Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Har du surrande ljud på din LG PC1R?

537 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Har du surrande ljud på din LG PC1R? (332 medlem(mar) har röstat)

Har du surrande ljud på din LG PC1R?

1. Ja, och den är störande på 2 meters avstånd. (145 röster [43.67%])

Procent av omröstning: 43.67%

2. Ja, fast det stör inte på 2 meters avstånd. (74 röster [22.29%])

Procent av omröstning: 22.29%

3. Nej, jag har inga störande ljud från TVn. (113 röster [34.04%])

Procent av omröstning: 34.04%

Rösta Gäster kan inte rösta
LG 42PC1R (TV) 1 8,56 (167) Inga priser
28 relaterade trådar
Röda prickar på min LG 42PC1R (314 inlägg) 14 år sedan
LG 42PC1R och LG 42 PC1RR (112 inlägg) 14 år sedan
Flimmer på LG PC1R/XD-3 (29 inlägg) 15 år sedan
acer aspire 5113 som htcp (7 inlägg) 16 år sedan
Skillnad LG42PC1R och LG42PC3R? (49 inlägg) 16 år sedan
LG 42PC1RR (286 inlägg) 16 år sedan
Finns det tysta Plasmor? (22 inlägg) 16 år sedan
Officiell Tråd - LG 42PC1RA (1551 inlägg) 17 år sedan
NAD T515 HDMI problem (3 inlägg) 17 år sedan
LG plockar isär en lcd-tv/plasma (20 inlägg) 17 år sedan
Problem med skenande kanaler (1 inlägg) 17 år sedan
Hur får man bra bild på LG 42PC1R? (17 inlägg) 17 år sedan
Samsung PS-42E71H eller LG PS-42PC1R ? (112 inlägg) 18 år sedan
Upplösning på LG 42PC1R (10 inlägg) 18 år sedan
Sjyst Plasma TV 42" (4 inlägg) 18 år sedan
Mormor vill ha en stor TV (20 inlägg) 18 år sedan
Pioneer VSX-1016V OSD Problem (20 inlägg) 18 år sedan
LG42PC1R: Optimala inställningar för XBOX 360 (0 inlägg) 18 år sedan
blinkande pixlar på le40m51 (13 inlägg) 18 år sedan
DVD-spelare med HDMI/uppskalning etc (4 inlägg) 18 år sedan
LG 42PC1R eller Panasonic PV60E ? (39 inlägg) 18 år sedan
Dags för plasma... (4 inlägg) 18 år sedan
Att se sport på LG 42PC1R (10 inlägg) 18 år sedan
Hur ska jag välja? För och nackdel? (55 inlägg) 18 år sedan
Panna 42PV60 vs. LG 42PC1R* (8 inlägg) 18 år sedan
LG PX4R/PX5R VS LG PC1R/PC3R (13 inlägg) 18 år sedan
LG 42PC1R Vs Samsung LE-40R72B (3 inlägg) 18 år sedan
film visning dvd o xbmc (1 inlägg) 18 år sedan

Postad 05 september 2006 - 15:19

Unregistered8f861f5e
  • Unregistered8f861f5e
  • Lärjunge

• 272 inlägg
  • 0
Är det någon som vet vad det är som gör att det låter? Är det när de uppdaterar pixlarna som energin krävs, så det går inte att ändra uppdateringsfrekvens och lyfta upp ljudet över hörbara området? Och om det är en spole som låter, kunde de inte hällt parafin över den för att dämpa den? Jag tycker inte att det skall låta ÖVERHUVUDTAGET i en TV som kostar som dessa apparater, Även om du står i ett helt tyst rum och slår av ljudet, så skall det inte låta. Och om det är en spole som låter gör den det för att den vibrerar, hur länge tål den att vibrera innan en lödning ger sig? Hmmm... personligen tycker jag att det är felkonstruerat och kostnadsbesparingar som resulterat i det här.

Postad 05 september 2006 - 15:43

Technew
  • Technew
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Enl. den servicetekniker jag pratade med, som sysslar med plasmaskärmar. så sitter det två större kort (dom kallas nåt speciellt men det har jag glömt) i plasman. Det är dessa som surrar enl. honom. Han sade också att det finns möjlighet att ljudisolera korten. Skall lämna in min i morgon för koll. Återkommer med resultat.

Postad 05 september 2006 - 16:16

Unregistered340a9c7d
  • Unregistered340a9c7d
  • Forumräv

• 960 inlägg
  • 0

Enl. den servicetekniker jag pratade med, som sysslar med plasmaskärmar. så sitter det två större kort (dom kallas nåt speciellt men det har jag glömt) i plasman. Det är dessa som surrar enl. honom. Han sade också att det finns möjlighet att ljudisolera korten. Skall lämna in min i morgon för koll. Återkommer med resultat.

<{POST_SNAPBACK}>

Det är ju inte korten i sig som låter, däremot komponenter på korten, gissningsvis någon form av drossel ..

Drosslar brukar normalt sett vara lackade eller ingeggade i nån ljud och vibrationsdämpande massa, men det verkar som att LG har snålat här..

Postad 05 september 2006 - 17:10

Technew
  • Technew
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Alldeles riktigt, det är ju inte mönsterkortet som surrar.

Postad 05 september 2006 - 18:17

Palle
  • Palle
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0
Nu har jag provat min utbytesapparat och den avger ett störande ljud den med. :)
Jakten går vidare på annat märke för detta företag tänker jag inte ge mina pengar till igen.

Postad 05 september 2006 - 18:42

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

• 5 548 inlägg
  • 0

Jag tycker inte att det skall låta ÖVERHUVUDTAGET i en TV som kostar som dessa apparater, Även om du står i ett helt tyst rum och slår av ljudet, så skall det inte låta. Och om det är en spole som låter gör den det för att den vibrerar, hur länge tål den att vibrera innan en lödning ger sig? Hmmm... personligen tycker jag att det är felkonstruerat och kostnadsbesparingar som resulterat i det här.

<{POST_SNAPBACK}>

Det är det här jag faktiskt inte förstår varför ingen fattat. LG ÄR och har alltid varit ett företag som tillverkar LÅGPRIS-produkter....och denna 42" PC1R är faktiskt BILLIG jämfört med de flesta andra märken (förutom riktig budget som t ex DiBoss) med tanke på vilka prestanda man får.

Och det är väl framförallt priset i kombination med prestanda som varit avgörande för er som köpt en LG PC1R?

Måste säga att LG verkligen lyckats med sin PR och marknadsföring om det idag finns folk som tror att LG nu helt plöstligt börjat tillverka högkvalitativa produkter...och även klart billigare än alla andra?

I o f s har LG en av världens absolut största marknadsföringsbudgetar....så lite måste det ha bidragit... :)
Men samtidigt är detta en kostnad som läggs på varje såld produkt=kvalitén BLIR självklart lidande...

LG har lyckats bra med sina plasmor/LCD eftersom de för några år sedan startade ett samarbete med Philips om utveckling och tillverkning. De har t o m startat ett gemensamt bolag...

http://www.lgphilips...glish/index.htm

Men dettta samarbete rör bara panelerna som ger mkt bra bild för pengarna...och där finns inget att klaga på.

Men mkt av övriga komponenter i tvn är dock fortfarande gammal mindre god LG-klass...därför oxå som LG är billigare är många andra märken och även billigare är Philips trots samma paneltillverkning...

Synd att tester aldrig tar upp kompoentkvalitét eller kvalitét i stort i sina tester....för i mina ögon borde vara mer än bildkvalitet, finesser och antal kontakter per krona som ska betygsättas... ;)

Som tva gammla tråkiga slagdängor..."man får för det mesta vad man betalar för"...&..."kvalité kostar"....

Även PV60, som jag har själv, har sina små brister i vissa bildförhållanden och även kanske inte är den designmässigt snyggaste, men det kan jag köpa hellre än att leva med ovissheten att betala över 15 tkr för en plasma som det är stort risk det är fel på direkt, och när den väl är hel, att den kan paja när som helst...

EDIT: För att inte mitt inlägg ska reta upp allt för många måste jag även gratulera till att som köpt en LGPC1R...för det ÄR en mkt bra tv för pengarna...om den är hel vill säga...

Mvh JB

Redigerat av Unregisterede68eb861, 05 september 2006 - 19:13.

Postad 05 september 2006 - 18:46

Mathias_swe
  • Mathias_swe
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Hej igen

Har nu väntat sedan den 23/8 på fraktsedlar från LG så att jag kan få byt min tv.

Men eftersom LG tydligen gör allt för att få missnöjda kunder så har dom fortfarande inte kommit.

Anmälde idag mitt ärende till PLUS på svensk tv.

Kommer även att skicka det till samtliga tidningar.

Så här får man INTE behandla kunder.

Åter igen ber jag er att skicka era serienr mm så att jag har kan bevisa att jag inte är ensam.

Mvh Mathias

[email protected]

Postad 05 september 2006 - 19:34

Unregistered34b85454
  • Unregistered34b85454
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0

Hej igen

Har nu väntat sedan den 23/8 på fraktsedlar från LG så att jag kan få byt min tv.

Men eftersom LG tydligen gör allt för att få missnöjda kunder så har dom fortfarande inte kommit.

Åter igen ber jag er att skicka era serienr mm så att jag har kan bevisa att jag inte är ensam.

Mvh Mathias

[email protected]

<{POST_SNAPBACK}>

mycket bra idé måste jag säga!!!

Postad 05 september 2006 - 21:51

Technew
  • Technew
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Hej igen

Mvh Mathias

[email protected]

<{POST_SNAPBACK}>

Vilket av numren på kartongen är serienumret?

Postad 06 september 2006 - 11:03

Palle
  • Palle
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0
Ett mkt bra initiativ.
Dessvärre har jag inte kvar serienummer då apparaterna jag provat är återskickade.
LG borde rimligtvis läsa denna tråd då de tidigare varit inblandade i officiella tråden.

