* Officiell tråd - Panasonic's PT-AE2000U *
480 svar till detta ämne
Postad 27 February 2008 - 18:51
Jonez
-
Jonez
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Med risk för att låta som någon ordningsman, men ska vi inte försöka hålla oss till tråden, dvs PT-AE2000.
//Ch
Avsåg att fråga om någon vet vad det kostar att byta på AE2000 snarare än min 900... har ställt frågan vad det kostar att byta på en AE900 i lämpligt forum (redan igår, faktiskt), och förnyar härmed min undran vad det kan tänkas kosta på en AE2000. Bara så att vi får ordning på torpet och inte retar upp någon.  Är det inte de organiska LCD-panelerna som är problemet med de tidigare modellerna och som gjorde att dessa tappade färg m.m.? Vad det paketet sen kallas vid bytet är ju en annan sak. På AE1000 och 2000 ska det ju vara icke-organiska paneler.
Jag har läst någonstans (minns dock ej vart) att det som pajar är polarisatorerna (eller främst de blå), och det har inget att göra med själva lcd-panelerna. Och polarisatorerna ska visst vara av samma typ som tidigare... Rätta mig GÄRNA om jag har fel!
Postad 27 February 2008 - 22:32
chpal56
-
chpal56
-
Amatör
-
-
95 inlägg
Det finns en tråd som innehåller en hel del om problemen med LCD-panelerna på Panasonic. Se den här.
Postad 27 February 2008 - 22:33
daywalker
-
daywalker
-
Användare
-
-
151 inlägg
Har nu beställt en från Hembiobutiken eftersom dom har ett erbjudande denna vecka med takfäste, min fråga är placering så nära duken som möjligt eller så långt ifrån eller spelar detta inge roll, jag förstår att om den är närmare duken så torde ljusstyrkan upplevas starkare, men är det några andra aspekter som man bör ta hänsyn till
Postad 27 February 2008 - 22:35
THXcht
-
THXcht
-
Veteran
-
-
2340 inlägg
Nej ska väl bara vara ljusstyrkan.
Postad 27 February 2008 - 22:47
Lothar
-
Lothar
-
Veteran
-
-
1776 inlägg
Vad jag har förstått genom att läsa den länkade tråden här ovan och frågat runt lite är att problemet med utmattade paneler ska ha minskat riskerna med dessa inte organiska paneler men om problemet är helt borta de vet man inte eftersom de projektorer med dessa paneler inte har hunnit gått så långt än. Så med andra ord ska dessa nyare full HD projektorer inte ha lika stor risk att få utmattade paneler. Men sen kan man ju dissktuera om en projektor är bra eller gjord för att ha att kolla på tv med osv.
De Panasonic skriver i sin manual att vid användning mer än 6 timmar/dag kommer panele kanske bli utmattad innan ett år är nog bara en grej för att bli fri från ansvar. Man har en garanti på två år och sen säger ju konsumetköplagen en del så man borde nog inte vara orolig över att ifall de händer så sitter amn där. ARN hade beslutat att detta med utmattade paneler är ett fabrikationsfel. Och hemmabiocenter verkar vara rätt resonliga så om de händer och man köpt en projektor därifrån så får man nog hjälp. De är vad jag tror.
Postad 27 February 2008 - 23:27
gyllis
-
gyllis
-
Lärjunge
-
-
262 inlägg
Har nu beställt en från Hembiobutiken eftersom dom har ett erbjudande denna vecka med takfäste, min fråga är placering så nära duken som möjligt eller så långt ifrån eller spelar detta inge roll, jag förstår att om den är närmare duken så torde ljusstyrkan upplevas starkare, men är det några andra aspekter som man bör ta hänsyn till
Sitter den långt ifrån får man ett jämnare fördelat ljusflöde över ytan. Men man tappar en del i ljusstyrka. 15-30% kanske om man jämför ändlägena. Optiken i projektorer är ofta gjord för att ge bästa skärpan kring zoomens mittläge. Jag skulle undvika extremlägena.
Postad 29 February 2008 - 12:23
Unregisteredec19889e
-
Unregisteredec19889e
-
Mästare
-
-
2891 inlägg
Packade upp min AE2000 igår, underbar maskin!! Har dock ingen hdmi utgång på min laptop så måste införskaffa dvi-hdmi-konverter idag, sen ska det kalibreras. Initiala synpiunkter var att 1080p (VGA då) ser äckligt bra ut men att svärtan är ganska dålig trots iris och specad kontrast på 16000:1 så är den inte riktigt vad man skulle vilja.
Färgerna var även sjukt överdrivna i "standardläget" fick dra ned till ca -10 på den slidern. Annars mycket fin projektor och nu ska jag äntligen slänga ut min 75Kg tunga CRT-projje. =)
Postad 02 March 2008 - 10:20
Lothar
-
Lothar
-
Veteran
-
-
1776 inlägg
Anarkizt, kör du på nån kalibreringsskiva?
Postad 02 March 2008 - 11:20
Unregisteredec19889e
-
Unregisteredec19889e
-
Mästare
-
-
2891 inlägg
Jag har "Digital Video Essentials" (PAL-DVD) samt "The Ultimate DVD Platinum" (NTSC-DVD), men har inte kört något än då jag konstaterat att DVI-ut på min laptop (Dell XPS m1710) inte fungerar, det ska komma en servicekille från Dell imorgon och byta ut grafikkortet på den. Så jag har inte brytt mig om att fixa något nu eftersom jag "endast" kör VGA.
Men det man kan säga är att (precis som folk ovan här säger) att bilden är väldigt bra out-of-the-box så jag tror inte det blir några större förändringar faktiskt.
Kör på ECO-läge på lampan och måste säga att skillnaden mellan "Full" och "Eco" är minimal, nästan så att man misstänker att inställningen inte fungerar för det blir så otroligt liten skillnad. Men man får hoppas att den gör något iaf.
Edit: Kan tillägga att jag tycker alla färglägen utom "Normal" ser ut som skit, dvs Dynamic (kanske den värsta), Cinema1&2 osv, men även på Normal så har jag fått tona ned färgerna ganska mycket som var väldigt överdrivna från början.
Redigerat av Unregisteredec19889e, 02 March 2008 - 11:26.
Postad 03 March 2008 - 20:12
Johan78
-
Johan78
-
Beroende
-
-
1419 inlägg
Colour1 är det enda som funkar till film. Det behövs inte kalibreras förutom om du är superpetig.
Postad 03 March 2008 - 22:13
THXcht
-
THXcht
-
Veteran
-
-
2340 inlägg
Trevlig prissänkning idag!
Postad 03 March 2008 - 23:53
mysen_
-
mysen_
-
Användare
-
-
196 inlägg
I vilken butik menar du har det skett en prissänkning menar du? På prisjakt är det ju fortfarande samma pris som gäller hos alla mer etablerade företag. Ser dock att någon butik som heter "Datorkraft" har sänk, men vem skulle handla där?
Redigerat av mysen_, 03 March 2008 - 23:54.
Postad 04 March 2008 - 06:46
Unregisteredec19889e
-
Unregisteredec19889e
-
Mästare
-
-
2891 inlägg
Colour1 är det enda som funkar till film. Det behövs inte kalibreras förutom om du är superpetig.
För mig är Colour1 väldigt trevlig i mörka scener, men i ljusare scener ser den dunkel och livlös ut, drar även åt det gula hållet en aning. Men detta med vilket läge man föredrar beror ju på så mycket, vilken duk man har, vilken spelare man använder sig av och vilken kontakt man kör med, dvi/component/vga. Så det som ser bäst ut för mig ser antagligen inte bäst ut för någon annan.
Postad 04 March 2008 - 08:08
THXcht
-
THXcht
-
Veteran
-
-
2340 inlägg
I vilken butik menar du har det skett en prissänkning menar du? På prisjakt är det ju fortfarande samma pris som gäller hos alla mer etablerade företag. Ser dock att någon butik som heter "Datorkraft" har sänk, men vem skulle handla där?
Jag "menar menar" bara att ifall man nu skulle få för sig att köpa den där eller ha t.ex MER-tjänsten hos vissa banker så börjar priset bli riktigt bra.
Postad 04 March 2008 - 11:47
THXcht
-
THXcht
-
Veteran
-
-
2340 inlägg
Jag "menar menar" bara att ifall man nu skulle få för sig att köpa den där eller ha t.ex MER-tjänsten hos vissa banker så börjar priset bli riktigt bra.
Ännu lägre idag, fler och fler butiker hänger på...
Postad 04 March 2008 - 12:00
Unregistered665b7df5
-
Unregistered665b7df5
-
Lärjunge
-
-
445 inlägg
Ljustarkast på minsta kastavståndet, men kontrasten ökar avsevärt på längre kastavstånd. Sen är det inte helt idealiskt att ha den på minimum kastavstånd.. pga av att alla linser har lite brytfel i ytterkanterna så det idealiska är väl någonstans mittemellan. Man får kompromissa helt enkelt. Har min ca 15-20% från min kastavstånd vilket är bra tycker jag,
Postad 04 March 2008 - 12:04
Unregistered188597bf
-
Unregistered188597bf
-
Användare
-
-
158 inlägg
Ännu lägre idag, fler och fler butiker hänger på...
Trevligt!
Postad 04 March 2008 - 19:40
mysen_
-
mysen_
-
Användare
-
-
196 inlägg
Ja mycket trevligt! Hoppas att något mer etablerat företag som hemmabiocenter eller hembiobutiken hoppar på tåget med ett pris runt 22000:- inom snar framtid. isåfall blir det en beställning omgående. skulle vara kul om Havosci eller någon annan representant från något av ovanstående företag kunde kommentera om en prissänkning är aktuell inför närmaste framtiden.
Redigerat av mysen_, 04 March 2008 - 19:44.
Postad 05 March 2008 - 01:13
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2047 inlägg
Jag vill påstå att det verkar vara samma företag som ligger bakom samtliga 4 som "sänkt" priset.
Alla har samma felaktiga namn (Panasonic Full-HD 1500ANSI 16000:1 2xHDMI 22dB) och då syftar jag på 2xHDMI...
Tror inte att de andra jagar upp sig speciellt för det, men man kan hoppas för er del som inte redan har köpt.
Postad 05 March 2008 - 09:40
Unregisteredec19889e
-
Unregisteredec19889e
-
Mästare
-
-
2891 inlägg
Har nu fått mitt grafikkort utbytt i min laptop och jag har nu fungerande DVI - YAY!
Har inte gjort någon kalibrering ännu men bilden är väldigt annorlunda med DVI jämfört med VGA, Normal-läget för DVI ser ut ungefär som Dynamic medm VGA, väldigt märkligt och jag hoppas jag kan få till en schysst bild med DVI. Märkte också att med DVI kan jag konstatera en viss pixlighet på t.ex. text och andra skarpa objekt i bilden, med VGA får man ju en naturlig anti-alias som liksom suddar ut sådant, vet inte om jag gillar den något tillgjorda skärpan i DVI-bilden. Man får väl ställa projektorn lite ut fokus helt enkelt.
Återkommer med mer "resultat" från kalibrering samt kanske en och annan bild som illustrerar VGA vs DVI-problematiken, det är min ambition iaf.
Postad 05 March 2008 - 09:44
THXcht
-
THXcht
-
Veteran
-
-
2340 inlägg
Lite tråkigt att behöva "sudda" en bild som redan är suddig i sig själv. Att få fram pixlighet i panasonicen känns ju lite väl galet...
Postad 05 March 2008 - 10:01
Unregisteredec19889e
-
Unregisteredec19889e
-
Mästare
-
-
2891 inlägg
Nja, man får ju skilja på begreppen här, dels finns det ju optisk skärpa, och dels finns det skärpa på själva mediet man spelar upp, ta t.ex. en lågupplöst film (720p är ett bra exempel i detta fallet), där gör den optiska skärpan bilden en otjänst då man då mycket lättare ser skavanker i materialet, pixlighet, dålig deblocking osv. Vad är det för mening med att ha bra optisk skärpa om materialet inte lever upp till samma nivå? Inte ens en 1080p-film har så pass bra kvalitet att man skulle vilja ha superskärpa på varje pixel då den är komprimerad, endast i datorns "dekstop" känns det vettigt med den typen av skärpa faktiskt.
Men jag har mycket kvar att laborera med, och detta är ju såklart för den petige bildentusiasten som gillar att ställa in bilden mer än han gillar att se på film, dvs jag.
Postad 05 March 2008 - 11:49
Unregistered188597bf
-
Unregistered188597bf
-
Användare
-
-
158 inlägg
Jag vill påstå att det verkar vara samma företag som ligger bakom samtliga 4 som "sänkt" priset. Alla har samma felaktiga namn (Panasonic Full-HD 1500ANSI 16000:1 2xHDMI 22dB) och då syftar jag på 2xHDMI...
Tror inte att de andra jagar upp sig speciellt för det, men man kan hoppas för er del som inte redan har köpt.
Det är nu väldigt många fler som har sänkt priset, så de stora lär väl följa efter vilken dag som helst. Gissar att Benq W5000 har lite med saken att göra.
Postad 05 March 2008 - 12:21
THXcht
-
THXcht
-
Veteran
-
-
2340 inlägg
Nja, man får ju skilja på begreppen här, dels finns det ju optisk skärpa, och dels finns det skärpa på själva mediet man spelar upp, ta t.ex. en lågupplöst film (720p är ett bra exempel i detta fallet), där gör den optiska skärpan bilden en otjänst då man då mycket lättare ser skavanker i materialet, pixlighet, dålig deblocking osv. Vad är det för mening med att ha bra optisk skärpa om materialet inte lever upp till samma nivå? Inte ens en 1080p-film har så pass bra kvalitet att man skulle vilja ha superskärpa på varje pixel då den är komprimerad, endast i datorns "dekstop" känns det vettigt med den typen av skärpa faktiskt.
Men jag har mycket kvar att laborera med, och detta är ju såklart för den petige bildentusiasten som gillar att ställa in bilden mer än han gillar att se på film, dvs jag. 
Sant att inte materialet som skickas till projen från en dvd/bd spelare är av absolut bästa kvallite, men att köpa en proj som inte klarar av att leverera en riktigt skarp bild även fån bd-filmer (även om bruset finns) känns för mig helt galet. Tar man tex TW2000 så klarar den ju av att leverera en bild med skärpa på varje pixel även från dvd-material.
Postad 05 March 2008 - 12:30
Unregisteredec19889e
-
Unregisteredec19889e
-
Mästare
-
-
2891 inlägg
Jag kanske uttryckte mig konstigt, men det ÄR total superskärpa på varje pixel när man kör DVI, kör man VGA är det lite blurrigt pga signalens kvalitetsförlust från analogt till digitalt (och tvärtom).
Det jag pratar om är att jag inte vill ha superskärpa för att det ser sämre ut.  Skärpan är det absolut inget fel på med AE2000.
edit: När jag säger "varje pixel" pratar jag alltså om den optiska skärpan.
Redigerat av Unregisteredec19889e, 05 March 2008 - 12:30.
Postad 05 March 2008 - 12:38
THXcht
-
THXcht
-
Veteran
-
-
2340 inlägg
Postad 05 March 2008 - 16:19
stomper
-
stomper
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Efter att ha läst runt lite på t.ex. projectorreviews.com så gjorde jag några små justeringar för att testa: Color temp: -1 Green brightness: +1 Red brightness: -1 Contrast: +2 Red contrast: -1 Green contrast: -1 Resten som det var innan. Tveksamt om jag kunde se någon direkt skillnad mot default (kör HDMI från PS3), men det blev i alla fall inte sämre! Man blir f.ö. otroligt snabbt van vid Blu-ray på den här projjen, känns plötsligt rätt mörtigt att kolla vanlig DVD även om det ser väldans bra ut det också...
Postad 06 March 2008 - 08:49
toska
-
toska
-
Forumräv
-
-
616 inlägg
Detta håller jag med om, om man tittar på sd dvd ett tag så blir man tårögd av glädje när man slänger in en HD rulle
Redigerat av toska, 06 March 2008 - 08:49.
Postad 06 March 2008 - 11:28
Lothar
-
Lothar
-
Veteran
-
-
1776 inlägg
Fast av alla de butiker som sänkt priset har ingen dem inne. Är inte de lite märkligt? Kanske är nån ny upplaga som ska ut? Som någon sa så fattades väl en HDMI-kontakt in.
Postad 13 March 2008 - 22:05
Unregistered188597bf
-
Unregistered188597bf
-
Användare
-
-
158 inlägg
Nu har de låga priserna i princip försvunnit...
Postad 18 March 2008 - 23:02
daywalker
-
daywalker
-
Användare
-
-
151 inlägg
Vilken tur, så att man inte känner sig blåst! Kanonproje får jag säga, stort lyft från min "host" gamla proje som var en Garbo med hum upplösning!!!!! Kolla galleriet fått till lite bilder på härligheten Nu har de låga priserna i princip försvunnit...
Postad 24 March 2008 - 09:13
Peter_sm
-
Peter_sm
-
Användare
-
-
193 inlägg
Hej alla ägare av AE-2000
Jag har en AE-700 och har tröttnat lite och skall satsa på en fullhd proj eller (50" plasma)
Jag har idag en Tvix som jag har kopplat till min proj.
Och undrar nu om dennna 1080p proj har en sån fin bild angående kontrast,svärta m.m. gämfört man med med en plasma hur står sig denna då ? vill ju både ha STOR och BRA bild, men blir bilden sämmre än en plasma så får man nöja sig med 50" plasma.
Är ute efter en så perfect bild som möjligt
Blir det stor skillnad mellan ae-700 och ae-2000 om man kör 720p?
Hur upplever ni skillnad mellan 720p och 1080p ?
Postad 24 March 2008 - 09:30
Chuck
-
Chuck
-
Veteran
-
-
2498 inlägg
Har du bara bra material att mata projektorn med så är jag helt övertygad att du kommer uppleva den som bättre på i princip alla parametrar jämfört med en 50' plasma.
Dock är det inte bara projektorn som skall prestera. Har man ett väldigt ljust och dåligt rum blir upplevelsen inte alls så stor som under bättre förhållanden.
MVH
/Chuck
Postad 24 March 2008 - 10:16
Unregisteredec19889e
-
Unregisteredec19889e
-
Mästare
-
-
2891 inlägg
Ska erkänna att jag faktiskt stör mig en hel del på svärtan på AE2000, men det beror kanske på utgångsläget, jag bytte ut min CRT-prjektor mot AE2000.
Endast på 2.35:1 filmer som det är jobbigt på dock, så skulle man fixa variabel maskning skulle problemet kännas mindre. Tyvärr är kanske 90% av det jag tittar på just 2.35:1...
Har en inofficiell förhandsboking på Panasonics PZ800 när nu den kommer, men skulle nog inte vilja använda den för att kolla på film på ändå, kommer bli TV och Spel på den.
Tror inte du skulle märka supermycket skillnad på 720p mellan AE-700 och AE2000, men jag har sett lite för lite av AE700'an för att kunna säga det bestämt.
Skillnaden mellan 1080p och 720p är GRYM! Kollar nästan aldrig på 720p, endast i nödfall
Postad 24 March 2008 - 10:56
Peter_sm
-
Peter_sm
-
Användare
-
-
193 inlägg
Har du bara bra material att mata projektorn med så är jag helt övertygad att du kommer uppleva den som bättre på i princip alla parametrar jämfört med en 50' plasma.
Dock är det inte bara projektorn som skall prestera. Har man ett väldigt ljust och dåligt rum blir upplevelsen inte alls så stor som under bättre förhållanden.
MVH /Chuck
Har en gillestuga med svarta gardiner för fönstren, så det blir mörkt  me nen plasma har ju bättre kontrast m.m än en proj , så då borde en plasma vara bättre för bildkvaliten, MEN bilden blir ju inte lika stor som på en proj
Postad 24 March 2008 - 11:17
Chuck
-
Chuck
-
Veteran
-
-
2498 inlägg
Har en gillestuga med svarta gardiner för fönstren, så det blir mörkt me nen plasma har ju bättre kontrast m.m än en proj , så då borde en plasma vara bättre för bildkvaliten, MEN bilden blir ju inte lika stor som på en proj 
Jag är ingen expert på kontrastsiffror, men jag tror inte skillnaden är speciellt stor till plasmans fördel om man mäter på skapligt rättvisa grunder. Men hur som helst, AE2000 eller inte, jag tycker att du får ohyggligt mycket mer kvalitativ bild för pengarna genom att köpa en projektor jämfört med en 50" plasma. Just kontrasten är bara en del av kakan. MVH /Chuck
Postad 24 March 2008 - 22:28
kotten33
-
kotten33
-
Beroende
-
-
1039 inlägg
Hur stor bild kan man få med bra bild om man projicerar från 2.80m?
Är det så att man inte bör zooma max?
Postad 27 March 2008 - 22:13
Linusj
-
Linusj
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Har en liten snabb fråga bara, är det någon skillnad på PT-AE2000, PT-AE2000E, PT-AE2000U? Eller är det samma projektor? Kollar man på Panasonics hemsida finns det bara en och det är PT-AE2000.
Postad 28 March 2008 - 01:54
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2047 inlägg
Har en liten snabb fråga bara, är det någon skillnad på PT-AE2000, PT-AE2000E, PT-AE2000U? Eller är det samma projektor? Kollar man på Panasonics hemsida finns det bara en och det är PT-AE2000.
En gissning är att det är Europa-version och USA-version. Går man in på svenska panasonic-sidan så menas E-versionen men de skriver inte ut det. Skillnaden nu för tiden är nog bara nätspänningen.
Redigerat av Unregistered2b81a10f, 28 March 2008 - 01:55.
Postad 28 March 2008 - 11:10
Linusj
-
Linusj
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Gabbe tack för svaret. Blir nog en sådan projektor  Men hur mycket skall man lägga på en duk till den projektorn?
Postad 28 March 2008 - 12:06
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2047 inlägg
Gabbe tack för svaret. Blir nog en sådan projektor Men hur mycket skall man lägga på en duk till den projektorn?
Det är högst individuellt hur mycket man tycker det är värt. Projektorn ställer inte lika höga krav på duken som med äldre/sämre projektorer och då behöver man bara ta hänsyn till veck och ojämnheter. Jag föredrar ramspända av den anledningen och har funderat på att byta min gamla mot en sån här: http://www.hembiobut...p?pgrpnr=125950Enda nackdelen är att den tar upp väggen hela tiden. Men smaken är som baken och folk är noga/känsliga med olika saker.
Postad 28 March 2008 - 14:49
belzebubb
-
belzebubb
-
Veteran
-
-
1866 inlägg
Skulle nog rekommendera en annan duk än kingpin om man nu köper en sådan pass bra projektor som AE2000. ADEO's dukar är mycket bra om man liksom jag inte riktigt är villig att betala så mycket som då främst en stewart kostar.
En bra duk gör en 1080p projektor så mycket bättre.
Postad 28 March 2008 - 15:19
empa3
-
empa3
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Tjena.
Jag undrar lite över ett par inställningar som går att göra på projjen.
Dels så är det ett menyval med hdmi signal där man kan välja "normal" eller "extended (utökad)".
Jag har bläddrat lite i manualen för att få ut exakt vad för skillnad den gör men det står bara att om projektorn är kopplad till en enhet som kan köra en "utökad" hdmi signal kan man använda det.
Känner mig lite vilsen här och tänkte kolla om någon har koll. HDMI1.2 vs HDMI1.3?
Kanske är en dum fråga men tacksam för svar.
Sedan finns det ett annat val med frame handling eller något (är på jobbet så har inte tillgång att kolla exakt nu).
Där kan man välja fast eller normal. Som jag förstod med manualen så är det hur projjen prioriterar bilden, bildkvalite kontra bilduppdatering. Upplever ni någon skillnad på denna inställning?
Tacksam för lite klarhet.
//Empa
Postad 02 April 2008 - 12:50
Lothar
-
Lothar
-
Veteran
-
-
1776 inlägg
Om man vill ha tv bilden till projektorn. Hur ska man lättast koppla den till AE2000?
Postad 02 April 2008 - 12:52
toska
-
toska
-
Forumräv
-
-
616 inlägg
Om man vill ha tv bilden till projektorn. Hur ska man lättast koppla den till AE2000?
jag kör med *host* S-video  från digitalboxen (Humax)
Postad 10 April 2008 - 20:05
belzebubb
-
belzebubb
-
Veteran
-
-
1866 inlägg
Den finns i lager för 21.500:- nu. Dock hos butiker som jag inte riktigt vet om jag vågar handla av
Postad 10 April 2008 - 22:49
Lothar
-
Lothar
-
Veteran
-
-
1776 inlägg
Man kanske ska va lite försiktig fast denna gång verkar de mer som att priset blivit nersatt än förra gången de kom upp. Om den ligger på 21000kr är det en riktigt prisvärd projektor i min mening.
Postad 11 April 2008 - 08:07
Jokkmokksjocke
-
Jokkmokksjocke
-
Veteran
-
-
2384 inlägg
Känner mig lite vilsen här och tänkte kolla om någon har koll. HDMI1.2 vs HDMI1.3? Kanske är en dum fråga men tacksam för svar.
//Empa
1.3a
Postad 11 April 2008 - 08:15
toska
-
toska
-
Forumräv
-
-
616 inlägg
Hmmm då har min projje fram till nu kostat mig 1000 kr per månad (i värdeminskning). Väl använda pengar, då jag har kunnat avnjuta denna underbara projektor  under 5 mån. istället för att vänta på att priset ska gå ner lite.
Postad 11 April 2008 - 10:15
Lothar
-
Lothar
-
Veteran
-
-
1776 inlägg
För att strö slat på såren Toska så köpte ag min för 20.000kr i början av Januari
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
Projektorer
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|