Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Squeezebox vs Soundbridge

202 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 15 June 2008 - 19:06

derbifredde
  • derbifredde
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Hade tänkt att köpa en Squeezebox, har en fråga om trådlösa. Måste man ha en trådlös Router eller kan man köra trådlöst direkt ifrån datorn till Squeezeboxen? (Hade tänkt att ha den på landet)

edit;

Kan man byta låt ifrån datorn och inte använda fjärkontrollen om man bär runt på datorn? Så man får trådlöst emellan datorn och högtalarna men man styr musiken ifrån datorn?

Redigerat av derbifredde, 15 June 2008 - 19:08.

Postad 15 June 2008 - 20:48

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0

Hade tänkt att köpa en Squeezebox, har en fråga om trådlösa. Måste man ha en trådlös Router eller kan man köra trådlöst direkt ifrån datorn till Squeezeboxen? (Hade tänkt att ha den på landet)

Du kan köra ad-hoc läge .. dvs nätverkskort till nätverkskort. Funkar väl sådär, kör hellre kabel eller köp en billig router eller liknande för ett par hundringar.

Kan man byta låt ifrån datorn och inte använda fjärkontrollen om man bär runt på datorn?

Du kan byta låter från datorn .. och du kan väl använda fjärrkontrollen samtidigt som du bär runt på en dator också om du vill det, men det verkar jobbigt B)

Så man får trådlöst emellan datorn och högtalarna men man styr musiken ifrån datorn?

Jag förstår inte frågan, kan du omformulera lite? :P

Postad 15 June 2008 - 23:03

derbifredde
  • derbifredde
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Okej, får skaffa mig en router där också :P

Jag menar så att förbindelsen emellan datorn och högtalarna är trådlös.

Säg att högtalarna är på våning 1 (Kopplade till min Squeezebox) och jag befinner mig på våning 2, med min dator. Då jag vill byta låt så ändrar jag från min dator och inte med fjärkontrollen. Vad jag förstår så läser Squeezeboxen ifrån min dator och styrs av fjärkontrollen. nu vart jag bra vimsig :rolleyes:
hoppas du förstår B)

Redigerat av derbifredde, 15 June 2008 - 23:25.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.