* Officiell tråd - TViX M-6500A *
7525 svar till detta ämne
Postad 06 April 2008 - 12:25
amko
-
amko
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Hej, Är det någon som vet något om TViX HD M-7000? Vad jag har läst ska det inte vara så stor skillnad mellan den och TViX HD M-6500?
En annan sak jag undrar är hur ni som har en 6500 har gjort med ljudet. Vilka högtalare ni använder och så. Och finns den någon samlad sida med tips om hur och till vad man kan använda en 6500/7000? Är ganska ny på detta så vill lära mg så mkt som möjligt innan jag köper nått.
Är tacksam för all hjälp! Tjo!
6500 och 7000 är samma produkt kan man säga. Skillnaden är egentligen enbart visuell, det vill säga att 6500-modellen är fyrkantig och gjord i plast men med front av borstad svart aluminium. 7000-modellen är cylinderformad och helt gjord i borstad svart anodiserad aluminium. Du väljer egentligen bara på designen dem två emellan.
Jag har mina kopplade till min gamla Yamaha RX-V470 via RCA-kontakten (vit och röd). Snart måste jag fixa en riktig stereo där jag kan köra ljudet digitalt istället. Jag har ingen således ingen surround hemma, men jag har fyra gigantiska högtalare som tillsammans är drygt 1,70 höga tillsammans med två på vardera sidan om min TV. Jag kan nog blåsa hål på väggen bakom mig om jag vill.
Du har redan postat i den typ bästa tråden på Internet (i Sverige i alla fall) när det gäller TViX M-6500. Du kan också lägga ett bokmärke på följande länk, vilket är det officiella forumet för TViX-produkterna i Skandinavien:
http://forum.canman....isplay.php?f=49
Ok tack för det snabba svaret
Postad 06 April 2008 - 12:31
sean.wiklund
-
sean.wiklund
-
Veteran
-
-
2179 inlägg
Hej, Är det någon som vet något om TViX HD M-7000? Vad jag har läst ska det inte vara så stor skillnad mellan den och TViX HD M-6500?
En annan sak jag undrar är hur ni som har en 6500 har gjort med ljudet. Vilka högtalare ni använder och så. Och finns den någon samlad sida med tips om hur och till vad man kan använda en 6500/7000? Är ganska ny på detta så vill lära mg så mkt som möjligt innan jag köper nått.
6500 och 7000 är samma produkt kan man säga. Skillnaden är egentligen enbart visuell, det vill säga att 6500-modellen är fyrkantig och gjord i plast men med front av borstad svart aluminium. 7000-modellen är cylinderformad och helt gjord i borstad svart anodiserad aluminium. Du väljer egentligen bara på designen dem två emellan.
Jag har mina kopplade till min gamla Yamaha RX-V470 via RCA-kontakten (vit och röd). Snart måste jag fixa en riktig stereo där jag kan köra ljudet digitalt istället. Jag har ingen således ingen surround hemma, men jag har fyra gigantiska högtalare som tillsammans är drygt 1,70 höga tillsammans med två på vardera sidan om min TV. Jag kan nog blåsa hål på väggen bakom mig om jag vill.
Du har redan postat i den typ bästa tråden på Internet (i Sverige i alla fall) när det gäller TViX M-6500. Du kan också lägga ett bokmärke på följande länk, vilket är det officiella forumet för TViX-produkterna i Skandinavien:
Så lite så.  Kan väl tillägga att bra ljud, precis som bra bild är att föredra. När det kommer till ljud så har jag alltså inte surround, men jag krämar på så det känns i njurarna när jag kollar på film. Man ska ju höra alla små detaljer. Det finns så många som knappt har något ljud alls. Ljudet är ju 50 % av upplevelsen (eller något sådant enligt undersökningar), så man får inte glömma det. Det brukar vara därför film är bäst på bio, i jämförelse med kompisens 20"-TV hemma med monohögtalare. Snacka om att sabba upplevelser...
Postad 06 April 2008 - 12:41
amko
-
amko
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Så lite så. 
Kan väl tillägga att bra ljud, precis som bra bild är att föredra. När det kommer till ljud så har jag alltså inte surround, men jag krämar på så det känns i njurarna när jag kollar på film. Man ska ju höra alla små detaljer. Det finns så många som knappt har något ljud alls. Ljudet är ju 50 % av upplevelsen (eller något sådant enligt undersökningar), så man får inte glömma det. Det brukar vara därför film är bäst på bio, i jämförelse med kompisens 20"-TV hemma med monohögtalare. Snacka om att sabba upplevelser... 
Kan du rekommendera nått bra surround sytem till M-7000? Det behöver inte vara för dyrt
Postad 06 April 2008 - 12:43
sean.wiklund
-
sean.wiklund
-
Veteran
-
-
2179 inlägg
Så lite så. 
Kan väl tillägga att bra ljud, precis som bra bild är att föredra. När det kommer till ljud så har jag alltså inte surround, men jag krämar på så det känns i njurarna när jag kollar på film. Man ska ju höra alla små detaljer. Det finns så många som knappt har något ljud alls. Ljudet är ju 50 % av upplevelsen (eller något sådant enligt undersökningar), så man får inte glömma det. Det brukar vara därför film är bäst på bio, i jämförelse med kompisens 20"-TV hemma med monohögtalare. Snacka om att sabba upplevelser... 
Kan du rekommendera nått bra surround sytem till M-7000? Det behöver inte vara för dyrt 
Jag är inte rätt person att prata med där. Det är så mycket tycke och smak och det finns så många olika märken. Det vore smart om du tog dig till en butik och kollade vad de säger där om du ställer samma fråga.
Postad 06 April 2008 - 12:49
amko
-
amko
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Så lite så. 
Jag är inte rätt person att prata med där. Det är så mycket tycke och smak och det finns så många olika märken. Det vore smart om du tog dig till en butik och kollade vad de säger där om du ställer samma fråga.
Ok då ska jag göra så...tack än en gång!!
Postad 06 April 2008 - 13:12
PontiacMan
-
PontiacMan
-
Lärjunge
-
-
348 inlägg
Jag har min tvix kopplad till min nya Onyo TX-SR805 med en hdmisladd och ljudet är underbart när jag kollar film och bilden superb på min Panasonic px70.
Skall man köpa en stärkare idag så skall man välja en som har hdmi in för bild och ljud...
/P
Postad 06 April 2008 - 14:23
Unregistered1200
-
Unregistered1200
-
Amatör
-
-
64 inlägg
finns det en HDMI kabel i paketet?
Postad 06 April 2008 - 15:18
PontiacMan
-
PontiacMan
-
Lärjunge
-
-
348 inlägg
finns det en HDMI kabel i paketet?
Ja det finns en hdmi kabel med, men den är nog inte nån höjdarekabel. Jag köpte min tvix med ett erbjudande på dustin och fick då med en suprakabel...
Postad 06 April 2008 - 15:59
OGP
-
OGP
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Hei,
Har tenkt å kjøpe en 6500A. Men vil jo vente til problemene er løst med varme etc.
Har 7000A samme problem? Dvico bør jo teste den skikkelig før release.....siden 6500 var så dårlig.
Postad 06 April 2008 - 16:04
sean.wiklund
-
sean.wiklund
-
Veteran
-
-
2179 inlägg
Har 7000A samme problem?
Hei, Nej, 7000-modellen har inte samma problem.
Postad 06 April 2008 - 16:11
tommypeters
-
tommypeters
-
Veteran
-
-
2279 inlägg
men jag har fyra gigantiska högtalare som tillsammans är drygt 1,70 höga tillsammans
Drygt 40cm var, alltså...?
Postad 06 April 2008 - 16:22
OGP
-
OGP
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Har 7000A samme problem? Hei,
Nej, 7000-modellen har inte samma problem.
Så bra, når kommer den i salg? Ser den er lansert.
Postad 06 April 2008 - 16:58
sean.wiklund
-
sean.wiklund
-
Veteran
-
-
2179 inlägg
men jag har fyra gigantiska högtalare som tillsammans är drygt 1,70 höga tillsammans Drygt 40cm var, alltså...?
Det är ett par "Jamo XLN 25i" och ett par "JBL TLX 10 GI". Love 'em!
Postad 06 April 2008 - 17:45
peswe
-
peswe
-
Användare
-
-
149 inlägg
men jag har fyra gigantiska högtalare som tillsammans är drygt 1,70 höga tillsammans Drygt 40cm var, alltså...?
1,70 höga... wow, då måste det nog låta bra... ;-) Ett stort kabinett innebär inte automatiskt bra ljud. Lika lite som att en föstärkare med en massa "kilowatt" uteffekt per automatik låter bra.
Postad 06 April 2008 - 19:21
sean.wiklund
-
sean.wiklund
-
Veteran
-
-
2179 inlägg
1,70 höga... wow, då måste det nog låta bra... ;-) Ett stort kabinett innebär inte automatiskt bra ljud. Lika lite som att en föstärkare med en massa "kilowatt" uteffekt per automatik låter bra.
Ja, självklart. Hmm. Jag uttryckte mig väldigt väldigt kort och du läser knasiga saker ur mitt svar. Det är som att titta på en bil och säga att den är bra. I know. Tommy undrade mer om höjden så jag spann vidare. Vill du, så kan jag skicka specifikationerna och vilka priser de har vunnit. Eller så googlar du men de börjar bli gamla nu.  Kolla min bakgrund så inser du att jag har koll.  EDIT: Vad jag menade med höjden och så där, var mer att jag tycker att volymen spelar roll när man kollar på film. Men högvolym betyder inte per defintion att det är bra ljud, men får man njurarna att skaka, så har man nått nästan ända fram typ.  Volymen Helge...
Redigerat av sean.wiklund, 06 April 2008 - 19:24.
Postad 06 April 2008 - 20:01
Henke_s
-
Henke_s
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Nu är jag även en nöjd Tvix-ägare.
Men. Min Tvix har det problemet att klockan inte stämmer.
Det stör min dock inte alltför mycket.
Men min fråga är om det finns fler kända problem som går hand i hand med klockproblemet?
Kan det uppstå fler problem pga av det?
Annars så upplever jag min tvix problemfri!
*edit*
En till fråga. Jag tog en gammal disk med saker på och stoppade in i Tvixen. Nu vill jag formatera disken.
Kan man göra det i Tvixen på någotvis, eller måste jag ta ur disken och göra det i datorn?
Redigerat av Henke_s, 06 April 2008 - 20:06.
Postad 06 April 2008 - 20:29
peswe
-
peswe
-
Användare
-
-
149 inlägg
Ja, självklart. Hmm. Jag uttryckte mig väldigt väldigt kort och du läser knasiga saker ur mitt svar. Det är som att titta på en bil och säga att den är bra. I know. Tommy undrade mer om höjden så jag spann vidare. Vill du, så kan jag skicka specifikationerna och vilka priser de har vunnit. Eller så googlar du men de börjar bli gamla nu. 
Kolla min bakgrund så inser du att jag har koll. 
EDIT: Vad jag menade med höjden och så där, var mer att jag tycker att volymen spelar roll när man kollar på film. Men högvolym betyder inte per defintion att det är bra ljud, men får man njurarna att skaka, så har man nått nästan ända fram typ. Volymen Helge...
Inget illa menat. Jag vet att det är bra högtalare. Kunde bara inte låta bli, när det i ditt inlägg såg ut som det viktiga var höjden på högtalarna...  Skulle en gång köpa en "bergsprängare" för att lätt kunna få med mig musiken till stugan. Försäljaren visade en modell och sa sen "Den här finns i flera trevliga färger". Kunde inte låta bli att svara: "Ja, jag har hört att de röda brukar låta bra"...
Redigerat av peswe, 06 April 2008 - 20:32.
Postad 06 April 2008 - 20:29
No_Jah
-
No_Jah
-
Användare
-
-
231 inlägg
Nu är jag även en nöjd Tvix-ägare. Men. Min Tvix har det problemet att klockan inte stämmer. Det stör min dock inte alltför mycket. Men min fråga är om det finns fler kända problem som går hand i hand med klockproblemet? Kan det uppstå fler problem pga av det? Annars så upplever jag min tvix problemfri!
*edit* En till fråga. Jag tog en gammal disk med saker på och stoppade in i Tvixen. Nu vill jag formatera disken. Kan man göra det i Tvixen på någotvis, eller måste jag ta ur disken och göra det i datorn?
Det enklaste när disken väl sitter i Tvixen är att koppla in tvixen till TV:n så sköts formateringen automatiskt .
Redigerat av No_Jah, 09 April 2008 - 12:22.
Postad 06 April 2008 - 20:43
sean.wiklund
-
sean.wiklund
-
Veteran
-
-
2179 inlägg
Skulle en gång köpa en "bergsprängare" för att lätt kunna få med mig musiken till stugan. Försäljaren visade en modell och sa sen "Den här finns i flera trevliga färger". Kunde inte låta bli att svara: "Ja, jag har hört att de röda brukar låta bra"... 
HAHAHAHA Underbart! Tack för bilden jag ser framför mig...
Postad 06 April 2008 - 21:30
Unregisteredabb40bc2
-
Unregisteredabb40bc2
-
Forumräv
-
-
785 inlägg
För den som inte tittar på förstasidan så ofta så kan jag meddela att det numera finns en artikel att läsa. https://www.minhembi...m/artiklar/1450Mvh Henrik
Postad 06 April 2008 - 21:51
ers
-
ers
-
Lärjunge
-
-
492 inlägg
För den som inte tittar på förstasidan så ofta så kan jag meddela att det numera finns en artikel att läsa. https://www.minhembi...m/artiklar/1450
Mvh Henrik
Mycket bra och informativt skrivet !! / Anders
Postad 07 April 2008 - 02:17
Hifi-Arne
-
Hifi-Arne
-
Lärjunge
-
-
329 inlägg
Hur mycket kostar Wlan-adaptern så att man kan köra trådlöst och vem säljer den?
Postad 07 April 2008 - 10:14
ferran
-
ferran
-
Användare
-
-
137 inlägg
Hur mycket kostar Wlan-adaptern så att man kan köra trådlöst och vem säljer den?
Tja jag brukar handla från http://www.dustinhome.se eller http://www.datorbutiken.comDustin skickar ut grejjor dan efter om dom har på lager och ordern inkom innan 14:00 dagen innan.
Postad 07 April 2008 - 10:24
frekje
-
frekje
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
För den som inte tittar på förstasidan så ofta så kan jag meddela att det numera finns en artikel att läsa. https://www.minhembi...m/artiklar/1450
Mvh Henrik
Bra artikel! Vad jag ALLTID saknar är GUI-bilder. Jag kollade på TVIX för något år sedan och det såg oerhört trist ut. Det känns oerhört viktigt att det ser lika snyggt ut på TVn som på utsidan av boxen, för mig är det en stor del av upplevelsen. Finns det någon samling pics på 6500? Kan man skinna/fixa med utseende?
