![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 02 maj 2007 - 14:54

Postad 02 maj 2007 - 15:34
Nu har den här saken hamnat i en norsk nyhetsartikel hos multigamer.no:
http://www.multigamer.no/node/933
Bara en repetition/sammanställning av allt som skrivits på olika forum vilket iofs kan va bra.....
Postad 02 maj 2007 - 15:35
nu vill nog alla veta vad motin fick hem
... jag hoppas i varje fall på ett posetivt svar eftersom man själv har skickat in sin konsol till NF
::hoppas att Motin blir nöjd::
EDIT: Motin fick visst sin utbytt hos discshop om jag inte misstar mig...
Redigerat av Cragganmorax, 02 maj 2007 - 17:22.
Postad 02 maj 2007 - 15:49
Ulempen er at man må ha en vifte som kjøler den varme siden... Hmm..
Postad 02 maj 2007 - 16:38
... jag hoppas i varje fall på ett posetivt svar eftersom man själv har skickat in sin konsol till NF
Verkligen !!! kom igen nu Motin..
hoppas dom meddelat vad dom gjort med den också

Postad 02 maj 2007 - 16:49

Postad 02 maj 2007 - 17:27

Äsch det har gått ett tag nu, NF måste hitta lösning snart!?
Postad 02 maj 2007 - 17:47
Som jag berättat tidigare så köpte jag en PS3:a på Siba för en vecka sedan. Efter att ha läst bl.a. på detta forum så anade jag att det skulle kunna bli problem så jag fixade en deal om att jag fick lämna tillbaks den inom en vecka utan extra kostnad. Självklart så sa säljaren att det inte var några problem och att de inte fått några i retur från missnöjda kunder. Och som jag rapporterat tidigare så fick jag en maskin som gick upp till läge 3 för att stanna... När jag idag gick tillbaks till affären i förhoppningen att få byta till en tyst så fanns det ingen som helst förståelse för problemet -"Folk inser inte att det är en liten dator med hårddisk och fläkt. Och datorer låter faktiskt!" Och som han uttryckte det: -"Vissa är känsligare än andra", och så stirrade han på mig... Så något byte blev det inte. -"Då skulle du få prova dig igenom hela lagret, och så kan vi inte hålla på!". Så jag fick tillbaka mina pengar. Säljaren var inte direkt otrevlig, men jag kände att han inte tog ljudproblemet på allvar. Men jag tror han trots allt slog huvudet på spiken när han konstaterade att vissa är känsligare än andra. Detta forum visar att det finns många maskiner som är i stort sett knäpptysta och andra som låter som sju svåra år. Men där emellan finns det ett mycket stort antal som låter ungefär som en (inte allt för tyst) dator, dvs den hörs på avstånd och uppfattas ibland som väldigt störande (särskilt vid filmtittande). De flesta anser att detta är okej eller kanske inte ens reagerar på det, det är därför det är relativt få klagomål. Vi andra som vet hur lite vissa PS3:or låter och som dessutom vet hur SONY marknadsfört konsolen (genom att jämföra med PS2 slim och prata om 22 dB), vi har ingen anledning att acceptera något annat än en tyst maskin.
Stå på er och lycka till! För min del blir det en HTPC istället.
The fight for peace and freedom must go on!
Mvh Patrik
Postad 02 maj 2007 - 18:28
Måste tyvärr göra er besvikna........... Min andra maskin låter i stort sett lika mycket. Kompisen var förbi mig med sin.... Min hörs mycket tydligt.. medans man undrade återigen om hans ens var igång.
FY F-N vad jag är ledsen på hela denna grej.. Eftersomn jag inte kan spela nu ändå (tillfälligt hyfsat handikappad pga olycka) så funderar jag på att skicka in den till NF.. hur mycket det än bär mig emot

Alltså det här är sjukt.. Nu går min maskin upp i högt ljud direkt när ja drar igång folding el spel el film... SURT.
Eftersom NF inte verkar veta va vi menar med tyst maskin så kan det ju va svårt att få dem att fatta vad vi menar.... Jisses en sån besvikelse !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
I am all out of luck !
Postad 02 maj 2007 - 18:31
Verkligen !!! kom igen nu Motin..
hoppas dom meddelat vad dom gjort med den också
för att klargöra: Har inte skickat min ps3 till NF ännu. Fick en ny från Discshop som de påstod dskulle va tyst.. Ja IDLE i ca 26 min så var den tyst.. men sen så.................

Postad 02 maj 2007 - 18:39
Eller det enklaste borde ju vara att dom går ut och säger att PS3 ska INTE låta över 22 decibel...Då är det ju en lätt sak att kolla upp om ens konsoll är defekt...
Postad 02 maj 2007 - 18:44
Grattis!Jag har också haft turen och fått en tyst playstation 3!
Hoppas ni som fått icke fungerande får den utbytt!

Men hur tyst är den? Fläktläge 1 (det mest tysta) hela tiden i XMB, och kanske även i Folding@Home?
Postad 02 maj 2007 - 19:01

Detta är ju sjukt. Hur kan såpass många få flera felaktiga i rad? Det måste ju finnas en jäkla massa fläktande maskiner ute hos folk som inte vet bättre? För sån himla otur kan vi bara inte ha.. eller?
Postad 02 maj 2007 - 19:03
Surt som räven Motin
Detta är ju sjukt. Hur kan såpass många få flera felaktiga i rad? Det måste ju finnas en jäkla massa fläktande maskiner ute hos folk som inte vet bättre? För sån himla otur kan vi bara inte ha.. eller?
Det tror jag.. fler högljudda än tysta..

Postad 02 maj 2007 - 19:05
Men...Tycker juh att NF borde gå med på att lyssna på en "tyst" och en som lever om massor så att dom förstår problemet...
Eller det enklaste borde ju vara att dom går ut och säger att PS3 ska INTE låta över 22 decibel...Då är det ju en lätt sak att kolla upp om ens konsoll är defekt...
Och hur stor är den chansen tror du? Att dom går ut med något sådant igen...? Pressmeddelandet var en sak men att slå på stora trumman och meddela att inga maskiner ska låta över 22 dB?

Postad 02 maj 2007 - 19:22
Surt som räven Motin
Som sagt....vi uppfattar alla ljud olika och jag tycker inte det är särskilt rättvist att dumförklara folk som har en PS3 som går upp i fläktläge och ändå är nöjda för uppnebarligen så finns det maskiner som låter olika mycket fastän dom är i samma fläktläge...
Sen tycker jag du har en j-vla otur Motin som inte lyckats få en maskin som du är nöjd med trots att du specifikt bad om en tyst från discshop...men kanske behöver köras in? Sorry...jag vet....
Återigen...min personliga uppfattning är det knappast finns så här många defekta maskiner i omlopp.....men visst jag ska inte påstå att det inte finns ultra tysta PS3...tror bara inte ett sånt kraftpaket kan spinna i enbart läge 1...även i XMB som förövrigt är det tristaste man kan göra med sin PS3...används den inte så stäng av den... Mår miljön bra av

Jag menar läs här bara...9 maskiner och ALLA likadana? Skulle det vara defekta enheter allihopa?! Tror även att många förväxlar sk läge 3 med 2 eller 2 med 3.... Den här killen påstår att det är läge 2 men andra kanske tycker det är 3....

i have tried 9 PS3 in the last 2 months with serials numbers varying 532 up to 557,i currently own a 556 and every single one has sounded the same and all of them have stepped up to level 2 no matter what i do but wont step down if it sits on the XMB. but what is interesting is that if you block the vents it will slowly step up to level 5 over the space of 30 minutes and when i unblock the vents it steps down to level 2 quite quickly so the cooling system and thermostat does indeed work. what i realise is peoples perception to the noise is different. all PS3 act and react to the fan the same but people hear it differently so everyone should relax and accept there is no hardware fault in the PS3.the reason it sits at fan spped 2 is because this is what keeps it at a constant operating temperature.
http://www.avforums....2&postcount=586
Redigerat av Cragganmorax, 02 maj 2007 - 19:25.
Postad 02 maj 2007 - 19:34

Sa bara att det vore helt klart det enklaste för alla parter

Har för mig att det var så för nån kille som hade en LG lcd tv som fläkten levde om på..
Nu är det ju inte samma sak men iaf..
Postad 02 maj 2007 - 20:22

well, spelade klart God Of War 2 precis iaf. På min release-ps2. tyst och fin *klappa om*

Postad 02 maj 2007 - 20:23
Återigen...min personliga uppfattning är det knappast finns så här många defekta maskiner i omlopp.....men visst jag ska inte påstå att det inte finns ultra tysta PS3...tror bara inte ett sånt kraftpaket kan spinna i enbart läge 1...även i XMB som förövrigt är det tristaste man kan göra med sin PS3...används den inte så stäng av den... Mår miljön bra av
![]()
Jag menar läs här bara...9 maskiner och ALLA likadana? Skulle det vara defekta enheter allihopa?! Tror även att många förväxlar sk läge 3 med 2 eller 2 med 3.... Den här killen påstår att det är läge 2 men andra kanske tycker det är 3....
Ja, vi känner till din åsikt nu och har gjort det sedan denna tråd startade. Att du orkar hålla på att skriva här dag ut och dag in då du har en PS3 som du är nöjd med - spela, se på film och var glad! Och varför inte skriva något positivt i någon annan PS3 tråd i detta forum om denna fantastiska konsoll som omväxling. Inte för att det gör mig något att du skriver på här men det blir lite tröttsamt med din lätt skadeglada ton. Blir jag nöjd med min PS3 så kommer jag med glädje att lämna denna tråd och kanske ta en titt i dom andra.
Håller med dig, stäng av den - och varför inte också lämna tillbaka den - det skulle verkligen miljön må bra av. Då kanske SONY fixar detta för kommande köpare.
Är det nu är som du tror, att det ska vara på detta vis med den stora flora av PS3 maskiner med olika fläktlägen, tempraturer och udda beteenden, så kan man väl bara konstatera att SONY har kört över Europa med sämre komponenter (fast med högre pris). Dom försöker väl få ekonomin att gå ihop på bekostnad av annat.
Om nu SONY och andra inte kan konstruera framtidens "kraftpaket" med tysta kylsystem så kan dom i alla fall glömma mig som köpare. Till och med billiga datorer är ju tystare idag än vad denna konsoll var så det är inte svårt bara viljan finns.
Postad 02 maj 2007 - 20:26
Jo det finns helt klart olika ljudnivå på fläktarna i de olika lägena. har olika typer av högt ljud på alla mina. dock alldeles för högt på samtliga
well, spelade klart God Of War 2 precis iaf. På min release-ps2. tyst och fin *klappa om*
Där ser man...min release PS2 var INTE tyst..lät nog mer än min PS3 gör...eller har du en PSTwo? Mindra PS2 (2:generationen) var dock så gott som ljudlös...
OT:Var GoW2 skoj?

Postad 02 maj 2007 - 20:28
Min PS3a drar upp till läge2 (tror jag)på fläkten, och det ljudet har jag svårt att höra 2½meter ifrån PS3an, och för mig är det absolut godkänt då det är helt OMÖJLIGT att höra den under film eller spel!
Så, nu skall jag spela spel och kolla BDrullar, hadé, totte, och var inte så bitter du heller.
Postad 02 maj 2007 - 20:37

Man hör den (blivit skadad nu ju) om man lägger örat precis vid inblåset fram. Ungefär som ps3an i läge 1.
Jo GoW2 var skoj. Men när man nött igenom ettan ett par gånger så fick man ju aldrig någon sådan gåshudskänsla som man fick av Hydra-leveln (den första) i ettan. Denna är ju snyggare, smidigare att kontrollera Kratos och större/mer bossar men den kändes lite "jämn". Det var aldrig något som riktigt stod ut. Lite för lätt på normal oxå kanske

En del tearing/v-sync -problem var det dock men testade den på ps3an och då var dom borta

Oj, det blev långt.. Men klart köpvärt spel iaf

Postad 02 maj 2007 - 20:49
Ja, vi känner till din åsikt nu och har gjort det sedan denna tråd startade. Att du orkar hålla på att skriva här dag ut och dag in då du har en PS3 som du är nöjd med - spela, se på film och var glad! Och varför inte skriva något positivt i någon annan PS3 tråd i detta forum om denna fantastiska konsoll som omväxling. Inte för att det gör mig något att du skriver på här men det blir lite tröttsamt med din lätt skadeglada ton.

Jag skriver inte i den här tråden för att gotta mig utan tro det eller ej för att jag faktiskt bryr mig om er som har fått elaka PS3 monster som bara bråkar med er och hoppas att ni en dag skriver ni äntligen är nöjda med era köp. Tyvärr har jag en förmåga att dela med mig av min personliga åsikter och hoppar inte på vilket protesttåg som helst (oavsett antal passagerare) om jag inte gillar slutdestinationen. Började åka med det här forumtåget men hoppade av efter ett antal stationer då jag inte anser att vissa argument håller. Men visst ska från och med nu hålla käft och låta er alla vältra er i eran olycka. För lite positiva ord verkar ju inte uppskattas överhuvudtaget av vissa individer här. Så _Totte_ du får som du vill....

Kanske meddelar hur det gick med Joytech fläkten när jag får den men det kanske är dumt det med...
EDIT:Från och med nu så skickar jag PM till den person som postar något jag känner jag vill kommentera så slipper resten av er läsa allt strunt jag skriver..
Redigerat av Cragganmorax, 02 maj 2007 - 20:57.
Postad 02 maj 2007 - 22:02
Ja, vi känner till din åsikt nu och har gjort det sedan denna tråd startade. Att du orkar hålla på att skriva här dag ut och dag in då du har en PS3 som du är nöjd med - spela, se på film och var glad! Och varför inte skriva något positivt i någon annan PS3 tråd i detta forum om denna fantastiska konsoll som omväxling. Inte för att det gör mig något att du skriver på här men det blir lite tröttsamt med din lätt skadeglada ton.
Ber så hemskt mycket om ursäkt då.... Har nog blivit något av en vana att titta in här och se hur det går för er som har problem för att se om det löser sig till det bättre för någon av er. Jag var inte heller nöjd med min första PS3 och bytte efter 3 dagar. Kan inte säga att min sista PS3 är ljudlös heller men jag har kört in den under en längre period och använt den till allt från spelmaskin, bd-spelare, mp3-spelare, surfstation och inte vet ja men upplever den som mycket lugnare nu...vant mig? Kanske.... Eller är det en nivå 2 maskin? Ingen aning faktiskt...
Jag skriver inte i den här tråden för att gotta mig utan tro det eller ej för att jag faktiskt bryr mig om er som har fått elaka PS3 monster som bara bråkar med er och hoppas att ni en dag skriver ni äntligen är nöjda med era köp. Tyvärr har jag en förmåga att dela med mig av min personliga åsikter och hoppar inte på vilket protesttåg som helst (oavsett antal passagerare) om jag inte gillar slutdestinationen. Började åka med det här forumtåget men hoppade av efter ett antal stationer då jag inte anser att vissa argument håller. Men visst ska från och med nu hålla käft och låta er alla vältra er i eran olycka. För lite positiva ord verkar ju inte uppskattas överhuvudtaget av vissa individer här. Så _Totte_ du får som du vill....![]()
Kanske meddelar hur det gick med Joytech fläkten när jag får den men det kanske är dumt det med...
EDIT:Från och med nu så skickar jag PM till den person som postar något jag känner jag vill kommentera så slipper resten av er läsa allt strunt jag skriver..
Nej stanna kvar här! Vi behöver lite positiva inlägg också!

Postad 02 maj 2007 - 23:12
Vad jag kunnat läsa mig till i denna tråd, så har INGEN fått tillbaka en reparerad från NF. Vilket måste betyda:
1.NF har inte kunskapen eller tillstånd att fixa ”måndag-söndag” exemplaren.
2.Blir billigare för Sony att returnera dom dåliga till underleverantören och kräva renovering av dom samt ersättning för ”badwill”.
3.Sony har ingen susning vad som gått fel i ” kvalitetsäkringen” hos upphandlade underleverantörer, trots definierade specifikationer.
4.SONY är ett ryskt företag, som litar till att 3:ans skiftnyckel och lite vodka fixar allt.

Hade tänkt mig en PS3 som BR spelare, men väntar nog ett tag. Kämpa på Motin och alla andra som känner att ni inte fått vad som utlovats. May the force be with U.
Postad 02 maj 2007 - 23:28
får man kolla på vanliga DVD filmer med tjejen så länge, de mjuknar inte till under en romantisk film när de säger " vad e det som surrar" och de ser ingen skillnad på bilden heller =) så det går ändå fint,
men som sagt ni som skickat in till NF skriv det så ni syns