Edit: Ska tilläggas att jag har erfarenhet av tidigare Plasma och den har inte "surrat" i närheten av vad denna apparat gör. Har naturligtvis kollat och lyssnat på bekantas plasmor. LG må säga vad de vill men detta är inte normalt.

Redigerat av Palle, 06 september 2006 - 12:22.

Postad 06 september 2006 - 11:39

banfield
  • banfield
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
Hej

Jag är ingen ägare av en LG "en". Men har följt tråden här och tycker det är förjävligt.
Jag har mailat hemmabio tidningen om detta som tipps på reportage.
kan någon som ÄGER en defekt sådan tv eller upplevt problemen med LG´s kundtjänst också göra det? Adressen är----. Jag tror att ju mer ni är som påpekar på ett bra sätt så kommer de komma upp. Samma sak är det ju med att gå in på Plus hemsida
http://svt.se/svt/js...from=program_ao o klicka tippsa plus...
Ju fler som gör sin röst hörd så!!!

MVH

Daniel

Redigerat av banfield, 06 september 2006 - 15:44.

Postad 06 september 2006 - 14:07

Supersmurfen
  • Supersmurfen
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Hej

Jag är ingen ägare av en LG "en". Men har följt tråden här och tycker det är förjävligt.
Jag har mailat hemmabio tidningen om detta som tipps på reportage.
kan någon som ÄGER en defekt sådan tv eller upplevt problemen med LG´s kundtjänst också göra det? Adressen är [email protected] . Jag tror att ju mer ni är som påpekar på ett bra sätt så kommer de komma upp. Samma sak är det ju med att gå in på Plus hemsida
http://svt.se/svt/js...from=program_ao o klicka tippsa plus...
Ju fler som gör sin röst hörd så!!!

MVH

Daniel

<{POST_SNAPBACK}>

Utmärkt iniativ! Jag har just följt länken ovan till PLUS och begärt att de tar upp problemet med surrande ljud på LG PC1R. Tyvärr (eller lyckligtvis) har jag en tyst LG PC1R så jag föreslår att ni som har en surrande LG PC1R också skriver klagomål in på adressen, så att de kan kontakta er om problemet.

Postad 06 september 2006 - 15:43

banfield
  • banfield
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
UPPDATERING!!!

Jag fick ett trevligt svar från Magnus på Hemmabio. Han uppmanar att,
1) De är intresserade av att höra av personer i Sthlm området.
2) Att "felet" hörs högt! Eller är verkligen påtaglig.
3) Bifoga telefonnummer.

Maila eran information till Magnus Fredholm [email protected]
Så hoppas vi att pressens makt påverkar LG

Jag önskar det löser sig i framtiden till alla ägare av en Plasma med missljud och att det löser sig

MVH

Daniel Banfield

Postad 06 september 2006 - 19:08

CyberJeab
  • CyberJeab
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Jag har fått min LG 42PC1R idag... och den e tyst... fick välja mellan Panasonic TH-42PV60 och LG 42PC1R... för att dom skulle byta ut min Thomson (som jag hade betalat 19995.- för,men de var ju ett år sen) jag testa både 2 och dom surra like mycket...det vill säja att dom sura nästan ingenting... Jag tog LG42PC1R för de e mycket snyggare än Panasonic... och nu e de uppe på väggen jag e jätte nöjd... :unsure:

Postad 06 september 2006 - 19:54

Carl_X
  • Carl_X
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Min LG42PC1R gick precis sönder. Länk till tråd

Postad 06 september 2006 - 20:03

Mathias_swe
  • Mathias_swe
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
serienr ser ut så här 606MAPN03808

Mitt serienr :unsure:

Har nu skickat ett e-mejl till ovan nämd tidning och fler blir det.

Mvh Mathias

Postad 06 september 2006 - 22:00

Mathias_swe
  • Mathias_swe
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Hejsan skickade detta mejl till Magnus på hemmabio för att summera mitt ärende.

Ja det kunde varit mycket längre :unsure:

Hejsan Magnus

Köpte den 16/6 en plasmatv modell LG 42PC1R på www.hembiobutiken.se och den 19/6 levererades tvn.

Den 21/6 rapporterade jag att den hade ett irriterande elektroniskt surrande, fick till svar att den skulle skickas på rep.

Ringde den 22/6 till LGs kundtjänst eftersom jag tyckte det var konstigt att en ny tv skulle repareras, Innan jag hade förklarat ljudet frågade Daniel om det var ett elektroniskt surrande?. Ja det är det. Då säger daniel att det är ett känt fel och tvn ska bytas ut mot en ny.

Ringer då till hembiobutiken och förklarar att tv inte ska repareras utan ska bytas ut allt enligt LG.

Hembiobutiken ringer till LG som säger att det inte finns några kända fel, tvn ska inte bytas ut.

Ringer tillbaka till kundtjänst som återigen säger att det är ett känt fel, tvn ska bytas ut. jag ber då kundtjänst att ringa till hembiobutiken och förklara detta vilket Daniel på kundtjänst gör.

Hembiobutiken ringer igen till LG som säger att den inte ska bytas ut, en tekniker ska istället skickas till mig för att kontrollera tvn.

Det blir Assist i Halmstad som får uppdraget att kontrollera tvn, pågrund av fel adress samt att jag inte kan vara hemma från jobbet för att tvn ska kontrolleras så tar detta några veckor.

Teknikern från Assist ställer sig framför tvn och säger nä det är normalt för den modellen.Alla plasmor låter, pratar då med Tomas (Ansvarig) på Assist.

Enligt Tomas låter en HD tv mer en än med sämre upplösning, för lite möbler i rummet, inget konstruktionsfel eftersom alla PC421R låter mycket = går ej att laga. Ärende avslutat.

Ringer till LGs service avdelning som sedan en tid har tagit över ärendet, dom efterfrågar det uppmäta dbvärdet ska vara över 21db för byte, förklarar då att deras tekniker inte hade med sig någon utrustning.

LG beslutar då att Assist återigen ska åka ut och kontrollera tvn denna gången med en dbmätare, försöker förklara att Assist inte har tillgång till en dbmätare, det ordnar vi säger LG.

Väntar en vecka innan jag ringer Tomas på Assist. Tomas har inte blivit kontaktad av LG vidare säger han att han förra gången informerade LG om att han inte har någon dbmätare utan endast kan lyssna på tvn.

Ringer hembiobutiken och förklarar att nu får dom ta tag i detta.

Mathias på hembiobutiken säger att LG ska höra av sig till mig snarast.

Efter ytterligare en vecka ringer jag till Mattias på hembiobutiken. Va har inte LG ringt dig ?.

Mattias ringer upp mig och säger att jag måste prata med den ansvarige på Lg samt mejlar mig hans kontaktuppgifter.

Ringer den ansvarige Isa på LG som förklarar att man inte kan mäta upp ljudet hemma hos kunden pga bakgrundsljud, efter en uppsjö av frågor om tvn (ljudnivå, avstånd till tvn, ljudets placering osv) säger han att han ska kontakta tekniker, samt återkomma under dagen(ringer 20,00 och förklarar att han inte har fått tag i en tekniker men ska återkomma).

Ringer till Isa 16,00 dagen efter men han kan inte få tag i Assist på telefon eller mejl men ska ska återkomma.

5 dagar senare ringer jag upp Isa och förklarar att jag nu är väldigt trött på det hela, Isa beslutar då att tvn ska bytas ut.

Jag ringer hembiobutiken och ber dom kontakta Isa om bytet.

Får efter 2 dagar beskedet att hembiobutiken måste ha mitt serienr för att kunna byta ut tvn.

skickar dagen efter serienr till hembiobutiken.

Får beskedet att det var fel nr , skickar det nya till hembiobutiken.

Efter 5 dagar mejlar jag hembiobutiken och frågar om det var rätt serienr eftersom jag inte fått några fraktsedlar från LG,(kan tydligen inte få den nya innan LG har fått den gammla).

Hembiobutiken mejlar : det tror jag har inte hört från LG, ska kolla.Har provlyssnat en tv till dig den är tyst.

Efter 5 dagar den 5/9 skickar jag ett mejl där jag undrar vad som händer.

Inget svar. = ingen ny tv.

Har nu lagt ner timmar, otaliga samtal,mejl från den 21/6 till dagens datum på ett ganska enkelt ärende.

LGs kundservice är under all kritik, olika åsikter varje gång, låter kunden vänta flera veckor på att en tekniker ska mäta upp en ljudnivå som enligt LG inte kan mätas???, måste ringa,mejla konstant för att överhuvudtaget något ska hända eller få svar.

OM DETTA INTE ÄR EN SKANDAL SÅ VET JAG INTE VAD.

Mvh Mathias

Postad 07 september 2006 - 07:53

Palle
  • Palle
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0
Mathias_swe. Otroligt. Du sitter verkligen mellan 2 stolar. Ang 21dB så klarar de sig genom att ange det då frekvensnivån är mer störande än ljudnivån. Jag har haft 2 PC1R nu och båda har haft ett lågrekvent surr/brummande som slår igenom. De är återlämnade...Illa LG.

Redigerat av Palle, 07 september 2006 - 07:54.

Postad 07 september 2006 - 19:20

Benji_9
  • Benji_9
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0
Hej.

Har läst tråden, nästan hela, men upptäckte inte denna tråd förrän jag beställt en sådan till min syster o svåger, dem får den imorn, så håller tummarna om en felfri tv...

Jag tycker det där med PLUS låter riktigt bra, ge inte upp, och skulle det visa sig att denna tv oxå e dålig så joinar jag er andra, så många som möjligt för detta e katastrof från LG:s sida och man ska inte komma undan något sånt här, principsak eller som vissa säger pengafråga osv..

Ska till min syster imorn och ska nu läsa igenom igen för att försöka kunna felsöka så bra som möjligt utefter era uppfattningar och slutsatser!

Hej igen!

Mathias, kom att tänka på Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) oxå, vet inte om det e exakt vad du ev "vi" e ute efter direkt men ett förslag iaf..

Behöver väl knappast säga detta men hör av dig/er hur det går för er!

Redigerat av Benji_9, 07 september 2006 - 19:48.

Postad 07 september 2006 - 19:24

Mathias_swe
  • Mathias_swe
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Har nu skickat mitt ärende till:

Aftonbladet

Ljud & Bild

DN

Expressen

M3 hemmabio

Obs Magnus behöver komma i kontakt med någon i Stockholm snarast.

Mvh Mathias

Postad 08 september 2006 - 08:39

ibana
  • ibana
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Hej

Tech_new

har du några bilder på hur du satte upp skivan, hur ser den ut? hur monterade du den i väggen???
Jag har min tv på väggen så jag tror att utrymmet kan bli lite knappt..

Ni övriga,

Jag funderar allt jämt på att skicka tillbaka den till fyndbörsen där jag köpte , men de kräver 7% avdrag för att jag har öppnat och monterat TV:n vilket är helt sjukt!?!?!?!?!?!

har man inte rätt till full ersättning via distanslagen.

aldrig mer fyndbörsen

/Peter

Postad 08 september 2006 - 09:58

Benji_9
  • Benji_9
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0
Såvitt jag vet så står öppet köp för att du kan ta hem och t.o.m testa produkten och sedan lämna tillbaks den, den måste då vara i nyskick med allt komplett i kartongen för den ska kunna säljas vidare till nästa kund.

Jag har pratat med konsumentverket tidigare dock om en annan elektronik produkt och dem sa jag kunde öppna den och testa den, sedan lämna tillbaks den, distanslagen.

Så det där med 7% avdrag är mycket märkligt anser jag, det är iaf bara något som Fyndbörsen kör på.

Tips, tag kontakt med din kommunala konsumentvägledare, maila dem eller ring, dem brukar svara väldigt snabbt.

Jag har köpt en från technistore till min syster och hon får den ikväll så får se hur den funkar.. återkommer!

Postad 08 september 2006 - 10:03

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 520 inlägg
  • 0

Såvitt jag vet så står öppet köp för att du kan ta hem och t.o.m testa produkten och sedan lämna tillbaks den, den måste då vara i nyskick med allt komplett i kartongen för den ska kunna säljas vidare till nästa kund.

Jag har pratat med konsumentverket tidigare dock om en annan elektronik produkt och dem sa jag kunde öppna den och testa den, sedan lämna tillbaks den, distanslagen.

Så det där med 7% avdrag är mycket märkligt anser jag, det är iaf bara något som Fyndbörsen kör på.

Tips, tag kontakt med din kommunala konsumentvägledare, maila dem eller ring, dem brukar svara väldigt snabbt.

Jag har köpt en från technistore till min syster och hon får den ikväll så får se hur den funkar.. återkommer!

<{POST_SNAPBACK}>

Nej, det stämmer inte att det bara är fyndbörsen som kör med detta. När min tjej köpte plasma på onoff hade de ett liknande upplägg, om man lämnar tillbaka TV:n i uppbruten förpackning efter att ha testat den fick man betala 5-10%. Ett ###### otyg!

Nu kanske det är skilland på när man köper på nätet (distanslagen) och i butik? Dessutom finns det inget lagligt krav på "öppet köp", det är bara en good will-grej från vissa (många) butiker. Bytesrätt är väl däremot lagstadgat kanske?

EDIT: coolt att svärord censureras, det visste jag inte <_<

Redigerat av distortion2, 08 september 2006 - 10:04.

Postad 08 september 2006 - 10:10

Benji_9
  • Benji_9
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0
Okej, jag har då aldrig hört om detta avdrag..

Oavsett om det är Good-Will så har ju alla butiker i stort sett öppet köp, iaf dem stora kedjorna som onoff, siba, power osv..

Sen tycker jag man ska gå åt återförsäljarna oxå, dem kan ju inte sälja produkter som dem vet ex. har ett surr där massa människor klagar på även om LG satt en väldigt fin gräns på 21dB, då får dem sluta sälja skräpet eller på något sätt kompensera sina kunder för att sen få tillbaks det av LG!

Hehe, det visste jag inte att dem gjorde ;-)

Redigerat av Benji_9, 08 september 2006 - 10:10.

Postad 08 september 2006 - 11:31

preddan
  • preddan
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0

OM DETTA INTE ÄR EN SKANDAL SÅ VET JAG INTE VAD.

Mvh Mathias

<{POST_SNAPBACK}>

LG i ett nötskal.
Hoppas dom går i konkurs då dom fullständigt skiter i sina kunder.

Postad 08 september 2006 - 12:35

Horace
  • Horace
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Inget surrande från nätaggregat, bara det där lite diskreta pipandet som man oxå får från crt. Däremot kan jag tycka att 42" var i största laget för mig kanske... <_<

Postad 08 september 2006 - 13:44

Benji_9
  • Benji_9
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0
Pratat med konsumentverket nu, öppet köp är något som företagen har olika villkor på, så man måste kolla med företaget man köper ifrån.

Man ska alltså INTE öppna kartongen till produkten om man är osäker.

Postad 09 september 2006 - 12:04

Fjant
  • Fjant
  • Lärjunge

• 409 inlägg
  • 0
Jag var tidigare ägare till ett surrande exemplar av LG PC1R. Hade min i en månad men lämnade tillbaks den enbart p.g.a av surret. Köpte min på Power så jag hade öppet köp i 30 dagar som tur var.

Funderade först på att köpa en plasma tv av annat märke men blev till slut förälskad i en projektor så jag satsade på det istället.

En rolig sak som jag minns så här efteråt var när jag lämnade tillbaks plasman och sa till dem att jag funderade på att köpa projektor. Så sa han i butiken: "Du vet att projektor låter också, den har ju en fläkt?" Jo det vet jag sa jag :P

Nu har jag köpt min projektor. Monterad och klar igår kväll.
Och visst låter det från fläkten. MEN fläkten från projektorn har ett mer behagligt susande än det vidriga högfrekventa surrandet som plasman levererade! Skulle lätt hellre haft min projektors fläkt i LGs Plasma istället för det fläktfria surret man nu får.

Slutsats: Min projektor stör mig inte överhuvudtaget, plasman störde mig direkt då jag slog på den första gången. Hellre än projje med fläkt en högfrekvent surrande fläktfri plasma från LG.

No more LG :P

Postad 09 september 2006 - 12:54

gusax
  • gusax
  • Beroende

• 1 425 inlägg
  • 0
En kompis köpte den här tvn så jag var hemma hos honom och kollade på den. Den surrade som f-n men man hörde det bara om man satt rakt framför den... Satt man vid sidan av den så hörde man ingenting. Han hävdade dock att han inte hörde det och det är ju bra för honom :-)

Men det var verkligen ett sånt där irriterande surr som inte går att bortse ifrån... ett sånt surr som framkallar huvudvärk.

Postad 09 september 2006 - 13:42

Technew
  • Technew
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Hej

Tech_new

har du några bilder på hur du satte upp skivan, hur ser den ut? hur monterade du den i väggen???
Jag har min tv på väggen så jag tror att utrymmet kan bli lite knappt..

Ni övriga,

Jag funderar allt jämt på att skicka tillbaka den till fyndbörsen där jag köpte , men de kräver 7% avdrag för att jag har öppnat och monterat TV:n vilket är helt sjukt!?!?!?!?!?!

har man inte rätt till full ersättning via distanslagen.

aldrig mer fyndbörsen

/Peter

<{POST_SNAPBACK}>

Gå till LG PC1R´s "Galleribilder" Där hittar du info hur du gör

Postad 09 september 2006 - 17:12

Benji_9
  • Benji_9
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0
Nu har syrran fått sin, och jag fick inte tid att leka och testa så mkt men jag hörde definitivt ett ljud från den i MUTE läge. Hörde detta högfrekventa huvudvärksframkallande, men vi fick då va knäpptysta, när man pratar eller har på ljud så kan jag inte säga att man hörde nåt..

Dem verkar vara nöjda iaf och det är det viktigaste..

Jag montera aldrig upp väggfästet, men fråga snabbt och det va tydligen bara en skena på väggen och fyra skruvar i tv:n, rena skämtet ju, 990 kr betalar man för det..

Postad 11 september 2006 - 19:03

banfield
  • banfield
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
Sluta jiddra! Kan någon i Sthlm höra av sig till Magnus!!!

UPPDATERING!!!

3) Bifoga telefonnummer.

Jag önskar det löser sig i framtiden till alla ägare av en Plasma med missljud och att det löser sig

MVH

Daniel Banfield

Postad 11 september 2006 - 19:05

preddan
  • preddan
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0

Sluta jiddra! Kan någon i Sthlm höra av sig till Magnus!!!

UPPDATERING!!!

3) Bifoga telefonnummer.

MVH

Daniel Banfield

<{POST_SNAPBACK}>

På OnOff i Södertälje hänger en 42PC1R som surrar som bara den :)
Hörs väldigt tydligt t.o.m. i en livlig butik.

Postad 13 september 2006 - 21:26

Gascoigne
  • Gascoigne
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0
Har följt denna tråd med spänning, eller rättare sagt streck läst den eftersom jag fallit för denna plasma tv. Var och kollade in den idag på OnOff i Kristianstad och gick fram till deras demo ex och satte örat till.....men jag hörde absolut ingenting...förhoppningsvis e jag immun mot detta surrande....men som sagt jag hörde absolut ingenting....fine, d var ju inte direkt knäpptyst i butiken men som problemet har blivit beskrivit här borde jag hört nått när jag står 10cm ifrån.

Så jag slår nog till iaf! Trots denna tråd....
wish me luck :)

Postad 13 september 2006 - 23:54

Mathias_swe
  • Mathias_swe
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
LG 42PC1R nr 2 är nu skickad :)

Hoppas att den är tyst för jag är jävligt trött på LGs "service"avdelning.

LG skickade en redogörelse på förloppet och det var mestadels mitt fel!!

Ja vad kan jag säga har sammanfattat det på Cint på http://www.cint.se/S...sp20/index2.asp

Där man som konsumenter kan varna andra.

Mvh Mathias

Postad 14 september 2006 - 08:13

gusax
  • gusax
  • Beroende

• 1 425 inlägg
  • 0

Har följt denna tråd med spänning, eller rättare sagt streck läst den eftersom jag fallit för denna plasma tv. Var och kollade in den idag på OnOff i Kristianstad och gick fram till deras demo ex och satte örat till.....men jag hörde absolut ingenting...förhoppningsvis e jag immun mot detta surrande....men som sagt jag hörde absolut ingenting....fine, d var ju inte direkt knäpptyst i butiken men som problemet har blivit beskrivit här borde jag hört nått när jag står 10cm ifrån.

Så jag slår nog till iaf! Trots denna tråd....
wish me luck  :)

<{POST_SNAPBACK}>

Jag tyckte mig kunna lokalisera surret/pipet/oljudet till ungefär 1/4 från skärmens (glasets) vänsterkant. Dvs ungefär mitt mellan högtalaren och LG-symbolen på vänster sida.

Satt jag rakt framför tvn nedhasad i soffan så var surret väldigt påtagligt men satt jag rakryggad så hördes det inte alls. Inte heller när jag satt i en låg fåtölj vid sidan av tvn hördes surret.
Så det går ju utan tvekan att skaffa den här tvn, bara man inte sitter på "fel" ställe :-/

Postad 14 september 2006 - 20:54

Danne
  • Danne
  • Forumräv

• 514 inlägg
  • 0
Är det ingen som har mätt ljudet?

Läste ju att LG sagt att gränsen för vad den får låta är 21dB på 1 meter. Kan ingen ta o kolla det, både folk som har surr o folk utan så får man ju lite klarhet i hur det ska/får vara.

Postad 15 september 2006 - 12:58

Benji_9
  • Benji_9
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0
Ja, det tycker jag låter som en bra ide..

Min syster störs sig nu särskilt på kvällen, så vet inte alls hur vi ska göra nu. Ska åka dit imorn o försöka luska lite men störs hon av det så störs hon ju oavsett va jag tycker..

Pratar med LG nu, endast kundtjänst, får inte prata med någon chef utan dem säger bara att dem ska vidarebefodra det jag sagt.

Om jag vill få nåt löst måste jag alltså kontakta Powermill och antagligen kommer dem säga att det inte e nåt fel och jag får öppna plånboken..

Vad gör man?

Redigerat av Benji_9, 15 september 2006 - 13:15.

Postad 15 september 2006 - 14:29

preddan
  • preddan
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0

Ja, det tycker jag låter som en bra ide..

Min syster störs sig nu särskilt på kvällen, så vet inte alls hur vi ska göra nu. Ska åka dit imorn o försöka luska lite men störs hon av det så störs hon ju oavsett va jag tycker..

Pratar med LG nu, endast kundtjänst, får inte prata med någon chef utan dem säger bara att dem ska vidarebefodra det jag sagt.

Om jag vill få nåt löst måste jag alltså kontakta Powermill och antagligen kommer dem säga att det inte e nåt fel och jag får öppna plånboken..

Vad gör man?

<{POST_SNAPBACK}>

Man ringer inte kundtjänst...
Ring till LG Sverige och be att få prata med produktansvarig för Plasma TV, bryr inte han sig om problemen som i stort sett alla har, då kan ju LG ta sina TVapparater och stoppa upp dom någonstans där solen aldrig når...
Dom har f_n problem med varenda modell dom säljer idag och totalt skiter i kritiken dom får.
Påminner om ett annat stort företag för ett par år sedan...

Postad 15 september 2006 - 15:09

Benji_9
  • Benji_9
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0
Får inte prata med någon än Kundtjänst, har ringt dem i stockholm och 0771 nr till nån helpdesk, dem säger att konsumenter inte får prata med nån chef, utan bara återförsäljare.

Skrattretande!

Ni som har fått transformatorn utbytt eller tv utbytt annat än från återförsäljaren kan väl skriva hur ni gått tillväga, någon som har fått en reperatör hemskickad med en dB mätare och som mätt över 21 dB?

Postad 15 september 2006 - 16:23

preddan
  • preddan
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0

Får inte prata med någon än Kundtjänst, har ringt dem i stockholm och 0771 nr till nån helpdesk, dem säger att konsumenter inte får prata med nån chef, utan bara återförsäljare.

Skrattretande!

Ni som har fått transformatorn utbytt eller tv utbytt annat än från återförsäljaren kan väl skriva hur ni gått tillväga, någon som har fått en reperatör hemskickad med en dB mätare och som mätt över 21 dB?

<{POST_SNAPBACK}>

Konstigt, jag fick själv rådet att ringa produktansvarig. Skulle göra det förut när jag hade strul men min TV, men då var han på semester, inget snack om att jag inte skulle få prata med honom.
Nu har jag inte TV:n kvar istället, så det fanns ingen anledning för mig att ringa igen.

Dom sitter inte på support nummret utan du måste ringa till LG:s huvudkontor.

Postad 15 september 2006 - 23:12

Gascoigne
  • Gascoigne
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0
Köpte min LG PC1R idag och e supernöjd! Har nu sett 3 live exemplar ( 2 i butik + min egen) Jag har satt örat mot skärmen och över hela tvn på jakt efter surr men har inte hört nånting alls. Min e knäpptyst och d va dom i butikerna med!

Undrar vad ni har fått för fel på era? Kanske LG har fixat skiten nu? Jag lider iaf med er som råkat illa ut. Själv är jag helnöjd och en glad och stolt ägare av en LG PC1R

:D :D B)

Postad 18 september 2006 - 17:33

Mathias_swe
  • Mathias_swe
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Fick min 2:a 42PC1R i fredags.

Låter som den första :P

Fortsättning följer.....

Postad 19 september 2006 - 12:43

Palle
  • Palle
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0
Benji_9: Ljudnivån är inte över 21dB. LG har satt detta värde med god marginal vilket gör att de klarar sig. Problemet är att ljudet ligger på en sån frekvens att det uppfattas av öra tillräckligt bra ändå. LG byter inte ut något i apparaterna. Jag fick prata med en chef då jag ringde men jag tror att trycket nu blivit för stort på cheferna så att de har lagt "locket på". Det är illa skött av LG.

Edit. Mitt samtal med "chef" gav inte mkt. Gamla vanliga om 21dB, plasmor låter, bra produkter bla, bla,.. :)

Redigerat av Palle, 19 september 2006 - 12:45.

Postad 20 september 2006 - 10:31

Tord Inghammar
  • Tord Inghammar
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Min har börjat surra ibland??? Mycket konstigt jag har varit jättenöjd med den än så länge så helt plötsligt i förgår så lät det som fan om den jag blev minst sagt stäld alla kanaler. ja ha tänkte jag och stängde av den så i går så var den tyst som graven igen...

Postad 20 september 2006 - 13:44

Unregisteredc4a90337
  • Unregisteredc4a90337
  • Lärjunge

• 476 inlägg
  • 0
Kom att tänka pån en sak. Min burk är en av de tysta men använder enbart externa källor. Ni som har oljud, är de enbart när ni använder tunern eller när ni använder extern källa?

Postad 21 september 2006 - 17:31

Starstedt
  • Starstedt
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Jag har problem från alla källor.
Sprang förbi en skärm idag som höll på att instaleras
i en reception på ett företag. Såg ut som en Pc1R, men jag är inte
100%. Fick iallafall lyssna på den och den var då tyst iallafall.
Men jag undrar fortfarande om det är någon som har ett surrande Ex
som fått chansen att lyssna hemma hos någon som har ett tyst, jag börjar
tro att det är mig det är fel på när LG är så ointresserad, jag är grymt nöjd med TV:n
i övrigt , men det går inte med surret. Tom min sambo börjar bli irriterad på det
och hon är inte så speciellt kinkig.

Postad 22 september 2006 - 20:37

Korvis
  • Korvis
  • Forumräv

• 839 inlägg
  • 0

jag börjar tro att det är mig det är fel på när LG är så ointresserad, jag är grymt nöjd med TV:n
i övrigt , men det går inte med surret. Tom min sambo börjar bli irriterad på det
och hon är inte så speciellt kinkig.

<{POST_SNAPBACK}>

Då kan det ju inte va dig det e fel på ;)

Postad 23 september 2006 - 09:49

G_Force
  • G_Force
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Surr? Näh, har haft min i en vecka nu o tycker att det är en njutning för öronen o slippa "tjutet" från min gamla CRT.. Underbar bild, och underbar skärm helt o hållet! ;)

Grymt nöjd!

Postad 23 september 2006 - 15:30

dannekarlsson
  • dannekarlsson
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Jag har haft 2 olika exemplar av denna Tv och båda har surrat irriterande på 3 meters avstånd om man kollar på ett program eller en film med lågt ljud.. ;)

Men nu är det inte det som är problemet för mig just nu, utan jag har problem med min picture in picture på min Tv.. Får bara samma kanal på båda rutorna och kan inte byta kanal med PIP PR- eller PIP PR+ på dosan..

Vad är det som är felet? Någon som har tips på hur jag skall gå till väga? :D

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.