Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Viewpia LC32IE21 / LC37IE11

4423 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Samsung LE32R51B (TV) 1 8,2 (49) Inga priser
Viewpia LC-32IE21 (TV) 1 6 (28) Inga priser
Viewpia LC-37IE11 (TV) 1 8,21 (28) Inga priser
Viewpia LC-42IE11 (TV) 1 (0) Inga priser
Viewpia LC-40IEA3 (TV) 1 (0) Inga priser
36 relaterade trådar
Philips 32PFL7674H (1 inlägg) 15 år sedan
Samsung LE-32R51 (652 inlägg) 15 år sedan
Dålig bildkvalitet vid HDMI-HDMI (14 inlägg) 16 år sedan
Samsung LE-32R51 eller Hyundai ImageQuest Q320 (7 inlägg) 17 år sedan
Vilken av dessa LCD ska jag välja? Rösta! (27 inlägg) 18 år sedan
Viewpia prisvärda LCD-TV? (64 inlägg) 18 år sedan
Viewpia LC-42IE11 (18 inlägg) 18 år sedan
Fick min Sharp LC-32GA6E igår :) (23 inlägg) 18 år sedan
Dags att välja LCD 32" (84 inlägg) 18 år sedan
Viewpia LC-37IE11 eller ViewSonic N3760 (24 inlägg) 18 år sedan
Om LG RZ-32LP1 eller LE-32R51B (8 inlägg) 18 år sedan
Nya viewpia 40" (2 inlägg) 18 år sedan
Svärta hos LE32R51B (7 inlägg) 18 år sedan
PC---> Samsung LE32R51 (13 inlägg) 18 år sedan
Hur köper man nya Viewpia LCD? (1 inlägg) 18 år sedan
Samsung LE-32R41B - LE-32R51B (12 inlägg) 18 år sedan
Slaget om 40" LCD (21 inlägg) 19 år sedan
Samsung 32r51 tappar färg på EN kanal? (0 inlägg) 19 år sedan
32" LCD *max 10500kr* (19 inlägg) 19 år sedan
Viewpia LC-32IEA2 V.S LC-32IE21 (13 inlägg) 19 år sedan
Vilken 32" LCD ska jag köpa? (8 inlägg) 19 år sedan
LE-32R51B vs LE-32M61B (8 inlägg) 19 år sedan
Samsung R51 vs Hyundai Q320 (1 inlägg) 19 år sedan
Samsung LE-32R51B+XBOX360? (14 inlägg) 19 år sedan
viewpia 37 är ni nöjda med ert köp? (4 inlägg) 19 år sedan
Sharp LC-32GA6E vs. Samsung LE-32R51B (1 inlägg) 19 år sedan
LCD-TV nybörjare behöver tips och råd (3 inlägg) 19 år sedan
iVISION/Viewpia LC-32 -VS- Andersson Y70 (15 inlägg) 19 år sedan
Inköp av Lcd-TV Samsung LE-32R51 Vs Sony KLV-S32A1 (6 inlägg) 19 år sedan
Äntligen! Har lyckats sortera ner valet till 2st (13 inlägg) 19 år sedan
Suck va svårt (2 inlägg) 19 år sedan
LCD Viewpia LC-32IE21 eller Projektions-TV LCD? (2 inlägg) 19 år sedan
Bästa 32" LCD runt 10000:- (6 inlägg) 19 år sedan
Vilken 32" skulle du ha valt och varför? (21 inlägg) 19 år sedan
Samsungs nya 32" LA32R51B (12 inlägg) 19 år sedan
Var se Samsung LE-32R51 live i centrala Stockholm? (12 inlägg) 19 år sedan

Postad 22 december 2005 - 11:27

slowmove
  • slowmove
  • Veteran

• 1 691 inlägg
  • 0
låt någon mäta hur högt du har till ögonen från golvet när du sitter i den soffa, sen sätter du den undre tredjedelen av tv'n i den höjden...brukar kännas lagom

Postad 22 december 2005 - 14:28

staffanw
  • staffanw
  • Beroende

• 1 145 inlägg
  • 0
jag brukar rekomendera att sätta tv:n med den övre tredjedel i höjd med dina ögon när du sitter ner, d.v.s i samma höjd som ögonen på nyhetsuppläsare, hallåor och andra personer som visas framifrån.
Titta efter var du själv oftast fäster blicken på rutan och se till att detta inte kommer ovanför din egen ögonhöjd då det är lättsammare att böja nacken framåt än bakåt.
Jämför gärna med alla tv-bänkar som sedan urminnes tider placerat tv:n relativt lågt.

Men som sagt förut "smagen är är som röven, klöven", pröva dig fram själv.

/staffan

Postad 22 december 2005 - 15:30

OXYD
  • OXYD
  • Lärjunge

• 347 inlägg
  • 0
Provade precis att köra min nya LG9900h mot min PIA.
Kan bara säga kanon bild med hdmi.

Något som kan vara bra att veta är att HDCP funkar på Viewpia utan problem. Kör med det mellan min LG och Pia.

Upplösningar 576p, 720p och 1080i funkar fint. Men inte 576i. Mkt skumt. Blev orolig när jag inte fick bild när jag kopplade in hdmi. Men när jag ändrade till övriga upplösningar så funkar det bra.
Sen kan jag verifiera att man får ljud genom dvi porten på tv:n.

Postad 22 december 2005 - 16:05

J@home
  • J@home
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

Sen kan jag verifiera att man får ljud genom dvi porten på tv:n.

<{POST_SNAPBACK}>

DVI-porten med HDMI-adaptern menar du väl?

Funderar dock fortfarande...Viewpia LC-32IE21 :wub: Viewsonic N3260w?

Postad 22 december 2005 - 20:57

Blizz
  • Blizz
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Tjena alla

En fråga till dom som har eller haft problem med att ljuset i hörnen på tvn.
Märker ni av det när ni tittar på film eller nåt annat också?
För jag märkte själv idag när jag höll på att koppla in och ut datorn. Då tvn stod utan signal och bara den svarta bakgrundsbilden lyste så var det ljusare både i nedre vänster och högra hörnet på tvn. Märker dock inte nåt speciellt när jag tittar på film eller har datorn inkopplad.

Sen kan jag tillägga att när jag packade upp tvn var det en 3cm lång och cirka 1cm bred repa mitt på bordstativet också... först ska man vänta 5veckor på att få den sen är den repig och nu kanske också problem med att ljuset är kasst :wub:
Får förhoppningsvis kompensation för repan, för jag tog bilder på den och skickade till kundtjänsten direkt jaja

Tacksam för svar

//Blizz

Postad 22 december 2005 - 22:09

J@home
  • J@home
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Nä, nu tror jag att det blir en Viewsonic N3260w istället för en Viewpia LC-32IE21 eftersom fler och fler har problem med sina apparater. Tror Viewpia att ett dåligt kvalitetsrykte är något som är bra för affärerna?

Postad 22 december 2005 - 22:58

straffaren
  • straffaren
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
J@home:
Man hör i allmänhet mycket mer från dem som är missnöjda. De som gillar sin TV (jag är t ex mycket förtjust i min pia och den funkar precis som den ska) är upptagna med att se på film :wub:

Postad 23 december 2005 - 00:11

staffanw
  • staffanw
  • Beroende

• 1 145 inlägg
  • 0

J@home:
Man hör i allmänhet mycket mer från dem som är missnöjda. De som gillar sin TV (jag är t ex mycket förtjust i min pia och den funkar precis som den ska) är upptagna med att se på film :wub:

<{POST_SNAPBACK}>

samma här, är mycket nöjd med min 37:a. ;)
saknar bara just nu en uppskalande dvd-spelare.

/staffan

Postad 23 december 2005 - 00:37

Unregistered596b1842
  • Unregistered596b1842
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Kan bara säga att jag håller med ovanstående till fullo!
Njuter av varje stund med min Pia :wub:

Postad 23 december 2005 - 02:13

J@home
  • J@home
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Peee, staffanw & straffaren: Visst finns det nöjda ägare men dock verkar ett eventuellt köp vara en ren chansning eftersom alla som köpt den senaste tiden (eller så uppfattas det som i alla fall) har fått falaktiga ex med repor, ljusa hörn mm.

Eftersom så många har skickat tillbaka sina ex vill jag inte heller chansa att få ett returex om jag köper från Dustin.

Postad 23 december 2005 - 08:44

Anders Lindquist
  • Anders Lindquist
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

Peee, staffanw & straffaren: Visst finns det nöjda ägare men dock verkar ett eventuellt köp vara en ren chansning eftersom alla som köpt den senaste tiden (eller så uppfattas det som i alla fall) har fått falaktiga ex med repor, ljusa hörn mm.

Eftersom så många har skickat tillbaka sina ex vill jag inte heller chansa att få ett returex om jag köper från Dustin.

<{POST_SNAPBACK}>

Hej allihop,

De flesta Viewpias som gått ut de senaste månaderna har gått via oss på Dustin.. Vi har fått retur på ca 40st av totalt ca 600 sålda enheter sen vi började sälja Viewpia i oktober..
Det är alltså ca 6,5%..Det är totalt sett...i dessa siffror gömmer sig också returer av kunder som helt enkelt valt att inte behålla sin TV av olika skäl.. (tex.. outlösta paket) Där alltså inte enbart dåliga ex som kommer tillbaks..
Den returprocenten är inte högre än den andra tillverkare har..utan är en ganska normal siffra. Man kan mao inte säga att Viewpia har dålig kvalitet på sina TV-apparater då de inte har högre felprocent än något annat märke.

Är ju naturligtvis alltid tråkigt att få hem en TV som inte fungerar som den skall.. Men händer det så löser vi det så länge man har alla delar kvar och inte väsentligt förändrat varans skick..

mvh

Anders Lindquist
Dustin AB/Dustinhome AB

Postad 23 december 2005 - 08:50

Tobbe Hansson
  • Tobbe Hansson
  • Lärjunge

• 373 inlägg
  • 0
Måste bara instämma Anders ni skötte detta väldigt bra för min del , skickade tillbaka min Viewpia och tack vara att ni skötte detta så himla smidigt beställde jag en Diboss 40 tum LCD av er som kom i går , kopplat in den o kikat en del är väldigt nöjd så länge.

Så jag kan varmt rekomendera Dustinhome.se seriös bra butik att handla av , kommer definitivt att handla där igen.

God Jul :wub:

Postad 23 december 2005 - 09:50

slowmove
  • slowmove
  • Veteran

• 1 691 inlägg
  • 0
Jag tycker också de sköter allt alldeles utmärkt, aldrig haft några problem med de !

Lägger mig f.ö. till de som är grymt nöjda över sin viewpia :wub:

Postad 23 december 2005 - 10:07

Unregisteredb3410fbf
  • Unregisteredb3410fbf
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
Min Viewpia 37 har börjat pipa/tjuta. Ungefär som på testbilden på tv1. Väldigt hög ton men inte så högt om ni förstår vad ja menar.. väldigt irreterande. Det tjuter inte hela tiden men slår på då och då.

nån mer som har det problemet?

Får höra av mig till dustin..

Postad 23 december 2005 - 11:29

Rolf_K
  • Rolf_K
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Får också sälla mig till skaran av nöjda kunder som fått en 37" i sista sändningen. :wub:
Jämn belysning, inga felaktiga pixlar och inget fel på ljudet.

Mycket bra bild från HTPC och DTV. Analogmottagaren är OK men inte super.
Visst kunde svärtan vara bättre i vissa mörka filmer, men som helhet är jag mycket nöjd.

Postad 23 december 2005 - 12:45

Psykopaten
  • Psykopaten
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Anders Lindquist
Dustin AB/Dustinhome AB

<{POST_SNAPBACK}>

Vad händer med returerna, går dom ut till kund igen?

Postad 23 december 2005 - 13:11

Anders Lindquist
  • Anders Lindquist
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

Anders Lindquist
Dustin AB/Dustinhome AB

<{POST_SNAPBACK}>

Vad händer med returerna, går dom ut till kund igen?

<{POST_SNAPBACK}>

Hej,

Det beror lite på vad det är som orsakat returen..

Produkter som har defekter, repor mm - dessa reklameras av oss till tillverkaren i den mån det går.. Men det skall ej gå till försäljning.

Produkter som är orörda och felfria skall gå till försäljning...då det inte skall vara nått fel på dem..

Mao - om vi får in en produkt som är defekt skall denna inte gå ut till försäljning igen.. Det tjänar vi inga pengar på då vi vill sälja Viewpia i många år och inte bara just nu.. Vi ser Viewpia som en långsiktig satsning på Dustin/Dustinhome.
Men den policyn har vi generellt på alla produkter så det är i sig inget unikt för just Viewpia...

mvh

Anders

Postad 23 december 2005 - 13:20

kau
  • kau
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0
Tjena, är det inte meningen att tvn ska komma ihåg iställningar för fas och klocka? Rätt störande att behöva ställa in det varje gång man har haft tvn avstängd..

Postad 23 december 2005 - 13:25

Forsyth
  • Forsyth
  • Veteran

• 1 649 inlägg
  • 0

Tjena, är det inte meningen att tvn ska komma ihåg iställningar för fas och klocka? Rätt störande att behöva ställa in det varje gång man har haft tvn avstängd..

<{POST_SNAPBACK}>

Stänger du av med huvudströmbrytaren så förloras minnet. Vet inte hur andra tillverkare har det på det området.

Postad 23 december 2005 - 15:11

Unregistered6aab3424
  • Unregistered6aab3424
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
ska man få fingrarna ur arslet och beställa en viewpia ? jag är så sugen men de borde ju komma nya fina lcd'ar snart tycker man? den här har ju trots allt funnits rätt så länge?

Postad 25 december 2005 - 04:20

J&A
  • J&A
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Verkar som om Viewpia har stora kvalitetsproblem vilket är synd :blink:

Postad 25 december 2005 - 08:29

Forsyth
  • Forsyth
  • Veteran

• 1 649 inlägg
  • 0

ska man få fingrarna ur arslet och beställa en viewpia ? jag är så sugen men de borde ju komma nya fina lcd'ar snart tycker man? den här har ju trots allt funnits rätt så länge?

<{POST_SNAPBACK}>

Se Dustins information under Butikserbjudande! Nya skärmar i jan/feb.

Postad 25 december 2005 - 08:31

Forsyth
  • Forsyth
  • Veteran

• 1 649 inlägg
  • 0

Verkar som om Viewpia har stora kvalitetsproblem vilket är synd  :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Se Dustins inlägg om totala returer på ca 6.5% inkl returer pga Ångerrätt och inte pga fel på varan. Det är inte högre än för ngt annat märke hos dem.

Mvh

Micke

Postad 25 december 2005 - 10:18

staffanw
  • staffanw
  • Beroende

• 1 145 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Var hittar jag "Butikserbjudande" ? :blink:

/staffan <_<

Postad 25 december 2005 - 11:40

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

• 2 603 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Var hittar jag "Butikserbjudande" ? <_<

/staffan :P

<{POST_SNAPBACK}>

Kanske i den delen av forumet som heter just "Butikserbjudande"? :blink:

Postad 25 december 2005 - 13:03

staffanw
  • staffanw
  • Beroende

• 1 145 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Var hittar jag "Butikserbjudande" ? <_<

/staffan :P

<{POST_SNAPBACK}>

Kanske i den delen av forumet som heter just "Butikserbjudande"? :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

tack,
det första man blir blind på är ögona.... B)

/staffan

Postad 25 december 2005 - 13:26

J&A
  • J&A
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Se Dustins inlägg om totala returer på ca 6.5% inkl returer pga Ångerrätt och inte pga fel på varan. Det är inte högre än för ngt annat märke hos dem.

Mvh

Micke

<{POST_SNAPBACK}>

Inom denna branschen klassas 3% som en acceptabel felprocent, 6.5% är katastrofalt högt.

Postad 25 december 2005 - 13:38

slowmove
  • slowmove
  • Veteran

• 1 691 inlägg
  • 0

Mvh

Micke

<{POST_SNAPBACK}>

Inom denna branschen klassas 3% som en acceptabel felprocent, 6.5% är katastrofalt högt.

<{POST_SNAPBACK}>

det var inte enbart fel på apparater utan även sådana som skickat tillbaka på öppet köp !

Postad 25 december 2005 - 13:57

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0

Mvh

Micke

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Vet inte var du har fått den informationen ifrån men Dustin säljer JVC, LG, Philips, Sharp, Samsung, Sony
m.fl. och de ligger alla runt samma felprocent. Även om du skulle ha rätt så finns det ingen anledning
att specifikt gnälla på Viewpia.

Postad 25 december 2005 - 16:57

Forsyth
  • Forsyth
  • Veteran

• 1 649 inlägg
  • 0

Mvh

Micke

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Som Gabbe och Slowmove skriver och som även jag försökte få fram så är det alltså dels deras totala returer vi pratar om (det Slowmove kallar öppet köp och jag ångerrätt) och dels så skiljer det sig inte mellan mer kända varumärken och Viewpia. Det i sig gör inte Viewpia till en bättre tv för att den är billigare än märkesvaran, men kanske mer prisvärd om den har ett längre pris med "liknande" prestanda?

mvh
Micke

Postad 25 december 2005 - 19:03

J.L
  • J.L
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

Kan bara tillägga att Viewpian har DVI+ljud så man behöver ej dra någon extra ljudkabel.

Jag hade en 37:a hemma men det var nåt fel på den så den skickades tilbaka till Dustin som för övrigt skötte detta galant , har igår beställt en Diboss 40 tum Lcd istället. (från Dustin)

Som har ren HDMI , slog till efter sett den live på Power , annars var jag nöjd med Viewpian men mitt ex "lyste" i ena hörnet på tv, bra prisvärd tv för övrigt.

Viewsonicen har jag ej sett live , verkar längre lev. tid på Dustin med.

//Tobbe

<{POST_SNAPBACK}>

Tobbe
På viket sätt är Dibossen bättre resp sämre än ViewPia rent spontant, du har ju haft båda.
J.L

Postad 25 december 2005 - 20:45

Minitankaren3
  • Minitankaren3
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0
Jag tycker bilden är avsevärt bättre på Dibossen , men så har jag med lite bättre kablar profigold antennkabel + ny Eagle HDMI-HDMI kabel .

Men inga lysande hörnen på denna samt att jag sitter lite längre i från tv.

Men ställer man dessa jämte varann o matar med samma signal o kabler vet jag faktiskt inte om man märker så jättestor skillnad, jag upplevde Pian lite mer ljusstark än Dibossen.

Men så var ju Pian min första lcd med så hade inget o jämföra med innan direkt , men nu e jag helnöjd , skall kolla film i kväll både köpfilm o på brända skivor.

Återkommer med lite med info.

//Tobbe

Redigerat av Minitankaren3, 25 december 2005 - 20:46.

Postad 27 december 2005 - 07:43

Spritfest
  • Spritfest
  • Lärjunge

• 251 inlägg
  • 0
Lite O/T nu men ändå.
Jag kör en icke-progressive scan dvdspelare med scart till min viewpia.

Om jag byter till en progressive scan dvd, så bör jag omedelbart märka en dramatisk mycket bättre bild?
Om man sen skulle byta från scart till hdmi/dvi från dvdspelaren till tv'n så märker jag inte lika stor förbättring i kvalitet som när jag gick från icke-progressive till just progressive??

har jag fel..

Redigerat av Spritfest, 27 december 2005 - 07:44.

Postad 27 december 2005 - 10:17

staffanw
  • staffanw
  • Beroende

• 1 145 inlägg
  • 0
jag har för mig att progressive scan inte stöds över scart, så du måste nog byta till komponent eller hdmi vid samma tillfälle.

/staffan

Postad 27 december 2005 - 12:33

Ticalo
  • Ticalo
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0
Får min pia 32" från dustinhome.se imorgon *Hoppas*, så jag har ett par frågor:

1)Det skulle vara fraktfritt över 500kr, men nu står det 10393kr att betala? Och tvn kostar 10245kr. De e väl frakt som räknats?

2)Har en xbox360 och en dvd med progressiv scan. X360 ska jag köra med komponent för bästa bild så vad ska jag köra med dvdn? finns det plats för 2st komponent? Vill ha bästa bild på dvdn också.
Min dvd är en lg lg-t551tb. Utgångarna är: 1sr komponent, 1st s-video, 1st composit, 1st scart. Till dvdn har jag 1at rgb kabel från Hama med guldplättrad kontakt. Har1st rgb kabel och 1st komponent kabel till xboxen.
Hur ska jag koppla ihop dessa? Vill ha bästa bild och ljud.

Redigerat av Ticalo, 27 december 2005 - 12:47.

Postad 27 december 2005 - 15:58

hofwing
  • hofwing
  • Lärjunge

• 407 inlägg
  • 0

1)Det skulle vara fraktfritt över 500kr, men nu står det 10393kr att betala? Och tvn kostar 10245kr. De e väl frakt som räknats?

2)Har en xbox360 och en dvd med progressiv scan. X360 ska jag köra med komponent för bästa bild så vad ska jag köra med dvdn? finns det plats för 2st komponent? Vill ha bästa bild på dvdn också.
Min dvd är en lg lg-t551tb. Utgångarna är: 1sr komponent, 1st s-video, 1st composit, 1st scart. Till dvdn har jag 1at rgb kabel från Hama med guldplättrad kontakt. Har1st rgb kabel och 1st komponent kabel till xboxen.

<{POST_SNAPBACK}>

1) Det är ingen fraktavgift, det är postförskottsavgift (kan också vara avgift för pallen men det är inte frakt iallafall!)

2) Köp en VGA-kabel och koppla 360:n via den så får du komponentingången ledig till DVD:n, VGA-kabel ger minst lika bra bild (om inte bättre) som komponent.

Postad 27 december 2005 - 19:32

Ticalo
  • Ticalo
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

1) Det är ingen fraktavgift, det är postförskottsavgift (kan också vara avgift för pallen men det är inte frakt iallafall!)

2) Köp en VGA-kabel och koppla 360:n via den så får du komponentingången ledig till DVD:n, VGA-kabel ger minst lika bra bild (om inte bättre) som komponent.

<{POST_SNAPBACK}>

Va i kontakt med dustinhome och fick snabbt reda på att det blicit fel, då de räknat med 99kr för frakt. Men nu e de fixat iallafall.
Så jag måste köpa en ny kabel igen?
Precis köpt rgb kbel till dvdn som kosta mig ca 500kr. Den borde väl fungera?

Postad 27 december 2005 - 20:05

staffanw
  • staffanw
  • Beroende

• 1 145 inlägg
  • 0
Pröva dig fram med både komponent och scart (jag gissar att det är en full-scart som du kallar rgb) från dvd och se vad som du upplever vara bäst.

Om du inte har en komponentkabel till dvdn så koppla xboxen via komponent och kör en dvd-skiva i xboxen för att sen köra sama dvd i dvdspelaren via scart.

På detta sätt ser du om det är värt att investera i ännu en kabel....

/staffan

Postad 28 december 2005 - 20:41

Unregisteredb3410fbf
  • Unregisteredb3410fbf
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
Lämnar tillbaks min viewpia 37........lyser i 3 hörn! Och har ett irreterande ljud som slår på ibland.
Haft den i 3veckor,Ni som vet,kan man få tillbaks pengar eller lagar dom tv:n och skickar tillbaks?
tack på förhand

Postad 28 december 2005 - 20:50

Forsyth
  • Forsyth
  • Veteran

• 1 649 inlägg
  • 0

Lämnar tillbaks min viewpia 37........lyser i 3 hörn! Och har ett irreterande ljud som slår på ibland.
Haft den i 3veckor,Ni som vet,kan man få tillbaks pengar eller lagar dom tv:n och skickar tillbaks?
tack på förhand

<{POST_SNAPBACK}>

Låter som en reklamation. Enligt KKL ska de få två chanser att laga tvn och återköp efter det. Tror inte att ljusläckage är enkelt att fixa så du torde få tillbaka pengarna om de inser det själva. Det är nog upp till Infocare (Dustins och Viewpias servicepartner) att bestämma.

Postad 28 december 2005 - 21:10

Unregisteredb3410fbf
  • Unregisteredb3410fbf
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
Ok tack för ett snabbt svar Forsyth! Om dom inser att det inte går o laga skickar dom inte en ny tv dÅ? Vill helst ha en annan modell. Har tappat lite av gnistan för den här tv:n

Postad 28 december 2005 - 21:20

ÖrebroJolle
  • ÖrebroJolle
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Viewpia #7 eller #8 på mycket kort tid som lämnas tillbaka...är det dålig kvalitet hos Viewpia tro?

Edit: Trots detta kan jag inte välja bort Viewpia helt pga att den är ruskigt snygg samt att man kan få ett fellfritt ex om man har tur.

Redigerat av ÖrebroJolle, 28 december 2005 - 22:27.

Postad 28 december 2005 - 21:36

Forsyth
  • Forsyth
  • Veteran

• 1 649 inlägg
  • 0

Ok tack för ett snabbt svar Forsyth! Om dom inser att det inte går o laga skickar dom inte en ny tv dÅ?  Vill helst ha en annan modell. Har tappat lite av gnistan för den här tv:n

<{POST_SNAPBACK}>

Om de inte kan laga din specifika tv så måste de häva köpet.

Postad 28 december 2005 - 21:51

Unregisteredb3410fbf
  • Unregisteredb3410fbf
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
ok,tack då vet jag

Postad 29 december 2005 - 10:15

cargut
  • cargut
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Hej beställde min pia 37" för 2 veckor sedan, fick ett perfekt exemplar, Är supernöjd med tv'n. Man får inte mer LCD för 15000:- Med en 720p DVD spelare via DVI blir bilden gryyym.

Postad 29 december 2005 - 10:19

mangle
  • mangle
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Irriterande ljud som skrivs om:

Hur är det med Viewpian (eller Veiewsonic eller Atec) med generellt surrande?

Jag lämnade tillbaka en Samsung plasma som jag tycket surrade för mycket då ljusa bilder visades. Det klassades inte som ett fel av Inwarehouse vilket har gjort att jag lägger stor vikt vid "irriterande ljud" då jag kollar på nya apparater. Köpte nästan en Diboss 40" igår men den surrade också. (det är inte fläktljud jag pratar om).

Postad 29 december 2005 - 10:26

slowmove
  • slowmove
  • Veteran

• 1 691 inlägg
  • 0
jag anser att min viewpia inte låter alls...jag kan lyssna på ljudvolym 2 mitt i tysta natten och höra allt som sägs på tv'n...hör inget brusande alls

Postad 29 december 2005 - 10:33

Forsyth
  • Forsyth
  • Veteran

• 1 649 inlägg
  • 0

jag anser att min viewpia inte låter alls...jag kan lyssna på ljudvolym 2 mitt i tysta natten och höra allt som sägs på tv'n...hör inget brusande alls

<{POST_SNAPBACK}>

Samma här. Jag har ofta min i mute då jag jobbar hemifrån ibland (såsom i mellandagarna) och sitter 3m från skärmen och det enda surr jag hör är från min laptop som i sig är mkt tyst...jag tittar inte på högre volym än 4-5 på kvällarna då sambon lagt sig och det räcker utmärkt då omgivningen är tyst.

Postad 29 december 2005 - 10:43

ÖrebroJolle
  • ÖrebroJolle
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Detta är riktat till Anders Lindquist:

Jag ringde idag kl 10:25 till kundtjänst för att höra när dom nya Viewpian-modellerna kommer och vad dom tänkas kommer att kosta. Svarade gjorde en person som sa att han inte visste om detta med några nya modeller. Berättade då om Prisjakt och att en viss Anders Lindquist skrev på forumet à Dustins vägar. Han sa då att han inte visste vem denna personen är och att man inte skall tro på allt man läser om på nätet. Frågade då om han kunde tänka sig att ta reda på om denna Anders Lindquist finns för jag ville ta reda på om han visste något som dom andra inte visste. Nej det går inte för han är inköpsansvarig och han svarar inte på kunders frågor (för två sekunder sedan visste han ju inte vem Anders Lindquist var). Då sa jag "tack för mig", och så la jag på luren.

Jag kan lungt säga att ni på Dustin har tappat en potentiell kund tack vare hans dåliga attityd samt att han ljug mig rakt upp i ansiktet.

Postad 29 december 2005 - 10:58

Forsyth
  • Forsyth
  • Veteran

• 1 649 inlägg
  • 0

Detta är riktat till Anders Lindquist:

Jag ringde idag kl 10:25 till kundtjänst för att höra när dom nya Viewpian-modellerna kommer och vad dom tänkas kommer att kosta. Svarade gjorde en person som sa att han inte visste om detta med några nya modeller. Berättade då om Prisjakt och att en viss Anders Lindquist skrev på forumet à Dustins vägar. Han sa då att han inte visste vem denna personen är och att man inte skall tro på allt man läser om på nätet. Frågade då om han kunde tänka sig att ta reda på om denna Anders Lindquist finns för jag ville ta reda på om han visste något som dom andra inte visste. Nej det går inte för han är inköpsansvarig och han svarar inte på kunders frågor (för två sekunder sedan visste han ju inte vem Anders Lindquist var). Då sa jag "tack för mig", och så la jag på luren.

Jag kan lungt säga att ni på Dustin har tappat en potentiell kund tack vare hans dåliga attityd samt att han ljug mig rakt upp i ansiktet.

<{POST_SNAPBACK}>

Det kan ju vara så enkelt att den som svarade först inte visste vem Anders är (killen som svarade kan vara julvikarie tex) och sedan fick han fram det i systemet att Anders inte tar emot kundsamtal om man inte har Anders direktnummer. Det är därför man har en kundtjänst, för att de ska agera first line mot back office.

Förstår dock ditt beslut då jag antagligen skulle ha tagit samma beslut vid ett sånt bemötande, men lasta inte Anders för att hans kollegor begår misstag. Anders gör ett bra jobb mot oss kunder här på Minhembio.com anser jag.

Mvh

Micke

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.