Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Topfield TF5700PVRt

3284 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 13 January 2009 - 11:16

MiGr
  • MiGr
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Hade liknande problem innan Jul/Nyår och ringde Boxers support, men fick inget vettigt ur dem.
Tröttnade och chansade med att byta CA modul och har ej haft problem sedan dess.

Jag misstänker starkt att det inte är något fel på CA modulen utan att det är Boxer som inte längre klarar av att supporta de moduler som börjar bli gamla eftersom det är fler som haft detta problem.

https://www.minhembi...howtopic=219704

Jag hade:
3son, SCM Microsystems CA modul.
P/N: 904673 Rev 1.0

Postad 13 January 2009 - 21:38

mbaath
  • mbaath
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

Ok...har ju testat 3.28 nån vecka nu och inte märkt något speciellt problem jämfört med 3.21. Såg att man kunde stänga av något i system-menyn som verkar vara den automatiska programlistuppdateringar, men jag har inte haft några direkta problem med den tidigare så jag har låtit den vara fortsatt aktiv. Någon annan som testat den och märkt nån skillnad? Vidare finns ju tyvärr problemet kvar med EPG´n och short/long description, dvs den uppdaterar inte short description när en ny long description kommer. Detta har vi ju påpekat en j-a massa gånger och att inte det var löst nu är en gåta. EPG´n blir ju pisskass (vet att Bosse´s exellenta program löser problemet, men detta är en grundläggande funktion i boxen som bara måste fungera enligt mig). Har faktiskt inte hunnit/orkat testa hur textningen blir på ett inspelat program från tex. animal planet, dvs. finns eftersläpningen kvar...eller var det att texten kom 2 sekunder för tidigt?...någon som kollat detta? Andra saker som ni upptäckt....bra eller dåliga. Behöver lite feed back innan jag drar iväg ett mail till TF och beklagar mig. Hänger sig boxen oftare eller mer sällan nu...eller kanske aldrig? Använder ni några patchar fortfarande eller kanske MyStuff och andra godis tilllbehör?
Nån som kan dela med sig av sina erfarenheter? Skriv även om allt funkar som det ska....behöver lite info.

/SwedXit

Såg några kommentarer angående FW 3.28 beta i oktober förra året, men sen har det varit tyst här.
Är det många som använder denna?
Är den stabil?
Finns det någon ännu senare beta nu?

Har tidigare provat FW 3.17 och 3.21 beta och båda dessa gjorde min fjärrkontroll väldigt seg. Jag måste ofta trycka två gånger på knapparna innan det hände något.
Någon som vet om detta är fixat i 3.28 beta?

/Magnus

Postad 13 January 2009 - 21:38

JeppeSthlm
  • JeppeSthlm
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Tack för tipset MiGr!

Guess what?!

Jag har en
3son
p/n 904670
REV 1.0

Så imorgon bär det av till närmaste handlare.

Har inte läst hela tråden du tipsade om . är det någon som kommit någon vart ed Boxer eller 3son, på baksidan av kortet står det något om "Possibility to upgrade Viaccess Software Contact TV Operator."

Postad 16 January 2009 - 11:13

JeppeSthlm
  • JeppeSthlm
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Nu funkar det igen, jag fick min CA-modul utbytt emot en 3son/smartdtv, P/N 904673 R1.1 och så funkar det igen.

Men nu har jag ett nytt problem något händer med filnamnen när jag skall lägga in TAPs i program file katalogen, när jag tittar på dem via archive så ser filnamnen ut som kapten Hadocks svordomar och de funkar inte. Om jag försöker byta namn så ser jag de korrekta filnamnen, strange. Jag skall prova att formatera disken en gång till.

Min konfiguration framgår av inlägget ovan.

nya tips emottages tacksamt!
Jeppe

Postad 16 January 2009 - 15:00

JeppeSthlm
  • JeppeSthlm
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Så funkar TAPs igen, det var filerna som kraschat, troligen var programmet jag använde för att ta filerna direkt ifrån HDn istället för USB och Altair inte så bra, de inspelningar jag tog den vägen har inte heller funkat.

Nu funkar allt som förr.

/Jeppe

Postad 26 January 2009 - 19:41

Titleist
  • Titleist
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Hej!

Har alldeles nyligen köpt en Topfield TF5720 PVR t HDMI. Är nöjd förutom vissa saker:

Den väsnas för mycket.
Man kan inte dölja kanaler som inte vill ha (typ filmkanalerna som vi inte prenumererar på). Visst, man kan skapa favoritlistor men när man kollar på EPG:n så är ju lik förbannat de önskade kanalerna med.
Bild-i-bild-funktionen funkar inte.

Har någon haft problem med bild-i-bild-funktionen? Om vi fabriks-återställer boxen så funkar bild-i-bild men om vi därefter börjar använda funktionen så försvinner funktionen successivt. Kan nämna att vi har mjukvaran från den 8 juni 2008.

Har någon lyckats lösa hur man döljer oönskade kanaler från programlistan och EPG:n?

Tacksam för svar.

Postad 26 January 2009 - 19:58

jasell
  • jasell
  • Användare

• 181 inlägg
  • 0

Hej!

Har alldeles nyligen köpt en Topfield TF5720 PVR t HDMI. Är nöjd förutom vissa saker:

Den väsnas för mycket.
Man kan inte dölja kanaler som inte vill ha (typ filmkanalerna som vi inte prenumererar på). Visst, man kan skapa favoritlistor men när man kollar på EPG:n så är ju lik förbannat de önskade kanalerna med.
Bild-i-bild-funktionen funkar inte.

Har någon haft problem med bild-i-bild-funktionen? Om vi fabriks-återställer boxen så funkar bild-i-bild men om vi därefter börjar använda funktionen så försvinner funktionen successivt. Kan nämna att vi har mjukvaran från den 8 juni 2008.

Har någon lyckats lösa hur man döljer oönskade kanaler från programlistan och EPG:n?

Tacksam för svar.

Sök i tråden,
Favoritlistor kan du använda för att begränsa kanaler när du Zappar.
För att fixa EPG'n bör du lägga in typ MyStuff, som är minst 1000ggr bättre en Topfield's egna (finns massor med instruktioner om hur man gör i denna tråd), där kan du visa kanal-logotyper och ha flera skräddarsydda listor för vilka kanaler du vill visa i EPG. etc etc.

Många boxar har oljud pga vibrationer från HDD, sätt ett par mjuka fötter av skumgummi under, vrid och bänd lite i chassit så att det "sätter" sig så blir du av med resonanser (min blev riktigt tyst först efter att den ramlade i golvet med en 32" tjock TV ovanpå ;-) , inget jag rekomenderar).

Postad 02 February 2009 - 16:54

Unregistered629e3d05
  • Unregistered629e3d05
  • Användare

• 205 inlägg
  • 0
Hej, jag är ledsen om jag skriver samma som andra gjort. Tråden är ju så lång och jag måste beställa snart...

Kommer den kunna avkoda Mpeg4 , dvs HD-sändningar som kommer snart?

Kan man även koppla den till DVB-S (med rätt CA-modul)?

Postad 02 February 2009 - 17:07

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2230 inlägg
  • 0

Hej, jag är ledsen om jag skriver samma som andra gjort. Tråden är ju så lång och jag måste beställa snart...

Det är därför man kan söka i tråden, se längst ner till vänster på sidan....

Först och främst är MPEG4 inte automatiskt HD. Några ordentliga HD-sändningar är inte beslutade i marknätet. MPEG4 skulle däremot redan varit igång men har hakat upp sig.
Boxen klarar dock inget av detta direkt. Däremot gick ju rykten om en nödlösning med en CA-modul som i någon mån skulle kunna avhjälpa denna brist, men de verkar ännu inte finnas på marknaden.

Nej, sånt har inte ett skvatt med CA-moduler att göra så det hjälper inte vilken man har.

Postad 02 February 2009 - 17:38

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0

Vill du köpa min? Tror jag kan sälja den billigt, ge ett bud, via PM.
Jag har tröttnat på den. Köpte den för ett år sedan, 160GB hårddisk. Inköpt alldeles för dyrt på www.fyndborsen.se
Min är med 160GB hårddsik och utan hdmi.

Redigerat av r_o_n, 02 February 2009 - 17:40.

Postad 02 February 2009 - 17:57

Unregistered629e3d05
  • Unregistered629e3d05
  • Användare

• 205 inlägg
  • 0

Det är därför man kan söka i tråden, se längst ner till vänster på sidan....

Såg faktiskt det efter att jag postat inlägget. Tänk vad man upptäcker nya saker fastän man varit här titt som tätt under ett antal år... :) Tack för svaren dock.

Först och främst är MPEG4 inte automatiskt HD. Några ordentliga HD-sändningar är inte beslutade i marknätet. MPEG4 skulle däremot redan varit igång men har hakat upp sig.

Du har absolut rätt, men det är en förutsättning.

Boxen klarar dock inget av detta direkt. Däremot gick ju rykten om en nödlösning med en CA-modul som i någon mån skulle kunna avhjälpa denna brist, men de verkar ännu inte finnas på marknaden.

Vad är det för nöd-CA?

Nej, sånt har inte ett skvatt med CA-moduler att göra så det hjälper inte vilken man har.

Du har rätt. Det blev lite fel i all hast.

Postad 02 February 2009 - 18:00

Unregistered629e3d05
  • Unregistered629e3d05
  • Användare

• 205 inlägg
  • 0

Vill du köpa min? Tror jag kan sälja den billigt, ge ett bud, via PM.
Jag har tröttnat på den. Köpte den för ett år sedan, 160GB hårddisk. Inköpt alldeles för dyrt på www.fyndborsen.se
Min är med 160GB hårddsik och utan hdmi.

Tack för omtanken. Jag vet inte om jag vill ha den om den inte kan läsa Mpeg-4. Dessutom vill jag ha HDMI.

Postad 02 February 2009 - 18:06

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2230 inlägg
  • 0

Vad är det för nöd-CA?

Se info på boxers sida
Inga säkra uppgifter angående om den kommer och i så fall när, inte heller om den fungerar eller i så fall hur bra. Jag misstänker att den nog kommer att fungera i någon mån, men antaglien olika bra för olika "värdboxar" och antagligen med vissa begränsningar jämfört med utrustning som har funktionen inbyggd från början.

Postad 04 February 2009 - 15:25

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

• 1610 inlägg
  • 0
Om någon är intresserad så har jag en svart 5710PVRt HDMI i perfekt skick till salu. Bra pris. Skicka PM om du är intresserad. Kolla min annons i Marknaden.

Postad 09 February 2009 - 09:04

kotten33
  • kotten33
  • Beroende

• 1039 inlägg
  • 0
Min sambo håller på just nu att spela in en massa kunskaps program på kunskapskanalen för att sedan ha detta i lärosyfte. Hon har nu bett mig att spara ut detta och lägga på DVD. Att bara ta ut en REC-fil för att sedan konvertera den till mpeg, det är inga problem. När man sedan har 3-4 stycken mpeg filer som är konverterade så kan man sedan använda NERO vision för att skapa en DVD.

Mitt bekymmer nu är att det blir en massa konverteringar och varje sådan tar lite kvalitet i anspråk. Jag hade velat konvertera dessa till DVD format direkt, men hur gör man egentligen om man har tex. fyra stycken REC-filer som man önskar få till DVD?

Postad 09 February 2009 - 23:11

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0

Min sambo håller på just nu att spela in en massa kunskaps program på kunskapskanalen för att sedan ha detta i lärosyfte. Hon har nu bett mig att spara ut detta och lägga på DVD. Att bara ta ut en REC-fil för att sedan konvertera den till mpeg, det är inga problem. När man sedan har 3-4 stycken mpeg filer som är konverterade så kan man sedan använda NERO vision för att skapa en DVD.

Mitt bekymmer nu är att det blir en massa konverteringar och varje sådan tar lite kvalitet i anspråk. Jag hade velat konvertera dessa till DVD format direkt, men hur gör man egentligen om man har tex. fyra stycken REC-filer som man önskar få till DVD?

Behöver du köra över till DVD?
Om du lika gärna kan titta på programmen på en PC så kan du installera media player VLC. Då kan du spela upp rec-filerna direkt.
Om det är tänkt att köra på en DVD-spelare till en TV så går det ju inte förstås...

Jag har gjort en del DVD från inspelningar och jag brukar använda ett program som heter MPEG Streamclip 1.1 för att dels ta bort reklam och försnack resp biten efter programmen.
Sen kan man demuxa från detta program till M2V och MPA. Det blir ingen försämring i detta steg.
Därefter använder jag DVDAuthor för att konvertera till VOB-filer mm.
DVDFab används sedan för att fixa till filerna.

Nu har man filer som kan brännas direkt.

Men vill man stoppa in flera program så får man tillverka filer för dessa på samma sätt och till sist så numrerar man om filerna VTS_01_X.VOB och VTS_01_X.BUP konsekutivt och lägger dem i samma katalog allihop. Siffrorna anger ordningen på den slutliga DVD:n.
Man behöver köra DVDFab efter att man samlat ihop filerna för att få de korrekta styrfilerna också.

Slutligen använder jag DVDShrink för att anpassa videon så att det får plats på en DVD-skiva. Den komprimerar lagom mycket för att allt skall komma med. Man kan bränan direkt från DVDShrink.

/Bosse

Postad 10 February 2009 - 12:09

Mich
  • Mich
  • Forumräv

• 610 inlägg
  • 0

Mitt bekymmer nu är att det blir en massa konverteringar och varje sådan tar lite kvalitet i anspråk.

Oj, skumma progranm du använder eller annars så har du valt att konvertera videon. Det bästa är ju att inte konvertera video innehållet överhuvudtaget, det är ju redan i mpeg.

Kolla in DVR-Studio Pro från Haenlein Software. Notera att den inte klarar undertexter (i alla fall inte för några år sedan) och att den kostar pengar (och, urk, licensskydd). ...men i 30 dagar kan du prova. Det programmet kan nog göra allt du vill, även hämta från Toppy.

//Michael

Postad 11 February 2009 - 15:12

kotten33
  • kotten33
  • Beroende

• 1039 inlägg
  • 0

Behöver du köra över till DVD?
Om du lika gärna kan titta på programmen på en PC så kan du installera media player VLC. Då kan du spela upp rec-filerna direkt.
Om det är tänkt att köra på en DVD-spelare till en TV så går det ju inte förstås...

Jag har gjort en del DVD från inspelningar och jag brukar använda ett program som heter MPEG Streamclip 1.1 för att dels ta bort reklam och försnack resp biten efter programmen.
Sen kan man demuxa från detta program till M2V och MPA. Det blir ingen försämring i detta steg.
Därefter använder jag DVDAuthor för att konvertera till VOB-filer mm.
DVDFab används sedan för att fixa till filerna.

Nu har man filer som kan brännas direkt.

Men vill man stoppa in flera program så får man tillverka filer för dessa på samma sätt och till sist så numrerar man om filerna VTS_01_X.VOB och VTS_01_X.BUP konsekutivt och lägger dem i samma katalog allihop. Siffrorna anger ordningen på den slutliga DVD:n.
Man behöver köra DVDFab efter att man samlat ihop filerna för att få de korrekta styrfilerna också.

Slutligen använder jag DVDShrink för att anpassa videon så att det får plats på en DVD-skiva. Den komprimerar lagom mycket för att allt skall komma med. Man kan bränan direkt från DVDShrink.

/Bosse

Kanon, detta låter ju mycket bra.

Postad 12 February 2009 - 15:55

Unregisterede23ca3dc
  • Unregisterede23ca3dc
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0
@Bo_B
Hej Bosse! Tack för ett kanonbra prog (xmltv2mei) för att skörda epg-data, har haft problem med att toppyn tappar all epg efter ca:3-5 dagar utan omstart, vi får väl se om det blir bättre nu med ditt prog.
Till min fråga. Går det att få så att mystuff.mei förs över automatiskt till Toppyn eller måste jag FTP:a över den själv varje gång? Jag har en lång USB-kabel mellan min WinVista-dator och Toppyn. Att koppla upp mig manuellt mot Toppyn var inga problem, använde Aldarins FTP-prog och FlashFXP. Om jag tittar i logfilen så står det på slutet:

Transfering EPG to Toppy via FTP
Rename Toppy file from /ProgramFiles/MyStuff.mei to /ProgramFiles/MyStuff.bak
ERROR: Could not switch directory on FTP server: /ProgramFiles
Transfer done
Process time: 81406 ms

// Kalle99

Postad 12 February 2009 - 19:10

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0

@Bo_B
Hej Bosse! Tack för ett kanonbra prog (xmltv2mei) för att skörda epg-data, har haft problem med att toppyn tappar all epg efter ca:3-5 dagar utan omstart, vi får väl se om det blir bättre nu med ditt prog.
Till min fråga. Går det att få så att mystuff.mei förs över automatiskt till Toppyn eller måste jag FTP:a över den själv varje gång? Jag har en lång USB-kabel mellan min WinVista-dator och Toppyn. Att koppla upp mig manuellt mot Toppyn var inga problem, använde Aldarins FTP-prog och FlashFXP. Om jag tittar i logfilen så står det på slutet:

Transfering EPG to Toppy via FTP
Rename Toppy file from /ProgramFiles/MyStuff.mei to /ProgramFiles/MyStuff.bak
Transfer done
Process time: 81406 ms

// Kalle99

Programmet skall överföra MyStuff.mei-filen helt själv via FTP om det finns uppsatt en FTP-anslutning mot boxen.
Om inte så kan den överföra alldeles själv också ifall du har boxen ansluten med USB-kabeln när EPG-skördningen görs.

Dvs någon manuell överföring skall inte behövas.

Men eftersom man bara kan ha en anslutning till boxen åt gången så måste du se till så inget annat program, tex Altair är igång samtidigt som XMLTV2MEI hämtar EPG.

Jag har själv en trådlös ASUS router i hyllan i vardagsrummet som är kopplad till toppyn med USB och till mitt bredbandsnät med WiFi. Via denna kan jag då FTP-kommunicera med toppyn och det var därför jag lade till möjligheten att överföra filer med FTP. Innan hade jag bara USB-överföring i programmet.
Bättre utan kablar, men tyvärr så går ju överföringarna mycket snabbare med Altair och USB (jag talar nu om de stora rec-filerna). Speciellt är det slött via ASUS-FTP att ladda tillbaka rec-filer, så det gör jag nästan aldrig...

/Bosse

Postad 12 February 2009 - 20:39

Unregisterede23ca3dc
  • Unregisterede23ca3dc
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0
OK Bo_B ska prova igen, jag kanske hade Aldarin igång samtidigt.
Vilka val ska jag ha ibockade för att USB-kabeln ska fungera?
Nu har jag Force EPG.............. och Copy MEI file.......... inget mer.
// Kalle

Postad 12 February 2009 - 21:13

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0

OK Bo_B ska prova igen, jag kanske hade Aldarin igång samtidigt.
Vilka val ska jag ha ibockade för att USB-kabeln ska fungera?
Nu har jag Force EPG.............. och Copy MEI file.......... inget mer.
// Kalle

Skicka mig inifilen via PM så kan jag se efter.

/Bosse

Postad 15 February 2009 - 15:01

abborro
  • abborro
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Hallo alla!!

Jag har precis köpt mig en topfield 5720 hdmi osv.
har läst en hel del om tap`s osv..
Här kommer en del problem som jag har..

-provade att uppdatera firmware. med tfdn_usb hände inget alls, sen skulle jag prova att använda HDFW men då jag ska installera den på TF så hänger sig boxen bara, händer inte ett smack så ja måste starta om den =/

sen en sak till.. vad ska man ha för tap`s ?
jag provade info viewer som lät bra, den har funkat 1 gång sen hänger den sig bara. den gng som den funka så gillade jag den..

Kan nån hjälåpa mig?

Postad 15 February 2009 - 18:47

Unregisterede23ca3dc
  • Unregisterede23ca3dc
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0
Mystuff är ett måste enl. mig iaf.
Installera INTE "Remote Extender" som medföljer om du väljer installationspaketet med alla filer.
Den passar inte till den Svenska modellen.

Postad 15 February 2009 - 19:45

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0

Hallo alla!!

-provade att uppdatera firmware. med tfdn_usb hände inget alls, sen skulle jag prova att använda HDFW men då jag ska installera den på TF så hänger sig boxen bara, händer inte ett smack så ja måste starta om den =/

jag provade info viewer som lät bra, den har funkat 1 gång sen hänger den sig bara. den gng som den funka så gillade jag den..

Kan nån hjälåpa mig?

Jag har följande Autostart TAP:
TF5000 Display v 1.53 För att få en sansad display på själva Toppyns front
eit2mei Beta 7.8m6 För att skörda EPG för sådana kanaler som inte finns på Internet
MyStuff 5.62b För att laga allt det som Topfield gjorde fel med hanteringen av boxen
USBAccelerator 1.0 För att snabba upp överföringen av filer till PC:n
AutoReboot 2.3c För att toppyn skall starta om ifall den hänger sig

Dessutom kör jag EPG-laddning via Internet med mitt program XMLTV2Mei

Enligt min mening är MyStuff helt nödvändig för att man skall få en bra box!

Bosse

Postad 15 February 2009 - 20:01

abborro
  • abborro
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Jag har följande Autostart TAP:
TF5000 Display v 1.53 För att få en sansad display på själva Toppyns front
eit2mei Beta 7.8m6 För att skörda EPG för sådana kanaler som inte finns på Internet
MyStuff 5.62b För att laga allt det som Topfield gjorde fel med hanteringen av boxen
USBAccelerator 1.0 För att snabba upp överföringen av filer till PC:n
AutoReboot 2.3c För att toppyn skall starta om ifall den hänger sig

Dessutom kör jag EPG-laddning via Internet med mitt program XMLTV2Mei

Enligt min mening är MyStuff helt nödvändig för att man skall få en bra box!

Bosse

då du har tagit hem EPG filerna villka filer och vart lägger du dom då??

och sen.. om det skulle hänga sig med de här. Startar jag TF med 0(nollan) intryckt på dosan då elle??

Redigerat av abborro, 15 February 2009 - 20:06.

Postad 15 February 2009 - 20:30

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0

då du har tagit hem EPG filerna villka filer och vart lägger du dom då??

och sen.. om det skulle hänga sig med de här. Startar jag TF med 0(nollan) intryckt på dosan då elle??

Lägg dem här:
/ProgramFiles/Auto Start
Här lägger du de TAP-filer som jag angav (om du vill göra som jag gjort).
Läs gärna readme för var och en för att se hur man ställer in dem.
Config för MyStuff når man enklast efter att MyStuff är igång genom att trycka Guide-knappen och sen meny-knappen medan EPG visas. Då kommer man till MyStuff inställningar (det finns många, så du kan ju läsa MyStuff manual först....).

Om något gått snett så kan du starta utan TAP precis som du säger...

Bosse

Postad 15 February 2009 - 20:51

abborro
  • abborro
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Lägg dem här:
/ProgramFiles/Auto Start
Här lägger du de TAP-filer som jag angav (om du vill göra som jag gjort).
Läs gärna readme för var och en för att se hur man ställer in dem.
Config för MyStuff når man enklast efter att MyStuff är igång genom att trycka Guide-knappen och sen meny-knappen medan EPG visas. Då kommer man till MyStuff inställningar (det finns många, så du kan ju läsa MyStuff manual först....).

Om något gått snett så kan du starta utan TAP precis som du säger...

Bosse

NÄ tame fasen de funkar inte, min TF hänger sig bara.. i \ProgramFiles\Auto Start ligger nu

Mystuff.tap 6.2c
eit2mei.tap
FontManager.tap

törs jag installera firmware som följer med mystuff?

Redigerat av abborro, 15 February 2009 - 20:59.

Postad 15 February 2009 - 20:58

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0

NÄ tame fasen de funkar inte, min TF hänger sig bara.. i \ProgramFiles\Auto Start ligger nu

Mystuff.tap 6.2c
eit2mei.tap
FontManager.tap

Varför MyStuff 6.2c???? Version 6 är ju inte officiell ännu....
Jag har 5.62b eftersom 5.62c är benägen att hänga boxen.
Varför FontManager???? Vad skall den vara bra för?

Om diun box tenderar att låsa sig så skall du definitivt använda AutoReboot 2.3c, då startar den om automatiskt.

/Bosse

Postad 15 February 2009 - 21:05

abborro
  • abborro
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
hehe mm ska prova med den versionen ist.. men de är ju så att boxen låser sig på engång då jag startar den, då den läser mina taps alltså...

den funkar i ca 2sek sen stannar allt

Har nu provat med endast mystuff5.62b och den låser sig på samma sätt.. hmmmm

Redigerat av abborro, 15 February 2009 - 21:42.

Postad 15 February 2009 - 21:43

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0

F/W-uppdatering är lite trickigt!
Se till att du laddar in en F/W som är kompatibel med din box!
Sen när det är klart skall du starta om boxen med nollan intryckt för att inte ladda in några TAP.
Därefter skall du göra en fabriksåterställning (inte diskformatering!) och ny kanalsökning.

Kan nån hjälpa mig?

Jag skulle inte dra in en massa okända TAP om jag var du, ta ett steg i taget och lägg på TAP en och en för att se vad den gör. Till att börja med lägger du dem i ProgramFiles och startar dem manuellt.
Starta med eit2mei och MyStuff 5.62b som enda TAP.
När du är säker på att allt funkar kopierar du ner dem i Auto Start.

Men A och O är att ha en fungerande firmware. Tyvärr har jag inte nån hdmi-version av boxen så jag kan inte rekommendera någon f/w till din box. Men jag vet att man behöver en ganska ny för att komma runt en del problem som Boxer/Teracom skapat vid uppdateringar av sändningarna för nåt år sen.

Vilken F/W tänkte du lägga in?

/Bosse

Postad 15 February 2009 - 23:27

abborro
  • abborro
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

F/W-uppdatering är lite trickigt!
Se till att du laddar in en F/W som är kompatibel med din box!
Sen när det är klart skall du starta om boxen med nollan intryckt för att inte ladda in några TAP.
Därefter skall du göra en fabriksåterställning (inte diskformatering!) och ny kanalsökning.

Jag skulle inte dra in en massa okända TAP om jag var du, ta ett steg i taget och lägg på TAP en och en för att se vad den gör. Till att börja med lägger du dem i ProgramFiles och startar dem manuellt.
Starta med eit2mei och MyStuff 5.62b som enda TAP.
När du är säker på att allt funkar kopierar du ner dem i Auto Start.

Men A och O är att ha en fungerande firmware. Tyvärr har jag inte nån hdmi-version av boxen så jag kan inte rekommendera någon f/w till din box. Men jag vet att man behöver en ganska ny för att komma runt en del problem som Boxer/Teracom skapat vid uppdateringar av sändningarna för nåt år sen.

Vilken F/W tänkte du lägga in?

/Bosse

TF5720PVRt_HDMI-13536-2008Aug06 heter FW jag hittade på topfields hemsida, provade att ladda in den, funkade inte... men så testade jag TF5710PVRt_HDMI-13436-2008Jan09[1] (för 5710 modellen) då funka de... ny FW =)

men mystuff funkar fortfarande inte.
som jag skrivit tidigare så har jag provat Mystuff 5.62b, och TF hinner gå i ca 2 sek innan den låser sig helt. samma sak händer då jag startar mystuff manuellt oxå .

Redigerat av abborro, 15 February 2009 - 23:43.

Postad 16 February 2009 - 11:04

Unregistered345c2d61
  • Unregistered345c2d61
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0

men mystuff funkar fortfarande inte.
som jag skrivit tidigare så har jag provat Mystuff 5.62b, och TF hinner gå i ca 2 sek innan den låser sig helt. samma sak händer då jag startar mystuff manuellt oxå.

Jag förstår precis vad du menar. Det är samma med svärfars TF5710. MyStuff hade fungerat i flera månader när det en dag bara hänger boxen vid start.
Det problemet har jag fortfarande inte löst.

Fick lite tips om att leta efter felaktiga filer och filer som har 0 byte i storlek. Jag hittade ett par såna, men det blev ingen skillnad när jag tog bort dessa. Har uppgraderat firmware också utan resultat. Så det är väl bara en formattering kvar att göra, men p.g.a. inspelningarna har det inte blivit gjort ännu.
Diskuterades här

Jag har nyligen skaffat en TF5710 också och kör (just nu i alla fall, peppar, peppar... :)) MyStuff utan problem.

Redigerat av Unregistered345c2d61, 16 February 2009 - 11:08.

Postad 16 February 2009 - 16:14

abborro
  • abborro
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Jag förstår precis vad du menar. Det är samma med svärfars TF5710. MyStuff hade fungerat i flera månader när det en dag bara hänger boxen vid start.
Det problemet har jag fortfarande inte löst.

Fick lite tips om att leta efter felaktiga filer och filer som har 0 byte i storlek. Jag hittade ett par såna, men det blev ingen skillnad när jag tog bort dessa. Har uppgraderat firmware också utan resultat. Så det är väl bara en formattering kvar att göra, men p.g.a. inspelningarna har det inte blivit gjort ännu.
Diskuterades här

Jag har nyligen skaffat en TF5710 också och kör (just nu i alla fall, peppar, peppar... :)) MyStuff utan problem.

Vad skönt att man inte va ensam = )

jaja boxern är ju ny å disken tom så ja ska prova en formatering å kolla om det funkar bättre då.

återkommer med resultat.

Postad 16 February 2009 - 16:27

abborro
  • abborro
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Vad skönt att man inte va ensam = )

jaja boxern är ju ny å disken tom så ja ska prova en formatering å kolla om det funkar bättre då.

återkommer med resultat.

HEEH jaha jag gorde en formatering via TF och gjorde en ominstallation av mystuff 5.62b.

Funkar inte alls =(

Postad 16 February 2009 - 17:42

abborro
  • abborro
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Nu lägger jag min tap problem på is ett tag... Boxer hade skickat ut fel såg ja, 160gig ist för 250 gig =/

hoppas det funkar bättre på den nya =)

Postad 17 February 2009 - 20:11

Unregistered9b117a23
  • Unregistered9b117a23
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0
Ingen som kommit på någon ny lösning angående det här problemet med att spela in flera program i rad via Mystuff-EPG:n till en enda fil???

Skulle väldigt gärna spela in några barnprogram i rad och ha som en enda fil. Fick tips tidigare om att göra en timer på ett program i mitten och utöka bakåt/framåt så de andra programmen rymt, samt att låsa timern men det funkar icke för mig alla fall? Det finns många ytterliggare exempel på sportsändningar och annat som jag väldigt gärna skulle vilja spela in 3-4 timmar i rad ifrån till en enda fil istället för som nu flera stycken!

Postad 17 February 2009 - 23:18

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0

Ingen som kommit på någon ny lösning angående det här problemet med att spela in flera program i rad via Mystuff-EPG:n till en enda fil???

Skulle väldigt gärna spela in några barnprogram i rad och ha som en enda fil. Fick tips tidigare om att göra en timer på ett program i mitten och utöka bakåt/framåt så de andra programmen rymt, samt att låsa timern men det funkar icke för mig alla fall? Det finns många ytterliggare exempel på sportsändningar och annat som jag väldigt gärna skulle vilja spela in 3-4 timmar i rad ifrån till en enda fil istället för som nu flera stycken!

Jag frågade på forumet i England:
Toppy.org.uk ang merged recordings
Ännu inget riktigt bra svar...
/Bosse

Postad 20 February 2009 - 18:11

Unregisterede23ca3dc
  • Unregisterede23ca3dc
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0
@Bo_B
Nu har jag äntligen vågat prova ditt eminenta prog. för epg igen (ville inte trixa mer än nödvändigt när jag fick in 13 dagars EPG-data första gången, fick tyvärr föra över det manuellt den gången). Nu funkade det precis som det ska.
Tackar och bockar o bugar o gör vågen på samma gång. LYSANDE!!!!!!!

@aborro
Har du sett till att eit2me är startat innan mystuff startar?

Postad 22 February 2009 - 23:26

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0
Jag har upptäckt en brist i XMLTV2Mei som yttrar sig som följer:
1) Om ett program saknar titel i XML-data som laddas från Internet men i övrigt finns grunddata så skapas en rad i MyStuff.mei där programtiteln är blank.

2) Om ett visst program startar eller slutar på annat än jämn minut (dvs sekunderna är <> 00) så skapas en rad i MyStuff.mei där tidsformatet innehåller sekunderna plus " +0100" i slutet.

Dessa båda fel (eller ett av dem, men jag vet inte vilket) kan få MyStuff att krascha toppyn så att den låser sig eller bootar om ifall man har TAP AutoReboot körande. Men när den bootar om kommer den till Mystuffs display Loading... eller Searching.... och sen upprepas det hela igen.

En temporär lösning är då att starta med 0-tangenten på fjärren intryckt och sen med Altair eller FTP gå in till ProgramFiles och radera MyStuff.mei samt döpa om MyStuff.bak till MyStuff.mei.
Sen skall man kunna starta om toppyn utan problem eftersom den gamla EPG från dagen innan nu används.

Felet inträffar sällan men jag fick det igår och det beror på dåliga data som programmet inte sorterar bort.

Jag har ändrat i XmlTv2Mei nu så att dessa två saker inte skall kunna inträffa mera, och nu skall jag testa det några dagar. Funkar det bra så lägger jag ut en uppdatering.

/Bosse

Postad 26 February 2009 - 20:40

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0
Nu har jag lagat felet i XmlTV2Mei för Windows som yttrade sig i att vissa program orsakade rader i MyStuff.mei som kunde krascha MyStuff.
De fel som lagats är:
1) Program utan titel. Dessa tas nu inte med alls.
2) Program som startar eller slutar på tid som inte är hel minut. Dessa avrundas nedåt till närmaste minut.

Dessutom har jag förstärkt hanteringan av FTP-uppladdning så att den uppladdade filens storlek kollas efter uppladdningen och ifall den avviker från originalet så försöker XmlTV2Mei ladda upp den igen. Antalet försök som skall göras innan den ger upp är konfigurerbart.

Postad 01 March 2009 - 17:13

kotten33
  • kotten33
  • Beroende

• 1039 inlägg
  • 0
En fråga om Mystuff.

Jag skapar en repetition av en serie på tre avsnitt. Det funkar fint, men när avsnitt tre är sänt och inspelat så vill jag att timer repetitionen skall försvinna.

Som det är nu så fortsätter den ju att spela in på samma tid och kanal.

Postad 01 March 2009 - 18:47

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0

En fråga om Mystuff.

Jag skapar en repetition av en serie på tre avsnitt. Det funkar fint, men när avsnitt tre är sänt och inspelat så vill jag att timer repetitionen skall försvinna.

Som det är nu så fortsätter den ju att spela in på samma tid och kanal.

Om du skapar en "Control Timer" från EPG:n (enklast) så blir ju bara program som faktiskt heter likadant inspelade och dessutom oberoende om ifall de sänds på samma tid eller ej.
Control Timers skapas genom att trycka in "SlowMotion"-knappen (den direkt under "bakåt snabbspolning") när man valt programmet i MyStuff EPG.

När programmet slutat att sändas kommer inget mer att spelas in. Tex om man har en CT för "På Spåret" inställd att spela in på fredagar så blir det inga inspelningar mer eftersom serien är slut. Men sen i höst när den startar igen så börjar inspelningarna också (iffal du inte raderat timern förstås).

Bosse

Postad 02 March 2009 - 10:58

femhekto
  • femhekto
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
Hej!

Det kommer en 5720 med Navigator på posten till mej i veckan. Kommer den att fungera bra "out of the box" eller måste jag lägga in några taps direkt? Om jag förstått rätt är inte det "obligatoriska" My stuff nödvändigt när jag har Navigatorfunktionen (och abbonemang), stämmer det? Vad rekommenderar ni annars?

Postad 02 March 2009 - 12:37

EdBaker
  • EdBaker
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0

Hej!

Det kommer en 5720 med Navigator på posten till mej i veckan. Kommer den att fungera bra "out of the box" eller måste jag lägga in några taps direkt? Om jag förstått rätt är inte det "obligatoriska" My stuff nödvändigt när jag har Navigatorfunktionen (och abbonemang), stämmer det? Vad rekommenderar ni annars?

MuStuffs guide kontra den inbyggda (med eller utan Boxer Navigator spelar ingen roll) är fantastikt mycket bättre!

Dock kräver MyStuff handpåläggning för att ha något att visa. Antingen måste EPG-data skördas via eit2mei (för det som kommer via antennen) eller via Bo_B's XMLTV2mei (vilket av en händelse också är fantastiskt mycket bättre).

Postad 02 March 2009 - 13:17

femhekto
  • femhekto
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0

MuStuffs guide kontra den inbyggda (med eller utan Boxer Navigator spelar ingen roll) är fantastikt mycket bättre!

Dock kräver MyStuff handpåläggning för att ha något att visa. Antingen måste EPG-data skördas via eit2mei (för det som kommer via antennen) eller via Bo_B's XMLTV2mei (vilket av en händelse också är fantastiskt mycket bättre).

Vilka är de fantastiska förbättringarna? Nu blir jag ju nyfiken........berätta!!

Postad 02 March 2009 - 13:20

Unregisterede23ca3dc
  • Unregisterede23ca3dc
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0

Nu har jag lagat felet i XmlTV2Mei för Windows som yttrade sig i att vissa program orsakade rader i MyStuff.mei som kunde krascha MyStuff.
De fel som lagats är:
1) Program utan titel. Dessa tas nu inte med alls.
2) Program som startar eller slutar på tid som inte är hel minut. Dessa avrundas nedåt till närmaste minut.

Dessutom har jag förstärkt hanteringan av FTP-uppladdning så att den uppladdade filens storlek kollas efter uppladdningen och ifall den avviker från originalet så försöker XmlTV2Mei ladda upp den igen. Antalet försök som skall göras innan den ger upp är konfigurerbart.

Tackar och bockar! Sjukt bra. Önskar det fanns något liknande till Dreambox också.

Postad 02 March 2009 - 13:41

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0

Vilka är de fantastiska förbättringarna? Nu blir jag ju nyfiken........berätta!!

Jag skrev XmlTV2Mei för ungefär ett år sedan när jag hade ledsnat på den EPG som kunde skapas av Boxers utsända data. MySuff hade jag sedan länge redan, men den får sin EPG från boxens egen dataläsning av Teracom/Boxer-utsändningar. En TAP (eit2mei) används för att samla in så mycket data som går den vägen.
I slutet av 2007 så hände något med utsändningarna och EPG-skörden försämrades radikalt. På nåt sätt minskade data efter hand, detta var synligt både i toppyns egen interna EPG och i MyStuff med användning av eit2mei-skördade data.
Om man startar om boxen titt som tätt så får man mer data men inte alls vad man vill ha.

Så jag bestämde mig för att försöka få tag på data från Internet och efter att ha testat några program som fanns på nätet så skrev jag XmlTV2Mei.
Detta program läser av programdata för alla kanaler man vill ha med från en website som tillhandahåller data från kanalerna i xml-format. Man kan samla in data för uppåt 2 veckor.
Sen formateras detta om till mei-format och överförs till boxen via USB eller FTP varvid MyStuff nu kan visa en 2-veckors guide. :-)

Jag sätter mitt program som en "scehduled task" i min hemma-PC så att den går en gång per dygn helt automatiskt.
Sen jag ordnade detta har jag massor med data i EPG och missar aldrig ett program. ;-)

Sammanfattning:
- Man får en lång EPG (upp till 2 veckor)
- EPG uppdateras automatiskt via Internet
- Man kör via MyStuff (mycket bättre än inbyggt GUI)
- Med MyStuff är det superenkelt att skapa timers som spelar in alla avsnitt av en serie tex.

/Bosse

Postad 02 March 2009 - 13:55

EdBaker
  • EdBaker
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0
Mmm, som sagt - fantastikt bra (Topfields egna EPG suger fett!)

Postad 02 March 2009 - 15:04

femhekto
  • femhekto
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
Bo_B, Tack för snabbt och bra svar.

Jag var nämligen inne på Mystuff och tittade lite på screen shots bl.a. och tyckte inte det verka vara någon större skillnad från hur min Dilog ser ut / fungerar i dag. Räknade med at Toppyn skulle vara likvärdig. Nåja, jag får testa några dagar är jag får den, återkommer i tråden då.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.