Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsung TV med inbyggd Com Hem-box = problem

336 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 12 January 2009 - 14:37

Dotzen
  • Dotzen
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Nu jäklar börjar det röra på sig. En kille från Samsung ringde just och skulle skicka en ny CA-modul hem till mig för att se om det hjälper. Dessutom påstod han att det funkar bättre om man har paketet Large från Com Hem istället för Medium som jag har.

Fan trot.

Väldigt intresserad på att höra uppföljningen på detta Mungo :)

Postad 12 January 2009 - 21:46

frim
  • frim
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Nu jäklar börjar det röra på sig. En kille från Samsung ringde just och skulle skicka en ny CA-modul hem till mig för att se om det hjälper. Dessutom påstod han att det funkar bättre om man har paketet Large från Com Hem istället för Medium som jag har.

Fan trot.

Jag har large, det funkar inte bättre.

Jag saknar verkligen min EPG nu, kan dom slöa j******a på samsung få fram en lösning nångång, är seriöst trött på att behöva gräva fram datorn hela tiden för att se vad som är på TVn. :)

Postad 13 January 2009 - 10:02

Dotzen
  • Dotzen
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Jag har oxo Large och som sagt funkar det inte för mig heller. Hoppas på att det kanske kan mjukvaran i TVn iallafall.

Postad 13 January 2009 - 14:34

Dannelino
  • Dannelino
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Hej, jag har en Samsung PS-50A766 men Dialogs CA-Modul & ComHem Medium. Jag är ganska nöjd förutom detta EPG problem som ni beskriver. Tyvärr så kan jag inte utföra det "hacket" ni beskriver med den gröna favoritknappen i EPG:n. Knappen finns inte i menyn!! Jag har gjort en favoritlista.

Jag har även provat att öppna EPG:n på de olika kanaler ni tipsat om utan resultat. Har ni några andra tips?

Eller är det bara att ligga på ComHem eller Samsung? Hos vem har man störst chans till hjälp!??

//Dannelino

Postad 13 January 2009 - 15:54

Dotzen
  • Dotzen
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Skicka mail till både Samsung och Com Hem är nog det bästa. Jag har gjort det men inte fått något svar tillbaka av någon än.

Postad 14 January 2009 - 11:13

MungoBBQ
  • MungoBBQ
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
Japp, igår fick jag så en ny Conax CAM från Samsung i posten. Det var en sån här:

https://www.prisjakt...kt.php?e=235192

Jag stoppade in CA-modulen, drog ur strömmen från teven, väntade 5 minuter, startade teven, gick direkt till kanal 85 för att få komplett guide-data. Väntade nån minut och gick sen till TV3. Tryckte på guide-knappen.

Resultat:

1. Ingen video i previewfönstret

2. Utkastad från EPG efter 2 sekunder

Dvs exakt som förut.

Samsung har sagt att de ska höra av sig på fredag för att höra hur det funkar med denna CAM. Ska bli spännande att höra vad nästa steg är.

Postad 14 January 2009 - 13:19

Unregisteredb3599d3b
  • Unregisteredb3599d3b
  • Lärjunge

• 477 inlägg
  • 0

Japp, igår fick jag så en ny Conax CAM från Samsung i posten. Det var en sån här:

https://www.prisjakt...kt.php?e=235192

Jag stoppade in CA-modulen, drog ur strömmen från teven, väntade 5 minuter, startade teven, gick direkt till kanal 85 för att få komplett guide-data. Väntade nån minut och gick sen till TV3. Tryckte på guide-knappen.

Resultat:

1. Ingen video i previewfönstret

2. Utkastad från EPG efter 2 sekunder

Dvs exakt som förut.

Samsung har sagt att de ska höra av sig på fredag för att höra hur det funkar med denna CAM. Ska bli spännande att höra vad nästa steg är.

Får du betalt för att vara betatestare??? :(

Postad 14 January 2009 - 13:21

MungoBBQ
  • MungoBBQ
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0

Får du betalt för att vara betatestare??? :(

En MYCKET bra och insiktsfull kommentar.

Nej. Nej, det får jag inte. I detta läge har jag sänkt mina förväntningar till antingen

1. Fungerande teve

2. Pengarna tillbaka

Postad 14 January 2009 - 13:26

Dotzen
  • Dotzen
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Pengarna tillbaka.. krångla ner TVn till butiken och förklara problemet och sedan kanske få hem en Sony istället och upptäcka att det är samma skit med den? .. hmm Jadu, vad ska man göra?? :(

Postad 14 January 2009 - 13:27

MungoBBQ
  • MungoBBQ
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0

Pengarna tillbaka.. krångla ner TVn till butiken och förklara problemet och sedan kanske få hem en Sony istället och upptäcka att det är samma skit med den? .. hmm Jadu, vad ska man göra?? :(

Exakt. Jag låter Samsung försöka ett tag till. Det är ju en stund kvar på garantin om man säger så...

Fast min mamma har en Sony och där funkar EPG prima förresten.

Postad 14 January 2009 - 13:36

Dotzen
  • Dotzen
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Ok? Samma förutsättningar som inbyggd digimotagare/Conax Com Hem osv osv? Enda skillnaden är Samsun/Sony?

Postad 14 January 2009 - 14:29

MungoBBQ
  • MungoBBQ
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0

Ok? Samma förutsättningar som inbyggd digimotagare/Conax Com Hem osv osv? Enda skillnaden är Samsun/Sony?

Ja, jag vet inte vilken CAM hon har, det var en som vi köpte till teven när vi beställde den från Dustin för nåt år sen. Men det är Com Hem, Conax-CAM och Sony och det funkar jättebra och har gjort det från början.

Postad 14 January 2009 - 15:35

Dannelino
  • Dannelino
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Skicka mail till både Samsung och Com Hem är nog det bästa. Jag har gjort det men inte fått något svar tillbaka av någon än.

Done!

Postad 15 January 2009 - 08:07

Dotzen
  • Dotzen
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Jag pratade med Samsung support igår och killen jag pratade med där berättade att dom kände till detta problem men att det inte är alla som har problem med EPGn i Com Hem med Samsungs TV. Han sa dock att dom jobbade på problemet och att Com Hem, till skillnad mot Boxer tex, kommer skjuta ut en firmware uppgradering via kabeln. Så när det finns en uppgradering kommer vi få den.

Därför är det viktigt att alla som har problemet hör av sig till Samsung så att dom förstår att det är många som har problemet. Telefon till Samsung Support Sverige är: 0771-400 200

Redigerat av Dotzen, 15 January 2009 - 08:10.

Postad 15 January 2009 - 09:06

MungoBBQ
  • MungoBBQ
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0

Jag pratade med Samsung support igår och killen jag pratade med där berättade att dom kände till detta problem men att det inte är alla som har problem med EPGn i Com Hem med Samsungs TV. Han sa dock att dom jobbade på problemet och att Com Hem, till skillnad mot Boxer tex, kommer skjuta ut en firmware uppgradering via kabeln. Så när det finns en uppgradering kommer vi få den.

Därför är det viktigt att alla som har problemet hör av sig till Samsung så att dom förstår att det är många som har problemet. Telefon till Samsung Support Sverige är: 0771-400 200

Absolut, alla som har problemet måste höra av sig till Samsung!

Jag märker av en MYCKET större aktivitet på detta efter jul. Kan det vara så att det sålts massor av Samsung-apparater i julhandeln som inte funkar?

Samsung ringde mig idag för att höra hur det funkade med ny CAM. Efter att jag berättat att det inte är nån skillnad har jag fått erbjudande om tekniker hem nån gång i nästa vecka. Fortsättning följer...

Postad 15 January 2009 - 13:28

Unregistereddcfd48f2
  • Unregistereddcfd48f2
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Hmm, det här låter inte bra. Har Comhem och var på väg att i helgen köpa en 40'' Samsung för att dom är snygga och har bra pris.

Finns det någon modell som fungerar (40'')?? Och kan någon redogöra för hur utbrett problemen är? Själv bor jag i ett gammalt UPC hus i Stockholms innerstad. Det där med inbyggd box lät ju smidigt, några sladdar mindre liksom... :-)

Just nu finns ett antal Full-HD modeller under 10.000 kr, alla börjar på LE-40A, sen ett tresiffrigt nummer:
556, 557, 558, 559, 566, 567, 568, 616, 626, 656. Är det förresten nån som kan skilja på dom?

tack på förhand för info.

Tack för svar.

Postad 15 January 2009 - 13:42

MungoBBQ
  • MungoBBQ
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0

Hmm, det här låter inte bra. Har Comhem och var på väg att i helgen köpa en 40'' Samsung för att dom är snygga och har bra pris.

Finns det någon modell som fungerar (40'')?? Och kan någon redogöra för hur utbrett problemen är? Själv bor jag i ett gammalt UPC hus i Stockholms innerstad. Det där med inbyggd box lät ju smidigt, några sladdar mindre liksom... :-)

Just nu finns ett antal Full-HD modeller under 10.000 kr, alla börjar på LE-40A, sen ett tresiffrigt nummer:
556, 557, 558, 559, 566, 567, 568, 616, 626, 656. Är det förresten nån som kan skilja på dom?

Tack för svar.

Det verkar inte finnas nåt bra eller fullständigt svar på den frågan. Det funkar för några (ett fåtal, vad det verkar) och funkar inte alls för andra. Det kan bero på om man bor i Com Hem-nät eller gammalt UPC-nät kanske.

Om du vill vara 100% se till att ta öppet köp så du kan gå tillbaka med teven.

Postad 15 January 2009 - 13:54

Unregistereddcfd48f2
  • Unregistereddcfd48f2
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Ok, tack för snabbt svar! Så får det bli antagligen.

Har sett i tråden mycket om CA-modul och/eller CAM (samma sak antar jag). Vad är det för något?

Jag inbillade mig att man stoppade in kortet i baksidan på TVn nånstans och antennkabel också sen var det klart. Hur går det ihop med CA, vad är det för grej?

Redigerat av Unregistereddcfd48f2, 15 January 2009 - 13:55.

Postad 15 January 2009 - 14:07

MungoBBQ
  • MungoBBQ
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
CA-Modulen (Förkortas CAM) är en slags "kortläsare" som du stoppar in i teven. Själva programkortet stoppar du sen in i CA-modulen.

Fråga mig inte varför det finns en massa olika såna här, jag har ingen aning vad som egentligen skiljer...

Alltså, du måste ha en CA-modul också, det räcker inte med TV + programkort. En CA-modul brukar kosta 400-600 kronor. Bäst och säkrast är om du köper CA-modul där du köper teve, då BORDE de kunna hjälpa dig med att få rätt modul.

Postad 15 January 2009 - 17:40

Dannelino
  • Dannelino
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Fick mitt andra svar nu från ComHem, vilka glidare...

"Hej och tack för ditt e-postmeddelande!
Hej Daniel! Jag kan se att du har en godkänd Samsung TV. Tyvärr kan vi inte hjälpa dig i detta ärende måste hänvisa dig till Samsung verkar vara ett fel troligen i TV:n eller med din CA-modul

Med vänlig hälsning

Com Hem AB
Kundservice
Mari Larsson"

...dom låtsas som om detta är ett specifikt fel hos mig!! Jag fick svar från Samsung igårkväll också att jag skulle ringa till dem. Så det blir väl nästa steg!

Absolut, alla som har problemet måste höra av sig till Samsung!

Jag märker av en MYCKET större aktivitet på detta efter jul. Kan det vara så att det sålts massor av Samsung-apparater i julhandeln som inte funkar?

Samsung ringde mig idag för att höra hur det funkade med ny CAM. Efter att jag berättat att det inte är nån skillnad har jag fått erbjudande om tekniker hem nån gång i nästa vecka. Fortsättning följer...

Detta skall bli väldigt intressant! Vet du när dom kommer?

//D

Postad 16 January 2009 - 14:14

48Hours_again
  • 48Hours_again
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

Tack för svar.

Hej,

Det är bara lite olika design på dom i 5-serien och 6-serien, men A656 är lite bättre spec än samtliga och Crystal Design(röd), men jag kan rekommendera en nyare modell LE40A676/MPEG4 för Boxer, jag har en som fungera klockrent med Comhem(blir inte utsparkad ur EPGn, dock inget pre-view fönstret) men det skall inte fungera enligt Samsung, Pre-view funkar bara med Boxer på grund av att det saknas information i Comhem kanalerna typ http://en.wikipedia..../Barker_channel det är dom som dyker upp i DVB-C pre-view ibland verkar det som, men jag använder inte EPGn, jag brukar bläddra med Channel-list det går mycket snabbare.

Min kompis köpte en LE46A796/MPEG4 för Boxer den fungerar också klockrent med Comhem vi kör båda SCM Microsystems Conax CA moduler och samma mjukvara 1007, Comhem abonnemang "large", vi båda bor i 2 olika men riktiga Comhem infrastruktur fastigheter, inte tidigare UPC-fastigheter.

Jag skulle nog avvakta med köpa av Sony produkter just nu läs detta, låter lite trist: http://www.prylporta...003329-526.html

Se även till att du får en XXE modell dom andra är inte för norden typ grå-import enligt detta forum:
http://www.sweclocke...threadid=826884

Redigerat av 48Hours_again, 16 January 2009 - 15:26.

Postad 18 January 2009 - 15:32

Lucius
  • Lucius
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0
Kan gå dåligt för Sony kanske - men min EPG funkar i alla fall prima på min Sony 46W4220 tillsammans med en Dilog (CAM) och ComHem!

Postad 18 January 2009 - 18:20

Jimbo80
  • Jimbo80
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Jag sållar mig till mängden då.

Har en LE40A866. Med EPG problemet. Har testat FW 1004 och 1005, ingen skillnad.

CAn är en Dilog Conax (99010).

Har mailat Samsug, Dilog och ComHem.

Vi får väl se vad dom svarar.

Postad 19 January 2009 - 08:22

Dotzen
  • Dotzen
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Jag har inte fått svar varesig från Com Hem eller Samsung än på mina mail/felanmälningar. Skitdåligt tycker jag själv. Märkligt var att jag fick ett vaderat kuvert med en antennsladd i häromdagen. Ingen avsändare och ingen lapp ne ref eller liknande. Kändes som...
-"Nu skickar vi något till den där jobbiga kunden så han kanske är tyst ett litet tag"
Hehe jaja.. vi får väll se vad som händer.

Postad 20 January 2009 - 15:52

MungoBBQ
  • MungoBBQ
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0

Jag har inte fått svar varesig från Com Hem eller Samsung än på mina mail/felanmälningar. Skitdåligt tycker jag själv. Märkligt var att jag fick ett vaderat kuvert med en antennsladd i häromdagen. Ingen avsändare och ingen lapp ne ref eller liknande. Kändes som...
-"Nu skickar vi något till den där jobbiga kunden så han kanske är tyst ett litet tag"
Hehe jaja.. vi får väll se vad som händer.

Det där är Com Hems standardåtgärd. "Du har en dålig antennsladd". Men det är ju skumt att du inte fick nåt meddelande från dem i kuvertet.

Samsung-killen ska komma hem till mig imorgon förmiddag. Om han inte kan fixa problemet på plats med ny mjukvara (vilket jag betvivlar) så ska han tydligen ta med sig teven till verkstaden och ge mig en låne-teve under tiden. Fan trot.

Fortsättning följer...

Postad 20 January 2009 - 21:27

rodski
  • rodski
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Tack alla som skrivit i denna länk om problem med Samsung och Comhem.
Har precis flyttat till en lägenhet med Comhem och funderade på att köpa en ny TV.
Tanken fanns på en Samsung typ 676, 766 eller 866, med inbyggd och certifierad mottagare för Comhem (skönt att slippa en extra burk).
Efter att ha läst denna "tråd" som startade i september 2008 (snart 6 månader sedan!!!), känns det som att varken Samsung eller Comhem tycks inse vikten av att lyssna på sina kunder, och de bör informera sina potentiella kunder om vad som ev inte fungerar på ett tydligt sätt, inte bara i det finstilta.
Nu ser jag vidare på min 2 år gamla Panasonic 42" PX8 och spar 20.000 SEK, tecknar även ett kombinerat abonnemang med bredband och TV via Telia.
Tur att dessa forum finns.

