W9000! Ny 1080p projektor från BenQ
354 svar till detta ämne
Postad 01 November 2007 - 22:43
ippo
-
ippo
-
Beroende
-
-
1267 inlägg
Kan tyvärr bekräfta ang lensshiften! Kollade på W9000 idag på HBC, och det går inte att shifta bilden mer än att under-/överkant är vid linsens centrum.... Kass!
Men för min del är det nog inte enbart detta som pajjar det för min del, kom fram till att det blir tajt med tanke på min placering.
Måste placera projen ovanför ett litet fönster vilket ger mig 25cm till dess överkant, för att få plats med projen utan att den skymmer fönstret måste jag få tag på/tillverka ett fäste som bygger extremt lite på höjden.... W9000 väger ju trots allt 9,5kg så det måste vara ganska välbyggt! Alternativt så tar jag en MDF skiva som är ett par cm bredare och skruvar fast denna med ungefär 2cm distanser och skruvar sedan fast denna i taket....  Vad tror ni om den? Så länge det finns luft ovanför projen och fritt utrymme runt sidorna kan det väl inte vara nån fara....
Jämförde oxå med HC1100 och HC4900 och en snabb titt på AX200, skippade faktiskt HC3100 då jag tycker priskillnaden är för liten för att inte hoppa på 1080P-tåget!
Hc4900 var en bra upplevelse, dock lite sämre svärta och kontrast men bra färger bortsett från att den drog lite åt det gula hållet... Den var okalibrerad.
W9000 var en fröjd för ögat!!! Grymma färger och underbar kontrast, såg vid nåt tillfälle regnbågar men det skall till mycket mer för att jag skall störa mig på det. Stabil bild och en låg ljudnivå (mer ett sus än fläktsurr), ett grymt köp som jag måste kämpa emot för att inte göra... Måste klura lite mer på placeringen innan jag drar upp kortet.
HC1100 kollade jag mest på för att se om det var nån idé att köra på 720P tills mitt framtida rum står klart (2år säkert) och sen byta upp mig. Men här passar det inte lika bra för mig... Den levererar mkt fina färger, svärta och kontrasten är fin den med men sen är det lite sämre med regnbågar och det är inte samma lugn i bilden! Antar att det kallas dithering, oroligt i de mörka partierna i bilden. Regnbågarna såg jag ganska friskt, nu verkar jag vara känsligare än många andra på denna punkten, men med tanke på den övriga familjen och vänner som kan tänkas titta på film hemma hos mig vill jag inte chansa. Dessutom fanns det inte för lev. förränns mitten av Dec. Som det såg ut nu, Mitsubishi Sverige har slut på hyllan...
Alla projar matades med BluRay, nån ny spelare som jag inte minns fabrikatet på.
Summan av kardemumman: Det var som jag trodde innan jag åkte till HBC, W9000 är den projektor i min budget som jag tycker levererar bäst bild... Bara det där lilla bekymret med att placera den nånstans, den 'lilla' gogiten!
Tack till HBC för utmärkta demomöjligheter och trevligt bemötande!!! Kungligt!
Postad 01 November 2007 - 22:56
Dr. Death
-
Dr. Death
-
Guru
-
-
5782 inlägg
Nu när jag tittat på den FÖRSTA bilden på hur den skjuter så kom jag på att vi ev tolkar den fel!! Om du tittar på linjen som blir till en pil, så står det "VERTICAL CENTER OF THE IMAGE", mao. så borde ju även 100%-linjen och -100%-linjen vara just "CENTER OF THE IMAGE"?! Då blir det ju en HELT annan femma samt en fullgod lenshift!
Postad 01 November 2007 - 22:57
Dr. Death
-
Dr. Death
-
Guru
-
-
5782 inlägg
Va inte länge man fick vara glad... :-(
Är du verkligen helt säker ang. lensshiften?
Tyckte att min senaste upptäckt lät så bra ologisk!
Och då hade amn även fattat 100% snacket, iom. att flyttar man bilden 100% upp så kommer den ju exakt där jag menar om man tolkar bilden på mitt "nya" sätt...FAAAAAN, vad tröttsamt!
Redigerat av Dr. Death, 01 November 2007 - 23:08.
Postad 01 November 2007 - 23:06
ippo
-
ippo
-
Beroende
-
-
1267 inlägg
Postad 01 November 2007 - 23:12
ippo
-
ippo
-
Beroende
-
-
1267 inlägg
Edit. dubbelpost....
Redigerat av ippo, 01 November 2007 - 23:13.
Postad 01 November 2007 - 23:14
Dr. Death
-
Dr. Death
-
Guru
-
-
5782 inlägg
Hahahaha!
Är så trött och vill så gärna att det ska vara rätt, så jag sitter och tittar, räknar och hoppas tills jag får det till nåt som passar...
Tillbaks på ruta ett..
Den är verkligen STOR va? Ev. som en Volvo 850 (som nån skrev)?
Postad 01 November 2007 - 23:21
Dr. Death
-
Dr. Death
-
Guru
-
-
5782 inlägg
Men det lutar ändå mot köp ippo?
Hur stor bild körde ni på demon, samt hur stor bild och tittavstånd har du tänkt ha hemma?
Postad 01 November 2007 - 23:33
mi1scto
-
mi1scto
-
Amatör
-
-
83 inlägg
Jag gjorde ett eget takfäste då jag har låg takhöjd och vill inte att någon skall gå in i projen.
En 2mm aluminium platta som är fäste med fyra skruv i taket, och fyra pinnbult i projen så det finns lite justeringsmöjlighet. Ber om ursäkt för den dåliga bidlkvaliten men har bara en dålig mobilkamera hemma.
w9000_1.jpg 31.24K
0 Antal nerladdningar
w9000_2.jpg 38.63K
0 Antal nerladdningar
w9000_3.jpg 37.56K
0 Antal nerladdningar
Postad 01 November 2007 - 23:45
Dr. Death
-
Dr. Death
-
Guru
-
-
5782 inlägg
Så som det ser ut nu, så har jag oxå (om jag köper en) tänkt bygga ett liknande (ser bra ut!), men jag hade tänkt göra det ÄNNU mer slimmat...
Tänk dig en platt i kanske 3-4mm stål, som jag fäster en stor bult i mitten på, antingen svetsad eller fastskruvad (vilket som lämpar sig bäst), sen (med fete centerbulten på plats) så skruvar jag fast projjen i plattan..
Sen borrar jag ett hål rakt igenom taket, kör upp bulten genom taket och sätter en fet bricka med mutter på andra sidan, då kommer den i princip så nära taket som det går samt att man kan vrida projjen i sidled.
Tror du det kan funka bra?
Postad 01 November 2007 - 23:46
Dr. Death
-
Dr. Death
-
Guru
-
-
5782 inlägg
Om ni undrar om hur jag helt plötsligt kan få det att funka, så beror det på att jag hade en plan B, som jag iofs. inte gillar, men jag får upp bildstorlek samt att lensshiften blir "användbar"...
Postad 01 November 2007 - 23:51
Dr. Death
-
Dr. Death
-
Guru
-
-
5782 inlägg
Vilken bildstorlek kör du mi1scto?
Har ev. tänkt köra 250cm bred bild.
Postad 01 November 2007 - 23:58
mi1scto
-
mi1scto
-
Amatör
-
-
83 inlägg
Så som det ser ut nu, så har jag oxå (om jag köper en) tänkt bygga ett liknande (ser bra ut!), men jag hade tänkt göra det ÄNNU mer slimmat...
Tänk dig en platt i kanske 3-4mm stål, som jag fäster en stor bult i mitten på, antingen svetsad eller fastskruvad (vilket som lämpar sig bäst), sen (med fete centerbulten på plats) så skruvar jag fast projjen i plattan..
Sen borrar jag ett hål rakt igenom taket, kör upp bulten genom taket och sätter en fet bricka med mutter på andra sidan, då kommer den i princip så nära taket som det går samt att man kan vrida projjen i sidled.
Tror du det kan funka bra?
Det låter som det kan fungera men du måste ha lite mellanrum mellan plattan och taket för att kunna skruva projektorn i plattan. Monterar du projektorn i plattan i förväg tappar du horizontell justermöjlighet. Jag tänkte bygga mitt ännu mer slimmat men kunde inte få dit någon justeringsmöjlighet i så fall. Kunde helt enkelt inte få dit muttrarna på pinnbultarna om jag monterade plattan närmare taket. Skruvskallarna måste få plats mellan projektorn och plattan också. Hade inte möjlighet att svetsa fast skruv i fästet då jag använder fyra träskruv i taket (ingen mutter på ovansidan).
Postad 02 November 2007 - 00:02
mi1scto
-
mi1scto
-
Amatör
-
-
83 inlägg
Vilken bildstorlek kör du mi1scto?
Har ev. tänkt köra 250cm bred bild.
Jag kör 250cm bred bild. Linsen sitter 4,54m från duken. (är inte exakt på cm men det skiljer inte mycket). Hade jag flyttat fram projen några cm så hade bilden blivit för liten.
Postad 02 November 2007 - 00:30
Dr. Death
-
Dr. Death
-
Guru
-
-
5782 inlägg
Postad 02 November 2007 - 00:32
no_brakes
-
no_brakes
-
Användare
-
-
131 inlägg
Jag är också nära att beställa en. Jag har högt i tak. Så jag kommer att få bygga en hylla, antingen för att hänga den uppochner eller så ställer man den på hyllan. Känns enklare att justera den stående. Om jag förstått det rätt så kan man lensshifta lika mycket neråt, oberoende åt vilket håll projjen är monterad.
Bilden blir ca 135 hög, och sen blir det väl ca 50cm från golvet, så linsen hamnar 185 cm från golv. Jag är bara 175cm så för min del är det lugnt. Jag slipper att gå runt med hjälm när det är filmkväll....men det är riktigt ruttet att det inte kan bli nån offset.
....och så är den så fruktansvärt stor också.....
glömde jag säga att den var stor??!!
Postad 02 November 2007 - 00:52
Dr. Death
-
Dr. Death
-
Guru
-
-
5782 inlägg
Är den stor?
Postad 02 November 2007 - 01:36
nobba
-
nobba
-
Lärjunge
-
-
498 inlägg
Hoppas ni får det att fungera, själv faller jag tillbaks på optomaspåret...hellre en placeringsbar proje utan lensshift än en omöjlig ben-fucking-q med lensshift...uttryckena "självmål" och "skjuta sig själv i foten" har just fått ny dignitet.
Jag skall editera bort mina tidigare teorier för att undvika missförstånd för eventuella vishetssökare i framtiden.
Benq! så nära rätt men ändå så fel!
Redigerat av nobba, 02 November 2007 - 01:40.
Postad 02 November 2007 - 07:31
Unregistered47353d73
-
Unregistered47353d73
-
Amatör
-
-
98 inlägg
Jag är fortfarande nyfiken på om någon kunnat jämföra denna med Sony HS60 eller den nya AW15.
Postad 02 November 2007 - 08:31
mi1scto
-
mi1scto
-
Amatör
-
-
83 inlägg
Hur nära sitter du?
ca 4,5m ifrån. Projektorn sitter precis bakom soffan. Har nog linsen ovanför huvudet.
Postad 02 November 2007 - 09:12
Zionalfa
-
Zionalfa
-
Användare
-
-
121 inlägg
Är du nöjd med darchip 2? Nästa generation kommer att ha darkchip 3 som standard då nu darchip 4 är på G. Hur upplerver du djupet i din bild? Har du gämfört med proje med darchip 3?
Postad 02 November 2007 - 09:27
no_brakes
-
no_brakes
-
Användare
-
-
131 inlägg
Anledningen till att denna projje säljs ut nu är för att har slutat tillverkas. Ny modeller kommer från BENQ närsomhelst.
Man kan ju undra vad som väntar........kanske nått bättre och ÄNNU STÖRRE!!!!!
Redigerat av no_brakes, 02 November 2007 - 09:28.
Postad 02 November 2007 - 09:41
Dr. Death
-
Dr. Death
-
Guru
-
-
5782 inlägg
En av de frågorna kan vi nog alla svaret på, dvs. att de kommer vara bättre...
Har det någonsin hänt att en uppföljare inte varit bättre i projjevärlden?
Postad 02 November 2007 - 10:17
ippo
-
ippo
-
Beroende
-
-
1267 inlägg
Men det lutar ändå mot köp ippo?
Hur stor bild körde ni på demon, samt hur stor bild och tittavstånd har du tänkt ha hemma?
Jo... Måste överlägga lite med mig själv först bara.... På demon var det om jag minns korrekt ca 203cm bred bild, hemma har jag möjlighet att köra 180cm bred bild som störst just nu... Sitter isånt fall på 3m. Angående fäste har jag klurat ytterligare lite sen mitt inlägg igår, man kan enkelt få horisontell justeringsmöjlighet. Tänker ta en plåt/skiva och fräsa spår som kommer ligga paralellt med duken, i dessa sitter 4 bultar med bricka och ytterligare en tunn plåt som projen sitter fast i, bultarna mellan plåtarna kommer jag placera precis utanför projens chassi för att kunna lossa justera in sidled och sen dra åt med allt uppe i taket. Tror fortfarande att jag vill ha ett par mm mellan skiva och proj, den kommer trots allt upp mot tak och lite cirkulation ovanför kan inte skada.... Börjar känna att det vore nästan synd att inte ta chansen till sååå mkt proj för så pass lite pengar!!!
Postad 02 November 2007 - 10:19
ippo
-
ippo
-
Beroende
-
-
1267 inlägg
Anledningen till att denna projje säljs ut nu är för att har slutat tillverkas. Ny modeller kommer från BENQ närsomhelst. Man kan ju undra vad som väntar........kanske nått bättre och ÄNNU STÖRRE!!!!!
Jo givetvis är det så... Men till vilken kostnad blir det att köpa en ny modell!!!? Säkert 10k upp!!!! Sen är det väl upp till var och en att avgöra om bilden är tillräckligt bra för att slå till! Har du sett W9000 live? Vad saknar du i bildkvalitet, design eller övrigt?  Särskilt med tanke på priset?
Postad 02 November 2007 - 10:22
no_brakes
-
no_brakes
-
Användare
-
-
131 inlägg
*deleted*
Redigerat av no_brakes, 02 November 2007 - 10:26.
Postad 02 November 2007 - 10:25
no_brakes
-
no_brakes
-
Användare
-
-
131 inlägg
Anledningen till att denna projje säljs ut nu är för att har slutat tillverkas. Ny modeller kommer från BENQ närsomhelst. Man kan ju undra vad som väntar........kanske nått bättre och ÄNNU STÖRRE!!!!!
Jo givetvis är det så... Men till vilken kostnad blir det att köpa en ny modell!!!? Säkert 10k upp!!!! Sen är det väl upp till var och en att avgöra om bilden är tillräckligt bra för att slå till! Har du sett W9000 live? Vad saknar du i bildkvalitet, design eller övrigt? Särskilt med tanke på priset?
Jag saknar ingenting i bildkvalitet, tycker att bilden är helt fantastisk. Hade den funnits i annan storlek än XXXXXXL (själv är jag ju en M) så hade jag köpt en direkt. Den är ju stor som en gammaldags kanon (nästan iaf), och tyvärr så är optiska lensskiften felkonstruerad så man kan inte köra upp projjen högt i tak och på vis "glömma" att den är så stor. Enda anledning till att jag inte valt bort den helt är just att bilden är så grym.
Postad 02 November 2007 - 11:09
ippo
-
ippo
-
Beroende
-
-
1267 inlägg
Fast det är nog till största del tack vare storleken som den är så pass tyst som den är.... MEn visst är den STOOOR!!! 
Lyckligtvis har dom lyckats bra på BenQ' designavdelning, vit och silver/grå funkar ypperligt tycker jag iaf, centrerad lins!
Sen är uppenbarligen lensshiften inte konstruerad som de flesta (undertecknad inkluderad) vill kunna använda den....
Men jag kan få till en ok placering även i mitt nuvarande rum, kommer längre fram sikta på ett dedikerat rum...
Redigerat av ippo, 02 November 2007 - 11:10.
Postad 02 November 2007 - 11:31
Zionalfa
-
Zionalfa
-
Användare
-
-
121 inlägg
Som med allt annat så kommer priset på "senaste modell" kosta mer, men samtidigt så blir teckniken billigare och konkurransen/konsumenter ökat på marknaden, drar givetvis ner priserna. Ser fram emot den nya generationen.
Postad 02 November 2007 - 12:17
BioBanditen
-
BioBanditen
-
Beroende
-
-
1281 inlägg
Närsomhelst kommer det inte. Men efter årsskiftet iaf...
Postad 02 November 2007 - 13:31
didjital
-
didjital
-
Lärjunge
-
-
305 inlägg
Fast det är nog till största del tack vare storleken som den är så pass tyst som den är.... MEn visst är den STOOOR!!! 
Jag fick min igår, och tycker faktiskt inte att den är så jäkla tyst som alla säger. Den låter faktiskt en hel del! Jag har i och för sig inte ställt ner den i "whisper mode" ännu, är det stor skillnad? Edit: Japp, den är tillräckligt tyst i whisper mode. Nu låter min htpc mer.. Vad gäller storleken så visst, den är som en mindre container men det kan jag leva med för bilden är helgrym.
Redigerat av didjital, 02 November 2007 - 16:01.
Postad 03 November 2007 - 09:06
Zionalfa
-
Zionalfa
-
Användare
-
-
121 inlägg
Tänk på att lägre fläckt mode också gör att lampans livslängd sänks. Visst blir det tystare..men du kan ju kräma på ljudet lite mer istället
Postad 03 November 2007 - 12:26
no_brakes
-
no_brakes
-
Användare
-
-
131 inlägg
Tänk på att lägre fläckt mode också gör att lampans livslängd sänks. Visst blir det tystare..men du kan ju kräma på ljudet lite mer istället 
??? Menar du att man förkortar livslängden på lampan om man kör den i lägsta läget, det kan omöjligt stämma.
Postad 03 November 2007 - 14:14
didjital
-
didjital
-
Lärjunge
-
-
305 inlägg
Låter helt galet.  Så jag måste välja mellan en tyst projj eller bra brinntid? Har du något som bekräftar att så är fallet, någon länk eller liknande?
Postad 03 November 2007 - 17:18
Unregistered28144
-
Unregistered28144
-
Användare
-
-
175 inlägg
Om man kör i Low Lamp mode (eco mode eller vad de nu kallar det) så sänker man "outputen" från lampan, och den håller längre. Man kan tappa lite tryck i bilden, den de flesta kör sina projektorer i Eco mode.....
Postad 03 November 2007 - 18:33
Zionalfa
-
Zionalfa
-
Användare
-
-
121 inlägg
Kanske var jag otydlig...men som jag fattat saken så....blir lamoan för varm, fläckten går på lågvarv och kyler inte ner som den ska och man inte rengör filtret med täta mellanrum så förkortar man lampans livslängd.
Är det bata snack eller ligger det inte lite sanning i det???
Postad 03 November 2007 - 19:18
Unregistered28144
-
Unregistered28144
-
Användare
-
-
175 inlägg
Kanske var jag otydlig...men som jag fattat saken så....blir lamoan för varm, fläckten går på lågvarv och kyler inte ner som den ska och man inte rengör filtret med täta mellanrum så förkortar man lampans livslängd. Är det bata snack eller ligger det inte lite sanning i det???
Anledningen är att lampan inte "jobbar" lika hårt, därför sänks fläktens varvtal. Därav namnet Low lamp mode, eller Eco mode. När du kör lampan i detta läge, håller den längre....
Postad 03 November 2007 - 21:35
didjital
-
didjital
-
Lärjunge
-
-
305 inlägg
Kanske var jag otydlig...men som jag fattat saken så....blir lamoan för varm, fläckten går på lågvarv och kyler inte ner som den ska och man inte rengör filtret med täta mellanrum så förkortar man lampans livslängd. Är det bata snack eller ligger det inte lite sanning i det???
Anledningen är att lampan inte "jobbar" lika hårt, därför sänks fläktens varvtal. Därav namnet Low lamp mode, eller Eco mode. När du kör lampan i detta läge, håller den längre....
Har inte hittat någon low eller eco mode på w9000, däremot så går det att sätta lampan i 200W istället för 250W, är det samma sak kanske? Det märks ingen skillnad ljudmässigt i de två olika lägena utan det är bara när jag ställer in projjen i "whisper"-läget som den låter mindre..
Redigerat av didjital, 03 November 2007 - 21:36.
Postad 03 November 2007 - 21:54
Unregistered59dcaef6
-
Unregistered59dcaef6
-
Guru
-
-
5025 inlägg
Whisper är det samma som eco.
Lampan lyser med mindre intensitet, utvecklar inte lika mkt överskottsenergi (=värme) och fläkten kan gå med lägre varvtal.
Lampan håller längre med eco/whisper/low (olika namn för samma sak) om allt annat är lika.
Finns sällan ngn anledning att köra en hembioprojje i ngt annat läge, såvida man inte har väääääligt stor duk eller problem med att mörklägga. Svärtan blir djupare med eco/whisper/low.
Postad 03 November 2007 - 22:45
Unregistered1203
-
Unregistered1203
-
Användare
-
-
173 inlägg
Är den här projektorn organisk? Ska jag lägga 20k vill jag inte att bildkvaliteten ska försämras med tidens gång.
Postad 04 November 2007 - 01:46
mi1scto
-
mi1scto
-
Amatör
-
-
83 inlägg
Whisper är det samma som eco. 
Lampan lyser med mindre intensitet, utvecklar inte lika mkt överskottsenergi (=värme) och fläkten kan gå med lägre varvtal. Lampan håller längre med eco/whisper/low (olika namn för samma sak) om allt annat är lika.
Finns sällan ngn anledning att köra en hembioprojje i ngt annat läge, såvida man inte har väääääligt stor duk eller problem med att mörklägga. Svärtan blir djupare med eco/whisper/low. 
Nej! Whisper är inte samma som eco. 200W är samma sak som eco läge. Whisper har inget med lampan att göra.
Postad 04 November 2007 - 01:47
mi1scto
-
mi1scto
-
Amatör
-
-
83 inlägg
Är den här projektorn organisk? Ska jag lägga 20k vill jag inte att bildkvaliteten ska försämras med tidens gång.
Nej det är en DLP inte en organisk LCD panel.
Postad 04 November 2007 - 02:04
Unregistered1203
-
Unregistered1203
-
Användare
-
-
173 inlägg
Jag har för mig att jag läst att även DLP-projektorer kan slitas ut på ett liknande sätt som LCD-projektorer beroende på om dessa har organiska delar eller inte.
Redigerat av Unregistered1203, 04 November 2007 - 02:04.
Postad 04 November 2007 - 09:56
ippo
-
ippo
-
Beroende
-
-
1267 inlägg
Jag har för mig att jag läst att även DLP-projektorer kan slitas ut på ett liknande sätt som LCD-projektorer beroende på om dessa har organiska delar eller inte.
Nej DLP projektorer har inte samma typ av konstruktion, inga paneler som slits ut av värmen... Har inte hört talas om några egentliga delar som slits ut och försämrar bilden, kan iofs tänka mig att färghjulet inte har ett evigt liv. Lagret och motorn borde slitas, men jag har inte hört nån som behöver göra nån sån reparation....  Bild från How DLP works- DLP.com
Postad 04 November 2007 - 22:01
no_brakes
-
no_brakes
-
Användare
-
-
131 inlägg
Nån som har koll på vilken speed färghjulet går på?? I manualen på nätet står det 5x, men försäljaren snackade om 6x har jag för mig. Nån som vet??
Postad 04 November 2007 - 23:37
mi1scto
-
mi1scto
-
Amatör
-
-
83 inlägg
Nån som har koll på vilken speed färghjulet går på?? I manualen på nätet står det 5x, men försäljaren snackade om 6x har jag för mig. Nån som vet??
Det går att välja mellan 4x,5x, och 6x i service menyn.
Postad 05 November 2007 - 08:03
no_brakes
-
no_brakes
-
Användare
-
-
131 inlägg
Jag tyckte att det var ett oerhört lugn i bilden vid 6x jämfört med HC3100 i 5x.
Är det skillnad på bildkvaliteten mellan 4,5,6x på denna maskin. Varför finns det olika hastigheter?
Postad 05 November 2007 - 09:24
ippo
-
ippo
-
Beroende
-
-
1267 inlägg
Valet av hastighet gör man väl främst vid prioritering mellan bilddjup eller regnbågar, lite förenklat.
Snabbare spinn=mindre regnbågar
Saktare spinn=bättre djup i bilden
Postad 07 November 2007 - 23:50
ekke
-
ekke
-
Veteran
-
-
2466 inlägg
Får benq W9000 med sina 393 mm i djup plats i ett skåp på väggen som är 47cm djupt ink. hdmi, komponent och el kontakter tro?
Blir tight men borde det inte gå?
Postad 08 November 2007 - 00:02
Dr. Death
-
Dr. Death
-
Guru
-
-
5782 inlägg
Den borde få plats, rent fysiskt, men du vet att en projje behöver andas va, annars pajjar den inom kort...
Postad 08 November 2007 - 00:09
ekke
-
ekke
-
Veteran
-
-
2466 inlägg
Den borde få plats, rent fysiskt, men du vet att en projje behöver andas va, annars pajjar den inom kort... 
Jodå, vid ett eventuellt köp så kommer det finnas ventilation. Om inte annat får man montera in fläktar och borra upp lite hål  Kikar lite på http://www.projector...culator-pro.htm med ett uppskattad avstånd från lins till duk på ~3.6 meter så kan man bara få en 87 tums stor duk. rummet är 4 meter brett ... hm
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
Projektorer
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
genstruktur
2026-05-20 17:03:16
-
Projektorn uppe och allt verkar fungera
genstruktur
2026-05-20 17:02:29
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|