Postad 07 April 2008 - 10:32
Unregisteredabb40bc2
-
Unregisteredabb40bc2
-
Forumräv
-
-
785 inlägg
Tack och bra feedback. Jag ska se vad jag kan göra ang. GUI-bilder. Då jag målat om hemma har det sett ut som stryk ett tag och det ville jag inte ha med på några bilder  Nu är det dock klart, så man kan ju passa på att visa upp sitt mästerverk
Något som låter väldigt trevligt, men som jag själv inte testat ännu är en mjukvara som gör precis det du efterfrågar. Du kan ersätta grafiken med egen och som jag förstått det anpassa det mest utseendemässigt. Då är det bara din kreativitet som sätter gränserna och eftersom den nu är högupplöst i menyerna blir det riktigt snyggt.
Mvh
Postad 07 April 2008 - 13:15
Rallymatte
-
Rallymatte
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Lämna era synpunkter till oss! Vi skickar regelbundet förslag till DViCO för firmware uppdateringar och vill veta mer om hur våra kunder använder sin TViX. Surfa vidare in på vår hemsida för att lämna era kommentarer, eller enbart klicka för det alternativ som passar bäst in på dina användningsområden 
Något som jag tycker att Dvico borde utveckla är musiklyssningen. T.ex när man kör en spellista och vill lyssna på en specifik låt (t.ex Dream Theater - A Change of Seasons) och sedan vill lyssna på en helt annan ( Pantera - Walk) så måste man börja gå igenom hela spellistan från A och sedan jobba sig igenom 100 sidor låtar. Vill man sedan ha en annan specifik låt så, ja.... Det måste väl kunna gå att fixa på ett smidigare sätt. Att man kan söka på något alfabetiskt sätt med hjälp av siffrorna (bokstäverna) på fjärren eller nåt sånt. Kanske är det bara jag som inte hittat funktionen. Och då måste jag också säga att Dvico måste anställa ny personal som skriver manualer. Manualen är helt ludermässig. Den säger ingenting.
Postad 08 April 2008 - 11:40
jsturess
-
jsturess
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Lite ny information angående den nya TViX 6500 enheterna. Enligt speditören kommer sändningen på tisdag nästa vecka, vi hade hoppats på en snabbare leverans med på grund av hög belastning hos speditören i Hong Kong blev den här sändningen försenad. Det är verkligen typiskt att det inte flyter på när det gäller en sådan kritisk sändning, men det är tyvärr inte mycket att göra än att bita ihop... Vi ber verkligen om ursäkt för allt detta trubbel våra kunder råkat ut för i den här soppan. Håll ut ett tag till, snart är enheterna utbytta!
Angående maskiner som finns ute i butik nu. Vi kommer under nästa vecka samla in dessa maskiner och byta ut dom mot nya enheter. Skulle tro att 2 veckor är lagom med tid för att butikerna ska hinna skicka tillbaka sina nuvarande maskiner och få in de nya.
Jaha.... Tisdag i dag CANMAN:s, har några 6500 kommit? eller har vi ännu mer otur? /Johan
Redigerat av jsturess, 08 April 2008 - 11:41.
Postad 08 April 2008 - 11:53
Canman Distribution AB
-
Canman Distribution AB
-
Användare
-
-
168 inlägg
Tyvärr ännu mer otur är jag rädd  Leveransen beräknas att komma in under morgon dagen. Beroende på vilken tid den kommer så hinner vi få iväg några nya TViX maskiner redan samma dag. Annars blir det torsdag och fredag som gäller för att byta ut maskinerna. Det är nära nu people, håll ut ett tag till bara... EDIT. Fick precis svar från vår speditör: Hej
Jag tullar den nu och lev. Onsdag förmiddag
Det innebär att vi kommer att jobba häcken av oss imorgon för att byta ut de maskiner vi fått in under den här och förra veckan. Rock on!
Redigerat av Canman Distribution AB, 08 April 2008 - 12:12.
Postad 08 April 2008 - 14:18
No_Jah
-
No_Jah
-
Användare
-
-
231 inlägg
Tyvärr ännu mer otur är jag rädd Leveransen beräknas att komma in under morgon dagen. Beroende på vilken tid den kommer så hinner vi få iväg några nya TViX maskiner redan samma dag. Annars blir det torsdag och fredag som gäller för att byta ut maskinerna. Det är nära nu people, håll ut ett tag till bara...
EDIT. Fick precis svar från vår speditör:
Hej
Det innebär att vi kommer att jobba häcken av oss imorgon för att byta ut de maskiner vi fått in under den här och förra veckan. Rock on!
Jag har inte sett att någaon har frågat hur många nya maskiner ni får och om dessa räcker för att byta ut dom ni har fått in från kunder för utbyte. Och om det blir knappt, kommer ni byta ut kundmaskiner inan ni skickar ut nya till butiker?
Postad 08 April 2008 - 14:23
Canman Distribution AB
-
Canman Distribution AB
-
Användare
-
-
168 inlägg
Tyvärr ännu mer otur är jag rädd Leveransen beräknas att komma in under morgon dagen. Beroende på vilken tid den kommer så hinner vi få iväg några nya TViX maskiner redan samma dag. Annars blir det torsdag och fredag som gäller för att byta ut maskinerna. Det är nära nu people, håll ut ett tag till bara...
EDIT. Fick precis svar från vår speditör:
Hej
Jag har inte sett att någaon har frågat hur många nya maskiner ni får och om dessa räcker för att byta ut dom ni har fått in från kunder för utbyte. Och om det blir knappt, kommer ni byta ut kundmaskiner inan ni skickar ut nya till butiker?
Vi kommer att få in tillräckligt med maskiner så det räcker. Nya leveranser är dessutom planerade, så det ska inte vara några problem. DViCO levererar snabbt
Postad 08 April 2008 - 15:11
ThePreToriaN
-
ThePreToriaN
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
Meddelar ni kollinummer på sändningarna?. Oftast brukar jag ju hämta ut innan avin kommer menar jag.
Postad 08 April 2008 - 15:42
Canman Distribution AB
-
Canman Distribution AB
-
Användare
-
-
168 inlägg
Meddelar ni kollinummer på sändningarna?. Oftast brukar jag ju hämta ut innan avin kommer menar jag.
Det tror jag inte vi kommer att ha tid med. Men de som vill ha sitt kollinummer kan skicka ett mail till [email protected] så kan dom säkert plocka fram det
Postad 08 April 2008 - 17:54
Henke_s
-
Henke_s
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Vad kan man egentligen göra för skoj med sin TviX förutom att kolla film?
Man kan pilla med gui builder och få ett fint bibiliotek.
Mer då?
Finns det möjlighet till torrentklient på disken?
Känns som att man borde kunna göra fler saker med sin TviX.
Postad 08 April 2008 - 20:09
Zip_thn
-
Zip_thn
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Hej,
Har satt in en 500GB HDD som fungerar utan problem när jag kopplar in TViX:en via usb till datorn. Den är formaterad i NTFS och jag har flyttat över lite filer.
Problemet är att när jag kopplar in TViX:en till TV:n så hittar den inte hårddisken! Det enda som jag kommer åt är mina nätverksdiskar som jag delat ut via net share.
Vad kan det vara för fel?
Hårddisk: Samsung HD501LJ (500GB/7200rpm/16M)
Mvh
Zip_thn
Postad 08 April 2008 - 21:22
Goeran
-
Goeran
-
Forumräv
-
-
601 inlägg
Hej,
Har satt in en 500GB HDD som fungerar utan problem när jag kopplar in TViX:en via usb till datorn. Den är formaterad i NTFS och jag har flyttat över lite filer. Problemet är att när jag kopplar in TViX:en till TV:n så hittar den inte hårddisken! Det enda som jag kommer åt är mina nätverksdiskar som jag delat ut via net share.
Vad kan det vara för fel?
Hårddisk: Samsung HD501LJ (500GB/7200rpm/16M)
Mvh Zip_thn
En ren gissning: Jag hoppas att du inte konverterat partitionen till dynamisk disk för det tror jag inte att TVIX klarar av. /Göran
Postad 09 April 2008 - 08:53
tommypeters
-
tommypeters
-
Veteran
-
-
2279 inlägg
Ett vanligt fel är också att glömma att "aktivera" disken.
Postad 09 April 2008 - 09:19
thewall
-
thewall
-
Lärjunge
-
-
381 inlägg
Hur lång tid tar det innan man får information om att skicka tillbaks sin Tvix? Mailade Canman i helgen?
Postad 09 April 2008 - 09:34
Canman Distribution AB
-
Canman Distribution AB
-
Användare
-
-
168 inlägg
Nu har sändningen precis kommit in till oss med de nya TViX 6500 enheterna. Vi kommer att arbeta så fort det bara är möjligt för att byta ut de maskiner som returnerats till oss.
Postad 09 April 2008 - 10:05
ThePreToriaN
-
ThePreToriaN
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
Finns det nån beskrivning vad som är uppdaterat på de nya Tvixarna rent konkret?. Är det versionen som säljs i Tyskland med Dummy och en ny komponent för klockan?.
Vad i övrigt är tillrättat?.
Redigerat av ThePreToriaN, 09 April 2008 - 10:05.
Postad 09 April 2008 - 10:17
Zugar
-
Zugar
-
Lärjunge
-
-
495 inlägg
Finns det några affärer som har fått sina Tvix M-6500A utbytta än, så man inte köper en av de "gamla"?
Postad 09 April 2008 - 10:27
Unregistered1daaefaa
-
Unregistered1daaefaa
-
Rookie
-
1 inlägg
Något jag inte sett i dessa trådar är det problem jag råkar ut för ideligen. På specifika ställen i
filmerna så hänger sig tvixen och det står bara "loading" på framsidan. Inga knapptryckningar hjälper
utan man måste starta om tvixen. Kör du samma film på samma ställe så händer samma sak igen, känns
alltså inte som ett värmeproblem eftersom tvixen kan vara helt nystartad när det inträffar. Detta händer på
alla möjliga filmer för mig, mkv, avi, etc. Någon som stött på problemet och vet vad det handlar om?
Postad 09 April 2008 - 10:27
Canman Distribution AB
-
Canman Distribution AB
-
Användare
-
-
168 inlägg
Finns det några affärer som har fått sina Tvix M-6500A utbytta än, så man inte köper en av de "gamla"?
Haha, inte än. Maskinerna har precis kommit in till vårt lager, vi är snabba men inte SÅ snabba  Tidigast imorgon kommer vissa butiker att få de nya maskinerna. ThePreToriaN. Vet ej, vi ansvarar enbart för den Skandinaviska marknaden.
Postad 09 April 2008 - 10:35
ferran
-
ferran
-
Användare
-
-
137 inlägg
Hur lång tid tar det innan man får information om att skicka tillbaks sin Tvix? Mailade Canman i helgen?
ja samma här fick detta "Tack för ditt mail, vi kommer skicka dig en fraktsedel för retur av din spelare." Detta var den 2 April exakt 7 dagar sedan, har fortfarande inte fått någon fraktsedel. Skickade en förfrågan till "var" fraktsedeln håller hus, fick då svaret "Fraktlapp är skickad till dig och du borde få den snarast om du inte redan fått den", detta var i måndags...fortfarande ingen fraktsedel. Sista förfrågan jag mailade Canman om blev svaret "Det kan ta upp till några dagar för posten att leverera vanliga brev. Avvakta någon dag till så får vi se om den dyker upp." Detta var igår, så jag antar att den borde komma imorgon ?! Kan det vara Danskarna som spökar nu när Sverige/Danmark ska slå ihop posten :-) Finns det nån beskrivning vad som är uppdaterat på de nya Tvixarna rent konkret?. Är det versionen som säljs i Tyskland med Dummy och en ny komponent för klockan?. Vad i övrigt är tillrättat?.
en kylfläns på cpu väl ?
Postad 09 April 2008 - 10:43
Unregisteredabb40bc2
-
Unregisteredabb40bc2
-
Forumräv
-
-
785 inlägg
Nu är min recension/artikel uppdaterad med några bilder på menyerna. Egentligen borde det vara skärmdumpar för att visa exakt hur de ser ut, men nu är det foton tagna irl Länk till artikeln
Postad 09 April 2008 - 10:48
frekje
-
frekje
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Tack och bra feedback. Jag ska se vad jag kan göra ang. GUI-bilder. Då jag målat om hemma har det sett ut som stryk ett tag och det ville jag inte ha med på några bilder Nu är det dock klart, så man kan ju passa på att visa upp sitt mästerverk 
Något som låter väldigt trevligt, men som jag själv inte testat ännu är en mjukvara som gör precis det du efterfrågar. Du kan ersätta grafiken med egen och som jag förstått det anpassa det mest utseendemässigt. Då är det bara din kreativitet som sätter gränserna och eftersom den nu är högupplöst i menyerna blir det riktigt snyggt.
Mvh
Låter mycket bra Henrik! Intressant med mjukvaran, finns det mer information om den någonstans? Kan det vara Tvix GUI builder*? Vidare hade jag givetvis önskat att det fanns en DVB-C tv-modul till Tvix så alla vi Comhem-rävar skulle kunna nyttja PVR-funktionen. Då hade det varit optimalt och samtidigt underbart skönt att dumpa Samsung-boxen. * http://www.avsforum....ad.php?t=951350
Postad 09 April 2008 - 10:52
madcat
-
madcat
-
Rookie
-
9 inlägg
Någon som har koll på hur man enkelt kopplar upp sin Mac med OSX Leopard mot Tvixen?
Postad 09 April 2008 - 11:07
Unregisteredabb40bc2
-
Unregisteredabb40bc2
-
Forumräv
-
-
785 inlägg
Ja, jag tror att det är GUI builder jag syftar på
Med tanke på den utveckling som är och speciellt nu när Sverige blir berikade med ett antal nya mpeg4-kanaler (som kräver abbonemangskort) så kan Tvixen plocka stora marknadsandelar genom att ta fram en kortläsare. Det finns ju redan usb-varianter av sådana till en dator, så jag tror inte att det är så långt borta. Egentligen "bara" en anpassad mjukvara som behövs.
Det tillsammans med förbättrad ljuddel skulle iaf. göra mig helt nöjd
Postad 09 April 2008 - 11:12
Zugar
-
Zugar
-
Lärjunge
-
-
495 inlägg
Haha, inte än. Maskinerna har precis kommit in till vårt lager, vi är snabba men inte SÅ snabba Tidigast imorgon kommer vissa butiker att få de nya maskinerna.
ThePreToriaN. Vet ej, vi ansvarar enbart för den Skandinaviska marknaden.
Skulle vara kanon om ni uppdaterade här vilka (affärer) samt när de har endast de "nya" i lager  Har väntat tills nu med mitt köp så  Sen hade jag en liten fråga också kan jag koppla in Tvixen till min Marantz SR7002 och få ut både ljud och bild genom hdmi kabeln?
Redigerat av Zugar, 09 April 2008 - 11:25.
Postad 09 April 2008 - 12:27
No_Jah
-
No_Jah
-
Användare
-
-
231 inlägg
Finns det nån beskrivning vad som är uppdaterat på de nya Tvixarna rent konkret?. Är det versionen som säljs i Tyskland med Dummy och en ny komponent för klockan?. Vad i övrigt är tillrättat?.
Här kan du se bla. lite bilder på vad som har gjorts med dom "nya" maskinerna: http://www.mpcclub.c...o...pic&t=16119
Postad 09 April 2008 - 13:54
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|