Officiell Tråd - LG 42PC1RA
1551 svar till detta ämne
Postad 16 maj 2006 - 14:57
andekar
-
andekar
-
Lärjunge
-
-
449 inlägg
Ok, dags för lite mer intryck. Börjar med och skriva lite om PV60 också eftersom frågan dyker upp hela tiden. Ska påpeka att jag sett och kört PV60 en del, men inte kalibrerat den ordentligt så jag har inte sett den helt optimalt.
Panasonic PV60 är en bra plasma, men som ändå gör en del fel i bildhanteringen. Deras ”bildförbättringssystem” har en tendens till att överstyra skärpa och göra bilden väldigt digital i känslan. Den har riktigt bra svartbotten och bra färghantering. PV60 är inget dåligt val, utan en av de bättre plasmorna på marknaden.
Nya LG’n har enligt mig lite bättre bild än PV60. Bra svartbotten men bättre färghantering, bildprocessing och är mindre känslig för ljusreflexer. Enda jag har lyckats hitta som kan upplevas som negativt med LG’n är att den är väldigt ”transparant” mot inkommande källor, vilket innebär att är det brus i källan så visas det. Den har självklart brusreducering så man kan bli av med det och man får hitta sin nivå vad man tycker är lämpligt. (själv gillar jag transparansen, för matar man med riktigt bra bild så blir den helt perfekt och okonverterad)
Sen har LG’n inga fläktar så den är helt klart tystare av de två.
En annan fördel för LG, iaf för mig, är att den känns rätt mycket mer exklusiv i designen. Där Panasonicen har en tendens till att kännas lite plastig.
Som sagt jag gillar LG’n bättre än PV60. Främst för dens mycket bra bildhantering, men vill samtidigt påpeka att det inte är någon promenadseger utan de ändå är ganska nära varandra.
LG'n har också bland den bästa bild jag sett från DVD-material där den verkligen skiner.
Sen är det lite oreda just nu med design, vad som finns tillgängligt och specifikationer. Det här är det senaste jag fått direkt från LG iaf:
- PC1RA, den med svart högtalare under kommer först att levereras efter sommaren så den kan man bortse från ett tag. - PC1R är den med svarta högtalare på sidan och är den vi väntar på ska komma in, skulle ha kommit in i fredags till oss och vi väntar på nytt besked om när de kommer. Tillgängligheten på den är inte heller jättebra utan den kommer potioneras ut. - PC1RR är den som har silverhögtalare och har integrerad hårddisk. Vi har den i lager och det är den jag baserar mina utlåtande på.
<{POST_SNAPBACK}>
Tack för lite expertutlåtande, låter som man har gjort ett mycket bra val! MEN nu högg det till lite i magtrakten, potioneras ut säger du?!? oh NO ... jag orkar inte med ett nytt PM1MA scenario. Vad är det för fel på LG de måste ju förlara en hel del på deras "leveransproblem".
Hmm ringde upp Powers kundtjänst, för att kolla turlistan OM de nu inte får in alla de vill ha. De sa, att i princip ska varje Power-butik få in minst 3 st pc1r i FÖRSTA leveransen. De butiker som fått massiva ordrar kommer få fler, störst ordertryck är i göteborgsområdet. Annars sa de att butikerna i landet fått in runt 1-3 ordrar.
<{POST_SNAPBACK}>
Hur hittar ni dem hos Power?? Om jag söker på power.se hittar jag inget om att de ska ha denna...
Postad 16 maj 2006 - 15:04
tinnis
-
tinnis
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Den finns med i deras kampanjtidning som kom ut den 11.e tror jag det var.
Egentligen borde den kanske inte varit med där heller eftersom den inte finns i butik, dvs
de annonserar en produkt som ej finns tillgänglig. (varit en del snack om att elgiganten
kört med detta med flit för att locka in kunder, har jag för mig ) Hursomhelst så trycks
tidningen 3 månader i förväg och Power trodde självklart att de skulle ha TV´n nu. Men LG ...ja LG say no more.
Orsak till att den ej finns på hemsida borde ju vara att den egentligen
inte finns att köpa just nu.
Postad 16 maj 2006 - 15:09
Stridis
-
Stridis
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Tjenare
Jag slog till med LG 42PC1RR på hembiobutiken när priset låg på 19980:- igår,, såg nu att dom har höjt priset till 21980 idag.
Vilken tur man kan ha.
Tyckte skärmen verkar vara mycket bra, likadan som LG 42PC1R fast med 80Gb hårdisk.
PS skärmen transporteras just nu till mig, kan knappt vänta...............
Redigerat av Stridis, 16 maj 2006 - 15:10.
Postad 16 maj 2006 - 15:13
tinnis
-
tinnis
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Tjenare
Jag slog till med LG 42PC1RR på hembiobutiken när priset låg på 19980:- igår,, såg nu att dom har höjt priset till 21980 idag. Vilken tur man kan ha. Tyckte skärmen verkar vara mycket bra, likadan som LG 42PC1R fast med 80Gb hårdisk.
PS skärmen transporteras just nu till mig, kan knappt vänta...............
<{POST_SNAPBACK}>
Kan du slänga in lite bilder sen?
Postad 16 maj 2006 - 16:01
Krisch
-
Krisch
-
Användare
-
-
170 inlägg
Detta förutsätter jag gäller enbart om man köper tvn i butik. Om man köper den via deras webportal så bryter det annars mot lagen.
<{POST_SNAPBACK}>
Stämmer. Tänkte inte på att de också sålde via nätet. Då gäller ju distansköplagen I vilken Power butik har dem sagt d???
Kunden får ta hem tv:n, koppla in & testa och komma tillbaka med den inom 30 dagar och få pengarna tillbaka om man inte är nöjd.
<{POST_SNAPBACK}>
Enligt Power i Storängsbotten därifrån jag köpte min PV60 så gällde inte öppet köp om man öppnat kartongen och börjat använda teven. Alla produkter har inte 30 dagars öppet köp.
Postad 16 maj 2006 - 17:06
henke s
-
henke s
-
Lärjunge
-
-
319 inlägg
Enligt Power i Storängsbotten därifrån jag köpte min PV60 så gällde inte öppet köp om man öppnat kartongen och börjat använda teven. Alla produkter har inte 30 dagars öppet köp.
<{POST_SNAPBACK}>
Suck, som jag misstänkte... De tillämpar inte öppet köp med obruten förpackning på platt-tv! Samma sak för datorpaket, men på många andra produkter de säljer, tex dvd-recorders, högtalare etc, så har man 30 dar på sig att testa... Mvh Henke
Postad 16 maj 2006 - 18:15
Forsyth
-
Forsyth
-
Veteran
-
-
1 649 inlägg
<{POST_SNAPBACK}> Suck, som jag misstänkte... De tillämpar inte öppet köp med obruten förpackning på platt-tv! Samma sak för datorpaket, men på många andra produkter de säljer, tex dvd-recorders, högtalare etc, så har man 30 dar på sig att testa...
Mvh Henke
<{POST_SNAPBACK}>
Köp den via webportalen och nyttja Ångerrätten om du inte är nöjd med tvn?
Postad 16 maj 2006 - 18:37
Supersmurfen
-
Supersmurfen
-
Användare
-
-
160 inlägg
Postad 16 maj 2006 - 22:05
henke s
-
henke s
-
Lärjunge
-
-
319 inlägg
Köp den via webportalen och nyttja Ångerrätten om du inte är nöjd med tvn?
<{POST_SNAPBACK}>
Visst går väl det, men då fick man ju tydligen inte nyttja 5%-checken... Men d e lugnt! Jag har ingen brådska att bli med plasma! 21-tummaren i sovrummet duger gott ett tag till! Jag kan vänta tills plasman sjunkit lite i pris och handla på dustin ist! Mvh Henke
Postad 17 maj 2006 - 07:13
Unregistered0b3d24c5
-
Unregistered0b3d24c5
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Har någon fått hem LG'n ännu och kan yttra sig hur den verkar?
Vore intressant och höra fler synpunkter än från säljarna, som iofs varit positiva hittills.
PS Det är nära till beställning nu .... DS
Postad 17 maj 2006 - 08:27
dd5348
-
dd5348
-
Användare
-
-
145 inlägg
Hej, även jag kommer köpa denna plasma (om inte leveranserna strular för mycket) någon som kan ge mig måtten på kartongen??
//DC
Postad 17 maj 2006 - 08:50
znobben
-
znobben
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Allså, nu kan de ju va jag som e allmänt trögfattad...
Men när det gäller 1RA så skall allså det vara svarta högtalare under. Är då hela tvn svart eller finns det något, som ex sidorna som är silver?
Onoff skall tydligen ha någon kampanj snart och säger att den 42PC1RA skall komma till butik.
Då jag har en polare som jobbar där så blir de lite billigare
Dock så läste jag ju om att den inte heller skulle dyka upp förrens ef sommaren.... för som saggt vill inte va med om något 42PM1MA syndrom, har ju fortfarande 1 beställd sen över 5 v....
men vill ha den LG skärm av modellerna PC1 som de är så lite silver i som möjligt.
Mvh
Postad 17 maj 2006 - 09:15
Unregistered0b3d24c5
-
Unregistered0b3d24c5
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Men när det gäller 1RA så skall allså det vara svarta högtalare under. Är då hela tvn svart eller finns det något, som ex sidorna som är silver?
Onoff skall tydligen ha någon kampanj snart och säger att den 42PC1RA skall komma till butik. Då jag har en polare som jobbar där så blir de lite billigare
Dock så läste jag ju om att den inte heller skulle dyka upp förrens ef sommaren.... för som saggt vill inte va med om något 42PM1MA syndrom, har ju fortfarande 1 beställd sen över 5 v.... men vill ha den LG skärm av modellerna PC1 som de är så lite silver i som möjligt.
Mvh
<{POST_SNAPBACK}>
Enligt tre olika återförsäljare som samtliga har talat med LG så kommer inte 1RA att tas in förrän i bästa fall under hösten. Den som kommer in är 1R som har svarta sidor och silverhögtalare nertill. Mvh Kent
Postad 17 maj 2006 - 10:27
Fjant
-
Fjant
-
Lärjunge
-
-
409 inlägg
Officiell Tråd - LG 42PC1R / PC1RR ...
Är på tiden nu tycker jag, kolla bara hur många olika trådar det finns idag
om dessa två modeller
Postad 17 maj 2006 - 11:44
gunnargb
-
gunnargb
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Fick höra igår från en säljare att 1R modellen inte kommer kunnas leveras först efter sommaren.
Vill av sekretess skäl inte säga vilken men det är en känd hemmabio säljare.
Endast RR modellen kommer några stycken.
Angående Power så finns det säljare som lovar fullt öppet köp på tv även om man tittar på den och det gäller upp till 30 dagar. Kan skilja säkert från butik till butik.
Postad 17 maj 2006 - 12:17
Unregistered949893cc
-
Unregistered949893cc
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Då lackar jag ur totalt!!
Det är ju den modelen som Power säger sig få in den 24/5!
De kan ju för fasiken inte gå ut med ett raklamerbjudande på en produkt de inte kan leverera.
Postad 17 maj 2006 - 12:34
andekar
-
andekar
-
Lärjunge
-
-
449 inlägg
Fyndbörsen pratar om 7-12 dagar innan de har PC1R modellen... så visst verkar det som om den kommer i dagarna...
Postad 17 maj 2006 - 12:37
Woodhacker
-
Woodhacker
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Onoff skall tydligen ha någon kampanj snart och säger att den 42PC1RA skall komma till butik. Då jag har en polare som jobbar där så blir de lite billigare
Dock så läste jag ju om att den inte heller skulle dyka upp förrens ef sommaren.... för som saggt vill inte va med om något 42PM1MA syndrom, har ju fortfarande 1 beställd sen över 5 v.... men vill ha den LG skärm av modellerna PC1 som de är så lite silver i som möjligt.
Mvh
<{POST_SNAPBACK}>
Du vet inte vad den kommer att kosta då OnOff har sin kampanj och ungefär när kommer dom att ha den? Eftersom jag bor uppe i Östersund så ligger ju OnOff klart bättre till än Power så.....
Postad 17 maj 2006 - 13:01
Jokkmokksjocke
-
Jokkmokksjocke
-
Veteran
-
-
2 384 inlägg
Ja, när var hur ?? kampanj onoff ??
Redigerat av Jokkmokksjocke, 17 maj 2006 - 13:01.
Postad 17 maj 2006 - 13:13
Unregistered676d9879
-
Unregistered676d9879
-
Amatör
-
-
63 inlägg
RA kommer inte förän i höst, det är R som kommer inom någon vecka.
Detta är iallafall vad återförsäljarna fått höra av LG.
Bara att hoppas att R kommer innan fotbolls-vm drar igång.
Postad 17 maj 2006 - 15:46
gunnargb
-
gunnargb
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Vi får ju hoppas att det är så att R modellen kommer 24/5 som utlovat men den återförsäljare som jag pratat med fick RR modellen nu och fick beskedet att R modellen kommer efter sommaren fast dom först lovade i Maj.
R modellen enligt honom som har sett den har dom extra svarta bredare ramen.
Postad 17 maj 2006 - 16:01
tinnis
-
tinnis
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Vi får ju hoppas att det är så att R modellen kommer 24/5 som utlovat men den återförsäljare som jag pratat med fick RR modellen nu och fick beskedet att R modellen kommer efter sommaren fast dom först lovade i Maj. R modellen enligt honom som har sett den har dom extra svarta bredare ramen.
<{POST_SNAPBACK}>
Hmmm om inte PC1R kommer förränn efter sommaren, och Power "lovat" den 24/5 så får man ju hoppas att de skriker tillräckligt högt på LG så att man får en PC1RR istället (no extra charge dvs..)
Postad 17 maj 2006 - 16:04
dd5348
-
dd5348
-
Användare
-
-
145 inlägg
Vi får ju hoppas att det är så att R modellen kommer 24/5 som utlovat men den återförsäljare som jag pratat med fick RR modellen nu och fick beskedet att R modellen kommer efter sommaren fast dom först lovade i Maj. R modellen enligt honom som har sett den har dom extra svarta bredare ramen.
<{POST_SNAPBACK}>
Hmmm om inte PC1R kommer förränn efter sommaren, och Power "lovat" den 24/5 så får man ju hoppas att de skriker tillräckligt högt på LG så att man får en PC1RR istället (no extra charge dvs..)
<{POST_SNAPBACK}>
Var just nere på Power och reserverade en (10 % handpenning) om den inte kommer till fotbolls VM så vore det djävligt surt.. Tror dock inte Power kommer kunne erbjuda en RR istället till samma pengar, men det är ju en trevlig tanke //DC
Postad 17 maj 2006 - 16:09
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2 520 inlägg
Nu har jag också lagt handpenning. De påstod att det bara var ett ex kvar att förhandboka i butiken i Arninge, men det sa de nog bara för att jag skulle slå till.
Säljaren sa att jag skulle kunna hämta TVn nu på fredag (inte alls troligt) eller under nästa vecka. Har jag den inte under nästa vecka skulle jag få väggstativet på köpet.
Hoppas att man blir nöjd.
Redigerat av distortion2, 17 maj 2006 - 16:16.
Postad 18 maj 2006 - 07:15
gunnargb
-
gunnargb
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Hehe, då var det jag som bokade den näst sista i Arninge och fick samma svar som dig om leverans och väggfäste. Men sen kom en annan säljare och tittade i datorn och sa att den ska komma den 24/5.
Jag kommer att vilja se den med bild i butiken o jämföra mot PV60 innan jag slår till. Dom lovade dock att man kan använda den upp till 30 dagar och sen få lämna tillbaka den om man inte var nöjd men det verkar enklare att göra först en snabb bedömning i butiken och jämföra vilken som är bäst helt enkelt.
Postad 18 maj 2006 - 07:51
Technew
-
Technew
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Här finns lite intressant läsning:
www.avforums.com/forums/showthread.php?t=338433&page=2
Postad 18 maj 2006 - 08:51
Fjant
-
Fjant
-
Lärjunge
-
-
409 inlägg
Det här är det senaste jag fått direkt från LG iaf:
- PC1RA, den med svart högtalare under kommer först att levereras efter sommaren så den kan man bortse från ett tag. - PC1R är den med svarta högtalare på sidan och är den vi väntar på ska komma in, skulle ha kommit in i fredags till oss och vi väntar på nytt besked om när de kommer. Tillgängligheten på den är inte heller jättebra utan den kommer potioneras ut. - PC1RR är den som har silverhögtalare och har integrerad hårddisk. Vi har den i lager och det är den jag baserar mina utlåtande på.
<{POST_SNAPBACK}>
Jag hoppas och tror att det är som havocsi skriver. Tror att många ÅF blandar ihop de tre olika. Och att det är PC1RA som gunnargb har hört ska komma först efter sommaren. Låter märkligt när de på Power och en del andra ÅF väntar på att få in PC1R under denna månad, men rykten här säger att de kommer först efter sommaren. Hoppas verkligen inte att det är så, varför skulle LG lansera en ny modell och inte kunna leverera den innan sommaren? Och om nu detta stämmer hur ska Power kompensera oss då, när de redan har kompenserat oss med ett väggfäste för den sena leveransen?? Som sagt PC1RR skulle räcka som plåster på såren för mig samt fri hemkörning/installation och kaffe och bullar serverade av nån tjej i bikini
Postad 18 maj 2006 - 09:11
Unregistered676d9879
-
Unregistered676d9879
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Om ni undrar över leveranstider så kan ni kolla min tråd som jag skapade direkt efter samtalet med orderavdelningen. - Officiella leveranstider LG 42PC1R/RA/RR - https://www.minhembi...howtopic=123922
Postad 18 maj 2006 - 09:43
tinnis
-
tinnis
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Om ni undrar över leveranstider så kan ni kolla min tråd som jag skapade direkt efter samtalet med orderavdelningen.
- Officiella leveranstider LG 42PC1R/RA/RR -
https://www.minhembi...howtopic=123922
<{POST_SNAPBACK}>
Amen vaf....Först hoppades man på att hinna se öppningsmatchen på en ny 42 tummare nu får man väl vara glad om man får se finalen!! Spontant känns det som att LG MÅSTE kompensera på något sätt för att behålla något som helst förtroende från ÅF. De verkar inte kunna skaffa fram en enda TV för tillfället, samma problem gäller ju för PM1M versionerna. JAG UPPMUNTRAR ALLA SOM BESTÄLLT EN LG TV SOM INTE KOMMER I TID ATT LIGGA PÅ SOM F-N PÅ SINA ÅTERFÖRSÄLJARE. TJATA OCH JAG MENAR TJATA OM KOMPENSATION. RING F-N VARJE DAG DEN ÄR FÖRSENAD!! DET HÄR ÄR BULLSHIT!! VILL LG FORTFARANDE HA NÅGRA KUNDER KVAR BORDE DE SE TILL ATT RÄTTFÄRDIG KOMPENSATION UTDELAS. BASTA!!!!!
Postad 18 maj 2006 - 10:23
Joopy
-
Joopy
-
Lärjunge
-
-
342 inlägg
Håller med föregående talare. Var på väg att beställa en 42PM1MA (tur man inte gjorde det) sen hittar man denna LGn PC1R blir väldigt intresserad och då börjar samma historia igen.
Känns inte som att man vågar bli intresserad av någon LG modell igen....
...tror dom tappar många kunder på detta.
Egentligen borde dom bli informerade om de trådar här som tar upp dessa apparater och se hur dom tänker då...
Intresset är det ju inget fel på från "våran" sida. Men jag personligen köper inte något på kompromiss, som tex RR modellen som jag inte gillar är silvergrå när det finns en modell som jag vill ha. Den med enbart R i slutet ev. RA.
Som sagt LG förlorar många $$$$ på detta. Rimligtvis borde dom ju veta om att det skulle bli stort tryck på en ny tv till fotbolls vm!!!
Besviken kanske förlorad kund.
PS kan inte vi starta en tråd där alla som ska skriva måste höra av sig till LG om att dom är besvikna på leveranserna??, vi borde ju vara en del vid det här laget. (Någon som har en bra mailadress till LG?) DS
Postad 18 maj 2006 - 10:28
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2 520 inlägg
Lite telefonnummer och sånt (mailadress endast till kundsupport) http://nordic.lge.co...ral/contact.jsp
Postad 18 maj 2006 - 10:30
Unregistered0b3d24c5
-
Unregistered0b3d24c5
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Jag håller också med om era synpunkter gällande leveranserna och aktioner OM de inte håller vad de lovar. Men de är ju faktiskt inte försenade ännu....! Jag anser att det ännu är litet tidigt att måla f-n på väggen, eller hänga leverantören innan de haft en rimlig chans ännu.
Jag kanske är nog så optimistikt, men varför reta upp sig för tidigt?
//Kent
Postad 18 maj 2006 - 10:32
tinnis
-
tinnis
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Håller med föregående talare. Var på väg att beställa en 42PM1MA (tur man inte gjorde det) sen hittar man denna LGn PC1R blir väldigt intresserad och då börjar samma historia igen.
Känns inte som att man vågar bli intresserad av någon LG modell igen....
...tror dom tappar många kunder på detta.
Egentligen borde dom bli informerade om de trådar här som tar upp dessa apparater och se hur dom tänker då...
Intresset är det ju inget fel på från "våran" sida. Men jag personligen köper inte något på kompromiss, som tex RR modellen som jag inte gillar är silvergrå när det finns en modell som jag vill ha. Den med enbart R i slutet ev. RA.
Som sagt LG förlorar många $$$$ på detta. Rimligtvis borde dom ju veta om att det skulle bli stort tryck på en ny tv till fotbolls vm!!!
Besviken kanske förlorad kund.
PS kan inte vi starta en tråd där alla som ska skriva måste höra av sig till LG om att dom är besvikna på leveranserna??, vi borde ju vara en del vid det här laget. (Någon som har en bra mailadress till LG?) DS
<{POST_SNAPBACK}>
På deras hemsida står det att man skall kontakta följande personer om information om PC1RR/RA (i deras pressrelease om dessa modeller förstås inget om förseningar) Teija-Marie Pierre, Nordisk marknadschef LG Electronics Nordic AB MAIL: [email protected]Joakim Örnstig, Produktspecialist Norden Visual Products MAIL: [email protected]Jag skickar ett mail nu!
Postad 18 maj 2006 - 11:52
Unregistered949893cc
-
Unregistered949893cc
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Jag har nu mailat nedanstående till [email protected] och [email protected].
Skrev på engelska utifall de vill skicka mailet vidare i organisationen.
"Hello,
I wonder if you or someone else can give us customer an honest answer when the above plasma model will be shipped in Sweden.
The company Power has already sent out commercial prints that they will have this model for delivery (not RR or RA, just the R-model which I prefer) 24-26/5 in Sweden, and lots of people (maybe near hundred) have already paid 10 percent of the price to be guaranteed this plasma that date.
According to Power, the customers who have paid 10 percent will be in a queue and is guaranteed to receive the plasma before the Football World Championship 06!
In some forums, there are rumors stating that this model won’t be shipped until middle of June or maybe later throughout Sweden!
I and all of the users in the forums are pretty upset if this rumor is true, so please give us a fair answer.
Med vänliga hälsningar/Best Regards
Redigerat av Unregistered949893cc, 18 maj 2006 - 11:54.
Postad 18 maj 2006 - 12:30
Official_P
-
Official_P
-
Lärjunge
-
-
323 inlägg
Grymt! Återkom gärna med feedback på vad du får för svar.
Postad 18 maj 2006 - 12:40
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2 520 inlägg
Håller med! Bra jobbat! Nu håller vi tummarna och allt vi har för att LG fixar fram våra plasmor innan Juni!
Postad 18 maj 2006 - 13:36
grillkotte
-
grillkotte
-
Rookie
-
3 inlägg
Jag fick följande svar när jag mailade Joakim Örnstig på LG
FRÅGA:
Hej Joakim
Jag undrar om plasman LG 42PC1R kommer att levereras till sverige i nästa vecka?
Bl a hemelektronikkedjan POWER säger att de ska få in dessa då. Stämmer det?
Jag har hört att dessa ska vara kraftigt försenade.
SVAR FRÅN LG:
Men när det gäller 42PC1R så är modellen precis släppt och efterfrågan har varit mycket stor,
När det gäller Power så kan jag inte svara på deras leverans situation utan det får du ta med dom, vi har levererat allt som dom har beställt och kommer leverera deras nästa beställning som angivet (26e) när det gäller tillgänglighet så ligger inte vi själva med några lager utan levererar direkt till våra återförsäljare den kvantiteten dom beställer, har dom sålt mer än vad dom har beställt så är det klart roligt men vi kan inte hjälpa det.
Vill du ha en PC1a tidigare än vad Power kan leverera så säljs även denna modellen via AudioVideo, och Euronics handlarna.
Vad jag förstår så kommer de som har förhandsbokat en plasma hos POWER att få den levererad den 26:e.
Postad 18 maj 2006 - 15:02
Mr "X"
-
Mr "X"
-
Rookie
-
1 inlägg
Jag fick följande svar när jag mailade Joakim Örnstig på LG
FRÅGA: Hej Joakim
Jag undrar om plasman LG 42PC1R kommer att levereras till sverige i nästa vecka? Bl a hemelektronikkedjan POWER säger att de ska få in dessa då. Stämmer det?
Jag har hört att dessa ska vara kraftigt försenade.
SVAR FRÅN LG: Men när det gäller 42PC1R så är modellen precis släppt och efterfrågan har varit mycket stor,
När det gäller Power så kan jag inte svara på deras leverans situation utan det får du ta med dom, vi har levererat allt som dom har beställt och kommer leverera deras nästa beställning som angivet (26e) när det gäller tillgänglighet så ligger inte vi själva med några lager utan levererar direkt till våra återförsäljare den kvantiteten dom beställer, har dom sålt mer än vad dom har beställt så är det klart roligt men vi kan inte hjälpa det.
Vill du ha en PC1a tidigare än vad Power kan leverera så säljs även denna modellen via AudioVideo, och Euronics handlarna.
Vad jag förstår så kommer de som har förhandsbokat en plasma hos POWER att få den levererad den 26:e. 
<{POST_SNAPBACK}>
Jag har mailat med Teija-Marie och hon skriver: "Jag är ofta inne och läser på prisjakt.nu med stort intresse. Många har en förvånansvärt stor kunskap om våra produkter och läser på riktigt bra." "Den här gången, måste jag säga, är det dock rena spekulationer. Vi har levererat denna produkt containervis de sista veckorna enlig de order vi har." (eftersom jag nämt både PM1MA och PC1R i mail frågade jag här exakt vilken produkt som levererats i container-lass) "Vi har levererat PC1R i antal med många nollor de senaste månaderna och det kommer in fler. De kedjor som lagt order kommer få sina produkter" Hon är nordisk marknadschef och borde veta vad hon snackar om. Dock dansar hon elegant undan från den specifika frågan om ett exakt datum som de kommer. Och nämner ej till vilka dessa containrar levererats behöver ju ej ens vara i Sverige. Så sammanfattningsvis är jag något lugnad men ej helt, jag hoppas verkligen att det bara var "spekulationer" som hon säger. Och i så fall ger jag en fet känga till det pucko som gått ut och oroat folk i onödan. Men visst är det roligt hur man kan manipulera text om man VILL...... "leverans med många nollor"  ja haha om det inte är en etta eller upp till en nia framför så blir det just 0 och inget annat. ps. AudioVideo och Euronics har inte denna plasma just nu och vet ej när de får den heller...... så på vilket sätt skulle de vara snabbare än Power då?
Postad 18 maj 2006 - 15:09
ollesthlm
-
ollesthlm
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Om ni undrar över leveranstider så kan ni kolla min tråd som jag skapade direkt efter samtalet med orderavdelningen.
- Officiella leveranstider LG 42PC1R/RA/RR -
https://www.minhembi...howtopic=123922
<{POST_SNAPBACK}>
Amen vaf....Först hoppades man på att hinna se öppningsmatchen på en ny 42 tummare nu får man väl vara glad om man får se finalen!! Spontant känns det som att LG MÅSTE kompensera på något sätt för att behålla något som helst förtroende från ÅF. De verkar inte kunna skaffa fram en enda TV för tillfället, samma problem gäller ju för PM1M versionerna.
JAG UPPMUNTRAR ALLA SOM BESTÄLLT EN LG TV SOM INTE KOMMER I TID ATT LIGGA PÅ SOM F-N PÅ SINA ÅTERFÖRSÄLJARE. TJATA OCH JAG MENAR TJATA OM KOMPENSATION. RING F-N VARJE DAG DEN ÄR FÖRSENAD!! DET HÄR ÄR BULLSHIT!! VILL LG FORTFARANDE HA NÅGRA KUNDER KVAR BORDE DE SE TILL ATT RÄTTFÄRDIG KOMPENSATION UTDELAS. BASTA!!!!!
<{POST_SNAPBACK}> WORD!!
Postad 18 maj 2006 - 15:18
Unregistered0b3d24c5
-
Unregistered0b3d24c5
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
[/quote] Jag har mailat med Teija-Marie och hon skriver: "Jag är ofta inne och läser på prisjakt.nu med stort intresse. Många har en förvånansvärt stor kunskap om våra produkter och läser på riktigt bra." "Den här gången, måste jag säga, är det dock rena spekulationer. Vi har levererat denna produkt containervis de sista veckorna enlig de order vi har." (eftersom jag nämt både PM1MA och PC1R i mail frågade jag här exakt vilken produkt som levererats i container-lass) "Vi har levererat PC1R i antal med många nollor de senaste månaderna och det kommer in fler. De kedjor som lagt order kommer få sina produkter" Hon är nordisk marknadschef och borde veta vad hon snackar om. Dock dansar hon elegant undan från den specifika frågan om ett exakt datum som de kommer. Och nämner ej till vilka dessa containrar levererats behöver ju ej ens vara i Sverige. Så sammanfattningsvis är jag något lugnad men ej helt, jag hoppas verkligen att det bara var "spekulationer" som hon säger. Och i så fall ger jag en fet känga till det pucko som gått ut och oroat folk i onödan. Men visst är det roligt hur man kan manipulera text om man VILL...... "leverans med många nollor"  ja haha om det inte är en etta eller upp till en nia framför så blir det just 0 och inget annat. ps. AudioVideo och Euronics har inte denna plasma just nu och vet ej när de får den heller...... så på vilket sätt skulle de vara snabbare än Power då? <{POST_SNAPBACK}> [/quote] Jag jag beställde då via Audiovideo igår och då hade de 20 st kvar att kunna boka för leverans under slutet av nästa eller början av där nästa vecka. Och då bor jag en bit från "centralorten" Stlm. //Kent
Postad 18 maj 2006 - 15:20
ollesthlm
-
ollesthlm
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Postad 18 maj 2006 - 15:29
ollesthlm
-
ollesthlm
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Alltså nu blir jag inte riktigt klok. Ringde åter Powers kundtjänst och får till svar att Powers centrallager just fått in LG42PC1R och att de inte nått butikerna ännu, men att de tydligen skall portioneras ut till dem.
Postad 18 maj 2006 - 15:31
Unregistered949893cc
-
Unregistered949893cc
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
kan bara svara att jag fått exakt samma svar från Joakim och Teija-Marie.
Men texten nedan tolkar jag som om att det partier exempelvis Power lagt kommer att bli levererade till den 26/5 och att vi som ligger först i kön (betalat handpenning) kommer få vår kära plasma.
Däremot så är det självklart att andra återförsäljare/butiker även dem har lagt ordrar (troligtvis senare än Power) och just deras partier kommer säkerligen komma in senare än 26/5.
"Vi har levererat denna produkt containervis de sista veckorna enlig de order vi har och det vi har på order kommer vara levererat till fotbolls-VM"
Postad 18 maj 2006 - 15:54
Unregistered5ede6c7c
-
Unregistered5ede6c7c
-
Amatör
-
-
64 inlägg
Känner mig lite som jultomten nu känner ja, som ska dela ut en underbar present till alla små handpenningsbetalande kunder på POWER!
Ni som lagt handpenning på Era PC1R ska får leverans antingen imorgon eller på måndag! Visste dock inte i Helsingborg nått om väggfästet följde med eller ej! Men vem och var har fått det klart att det SKA följa med?!
/Kristofer
Postad 18 maj 2006 - 16:01
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2 520 inlägg
Känner mig lite som jultomten nu känner ja, som ska dela ut en underbar present till alla små handpenningsbetalande kunder på POWER!
Ni som lagt handpenning på Era PC1R ska får leverans antingen imorgon eller på måndag! Visste dock inte i Helsingborg nått om väggfästet följde med eller ej! Men vem och var har fått det klart att det SKA följa med?!
/Kristofer
<{POST_SNAPBACK}>
Wiiiiii, jultomten finns!! Han på Power igår som sa att jag kanske skulle ha den till fredag var inte helt ute och cyklade alltså. Jag trodde att det bara var en glädjeprognos för att hålla mig på gott humör  Hoppsan, dags att föra över pengar till bankomatkontot alltså!
Postad 18 maj 2006 - 16:21
Specialisten
-
Specialisten
-
Amatör
-
-
50 inlägg
Hej alla läs gärna mitt inlägg under tråden "officiella leveranstider av LG" hur kan det vara officiellt om det inte kommer från LG ?? Men nu har jag lagt in ett "Äkta officiellt inlägg från LG " Det är däremot inte sagt att tjejen han som har ringt LG och pratat med har gett fel info. det är nämligen som så att dom på order normalt enbart talar med återförsäljare, och om en återförsäljare ringer in till oss och lägger en beställning i dag så kommer han troligtvis inte få sin TV fören i mitten på juni. men då bland annat Power / Expert har lagt in ordrar sedan länge tillbaks så får dom sina beställda produkter nu som planerat. så mycket väsen för ingenting ... Ps...tack för att ni valde LG....Ds Joakim Örnstig Product Specialist Nordic Visual Products LG Electronics Nordic AB Esbogatan 18 Akalla P.O.Box 83 SE-164 94 KISTA Sweden Switch: +46 8 566 415 00 Fax: +46 8 566 415 99 E-mail: [email protected] http://nordic.lge.com
Redigerat av Specialisten, 18 maj 2006 - 16:22.
Postad 18 maj 2006 - 17:51
Magne
-
Magne
-
Lärjunge
-
-
305 inlägg
Pratade just med power och datumet för kungens kurva (och antagligen alla andra) är nyligen ändrat till i morgon. Kungens kurva får 6 st och 2 st är handpenning lagd på (en är min). Så i morgon sitter jag (förhoppningsvis) hemma och pillar på en
BTW. Är det någon som har måtten på kartongen?
Postad 18 maj 2006 - 18:10
tinnis
-
tinnis
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Hej alla
läs gärna mitt inlägg under tråden "officiella leveranstider av LG"
hur kan det vara officiellt om det inte kommer från LG ??
Men nu har jag lagt in ett "Äkta officiellt inlägg från LG "
Det är däremot inte sagt att tjejen han som har ringt LG och pratat med har gett fel info. det är nämligen som så att dom på order normalt enbart talar med återförsäljare, och om en återförsäljare ringer in till oss och lägger en beställning i dag så kommer han troligtvis inte få sin TV fören i mitten på juni. men då bland annat Power / Expert har lagt in ordrar sedan länge tillbaks så får dom sina beställda produkter nu som planerat.
så mycket väsen för ingenting ...
Ps...tack för att ni valde LG....Ds
Joakim Örnstig Product Specialist Nordic Visual Products LG Electronics Nordic AB Esbogatan 18 Akalla P.O.Box 83 SE-164 94 KISTA Sweden Switch: +46 8 566 415 00 Fax: +46 8 566 415 99 E-mail: [email protected] http://nordic.lge.com
<{POST_SNAPBACK}>
DET ÄR BARA FÖR ATT VI ALLA SÅÅÅÅÅÅÅ GÄRNA VILL HA ER GRYMMA TV!!!!!! Scenariot är samma som ett par tokiga gamla tanter som står och drar i rabattkupong varorna så de pajjar, och slåss med käpparna fast istället ett gäng plasmatörstande, fotbollsälskande tekniktokar istället. Fan nu är man glad igen!!!!
Postad 19 maj 2006 - 08:41
dd5348
-
dd5348
-
Användare
-
-
145 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Ställde frågan själv i PM form till en som redan fått leverans (RR modellen): "QUOTE Hej, då jag står i begrepp att köpa en från Power vore det kalas om du hade lust att ge mig måtten på kartongen som TVn kom i. Tack på förhand DC Jag mätte igår faktiskt, tror måtten var knappt 120cm bred och knappt 80cm hög."
Postad 19 maj 2006 - 09:21
ajzman
-
ajzman
-
Forumräv
-
-
957 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Ställde frågan själv i PM form till en som redan fått leverans (RR modellen):
"QUOTE Hej, då jag står i begrepp att köpa en från Power vore det kalas om du hade lust att ge mig måtten på kartongen som TVn kom i.
Tack på förhand
DC
Jag mätte igår faktiskt, tror måtten var knappt 120cm bred och knappt 80cm hög."
<{POST_SNAPBACK}>
Ser fram emot kommande omdömen gällande denna modell! personligen är jag lite orolig för svärtan eftersom den inte fått så bra kritik på AV forum, men förhoppningsvis är detta lätt fixat via inställningar/kalibrering! Hursomhelst, posta era omdömen asap...
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|