http://www.nuforce.c.../dac9/index.php
Denna är inte helt fel heller men för dyr.
http://www.calyxaudi...cgi/home/?eng=1
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
52 relaterade trådar
Postad 15 May 2011 - 00:08
Lyssnade på denna, och den lät bra. Har även inbyggd försteg.
http://www.nuforce.c.../dac9/index.php Denna är inte helt fel heller men för dyr. http://www.calyxaudi...cgi/home/?eng=1 Postad 17 May 2011 - 17:33 Finns väl inga med de egenskaperna. Men jag antar att de bättre DAC:arna återger ljudet bättre och kan då förmedla en bas o andra tonarter mer korrekt. Djupet o tyngden sitter nog mer i den övriga utrustningen. Postad 17 May 2011 - 17:47
Så det finns ingen dac som är "färgad" i basen? Postad 21 May 2011 - 21:20
Jag har också funderar på att köpa en extern DAC.
Jag har precis skaffat Spotify premium och kör från min laptop. Den har endast HDMI och usb ut. Jag kommer att koppla det mot min Arcam 300 som inte har hdmi in så det är väl en usb-DACjag behöver? Det vore ju fint om jag också kunde använda DACen för att lyfta min dvd-spelare och BD-spelare. Mitt system är Arcam300, Arcam DV89, Panasonic DMP-BD50 och Audiovector Avantgarde högtalare om det spelar in på valet av DAC. Idéer och tips från er som sitter i samma sits mottages tacksamt. Postad 21 May 2011 - 22:43
En riktig djungel det här med DAC'ar.
Noterar den på listan av intressenter. Postad 21 May 2011 - 23:48
Nya Music Streamer II+ 2011 (3.490 kr) släpps nästa vecka.
Ingen DAC under 20.000kr klarar dessa värden! Full Scale Output: 2.25 Volt RMS Output Impedance: 100Ohm Frequencey Response (20Hz/20kHZ): 0db/-.4dB Noise Floor (DC to 30kHz): 4uV RMS S/N Ratio (DC to 30 kHz): 115 dB S/N Ratio (A-weighted): 120 dB THD+N (1kHz Full Scale): <.002% THD+N (1kHz-20dB): <.0007% Jitter contribution (DC to 30 kHz): >-135 dB (grymt bra) USB to Audio output isolation: >200M Ohm (grymt bra) Sample Rate: up to 96 kHz Bit Depth: up to 24 bit USB transfer protocol: asynchronous Postad 21 May 2011 - 23:56
Verkar vara en kanon produkt men den har väl "bara" usb in va?
Kanske precis vad jag behöver dock. Postad 22 May 2011 - 08:20
Den har bara usb in.
Har själv beställt den. Har den gamla modellen sedan förut. Postad 06 June 2011 - 14:35
Jag tar och hoppar in i tråden.
Jag håller på och kollar in DACar men mina krav är lite annorlunda då jag är ute efter variant med integrerad hörlursförstärkare. Kraven är: 1. DACen skall ha en hörlursförstärkare integrerad (jag vill slå ihop två apparater till en). 2. Datorn är en MacBook Pro så det är USB som gäller (jag behöver egentligen bara en USB och RCA ut - det sistnämnda kan jag kompromissa med). 3. Synergin med Grado RS2 är viktig, således god strömkapacitet vid 32 Ohms impedans. Det jag funnit för närvarande är bl.a HiFiMan EF2, Centrance DACPort, Music Hall DAC 25.3 och så NuForce UDAC-2. Men valet känns inte helt enkelt. Även om jag kollat på portabla DACar är det inget krav, datorn används stationärt och för mobil lyssning använder jag min HTC Thunderbolt. Det vore intressant om någon t.ex provat Music Hall-DACen då den ser lovande ut. Postad 06 June 2011 - 15:49 Lead Audio skall ju vara bra och den har en integrerad hörlursförstärkare. bara att låna hem för test ifall du har möjlighet. Postad 06 June 2011 - 16:58
Jag har kollat runt lite mer och tyvärr verkar inte Lead Audios variant vara helt optimal i just det utförandet som finns. Den stödjer t.ex inte 96 Khz via USB och enligt vad jag kan se verkar den mer anpassad för högimpediva lurar och där blir det problem eftersom mina Grado är på 32 Ohm och generellt vill ha ström för att lyfta ordentligt.
Music Hall DAC 25.3 som jag tittat på verkar falla bort, i.a.f i basutförande. Hörlursförstärkaren har fått kritik för låg prestanda och då faller det. HiFiMan EF-2 ser lovande ut men jag får undersöka mer. Centrance DACport har överlag fått bra kritik, den förefaller ha riktigt bra hörlursförstärkare också som går i klass A. Det får bli en lyssning på den. Men jag är dock i grunden inne på något med rör i då det brukar bli bra synergi med Grado. Just synergin är viktig i detta fall, en produkt som låter extremt bra med t.ex Sennheiser HD600 kan låta illa med ett par RS-2 och vice versa. Postad 06 June 2011 - 23:18
Här kommer ett budgettips: Köpte mig ett Creative Sound Blaster X-Fi HD för att ha till laptopen och mina AT-(ATH-M50) hörlurar på tåget. https://www.prisjakt...kt.php?p=759855 Jag är grymt nöjd med ljudet både via hörlursutgången, RCA-utgången och toslinken (vidare till M1 DAC). Givetvis är M1 DAC bättre men för en tusenlapp är ljudet överraskande bra! Klarar även 24/96 via USB. Rekommenderas VARMT! Postad 07 June 2011 - 00:29
Jag har nu tagit en vända till närnaste butik och testade där kombinationen V-DAC och V-CAN ihop med Grado RS-2 och MBP. Resultatet blev mycket lyckat. Dock noterade jag att V-DAC inte hanterar mer än 48 Khz via USB, vill man ha mer än så får det bli en V-LINK. Därmed blir det retur senare för att testa med V-LINKen och jämföra.
V-CAN fungerade riktigt bra med Grado, synergin blev avsevärt bättre än jag tidigare trodde (jag har alltid associerat MFs olika hörlursförstärkare med Sennheiser, närmare bestämt HD600 och 650 - alltså god synergi vid hög impedans snarare än med 32 Ohms Grado). Ljudet kändes igen från X-T100 - således bra timing och sväng. Dock känns det som ett minus att omvägen via V-LINK är nödvändig men det får bli ett test för att utvärdera vad som händer vid uppsampling. Jämfört med ljudet rakt ut ur MBPn är det ett klart lyft, musiken framträder klarare, baskontrollen är avsevärt bättre och timing etc faller på plats. Det blir också högt betyg till LAME som jag kodat med. Filerna låter mycket bra. Postad 18 June 2011 - 21:26
Om man tänker på budget DAC dyker den här upp. Har vi någon som har testat den på en lite bättre CD spelare?
Jag menar att drivningen i spelaren är bra. Postad 19 June 2011 - 14:14
Har ett par någorlunda relevanta frågor:)
* Jag ska ha min dator i tv-bänken, men då ljudkortet är av den billiga sorten så finns det inga vettiga ljudutgångar på baksidan... Eftersom jag ska koppla datorn till förstärkaren (Marantz NR1601) så antar jag att det måste till en ljudmässig koppling via en av de bakre USB-portarna, så vad är det i det tillfället för produkt som lämpar sig bäst? Ett USB-ljudkort med digital utgång, en DAC eller kanske något helt annat? * Om man köper en DAC med hörlursingång (exempelvis Nuforce uDAC 2) och använder den mellan datorn och stereon, måste man då koppla in hörlurarna i själva DAC:en för att kunna lyssna på musik genom lurar? Jag syftar då på om man skulle vilja lyssna på musik från datorn utan att ha förstärkaren påslagen, kan man då nyttja det "interna" hörlursuttaget på datorn eller är man tvungen att lyssna genom sin DAC (planen är att ha en eventuell DAC dold bakom datorn/tv-bänken vilket gör tillkoppling av lurar krångligt)? Postad 20 June 2011 - 19:56
Hej AVR400!! jag har ett tips!! Firestone Audio, de gör dacar och hörlurs försatärkare i alla möjliga kombinationer. Har själv en BRAVO som är en sk digital processor som gör om usb till coax eller optiskt samtidigt som den klockar om och reducerar jitter, eftersom jag har en laptop med endast usb till en XTZ med dac i sig fungerar det kanon för mig Postad 21 June 2011 - 15:45
Jag gör en liten uppdatering. Mina planer har ändrats radikalt sedan jag skrev inlägget i tråden. Nu satsar jag på en separat DAC och hörlursförstärkare och planen ser ut som följer, för tillfället:
Musical Fidelity M1DAC Musical Fidelity M1HPA Grado GS1000i eller PS1000 Jag kommer att utvärdera M1DAC och jämföra med V-DAC. Jag funderar också på att ev se om HRT Music Streamer II+ kan provas. Att jag lagt om planen fullständigt beror på att jag, vid utvärdering av V-DAC, V-CAN och Grado RS-2 insåg att jag ville ta ett kliv uppåt, även om den kombon är en tydlig förbättring jämfört med RS-2 rakt ur MacBook Pron. Jag funderar också på en V-Link för att omvandla USB till optisk för vidare färd till DACen. Mina krav på DAC är egentligen bara ett: USB alternativt optisk in (uppsampling är av nöden och omklockning i någon form är också av nöden, V-Linken sköter den biten). Det vore intressant med lite omdömen om M1DAC, gärna i jämförelse med V-DAC. Jag lutar dock starkt åt M1DAC p.g.a strömförsörjningen, den har bra strömförsörjning som standard medan V-DAC helst bör kopplas till en V-PSU för att prestera max. V-PSUn placerar en V-DAC mycket nära en M1DAC prismässigt. Priserna blir amerikanska eftersom jag befinner mig där numera, en V-DAC kostar $299, V-PSU $250 och en M1DAC $699, med tanke på alla rapporter om förbättringar av V-DACen då man använder V-PSU (vilket jag anser vara en dyr strömförsörjning) lutar det starkt åt M1DAC direkt. Det vore intressant att höra erfarenheter av HRT Music Streamer II+ i jämförelse med M1DAC. Jag skall försöka testa den som sagt. Min tanke är helt klart att göra ett noga framlyssnat och genomtänkt köp. Postad 21 June 2011 - 16:18 Jag testade en HRT MS II+ 2011 mot MF M1. Hade en liknande set up som du eftersträvar men en Hiface EVO istället för V-link. Körde dock själv med Spdif istället för optiskt. Tyckte det i stort sett var jämnt skägg. HRT är en otroligt bra USB-dac. Möjligen var ljudet en aningens fylligare med M1 och Hiface och kanske var utnivån med HRT lite högre vilket förvillar lyssningsintrycken för mig något. Men bägge är otroligt bra och med priset på HRT så är den utan tvekan den mest prisvärda av de två. Fördelen med M1 är alla kopplingsmöjligheter, som dessutom ökar i kombination med Hiface. Man kan ju dessutom laborera med strömförsörjning både på M1 och Hiface. kanske med V-link också. Testade själv att köra Hiface med batterier vilket förbättrade ljudet ganska mycket. Dock opraktiskt då batteriet tar slut nästan omgående. Typ 2 CD-skivor, kanske tre-fyra med ett 9 V litium. En lösning vore parallellkoppling av fyra eller sex batterier med powerknapp, men en i längden alltför dyr och omständig lösning. Kommer köra med M1 själv och framöver fixa till en bättre nätsladd till min hiface, någon form av hemmabygge. måste dock påpeka att ljudet låter toppen som det är också, så man sitter inte precis i sjön. Måste tillägga en sak. har ingen egen erfarenhet av V-dac men av det jag läst så är skillnaderna små enligt vissa, till M1 när den används ihop med hiface. andra hävdar att det är en klar skillnad. Har inte läst någon som anser V-dac vara den bättre. Däremot flera som inte tycker det är värt prisskillnaden att byta upp sig. jag är dock väldigt nöjd själv och dessutom är M1:an snygg. Estetiken går väldigt bra ihop med min Naim XS-2:a om man klarar av att bortse från blåa kontra gröna lysdioder. Redigerat av palletheking, 21 June 2011 - 16:23. Postad 21 June 2011 - 16:54
Jag tackar för intrycken, intressant läsning.
Det som talar för M1DAC uppfattar jag också det faktum att jag tänkt mig M1HPA och då matchar de varandra. Jag är generellt svag för Musical Fidelity sedan jag fann XT100 och mitt test av V-DAC ihop med V-Can och V-Link utföll till belåtenhet, jag gillar helt enkelt grundljudet och den utmärkta PRaT som erbjuds. Dock insåg jag att jag vill ta ett steg uppåt och även byta ut lurarna för ökad instrumentseparation och tydlighet i ljudet m.m. Ett grundläggande prov av Grado GS1000i indikerade vart jag skall styra, nu skall bara butiken få plocka hem båda för utvärdering då det står mellan GS1000i och PS1000. V-DAC har jag mer eller mindre avskrivit känner jag, i.o.m strömförsörjningsfrågan. Det känns inte optimalt att köpa en V-DAC och V-PSU ihop med en M1HPA. Det är mer logiskt att köpa en M1DAC för ungefär samma pris (som den andra kombon landar på). Problemet med V-DAC, i.a.f enligt de foruminlägg jag läst, är att den medföljande strömförsörjningen är ganska undermålig inkl det faktum att enheten blir varm jämfört med drivning via V-PSU. Det känns mer logiskt att skaffa en variant med anständig strömförsörjning och det förefaller finnas i M1DAC. Det faktum att det inte finns någon M1PSU känns säkrare. Som läget ser ut idag lutar det starkt åt en M1DAC ihop med en M1HPA, hörlursförstärkare är ett annat område som är lite trassligt känner jag, det gäller då provlyssning. V-Can lät vettigt ihop med RS-2 så övergången från rör (LittleDot LD I+) till solid state uppfattar jag som problemfri i detta fall. Faktum var att jag mer eller mindre föredrog V-Can före LD I+. Rapporterna talar om tydliga förbättringar med M1HPA och då jag helt klart tyckte att V-Can skötte sig bra känns steget till den större modellen tämligen enkelt. V-Linken kommer jag att skaffa enligt planerna, omklockningen och den optiska överföringen som gör att jag kan få ut 96 Khz ur MBPn gör att den får hänga med. Postad 22 June 2011 - 15:43
Jag har noterat det och det är helt klart intressant. Vad jag planerar att göra är att installera någon av de audiofila musikspelarna för Macen och ev skicka ut ljudet som 44,1 Khz och låta DACen uppsampla men jag har inte bestämt mig än. Dock lär det bli så eftersom jag planerar att köra med t.ex PureMusic. PureMusic Det jag gillar med den är att den interagerar med iTunes. Å andra sidan verkar det som att HiFace har en egen drivrutin som tar över ljudhanteringen, något som V-Link inte har (V-Linken kopplar man bara in och så dyker den upp i Audio MIDI Setup). Fördelen med HiFace är helt klart att den klarar att skicka ut maximal upplösning för framtida köp av musik i 24-bit, 192 Khz. Där är det en nackdel att V-Linken stoppar vid 96 Khz. Det får med stor sannolikhet bli en HiFace för min del även om jag inte avskrivit V-Link än. Edit: Trådar som denna gör mig tveksam. M2Tech Mac Driver Trassel med drivrutiner ingår inte alls i min planering. Jag kör visserligen Windows 7 parallellt men inte som primärt OS och därmed känner jag mig inte sugen på att "flytta över" musikspelandet dit eftersom det kräver en massa extra omstarter varje gång jag vill lyssna. V-Link har onekligen fördelen att den inte kräver drivrutiner alls. Tekniska problem med drivrutiner är en dealbreaker, jag eftersträvar pålitlighet i det nya systemet. Procedurer av typen "kopplar ur enheten före boot" o.dyl vill jag inte ägna mig åt utan det är normala procedurer som gäller, d.v.s väck datorn, starta DACen och förstärkaren och lyssna. Redigerat av Unregistered43b822d3, 22 June 2011 - 15:59. Postad 22 June 2011 - 17:11
Kanske finns de som har haft strul, men själv har jag aldrig haft något krångel. Bara att ladda hem drivrutinerna och tuta o köra. Kör själv med XP.
Postad 22 June 2011 - 17:43
Grejen är att jag kör Mac OS X 10.6.x Snow Leopard som primärt OS och "drivrutinslarmet" avser den plattformen. Jag planerar att testa HiFace och då kommer det att bli uppenbart vad som händer på området drivrutiner. Får jag kernel panics o.dyl blir det en V-Link, utan minsta tvekan.
Även om jag har Windows installerat i burken utgör det inte mitt primära OS utan det körs sekundärt. Därav planerar jag inte att "flytta över" musikspelandet till den plattformen och därför är stabil drift i Mac OS X nödvändigt för samtliga prylar som kräver drivrutiner, HiFace t.ex. Postad 24 June 2011 - 11:05
Någon som kan uttala sig något om Beresfords dacar? Verkar onekligen intressanta med tanke på priset och alla ingångar.
Postad 24 June 2011 - 14:23
Lite funderingar kring Dacar för USB.
Norska Lyd og Bilde anser att Hegel HD2 krossar konkurrenterna. Svenska HiFi & Musik anser att den är drygt medelmåttig i den jämförande testen i senaste numret. Den låga utnivån från Hegel HD2 poängteras. ( 1V ?) Hur bär sig HRT åt som anger 2,25V ? Båda tar sin för strömförsörjning från USB-utgången. Undrar varför HRTR inte var med i HiFi & Musiks test om det nu skulle handla om USB-dacar? Det blir till hitta några välvilliga butiker som lånar ut till provkörning i hemmet. Postad 24 June 2011 - 17:52
Test och presslägningstid är lång och HRT Music Streamer II+ 2011 är en ny modell.
Tidningar är bra men det är alltid bästa att testa själv hemma. Hegel är Norskt..Lyd og Bild är Norskt..kan vara svaret Utnivån är mycket bra på Music Streamer och ljudet är i absolut toppklass. Postad 24 June 2011 - 18:05
Jag håller med helt.
Nya HRT Music Streamer II+ 2011 Edition krossar allt motstånd och är grymt bra. Postad 25 June 2011 - 20:11
Dagens tips!
Headfonia - en hemsida som har testat och gjort en del jämförelser kring olika dac:ar (och hörlursförstärkare). Riktigt bra skrivet, samt intressant läsning för dac-intresserade. Postad 26 June 2011 - 17:58
Här är en mycket intressant test på nya HRT Music Streamer II 2011 Edition.
Headfonia testet är bara på de gamla modellerna. http://positive-feed...55/streamer.htm Redigerat av iPad2011, 26 June 2011 - 19:57. Postad 26 June 2011 - 19:09 Stort I i Issue55. http://positive-feed...55/streamer.htm Postad 27 June 2011 - 22:58
Hej,
Jag har följt denna tråd sen starten (.. Andra trådar med iofs) och har länge trånat efter en Dac till min setup. Jag har lånat hem och testat M1, Project och HRT (inte 2011). Jag har även lyssnat på diverse andra på marknaden så som HD10, Dacmagic och Lead.. Dessutom tyvärr oxå på Naim Dac.. Av dessa så låter Naim helt i en klass för sig men jag kan inte pröjsa 25k helt enkelt så den hoppar jag över.. Av de som återstår så har förutsättningarna inte varit lika.. Svårt att bilda uppfattning nån annan stans än just hemma på sin egen anläggning.. Dock så blev jag besviken på Dacmagic och Lead.. Det har väl iofs hänt endel sen DM kom så det kanske förklarar sig så.. Att den dessutom led av dippar i ljudet på min polares stereo gjorde inte saken bättre.. Lead tyckte jag var tunn och blek i ljudbilden.. Nästan burkig.. Den lyssnade jag på i butik så kringutrustningen var tiptop i allt från akustik till överdrive dyra kablar.. Men åter igen så är dte svårt att lyssna nån annan stans än hemma.. Men om jag skall vara ärlig så tyckte jag tillomed att det blev bättre när säljaren kopplade ur den . HD10 vet jag inte vad det är som jag inte gillar.. Tyckte först den lät jättebra.. Sen helt plötsligt tyckte jag den vart mörk och lite för djup i basen.. Kanske är det helt enkelt 'Hegel'-ljudet som inte passar mig.. M1:an var i mitt högst amatörmässiga huvud helt underbar.. Klar och fint djup med bra separation.. Ett skynke drogs bort från högtalarna typ.. Tänkte att den godbiten lämnar jag inte tillbaka.. Ska ha faktor så det hette duga. Problemet var att jag inte kunde lämna tillbaka den och heller inte köpa den då jag lånat hem den över en helg och var tvungen att resa iväg på jobb redan på söndagen så min tjej fick lämna tillbaka så skulle jag köpa när jag kom hem efter ett par dagar.. Och när jag kom hem så var den såld till nån annan.. Istället för att beställa hem en ny så tänkte jag att ok jag ska kolla lite till innan jag bestämmer mig.. Det finns en för mig ganska stor nackdel med alla de Dacar jag provat förutom Naim.. Det finns ingen fjärr för att byta input källa.. Som ni märker har jag testat nästan bara dacar med flera inputs då det är ganska viktigt tycker jag.. Jag har de senaste 6 månaderna gått och väntat på att det skall komma nån ny bra dac med fjärr men de lyser med sin frånvaro.. Snart skiter jag i det och köper en m1:a ändå och får resa mig från soffan för att byte eller köpa en Naim och få äta nudlar tills julafton 2012.. Är det nån av er lite insatta som vet om det finns någon bra kandidat som jag missat? Eller ännu bättre om ni vet om MF kommer med nått nytt snart.. :-) Postad 28 June 2011 - 10:06
Hegel HD20 har fjärrkontroll men gilla du inte HD10 så antar jag att du inte kommer gilla HD20. HD20 är i princip samma dac, den är lite "uppgraderad" samt kostar 4000kr mer. Postad 28 June 2011 - 21:29
Skulle vara en HRT music streamer 2011 edition eller en Matrix som går att läsa lite om tidigare i tråden. Även en dac som heter Burson Audio H160D ska va riktigt vass. https://www.prisjakt...kt.php?p=783949 Nu force har också en ny grym dac https://www.prisjakt...kt.php?p=907236 Postad 30 June 2011 - 09:18
Tack för tipsen!! HRT är inget alternativ då den enbart har USB.. Jag vill ha en DAC med flera olika ingångar och fjärr.. Precis som ditt andra alternativ.. Nuforcen blev väldigt intressant.. Nån som vet var man kan få den demad? Postad 03 July 2011 - 12:35
Någon fjärr vet jag inte men en billig/snygg!
Hur den låter vet jag ej. Hur rör påverkar på utgångssteget är nog tveksamt. Tror nog att den kan vara trevlig till en billig penning. //Lars Billig DAC Redigerat av erajack, 03 July 2011 - 15:04. Postad 06 July 2011 - 20:55
Kan inte bestämma mig - Vilken dac under 3000:-?
Har letat fram och tillbaka men inte blivit något klokare... Att det dessutom är svårt att då till en provlyssning av dacarna gör inte saken bättre. Vad jag letar efter är en dac med optisk, coax och usb som maximalt får kosta 3000:-. Kommer att användas tillsammans med mina B&W DM685 och Denon 1500-R vilka har en rätt varm ljudvild. Önskar därför att dacen är åt det neutrala hållet. Dessa verkar hur som helst intressanta i mina ögon: 1. Matrix Mini-I. Älskar designen och alla funktioner som den har (balanserat, hörlursförstärkare, kan användas som försteg) men hur står den sig rent ljudmässigt mot konkurrensen? 2. Musical Fidelity V-Dac. Många som lovordar den ute på nätet och går att få tag på billigt från UK. 3. Cambridge DacMagic. Modern klassiker som verkar vara ett riktigt bra (men tråkigt?) alternativ. Tack på förhand! Postad 06 July 2011 - 21:02
Musical Fidelity V-Dac
Låtre bra för dessa pengar Samma innehåll som i deras äldre variant av modell större Postad 06 July 2011 - 21:13
Tack för svaret. Ska försöka bege mig in i Malmö och se om jag kan få provlyssna på en sådan.
Postad 14 July 2011 - 13:16
Ursäkta en halvdum fråga i kanske helt fel tråd.
Går alla externa DAC:ar att köra med Airport Express? Jag vet att det går med Cambridge DacMagic, men jag är lite inne på Devilsound DAC v2.1. Postad 14 July 2011 - 13:24 Alla som har en optisk toslink input, ja. Devilsound har inte det, bara usb (och usbn på AEX funkar inte för ljud). Postad 14 July 2011 - 13:47
Ok. Det sög ju.. Finns det något annat sätt att streama TILL en Devilsound DAC? Givetvis är det i mitt fall ett måste att streama musik.. Redigerat av Elfsberg, 14 July 2011 - 15:49. Postad 27 August 2011 - 22:12
Jag har hört på min reference dac Naim Dac, problemet är att den är för dyr. Finns det någon billigre dac som skulle kunna hålla likvärdig ljudkvalite?
Postad 28 August 2011 - 06:18 Tror du ev. kan få givande svar om du utvecklar hur du kom fram till Naim dac som referens och vilka dacar du därför inte uppskattade lika mycket. Postad 30 August 2011 - 10:15
Vad tror ni om denna?
http://www.hifiklubb...-omvandlare.htm Är inne på att skaffa en dac med streaming. Hade en wf-100 innan men det var en massa störningar i ljudet. //Hellemannen Postad 09 September 2011 - 15:54
Dem som gått å köpt nya V-DAC II får gärna skriva vad dem tycker om den! Åkte till Hifipunken för att låna hem en sådan men alla var sålda redan
Postad 05 October 2011 - 05:56
Köpte en Argon DA1
Den är på 2x10 watt så jag väntade mig inga underverk. Den spelar bra på lugna lyssningsvolymer, precis framför datorn med lättdrivna högtalare. Men den har en väldigt elak distorsion när man pressar den för hårt. Pga den låga effekten så saknar den grepp om basen. Överväger att invänta den större varianten på 2x50 watt istället och sälja DA1 begagnad. Jag känner helt enkelt att den är lite för klen. Jag har den på mitt kontor just nu, men hade velat ha lite mer kräm att spela med. Det handlar inte lika mycket om volymstyrka, snarare om dynamik och kontroll. Jag har bara anslutit den via 3,5 mm plugg så jag vet inte om det händer mer om man kopplar den via coax eller optiskt. Känns som om man får dra upp volymen nästan till max när man kopplat den via MP3-spelaren, trots att man höjt uteffekten på spelaren. Bifogad fil(er)Redigerat av Glidtassen, 05 October 2011 - 05:56. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |