår igång dvdn. det går nog däremot att styra en del via dvd dosan till pv60 och vice versa.... Ångrar inte en sekund dock att jag köpte s97. Det är en riktigt grym bild .. Har du köpt en ny hdmi kabel eller kör du via den som följde med?

Postad 24 april 2006 - 08:24

shille
  • shille
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
Ingen DIVX i Panasonic S97 ju!!! :blink:

Postad 24 april 2006 - 09:08

Unregisteredb0afcd9f
  • Unregisteredb0afcd9f
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

I övrigt är jag jäkligt nöjd.. Kanonbild via HDMI i 720P..  :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Har också en s97:a... och jag tror att det inte går att göra så det automatiskt hoppar in på hdmi1 eller 2 när du slår igång dvdn. det går nog däremot att styra en del via dvd dosan till pv60 och vice versa.... Ångrar inte en sekund dock att jag köpte s97. Det är en riktigt grym bild .. Har du köpt en ny hdmi kabel eller kör du via den som följde med?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag använder kabeln som följde med.. Blir det nån märkbar skillnad med annan kabel?

Shille >> Äh, jag har ändå datorn inkopplad till TV´n så då är DIvx funktionen rätt onödig. :ph34r:

Postad 24 april 2006 - 09:10

Unregisteredb0afcd9f
  • Unregisteredb0afcd9f
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

Anledningen till att jag undrar är att jag vill veta om man kan styra p60 via s97 och tvärtom. Alltså att när jag klickar igång s97 så sätts strömmen igång på pv60 och den ställs automatiskt in på HDMI2 som jag har kopplat in i.. får det inte att funka med nån inställning jag provat och är tveksam till om det går. Fast det står i manualen till tvn att man kan styra "vissa panasonic produkter som dvd-spelare....... via HDMI 2 porten" Har för mig att det stod nått sånt iaf.  :ph34r:

I övrigt är jag jäkligt nöjd.. Kanonbild via HDMI i 720P..  :D

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Skillnaden är rätt stor.. Mkt mindre flimmer o brus i 720.
Overscan, betyder det att bilden är förskjuten i överkant? Isf så har jag det inte.. :blink:

Postad 24 april 2006 - 09:53

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Tolkar det som att bildbehandlingen i PV60 suger alltså...suck.

Eller är det nån som är av annan åsikt? :blink:

Overscan = ytterkanter (såväl över, under och på sidorna) klipps mer eller mindre, kontrolleras lättast med ett testmönster från nån kalibreringsskiva.

Postad 24 april 2006 - 10:56

Unregisteredb0afcd9f
  • Unregisteredb0afcd9f
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Tolkar det som att bildbehandlingen i PV60 suger alltså...suck.

Eller är det nån som är av annan åsikt? :blink:

Overscan = ytterkanter (såväl över, under och på sidorna) klipps mer eller mindre, kontrolleras lättast med ett testmönster från nån kalibreringsskiva.

<{POST_SNAPBACK}>

Inget klipps bort, men däremot så trycks bilden ihop ca 2cm i alla kanter när man kör 720p..

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.