Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Postad 15 April 2014 - 21:19
Postad 15 April 2014 - 21:27
Du kan inte gömma undan steget då om du tycker att det är fult?
Postad 15 April 2014 - 21:41
Postad 15 April 2014 - 23:14
Postad 15 April 2014 - 23:20
Sen så kan ju steget i sig ge distortion om du använder för mycket effekt, bättre att ha marginaler.
Steget går kanske svalare också om det har en lägre last, kylningen är ju förhoppningsvis anpassad för en högre effekt i de starkare stegen.
Osv osv. Som sagt, kan du stå ut med utseendet (alternativt gömma steget) så ser jag ingen anledning att köpa ett svagare steg.
Postad 16 April 2014 - 00:34
Postad 16 April 2014 - 04:44
Han skall nog hålla sig på den säkra sidan om han kör med sls10 dom bottnar ganska fort vet jag .För samma pris får du ju riktigt kralliga pa-steg.
Postad 16 April 2014 - 09:05
istället så kan jag beställa ALLT från samma ställe och på så sätt slippa frakt.
Postad 16 April 2014 - 10:39
http://www.hifikit.s...very-26w4534g00
http://www.hifikit.s.../slutsteg/a-500
+ diverse tillbehör.
Postad 16 April 2014 - 11:13
Basarna vete tusan, dom ser lite klena ut. Then again, tior kanske inte behöver överdimensionerade magneter?
Har någon i huvudet var tvetts bill et bull bar för element? Hans subbar kostade 4 totalt och fy fan i min lilla låda sånt drag det är i dom!
Postad 16 April 2014 - 14:35
Postad 16 April 2014 - 14:51
Det komplicerade svaret påbörjas med frågan: Vad innebär "bra"?
Postad 16 April 2014 - 15:03
"Alla som vet vad Sunfire är och alla som vet vad bra subbas betyder känner till detta lilla monster."
Postad 16 April 2014 - 15:25
Ser jävligt komplicerat ut.. Blir det inte bra med "endast" två slutna moduler med sls 10" i ??
Hade du inte nyss beställt några andra element? Hur ser simuleringarna ut på dom förresten? Liknande SLS10?
Postad 16 April 2014 - 15:26
Postad 17 April 2014 - 05:40
Igår var vi och lyssnade på jonas system, och skulle mäta hur högt det kunde spela utan att dista sönder. han lirade upp till 110-112dba på min analoga db-mätare, med inställningen "fast". Basen var några db högre, men den är ointressant i sammanhanget.
vad säger ni? Vi tre satt med fingrar i öronen, gjutna öronproppar eller hörselkåpor. Det är då det slog mig, finns det någon som klarar av att lyssna så j*vla högt?
Postad 17 April 2014 - 08:44
Redigerat av Unregistered757ca215, 17 April 2014 - 09:49.
Postad 17 April 2014 - 12:00
Kliar faktiskt lite i fingrarna...
http://www.amazon.co.../dp/B0069SAU20/
Om vi får den till det priset är det ju galet najs men det är lite för bra för att vara sant. Hoppas jag får min dock...
Läs förresten kundomdömena (skrevs när den kostade 200000 sek).
Postad 17 April 2014 - 13:13
Ser inget pris, men jag är väl blind :SKliar faktiskt lite i fingrarna...
http://www.amazon.co.../dp/B0069SAU20/
Uppe i den ligan så hade jag även kikat på JVC, mycket bild för pengarna.
Nu måste jag fråga här inne (då dom värsta systemen hänger här): är det någon här som kan sitta och lyssna igenom en hel låt när db-mätaren säger 110dba i peakarna?
Igår var vi och lyssnade på jonas system, och skulle mäta hur högt det kunde spela utan att dista sönder. han lirade upp till 110-112dba på min analoga db-mätare, med inställningen "fast". Basen var några db högre, men den är ointressant i sammanhanget.
vad säger ni? Vi tre satt med fingrar i öronen, gjutna öronproppar eller hörselkåpor. Det är då det slog mig, finns det någon som klarar av att lyssna så j*vla högt?
AE och Seos?
Postad 17 April 2014 - 13:19
Ser inget pris, men jag är väl blind :S
Uppe i den ligan så hade jag även kikat på JVC, mycket bild för pengarna.
AE och Seos?
De har tagit bort priset nyss. Ett par dagar (fram tills nyss) låg den ute för drygt 40k men de överöstes nog av beställningar och insåg att priset var galet och att de aldrig kommer att kunna leverera så många (om ens några)...
Postad 17 April 2014 - 13:29
Postad 17 April 2014 - 13:33
Postad 17 April 2014 - 13:45
Undra om klippet finns som nerladdning någonstanns, en sushitallrik och detaljerna var ta mig fan bättre än i verkliga livet
Redigerat av Evil Homer, 17 April 2014 - 13:52.
Postad 17 April 2014 - 13:59

Postad 18 April 2014 - 01:07
Nu måste jag fråga här inne (då dom värsta systemen hänger här): är det någon här som kan sitta och lyssna igenom en hel låt när db-mätaren säger 110dba i peakarna?
Jag lyssnar lägre och lägre. Det där behovet av att spela så öronen blöder har minskat. Tack och lov..
110 dBA är inte många som pallar några längre stunder. 130+ dBC är däremot bara gött.
Postad 18 April 2014 - 01:35
Postad 18 April 2014 - 07:30
Jag får hålla tummarna för att du får en, jag skulle gjort samma sak om jag sprungit på den möjligheten. Har en bekants bekant som jag haft turen att se några filmer hos med denna projektor och man fattar knappt hur bra det är.Jag lade en beställning igår och hoppas verkligen jag får den men jag tror inte det då priset var FÖR bra. Det är ett riktigt monster med sjukt påkostad optik. Kolla linsens storlek jämfört med Sonys vanliga modeller...
Lycka till
Postad 18 April 2014 - 10:41
Någon som ska åka?
Postad 18 April 2014 - 16:59
Tack och lov, då är det alltså inte bara jag som har svaga öron
seriöst, en sån j*vla surrealistisk upplevelse. normalt sett när man hlrt hög volym så har det gjort ondare på lägre volym. nu var det aphög volym men ändå... ja, inte lika smärtsamt på samma sätt. distfritt är guld värt, jag förstår er alla som har "överdrivna" system
Håller med 110dB är otrevligt stark.
Undra vad som skulle hända med huset om man fläskade på allt vad det går men 2242orna.
141dB kontinuerligt med 8st om man skall tro JBL´s hemsida.
Fläskar man på en kväll så kan lite tinnitus finnas dagen efter och det är en allvarlig varning tycker jag.
Vridit ner stegen så man inte kan spela så starkt längre, ett litet skydd för hörseln iaf.
Testade precis med en gratisapp och kan säker klämma ur 120 dB ändå, men det är långt ifrån vad de klarar.
Postad 18 April 2014 - 17:05
Såååå var det ju, diskanten som var så förbannat dyr i den där va?Nope, mina toppar med AE och Beyma TPL150H
https://www.minhembi...dpost&p=4044597
Kan man få ett ärligt utlåtande om vad du tyckte om sakerna?Tack och lov, då är det alltså inte bara jag som har svaga öron
seriöst, en sån j*vla surrealistisk upplevelse. normalt sett när man hlrt hög volym så har det gjort ondare på lägre volym. nu var det aphög volym men ändå... ja, inte lika smärtsamt på samma sätt. distfritt är guld värt, jag förstår er alla som har "överdrivna" system
Postad 18 April 2014 - 17:05
Undra vad som skulle hända med huset om man fläskade på allt vad det går men 2242orna.
Fläskar man på en kväll så kan lite tinnitus finnas dagen efter och det är en allvarlig varning tycker jag.
Vridit ner stegen så man inte kan spela så starkt längre, ett litet skydd för hörseln iaf.
Testade precis med en gratisapp och kan säker klämma ur 120 dB ändå, men det är långt ifrån vad de klarar.
Du har en så j.ävla skön rigg, ingen här som är i närheten
Postad 18 April 2014 - 17:07
Spelar ni på några roligare högtalare än sist gång?Jag ska åka dit. Spelar musik hos Holographic Audio som vanligt.
Den där riggen, det är fanimig rock n rollHåller med 110dB är otrevligt stark.
Postad 18 April 2014 - 17:25
Vore riktigt kul att plocka med mina i14 och köra dom sida vid sida, de kommer så klart bli ifrånkörda i kapacitet men ljudkaraktären vore kul att jämföra.
Postad 18 April 2014 - 17:35
Ja, 141dB kontinuerligt räcker ju en bit, haha
Jag når väl som mest strax över 120dB men en högtalare på en meter, fullt tillräckligt för mitt bruk. Brukar lyssna på runt -10dB på kalibrerad skala, så peak på 95dB. Får se om jag lägger mig högre nu, känns lite onödigt med tanke på hörseln även om grejerna klarar det.
Såååå var det ju, diskanten som var så förbannat dyr i den där va?
Ja, inkl moms så går de på strax under 6k ord. pris. Men jag fick en bra deal på dom, kändes dumt att snåla då.
Jonas_W dina högtalare verkar minst sagt väldigt intressanta, skulle gärna komma på en provlyssning någon gång.
Vore riktigt kul att plocka med mina i14 och köra dom sida vid sida, de kommer så klart bli ifrånkörda i kapacitet men ljudkaraktären vore kul att jämföra.
Absolut, bara & komma över
Var bor du?
Postad 18 April 2014 - 17:37
Inte en chans att i14 blir ifrånkörda, dom tål ju LÄTT 1gigawatt in utan att krokna!Jonas_W dina högtalare verkar minst sagt väldigt intressanta, skulle gärna komma på en provlyssning någon gång.
120dBA?!Ja, 141dB kontinuerligt räcker ju en bit, haha
Jag når väl som mest strax över 120dB men en högtalare på en meter, fullt tillräckligt för mitt bruk. Brukar lyssna på runt -10dB på kalibrerad skala, så peak på 95dB. Får se om jag lägger mig högre nu, känns lite onödigt med tanke på hörseln även om grejerna klarar det.
Ja, inkl moms så går de på strax under 6k ord. pris. Men jag fick en bra deal på dom, kändes dumt att snåla då.
Absolut, bara & komma över
Var bor du?
Postad 18 April 2014 - 17:37
Om ni skulle dra ihop något så skulle jag gärna komma över och höra själv. Pax för bakre raden, där ska ni höra bra ljud!
Postad 18 April 2014 - 17:43
Ino ljusare i karaktären, hmm det var nog det sista jag skulle tippa på när jag frågade om jämförelser, tycker ju att Ino är lite dämpade upptill om man jämför med många andra, lite förlåtande sådära.Får jag skriva om min upplevelse om dom inos som jag hört och jonas högtalare (i olika rum och såna saker naturligtvis) så skulle jag vilja minnas att ino har en lite ljusare karaktär, eller så är det jonas som är något mörkare. Dock har jag som närmast hört inos inbyggnadsmoduler hos solo, så det är väl inte tidernas bästa jämförelse.
Om ni skulle dra ihop något så skulle jag gärna komma över och höra själv. Pax för bakre raden, där ska ni höra bra ljud!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3 bilder
4 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?