Postad 20 January 2009 - 23:08

48Hours_again
  • 48Hours_again
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

Det där är Com Hems standardåtgärd. "Du har en dålig antennsladd". Men det är ju skumt att du inte fick nåt meddelande från dem i kuvertet.

Samsung-killen ska komma hem till mig imorgon förmiddag. Om han inte kan fixa problemet på plats med ny mjukvara (vilket jag betvivlar) så ska han tydligen ta med sig teven till verkstaden och ge mig en låne-teve under tiden. Fan trot.

Fortsättning följer...

Vaddå en Samsung-kille kommer hem till dig, var har du för special service, vad har du betalat för detta :(

Jag lånade några CA moduler av en kompis bara för att testa hemma med min LE40A676:a som fungera klockrent sedan tidigare med Comhem, så jag testade en Dilog CAM funkar, en SMIT CAM funkar och en SCM Microsystems CAM CONAX funkar också utan problem jag blir inte utastad ut EPG:n.

Skall bli intressant och se om det fungerar bättre med din äldre TV modell A656:a efter att han kollat på den misstänker att han bara kommer att installera in senaste mjukvaran säkert, A656 skall ju vara Samsungs första generation Comhem/DVB-C modell enligt det jag hittade på nätet.

Redigerat av 48Hours_again, 20 January 2009 - 23:10.

Postad 20 January 2009 - 23:40

celox
  • celox
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Jag har en samsung A 466,tror du det skulle kunna hjälpa mig med?Jag blir också utkastad ut EPG:n.

Postad 21 January 2009 - 08:43

Dotzen
  • Dotzen
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Jag lånade några CA moduler av en kompis bara för att testa hemma med min LE40A676:a som fungera klockrent sedan tidigare med Comhem, så jag testade en Dilog CAM funkar, en SMIT CAM funkar och en SCM Microsystems CAM CONAX funkar också utan problem jag blir inte utastad ut EPG:n.

Det va som fan! Jag har en LE46A676 (nordisk) och har testat Dilog och CONAX och ingen funkade :( Känner mig helt handikappad utan EPG:n :/

Postad 21 January 2009 - 09:37

Torino gt
  • Torino gt
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Vaddå en Samsung-kille kommer hem till dig, var har du för special service, vad har du betalat för detta :(

Offtopic:
Bor man i en storstad så har man prestige service, Läs mer här:
http://www.samsung.c...stigeService.do

Postad 21 January 2009 - 11:00

MungoBBQ
  • MungoBBQ
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
Okej, jag har precis haft besök av Samsungs supportkille här på morgonen.

Han använde en laptop för att installera en ny firmware till den inbyggda digitalboxen, som med hans ord "låter boxen vänta längre på att få svar från CA-modulen". Mjukvaran på hans laptop sa 1.07, men jag vet inte om det var versionen på FW eller bara programmet han använde för att prata med teven.

Han sa också att min CA-modul (som Samung ju skickade till mig!) var skräp. :( Han tog fram den CA-modul som han själv sa var bäst till Com Hem, och det var en Dilog, som såg ut såhär:

http://www.expert.se...aspx?id=1580420

Men så till det bästa:

Efter att han skjutit in ny mjukvara så blir jag inte längre utkastat från EPG! Tyvärr funkar inte Previewfönstret nu heller (fast det går fortfarande att lösa med ett klick på favoriter-tricket!) men jag kan bläddra runt i lugn och ro och använda guiden som det är tänkt.

Han sa också att Com Hem är ensamma i världen om att ha den gamla tekniska plattform som gör att det strular. Att den DVB-C-box som sitter i Samsungs apparater funkar fint i hela Europa utom med Com Hem.

Eftersom det värsta problemet med EPG tydligen går att lösa med ny FW undrar man ju varför Com Hem inte skickat ut denna i sitt nät ännu, men det kanske kommer senare.

Ni som fortfarande har problem med att ni blir utkastade från EPG - det finns hopp!

Min teve rapporterar nu följande versionsnummer från systemmenyn:

Software version: T-NHBTEDEUC-1002
Firmware version: T-EMMA2DEUB-0106.

Postad 21 January 2009 - 11:26

Dannelino
  • Dannelino
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Han använde en laptop för att installera en ny firmware till den inbyggda digitalboxen, som med hans ord "låter boxen vänta längre på att få svar från CA-modulen". Mjukvaran på hans laptop sa 1.07, men jag vet inte om det var versionen på FW eller bara programmet han använde för att prata med teven.

Han sa också att min CA-modul (som Samung ju skickade till mig!) var skräp. :( Han tog fram den CA-modul som han själv sa var bäst till Com Hem, och det var en Dilog, som såg ut såhär:

Men så till det bästa:

Efter att han skjutit in ny mjukvara så blir jag inte längre utkastat från EPG! Tyvärr funkar inte Previewfönstret nu heller (fast det går fortfarande att lösa med ett klick på favoriter-tricket!) men jag kan bläddra runt i lugn och ro och använda guiden som det är tänkt.

Han sa också att Com Hem är ensamma i världen om att ha den gamla tekniska plattform som gör att det strular. Att den DVB-C-box som sitter i Samsungs apparater funkar fint i hela Europa utom med Com Hem.

Eftersom det värsta problemet med EPG tydligen går att lösa med ny FW undrar man ju varför Com Hem inte skickat ut denna i sitt nät ännu, men det kanske kommer senare.

Ni som fortfarande har problem med att ni blir utkastade från EPG - det finns hopp!

Härligt att höra! Då skall jag ringa Samsung på engång & tvinga dem att komma! Och gissa vad! Jag har exakt den CA-modul som han rekomenderade!! Tur att man bor i Stockholm så man får "Hemtjänst" =)

Postad 21 January 2009 - 11:42

Unregistered5eeb5689
  • Unregistered5eeb5689
  • Användare

• 229 inlägg
  • 0
Jag har också den CA-modulen och senaste FW som finns till min A866 men inte funkar de för mig, blir utkastad ändå. Med en tidigare FW så gick det iaf att få upp guiden på TV-4... Hoppas att det kommer en ny FW snart där problemen är fixade.

Postad 21 January 2009 - 12:46

celox
  • celox
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Jag ringde nyss till Samsung och försökte förklara att vi är många här på Forumet och bla,bla,bla"en kille från samsung använde en laptop för att installera en ny firmware till den inbyggda digitalboxen, som med hans ord "låter boxen vänta längre på att få svar från CA-modulen". Mjukvaran på hans laptop sa 1.07, men jag vet inte om det var versionen på FW eller bara programmet han använde för att prata med teven. Han sa också att min CA-modul (som Samung ju skickade till mig!) var skräp. Han tog fram den CA-modul som han själv sa var bäst till Com Hem, och det var en Dilog, som såg ut såhär:"
Då säger han säger att det inte finns och EPG fungerar inte på vissa TV men att jag ska avvakta.
Jag frågade honnom varför skulle jag göra det om det funkar hos vissa men inte hos mig.Jag vill ha en fungerande TV.
Då säger han att han skickar en kille från samsung men om det inte är något fel på TV då står jag för kostnader.Om dert inte är nåt fel då skulle EPG fungera :/
sen fick vi boka tid men då säger han att jag inte får någon "lånetv" eftersom jag bor i GBG,vad spelar det för roll?Jag blev så irriterad på han men ville inte vara oartig försökte förhandla med han, men det gick inte.
Jag avbokade service efersom jagl inte vill att de kör iväg en TV som är 4 veckor gammal och jag får ingen TV från samsung(dålig service)Jag vet inte vad jag ska göra,hadde jag bott i STHL skulle jag gå direkt till de.
Med anndra ord säger han att Mungo BBQ ljuger :(

Postad 21 January 2009 - 12:49

MungoBBQ
  • MungoBBQ
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0

Med anndra ord säger han att Mungo BBQ ljuger :(

Jag är inte ett dugg förvånad.

Postad 21 January 2009 - 13:12

celox
  • celox
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0

Jag är inte ett dugg förvånad.

verkligen dålig stil från SAMSUNG

Redigerat av celox, 21 January 2009 - 13:12.

Postad 21 January 2009 - 13:30

Jimbo80
  • Jimbo80
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Sådär!

Nu har jag pratat med en dam på Samsung supporten som var väldigt tillmötesgående och hjälpsam.

Först fick jag standardsvaret att dom känner till problemet och att dom jobbar på det så om jag bara kunde avvakta ett par veckor.

Men när jag berättade om och högläste MungoBBQ's post så blev hon intresserad och bad mig dröja så att hon kunde kontakta nån samordnare för teknikerna.

Efter en minut eller två så "kom" hon tillbaka och sa att dom tydligen satt och formulerade nån lösning på vårat problem. Sen tog hon mina uppgifter så att en tekniker kunde komma ut och fixa det!

Så jag hoppas att dom hör av sig snart för att boka en tid så man kan ha en 100% fungerande teve! :(

Så ni som har problem, ring samsung!

Postad 21 January 2009 - 15:51

celox
  • celox
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0

Sådär!

Nu har jag pratat med en dam på Samsung supporten som var väldigt tillmötesgående och hjälpsam.

Först fick jag standardsvaret att dom känner till problemet och att dom jobbar på det så om jag bara kunde avvakta ett par veckor.

Men när jag berättade om och högläste MungoBBQ's post så blev hon intresserad och bad mig dröja så att hon kunde kontakta nån samordnare för teknikerna.

Efter en minut eller två så "kom" hon tillbaka och sa att dom tydligen satt och formulerade nån lösning på vårat problem. Sen tog hon mina uppgifter så att en tekniker kunde komma ut och fixa det!

Så jag hoppas att dom hör av sig snart för att boka en tid så man kan ha en 100% fungerande teve! :)

Så ni som har problem, ring samsung!

Jag ringde de vid 12.00 och fick en helt annant svar.Helt konstingt,alla säger olika.Han som skulle hjälpa mig sa nåt helt annat gämmfört med det hon tjejen sa till dig

Vad menar de med att vi ska avvakta?Kommer det att funka om ett par veckor?

Redigerat av celox, 21 January 2009 - 15:49.

Postad 21 January 2009 - 16:07

Jimbo80
  • Jimbo80
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

Jag ringde de vid 12.00 och fick en helt annant svar.Helt konstingt,alla säger olika.Han som skulle hjälpa mig sa nåt helt annat gämmfört med det hon tjejen sa till dig

Vad menar de med att vi ska avvakta?Kommer det att funka om ett par veckor?

Det är väl den mänskliga faktorn, han kanske hade en dålig dag...

Som jag tolkade det så ska vi avvakta för att dom jobbar på en lösning tillsammans med ComHem. Sen om den lösningen kommer i form av en ny FW eller att ComHem skickar ut något, det vet jag inte.

Ring igen, stå på dig tills du får hjälp. Ett tips dock är att vara väldigt trevlig från början. Att bli sur och/eller tappa humöret hjälper sällan.

Postad 21 January 2009 - 16:10

MungoBBQ
  • MungoBBQ
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
Alltså, att man ska vänta nån vecka har de sagt till mig sen i september, så det är ju inget svar man ska gå efter...

Postad 21 January 2009 - 20:42

48Hours_again
  • 48Hours_again
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

Han sa också att min CA-modul (som Samung ju skickade till mig!) var skräp. :) Han tog fram den CA-modul som han själv sa var bäst till Com Hem, och det var en Dilog, som såg ut såhär:

Men så till det bästa:

Skönt att dom löste problemet, jag sa ju att det skulle fungerar min LE40A676:a funkar också fortfarande klockrent , Samsung rockar fett..

Postad 21 January 2009 - 21:13

Unregistered1b0df1c0
  • Unregistered1b0df1c0
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Idag när jag äntligen fick comhem digitaltv och skulle testa mitt conax kort till min samsung tv så upptäckte jag till min fasa att jag fått en engelsk le46a656 istället för en svensk. Då funkar bara boxer...
Så det blev att lämna tillbaka kortet o köpa en digitalbox istället.. jäkligt trist! :)

Så går det när man inte gör tillräckligt med research innan köp!

Tips från coachen: köp inte tvn på Netonnet....

Men jag hoppas era problem med tv-guiden löser sig! Känner med er, då jag troligen hade haft samma problem om min tv velat svälja mitt conax kort!!

Postad 22 January 2009 - 09:14

Dotzen
  • Dotzen
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Grattis Mungo! Nu ska jag ringa till SAMSUNG! :)

Postad 22 January 2009 - 09:15

MungoBBQ
  • MungoBBQ
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
Haha, du är för rolig, 40Hours_again! "Samsung rockar fett" är kanske inte direkt vad jag skulle vilja säga om ett företag som efter 4 månaders KONSTANT uppvaktning via supportmail och telefonsamtal lyckas fixa teven jag köpt så att den åtminstone är brukbar.

Supportkillen sa att jag troligen även fortsättningsvis kommer att bli utslängd från guiden då och då, men att det ska ske mer sällan (hände inte alls igår kväll, så det verkar lovande) och att jag även fortsättningsvis kommer att få "Encrypted signal" medan jag tittar på teve. Dessutom funkar ju fortfarande inte preview-fönstret, så jag tycker fortfarande att jag har en teve som inte lever upp till vad den lovar.

Men nu går ju åtminstone EPG:n att använda, så jag tänker lugna mig med klagomålen ett tag och helt enkelt hoppas på att resten löser sig nån gång i framtiden. Men uttrycket "rockar fett" sparar jag åt produkter som faktiskt levererar det de lovar.

Postad 22 January 2009 - 09:35

Dotzen
  • Dotzen
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Jag har prtat med SAMSUNG nu och jag blev lite förvånad. Teknikern jag pratade med sa direkt, efter att jag förklarat problemet, att det måste till en serviceåtgärd iform av en mjukvaruförändring. Denna kunde man inte göra själv utan måste lämna in, alternativt få en tekniker hem. Jag var lyckligt lottad för mitt postnummer fanns i deras listor :) Hoppas jag har samma tur som Mungo ;)

Postad 23 January 2009 - 15:23

Christian_Andersson
  • Christian_Andersson
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0
Jag har samma problem med min 676a och Com Hem. Först funkade EPG på vissa kanaler (svt2 tex) sen uppgraderade jag firmwaren via samsungs hemsida... nu funkar inte EPG alls.

Jag får väll ringa samsung och kolla om en tekniker kan komma och kika på det.

Postad 27 January 2009 - 10:32

Jimbo80
  • Jimbo80
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Sådär, då har en tekniker från Samsung varit på besök!

Tyvärr, funkar EPGn fortfarande inte. ;)

Jag har en LE40A866S1 och enligt honom så kände iaf inte han till att det var detta problem med denna (NYA!) teve också...

Han slängde i ny programvara, testade med en annan CA, gjorde en reset osv.... inget hjälpte...

Så jag får klara mig utan full EPG ett tag till. Han lovade dock att han skulle återkomma så fort det fanns en lösning.

Postad 27 January 2009 - 17:19

Dotzen
  • Dotzen
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Trist att det inte fungerade för dig. Jag har felanmält och lämnat alla uppgifter mm mm för att få hem en tekniker. Ingen har hört av sig än iallafall. Undrar hur länge det kan ta? :)

Postad 27 January 2009 - 18:57

Hatheg-Kla
  • Hatheg-Kla
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Har samma problem jag med min Le40A676 av nordisk modell. Ska ta och ringa dem imorgon. Att maila verkar inte hjälpa.

Postad 27 January 2009 - 21:48

Jimbo80
  • Jimbo80
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

Trist att det inte fungerade för dig. Jag har felanmält och lämnat alla uppgifter mm mm för att få hem en tekniker. Ingen har hört av sig än iallafall. Undrar hur länge det kan ta? :)

Har du samma modell som mig?

Det gick snabbt för mig, tog kanske 1-2 dagar innan en tekniker hörde av sig. Har för mig att det var på en torsdag, sen kom han ju idag tisdag. Så typ 1 vecka allt som allt.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.