Postad 03 maj 2007 - 00:03
Tror faktiskt att de flesta PS3:or låter helt olika, oavsett om de går upp i läge2,3 eller är helt tysta. Efter att ha läst den här tråden har jag fått den uppfattningen. Hade man haft 5 olika konsoller bredvid varann hade de inte sjungit samstämmigt.
Redigerat av Unregistered76636631, 03 maj 2007 - 00:05.
Postad 03 maj 2007 - 01:21
Börjar faktiskt tvivla på en lösning och alla positiva tongångar från alla håll om att det ska vara "mycket fläkt för det är mycket i och att det ska vara olika beteende" gör det inte lättare. Det är väl det som är meningen kanske att man ska vänta i fyra, fem, sex veckor tills man ledsnar och kräver pengarna tillbaka och sedan är allt sopat under mattan av NF.
Och visst börjar man bli lite bitter, 7500 kr satte man sprätt på (fattas bara en prissänkning nu) och sedan var man ju barnsligt förväntansfull på PS3, och då fick man en som lät betydligt mer än min gamla PS2. Pengarna är väl skit samma det är mera principen att man inte kan få likvärdiga maskiner och att USA och Japan överlag fick de bästa (det verkar ju inte klagas så mycket därborta i alla fall trots alla miljoner levererade).
Jag håller mest bara ett öga på tråden för att se om någon får tillbaka maskinen dom skickade in och vad som hänt med den. Får jag tillbaka min så skriver jag ett inlägg om det och sen är det bra för min del - kan sen inte göra mycket mer än att svälja resultatet av vad NF anser om maskinen. Det mesta är väl i övrigt redan behandlat på dessa 85 sidor så det blir väl mest bara att vänta tills något händer.
Läge 2 på fläkten under filmtittande skulle jag vara nöjd med. Om den sedan går upp till läge 3 eller 4 under spelande för att sedan gå tillbaka skulle inte göra något så orimliga krav på fläkt och ljud har man ju inte.
Postad 03 maj 2007 - 05:57
Hade man bara fått en PS3:a som går upp i läge 2 och inte 3 hade jag varit nöjd i alla fall. Läge 2 är faktiskt helt OK.
Tror faktiskt att de flesta PS3:or låter helt olika, oavsett om de går upp i läge2,3 eller är helt tysta. Efter att ha läst den här tråden har jag fått den uppfattningen. Hade man haft 5 olika konsoller bredvid varann hade de inte sjungit samstämmigt.
håller med dig helt, struntar i fläktljudet när jag spelar kan gärna brumma på läge tre, MEN när man tittar på film så går det inte, om man är en filmälskare så vill man vara helt inne i filmen. När det då kommer tysta partier i filmen och filmkänslan är inne så får man tanken " vad är det som låter?.... aha det e PS3an" liksom då har man tappat en stor del av känslan man hade, tex den gröna milen eller titanic, det är filmer som man inte bör bli besvärad av oväntade ljud. Så det är inte mycket man begär för att tycka det är "OK" sen kan man ju diskutera om man i framtiden kommer skicka in den precis innan garantin går ut =)
Redigerat av ESAFESA, 03 maj 2007 - 05:58.
Postad 03 maj 2007 - 09:51
Det som slår mig är att kanske NF drar ut på tiden för att dom vill försöka lösa problemet men att det är Sony som stretar emot. Bara en tanke jag fick
Postad 03 maj 2007 - 11:19
"trapped between a rock and a hard place" som jänkarna hade sagt..
Postad 03 maj 2007 - 14:22
Har följt tråden sedan sida 7, och fram tills nu.
Jag lämnade in min PS3 (högljudd) hos Webhallen så den fick åka till NF, tog ungefär 4veckor innan jag kunde hämta ut min nya, de har bytt ut den till den senaste batchen. Har inte hunnit koppla in den och provat den än osv.
Men läste lite svar från folk som ville veta vad NF gör med maskinerna som kommer in, tydligen så byts de ut. iaf min

Lycka till folk!, Hoppas det går vägen för er, och att ni får en PS3 som ni har betalat för!

//MVH//Tobbe
Postad 03 maj 2007 - 14:29
Så det verkar bli ännu en helg utan PS3:an...

Postad 03 maj 2007 - 14:29
Morsning alla!,
Jag lämnade in min PS3 (högljudd) hos Webhallen så den fick åka till NF, tog ungefär 4veckor innan jag kunde hämta ut min nya, de har bytt ut den till den senaste batchen. Har inte hunnit koppla in den och provat den än osv.
Men läste lite svar från folk som ville veta vad NF gör med maskinerna som kommer in, tydligen så byts de ut. iaf min![]()
Lycka till folk!, Hoppas det går vägen för er, och att ni får en PS3 som ni har betalat för!![]()
//MVH//Tobbe
Vore väldigt snällt o bra om du kunde testa din nya och återkomma med resultat till oss hur din nya beteer sig.
Postad 03 maj 2007 - 14:31
Morsning alla!,
Men läste lite svar från folk som ville veta vad NF gör med maskinerna som kommer in, tydligen så byts de ut. iaf min![]()
Lycka till folk!, Hoppas det går vägen för er, och att ni får en PS3 som ni har betalat för!![]()
//MVH//Tobbe
Vore väldigt snällt o bra om du kunde testa din nya och återkomma med resultat till oss hur din nya beteer sig.
Självklart!

