Märkligt för jag har inga problem med att processorn bottnar med UHD serier

Hur får du upp dom där infoboxarna?
Finns det nån bättre manual till tvn som mer täcker "android os"? Den tryckta manualen är ju ett skämt, visar mer eller mindre bara hur man monterar och startar tvn.
Funkar för mig, jag kan slå på tv:n med av/på knappen (gröna) och den slår även på förstärkaren eller så tar jag förstärkardosan och trycker på nån av sceneknapparna så startar dom båda
Funkar nu, dumt nog så var jag girig när jag fick tvn och orkade inte vänta på att installera updaten, så gjorde alla mina initala tester utan att ha uppdaterat mjukvaran.
Skamvrån på den, men trodde inte att så mkt kunde ha hänt.. 
matseprak, Du gjorde så att jag tog ett varv till genom alla menyer. Men denna gången letade jag inte efter favorit-listor (som det alltid är annars). OCH JAG HITTADE DET! Jävligt sur på supporten att de inte kunde nämna detta.
Såhär gör man iaf:
- Tryck Home
- Scrolla längst ner till setting
- Channel setup
- Digital setup
- Digital tuning
- Programme list edit
Där finns en riktigt oanvändarvänlig meny där man kan deleata och flytta kanaler i bruttolistan.
"Programme list edit" är utgråad för mig, nån aning om varför? Måste man ha en CA-modul för att den ska funka?
Och sen sina "favoriter", har lyckats hitta menyn att redigera favoriter, men vad fasen trycker man för att sen få välja bland dom?
(En annan sak som slagit mig, redan ungefär 2 minuter efter att jag första gången använde en digitalbox, vilket nu måste varit 10? år sedan, så ställde jag mig frågan, varför finns det inte en inställning som autmatiskt sorterar bort alla kanaler man inte har rättighet att se? Dom vill man ju omöjligen ha med i sin lista.... Nu 10 år senare har jag fortfarande inte sett denna feature)
Angående mina ljudproblem:
Jag har en (budget..) yamaha rx-v773.
Edit: Vetefan, var nog bara placebo, det känns som att det är delay i "direct mode" också.
Ställer jag stärkaren i vad som kallas "direct mode" (denna ska tydligen kringå så mkt kretsar som möjligt och skicka signalen så "ren som" det går), så märker jag inte av nått lipsync-problem.
Stärkaren visar då bara hög/vänster kanal, vilket jag tror stämmer då Netflix visar 2.0 i infot.
Ljudet här låter dock väldigt "burkigt" och "tråkigt".
Ställer jag den i "Straight" mode så får jag 2.1, hög/vänster + sub, ljudet blir nu bra mkt trevligare men delayen är tillbaka
Väljer jag "surround decode" och sedan "dolby pro logic 2" så får jag "5.1", men nu med ännu värre delay.
Det hela är väldigt förvirrande, är stärkaren så långsam när den börjar processa att jag får ett delay, som man normalt löser med lip-sync settingen?
Men det går ju inte nu, eftersom ljudet kommer via ARC från tv:n så är ju det jag behöver att göra en delay av videoströmmen i tvn 
Jag tänker invänta uppdateringen som ger 5.1-ljud. Löser inte den problemet så ska jag spela in lite filmer så får ni se vad ni tycker om det hela!
Edit2:
Okej, började läsa på avsforums, verkar vara fler som har problem med lipsync i den gigantiska 120 sidors-tråden, ska försöka orka läsa igenom den och återkommer!
Den första posten jag hitta var nån som hade precis som jag, problem med lipsync när man körde från appar, men inga problem med kabel-tv som källa.
Edit3: Sist men inte minst, finns det någon bra guide med vettiga settings? Har kollat lite där på rrrtings och nån annan recesion jag hittat men inte hittat nått som övertygat mig?
Edit4:
http://www.avsforum....ml#post34400762
Okej den där användaren sa att hans problem försvan efter att han fipplat lite med settings.
Posten under här har vi nån som (verkar?) tekniskt insatt
http://www.avsforum....ml#post34401170
Jag har fipplat runt som fan med olika settings för bilden, och nu helt plötsligt när jag drog en "play" på netflix mitt uppe i testandet så är all lipsyncproblem borta! (Oberoende av mode på stärkaren).
Jag vetefan vad jag ska säga.... Besviken på hur buggig en tv ur deras "top range" som (såldes) för 30kkr är!
Kollar man här, info om senaste update, så står det att "lip sync hdmi" ska fått nån fix, hoppas det även gäller ARC:
https://esupport.son...ad#/downloadTab
Nån som vet när vi i EU får updaten?
Redigerat av whopp, 25 August 2015 - 18:54.