Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Viewpia LC32IE21 / LC37IE11

4423 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Samsung LE32R51B (TV) 1 8,2 (49) Inga priser
Viewpia LC-32IE21 (TV) 1 6 (28) Inga priser
Viewpia LC-37IE11 (TV) 1 8,21 (28) Inga priser
Viewpia LC-42IE11 (TV) 1 (0) Inga priser
Viewpia LC-40IEA3 (TV) 1 (0) Inga priser
36 relaterade trådar
Philips 32PFL7674H (1 inlägg) 15 år sedan
Samsung LE-32R51 (652 inlägg) 15 år sedan
Dålig bildkvalitet vid HDMI-HDMI (14 inlägg) 16 år sedan
Samsung LE-32R51 eller Hyundai ImageQuest Q320 (7 inlägg) 17 år sedan
Vilken av dessa LCD ska jag välja? Rösta! (27 inlägg) 18 år sedan
Viewpia prisvärda LCD-TV? (64 inlägg) 18 år sedan
Viewpia LC-42IE11 (18 inlägg) 18 år sedan
Fick min Sharp LC-32GA6E igår :) (23 inlägg) 18 år sedan
Dags att välja LCD 32" (84 inlägg) 18 år sedan
Viewpia LC-37IE11 eller ViewSonic N3760 (24 inlägg) 18 år sedan
Om LG RZ-32LP1 eller LE-32R51B (8 inlägg) 18 år sedan
Nya viewpia 40" (2 inlägg) 18 år sedan
Svärta hos LE32R51B (7 inlägg) 18 år sedan
PC---> Samsung LE32R51 (13 inlägg) 18 år sedan
Hur köper man nya Viewpia LCD? (1 inlägg) 18 år sedan
Samsung LE-32R41B - LE-32R51B (12 inlägg) 18 år sedan
Slaget om 40" LCD (21 inlägg) 19 år sedan
Samsung 32r51 tappar färg på EN kanal? (0 inlägg) 19 år sedan
32" LCD *max 10500kr* (19 inlägg) 19 år sedan
Viewpia LC-32IEA2 V.S LC-32IE21 (13 inlägg) 19 år sedan
Vilken 32" LCD ska jag köpa? (8 inlägg) 19 år sedan
LE-32R51B vs LE-32M61B (8 inlägg) 19 år sedan
Samsung R51 vs Hyundai Q320 (1 inlägg) 19 år sedan
Samsung LE-32R51B+XBOX360? (14 inlägg) 19 år sedan
viewpia 37 är ni nöjda med ert köp? (4 inlägg) 19 år sedan
Sharp LC-32GA6E vs. Samsung LE-32R51B (1 inlägg) 19 år sedan
LCD-TV nybörjare behöver tips och råd (3 inlägg) 19 år sedan
iVISION/Viewpia LC-32 -VS- Andersson Y70 (15 inlägg) 19 år sedan
Inköp av Lcd-TV Samsung LE-32R51 Vs Sony KLV-S32A1 (6 inlägg) 19 år sedan
Äntligen! Har lyckats sortera ner valet till 2st (13 inlägg) 19 år sedan
Suck va svårt (2 inlägg) 19 år sedan
LCD Viewpia LC-32IE21 eller Projektions-TV LCD? (2 inlägg) 19 år sedan
Bästa 32" LCD runt 10000:- (6 inlägg) 19 år sedan
Vilken 32" skulle du ha valt och varför? (21 inlägg) 19 år sedan
Samsungs nya 32" LA32R51B (12 inlägg) 19 år sedan
Var se Samsung LE-32R51 live i centrala Stockholm? (12 inlägg) 19 år sedan

Postad 03 januari 2006 - 21:16

lundvall
  • lundvall
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0

Att Anders Lindquist som läst denna tråden flera gånger och mina inlägg inte behagar skriva något ser jag som mycket dåligt eftersom han representerar Dustin på Prisjakt.

<{POST_SNAPBACK}>

Måste försvara Anders. Han har visst kommenterat ditt förra inlägg. Han sa då att han skulle ta kontakt med chefen för serviceavdelningen, eller nått liknande, och säga att telefonisterna skötte sig illa.

Postad 04 januari 2006 - 00:53

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0

Bilderna jag lägger upp visar ju hur jag personligen har det, pixelfel, skuggning, grynig mm. Denna HD-trailern (Aeon Flux 720p via high-end scart) visar att skärpa inte finns.

Bilden är katastrofalt dålig på mitt ex och jag hoppas att mitt nya ex är som det skall vara för annars häver jag köpet och ser mig om efter annat märke...

<{POST_SNAPBACK}>

Nu har det inget med ditt trasiga exemplar av TV att göra, men en HD-trailer med 720p som skalas ner
till PAL (576i) och sedan upp till 768p... kan man nog inte ställa så höga skärpekrav på.
Du måste nog använda VGA, DVI eller HDMI för att få full rättvisa på den.

Postad 04 januari 2006 - 01:19

Anticlown
  • Anticlown
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0

Nu har det inget med ditt trasiga exemplar av TV att göra, men en HD-trailer med 720p som skalas ner
till PAL (576i) och sedan upp till 768p... kan man nog inte ställa så höga skärpekrav på.

<{POST_SNAPBACK}>

Vet inte varför jag skrev scart, använder VGA.

Edit:

Måste försvara Anders. Han har visst kommenterat ditt förra inlägg. Han sa då att han skulle ta kontakt med chefen för serviceavdelningen, eller nått liknande, och säga att telefonisterna skötte sig illa.

<{POST_SNAPBACK}>

Hittar inget sådant inlägg!?

Redigerat av Anticlown, 04 januari 2006 - 01:25.

Postad 04 januari 2006 - 05:51

slowmove
  • slowmove
  • Veteran

• 1 691 inlägg
  • 0
jag minns också att han skrev det faktiskt, du skulle PM'a honom namnet på den som du pratat med också har jag för mig...orkar inte leta upp inlägget såhär på morgonen, sorry

edit: aja, jag letade upp det såhär innan tåget till sthlm avgår ;)

Hej,

Får börja med att be om ursäkt för dålig attityd från vår sida.. Så ska de naturligtvis inte svara.. Om du kan PM:a mig namnet på den person du talade med så ska jag styra upp den personens attityd framöver..

Det är nog inte speciellet många personer på Dustin som vet om att jag sitter på det här forumet och svara på frågor.. Men att svara så nonchalant för att slippa svåra frågor är långt ifrån ok..
Har jobbat på Dustin i 6 år så alla borde veta vem jag är, såvida personen i fråga inte började jobba här idag.. Låter mer som lathet än okunnighet det här..
Kundservice skall ju vara just det - kundservice.. De skall svara på kundernas frågor i den mån de kan.. Kan de inte svara skall de ta reda på info alt. referera till tillverkare mfl. Inte skjuta tillbaks "problemet" till kunden själv..för det är inte kundservice..

Sen är det så att kundservice och växel inte får koppla samtal till mig hur som helst... Det skall aviseras när någon ringer mig.. Anledningen till detta är att man som inköpare får "ett par" frågor om dagen från div leverantörer som vill sälja sina prylar till Dustin.. Och skulle alla koppla in alla telefonsamtal till mig skulle jag inte kunna sköta mitt jobb..

Vi har inte gått ut med infon om Viewpias nya modeller internt ännu.. utan det är egentligen bara jag och ett par personer till på Dustin som vet om det.. Förutom ni på detta forum förstås..
Modellerna finns att läsa om på http://www.indtek.co.kr/eng/ och leverans ser ut att ske i februari.

Återigen - är hemskt ledsen för dåligt bemötande hos vår kundservice.. Skall ta detta med chefen för kundserviceavdelningen så det, förhoppningsvis, inte händer igen..

mvh
Anders, Dustin AB

Redigerat av slowmove, 04 januari 2006 - 06:25.

Postad 04 januari 2006 - 07:14

pmk
  • pmk
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hoi.

Funderar på att köpa en 32:a i slutet av Januari. Men med tanke på citatet där så kanske man ska vänta?

Han verkar ju ha koll på hur läget är med dom senaste de har fått in så borde det väl inte vara några problem att reklamera ifall problem skulle uppstå.

Alltid satt Dustin högt på min kvalitétslista bland företag på nätet.

/ Jimmy

Ps. Hur är det för övrigt att hänga upp den på väggen?

Postad 04 januari 2006 - 08:39

DLast
  • DLast
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Har beställt en 37a nu... väntar med spänning! Hoppas INTE på ett måndags ex... ;)

Precis som PMK skulle jag också vilja ha reda på hur upphängning på väggen funkar! Och vad en sådan upphängningsanordning kostar!

Postad 04 januari 2006 - 09:44

Ticalo
  • Ticalo
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0
Jaha, min var made in Korea också.
Undrar om man kan uppgradera tnv själv?

Förestän den viewpia 32" väggfäste fungerar den bra? Vill hänga upp skönheten nu ;)

Postad 04 januari 2006 - 10:01

Anders Lindquist
  • Anders Lindquist
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Vet inte varför jag skrev scart, använder VGA.

Edit:

<{POST_SNAPBACK}>

Hittar inget sådant inlägg!?

<{POST_SNAPBACK}>

Hej Anticlown,

Att personal inte alltid kan svara på frågor direkt kan man tycka verkar illa.. Men det är inte alltid helt lätt.. Det är olika rutiner hos olika tillvekare.. Och om man inte kan svara rakt av är det väl bättre att säga att man kollar upp vad som gäller än att ge dig felaktig info..?

Vår kundservice bad dig skriva en felbeskrivng på produken för att på det sättet kunna ta detta med Infocare.. men det ville du inte ge oss.. Detta gör heller inte saken lättare att lösa... och snabbar inte upp utbytet av TV:n..

Nu har du iaf fått (eller skall få om du inte redan fått det) en retursedel så du kan skicka tillbaks din TV till oss kostnadsfritt..

Alla Viewpia vi fått levererade av Indtek skall vara uppgraderade.. Om din inte är det (vilket jag låter vara osagt) måste Indtek ha missat någon... vilket isf låter skumt..
Vi kommer ta upp din TV till en kille som kommer testa den och se vad det är för fel på den.. För att på det sättet utröna om det är fel på produkten eller ej..
Detta görs inte för att på nått sätt bedöma om din retur är ok eller inte utan helt och hållet för att vi själva skall få reda på om nått är fel på din TV.. Det hjälper oss också att enklare kunna svara på frågor om Viewpia framöver på ett bättre sätt..

Returex som är defekta skall ej gå ut till försäljning.. om så har skett har ett misstag begåtts hos oss.. Och är så fallet beklagar jag detta..

mvh

Anders, Dustin AB

Postad 04 januari 2006 - 11:28

Ballybompa
  • Ballybompa
  • Lärjunge

• 384 inlägg
  • 0
Anticlown:
Angående din dåliga bild från datorn.. jag fick också dålig bild, men när jag gick in wiepians meny stod det endast alternativ för VGA inte XVGA, märkte då att när jag sända film till sekundär bildskärm blev det lägre upplösning, efter lite pill fick jag datorn att sända i XWGA alltså 1366X758 istället för 480.

kan ha varit det som var felet..

Postad 04 januari 2006 - 11:32

ulfj
  • ulfj
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej alla!

Jag har en 32'' Viewpia sedan jul. Är inte någon driven TV-tittare så jag är nöjd så här långt.

Dock undrar jag hur man kopplar in audio om man ansluter en dator med DVI (PowerBook i mitt mitt fall)?

Bilden blir mycket bra, men inget ljud via den vanliga analoga ljudkabeln trots att Powerbooken ger ljud om den kopplas till stereo e dyl med samma kabel.

Jag har alltså inte någon hemmabio, utan tänkte använda TV:ns högtalare. Powerbooken har också digitalt ljud (SPDIF mini). Skulle detta fungera om jag skaffar en lämplig kabel? Är det SPDIF mini-RCA som krävs?

Det är inget problem att få ljud när jag kör min DVD med komponent tillsammans med analoga L+R ljudingångarna.

Hoppas någon kan hjälpa mig!

Ulf

Postad 04 januari 2006 - 11:33

Ticalo
  • Ticalo
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0

Anticlown:
Angående din dåliga bild från datorn.. jag fick också dålig bild, men när jag gick in wiepians meny stod det endast alternativ för VGA inte XVGA, märkte då att när jag sända film till sekundär bildskärm blev det lägre upplösning, efter lite pill fick jag datorn att sända i XWGA alltså 1366X758 istället för 480.

kan ha varit det som var felet..

<{POST_SNAPBACK}>

hmm när jag kopplar in xboxen eller datorn så kommer bara pc-kontroll menyn i inställningarna i tvn.
Man kan ba ändra på v o h position.
vga och xvga är gråmärkta.
Hur får jag igång de?

Postad 04 januari 2006 - 11:37

Ticalo
  • Ticalo
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0

Hej alla!

Jag har en 32'' Viewpia sedan jul. Är inte någon driven TV-tittare så jag är nöjd så här långt.

Dock undrar jag hur man kopplar in audio om man ansluter en dator med DVI (PowerBook i mitt mitt fall)?

Bilden blir mycket bra, men inget ljud via den vanliga analoga ljudkabeln trots att  Powerbooken ger ljud om den kopplas till stereo e dyl med samma kabel.

Jag har alltså inte någon hemmabio, utan tänkte använda TV:ns högtalare. Powerbooken har också digitalt ljud (SPDIF mini). Skulle detta fungera om jag skaffar en lämplig kabel? Är det SPDIF mini-RCA som krävs?

Det är inget problem att få ljud när jag kör min DVD med komponent tillsammans med analoga L+R ljudingångarna.

Hoppas någon kan hjälpa mig!

Ulf

<{POST_SNAPBACK}>

Du kan prova med rca "röd o vit" kablar eller optisk.

Själv använder jag en kabel som har 1st vit och 1st röd på ena sidan och 1st grön på andra sidan. Den röda och vita in i tvn o ch den andra in i datorns ljudutgång. Fungerar klockrent.

Postad 04 januari 2006 - 11:49

ulfj
  • ulfj
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Du använder alltså samma typ av kabel som jag och kör bild via DVI?

Då låter det närmast som det är fel på min TV. Tänkte annnars att det kunde ha att göra med den specialkopplade DVI-ingången på TV:n - att andra ljudingångar inte är aktiva när input = DVI. Men om du kör DVI + analogt ljud kan det ju inte stämma. Trist.

Postad 04 januari 2006 - 11:52

Ticalo
  • Ticalo
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0

Du använder alltså samma typ av kabel som jag och kör bild via DVI?

Då låter det närmast som det är fel på min TV. Tänkte annnars att det kunde ha att göra med den specialkopplade DVI-ingången på TV:n - att andra ljudingångar inte är aktiva när input = DVI. Men om du kör DVI + analogt ljud kan det ju inte stämma. Trist.

<{POST_SNAPBACK}>

Oj sorry, såg nyss att jag gjort lite fel.
Jag hade kopplat till hemma bion inte till tvn då min hemmabio inte hade stöd för optisk.

Man ska ha någon annan kabel till tvn. Vet inte vilken men någon i kablage forumen kan säkert svara denna fråga.

Postad 04 januari 2006 - 12:20

Unregistered8f0b5c78
  • Unregistered8f0b5c78
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0
Har haft min Viewpia 37' ett tag nu och är överlag nöjd för priset. Svärtan är väl inte så där superbra men det hade jag inte räknat med efter att ha läst denna tråd och jag tycker inte att det är värt de extra tusenlapparna man får lägga till för att få bättre svärta. Jag har rätt ljust i rummet så bilden upplevs som tillräckligt svart men man ser inte särkilt mycket detaljer i mörka scener i filmer.

Tyvärr har även mitt exemplar ljusläckage i hörnen. Jag har inte riktigt bestämt mig än om jag kan leva med detta eller om jag ska orka reklamera teven (vet inte om det går heller då kartongen inte är intakt).

I övrigt tycker jag att bilden är mycket bra via komponet från Xbox 360 och kanonfin via VGA från datorn. Skarp och bra tryck i färgerna och inga som helst eftersläningar, skuggor eller andra artifakter. Fick trixa lite med inställningar innan jag fick till pixelmappningen dock. Det gick inte att ha 1360x768 på både datorn och teven utan jag fick ställa in 1366 på teven.

Sammanfattningsvis kommer jag väl fram till samma slutsats som de flesta andra i denna tråd, en mycket prisvärd teve om man bara får en aparat utan ljusläckage eller andra problem.

/Lars

Postad 04 januari 2006 - 13:54

DLast
  • DLast
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Är det ingen som har tips på något bra och billigt väggfäste till en Viewpia 37"? Den på Dustin var ju relativt dyr eller?

Postad 04 januari 2006 - 13:59

Ticalo
  • Ticalo
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0
letade själv precis. HIttade ingen och ville inte riskera köpa en som inte passar
Så ja la en beställning och den är redan på väg till mig ;)

Postad 04 januari 2006 - 14:06

P@itor
  • P@itor
  • Lärjunge

• 424 inlägg
  • 0
hur ser baksidan på TVn ut. Det borde la gå att bygga ett fäste själv

Postad 04 januari 2006 - 14:22

J.L
  • J.L
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

Är det ingen som har tips på något bra och billigt väggfäste till en Viewpia 37"? Den på Dustin var ju relativt dyr eller?

<{POST_SNAPBACK}>

ELFA skenor!
Jag lät dessa sticka ner nedanför tv och fick via konsoler och en rökfärgad glasskiva en stilig lösning för DVD´n.

Postad 04 januari 2006 - 16:46

Fjärris
  • Fjärris
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Eftersom jag själv letar efter den rätta så blev jag glatt överraskad när en kompis berättade att han skulle köpa en 37" Viewpia. Glad som han var så sa han att jag skulle komma över på onsdagen för då skall den komma. När onsdagen väl kom så ringde han mig och sa att den nu stod i hallen och att han ville att jag skulle komma över bums. Väl där så satte han på den och det tog hela 14 sekunder från det att han tryckte på fjärren tills bilden kom fram och när den väl gjorde det så försvann våra glada miner direkt. Bilden var mycket dålig och ljuset lös igenom på 3 av 4 hörn. Svärtan var grå och i mörka respektive ljusa partier så grötade allt ihop sig. Satte på digitalboxen och bilden var lika dålig där om än lite skarpare. Slängde på lite filmer och bilden var lika dålig där. Inga inställningar fungerade och vi testade i ett par timmar med olika inställningar/sladdar/filmer innan vi gav upp. Inte nog med att bilden var dålig utan plasten hade ett par repor. Viewpian skickades tillbaka och när han fick sina pengar så köpte han sig en 32" Samsung och en Xbox 360 istället och Samsungens bild går i åttor runt Viewpian.

Jag hade själv Viewpian (fast 32-tummaren) som förstaval men efter detta så faller Viewpia bort för mig och det är synd för i min prisklass så finns det inte så mycket annat förutom Andersson, Hyundai, Videoseven och DiBoss.

Postad 04 januari 2006 - 16:53

Ticalo
  • Ticalo
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0
de verkar som om de flesta som har felpå sina tv är de som har 37"
Hur många har fel på sina 32" eller 37"?
Jag personligen har inget alls o klaga över min 32"

Postad 04 januari 2006 - 17:19

DLast
  • DLast
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

ELFA skenor!
Jag lät dessa sticka ner nedanför tv och fick via konsoler och en rökfärgad glasskiva en stilig lösning för DVD´n.

<{POST_SNAPBACK}>

Ok! låter ju bra! Hur ser en sådan "ELFA-skena" ut då? Ursäkta men jag är ju rätt ny i hemmabiobyggandet ;)...

Postad 04 januari 2006 - 17:24

ulfj
  • ulfj
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Finns det någon som kan kommentera min fråga om DVI + ljud från dator ovan?

Postad 04 januari 2006 - 22:14

kreator
  • kreator
  • Användare

• 126 inlägg
  • 0
Hur ska man koppla Datorn till viewpian
DVI kommer ju att vara uptagen av DVD spelaren..
Finns det nån annan koppling man kan ha med bra bildkvallitet??

Edit
Ser ju att Tv:har har vga
Då kan man väl koppla via den!?

Hur blir bilden då??

Redigerat av kreator, 04 januari 2006 - 22:20.

Postad 04 januari 2006 - 22:19

Forsyth
  • Forsyth
  • Veteran

• 1 649 inlägg
  • 0

Hur ska man koppla Datorn till viewpian
DVI kommer ju att vara uptagen av DVD spelaren..
Finns det nån annan koppling man kan ha med bra bildkvallitet??

<{POST_SNAPBACK}>

Förslagsvis VGA-porten?

Postad 04 januari 2006 - 22:29

Ticalo
  • Ticalo
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0
snabb fråga. Får man ångra köpet?
Börjar se lite skuggor, eftersläpningar, minnes fel då men tex har 4:3 o sen kollarpå texttv o sen tillbaka till tv. De kommer tillbaka till 16:9. Bild kvalitetet börjar bli sämre :s
Hur gör man för att ångra köpet?

Redigerat av Ticalo, 04 januari 2006 - 22:32.

Postad 04 januari 2006 - 22:32

Forsyth
  • Forsyth
  • Veteran

• 1 649 inlägg
  • 0

Börjar se lite skuggor, eftersläpningar o sånt nu. Bild kvalitetet börjar bli sämre :s

<{POST_SNAPBACK}>

Med vilken källa ser du dessa fenomen?

Postad 04 januari 2006 - 22:37

Ticalo
  • Ticalo
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0

Börjar se lite skuggor, eftersläpningar o sånt nu. Bild kvalitetet börjar bli sämre :s

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Mest analog. Sen på dvd via komponent plus att min progressivscan vill ej fungera på tvn. Skärmen flimmrar.

Glömde en grej till. Tvn tappar signalen bara du råkar ändra kanal när du kör pc vid dvi. Står "No Signal". Blir tvungen o starta om datorn

Postad 04 januari 2006 - 22:42

Forsyth
  • Forsyth
  • Veteran

• 1 649 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Mest analog. Sen på dvd via komponent plus att min progressivscan vill ej fungera på tvn. Skärmen flimmrar.

Glömde en grej till. Tvn tappar signalen bara du råkar ändra kanal när du kör pc vid dvi. Står "No Signal". Blir tvungen o starta om datorn

<{POST_SNAPBACK}>

Då det inte är eftersläpningar på denna tv vid bra källa så är det antingen fel på din källa eller på mottagaren/tunern. Har själv inte komponent från min dvd så det vågar jag inte yttra mig om.

Postad 04 januari 2006 - 22:49

Ticalo
  • Ticalo
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0
Vid analog tittande så är det MYCKET eftersläpningar. Provat scart också, samma problem.

Postad 04 januari 2006 - 22:52

Forsyth
  • Forsyth
  • Veteran

• 1 649 inlägg
  • 0

Vid analog tittande så är det MYCKET eftersläpningar. Provat scart också, samma problem.

<{POST_SNAPBACK}>

Vilken tv-leverantör och bor du i ett nytt eller gammalt hus/nät?

Har själv analog ComHem i ett nytt hus och det funkar klanderfritt. Överaskande bra bild faktiskt så jag har inte ens bråttom att skaffa digitaltv.....

Postad 04 januari 2006 - 22:59

Ticalo
  • Ticalo
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Har själv analog ComHem i ett nytt hus och det funkar klanderfritt. Överaskande bra bild faktiskt så jag har inte ens bråttom att skaffa digitaltv.....

<{POST_SNAPBACK}>

comhem har jag. Den med tre hål i väggen. Byggnade e la inte så ny. Tror de e gammalt.

Men de e jo eftersläpningar på dvdn också. Finns det någon krävande film man kan kolla på?

Sen de med ångerrätten. Kan man ångra sig? Undrar bara

Postad 04 januari 2006 - 23:30

Forsyth
  • Forsyth
  • Veteran

• 1 649 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

comhem har jag. Den med tre hål i väggen. Byggnade e la inte så ny. Tror de e gammalt.

Men de e jo eftersläpningar på dvdn också. Finns det någon krävande film man kan kolla på?

Sen de med ångerrätten. Kan man ångra sig? Undrar bara

<{POST_SNAPBACK}>

Det går bra att ångra sig, dock så är det nog bättre att du reklamerar den om du inte får till signalen över komponent. Eftersläpningar på dvd ska inte existera.

Postad 05 januari 2006 - 00:49

Ticalo
  • Ticalo
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0
vilken dvd film är bäst för att kolla eftersläpningar och såna konstiga fenomer?

Postad 05 januari 2006 - 09:54

Tobbe Hansson
  • Tobbe Hansson
  • Lärjunge

• 373 inlägg
  • 0

Börjar se lite skuggor, eftersläpningar, minnes fel då men tex har 4:3 o sen kollarpå texttv o sen tillbaka till tv. De kommer tillbaka till 16:9. Bild kvalitetet börjar bli sämre :s

<{POST_SNAPBACK}>

Beror lite på var du köpt tv , visst kan man reklamera om man vill vara utan tv 3-5 veckor......

Har man köpt på Dustin är det inga problem att retunera på öppet köp om man har varit försiktig med tv och har kvar emballage osv , men alla har inte öppet köp om du använt produkten så det beror på var du köpt den.

//Tobbe

Postad 05 januari 2006 - 10:17

OXYD
  • OXYD
  • Lärjunge

• 347 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Det felet med text tv är för att du fått en tv med gammalt chip i. Den går att lösa med uppgraderingar.
Eftersläpningar får man på dålig mottagning. Har man bra källa finns inga eftersläpningar på denna tv.

Postad 05 januari 2006 - 10:28

Ticalo
  • Ticalo
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Det felet med text tv är för att du fått en tv med gammalt chip i. Den går att lösa med uppgraderingar.
Eftersläpningar får man på dålig mottagning. Har man bra källa finns inga eftersläpningar på denna tv.

<{POST_SNAPBACK}>

Hur får man den nya chippet då?

Postad 05 januari 2006 - 10:28

Forsyth
  • Forsyth
  • Veteran

• 1 649 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Precis som OXYD skriver så verkar det som att du fått en tv med det gamla chippet. Var har du köpt den!?!?

Postad 05 januari 2006 - 10:30

Forsyth
  • Forsyth
  • Veteran

• 1 649 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Har du köpt den hos Dustin så ska du reklamera den genast!!! Har du köpt den begagnad av ngn föredetta BTW-kund så kan du ringa BTW så skickar de antagligen ut ett chip åt dig.

Postad 05 januari 2006 - 10:36

Ticalo
  • Ticalo
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Har du köpt den hos Dustin så ska du reklamera den genast!!! Har du köpt den begagnad av ngn föredetta BTW-kund så kan du ringa BTW så skickar de antagligen ut ett chip åt dig.

<{POST_SNAPBACK}>

Från dustinhome.se

Postad 05 januari 2006 - 10:38

Forsyth
  • Forsyth
  • Veteran

• 1 649 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Från dustinhome.se

<{POST_SNAPBACK}>

Ring dem genast och fråga hur du kunnat få en tv med det gamla chippet!? Och är det ett nytt chipp så kan du fråga varför de ändrat funktionen så att det blir fel igen!?!

Postad 05 januari 2006 - 10:41

Ticalo
  • Ticalo
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0
Hur vet jag att jag fått gamla chippet?

Postad 05 januari 2006 - 10:44

Forsyth
  • Forsyth
  • Veteran

• 1 649 inlägg
  • 0

Hur vet jag att jag fått gamla chippet?

<{POST_SNAPBACK}>

Om ARC inte behåller det format du hade före du tryckte på Text-TV då du går ur Text-TV så är det det gamla chippet. Eller också har de uppgraderat chippet en gång till och glömt att bygga vidare från det förändrade chippet. Men iom att du fått din tv som att den är tillverkad i Korea så låter det mer som att Dustin fått en äldre tv levererad av Indtek.

Postad 05 januari 2006 - 10:46

Ticalo
  • Ticalo
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0
Står i telefon kö just nu. Men min väggfäste e i posten nu. Ska jag hämta ut den eller skicka tillbaka den?

Postad 05 januari 2006 - 10:56

Forsyth
  • Forsyth
  • Veteran

• 1 649 inlägg
  • 0

Står i telefon kö just nu. Men min väggfäste e i posten nu. Ska jag hämta ut den eller skicka tillbaka den?

<{POST_SNAPBACK}>

Be dem byta ut tvn så får du se om du vill behålla den nya, annars lämnar du åter både tv och fäste.

Postad 05 januari 2006 - 11:00

Ticalo
  • Ticalo
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Be dem byta ut tvn så får du se om du vill behålla den nya, annars lämnar du åter både tv och fäste.

<{POST_SNAPBACK}>

Ångrade köpet pga gammalt chipp och att den inte kan behålla signlar osv.
Skulle jag reklamera tvn så skulle ja vänta några veckor utan tv. Det vill jag inte göra då jag redan varit utan tv ett bra tag tills förra veckan då jag köpte denna. Retunerade väggfästet också.

Funderar istället på Samsung LE-32R51.

Redigerat av Ticalo, 05 januari 2006 - 11:07.

Postad 05 januari 2006 - 11:32

Unregistered8f0b5c78
  • Unregistered8f0b5c78
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0
Jag funderar på att reklamera min 37:a pga ljusläckage i hörnen. Som jag har förstått av tidage inlägg så ska detta vara tillräckligt skäl till att kunna reklamera teven. Stämmer det? (Dustin var lite vaga på den punkten och hänvisade till Infocare som i sin tur hänvisade tillbaka till Dustin).

Hur fungerar reklamationen? Får jag en ny teve eller får jag pengarna tillbaka, för jag antar att detta inte går att reparera? Hur lång tid tar det ungefär (inte kul att sitta utan teve allt för länge när man nyligen skaffat en Xbox 360 :) ).

Postad 05 januari 2006 - 11:55

Tobbe Hansson
  • Tobbe Hansson
  • Lärjunge

• 373 inlägg
  • 0
Får nog tyvärr räkna med 5-6 veckor om du inte kan byta den på öppet köp?

//Tobbe

Postad 05 januari 2006 - 12:11

Unregistered8f0b5c78
  • Unregistered8f0b5c78
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0

Får nog tyvärr räkna med 5-6 veckor  om du inte kan byta den på öppet köp?

//Tobbe

<{POST_SNAPBACK}>

Tiden har nog tyvärr gått ut samt att jag skurit sönder kartongen (går nog att tejpa men det godkänner nog inte Dustin).

5-6 veckor :) , då får jag nog lära mig att leva med det. Orkar inte vara utan tv så länge! B)

Postad 05 januari 2006 - 12:23

OXYD
  • OXYD
  • Lärjunge

• 347 inlägg
  • 0
eller få dustin att skicka ut ett chipp till dig och montera det själv

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.