Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Officiell TrÄd - Pioneer PDP-436/506

2508 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara
Pioneer 50" 4K Ultra HD LED Smart TV (TV) 1 9.285714 (6) Inga priser
Pioneer 50" HD Ready LED Smart TV (TV) Rapporterad 1 9.75862 (28) Inga priser
Pioneer PDP-506XDE-A (TV) 0 (0) Inga priser
Pioneer 43" HD Ready LED TV (TV) 1 9.67647 (33) Inga priser
Pioneer 43" HD Ready LED Smart TV - PDP-436XDE (TV) 1 9.763888 (71) Inga priser
Pioneer 43" LED TV (TV) 1 9.285714 (6) Inga priser
19 relaterade trÄdar
Pioneer pdp 43” lĂ„ter (8 inlĂ€gg) 5 år sedan
Val av tv, uppgradering frĂ„n gammal Pioneer-plasma (74 inlĂ€gg) 6 år sedan
InbrĂ€nning, har du drabbats? (603 inlĂ€gg) 8 år sedan
Pioneer PDP-436XDE trasig (4 inlĂ€gg) 13 år sedan
Pioneer-klubben (151 inlĂ€gg) 14 år sedan
TV-apparater med inbyggd digitaltuner (186 inlĂ€gg) 15 år sedan
BildinstĂ€llningar för Pioneers Plasmor (210 inlĂ€gg) 16 år sedan
Spela in pĂ„ Pioneer HDD DVD (3 inlĂ€gg) 17 år sedan
GĂ€stbok för Aztecface (49 inlĂ€gg) 18 år sedan
Hur ska jag vĂ€lja? För och nackdel? (55 inlĂ€gg) 19 år sedan
Pioneer PDP-436RXE (19 inlĂ€gg) 20 år sedan
Pioneer PDP-436FDE/XDE (86 inlĂ€gg) 20 år sedan
LG-42PX5R <-VS-> Pioneer-PDP-436FDE (33 inlĂ€gg) 20 år sedan
Nu Ă€r vĂ„ndan över! (7 inlĂ€gg) 20 år sedan
vilken av dessa tvĂ„ apparater skulle ni vĂ€lja (22 inlĂ€gg) 20 år sedan
NĂ„gon som har erfarenhet av Pioneer TV (4 inlĂ€gg) 20 år sedan
BeslutsĂ„ngest! (3 inlĂ€gg) 20 år sedan
Panasonic 42PV500 eller Pioneer PDP-436XDE? (22 inlĂ€gg) 20 år sedan
Vilken höjd för plasman? (1 inlĂ€gg) 20 år sedan

Postad 20 September 2006 - 11:38

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2047 inlĂ€gg
  • 0

Jo, ja vet jag hittade det ocksÄ, men kan fortfarande inte se vart det stÄr hur lÀnge man kört Tv:n... Man kommer ju bara vidare till en annan bild dÀr det stÄr lite annan info, och inget som jag kan se verkar redogöra för hur lÀnge man har kört Tv:n. Eftersom mÄnga hÀr har specat hur lÀnge Tv:n har gÄtt sÄ borde ju nÄgon veta hu det ser ut dÀr det stÄr eller mer exakt hur man hittar det!
NÄgon?

<{POST_SNAPBACK}>

Har sjÀlv en 436XDE och det Àr kanske skillnad i menyerna pÄ dem?
Vilken sida (vad heter menyn) Àr det som kallas "installer menu"?
NÀr jag gÄr in pÄ den sidan som Àr mest trolig, sÄ finns det fler val dÀr och om man trycker pil upp/ned
sÄ flyttas bara markeringarna upp/ned och inget hÀnder.

Har du möjlighet att lÀgga in en bild sÄ hade det varit Ànnu bÀttre.
Kommer inte ihÄg hur det sÄg ut nÀr jag kollade de nya panelerna innan sommaren.

Postad 20 September 2006 - 12:16

th_om_as
  • th_om_as
  • LĂ€rjunge

• 256 inlĂ€gg
  • 0

Jo, ja vet jag hittade det ocksÄ, men kan fortfarande inte se vart det stÄr hur lÀnge man kört Tv:n... Man kommer ju bara vidare till en annan bild dÀr det stÄr lite annan info, och inget som jag kan se verkar redogöra för hur lÀnge man har kört Tv:n. Eftersom mÄnga hÀr har specat hur lÀnge Tv:n har gÄtt sÄ borde ju nÄgon veta hu det ser ut dÀr det stÄr eller mer exakt hur man hittar det!
NÄgon?

<{POST_SNAPBACK}>

Har sjÀlv en 436XDE och det Àr kanske skillnad i menyerna pÄ dem?
Vilken sida (vad heter menyn) Àr det som kallas "installer menu"?
NÀr jag gÄr in pÄ den sidan som Àr mest trolig, sÄ finns det fler val dÀr och om man trycker pil upp/ned
sÄ flyttas bara markeringarna upp/ned och inget hÀnder.

Har du möjlighet att lÀgga in en bild sÄ hade det varit Ànnu bÀttre.
Kommer inte ihÄg hur det sÄg ut nÀr jag kollade de nya panelerna innan sommaren.

<{POST_SNAPBACK}>

Sitter pÄ jobbet för tillfÀllet, men kan ta och göra det nÀr jag kommer hem i eftermiddag. Tacksam för din hjÀlp. Kan ju vara sÄ att man bara stirrar sig blind pÄ helt fel menyer, men vad jag kan se sÄ hittar jag inte timantalet nÄgonstans.

Postad 20 September 2006 - 13:05

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2047 inlĂ€gg
  • 0

Sitter pÄ jobbet för tillfÀllet, men kan ta och göra det nÀr jag kommer hem i eftermiddag. Tacksam för din hjÀlp. Kan ju vara sÄ att man bara stirrar sig blind pÄ helt fel menyer, men vad jag kan se sÄ hittar jag inte timantalet nÄgonstans.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag hade gÀrna haft ett bÀttre alternativ Àn att gÄ in i servicemenyn.
Men jag börjar bli rÀdd att de har Àndrat en hel del sen de nya modellerna har kommit.
Vad jag förstÄr sÄ kan du inte ta dig in i servicemenyn pÄ det sÀtt som beskrivs i denna trÄden pÄ flera stÀllen?

Jag börjar jobba kl. 16, sÄ det tar vÀl en stund innan detta har retts ut... :P

Postad 20 September 2006 - 13:26

th_om_as
  • th_om_as
  • LĂ€rjunge

• 256 inlĂ€gg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Jag hade gÀrna haft ett bÀttre alternativ Àn att gÄ in i servicemenyn.
Men jag börjar bli rÀdd att de har Àndrat en hel del sen de nya modellerna har kommit.
Vad jag förstÄr sÄ kan du inte ta dig in i servicemenyn pÄ det sÀtt som beskrivs i denna trÄden pÄ flera stÀllen?

Jag börjar jobba kl. 16, sÄ det tar vÀl en stund innan detta har retts ut... :P

<{POST_SNAPBACK}>

Hehe... verkar som det dröjer innan man vet hur mÄnga timmar TV:n har gÄtt. Lyckades komma in i servicemenyn (eller i alla fall vad jag tror Àr servicemenyn) genom att följa stegen som stod pÄ denna sidan: http://www.avforums....379#post2714379 DÀr stÄr hur man gör:

Q: How can I access the installer menu?
A: Bring up the information service-installers screen as follows:
Switch to normal TV, through an aerial (you do not need one connected), by pressing a channel on your remote - say channel 2. Note that this does not work if you put it in standby from an input source, you must switch it to TV - even if you don't have an aerial connected - and then put it in standby for this to work.
Put the plasma and the media box is in standby.
Press and release the following button BEFORE THE SCREEN CLICKS:
435XDE/505XDE/436FDE/506FDE: Display/Info button below 4 button
436XDE: Display/Info button below 9 button
436SXE/436RXE: TV/External input mode button (i+) below 7 button

wait for 3 seconds
press Left, Up, Left, Right, Power On to get the INFORMATION page.
It may take several attempts before you get into the service menu.

Genom att göra det lyckades kom jag in i nÄgon sorts meny pÄ min 436RXE, men kunde som sagt inte hitta timantalet som var anledningen till att jag ville komma in dÀr... :P

Postad 20 September 2006 - 14:03

thetias
  • thetias
  • MĂ€stare

• 2965 inlĂ€gg
  • 0
Varför anvÀnder ni inte "tryck in infoknappen, vÀnta 4 sek, tryck vÀnster, upp,vÀnster, höger, sÀtt pÄ tv:n"???

Postad 20 September 2006 - 14:55

th_om_as
  • th_om_as
  • LĂ€rjunge

• 256 inlĂ€gg
  • 0

Varför anvÀnder ni inte "tryck in infoknappen, vÀnta 4 sek, tryck vÀnster, upp,vÀnster, höger, sÀtt pÄ tv:n"???

<{POST_SNAPBACK}>

Men det Àr ju det jag har skrivit att ja gör. Men var kan man sen se hur mÄnga timmar TV:n har gÄtt? Det Àr ju det som Àr frÄgan?! Kan inte se nÄgonstans dÀr det framgÄr.

For SXE/RXE
TV/External input mode button (i+) below 7 button
wait for 3 seconds
Unquote

Postad 20 September 2006 - 15:31

thetias
  • thetias
  • MĂ€stare

• 2965 inlĂ€gg
  • 0
okidoki!

Det brukar rÀcka att blÀddra nerÄt för att se timmar men kanske inte Àr samma hÀr dÄ.

Redigerat av thetias, 20 September 2006 - 15:33.

Postad 20 September 2006 - 18:19

Unregistered43490
  • Unregistered43490
  • AnvĂ€ndare

• 181 inlĂ€gg
  • 0

Hej

Jag har noterat att ljud och bild ofta Àr osynkat. Ljudet kommer lite före bilden. NÄgon som vet om det gÄr att göra nÄgot Ät det fenomenet? jag har en 436XDE som jag Àr mycket nöjd med.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har mÀrkt samma sak. Det Àr inte mycket, men nÀr man Àr medveten om det sÄ kan det vara svÄrt att koppla bort det vid TV-tittande. I mitt fall sÄ lÄg ljudet lite före bilden.
Jag har inga högtalare till TVn utan kör ljudet via receivern.

Jag löste problemet pÄ följande sÀtt:
I setup pÄ receivern Àndrade jag Delay-instÀllningen, altsÄ avstÄndet mellan front L-center-front R till lyssningspositionen frÄn 2,7 m till 2,4 m.

Mvh/ christerorebro

Postad 20 September 2006 - 21:23

th_om_as
  • th_om_as
  • LĂ€rjunge

• 256 inlĂ€gg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Men det Àr ju det jag har skrivit att ja gör. Men var kan man sen se hur mÄnga timmar TV:n har gÄtt? Det Àr ju det som Àr frÄgan?! Kan inte se nÄgonstans dÀr det framgÄr.

For SXE/RXE
wait for 3 seconds
Unquote

<{POST_SNAPBACK}>

Äntligen lyckades jag hitta vart det stod nĂ„gonstans. Hade troligen varit lite för snabb nĂ€r jag blĂ€ddrade igenom de olika menyerna inom SM :) . Fanns pĂ„ den tredje sidan upp till höger, var inte till en början lĂ€tt att upptĂ€cka att det var timantalet.

Postad 20 September 2006 - 22:52

thetias
  • thetias
  • MĂ€stare

• 2965 inlĂ€gg
  • 0
Skönt att det löste sig tillslut! :)

Postad 20 September 2006 - 23:41

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2047 inlĂ€gg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

For SXE/RXE
wait for 3 seconds
Unquote

<{POST_SNAPBACK}>

Äntligen lyckades jag hitta vart det stod nĂ„gonstans. Hade troligen varit lite för snabb nĂ€r jag blĂ€ddrade igenom de olika menyerna inom SM :) . Fanns pĂ„ den tredje sidan upp till höger, var inte till en början lĂ€tt att upptĂ€cka att det var timantalet.

<{POST_SNAPBACK}>

Vad jag gÀrna slipper Àr just att man ska stÀnga av TV'n om man fÄr för sig att kolla driftstiden och har
man lite oflyt sÄ mÄste man kanske göra detta fler Àn en gÄng.
Om det dÄ finns ett smidigare sÀtt att fÄ fram tiden under drift sÄ hade det kanske varit intressant?

th_om_as: Som jag förstod dina senare inlÀgg sÄ finns det inget sÀtt att komma Ät driftstiden pÄ
din RXE utan att sÀtta den pÄ standby först?
Jag förstÄr inte varför det ska vara hemligt pÄ dessa, nÀr det pÄ projektorer Àr det mest naturliga att man
kan gÄ in och kolla vad lampan har gÄtt. Utan att stÀnga och starta m.m.

Postad 21 September 2006 - 07:26

th_om_as
  • th_om_as
  • LĂ€rjunge

• 256 inlĂ€gg
  • 0

Skönt att det löste sig tillslut! ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Vad jag gÀrna slipper Àr just att man ska stÀnga av TV'n om man fÄr för sig att kolla driftstiden och har
man lite oflyt sÄ mÄste man kanske göra detta fler Àn en gÄng.
Om det dÄ finns ett smidigare sÀtt att fÄ fram tiden under drift sÄ hade det kanske varit intressant?

th_om_as: Som jag förstod dina senare inlÀgg sÄ finns det inget sÀtt att komma Ät driftstiden pÄ
din RXE utan att sÀtta den pÄ standby först?
Jag förstÄr inte varför det ska vara hemligt pÄ dessa, nÀr det pÄ projektorer Àr det mest naturliga att man
kan gÄ in och kolla vad lampan har gÄtt. Utan att stÀnga och starta m.m.

<{POST_SNAPBACK}>

thetias: Jo, det var skönt att man nu vet pÄ ett ungefÀr nÀr man kan börja Àndra instÀllningarna (kontrast, fÀrg mm.) till det bÀttre allt eftersom.

Gabbe: Vad jag vet sÄ finns inget smidigare sÀtt i alla fall, kÀnns ju lite onödigt att man ska behöva sÀtta den pÄ standby! Har heller ingen förstÄelse för varför det ska vara sÄ besvÀrligt att se hur mÄnga timmar TV:n har gÄtt, kan i och för sig förstÄ att det Àr smidigare pÄ en projektor, men varför inte göra det lika enkelt pÄ en TV...

Tack för hjÀlpen i alla fall :)

PS. OT! Kommer troligen komma upp lite bilder pÄ min TV i nÀsta vecka. FÄr nya högtalare pÄ mÄndag, sÄ ska installera dom, och försöka ta nÄgra kort för att lÀgga upp. SÄ kolla galleriet i slutet av nÀsta vecka, sÄ ska det förhoppningsvis finnas lite bilder B)

Redigerat av th_om_as, 21 September 2006 - 07:32.

Postad 24 September 2006 - 11:34

ki_
  • ki_
  • Rookie

• 1 inlĂ€gg
  • 0
Q: How can I access the installer menu?
A: Bring up the information service-installers screen as follows:
Switch to normal TV, through an aerial (you do not need one connected), by pressing a channel on your remote - say channel 2. Note that this does not work if you put it in standby from an input source, you must switch it to TV - even if you don't have an aerial connected - and then put it in standby for this to work.
Put the plasma and the media box is in standby.
Press and release the following button BEFORE THE SCREEN CLICKS:
435XDE/505XDE/436FDE/506FDE: Display/Info button below 4 button
436XDE: Display/Info button below 9 button
436SXE/436RXE: TV/External input mode button (i+) below 7 button

wait for 3 seconds

Genom att göra det lyckades kom jag in i nÄgon sorts meny pÄ min 436RXE, men kunde som sagt inte hitta timantalet som var anledningen till att jag ville komma in dÀr... :D

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

Har en helt ny 436FDE och har försökt detta typ 50ggr snart :o
Det stÄr att man ska trycka in o slÀppa display/info knappen INNAN skÀrmen "klickar"
Men skÀrmen klickar ju nÀr man gÄr in i standbylÀge, eller?
Vad gör jag för fel? ;)

Postad 24 September 2006 - 11:42

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2047 inlĂ€gg
  • 0

Har en helt ny 436FDE och har försökt detta typ 50ggr snart :D
Det stÄr att man ska trycka in o slÀppa display/info knappen INNAN skÀrmen "klickar"
Men skÀrmen klickar ju nÀr man gÄr in i standbylÀge, eller?
Vad gör jag för fel? ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Leta gÀrna inom trÄden med sökmotorn nere till vÀnster pÄ sidan.
Annars har du en text hÀr som jag skrev tidigare i trÄden.
Inget nytt, men förhoppningsvis lite lÀttare att förstÄ.

1. TV'n i standbylÀge. (För sÀkerhets skull, ha vanlig TV igÄng innan standby. Inte nÄgon extern ingÄng.)
2. Tryck "ett vanligt tryck" pÄ infoknappen och vÀnta 3-4 sekunder.
3. Tryck vÀnster-upp-vÀnster-höger pÄ den stora vippknappen.
4. Starta med den röda startknappen överst pÄ fjÀrrkontrollen.

Lycka till!

Postad 27 September 2006 - 13:29

plinden
  • plinden
  • Rookie

• 6 inlĂ€gg
  • 0
tja! det har sÀkert varit uppe förut men i sÄ fall har jag missat det... :)
idag har jag min PC inkopplad pÄ VGA till mediaboxen och vill istÀllet köra DVI via HDMI-ingÄngen.

har för mig att Pioneer sÀger att man behöver ha ett grafikkort med en speciell upplösning för att fÄ detta att funka bra??

Àr det nÄgon av er som kör HTPC via HDMI-ingÄngen och i sÄ fall vad kan ni rekommendera för grafikkort för att fÄ schysst upplösning?

tack! /peter

Postad 27 September 2006 - 17:23

boxter
  • boxter
  • Wannabe

• 10 inlĂ€gg
  • 0

tja! det har sĂ€kert varit uppe förut men i sĂ„ fall har jag missat det...  :)
idag har jag min PC inkopplad pÄ VGA till mediaboxen och vill istÀllet köra DVI via HDMI-ingÄngen.

har för mig att Pioneer sÀger att man behöver ha ett grafikkort med en speciell upplösning för att fÄ detta att funka bra??

Àr det nÄgon av er som kör HTPC via HDMI-ingÄngen och i sÄ fall vad kan ni rekommendera för grafikkort för att fÄ schysst upplösning?

tack! /peter

<{POST_SNAPBACK}>

Har precis kopplat min 436 till en HTPC med Nvidia Geforce 7900GS. Det finns en upplösning som Àr 1280x720 som man kan vÀlja dÄ. Tyckte först att man borde anvÀnda sig av native 1024x768 med det blri bara crap. Den fÄr för sig att gÄ upp pÄ 1080i om man gÄr över 720 pÄ höjden.

Men 1280x720 funkar kanon för mig. Det Àr ju dessutom ett Wide Screen-format sÄ att bilderna inte blir strÀckta. Hade lite problem med "Over Scan" direkt. Det finns ett inbyggt stöd för att kompensera det men jag försökte i flera timmar men den verkade bara inte vilja ta instÀllningen. Jag kunde stÀlla storleken men det gjorde ingen skillnad. SÄ jag testade att mixtra med Power Strip men fick inte till det dÀr heller. Kunde flytta runt pÄ bilden men kunde inte göra den mindre. SÄ jag avinstallerade och testade Nvidias rutiner igen och helt plötsligt sÄ funkade det bara. Samtidigt bytte jag DVI-kontakt pÄ grafikkortet. Jag vet inte om det hade nÄt med saken att göra, men nu vÄgar jag inte röra nÄt iaf... :)

Kör MCE och det Àr riktigt snyggt!

.:m

Postad 29 October 2006 - 21:00

JuniorSthlm
  • JuniorSthlm
  • Amatör

• 83 inlĂ€gg
  • 0
Om man tittar nÀra pÄ plasmaskÀrmen sÄ ser man oroligheter över hela ytan, som ett svagt brus över fÀrgerna. Vad beror detta pÄ?

Postad 30 October 2006 - 13:37

th_om_as
  • th_om_as
  • LĂ€rjunge

• 256 inlĂ€gg
  • 0
Köpte en Pioneer PDP-436RXE för en dryg mÄnad senare, och fick idag syn pÄ följande trÄd: Varning för paralell import!

Nu Àr saken den att jag köpte min Pioneer pÄ inWarehouse och vet att Pioneer ska ha en hÀmta pÄ plats garanti samt att man fÄr lÄna en TV om den skulle behöva lagas av nÄgon anledning. Men detta ska dock inte gÀlla importerade Pioneer.

SÄ nu blev jag lite nojig och undrar om nÄgon vet hur man kan se om Pioneer TV:n Àr paralellimporterad? Eller om nÄgon har erfarenheter angÄende detta. KÀnns ju inte som om man skulle köpt TV:n av inWarehouse om den skulle varit paralellimporterad...

Det har absolut inte varit nÄgra problem med TV:n men det kan ju alltid vara skönt att veta hur det ligger till.

//th_om_as

Postad 30 October 2006 - 14:41

Unregistered7b66ec4a
  • Unregistered7b66ec4a
  • AnvĂ€ndare

• 131 inlĂ€gg
  • 0
Det följer med en bilaga med plasman som man fÄr skicka till pioneer dÀr man fyllt i alla uppgifter om plasman och var man bor. Heter pdp+ tror jag. Jag fick en sÄdan med plasman och har fyllt i och skickat till pioneer. Har du inte fÄtt en sÄdan kan jag tÀnka mig att den inte Àr frÄn pioneer scandinavia och dÄ har du inte garantin.
BÀst Àr vÀl att kontakta din butik och frÄga. Detta gjorde jag innan köpet för att vara pÄ sÀkra sidan. Hoppas det löser sig.

MVH Kpt Kirk

Postad 30 October 2006 - 15:31

eggepegge
  • eggepegge
  • AnvĂ€ndare

• 102 inlĂ€gg
  • 0
En del butiker "glömmer" att skicka med PDP+ bilagan och behöver pÄminnas, hÀnde mig. NÀr det gÀller inwarehouse var jag i kontakt med dem innan jag köpte min panel för ganska precis ett Är sedan, och dÄ sa de till mig att de importerade sjÀlva frÄn tyskland och att PDP+ inte gÀllde. Vid problem var det inskicksgaranti som gÀllde och jag har för mig att de stod för fraktkostnaderna. Jag valde att köpa av annan butik just pga detta.

Nu Àr ju detta som sagt ett Är sedan och saker kan ju ha Àndrats sedan dess. BÀst Àr som sagt att kolla med butiken sjÀlv för att vara sÀker.

Postad 30 October 2006 - 15:49

th_om_as
  • th_om_as
  • LĂ€rjunge

• 256 inlĂ€gg
  • 0
Ok, ska kolla om jag fick med PDP+. Annars Àr vÀl som sagt enklast att kolla med inWarehouse direkt.

Tackar!

Postad 31 October 2006 - 01:04

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2047 inlĂ€gg
  • 0
InWarehouse har inte haft PDP+ tidigare och det har varit uppe i trÄden förr (sök inom trÄden nere till vÀnster).
Om du har fÄtt den kan du inte missa den.
A4, vitt blankt papper mÀrkt PDP+ med stora bokstÀver.

Postad 31 October 2006 - 21:49

Octopussy
  • Octopussy
  • Veteran

• 1868 inlĂ€gg
  • 0
Vad har ni för instÀllningar pÄ eran Pioneer?

Jag har anvÀnt DVE och fÄtt fram dessa vÀrden

Contrast 43
Brightness +6
Color -5
Tint 5
Sharpness -2

Postad 01 November 2006 - 14:51

Ticko
  • Ticko
  • LĂ€rjunge

• 476 inlĂ€gg
  • 0
Med vilken dvd och med hdmi eller annan koppling?

Postad 01 November 2006 - 19:12

Octopussy
  • Octopussy
  • Veteran

• 1868 inlĂ€gg
  • 0
Jag har anvÀnt Digital Video Essentials PAL och anvÀnder HDMI ingÄngen

Postad 03 November 2006 - 08:24

Octopussy
  • Octopussy
  • Veteran

• 1868 inlĂ€gg
  • 0
80 sidor om denna plasma och ingen som kan skriva lite instÀllningar?

Postad 03 November 2006 - 10:45

th_om_as
  • th_om_as
  • LĂ€rjunge

• 256 inlĂ€gg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Har ocksÄ kalibrerat min med DVE, ska försöka lÀgga upp mina vÀrden i helgen. Sitter pÄ jobbet nu sÄ dÄ Àr det inte lÀtt att komma Ät TV:n :angry:

Postad 03 November 2006 - 11:23

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • ForumrĂ€v

• 872 inlĂ€gg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Jag startade en trÄd hÀr för ett tag sedan, men intresset var tydligen inte sÄ stort:

https://www.minhembi...howtopic=115690

Postad 03 November 2006 - 11:27

th_om_as
  • th_om_as
  • LĂ€rjunge

• 256 inlĂ€gg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Jag startade en trÄd hÀr för ett tag sedan, men intresset var tydligen inte sÄ stort:

https://www.minhembi...howtopic=115690

<{POST_SNAPBACK}>

Har inte sett den trÄden tidigare, men man kan ju lika gÀrna anvÀnda denna eller...

Postad 03 November 2006 - 12:38

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2047 inlĂ€gg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Hade instÀllningar varit enkelt sÄ hade nog fabriken tvÄngsstÀllt alla TV.
Nu Àr vi alla olika och jag har t.ex. ner mot 25 i kontrast, medan mÄnga gillar demolÀget runt 40.
Anledningen för mig Àr att isen i hockeymatcher bara har en nyans (mega-vit) och ansikten pÄ folk har
i bÀsta fall tvÄ nyanser.

Men att stÀlla in den sÄ att du Àr mest nöjd sjÀlv Àr vÀl en bra instÀllning?

Postad 03 November 2006 - 19:32

thetias
  • thetias
  • MĂ€stare

• 2965 inlĂ€gg
  • 0
Har lagt in mina nya instÀllningar till CDs HDTV box i "instÀllningar" trÄden.

Kan sÀga att Sin City sÄg 3dimensionell ut igÄr! Helt sjukt!

Postad 04 November 2006 - 12:13

JuniorSthlm
  • JuniorSthlm
  • Amatör

• 83 inlĂ€gg
  • 0

Om man tittar nÀra pÄ plasmaskÀrmen sÄ ser man oroligheter över hela ytan, som ett svagt brus över fÀrgerna. Vad beror detta pÄ?

<{POST_SNAPBACK}>

NÄgon som har en susning?

Postad 09 November 2006 - 06:19

nikkeg
  • nikkeg
  • ForumrĂ€v

• 619 inlĂ€gg
  • 0
:) Hej skriver hÀr men det Àr ju samma panel!!!har pioneer 436sxe`n.

Jo sitter pÄ cirka 4 meters avstÄnd frÄn plasman och jag ser att texten pÄ filmer och analog tv ser randiga ut samt att man ser det i bland Àven i bilden ,nÄgonsom lagt mÀrke till detta?samt tycker mig se skuggningar bakom glaset nÀr det Àr skarp kontraster!! har haft en LGPX5 42" innan bilden var klockers inga sÄdana hÀr saker!.
NÄgon som har nÄgot att sÀga vad detta Àr eller sjÀlv har detta.
PS.KĂ€nns lite b faktiskt
Mvh.Nikke!! ;)

Postad 09 November 2006 - 11:32

th_om_as
  • th_om_as
  • LĂ€rjunge

• 256 inlĂ€gg
  • 0

Jo sitter pÄ cirka 4 meters avstÄnd frÄn plasman och jag ser att texten pÄ filmer och analog tv ser randiga ut samt att man ser det i bland Àven i bilden ,nÄgonsom lagt mÀrke till detta?samt tycker mig se skuggningar bakom glaset nÀr det Àr skarp kontraster!! har haft en LGPX5 42" innan bilden var klockers inga sÄdana hÀr saker!.
Mvh.Nikke!! :)

<{POST_SNAPBACK}>

Har ju inte riktigt samma utan RXE modellen, men jag kan inte sÀga att jag upplever det du beskriver. Sitter pÄ en kanske 3-3,5 m frÄn TV:n men uppfattar inga randigheter i texten.

Vad matar du TV:n med för signal för film frÄn DVD:n?

//th_om_as

Postad 09 November 2006 - 12:14

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2047 inlĂ€gg
  • 0

Mvh.Nikke!! :)

<{POST_SNAPBACK}>

Skulle tro du menar att texten ser randig ut en tiondels sekund nÀr det lÀggs ut i bilden, men sen försvinner?
GÄ in i "Bild/pro-justering" och prova slÄ till/frÄn Purecinema.

Skuggningar eller krypningar (JuniorSthlm) har inte siktats pÄ min TV.
DÀremot har jag alltid tyckt att de nya burkarna med allt inbyggt i panelen verkar prestera sÀmre Àn
de gamla med mediabox. Undrar om de dragit ner kvalitén pÄ prylarna eller om inbyggt drar ner bilden?

EDIT: Hade missat ordet "inte", vilket Àndrar meningen ganska mycket.
Blev det ingen skillnad om ni stÀnger av purecinema? /EDIT.

Redigerat av Unregistered2b81a10f, 10 November 2006 - 12:03.

Postad 10 November 2006 - 06:08

Freeboo
  • Freeboo
  • Rookie

• 4 inlĂ€gg
  • 0
Tack för svaret ,som du sÀger med rÀnderna Gabbe ja dom kommer i txt nÀr den visas men Àven nÀr den gÄr bort!!!!
Och sedan sÄ kan det visa sig i vissa förhÄllande i bilden ocksÄ.
ex. en axel pÄ en kavaj eller sÄ! blir liksom kantigt!

Postad 10 November 2006 - 06:11

nikkeg
  • nikkeg
  • ForumrĂ€v

• 619 inlĂ€gg
  • 0

Tack för svaret ,som du sÀger med rÀnderna Gabbe ja dom kommer i txt nÀr den visas men Àven nÀr den gÄr bort!!!!
ex. en axel pÄ en kavaj eller sÄ! blir liksom kantigt!

<{POST_SNAPBACK}>

ex. en axel pÄ en kavaj eller sÄ! blir liksom kantigt! :)

Postad 13 November 2006 - 16:02

JuniorSthlm
  • JuniorSthlm
  • Amatör

• 83 inlĂ€gg
  • 0

Skuggningar eller krypningar (JuniorSthlm) har inte siktats pÄ min TV.
DÀremot har jag alltid tyckt att de nya burkarna med allt inbyggt i panelen verkar prestera sÀmre Àn
de gamla med mediabox. Undrar om de dragit ner kvalitén pÄ prylarna eller om inbyggt drar ner bilden?

EDIT: Hade missat ordet "inte", vilket Àndrar meningen ganska mycket.
Blev det ingen skillnad om ni stÀnger av purecinema? /EDIT.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har XDE:en, med mediabox sÄledes. Ingen skillnad med Pure Cinema avslaget. Om du har en helt homogen fÀrg över hela skÀrmen och du tittar riktigt nÀra pÄ den, Àr den HELT stilla/lugn dÄ, eller ser du "oroligheter"?

Redigerat av JuniorSthlm, 13 November 2006 - 16:03.

Postad 15 November 2006 - 01:03

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2047 inlĂ€gg
  • 0

Jag har XDE:en, med mediabox sÄledes. Ingen skillnad med Pure Cinema avslaget. Om du har en helt homogen fÀrg över hela skÀrmen och du tittar riktigt nÀra pÄ den, Àr den HELT stilla/lugn dÄ, eller ser du "oroligheter"?

<{POST_SNAPBACK}>

Tog lite tid att svara pÄ detta... jobbar kvÀllsskift och hamnde i ett serverstopp.
Fick vÀnta ett dygn till.

Om jag kollar fÀrgerna med testbilden pÄ SVT t.ex., sÄ vill jag pÄstÄ att det inte finns tillstymmelse till nÄgon
krypning Àven om jag gÄr sÄ nÀra att nÀsan sÀtter grÀnsen.
Kan vara att det finns pÄ analog signal, men det har jag inte haft möjlighet att kolla.

Dessutom har pure cinema inget med det att göra.
AngÄende det sÄ var det scanlines i texten som som brukar försvinna om man stÀnger den funktionen.

Postad 21 November 2006 - 09:28

Unregistered8abf939b
  • Unregistered8abf939b
  • LĂ€rjunge

• 344 inlĂ€gg
  • 0
PÄ sid 61 kap 13 i instruktionsboken för PDP-436XDE kan man lÀsa en "korrelationstabell för ingÄngssignaler" pÄ HDMI-ingÄngarna. Vad innebÀr korrelationstabell?

Vad jag kan lÀsa dÀr innebÀr det att skÀrmen klarar att ta emot 1920*1080p vid 24hz, Àr det samma sak som 1080p24?
Jag tÀnker frÀmst pÄ om man kan mata skÀrmen frÄn tex PS3 med 1080p via HDMI och tvn sköter nerskalningen sjÀlv? Borde man inte dÄ fÄ bÀsta möjliga signal in om tvn sköter ett bra arbete att skala ner?
DÄ borde man Àven kunna mata skÀrmen med 1920*1080p via HDMI frÄn en dator med
DVI->HDMI kabel?

Eller har jag helt fel? Hur skall man tolka den dÀr tabellen korrekt?

Skulle det vara sÄ att tvn stöder 1080p24 Àr det vÀl underbart med tanke pÄ Blu-Ray/HD-DVD/PS3?

Postad 21 November 2006 - 12:37

Unregisteredc021d911
  • Unregisteredc021d911
  • LĂ€rjunge

• 358 inlĂ€gg
  • 0
HJÄLP!! PROBLEM MED SCART-RGB PIO 506FDE

Har börjat se horisontella linjer/fÀlt vid TV-tittande, kanal digital via scart-RGB. Detta syns tydligt i ljusare scener, ishockey Àr t ex en mardröm...FÀlten Àr ca 5cm breda och löper över hela bildbredden.
Jag fÄr bort det helt med mpeg brusreducering pÄ max men den funktionen tar bort alldeles för mycket detaljer i bilden.
SkÀrpan och kontrasten Àr inte överstyrd och problemet finns inte via dvd pÄ hdmi-ingÄngen.

Jag kÀnner mig ganska sÀker pÄ att detta inte visat sig tidigare utan Àr nÄt som uppkommit nu, tror jag Ätminstone..

Scartkabeln som anvÀnds mellan satbox (Nokia 9902) och receiver Àr en IXOS av relativt hög kvalle.

Har nĂ„gon annan upplevt nĂ„got liknande? Är det en garantifrĂ„ga?

JFG

Postad 21 November 2006 - 14:46

thetias
  • thetias
  • MĂ€stare

• 2965 inlĂ€gg
  • 0

Har börjat se horisontella linjer/fÀlt vid TV-tittande, kanal digital via scart-RGB. Detta syns tydligt i ljusare scener, ishockey Àr t ex en mardröm...FÀlten Àr ca 5cm breda och löper över hela bildbredden.
Jag fÄr bort det helt med mpeg brusreducering pÄ max men den funktionen tar bort alldeles för mycket detaljer i bilden.
SkÀrpan och kontrasten Àr inte överstyrd och problemet finns inte via dvd pÄ hdmi-ingÄngen.

Jag kÀnner mig ganska sÀker pÄ att detta inte visat sig tidigare utan Àr nÄt som uppkommit nu, tror jag Ätminstone..

Scartkabeln som anvÀnds mellan satbox (Nokia 9902) och receiver Àr en IXOS av relativt hög kvalle.

JFG

<{POST_SNAPBACK}>

Du jag tror att det Àr Nokian som Àr boven för jag hade samma problem med bilden nÀr man tittar pÄ ljusa/vita bakgrunder.
Jag anvÀnder CDs HDTV box nu med HDMI och har inte heller nÄgra problem dÀr, ska kolla hur det Àr via scart nÀr jag kommer hem.

Redigerat av thetias, 21 November 2006 - 14:48.

Postad 21 November 2006 - 16:43

Unregisteredc021d911
  • Unregisteredc021d911
  • LĂ€rjunge

• 358 inlĂ€gg
  • 0
thetias,
Vore kanon om du ville kolla om du kan fÄ fram samma problem. Skulle det visa sig att det Àr boxen blir jag överlycklig. Den har ju hÀngt med rÀtt mÄnga Är nu..

Postad 21 November 2006 - 16:50

thetias
  • thetias
  • MĂ€stare

• 2965 inlĂ€gg
  • 0

thetias,
Vore kanon om du ville kolla om du kan fÄ fram samma problem. Skulle det visa sig att det Àr boxen blir jag överlycklig. Den har ju hÀngt med rÀtt mÄnga Är nu..

<{POST_SNAPBACK}>

Jag kommer kolla det inom 30 min.

Postad 21 November 2006 - 16:53

Unregisteredf1e67a95
  • Unregisteredf1e67a95
  • AnvĂ€ndare

• 155 inlĂ€gg
  • 0

JFG

<{POST_SNAPBACK}>

Det Àr en kondensator i nÀtdelen som du behöver byta, hÀnder pÄ nÀstan alla Nokia 9802.
Jag har aldrig bytt pÄ en 9902 men det borde vara likadant.
Det Àr en stor brun sak.

Claes

Postad 21 November 2006 - 17:21

thetias
  • thetias
  • MĂ€stare

• 2965 inlĂ€gg
  • 0

JFG

<{POST_SNAPBACK}>

Det Àr en kondensator i nÀtdelen som du behöver byta, hÀnder pÄ nÀstan alla Nokia 9802.
Det Àr en stor brun sak.

Claes

<{POST_SNAPBACK}>

Och jag har inte nÄgra sÄdana problem med nya boxen via scart, sÄ det verkar vara som jag trodde om Àven classe sÀger att det Àr ett vanligt fel.

Postad 21 November 2006 - 18:09

Unregisteredc021d911
  • Unregisteredc021d911
  • LĂ€rjunge

• 358 inlĂ€gg
  • 0

Det Àr en stor brun sak.

Claes

<{POST_SNAPBACK}>

Det lÄter faktiskt som en mycket trolig orsak. Bara att riva ut boxen o testa pÄ annan TV för att se om det verkligen inte Àr plasman eller annan utrustning som stör.

JÀttetack för tipset :D

Postad 23 November 2006 - 09:52

Unregistered8abf939b
  • Unregistered8abf939b
  • LĂ€rjunge

• 344 inlĂ€gg
  • 0
Var det ingen som hade svar pÄ min frÄga? :wub:

Postad 23 November 2006 - 09:58

thetias
  • thetias
  • MĂ€stare

• 2965 inlĂ€gg
  • 0

Var det ingen som hade svar pÄ min frÄga? :wub:

<{POST_SNAPBACK}>

Jo den kan ta emot 1080p/24 men PS3:an kör med 1080p/60. Det stÄr inget om det i manualen men skÀrmen borde klara att ta emot Àven den signalen.

Redigerat av thetias, 28 November 2006 - 22:08.

Postad 23 November 2006 - 16:51

Unregistered8abf939b
  • Unregistered8abf939b
  • LĂ€rjunge

• 344 inlĂ€gg
  • 0
Det lÄter inte helt fy skam alltsÄ.

FrÄgan Àr hur bra/dÄligt det blir...

DÄ borde man alltsÄ kunna mata 1920x1080p via dator ocksÄ?

1 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar

• XBox Halo Edition
    lod
    2026-07-29 08:14:23
  • VM på nya AppleTV
    Tobbeswim
    2026-07-05 23:35:21
  • Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.