* Officiell tråd - Popcorn Hour A-100 *
Popcorn Hour A-100
(Mediaspelare)
|
5
|
(199)
|
Inga priser | |
Popcorn Hour A-110
(Mediaspelare)
|
5
|
(97)
|
Inga priser |
Postad 06 February 2008 - 21:30
Postad 06 February 2008 - 21:57
http://www.prylporta..._MKF760.dbp.asp
Postad 06 February 2008 - 22:20
såg på nån skärmdump nånstans en massa olika utseenede på myihome servern (alltså det som visas på tvn).... skins typ men jag hittar ingen info nånstans om skins till denna ??? finns det eller vad har jag sett för något ???
Ingen aning om myIhome, men llink är byggt för att kunna göra egna (eller använda andras) skins efter eget tycke och smak.
Ah, såg precis på NMT-forumet att det kommit ett skin-hack (och mer än så!) till den interna Gaya-servern i PH'n!
http://www.networked...opic.php?t=1640
Redigerat av dc11ab, 06 February 2008 - 22:35.
Postad 06 February 2008 - 22:24
Ok Tack för snabba svar. Nu är det bara värmenojan kvar. Kikade lite på http://www.networked...i...asc&start=0 och den ser ju somsagt ut att bli bra varm
Fast även utan disk iofs.
En kompromiss är ju att köra en 5400 rpm disk, de bör ju ändå vara tillräckligt snabba. Flaskhalsen kommer ju fortfarande alltid vara någon annanstans menar jag. Men då måste man väl ta en pytteliten 2,5 tums tillsammans med nån skum adapter för att passa på en 3,5 tums plats? Jag hittar inga 3,5" diskar på 5400 rpm, fanns det inte det förr?
Jag har aldrig haft värmeproblem med min A-100. Har ingen disk i.
Tror marknaden är ganska liten för 5400 PATA nuförtiden, kolla på NMTs forum om olika disklösningar, för- och nackdelar, erfarenheter från folk som installerat olika typer av lösningar mm.
Ställ dig själv frågan: måste jag ha en disk i?
Postad 06 February 2008 - 22:32
Läste om att se tv-serier i hd-format direkt på nätet, skulle det gå att se på dem med PCH:n ? Läs vidare på länken
http://www.prylporta..._MKF760.dbp.asp
Halvsuspekt upplägg. Men oavsett lagligheten och tillförlitligheten så bör du testa din uppkoppling först.
Om du kan köra HD-klipp på t ex Apple.com utan några som helst hack är sannolikheten stor att du kan köra något annat högupplöst över nätet också.
Postad 06 February 2008 - 23:04
Ok Tack för snabba svar. Nu är det bara värmenojan kvar. Kikade lite på http://www.networked...i...asc&start=0 och den ser ju somsagt ut att bli bra varm
En kompromiss är ju att köra en 5400 rpm disk, de bör ju ändå vara tillräckligt snabba. Flaskhalsen kommer ju fortfarande alltid vara någon annanstans menar jag. Men då måste man väl ta en pytteliten 2,5 tums tillsammans med nån skum adapter för att passa på en 3,5 tums plats? Jag hittar inga 3,5" diskar på 5400 rpm, fanns det inte det förr?
Jag satte i en 40x40 mm fläkt i min PCH för säkerhets skull. Jag kopplade så att jag kan växla med en strömbrytare på baksidan mellan 5 och 12 volt (fläkten är för 12v). När jag kör på 5v hör man inte fläkten alls.
Jag kör med intern hd, och lådan känns svalare sen jag satte in fläkten. Jag rymde dock inte fläkten ovanför processorn, utan satte den snett bakom den så att den blåser rakt upp och ändå skapar luftflöde genom lådan.
Postad 06 February 2008 - 23:11
Mjo, nu kanske jag ändrat mig igenOk Tack för snabba svar. Nu är det bara värmenojan kvar. Kikade lite på http://www.networked...i...asc&start=0 och den ser ju somsagt ut att bli bra varm
Jag har aldrig haft värmeproblem med min A-100. Har ingen disk i.
