hej daniel!
Nu kommer mitt egna test hemma =) ett noga sådant
Detta test görs i XMB man startar den och låter den stå helt enkelt, har fönstret öppet hör fågelljud och mopedister samt spårvagnar, detta är i centrala göteborg, PS3an står 3 meter bort ifrån mig
17.25 startar PS3an
17:30 fortfarande läge 1 men väldigt varm
17:33 fortfarande läge 1, men nu fruktansvärt varm speciellt på sidan
17:34 går upp i läge 2 och är extremt varm på sidan , låter så man hör den nu i ett rum tydligt
17:38 fortfarande läge 2, men nu så varmt så att man bränner sig nästan på sidan av konsolen, den hörs tydligt fortfarande, som ett surr
17:42 samma som innan men det blåser ut varmare luft där bak ifrån fläktarna
17:44 här gick den upp i läge 3 innan jag skickade in den alltså efter 19 minuter så allt efter detta är en förbättring
17:46 börjar tro att det M3 säger är sant, den har blivit tystare, men väntan återstår
17:50 fortfarande läge 2! ska nu sätta på Tv.n och sätta på en blu ray film för att se om Ps3an är frisk
17:57 har stora problem eftersom M3 har ändrat HDMI till 1080P det gillar inte min 720P projektor
17:59 medans jag håller på och mekar med att få tillbaka bilden brölar läge 3 igång, den flåsande hästen som inte fått vatten på flera veckor sätter igång och förmedla tydligt vad den inte gillar, den står bara i XMB fortfarande, nu skall jag gå till altanen, köket, tv rummet, hallen och toaletten och se om man hör den därifrån
18:03 har nu stängt fönstret så det är tyst, som det är en kväll när man kollar på film
altanen, där hör man den inte alls eftersom det är utomhus och ja där är man fri ifrån den flåsande hästen
i vardagsrummet hör man PS3an som ett surr även om det är en vägg/dörr emellan
i köket är den svår att höra pga ventilationsljud
i hallen hörs den i stort sett som i rummet, hallen är ca 7 meter bort
på toaletten hörs den som i hallen
i själva rummet så är den enormt störande , satte på min 360, den är faktiskt tystare om man inte har nått spel i den, utan bara att fläkten är igång
nu har det fixat sig med bilden, nu skall jag stänga av den och starta spel film och folding
18:06 ps3an sätter igång, efter 15 sekunder går läge 2 in, sätter igång folding@home
18:07 läge 3, efter 30 sekunder ungefär
18:07 stänger av ps3an igen
18:08 sätter igång den och stoppar in en blu ray film
18:09 läge 3 på bara 16 sekunder
18:09 stänger av den igen
18:10 sätter i spelet motorstorm
18:11 läge 3 på 28 sekunder
18:12 stänger av skiten och svär några gånger, innan jag stoppar en banan i munnen
jag vet inte, men ett mirakulöst dödskjut av den flåsade hästen infann sig inte, och jag vill påminna er om att det finns folk som har PS3or som man måste sätta örat intill för att man skall höra dem, såsom den låter precis efter uppstart, ni får testa eran eftersom den är likadan i en lägenhet, som jag gjorde och se vad ni tycker, sedan ska jag och mina vänner försöka fixa så ni kan få testa en maskin som uppfyller det SONY har lovat alltså 22 dB för de finns!
detta var min update till er på M3 nu skall den in på service igen så får man se vad som sker efter detta
ha det bra och tack ändå för er tid =)
MVH
/
Mikael
Redigerat av ESAFESA, 20 juni 2007 - 17:17.