Postad 03 maj 2007 - 14:41
Men vilken flopp detta blev.. verkar det som, när tom kidsen nåtts av ryktena
att det är fel på Ps3, så de vill inte ens ha den. ( snacket som går på skolgården )
Sparade man 7 lappar plus svindyra spel

RB
Redigerat av Unregistered1103, 03 maj 2007 - 14:42.
Postad 03 maj 2007 - 15:18
Morsning alla!,
//MVH//Tobbe
Tack, det var en god nyhet. Eftersom NF bytt ut den så verkar dom ju i alla fall bry sig och förstå problemet trots att det tar tid. Hoppas min också kommer tillbaka denna vecka.
Postad 03 maj 2007 - 15:33
Tänkte köpa en till kidsen och dessutom som den första Blu rayspelaren i huset
Men vilken flopp detta blev.. verkar det som, när tom kidsen nåtts av ryktena
att det är fel på Ps3, så de vill inte ens ha den. ( snacket som går på skolgården )
Sparade man 7 lappar plus svindyra spel![]()
RB
Spar pengar är alltid bra - fast PS3 är en mycket bra konsoll så det var synd att det blev en del av dom med fläktproblem. Fläkten var i alla fall det enda problemet på den jag fick. Allt annat fungerade utmärkt och var snyggt gjort. Hårddisken och blue-rayläsaren var nästan ljudlös så vore det en normal fläkt och styrning så skulle den ha varit en utmärkt BD-spelare. Så löser dom detta lilla problem med fläkten så kan jag inte gör annat än att rekommendera maskinen - och framförallt då priset sjunker i framtiden.
Postad 03 maj 2007 - 15:39

Och ja, grym mackapär om man bortser från fläktproblemet (som ju inte påverkar maskinen i övrigt) och lätt värd även vad den kostar nu tycker jag (om man får en tyst).

Postad 03 maj 2007 - 16:21
Tjena TobbeMorsning alla!,
//MVH//Tobbe
Kul att du fått tillbaka din PS3. Jag hoppas du kan skriva lite om den nya OCH vad fel du hade på den gamla i tråden som finns för det:
PS3 tillbaka från service
Jag är verkligen otroligt nyfiken på hur de löst detta.

Hoppas det är åt det rätta hållet = en tyst maskin.
Postad 03 maj 2007 - 16:47
Postad 03 maj 2007 - 17:04
Samma fenomen på denna också med konstigt "fizzande" ljud från maskinen när man kör folding. Är ju sedan tidigare helt övertygad om att de inte ska betee sig så här.
Kompisen var fdörbi med sin igår o hans beteer sig inte alls så här.. tyst i alla lägen inkl Folding.
Tyvärr så kommer jag också att skicka min till NF då detta EJ är normalt. Det bär mig emot nåt fruktansvärt... men nu måste det till en lösning..........................
Snälla jag ber dem som får tillbkaka sina maskiner från NF att rapportera om detta ..
Redigerat av Motin, 03 maj 2007 - 17:06.
Postad 03 maj 2007 - 17:22
Sen har jag spelat i ca. 2 timmar nu o den ligger fortfarande på läge 1 eller om det är 2, så pass tyst att man iaf undrar om den är igång eller inte när jag pausar liret och lyssnar på den.
Har haft maskinen i idle i över en timme, läge 1 oavbrutet under tv:n i tv-bänken.
Funkar alltså klockrent liggandes i tv-bänken. Nu har man en maskin man hade förväntat sig fått den 23mars, och det var F-N på tiden...
Skönt med ett gott slut på detta strul alltså.

Postad 03 maj 2007 - 17:30

Fast ändå finns det folk som tror vi hittar på och/eller att maskinerna _ska_ blåsa på så.. suck.
Jag väntar nog någon vecka tills det lugnat ner sig hos NF sedan skickar jag in min oxå. Suger vara utan den såpass länge men bara bita ihop. Går ju lite lättare när det verkar som man kommer få en fungerande iaf

Postad 03 maj 2007 - 17:31

Skickar själv in min i morgon. Skönt att få lite positiv respons från någon som redan gjort sig besväret.
Postad 03 maj 2007 - 17:37

0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar