Nästan 1400 faktiskt + moms + tull gissar jag...Jag har beställt direkt från www.popcornhour.com för 224$ inkl frakt vilket blir ca 1300 kr.
Redigerat av slotrat, 22 March 2008 - 20:13.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
* Officiell tråd - Popcorn Hour A-100 *
Startad av
Kanelbulle
, Oct 01 2007 18:53
8037 svar till detta ämne
34 relaterade trådar
Postad 22 March 2008 - 20:12 Nästan 1400 faktiskt + moms + tull gissar jag... Redigerat av slotrat, 22 March 2008 - 20:13. Postad 22 March 2008 - 22:05
Har en ganska väldigt enkel fråga... jag såg alla alla inlägg om problem som uppstår när man lägg in den nya FW.
Så jag står i valet och kvalet, om jag ska trycka update Firmware. Vad tycker ni?! Ger det NÅGRA plus, att uppdatera eller? Postad 23 March 2008 - 00:16
var vist esets nya smartsecurity firewall som fcukade det för mig=) Postad 23 March 2008 - 09:19
typas:
Thecus N299 verkar väl vara en av de absolut bästa för sitt pris, blev lite suge själv... Den klarar ju rubbet inklusive NFS! Har du sett MPCclubs recension, inte dum heller.Kolla recensionen här! Postad 23 March 2008 - 10:28
Nu kommer kanske tråden dummaste fråga men va fan ja måste ju veta =) vad är en NAS (o vad står det för)... ocj vad är NFS ? (o vad står det för) Postad 23 March 2008 - 10:45
NAS = Network Attached Storage, en enhet i ett nätverk som har som enda uppgift att lagra filer NFS = Network File System, ett protokoll för att komma åt filsystem över nätverk. Kommer från UNIX-världen. Motsvarande i Windows-världen är SMB. Postad 23 March 2008 - 12:53 Jag var till Mediamarkt i Göteborg idag och köpte 2st. Då fanns det en kvar i hyllan, men det var en liten hylla så de hade säkert fler på lager.Någon aning om hur många de hade då du var där? Får nog bli ett besök där i morgon. De fanns på övervåningen (datorprylar). Postad 23 March 2008 - 13:51
Ja det funkar bra, låter inte mycket och alstrar inte så mycket värme. För att ansluta den använder jag en adapter som egentligen tillbör en Easy IDE, en produkt för att kunna ansluta en lös IDE-HD till USB. Den är avsedd för 3.5" HD men med adaptern kan man även ansluta en 2.5". Den funkar utmärkt i PCH. HD:n har jag satt fast med dubbelsidig skumplasttejp. Problemet är att den bara är på 80GB, skulle vilja ha en 500GB 2.5" IDE-disk men det verkar vara lite tunt med sådana. Den största jag hittat hittills är på 250GB. Postad 23 March 2008 - 14:04
Har alla Media Markt butikerna PCH till försäljning, jag funderade mest på butiken i Växjö ?
Postad 23 March 2008 - 16:32 Nästan alltid brukar Synology, Thecus och QNAP hamna i gruppen "The Good Guys" - både när det gäller kvalitet på prylarna, service & support samt kompatibilitet. Infrant (ReadyNAS, nu övertaget av NetGear) får mycket blandade omdömen (kvaliteten på prylarna är bra, resten mindre bra) - medan övriga tillverkare/modeller antingen är skräp eller för dyra (som t.ex. HP ofta är, men de har gått ner i pris på sistone). Postad 23 March 2008 - 16:51
tommypeters:
Kan bara hålla med dig. Nu börjar väl NAS:arna sakta men säkert mogna till sig... Man får mer o mer för bra pris. Håller helt med dig om Thecus, Synology o Qnap är de ledande för hem-användare, det har dock varit lite olika med NFS-stödet, så man har fått kolla upp lite grann. Och en 2 enhets-NAS med NFS o Raid möjlighet för ca 1600 spänn är ju löjligt sjysst! Postad 23 March 2008 - 17:11
okey Thecus verkar ju great men läste om den och såg read write 7 mb/s eller va det nu vad.....frågan jag vill ställa är.....är den snabb nog för att streama 1080 film
Postad 23 March 2008 - 19:02
Finns det någon som kör MyiHome server på vista64? har inte fått min pch ännu ,men jag har stött på problem med myihome programmet. det ligger och tar minst 50% cpu på min stationära dator utan att jag har någon klient eller watched folders igång. programmet körs i win2000 compat. mode som man ska.
någon som har samma problem och en lösning kanske? Postad 23 March 2008 - 20:48
Den siffran gällde för "vanlig" windows-kopiering som någon uttryckte det i sin test. Med NFS kan man nästan tro att det blir snabbare än så. Det är också viktigt att veta skillnaden på enheterna. Det som du skriver som mb är i detta fallet 7 Megabyte och ungefär 55 Megabit, vilket räcker i nästan alla lägen. Redigerat av Unregistered2b81a10f, 23 March 2008 - 20:49. Postad 24 March 2008 - 10:18
Jag har ju testat med intern HD på 500GB men jag lät den gå tillbaka då jag fick vibrationer i enheten. Men tycker för egen del att lösningen intern HD verkar smidigast och har tittat runt lite och det finns ju en speciell mediadisk från WD, är det någon som har provat den? Hur är ljudnivån på den?
Redigerat av hanscb, 24 March 2008 - 10:19. Postad 24 March 2008 - 11:37
Om någon som har ett bra svar på ovanstående fråga, så får ni gärna svara på den! Postad 24 March 2008 - 11:43
Om du inte är totalt Youtubeberoende så NEJ. //P Postad 24 March 2008 - 12:29
themes i nya myihome 4.9 ... där e ett hd blue tema som jag valt ... ser INGEN skillnad alls mot det gamla ... finns det fler teman att ladda ner någonstans ???
Postad 24 March 2008 - 12:30 Jag uppdaterade min pch när jag fick den igår. Ser inte mkv/högupplöst än och har inte hittat några fel på den nya firmwaren. Du kan alltid prova och sen lägga in den gamla versionen igen om du tycker den var bättre. Postad 24 March 2008 - 12:35
Jag testar att fråga i den här tråden också, verkar vara lite mer liv här!
Jag har en popcorn hour och tänkte köpa till en hårddisk och ha all musik på. Sen tänkte jag skaffa en soundbridge/squeezebox för att komma åt låtarna som mestadels är i ogg-format. Har bara projektor så att köra enbart via PCH funkar inte. Är det några problem med att göra så? Behövs det några speciella serverprogram som ska gå på PCH'n för att det ska funka? Postad 24 March 2008 - 13:07 Nu blir jag nästa lika salig,som då popcorn kom, detta har jag letat efter. Nu slipper man ha datorn och usbhårdisken igång i tid och otid. när man startar popén så är det bara till att trycka igång Nasen Postad 24 March 2008 - 13:19
Jag funderar också på en sån, det skulle vara intresant att höra om någon har testat använda en sån i sin PCH. Postad 24 March 2008 - 13:24
torkel_b:
Förstår inte riktigt frågeställningen, vill du kör Intern hårddisk, Extern hårddisk eller NAS-disk?? - Intern disk funkar utmärkt, inbyggd NAS-programvara i PCH, så Soundbridge kommer hitta den - Extern disk funkar inte, syns inte utanför PCH:n i dagsläget i alla fall! - NAS-disk funkar utmärkt, skall du ha någon form av Mediaserver och ska helst klara NFS (vid högupplöst video) Postad 24 March 2008 - 14:16
Med en intern hårddisk kan du köra UPnP servern och till den kan ivf soundbridge ansluta och då behöver du inte ha projjen igång för att det ska fungera Postad 24 March 2008 - 14:19
Om du tittar på .mkv filmer så är svaret nej, uppdatera inte. Du kommer att få problem med ljud och text. Annars så är den OK Postad 24 March 2008 - 16:12
Det har väll hänt! Postad 24 March 2008 - 16:17
Har haft min sen i torsdags.
Köpte till en 250 GB IDE-disk som jag tryckte i. J-klar vilka vibrationer och oväsen det blev. Försökte tysta den på alla sätt och vis, men det gick inte. Kör en extern USB-disk för tillfället. Kommer nog bli en NAS så småningom. Har inte anslutet den till nätet ännu, väntar tills det kommer stöd för trådlöst då jag inte vill dra kablar. Testade diverse filmer med förra FW-versionen och nästan allt funkade, förutom iso som strulade. Fick inte med allt ljud via HDMI till TV:n... Fick med allt utom talet? Uppdaterade FW och nu har jag ljud ut. Däremot funkar inte "RAW" till min surroundanläggning, får konstant "stutter". PCM funkar fint. Någon som känner igen sig? Jag lyckas inte heller få till 720p@50 Hz till min TV (Sharp LC32-GA6E), utan kör 60Hz. Så, sammanfattningsvis börjar jag bli nöjd, men det finns mycket som kan bli bättre... /Daniel Postad 24 March 2008 - 18:00
Tydligen inte, jag var i Växjö och kollade idag, den finns i deras system, men Växjöbutiken har aldrig haft några inne, och hade inte det idag heller. Jag får invänta min från InWarehouse i början av April. Postad 24 March 2008 - 18:38
Har för mig att det finns en bugg med ljudet via HDMI. Själv kör jag med ljudet avstängt på HDMI och tar det med coax till recivern Du hittar det under: Inställningar --> ljud/video --> HDMI audio mute = på/on Surrounde mode = 5.1 alla ljudinställningar står på raw Fungerar för mig Postad 24 March 2008 - 22:04
Läste faktiskt idag på det NMTs forum att det är en av de saker som uppdaterats i senaste FW. Att den sänder även ljudt helt korrekt via HDMI. Så om du ar den SENASTE FW så ska det funka. MEN du få ju också endel andra dumheter på köpet. Som att tex. mkv inte funkar som de ska! Redigerat av simonsimonsson, 24 March 2008 - 22:05. Postad 24 March 2008 - 22:41 Tack, med intern disk menar jag alltså intern disk i PCH som ju verkar fungera med Soundbridge, bra! Fast om jag väljer en Squeezebox som tydligen ska ha ett program kallat Slimserver igång, hur blir det då? En annan fråga är ju hur soundbridge (Pinnacles tänker jag på) klarar oggformatet? (Halkar lite utanför trådens huvudämne här men men...) Postad 25 March 2008 - 00:04
torkel_b:
Väljer du en Squeezebox så finns det i dagsläget ingen möjlighet att använda din PCH som NAS mot den, tyvärr! Men mot Soundbridge fungerar den bra. Sen finns ju alternativet att köpa en separat NAS-server, det finns de som kan köra Slimserver. Då kan du ha den någonannanstans o få en mycket tyst lösning. Men kör du Soundbridge kan det bli en grymt schysst lösning, sen kan man addera på en separat NAS-server senare om man skulle vilja det! När det gäller OGG-stöd, så kolla det i Soundbridge tråden. Jag har tyvärr ingen Soundbridge själv i dagsläget, men det kommer... Postad 25 March 2008 - 01:01
torkel_b:
Soundbridgen har inget native stöd för ogg, det kan lösas med att köra Firefly som transcodar ogg,flac eller andra format som inte stöds. Har du mer soundbridge frågor så ställ dom här https://www.minhembi...howtopic=133699 Postad 25 March 2008 - 08:09
Nu säger komplett 2008.04.09, så det här kommer dra ut på tiden.
Får hoppas jag får ett erbjudande att köpa direkt från PCH sajten snart Var det problem med trådlöst förresten? Eller var det wifi-routers som strulade? Postad 25 March 2008 - 08:27
Hmmm... via HDMI hade jag problem med att talet inte följde med i förra mjukvaran. Via coax får jag oljud om jag växlar till raw. PCM funkar. Stör mig också på att den gör reset på HDMI då man startar en film/musik/bild. Men det var schmuckt att kunna titta på film igår från en USB-sticka... /Daniel Postad 25 March 2008 - 08:30
Är också lite nyfiken på om någon testat med "Mediadisken" från WD.
Postad 25 March 2008 - 08:39
Har ett litet problem. Har ett biorum med projj på bottenvåningen och ett tvrum/vardagsrum med platt-tv direkt över. Skulle vilja ha tillgång till popcornen på båda ställena. Tanken var först att köpa en hdmi splitter/växel och dra en platt hdmi kabel ut genom fönstret på övervåningen och ned och igenoml fönstret i biorummet men känner nu att det inte blir så bra att borra hål vid fönstrena samt att spika fast en hdmi kabel på utsidan av huset. Huset är ett souteränghus med betonggolv så borra hål i golvet är inte helt smidigt heller.
popcorn maskinen är mest uppe vid tv:n då vi använder den nästan dagligen för att se nedtankade avsnitt av tvprogram vi inte kan se pga skiftjobb mm. Dom gångerna jag nu sett på hdgrejer på projjen har jag flyttat ned popcorn maskinen och en extern hårddisk men det är inte helt smidigt heller. Tanken är att flytta enbart popcornlådan + fjärr emellan och slippa böka bakom tv:n med strömkablar mm. Någon som vet nån billig och bra strömadapter som funkar till popcorn maskinen? Att bara jacka ur ström+hdmi+lan tar inte många sekunder och då blir den ju lätt flyttbar. Jag har inte någon hårddisk i den och att dra nätverk till den i biorummet kommer inte bli något problem och då slipper jag flytta med en extern hårddisk. /Magnus Postad 25 March 2008 - 09:23
Ja, någon som vet mer om detta fenomen? Min teve är inte speciellt snabb på att upprätta HDMI-förbindelse, vilket gör att en står och lyser med blå skärm i ~1 minut när jag trycker på play/enter på en mkv-fil. Skulle vara skönt om den visade någon "laddnings-bild" istället för att stänga ner HDMI. Postad 25 March 2008 - 10:55
Svarar på mitt egna inlägg... Ringde hem till tjejen nu och hon sa 12v 3amp/36w till popcornen så nån av dessa borde funka: http://www.clasohlso...spx?id=19637432 12V/2,5A max 35w = ¨300kr 12V/3,8A max 50w = ¨350kr...den får det bli för att vara på säkra sidan Ifall nån mera är intresserad av att smidigt flytta runt sin popcorn. Sen måste ju pliggen passa i maskinen men borde inte vara nått problem. Dom har ju öppet köp =) /Magnus Postad 25 March 2008 - 13:25 Tack, var rädd för det... Så Squeezebox kräver Slimserver och Soundbridge kräver Firefly ifall man ska kunna lyssna på ogg-filer och ingen av dem kan fås att köra på popcorntimmen vad jag förstått. Då är det kört för min del, får ha musiken på datorn istället, den är ju i princip jämt igång i alla fall. Postad 25 March 2008 - 13:54
torkel_b:
Nämen hallå där!! Du kan ju köra Soundbridge mot PCH inga problem. Det är bara om ditt absoluta krav är OGG-stödet! Men det finns väl en hel del diskussioner om Firefly, så det är inte helt otänkbart att den kommer för PCH som jag tolkat det, det är ju en vanlig Upnp Linux server har jag för mig? Postad 25 March 2008 - 14:57
Tjena
Jag lekte lite med den nya poppisen i söndags, uppdaterade firmware det första jag gjorde för jag hade nätverkskabeln instoppad, och det enda jag kommer göra med den är att se .mkv filer. Hur ska jag då göra, man kan hämta nån bättre firmware? Postad 25 March 2008 - 15:13
Har du filmerna på en dator i nätverket? I sånt fall är myihome att rekomendera eftersom du har bättre hastighet än vi SMB.
http://www.networked...ad/myihome.html Har du uppdaterat FWn direkt i PCH så har du den bästa... Postad 25 March 2008 - 15:28
Den innan tycker jag hade större problem. Inget ljud efter man hoppat i filemen och dålig ar i vissa filmer.
Den nya funkar i stort sett bra på alla mina filmer iaf... Postad 25 March 2008 - 15:55
jag kollade bara lite snabbt på en mkv film och då gick det bara att spola i typ 8ggr och sedan hackade bilden efter man spolat
Postad 25 March 2008 - 16:04
Det är nått dom vet om. Men det ligger hos Sigma. Dom måste uppdaterar sina "bibliotek"...
Idag så kör dom bara filmen fortare så har du en film som kör i 10Mbit så kommer allts en spolning i 8x generera 80Mbit vilket inte riktigt orkas med... Men antingen gör du en Time Seek eller så kan du trycka på sifferknapparna på fjärren för att hoppa % i filmen. 1 = 10%, 2 = 20% osv... Postad 25 March 2008 - 16:34
Jag har några slutgiltiga frågor innan jag lägger min beställning på PCH, som jag hade uppskattat att få svar på.
• Har någon mac-användare kört PCH ihop med mac, och isåfall hur ? • På vilket tillvägagångssätt har ni kommit åt era filer? • Vilket server-program har ni använt er av? jag har svårt att avgöra vilket som passar bäst, mina kandidater är MyiHome och Eyeconnect från Elgato? Jag har varit duktig och illustrerat min fundering kring vilka möjligheter jag har att koppla PCH ihop med dator och TV. Se illustration här och förklara gärna vilket av alternativen som fungerar. Som jag förstått det så lägger inte någon av serverprogramen (se ovan) upp dina mediebibliotek speciellt organiserat, utan allt ligger i en enda röra? Och inga covers på t ex musikalbum visas heller? Är MyiHome kompatibelt med senaste versioner av iPhoto och iTunes? Supportrar jag frågat, har sällan kunnat ge tillräckliga svar när det gäller mac, tyvärr. Tack på förhand Redigerat av daniels08, 25 March 2008 - 17:01. Postad 25 March 2008 - 17:14
Undrar om någon fått popcorn från inet i torsdags eller idag? Stog i kön på dom och det stog 1dgr i onsdags och nu står det 21 dgr.
0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |