![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 18 april 2007 - 21:49
Postad 18 april 2007 - 22:04
Hittade absolut inget som verkade konstigt eller fel, allt såg perfekt ut!
Rejält me kylpasta och en exakt likadan fläkt som länken ovan.
Efter nån timmes slit så startade jag upp den igen, EXAKT samma symptom som tidigare.. nivå 3 efter ca 5-6 min.

Postad 18 april 2007 - 22:23
Postad 19 april 2007 - 01:01
Nu har jag plockat isär HELA mitt ps3 enligt följande http://content.techr...7_11-41891.html
Efter nån timmes slit så startade jag upp den igen, EXAKT samma symptom som tidigare.. nivå 3 efter ca 5-6 min.
va ska man ta sig till? extern fläkt?
Da gikk jo teorien om 15 vs 19 vifteblad i vasken også, siden din PS3 går til nivå 3 og har 15 blads vifte.
Postad 19 april 2007 - 06:31
Vid cirka 19-20 grader har jag läge 2 maskin och vid 20 o uppåt läge 3.
Det är ju bra för miljön också! Sony tvingar oss att sänka temperaturen

Postad 19 april 2007 - 06:45
Postad 19 april 2007 - 06:45
Den kanske bara är extremt känslig för rumstemperatur, har ni tänkt på det?
Det är ju bra för miljön också! Sony tvingar oss att sänka temperaturenBaktanke, kanske!?
Jo. det verkar ju faktiskt som den är känslig som attans för rumstemperaturen. Det var ju lite kallare här en period och då upplevde jag att min PS3:a inte gick längre än till fläktläge 2. Nu är det återigen lite varmare och fläktläge 3 direkt.
Jag kommer nog att försöka införskaffa en extern fläkt och montera på baksidan. Förhoppningvis så finns det tystlåtna sådana och förhoppningsvis så kommer fläktläget då att gå ned till 2 eller ännu bättre 1. Det känns faktiskt som att en extern fläkt kan vara en billig lösning på problemet. Den måste ju få ner innertemperaturen rejält, och därmed också hindra maskinen att gå upp i fläktläge.
Postad 19 april 2007 - 06:58
Det är ju bra för miljön också! Sony tvingar oss att sänka temperaturenBaktanke, kanske!?
Jo. det verkar ju faktiskt som den är känslig som attans för rumstemperaturen. Det var ju lite kallare här en period och då upplevde jag att min PS3:a inte gick längre än till fläktläge 2. Nu är det återigen lite varmare och fläktläge 3 direkt.
Jag kommer nog att försöka införskaffa en extern fläkt och montera på baksidan. Förhoppningvis så finns det tystlåtna sådana och förhoppningsvis så kommer fläktläget då att gå ned till 2 eller ännu bättre 1. Det känns faktiskt som att en extern fläkt kan vara en billig lösning på problemet. Den måste ju få ner innertemperaturen rejält, och därmed också hindra maskinen att gå upp i fläktläge.
Det fanns ju en fläkt någon sida bak i tråden. Jag väntar fortfarande på att någon kommer att testa denna. Är en fattig student... men om den fungerar så köper jag den direkt. Orkar inte skicka iväg min i 3-4 veckor.
Postad 19 april 2007 - 07:34
Enligt Sonys lilla vita så har en PS3 en arbetstemperatur på 5-35 grader

Redigerat av Cragganmorax, 19 april 2007 - 07:34.
Postad 19 april 2007 - 07:47
Såg du några temperaturgivare nånstans i chassit?
Du tog ingen bild på cell-processorn?
Jag misstänker ju fortfarande själva processorn, men om amerikanarna ska få samma hårdvaruversion som oss borde väl de få samma problem snart?
Nu har jag plockat isär HELA mitt ps3 enligt följande http://content.techr...7_11-41891.html
Postad 19 april 2007 - 07:56
Men det ända är väl att sända den till NF så man får en korrekt.........
Sverker where are you

Postad 19 april 2007 - 08:07
Djärvt!
Såg du några temperaturgivare nånstans i chassit?
Du tog ingen bild på cell-processorn?
Jag misstänker ju fortfarande själva processorn, men om amerikanarna ska få samma hårdvaruversion som oss borde väl de få samma problem snart?Nu har jag plockat isär HELA mitt ps3 enligt följande http://content.techr...7_11-41891.html
Tog några bilder med mobilen, laddar upp dom under dagen
Postad 19 april 2007 - 08:13
Och ärligt, att vara utan 2-3 veckor är väl inte hela världen. Det är väl bättre att byta och förhoppningsvis få en tyst tillbaka än att acceptera ett fel som inte ska finnas.
Postad 19 april 2007 - 08:14

Beställde en sånhär när jag ändå va i farten
Item : Joytech Fusion Cooling Fan (PS3)
Price : EUR 18.49
Quantity : 1
Delivery Cost : Free
Payment : Credit Card

Postad 19 april 2007 - 08:25
[Da gikk jo teorien om 15 vs 19 vifteblad i vasken også, siden din PS3 går til nivå 3 og har 15 blads vifte.
Vaddå, ingen har väl bekräftat nivå 3 med 19 blad ännu? Har du en sådan? Trodde alla (i Sverige)hade 15 blad.
Motin, har dina polare 15 eller 19 blads fläktar?
Redigerat av tolou, 19 april 2007 - 08:27.
Postad 19 april 2007 - 08:28

Men jäkligt konstigt att allt verkade ok..
Riktigt sne på min nu, t.om irriterande när man spelar Resistance märkte jag i morse. Överröstar ju allt när det bara är ambient-lju i spelet och man smyger runt. Förstör ju stämningen helt.
Vart beställde du fläkten? Play.com? Trodde inte dom skickade annat än film/spel/cd utanför GB..
Postad 19 april 2007 - 08:28
[Da gikk jo teorien om 15 vs 19 vifteblad i vasken også, siden din PS3 går til nivå 3 og har 15 blads vifte.
Vaddå, ingen har väl bekräftat nivå 3 med 19 blad ännu? Har du en sådan? Trodde alla (i Sverige)hade 15 blad.
Har inte haft möjlighet att undersöka det ännu.. Hoppas på att kunna det i helgen.. Har fullt upp med annat just nu men försöker hänga med här så gott jag kan..
Postad 19 april 2007 - 09:52
Är det möjligen någon som har hunnit testa den än?
Skulle ju vara ganska intressant att se om Sony har ändrat nåt som gör att fläkten inte går igång vid så låga temperaturer.
Enligt ett forum jag läste så ska uppdateringen vara ganska stor.
http://www.psu.com/node/9874
Såg inte att det nämndes något om några fixar dom gjort i.o.m. denna fw, men det är kanske inget som dom skyltar med.
Redigerat av m94ner, 19 april 2007 - 09:53.
Postad 19 april 2007 - 10:19
Såg att det just har kommit ut en ny firmware 1.70.
Är det möjligen någon som har hunnit testa den än?
Skulle ju vara ganska intressant att se om Sony har ändrat nåt som gör att fläkten inte går igång vid så låga temperaturer.
Enligt ett forum jag läste så ska uppdateringen vara ganska stor.
http://www.psu.com/node/9874
Såg inte att det nämndes något om några fixar dom gjort i.o.m. denna fw, men det är kanske inget som dom skyltar med.
Hoppas hoppas..... men jag är tveksam..

Postad 19 april 2007 - 10:21
Kan meddela att när det gäller JOYTECH fläkten så får den svenska dist. in den nästa vecka.
Så den bör vara i svenska handel inom kort.
Postad 19 april 2007 - 10:21
Postad 19 april 2007 - 10:25
Postad 19 april 2007 - 10:31
Problemet är ju helt enkelt att det blir för varmt... Fläkten skall därmed dra igång. Finns ingen FW i världen som fixar detta, tyvärr.
Ge mig bevis för det så tror jag dig....tror själv att en eventuell ökning av tröskelvärdena KANSKE hjälper för en del PS3. Men jag har inget om styrker den teorin, spekulerar bara...

Postad 19 april 2007 - 10:32
Problemet är ju helt enkelt att det blir för varmt... Fläkten skall därmed dra igång. Finns ingen FW i världen som fixar detta, tyvärr.
Sant. Kanske inte finns så mycket man kan göra i fw. En test skulle ju i alla fall vara intressant :-)
Postad 19 april 2007 - 10:56

Postad 19 april 2007 - 10:57
Ge mig bevis för det så tror jag dig....tror själv att en eventuell ökning av tröskelvärdena KANSKE hjälper för en del PS3. Men jag har inget om styrker den teorin, spekulerar bara...
Ja, eventuellt för de som ligger på fläktläge 2 att komma ner en aning emellanåt... Men aldrig för enheter med läge 3 som lägsta jämviktsläge, för det felet är rent HW relaterat.
Postad 19 april 2007 - 11:00
Postad 19 april 2007 - 11:28
Jeg har nivå 2-3 med 19 blad
Postad 19 april 2007 - 12:01

Postad 19 april 2007 - 12:18
Lyst som en dåre med ficklampa men överallt runt maskinen men lyckas inte se något. Mitt skal verkar ogenomträngligt.. förutom för fläktljud då
Lys med en kraftig lommelykt inn bak ved strømkontakt og se igjennom dekselet på undersiden av PS3, tell antall blad på den synlige halvdelen og gang med 2
Postad 19 april 2007 - 12:50
Postad 19 april 2007 - 12:54

Joytechs fläkt kopplas till usb-porten tror jag.
Postad 19 april 2007 - 12:58
Det kan knappt varit 10cm större än PS3:an runt om.
Måste blivit mäktigt varmt därinne...
Gick ej att uppfatta hur den lät då de hade dörrarna stod öppna ut mot gatan.
Fast det kanske var just därför de var öppna iofs!

Postad 19 april 2007 - 13:00
Postad 19 april 2007 - 13:07
De PS3:or som står i displaymonter ar bara en DUMMY UNIT. Själva konsollen är inbyggd i monterkonstruktionen.
Japp så är det.. t.ex på GAME kan man bevittna dessa monters.. Men det roliga är att man inte hör nånting om man lyssnar där PS3:an verkligen står.. Dvs maskinen är tyst även när den är inlåst i montern..
Inte plexiglasmontern utan undertill...
Postad 19 april 2007 - 13:59
Visst är det ett insug och ett antal utblås?
Postad 19 april 2007 - 14:03
De PS3:or som står i displaymonter ar bara en DUMMY UNIT. Själva konsollen är inbyggd i monterkonstruktionen.
Aha, hade inte en tanke på det!
Får gå förbi igen och känna om den vibrerar istället.
Edit: missade några ord...
Redigerat av h_z, 19 april 2007 - 14:34.
Postad 19 april 2007 - 14:05
Her er en interessant kjølevifte for PS3 fra Nyko. Den tar strøm fra 220V plugg. Hvor henter Joytech sin strøm ifra?
http://www.nyko.com/.../products/?i=93
Hade aktat mig lite för Nykos variant...vet att deras variant till X360 låter en hel del. Och PS3 varianten har 5 fläktar!! som den kör... Så har svårt att tro att den överhuvudtaget skulle få en PS3 tystare...svalare ja men tyst...nääeee..
Vet inte mycket om Joytech men den har bara 3 fläktar baktill och dom PÅSTÅR att dom är silent running....men vi vet ju alla vid det här laget att man ska vara lite försiktig när en tillverkare påstår att deras produkt är tyst...

Redigerat av Cragganmorax, 19 april 2007 - 14:06.
Postad 19 april 2007 - 14:07
Men den håller sig då inte konstant på nivå 3 då? Den varavar ner emellanåt, alltså?
Postad 19 april 2007 - 14:47
Men den håller sig då inte konstant på nivå 3 då? Den varavar ner emellanåt, alltså?
Hvis jeg har det litt svalt i rommet så holder den seg på nivå 2 hele tiden med spilling av motorstorm. Hvis det blir litt varmere i rommet så øker den på til nivå 3 etter en stund. Jeg har enda ikke opplevd at den har gått tilbake til nivå 2 av seg selv, da må jeg slå PS3 av og på igjen. Min PS3 står inne i en benk uten dører og den er åpen bak. Fritt rom ca. 15 cm til venstre, 10 cm over og 25 cm til høyre (ikke målt, men kan gjøre det om det er interessant)
Postad 19 april 2007 - 15:12
ingen som har kollat om fw 1.7 gör någon skillnad på viftarn?
Har kollat och den går upp i nivå 3 som vanligt. Ingen skillnad för min del med 1.7

Postad 19 april 2007 - 16:44
Postad 19 april 2007 - 16:58
Jo det verkar som det är så i Norden i vilket fall.Jag var till polaren idag & lyssnade på hans playstation 3, den lät lika mycket som min dvs 3 fläktlägen.. verkar ju vara vanligare med högljudda ps3:or än tysta!
Kolla i denna omröstning:
https://www.minhembi...howtopic=153808
Postad 19 april 2007 - 17:15
Tja, fast sådana omröstningar fungerar ju inte då de i större utsträckning drar till sig de med problem.Jo det verkar som det är så i Norden i vilket fall.
Kolla i denna omröstning:
https://www.minhembi...howtopic=153808
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar