* Officiell Tråd - Panasonic PV60 / PV600 *
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 14 oktober 2006 - 10:00
VGA-VGAvet att den här frågan har ställt flera gånger men vilken kabel är att föredra till den här tvn från en mediadator?? dvi-hdmi eller vga-vga ??
Postad 14 oktober 2006 - 10:04
MaVeRiC: var nånstans köpte du den för det priset i Malmö? 14.495?:-
Jag skulle också gärna vilja veta det. Visserligen bor jag inte i närheten av Malmö men det är alltid bra att ha argument när man tar sig an de lokala handlarna.
Är det någon som vet vad Elgiganten i Stockholm/Mediamarkt har för aktuellt pris för den nu? Den finns inte längre med till 14995 kr i Mediamarkts senaste reklamblad. Vore intressant att veta vad de har för "normalpris på den. Samt om Elgiganten fortfarande håller på och pressar priset eller om det bara var tillfälligt för att matcha Mediamarkts pris. Priserna på internetbutikerna har tyvärr legat oroväckande stilla de senaste veckorna och de enda som har hyggligt pris på den inklusive bordsstativ har den inte hemma i lager (HBB) :-(
Redigerat av joher099, 14 oktober 2006 - 10:05.
Postad 14 oktober 2006 - 19:55
Takker
Postad 14 oktober 2006 - 23:53
Postad 15 oktober 2006 - 02:37

Nu har jag testat de olika ingångarna och kommit fram till följande med en
enkel DVD spelare ( Denon 1730 ) Superbit dvd ( Patrioten )
Scart ger precis lika bra bild som component .. om inte bättre.
Hdmi är lite bättre vid 576p än vid 720p men inte bättre än de
andra två, då HDMI "polerar" bilden och det är inte bra.
Har testat alla HDMI inställningar ...
Hade alla tvns bildförbättringar på off ..
Normalt visningsläge och allt annat
kallibrerat enligt konstens regler.
Har lagt 5 timmar till detta lilla test och blev mycket konfunderad
över resultatet.
Slutsats.. det är ingen mening med att köpa en ny dvd med HDMI
om det inte sitter ett riktigt bra chip i spelaren för skalningen upp
till 720P ... och vad det innebär .. får någon annan testa ...
MaVeRiC