Tror marknaden är ganska liten för 5400 PATA nuförtiden, kolla på NMTs forum om olika disklösningar, för- och nackdelar, erfarenheter från folk som installerat olika typer av lösningar mm.
Ställ dig själv frågan: måste jag ha en disk i?
Har kikat lite på NAS också, som jag fattat det som väl är hårddiskar man kan koppla direkt till nätverket? Det kanske hade varit en annan lösning. Då kan man ju ändå ställa den vid datorn i ett annat rum, koppla till routern och ändå få tillgång till den från PCH väl?
Vad tror ni om den här?
https://www.prisjakt...kt.php?p=167340
Den har ju både ethernet och usb 2 (+ firewire) vilket är käckt då det går snabbat att kopiera grejer till den från datorn. Eller sitter jag i samma sits sen igen om jag använder samba för att komma åt filerna på nätverksdisken?
Kan man ju iofs ha den vid PCH istället men då blir det ju inte lika tyst
Anledningen till att jag vill ha en disk är väl för att man ska slippa ha igång datorn om man vill. Samtidigt som jag tänkt ha det tyngsta HD materialet på denna så man slipper försöka sätta upp ett system på datorn så man kan streama tillräckligt fort. Jag har inga problem att "planera" lite och vänta en kvart för att kopiera över något till den interna disken innan jag tittar som det ser ut nu iaf.
jershag -> smart, jag tror jag såg bilder på det på NMT forumet, det var väl du som lagt upp lite där, med fläkten lixom i hörnet
Och det fanns ett par 3 pins ström pluggar på moderkortet i PCH va? Eller måste du dra strömmen till fläkten själv på nåt vänster? Isåfall hur? Det borde ju inte vara så svårt att montera in en liten 5V fläkt inuti lådan själv, det klarar nog tom jag, men vill gärna slippa borra eller klippa upp massa hål i chassit
Redigerat av Luzer, 06 February 2008 - 23:16.
Postad 06 February 2008 - 23:43
Streamar 720p filmer i h264 utan problem över SMB.
//Fredrik
Streamar 1080p filmer i h264 med 100Mbit utan problem över SMB.
Kör även 720p filmer med wlan utan problem över SMB.
Fast dock till en bärbar,
/R
Redigerat av trollkarlen1, 06 February 2008 - 23:44.
Postad 07 February 2008 - 00:15
jo, men wds caviar gp (tystast i test hos spcr, svalaste flerskiveHDD i test hos tom) är ju i praktiken en 5400-varvare, synd bara att de är så trista och bara tillverkar den som SATATror marknaden är ganska liten för 5400 PATA nuförtiden
Postad 07 February 2008 - 01:59
DLNA ska ju klara att strömma HD mtrl till PS3 så det borde ju vara relativt kraftfullt.
Postad 07 February 2008 - 06:18
Postad 07 February 2008 - 08:32
DLNA är inte något protokoll. Det är en sammanslutning av tillverkare som försöker hitta en standard om hur enheterna ska kommunicera mellan varann. Så de flesta stora tillverkare är med och de kan få sina produkter Certifierade att de följer riktlinjerna.
DLNA Digital Living Network Alliance hemsida
Wikipedia om DLNA
Postad 07 February 2008 - 09:14
jershag -> smart, jag tror jag såg bilder på det på NMT forumet, det var väl du som lagt upp lite där, med fläkten lixom i hörnet
Det bör ju göra något bättre iaf, men luften kommer aldrig ut ur själva lådan väl? Eller är det några "inbyggda" hål överhuvudtaget?
Och det fanns ett par 3 pins ström pluggar på moderkortet i PCH va? Eller måste du dra strömmen till fläkten själv på nåt vänster? Isåfall hur? Det borde ju inte vara så svårt att montera in en liten 5V fläkt inuti lådan själv, det klarar nog tom jag, men vill gärna slippa borra eller klippa upp massa hål i chassit
Nej, det är inte mina bilder du har sett, jag har inte lagt upp några bilder där. Men jag ska se om jag hinner lägga upp några här ikväll. Lådan har ju "galler" med lufthål på kortsidorna så där kommer luften in.
Jag lödde fast strömkablar på kontakterna till hårddisken på undersidan av moderkortet.
Jag ville inte heller ha sönder chassit, så jag tillverkade en provisorisk översida av plast, jag ska se hur jag gör i framtiden om jag fixar en bättre eller om jag gör hål i originallocket. Den blev dock ganska snygg med en blanksvart översida
Postad 07 February 2008 - 11:58
Någon här som har en Lacie Ethernet eller Western digital mybook world edition och kör som NAS och även NFS utdelning på till sin PCH?!? Tänkte försöka klara mig under 2000 för 500 Gb.
Postad 07 February 2008 - 12:00
Postad 07 February 2008 - 12:05
Vill man ha hårddisk men tycker det blir för varmt att ha den i pch kanske det fungerar att ha hårddisken utanför istället?
Postad 07 February 2008 - 12:06
Varför krångla? Kör en usb eller nätverksdisk istället.Hej, Är det någon som vet om det finns kabel som man kan ansluta i pch till Hdd, tanken är då att istället för att ha hdd i pch så skulle jag sätta den i en separat låda, ungefär som en ext hårdisk , det vill säga att ide kabeln ska ha en hona och en hane.
Vill man ha hårddisk men tycker det blir för varmt att ha den i pch kanske det fungerar att ha hårddisken utanför istället?
Postad 07 February 2008 - 12:21
Jag har fått ett erbjudande från popcornhour.com om att att köpa från sidan. Men jag har en popcornhour och behöver inte detta erbjudande. Kan jag ge bort detta då eller är det låst till mig?
Om du inte behöver den så kan du strunta i beskedet. Turen går till nästa i kön (som är >9000 sist jag såg något om det).
Med tanke på att det är leveransförseningar för de flesta som beställt av svenska återförsäljare skulle jag gissa att du får sålt ditt exemplar ganska lätt till någon annan om du trots allt väljer att köpa den.
Men att överlåta kontot är fel, du har gjort en anmälan i ditt namn och med din emailadress.
Så säger åtminstone min moral. Vad jävulen och ängeln på dina axlar säger är din ensak
EDIT: Var har du för customer ID-nummer?
Redigerat av dc11ab, 07 February 2008 - 12:29.
Postad 07 February 2008 - 12:22
Det jag vet är att datorn med dvi->hdmi in till projjen inte har några problem.
Postad 07 February 2008 - 12:49
Jag har fått ett erbjudande från popcornhour.com om att att köpa från sidan. Men jag har en popcornhour och behöver inte detta erbjudande. Kan jag ge bort detta då eller är det låst till mig?
Om du inte behöver den så kan du strunta i beskedet. Turen går till nästa i kön (som är >9000 sist jag såg något om det).
Med tanke på att det är leveransförseningar för de flesta som beställt av svenska återförsäljare skulle jag gissa att du får sålt ditt exemplar ganska lätt till någon annan om du trots allt väljer att köpa den.
Men att överlåta kontot är fel, du har gjort en anmälan i ditt namn och med din emailadress.
Så säger åtminstone min moral. Vad jävulen och ängeln på dina axlar säger är din ensak
EDIT: Var har du för customer ID-nummer?
Mitt id nummer är liter över 5000. Jag låter erbjudandet vara och hoppas på att någon annan som inte har en får den
Postad 07 February 2008 - 13:48
Postad 07 February 2008 - 17:23
Det tror jag att jag svarade på när jag skrev: "Vill man ha hårddisk men tycker det blir för varmt att ha den i pch kanske det fungerar att ha hårddisken utanför istället"Varför krångla? Kör en usb eller nätverksdisk istället.Hej, Är det någon som vet om det finns kabel som man kan ansluta i pch till Hdd, tanken är då att istället för att ha hdd i pch så skulle jag sätta den i en separat låda, ungefär som en ext hårdisk , det vill säga att ide kabeln ska ha en hona och en hane.
självfallet så bedömde jag att det är betydligt mindre krångel att ha en hdd i pch än om jag då ska koppla in och ur usb hårddisk, som jag för övrigt har gjort sedan jag fick den, samt som jag inte begriper sig på nätverkhårddiskar då jag inte kan få detta till att fungera utan att ha min dator igång....Nåja, frågan står ju kvar så jag hoppas att det är någon som vet?
Postad 07 February 2008 - 17:35
Jag kan ju inte gissa mig fram till att du inte vet hur man gör, men varför inte fråga här i trådenDet tror jag att jag svarade på när jag skrev: "Vill man ha hårddisk men tycker det blir för varmt att ha den i pch kanske det fungerar att ha hårddisken utanför istället"
självfallet så bedömde jag att det är betydligt mindre krångel att ha en hdd i pch än om jag då ska koppla in och ur usb hårddisk, som jag för övrigt har gjort sedan jag fick den, samt som jag inte begriper sig på nätverkhårddiskar då jag inte kan få detta till att fungera utan att ha min dator igång....Nåja, frågan står ju kvar så jag hoppas att det är någon som vet?
Låter i alla fall som den mest omständiga/osmidiga lösning man kan tänka sig.
Postad 07 February 2008 - 17:52
smb funkar väl inte vad jag har hört/sett?
Postad 07 February 2008 - 18:25
Erbjuder "Popcorn Hour" något som inte en dator kopplad till TV:n ger(förutom det snygga interfacet)?
Postad 07 February 2008 - 18:44
Erbjuder "Popcorn Hour" något som inte en dator kopplad till TV:n ger(förutom det snygga interfacet)?
Om din dator är kapabel attt spela upp 1080p-media via hdmi till en TV och DTS/DolbyDigital till en reciever så visst, då kanske du ska hålla dig till en PC.
Och datorn är naturligtvis helt tyst. Och kan styras med en fjärrkontroll. Och tar knappt någon plats vid TV-hörnan. Och drar en bråkdel med ström järmfört med en vanlig pc. Och kostar inte mer än 2000 spänn. Och...
Postad 07 February 2008 - 18:59
Postad 07 February 2008 - 19:10
Fast det hela är så mycket mer än om man har en dator man kan använda .. jag har 3-4 datorer som utan problem klarar "kraven". Men man vill ju ha det smidigt, tyst. Bara trycka på "on" sen köra igång en film med fjärren.Ok, thx. Då får man ta och överväga köpet när man redan har en dator över
Postad 07 February 2008 - 19:52
Jag har läst vissa delar ut tråden, men mest runt om på nätet på recensioner.
* mkv/dvix spelar den upp nartuligtvis, hur är det med sub till det?
*Hur fungerar NAS:en, jag har viljat skaffa en ett tag nu, så finns denna funktion inbyggd!
*Kör datorer hemma med, så är hur fungerar delningen med hårddisken i popcorn, Dela ut och lägga till nätverskhårddisk i den här datorn?
*Bittorent fanns inbyggd, hur fungerar det? Lägger man över torrent. filerna där och trycker Ok?
* Disken tänkte vara en 500gb samsung som vet att det är tyst, S-ata/IDE vilket gäller?
* Är det nån speciell HDMI-kabel som behövs? rekommendera någon kvallite som är relativt billigt, Ska vara runt 15m.
Har ni andra haft några större problem än värmen?
Nu efter 2 år:s problem med både media center och media portal, känns denna maskin som en gåva från ovan.
Tyst,liten drar lite ström spelar allt och utöver det.
Tack på förhand och tråd sparad i favoritet, tvix och MC är ute ur leken om detta är som jag tror det är.
Postad 07 February 2008 - 20:01
Kan meddela att den adaptern jag kommer att testa ikväll inte kommer att behöva ha en IDE kabel mellan adapter och IDE kontakt på kortet. Hade tänkt testa det igår kväll, men jag hade inte tänkt på strömförsörjningen, men det är löst nu. Flera av korten som visats i de senaste inläggen är IDE kontakten riktad uppåt vilket för med sig att man måste använda IDE kabel, annars går det inte att stänga locket.
Är riktigt spänd själv på om det funkar eller ej....
Hur gick det? Har inget sett efter ovanstående och är ruggigt sugen på en likadan lösning!
Kanske någon annan som fått det att lira med CF/IDE?
Postad 07 February 2008 - 20:43
Postad 07 February 2008 - 22:09
1. Subs är inga problem, de flesta stödjs, kolla PCH:s hemsida för exakt info
2. Den är igång direkt som du initierat disken. Du kan nå den från hela ditt nätverk, den har även en inbyggd Upnp server så du kan tex serva en Soundbridge eller motsvarande med den. Alt kör du en extern NAS och får ner ljudet, smaksak.
3. Du kommer hitta PCH:n utdelad i ditt nätverk, därefter kan du tilldela den en enhetsbetecknin från Windows tex "Z:"
4. Du laddar ner Torrent-filen i en mapp på PCH:n, sen ska det gå automatiskt, själv går jag sedan in manuellt från min dator o startar upp det via Webinterface, där kan du oxå följa hur det går.
5. IDE gäller
6. Följer med en 2 m HDMI, det är bara att testa någon till vettigt pris från tex Kjell eller motsvarande, i värsta fall får du köpa en Repeater oxå.
7. Min PCH har stått på dygnet runt i ca 2-3 månader, visst den är varm, men jag har inte upplevt något problem.
Klaymen:
Den skalar om, har du en 1080p film o en gammal TV, så löser det sig. När det gäller 24fps problem, så försöker PCH:n göra så gott den kan, men det är ju ett samarbete mellan TV:n o spelaren, men det funkar! Subs ska ha samma namn som filmen o ligga i samma folder, då funkar det! Väljer du mellan Tvix 5100 o PCH A-100, då är det utan tvekan PCH du ska kolla på, en modernare bättre maskin. Däremot är ju Tvix 6500 samma generation, men bra mycket dyrare! Fråga om smak o plånbok!
LiMiT:
Nemnok har haft lite missflyt med en kabel, felskicka osv. Men han kommer å återkomma direkt när det är klart!!
Redigerat av Kanelbulle, 07 February 2008 - 23:02.
Postad 07 February 2008 - 22:38
Har lite funderingar om att köpa en popcorn om nån månad eller 2 när det finns ordentligt tillgänglit... håller på att funderar på lösning av kylning till hd i den. Jag kommer inte har den så att den syns = den kommer vara gömd så tänkte om jag bara ska köra utan lock på den eller som jag tror blir lösningen tar loss locket gör en ny (så att originalet är helt sen) gör hål för ett 120mm fläkt som är ovan hd:n som snurrar med typ fanmate på extremt låg varv (vill inte att det ska låta nåt) men tillräckligt för att få bort värme från hd:n.. men kanske ska ha nånslags kylfläns på istället då hmmm ? (ir ögat kommer jag förlänga med kablar så att bara ögat kommer vara synligt nånstans så att jag kan styra den)
men lol vad är det du försöker säga, jag förstår ingenting. Är det en fråga eller ett tips eller vad...
Postad 08 February 2008 - 05:54
Har lite funderingar om att köpa en popcorn om nån månad eller 2 när det finns ordentligt tillgänglit... håller på att funderar på lösning av kylning till hd i den. Jag kommer inte har den så att den syns = den kommer vara gömd så tänkte om jag bara ska köra utan lock på den eller som jag tror blir lösningen tar loss locket gör en ny (så att originalet är helt sen) gör hål för ett 120mm fläkt som är ovan hd:n som snurrar med typ fanmate på extremt låg varv (vill inte att det ska låta nåt) men tillräckligt för att få bort värme från hd:n.. men kanske ska ha nånslags kylfläns på istället då hmmm ? (ir ögat kommer jag förlänga med kablar så att bara ögat kommer vara synligt nånstans så att jag kan styra den)
men lol vad är det du försöker säga, jag förstår ingenting. Är det en fråga eller ett tips eller vad...
Svara gärna vad du tycker om det jag skrev.. ska jag ha kylfläns, fläkt eller räcker det att jag har den öppen topp på den? (sry för ogenomtänkt inlägg då + har lite svårt att uttrycka mig)
Postad 08 February 2008 - 07:36
LiMiT:
Nemnok har haft lite missflyt med en kabel, felskicka osv. Men han kommer å återkomma direkt när det är klart!!
Tackar och bockar för info'n!
Postad 08 February 2008 - 08:25
Processorn i PCH A-100 har redan kylfläns... så det går bort. De som gjort moddar har antingen satt en fläkt bakom eller under processorn. Det går ju även att sätta en på sidan i lådan för att förbättra luft-genomflödet!
Det bästa är nog att avvakta tills du sitter med lådan framför dig, då är det lättare. Fram till dess kan du dessutom läsa friskt i forumen om andras moddningar!
Lycka till!!
Postad 08 February 2008 - 08:35
Detta låter ju nästan som en "dream come true"
Ska beställa den till måndasskiftet, håller på avecklar äldre datorer hemma.
Postad 08 February 2008 - 09:16
Bara lång väntan kvar nu då
Redigerat av Luzer, 08 February 2008 - 09:17.
Postad 08 February 2008 - 11:01
Ber om ursäkt,Jag kan ju inte gissa mig fram till att du inte vet hur man gör, men varför inte fråga här i trådenDet tror jag att jag svarade på när jag skrev: "Vill man ha hårddisk men tycker det blir för varmt att ha den i pch kanske det fungerar att ha hårddisken utanför istället"
Låter i alla fall som den mest omständiga/osmidiga lösning man kan tänka sig.
Av alla alternativ jag provat så är nog att ha en hdd kopplad till pch är det smidigaste (vill ha material tillgängligt utan att behöva starta igång dator eller nätverk varenda gång) men med tanke på att det blir milt talat för varmt i lådan så kanske man kunde sätta en sådan kabel och få hdd utanför lådan , istället för att då testa med att sätta olika fläktar, löda , klippa/ klistra elsladdar.
så jag ställer frågan igen
Tacksam för svar.
Postad 08 February 2008 - 11:41
Men varför är detta smidigare än att ha en lös extern usb-disk? Som dessutom är snyggare?Ber om ursäkt,Jag kan ju inte gissa mig fram till att du inte vet hur man gör, men varför inte fråga här i trådenDet tror jag att jag svarade på när jag skrev: "Vill man ha hårddisk men tycker det blir för varmt att ha den i pch kanske det fungerar att ha hårddisken utanför istället"
Låter i alla fall som den mest omständiga/osmidiga lösning man kan tänka sig.klart att du inte vet vad jag kan om pch, men jag är bland de första som fick popén då Dustin släppte i sverige, så jag har haft lite tid att testa olika alternativ. men kunskapen är långt ifrån er proffs som håller på med llink, nasar, miyhome,trådlöst, olika skins, etc, tec, men försöker läsa/lära nytt varje dag.
![]()
Av alla alternativ jag provat så är nog att ha en hdd kopplad till pch är det smidigaste (vill ha material tillgängligt utan att behöva starta igång dator eller nätverk varenda gång) men med tanke på att det blir milt talat för varmt i lådan så kanske man kunde sätta en sådan kabel och få hdd utanför lådan , istället för att då testa med att sätta olika fläktar, löda , klippa/ klistra elsladdar.
så jag ställer frågan igenVet någon om det finns en IDE kabel som har både hane och honkontakt i samma?
Tacksam för svar.
Vill du köra med SATA eller PATA (utanför PCH) diskar så är väl ett usb 2.0 kabinett bäst. Läshastigheten är väl lika stor / liten som till en intern disk som jag förstått.
Postad 08 February 2008 - 13:15
Jag såg att det dykt upp lite frågor ang. CF-IDE modul och sedan har jag skickat ett PM till Kanelbullen hur det ligger till. Jag har inte testat det än av flera anledningar och ska redogöra för dem.
Först måste man ha en annan strömkabel, men det är en lätt sak och finns färdiga för en billig peng.
Både de som gör IDE modulen och PCH har tänkt till genom att sätta kontakter med hona för att dockning ska gå lättare, vilket i detta fallet blir lite djävligt. Så då behövs ju det bara en kabel eller adapter med hane i båda ändar.
Det är ju inte det lättaste, faktiskt. Försök hitta en 40-pins adapter med hane i båda ändar eller en IDE kabel som även den har kontakter av typ hane i båda ändar. Nu jobbar jag på ett Data & Elektronikföretag, så tillgång på det mesta inom detta område är inga problem, trodde jag. Att hitta och få till sig en hylsdon 40-pin hane för flatkabel och nu alla olika namn de kan ha, är inte lätt. Jag fick till mig 2st prover förra veckan, men trots att jag bett om hane så fick jag hona. Sedan skulle jag få nya men det har gått en vecka och jag har inte fått dem.
Jag har vår inköpsavdelning som ligger på så jag hoppas att nått händer snart...
Postad 08 February 2008 - 13:36
MikeSmith:
Processorn i PCH A-100 har redan kylfläns... så det går bort. De som gjort moddar har antingen satt en fläkt bakom eller under processorn. Det går ju även att sätta en på sidan i lådan för att förbättra luft-genomflödet!
Det bästa är nog att avvakta tills du sitter med lådan framför dig, då är det lättare. Fram till dess kan du dessutom läsa friskt i forumen om andras moddningar!
Lycka till!!
Jag tänkte självklart trodde jag då att folk förstod att det skulle vara till hd:n (hd kylning borde varit min rubrik) men men....
Postad 08 February 2008 - 15:41
Redigerat av DampWall, 08 February 2008 - 15:41.
Postad 08 February 2008 - 15:52
Upptäckte PCH idag!
o en fråga jag inte fått bekräftat, Har denna "video-in"?
Alltså kan jag koppla min digibox till denna och få ut bilden i hdmi?
~G
Postad 08 February 2008 - 15:58
Nej det går inte.Hej
Upptäckte PCH idag!![]()
o en fråga jag inte fått bekräftat, Har denna "video-in"?
~G
Postad 08 February 2008 - 16:06
Nej det går inte.Hej
Fast om din DVB har möjlighet att skicka vidare signalen via t ex VLC (som Dreambox och 3xDragon) så kan du streama live-TV till PH'n.
Postad 08 February 2008 - 19:06
Citera(Micke_L @ Feb 8 2008, 15:58 ) *
Citera(hingstin @ Feb 8 2008, 15:52 ) *
Hej
Nej det går inte.
Fast om din DVB har möjlighet att skicka vidare signalen via t ex VLC (som Dreambox och 3xDragon) så kan du streama live-TV till PH'n.
Jo kör ju Dreambox o för tillfället streamar jag till en 24" skärm, men de kräver ju att datorn går hela tiden..
Så hade ju hoppats att jag skulle kunna koppla dream-boxen till PCH:n o den till Recivern (stereon) o sen endast en hdmi ut till skärmen.
Men går det att streama rakt till PCH:n från DB:n ??
DE som e lite negativt med streamingen e ju att man inte för osd-menyerna
~G
Postad 08 February 2008 - 20:14
Postad 08 February 2008 - 22:29
En fläkt med kylfläns för att montera direkt på chipet samt en vanlig 40x40x10 standardfläkt
Då jag ämnade köra fläkten på 5V istället för 12V så köpte jag båda ifall den ena inte skulle snurra på bara 5V och det var en himla tur då fläkten med kylfläns bara gick på 12V. Originalflänsen gick att ta bort sedan jag lagt den i en plastpåse och kastat in den i frysen ett tag. Jag ska testa köra PCH:n med originallocket för att se om tempen håller sig på normal nivå annars får man väl göra ett kustomlock. Frågan är väl huruvida fläkten ska blåsa eller suga luften. Jag kör även 2,5" disk.
Redigerat av magren, 08 February 2008 - 22:30.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
5
* Officiell tråd - Popcorn Hour A-110/B-110 *
5 bilder
2032 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?