Postad 15 oktober 2006 - 11:05
Postad 15 oktober 2006 - 19:16
Är en lycklig ägare av en 42PV60E, jag har dock några frågor som ni gärna får svara på.
Har nu köpt en xbox360 och hade sen tidigare en vanlig xbox som används som Media Center.
Idiotiskt nog finns det bara ett komponent uttag så jag blev så illa tvungen att köra min 360 via PC-uttaget eftersom att den gamla xboxen använder sig av komponent.
Vad jag förstått så motsvarar 720p 1280*720? Men när jag kör med denna upplösning får jag svarta sorgkanter på höger sida och undersidan, varför?? Vilka uppplösningar jag än kör på blir det märkbart sämre bild (sämre färg och kontrast) än när jag testade komponent, 720p. Ska jag behöva köpa någon form av växel så jag kan ha båda mina xboxar via komponent?
Postad 16 oktober 2006 - 06:55
Beror på vad du har för gammal dvd-spelare men vad jag har sett så är det absolut nödvändigt att mata PV60 med en bra progressiv signal för att utnyttja skärmen fullt ut.Tack för informationen, Maveric. Interessanta resultat! Är inne på att köpa en PV60 och DVD med HDMI. Men man kanske kan behålla den gamla DVD:n?
MaVeRiC>>
Vad den inte är bra på, i mera tekniska ordalg, har jag skrivit här.Jag har strövis kunnat läas om bristerna i bilbehandlingen i denna tråden
men har det konstaterats vad den är bra på och vad den inte är bra på ?
Eftersom att den inte är ( enligt mig ) någon höjdare på deinterlacing
så borde den inte vara så bra på 1080i heller...
1080i är en annan femma. Problemet med PV60 är deinterlaceing från 576i->576p. Faktum är att 1080i från DVD spelare är en deinterlacead signal! Detta eftersom spelaren innan 1080i output (som vi, i detta fall, troligtivs lika gärna kan ses som 540p) har gjort en deinterlace från 576i till 576p. Deinterlace-prestanda hos skärmen då den matas med uppsklad DVD 1080i har alltså liten eller ingen relevans.
Ohh, kanske ska tillägga. Om det är så att någon inte märker nån direkt förbättring när denne matar sin PV60 med 576p istället för 576i så kan det bero på 2 saker:
1) Den dvd-spelare som användes för 576p output var inte bra.
2) Panasonic har i senare modeller gjort en firmware upgrade som inte har samma fel som tidigare modeller (inte så troligt dock).
Redigerat av pacman, 16 oktober 2006 - 06:58.
Postad 16 oktober 2006 - 07:29
Tycker inte heller att reflektionerna stör annat än vid solljus.. dra ner persiennerna
![]()
Nu har jag testat de olika ingångarna och kommit fram till följande med en
enkel DVD spelare ( Denon 1730 ) Superbit dvd ( Patrioten )
Scart ger precis lika bra bild som component .. om inte bättre.
Hdmi är lite bättre vid 576p än vid 720p men inte bättre än de
andra två, då HDMI "polerar" bilden och det är inte bra.
Har testat alla HDMI inställningar ...
Hade alla tvns bildförbättringar på off ..
Normalt visningsläge och allt annat
kallibrerat enligt konstens regler.
Har lagt 5 timmar till detta lilla test och blev mycket konfunderad
över resultatet.
Slutsats.. det är ingen mening med att köpa en ny dvd med HDMI
om det inte sitter ett riktigt bra chip i spelaren för skalningen upp
till 720P ... och vad det innebär .. får någon annan testa ...
MaVeRiC
Men om man kan köra progressive scan via komponent och inte via scart så är det väl att föredra komponentanslutning?
Postad 16 oktober 2006 - 07:51
1080i är en annan femma. Problemet med PV60 är deinterlaceing från 576i->576p. Faktum är att 1080i från DVD spelare är en deinterlacead signal! Detta eftersom spelaren innan 1080i output (som vi, i detta fall, troligtivs lika gärna kan ses som 540p) har gjort en deinterlace från 576i till 576p. Deinterlace-prestanda hos skärmen då den matas med uppsklad DVD 1080i har alltså liten eller ingen relevans.
Ohh, kanske ska tillägga. Om det är så att någon inte märker nån direkt förbättring när denne matar sin PV60 med 576p istället för 576i så kan det bero på 2 saker:
1) Den dvd-spelare som användes för 576p output var inte bra.
2) Panasonic har i senare modeller gjort en firmware upgrade som inte har samma fel som tidigare modeller (inte så troligt dock).
Bra!
Det här stämmer överens med mina praktiska tester. Bästa bild fås tveklöst med en progressiv signal. Jag är inte vidare imponerad av componentingången utan HDMI har gett klart bättre flyt i bilden. (Men det kan naturligtvis bero på mina singalkällor, se tidigare inlägg)
Vidare är 576p att föredra framför 720p och 1080i (enligt mina amatörmässiga hemmatester), men hur är det med 1080p? Är det någon som testat med 1080p från en duktig DVD-spelare? (Jag har testat med en Kiss DP-600 med utmärkt resultat, dock saknade jag den tredimensionella känslan som ger den där extra kicken...)
/ MM
Postad 16 oktober 2006 - 08:27
Robban
Postad 16 oktober 2006 - 11:05
Köpte en Toshiba LCD 37", men bilden på denna var kass vid t.ex. en fotbollsmatch. Vad jag förstått så är plasman bättre på detta, och eftersom jag inte vill ha större än 37" så verkar Panasonic PV60 vara ett av få alternativ.
Hur är det, är det bra bild vid sportsändningar via Boxer?
Finns något negativt med TV:n?
Postad 16 oktober 2006 - 11:47
ditt inlägg du hänvisar till... så talar du om 576i från digitalbox
Min lilla test är gjord från DVD spelare..
Skillnaden är signalens kvalité
Jag har nu även suttit en stund o kontrollerat digitalbox från comhem
och visst ... där är det skillnad om jag skalar upp bilden i min reciever
till HDMI 720p .. men den blir så att säga polerad.. blanka ansikten.
Tecknad film.. perfekt.. tennis.. bra... vanlig film.. som om de har
rynkkräm i ansiktet..

En del kanaler kan ge riktigt bra bild via scart 576i om det är en film
med bra kvalite och en kanal som sänder bra signal.
Med detta vill jag mena att det är mycket källan som styr hur bra
pv60 klarar av sin uppgift..
Skall bli intressant att se vad den presterar när comhem kommer
med sin nya box med HDMI då signalen inte skall passera en massa
omvandlingar utan kan gå digitalt rakt in i Pv60..
Intressant skall det bli .. att se vad som händer när man låter signalen
gå 576i digitalt eller uppskalat i boxen 576p/720p
Återkommer med det... när boxen finns hemma...
MaVeRiC

Redigerat av Unregistered1103, 16 oktober 2006 - 12:42.
Postad 16 oktober 2006 - 12:05
Postad 16 oktober 2006 - 12:42
men hittar det inte igen ..
Pacman .. vad säger du om det ..
Tar Pv60 1080p ?
Vad är det den visar i sådana fall.. då den inte kan ta 1080p enligt specifikationen.
Den som provat kan väl "träda fram"
MaVeRiC

EDIT : Enligt Panasonic .. så skalar Pv60 ner 1080p till 720p
Dvs det finns ingen vinst med att skicka in 1080p utan det
är bättre att ge den 720p. ( enlig panasonic )
Redigerat av Unregistered1103, 16 oktober 2006 - 13:01.
Postad 16 oktober 2006 - 12:52
omvandlingar utan kan gå digitalt rakt in i Pv60.."
Mmm, det ser bra ut när man kör digitalt, det håller jag med om. Men varför blir det så dåligt när man kör analoga signarer, t.e.x tv-sändningar. Jag har hört att bruset i bilden när det är analogt skulle vara boven. Å andra sidan borde det bli samma effekt när man visar kraftigt regn i en film som överförs via HDMI. Det måste finnas någon lurig bildförbättringseffekt i servimenyn som fortfarande är på........eller?
Och kollar man extra noga i väldigt mörka partier i en bild så blir det eftersläpningar även med digital signal.
För det är väl så att denna plasma(pv60 såväl som pv62) har en så kallad slot-card ingång? Jag har för mig att det finns folk som har uppgraderat denna modell fast i Amerikansk tappning och bilden har blivit ytterligare ett snäpp bättre. Är det månne den lilla gråa locket bakpå plasman son innehåller denna uppgraderingsmöjlighet?
Robban(vi ses på digital home-mässan

Postad 16 oktober 2006 - 13:14
Pacman du har som vanligt rätt .. i det han skriver .. men efter att ha läst
ditt inlägg du hänvisar till... så talar du om 576i från digitalbox
Min lilla test är gjord från DVD spelare..
Skillnaden är signalens kvalité
Njae, jag paratar om DVD. Eller snarar, jag pratar varken om DVD eller digitalbox, jag pratar om deinterlaceing.

Med det sagt så säger jag inget om "övrig bildkvalité" och vilken ingång som ger bäst bild (glöm inte att olika ingångar kan kräva olika inställningar innan ni jämför!) osv, det har jag ingen aning om, har inte undersökt PV60 så noga.

Deinterlacemässigt presterar den exakt samma sak. Men ja, ska bli intressant om kommande boxar deinterlacerar bättre än PV60 - jag tvivlar faktiskt på det. Time (and you) will tell.Skall bli intressant att se vad den presterar när comhem kommer
Intressant skall det bli .. att se vad som händer när man låter signalen
gå 576i digitalt eller uppskalat i boxen 576p/720p

Postad 16 oktober 2006 - 13:25
Men jag ville dra in signalens kvalite/sort i sammanhanget
då det har stor betydelse för slutresultatet.
Sedan har man fått en övertro till tex komponent ...
Scart är i många lägen minst lika bra och sedan är det helt beroende
av vilken ingång man lagt mest krut på..
När tvbolagen skickar ut bättre bitrate och digitalmottagarna
fixar uppskalningen på SD materialet ..
Då får man kanonbild på Pv60 .. det kan vi väl vara överens om

Svt håller nog högst standard i alla avseenden vad gäller detta.
MaVeRiC

Postad 16 oktober 2006 - 13:41
Det skulle innebära att den först skalar om till 720p och sen skalar om till skärmens upplösning (1360x768 i mitt fall), däremot så skalar den ju ner 1080p materialet till skärmens storlek vilket är självklart

Så ja det är ju bättre att köra 720p men den klarar att ta emot 1080p också om man vill det.
Såg någonstans i tråden att det var någon som kört 1080p och att det fungerar ..
Tar Pv60 1080p ?
Vad är det den visar i sådana fall.. då den inte kan ta 1080p enligt specifikationen.
MaVeRiC
Postad 16 oktober 2006 - 14:17
Jag testade 1080p via VGA på inrådan av nån som fått det att funka med sin Kiss-spelare och det såg faktiskt väldigt bra ut, ställer mig tveksam att Panasonics yttrande att den skalar ner till 720p dock.
Det skulle innebära att den först skalar om till 720p och sen skalar om till skärmens upplösning (1360x768 i mitt fall), däremot så skalar den ju ner 1080p materialet till skärmens storlek vilket är självklart
Så ja det är ju bättre att köra 720p men den klarar att ta emot 1080p också om man vill det.Såg någonstans i tråden att det var någon som kört 1080p och att det fungerar ..
Tar Pv60 1080p ?
MaVeRiC
Yo ... jag HAR kört PV60 med 1080p från Kiss DP-600 med utmärkt resultat. Se tidigare inlägg ... Jag upplevde hursomhelst bilden med 1080p som betydligt bättre än 720p, så att PV60 skulle göra någon slags tvåstegs omskalning (1080p -> 720p -> 768p) låter högst osannolikt....
/MM
Postad 16 oktober 2006 - 18:56
MaVeRiC
Fått nån indikation på när den kan va aktuell för release?
Postad 16 oktober 2006 - 19:16
MaVeRiC
Fått nån indikation på när den kan va aktuell för release?
Det jag har hört, läst och själv frågat om har givit svaret ..
Info till återförsäljare i slutet av denna månaden..
Box och kanaler i november - december

Det blir nog så.. för nu är hårdvaran testad och
"mjukvaran" finns redan i luften .. klar att ta ner ..
MaVeRiC

Postad 16 oktober 2006 - 22:38

Postad 16 oktober 2006 - 23:21

Mvh JB
Postad 16 oktober 2006 - 23:33
Blir nästan yr av allt som skrivits i den här tråden
HUR får jag bäst bild ifrån min dvd spelare (panna s52) ? märker ingen större skillnad på 576p 720p & 1080i via hdmi.
Kan vara så att den är lika bra eller dålig på dem alla tre

EDIT : LÄNK TILL TEST Ganska stor text så du lär inte behöva förstoringsglas

MaVeRiC

Redigerat av Unregistered1103, 16 oktober 2006 - 23:50.
Postad 17 oktober 2006 - 04:52
Jag försöker ändra aspect ration, men det funkar inte som jag vill. Hur funkar justera funktionen? Jag fattar inte riktigt justera, det händer inget.
Postad 17 oktober 2006 - 07:47
Jag är som så många andra i valet och kvalet om vilken TV jag ska köpa. Alternativen är, som läget ligger nu, Sony V2000, Sony W2000 och Panasonic Pv60. Eftersom priset är så pass mycket lägre på PV60 än de andra lutar jag spontant starkt åt den. Egentligen behöver jag nog inte TrueHD (Sony W2000) eftersom jag mest lär titta på vanlig DVD och möjligen nedladdade serier via min dator. Kvar står då V2000 och PV60.
Och jag kan för mitt liv inte få rättsida på siffrorna om upplösningen, det är mitt problem nu. V2000 har en upplösning om 1366x768, vilket om jag förstått rätt utgör någon slags "semi-TrueHD" och var den upplösning jag trodde krävdes för att en TV skulle kallas HD Ready och åtminstone klara sig några år till innan den blev föråldrad. Men PV60, läste jag nu, har en upplösning på 1024x768 och är ändå HD Ready? Är 1024x768 ens en Widescreen-upplösning?
Hur hänger dessutom de här upplösningarna ihop med siffrorna om 720p och 1080p/i som jag nog inte riktigt förstår (heller)?
Tacksam för svar!
(Om någon haft tålamod att läsa så här långt så kan jag tillägga att jag ska sitta omkring 3-3.5 m från TV:n och bara undantagsvis, om alls, ämnar spela spel på den. Dator-TV som sagt bara i form av TV-serier och där är jag inte så känslig för toppkvalitet. )
Postad 17 oktober 2006 - 08:01
OK, de här frågorna kommer att få alla att vilja vråla tillmälen om att jag antingen är lågbegåvad eller ett slappt as som inte läst igenom tråden. Till mitt försvar vill jag snabbt hävda att jag faktiskt läst igenom tråden och enligt mitt senaste begåvningstest inte är anmärkningsvärt korkad (nåja...), men att min hjärna nu uppenbarligen gått i baklås i en förmodligen väldigt enkel fråga. Here goes:
Jag är som så många andra i valet och kvalet om vilken TV jag ska köpa. Alternativen är, som läget ligger nu, Sony V2000, Sony W2000 och Panasonic Pv60. Eftersom priset är så pass mycket lägre på PV60 än de andra lutar jag spontant starkt åt den. Egentligen behöver jag nog inte TrueHD (Sony W2000) eftersom jag mest lär titta på vanlig DVD och möjligen nedladdade serier via min dator. Kvar står då V2000 och PV60.
Och jag kan för mitt liv inte få rättsida på siffrorna om upplösningen, det är mitt problem nu. V2000 har en upplösning om 1366x768, vilket om jag förstått rätt utgör någon slags "semi-TrueHD" och var den upplösning jag trodde krävdes för att en TV skulle kallas HD Ready och åtminstone klara sig några år till innan den blev föråldrad. Men PV60, läste jag nu, har en upplösning på 1024x768 och är ändå HD Ready? Är 1024x768 ens en Widescreen-upplösning?
Hur hänger dessutom de här upplösningarna ihop med siffrorna om 720p och 1080p/i som jag nog inte riktigt förstår (heller)?
Tacksam för svar!
(Om någon haft tålamod att läsa så här långt så kan jag tillägga att jag ska sitta omkring 3-3.5 m från TV:n och bara undantagsvis, om alls, ämnar spela spel på den. Dator-TV som sagt bara i form av TV-serier och där är jag inte så känslig för toppkvalitet. )
Ang. HD-ready kan du läsa t ex här: https://www.minhembi...howtopic=109454
Jag använder min PV60 till det du beskriver och har ett avstånd på ung 3,5-4 m. Jag är väldigt nöjd med den.
Postad 17 oktober 2006 - 16:20
Någon som har sett samma fenomen?
/ supR
Postad 17 oktober 2006 - 16:55
OK, de här frågorna kommer att få alla att vilja vråla tillmälen om att jag antingen är lågbegåvad eller ett slappt as som inte läst igenom tråden. Till mitt försvar vill jag snabbt hävda att jag faktiskt läst igenom tråden och enligt mitt senaste begåvningstest inte är anmärkningsvärt korkad (nåja...), men att min hjärna nu uppenbarligen gått i baklås i en förmodligen väldigt enkel fråga. Here goes:
Tacksam för svar!
Valross - jag har (eller hade) exakt samma dilemma som du. Jag hade bestämt mig för en PV60 när jag fick syn på en V2000 på Siba. Helt otrolig bild, även jämfört med de lika dyra Samsungar som var riggade intill. Tyvärr fanns ingen PV60 i närheten för jämförelse. Dessutom föll jag pladask för Sonyns utseende, men det måste få betraktas som en bisak. (men f*n vad snygg den är)
Jag var lite jagad och insåg först efteråt att de troligen körde en HD slinga. Åkte tillbaka och fick detta bekräftat. Jag har inga planer på att köra HD ännu, Canal Digitals utbud för tillfället är minst sagt magert...
Kollade någon dag senare på en V2000 med vanlig DVD och blev besviken. Mycket bakgrundsbrus, höghus som inte "stod stilla" och lite annat som gjorde att det kändes svårt att motivera 25 lök. (eller ca 10 mer än en PV60).
Så för mina behov, digitalTV och DVD (jag byter inte till HD DVD eller något annat på länge än) känns tex PV60:n som ett gjutet alternativ. LCD är inte moget för "vanligt" TV-tittande, skulle jag vilja säga. (jag hade en 36" CRT som tyvärr, tyvärr gick sönder och jag har ännu inte hittat något platt med lika bra (harmonisk, balanserad) bild....)
Postad 17 oktober 2006 - 19:07
Bra pris på Clickstore. 14500 kr inkl bänkstativ.
http://www.blocket.s...9400.htm?ca=5_s
En varning..
Clickstore finns med i pricerunners svartlista: http://se.pricerunne...artalistan.html.
//Chribo
Postad 17 oktober 2006 - 19:53
Jag läste igenom tråden clnr rekommenderade och tror faktiskt jag förstod. En sista koll bara: det någon där skrev om att man med en PV60 inte ser "hela" bilden med en 720p-signal borde jag väl tolka som att man så att säga ser hela bilden rent kvantitativt (dvs: det är inte så att t.ex. det försvinner delar av filmbilden till höger och vänster som inte får plats på skärmen) medan själva kvaliteten på innehållet i bilden försämras eftersom den skalas ner, rätt?
Är det så tror jag att jag blir nöjd med en PV60; som du, erik_plus8, skrev så tycker jag inte bilden är så mkt bättre på V2000 att det är värt 10kkr. Då kan jag ju lägga de pengarna på ljudanläggning i stället så blir summan av konkursen densamma...

Postad 17 oktober 2006 - 20:02
Bra pris på Clickstore. 14500 kr inkl bänkstativ.
http://www.blocket.s...9400.htm?ca=5_s
En varning..
Clickstore finns med i pricerunners svartlista: http://se.pricerunne...artalistan.html.
//Chribo
Står att de gått i konkurs på den listan. Undrar vad som gäller i en konkursutförsäljning. Garantier och dyligt?
Postad 18 oktober 2006 - 11:37

Postad 18 oktober 2006 - 13:10
Vilka olika stativ finns det att köpa till TH-42PV60E?
framförallt, vilka bordsstativ finns?
3 sekunder in på deras hemsida och här är resultatet

TY-ST42P60W bordstativ (H-formad)
TY-ST42PX500 bordstativ (rombformad)
MaVeRiC

Postad 18 oktober 2006 - 14:26
enligt tyska sidor så skiljer ju priser minst 250 euro mellan de olika apparaterna det är ju konstigt om de är exakt likadana...
Dessutom de som ligger billigast på prisjakt heter ju oftast bara Pv60.
Tror att det är en liten blåsning på gång på Pv60 apparaterna, tror bergis att de saknar nåt ...
Var på väg och beställa men när de inte hade tilläget E på sina apparater så hoppade jag av.
Betalar hellre lite extra och får en E apparat.
Postad 18 oktober 2006 - 15:37
Hej Allihopa!
Är en lycklig ägare av en 42PV60E, jag har dock några frågor som ni gärna får svara på.
Har nu köpt en xbox360 och hade sen tidigare en vanlig xbox som används som Media Center.
Idiotiskt nog finns det bara ett komponent uttag så jag blev så illa tvungen att köra min 360 via PC-uttaget eftersom att den gamla xboxen använder sig av komponent.
Vad jag förstått så motsvarar 720p 1280*720? Men när jag kör med denna upplösning får jag svarta sorgkanter på höger sida och undersidan, varför?? Vilka uppplösningar jag än kör på blir det märkbart sämre bild (sämre färg och kontrast) än när jag testade komponent, 720p. Ska jag behöva köpa någon form av växel så jag kan ha båda mina xboxar via komponent?
Testa att köra 1024x768. Glöm inte att ställa in widescreen i 360:s bildmeny.
Har kört 360 över både komponent och VGA, och har fått den att fylla ut skärmen över VGA.
Skärpemässigt klarar sig 360:n helt OK över VGA. Panoreringar och snabba rörelser fungerade däremot inte särskilt bra över VGA på min PV600E, blev klart bättre över komponent (720p).
Kör nu 360:n komponentansluten och har ställt min gamla Xbox i sovrummet.
Redigerat av evilhellsatan, 18 oktober 2006 - 15:38.
Postad 18 oktober 2006 - 18:29
Postad 18 oktober 2006 - 18:56
Vet att det har varit uppe förr men blir inte riktigt klok på om pv60 är exakt likadan som pv60E.
enligt tyska sidor så skiljer ju priser minst 250 euro mellan de olika apparaterna det är ju konstigt om de är exakt likadana...
Tror att det är en liten blåsning på gång på Pv60 apparaterna, tror bergis att de saknar nåt ...
Var på väg och beställa men när de inte hade tilläget E på sina apparater så hoppade jag av.
Vi har väl kommit fram till att E:et endast står för Europa och inget annat?
Jag undrar över en annan sak. Jag kör alltid min PV60 i 16:9-läget. När den då känner av en "äkta" 16:9 sändning så står det "wide" uppe i vänstra hörnet och bilden täcker då hela skärmen men blir märkbart sämre i skärpan än när en vanlig sändning (ej wide) dras ut över hela skärmen.
Är det rätt att TVn ska slå över till wide när man valt 16:9-läget? Och om det är så hur kommer det sig då att bilden blir sämre? Slår jag tillbaka till 16:9 får man ju sorgekanter i ovan och underkant, men skärpan/bilden blir då bättre.
Någon som fattar vad jag menar och upplever samma sak? Har det att göra med att 1024x768 inte är en widescreenupplösning?
(Kör med analog ComHem på min 42PV60)
Postad 18 oktober 2006 - 21:00
Vet att det har varit uppe förr men blir inte riktigt klok på om pv60 är exakt likadan som pv60E.
Det är diskuterat tidigare i dett forum..
det är ingen skillnad på en PV60 och en PV60E.
PV60E är bara den fullständiga modellbeteckningen
Precis som att det inte är någon skillnad på en Pv60 och Pv62
MaVeRiC

Redigerat av Unregistered1103, 18 oktober 2006 - 21:01.
Postad 19 oktober 2006 - 06:59
MaVeRiC
Är inte skillnaden att det i 60e paketet ingår bordstativ?
Postad 19 oktober 2006 - 08:00
MaVeRiC
Är inte skillnaden att det i 60e paketet ingår bordstativ?
Nej !
Postad 19 oktober 2006 - 08:08
Är det någon som vet var man kan få tag i en servicemanual till TH-42PV60? Jag kan inte tyda servimeny2.
Trebban!
Har kört "Editman kalibreringssiva" och givitvis upptäckt en hel del saker som kan justeras in bättre på min PV60.
Lite frågor innan jag ger mig in i servicemenyn, du har ju varit inne i menyerna och rotat ;-)
Går det att ställa in färgjustering separat för enskilda färger i servicemenyn?
Går det att ställa in "chromafördröjning" , och i sådanafall separat för varje färg?
Går det att justera in "bildläget" separat för olika ingångar? Scart RGB ligger bilden lite till höger, och komponent lite till vänster !
Går det att justera "pixelmappning" (tror det heter så?) bilden är ca 5% för stor enligt kalibreringsskivan...
/Portnoy
Postad 19 oktober 2006 - 09:29
Då var man lycklig
ägare till en Panna jag med..
14.495 :- inklusive benställning( som jag inte vill ha .. någon som vill köpa
)
Köpt i fysisk butik i Malmö dock ej internet butiken som någon rekomenderade..
de kunde och ville inte hänga på ...
Så med detta är det bara att gå ut o förhandla pris i Skåne också ..
( glöm Siba )
MaVeRiC, i vilken butik i Malmö har du köpt den till detta pris?
Postad 19 oktober 2006 - 15:02
Eller kanske billigar än så på elgiganten i kungens kurva?
Tänkt handla efter lön, så hoppas den ligger kvar på de priserna.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar