Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Har du surrande ljud på din LG PC1R?

537 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Har du surrande ljud på din LG PC1R? (332 medlem(mar) har röstat)

Har du surrande ljud på din LG PC1R?

1. Ja, och den är störande på 2 meters avstånd. (145 röster [43.67%])

Procent av omröstning: 43.67%

2. Ja, fast det stör inte på 2 meters avstånd. (74 röster [22.29%])

Procent av omröstning: 22.29%

3. Nej, jag har inga störande ljud från TVn. (113 röster [34.04%])

Procent av omröstning: 34.04%

Rösta Gäster kan inte rösta
LG 42" TV - 42PC1R (TV) 1 8.982142 (167) Inga priser
28 relaterade trådar
Röda prickar på min LG 42PC1R (314 inlägg) 15 år sedan
LG 42PC1R och LG 42 PC1RR (112 inlägg) 16 år sedan
Flimmer på LG PC1R/XD-3 (29 inlägg) 17 år sedan
acer aspire 5113 som htcp (7 inlägg) 17 år sedan
Skillnad LG42PC1R och LG42PC3R? (49 inlägg) 17 år sedan
LG 42PC1RR (286 inlägg) 17 år sedan
Finns det tysta Plasmor? (22 inlägg) 18 år sedan
Officiell Tråd - LG 42PC1RA (1551 inlägg) 18 år sedan
NAD T515 HDMI problem (3 inlägg) 18 år sedan
LG plockar isär en lcd-tv/plasma (20 inlägg) 18 år sedan
Problem med skenande kanaler (1 inlägg) 18 år sedan
Hur får man bra bild på LG 42PC1R? (17 inlägg) 19 år sedan
Samsung PS-42E71H eller LG PS-42PC1R ? (112 inlägg) 19 år sedan
Upplösning på LG 42PC1R (10 inlägg) 19 år sedan
Sjyst Plasma TV 42" (4 inlägg) 19 år sedan
Mormor vill ha en stor TV (20 inlägg) 19 år sedan
Pioneer VSX-1016V OSD Problem (20 inlägg) 19 år sedan
LG42PC1R: Optimala inställningar för XBOX 360 (0 inlägg) 19 år sedan
blinkande pixlar på le40m51 (13 inlägg) 19 år sedan
DVD-spelare med HDMI/uppskalning etc (4 inlägg) 19 år sedan
LG 42PC1R eller Panasonic PV60E ? (39 inlägg) 19 år sedan
Dags för plasma... (4 inlägg) 19 år sedan
Att se sport på LG 42PC1R (10 inlägg) 19 år sedan
Hur ska jag välja? För och nackdel? (55 inlägg) 19 år sedan
Panna 42PV60 vs. LG 42PC1R* (8 inlägg) 19 år sedan
LG PX4R/PX5R VS LG PC1R/PC3R (13 inlägg) 19 år sedan
LG 42PC1R Vs Samsung LE-40R72B (3 inlägg) 19 år sedan
film visning dvd o xbmc (1 inlägg) 20 år sedan

Postad 23 September 2006 - 23:45

dimme
  • dimme
  • Beroende

• 1189 inlägg
  • 0
Vet någon om surret även finns på PC3R?

Postad 24 September 2006 - 12:09

Pr3@cher
  • Pr3@cher
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Lämnade precis tillbaka min LG PC1R pga det störande surr-ljudet
Tack och lov så var personalen på Expert väldigt trevliga, fick pengarna tillbaka utan att behöva gnälla. Men stressen denna helg har nog förkortat mitt liv med 10 år ;)

Av alla trådar att dömma skulle jag inte tipsa någon om denna TV, verkar vara mer regel än undantag att man får en som surrar.

Postad 25 September 2006 - 15:45

Supersmurfen
  • Supersmurfen
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Jag har haft 2 olika exemplar av denna Tv och båda har surrat irriterande på 3 meters avstånd om man kollar på ett program eller en film med lågt ljud..  :)

Men nu är det inte det som är problemet för mig just nu, utan jag har problem med min picture in picture på min Tv.. Får bara samma kanal på båda rutorna och kan inte byta kanal med PIP PR- eller PIP PR+ på dosan..

Vad är det som är felet? Någon som har tips på hur jag skall gå till väga?  :(

<{POST_SNAPBACK}>

LG PC1R har bara en tuner, därför måste du koppla in en annan apparat med tuner (t.ex. en VCR eller DVD med tuner inbyggd) till någon port för att få olika kanaler på PiP.
Därefter trycker du på knappen "PIP INPUT" och väljer porten du har apparaten inkopplad på. Du byter kanal på PiP-kanalen genom att byta kanal på apparaten du har inkopplad.

Hoppas detta var förståeligt... :ph34r:

Postad 25 September 2006 - 18:12

dannekarlsson
  • dannekarlsson
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Det var fullt förståligt.. :) Tack så mycket för hjälpen!

Postad 26 September 2006 - 21:14

Unregistered25f1a1df
  • Unregistered25f1a1df
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Har haft min 42PC1R i 1 vecka nu, och är väldigt nöjd än så länge !! Efter att ha följt den här tråden så har jag verkligen försökt att lyssna efter det där "Surret", men jag kan inte hitta nåt som låter mer än en vanlig CRT-TV. Absolut inget som stör i.a.f. Tycker det är väldigt tråkigt för er som har fått "Surrande" ex.

Postad 27 September 2006 - 11:38

Horace
  • Horace
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Har haft min i knappt en månad... kan inte lokalisera det där lågfrekventa surret som jag läst om... CRT-TV tjut och ett annat svagt "tickande" kan jag urskilja på vissa platser om jag har huvudet på ett visst sätt...
Har fortfarande ångerrätt, och är faktiskt lite orolig ändå att det där suuret kommer uppträda med tiden, eller om jag sätter upp teven på väggen eller nåt... måste bestämma mig snart om jag ska behålla eller lämna tillbaks...
Kanonteve annars tycker jag

Postad 27 September 2006 - 15:32

marnilss
  • marnilss
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Jag provade en PC3R förra helgen, och den har samma problem som PC1R. Men, jag kan förstå att det finns människor som inte hör det, då det var ganska högt i frekvens och inte överdrivet högt i volym, men ändå något som jag irriterade mig på. Det finns gamla CRT som väsnas lika mycket, så har man haft en sån och vant sig vid det så lär man inte höra detta ljudet, eller man har lite bakgrundsljud som surret "drunknar" i. Jag själv, som sitter i hus och har det väldigt tyst omkring mig, retade mig på det något enormt efter bara 2 timmar.

Jag lämnade tillbaka PC3R:en på Elgiganten och prutade ner en Panasonic PV62E till 16 990:- och tog den istället. Jag är jättenöjd med denna, även om LGn var snyggare.

Postad 28 September 2006 - 10:30

erito
  • erito
  • Forumräv

• 636 inlägg
  • 0
Kan man ha PIP på vilka in-källor som helst? Tex två scart eller en scart och en komposit osv?

Verkar väldigt avskräckade med det där surret att våga köpa en LG....

Postad 28 September 2006 - 10:45

alexander_e_b
  • alexander_e_b
  • Beroende

• 1006 inlägg
  • 0
Tråkigt för er som fått surrande 42PC1R. Jag har själv köpt en 42PC1RR och märker då endast av det vid väldigt låga volymer ner mot 2-4 på volymskalan, annars inget alls. Och de "surrande" ljudet jag har varken stör eller är irriternade, då man sällan har tvn på så låg volym. Och konstig är att visa märker det mer än andra, ligger det inte lite i bakhuvudet på folk må tro ? :)

Postad 28 September 2006 - 21:01

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0
Har nu kört min PC1R i ca 4 timmar...på 1 meters avstånd hörs den inte mer än en vanlig CRT, dvs knappt alls. Lägger jag örat till är det något litet surr i toppen på plasman men inget som hörs om jag backar 1 meter.

/Aure

Postad 29 September 2006 - 06:56

Pr3@cher
  • Pr3@cher
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Är också intresserad om folk hört surrande ljud på PC3R och andra varianter av denna LG.

Postad 03 October 2006 - 20:42

Mathias_swe
  • Mathias_swe
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Hejsan igen

LG skickade en ny tv.

Lika högljud som den första.

Har nu fått pengarna tillbaka, skickat tillbaka 2st 42PC1R , samt fått en ursäkt från LG.

Fabriken har tydligen erkänt att vissa personer kan uppfatta en viss frekvens som irriterande.

Ärendet är för mig avslutat.

Lycka till

Ljudnivån kan inte mätas upp pågrund av bakgrundsljud.

Mvh Mathias

Ta kontakt med Teija-Marie på Lg så får ni förhoppningsvis hjälp (hjälpte mig). :)

Teija-Marie Pierre
Senior Marketing Manager Nordic

LG Electronics Nordic AB

Box 83 / Esbogatan 18

164 94 Kista

Tel: +46-8 566 415 00, fax -99

Postad 07 October 2006 - 00:13

pellebrand
  • pellebrand
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Jag har precs köpt höstens -06 modell LG42PC3RA och den surrar som fa....n vid ljusare bilder. Jag har ungar och drar ner ljudet på kvällarna och blir riktigt störd. Antar att jag måste lämna tillbaka tv nu, men tyvärr är ju bilden riktigt bra. Kanske kanske kan LG göra något???? Inte så troligt när man läser denna tråd. Återkommer om det händer något :P

Redigerat av pellebrand, 07 October 2006 - 08:36.

Postad 07 October 2006 - 10:18

MickeMellow
  • MickeMellow
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Köpte en 42PC3R för 13500 inkl frakt, från Tyskland. Inget märkvärdigt surr på denna. Låter dock lite från elektroniken om man ställer sig intill tv'n när det är tyst. Men detta upplever jag inte som något störande problem utan detta är fullt normalt.

Postad 08 October 2006 - 09:25

unik
  • unik
  • Lärjunge

• 347 inlägg
  • 0
Surrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!

Läste i tråden om Pc1RR där en nämde att det höga surret kunde bero på att frontglaset är borttaget (kanske är nämt i den här tråden med...). Tror starkt på den terorin, hela panlen är ju ett stort surr, som nu inte dämpas av glaset.
Surret varierar dock och försvinner om man vänder huvudet i vissa vinklar. Tycker det är märkligt att LG sälva inte stör sig på det? Tycker dessutom att det börjar bli värre nu efter 2 dagars tittande.

Jaja, får se hur man gör... behålla eller ej.

Postad 08 October 2006 - 15:40

unik
  • unik
  • Lärjunge

• 347 inlägg
  • 0
Nu är tv'n uppe på väggen. Satte panelen så att den var helt riktad mot mig, så klart...
O fy f-n vad det surrade, kunde ha en volym på 50(!) på tv'n och hörde fortfarande ljudet!
Det är ju helt sjukt!
Sjönk ner lite i soffan och surret försvann nästan helt...
Så jag placerade lite pokermarker mellan tv och elfafästet där nere så att tv'n vinklades lite uppåt. Och vips så var surrret nästan borta :blink:

Ska man accpeptera att man får göra så, eller ej?!

Postad 09 October 2006 - 18:35

Korvis
  • Korvis
  • Forumräv

• 839 inlägg
  • 0
Kan ju aldrig i h-lvete va acceptabelt!

Redigerat av Korvis, 09 October 2006 - 18:37.

Postad 09 October 2006 - 18:50

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

• 5548 inlägg
  • 0
Måsta bara få fråga om det inte är någon som läser denna tråd innan ni köper er LG PC1R eller LG PC3?

Mvh JB

Postad 10 October 2006 - 13:12

Janikr
  • Janikr
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Tjena har både läst och studerat tråden inna jag köpte min i torsdags. nu har jag hängt upp den o så. Men som sagt jag hör ett surr men det är vid olika positioner i soffan. Ligger jag i soffan eller sitter med huvudet lutandes mot stödet är den knäpptyst men sitter jag rakryggad och nästan står upp hörs surret? ig stör det inte så värst för jag ligger oftast nerslappad i soffan, men fortfarande irriterende att det funkar på det här viset!!

Rätt konstigt undra vad det kan bero på?

Postad 10 October 2006 - 14:43

unik
  • unik
  • Lärjunge

• 347 inlägg
  • 0

Tjena har både läst och studerat tråden inna jag köpte min i torsdags. nu har jag hängt upp den o så. Men som sagt jag hör ett surr men det är vid olika positioner i soffan. Ligger jag i soffan eller sitter med huvudet lutandes mot stödet är den knäpptyst men sitter jag rakryggad och nästan står upp hörs surret? ig stör det inte så värst för jag ligger oftast nerslappad i soffan, men fortfarande irriterende att det funkar på det här viset!!

Rätt konstigt undra vad det kan bero på?

<{POST_SNAPBACK}>

Det är precis så jag upplever det med, därför fick jag vinkla tv'n lite uppåt för att undgå den riktningen där ljudet var som värst. Har pratat med dustin om det hela, och de tyckte inte det var acceptabelt. Men skulle man nu skicka ín den och Dustin märker av onormalt surr och de skickar varan vidare till LG, så vad man har läst här så gör de inte mycket utav saken utan bedömer att varan är normal.

Har också märkt att det handlar lite om man vill höra ljudet eller inte. Störde mig som f-n i början, för jag försökte lyssna efter det för att se hur mycket det störde och hur högt det var. Sen satt tanken om surret i bakhuvudet. Försökte igår att bara titta på tv och intressera mig för programmet och de ljud som ingick i programmet. Efter ett tag så tänkte jag inte på att det hördes något, även vid ganska låg volym. När jag sen försökte lyssna efter surret så kunde jag inte höra så mycket, förrän efter ett tag och att jag försökt lokalisera ljudfrekvensen(detta vid en position där surret inte var så högt). Ställde jag mig upp så jag var mitt framför skärmen så hördes det störandet ljudet rätt mycket igen.

Svar till dig JB: Jo jag har läst lite i denna tråden innan och kollat resultatet av rösterna. Men har kikat på pc3r live och hörde ingenting. Valde pc1r före pv60 pga designen, att man kanske kunde få ett bra ex. och de övriga positiva kommentarerna. (sen matchar tv'n H/K's saker riktigt bra B) )

Postad 10 October 2006 - 16:45

Unregistered25f1a1df
  • Unregistered25f1a1df
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Måste bara hålla med unik i föregående inlägg. Den är riktigt snygg i designen och den verkligen "smälter" in bland H/K prylarna B)

Sen ang. "surret" så måste jag stänga av ljudet och ställa mig ca. 0,5-1,0 m ifrån TV:n för att höra det, men bak i soffan med ljudet på , så finns det inget som stör. Sen så är ju bilden på den riktigt bra oxå, tycker jag.

Postad 10 October 2006 - 20:40

Unregistered5ede6c7c
  • Unregistered5ede6c7c
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Håller helt med dig "unik" om att surret hörs om man vill höra det.. Jag är inne på min andra PC1R, där mellan hade jag en annan plasma och en lcd hemma, men tyckte och tycker fortfarande att ingen annan skärm kan mäta sig med LGn vad gäller prisvärdhet, när design, bild, ingångar, funktioner, menyer inkluderas i bedömningen!

Vad gäller surret så valde jag bara att acceptera det och bestämde mig för LGn, nu stör jag mig inte alls på det efter 5 månaders användning!!

Och till det nuvarande priset är det en grym tv!!

Redigerat av Unregistered5ede6c7c, 10 October 2006 - 20:43.

Postad 11 October 2006 - 09:37

Unregistered15c83304
  • Unregistered15c83304
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Jag hade ett högt surr ljud på min Tv, Powermil hämtade den å byte ut ngn "nätdel" å nu
är den helt tyst :)

Så ni som har ett surrande ex, felanmäl den å få felet åtgärdat.

//En numera nöjd ägare

Postad 11 October 2006 - 13:38

Janikr
  • Janikr
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Låter ju jätte bra att powermill kan komma o byta en nätdel. För en grej som jag tänkt på är att jag bara inte orkar hålla på skicka tillbaka den, och sen vara osäker om jag får en bra eller en dålig. Men jag ska höra av mig till powermill och be dom fixa surret.

Postad 12 October 2006 - 01:44

applehorn
  • applehorn
  • Användare

• 176 inlägg
  • 0

Jag hade ett högt surr ljud på min Tv, Powermil hämtade den å byte ut ngn "nätdel" å nu
är den helt tyst  B)

Så ni som har ett surrande ex, felanmäl den å få felet åtgärdat.

//En numera nöjd ägare

<{POST_SNAPBACK}>

Någon mer som fått sin nätdel utbytt och det har hjälpt? :D
Beställde en PC1R från dustinhome i tisdags och får den förhoppningsvis idag. Man börjar ju bli lite små nervös för att man ska få ett exemplar som "surrar". :(

Har inte riktigt förstått ifall det är ett pipande ljud eller ett brummande ljud som de sk "surrande" exemplaren har. Har läst igenom hela tråden men blir inte klokare, så vilket är det? :lol:

Postad 12 October 2006 - 16:47

unik
  • unik
  • Lärjunge

• 347 inlägg
  • 0
Skulle nog mixa det och säga att det är ett surrande pipljud...typ

Postad 12 October 2006 - 16:53

Palle
  • Palle
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0
Har LG äntligen tagit åt sig av alla klagomål och ändrat sin hållning angående att byta ut nätdelarna? Det var i sådana fall på tiden. Nu gjorde jag av med mina exemplar men det vore smått fantastisk för er som stått ut eller nyss köpt en ny.

Postad 16 October 2006 - 11:45

Starstedt
  • Starstedt
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Som sagt. jätterintressant om det ÄNTLIGEN är så att
LG tar dessa problem på allvar.
Är det någon fler som fått sin nätdel utbytt med samma goda verkan ?

Postad 18 October 2006 - 19:13

RajRaj
  • RajRaj
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Ville bara komma med ett litet inlägg, var igår (061017) på ONOFF och köpte en LG 42" Plasma-TV 42PC1R fast jag läst alla olika forum om surrande ljud. Anledningen till att jag chansade och köpte denna var för att jag skulle få pengarna tillbaka om jag upplevde något störande surr. Jag tittade på TV:n och var grymt imponerad av bilden, dock är detta min första plasma så jag har inte så mycket att jämföra med, menyerna lätta och snyggt utseende. Men...när jag drog ned lite på ljudet och satte mig på huk ca 2 m från TV:n så upptäckte jag det "berömda" svaga surret från skärmen, men bara i en viss höjd, även med örat nära skärmen så hörs det men även där, bara på en viss höjd och då över hela skärmen i den höjden. Ringde till ONOFF och jag ska få lämna tillbaka TV:n och få pengarna tillbaka, men jag väljer att lämna tillbaka den och lägga till 1000 kr för att få en PANASONIC 42" Plasma-TV TH-42PV60E, denna TV ska vara riktigt bra. Hoppas bara denna inte låter något, t ex fläktarna, någon som vet? Jag får behålla PC1R så länge till de får in PV60E vilket jag tyckte var schysst. /RajRaj

Postad 19 October 2006 - 08:51

svenneglenne
  • svenneglenne
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Finns det någon som har haft problem med surrandet och sedan kommit till rätta med det? Antingen genom någon egen lösning typ ljudisolerande matta, ändrad möblering eller byte av skärm?

Postad 19 October 2006 - 09:07

svenneglenne
  • svenneglenne
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Finns det någon som har haft problem med surrandet och sedan kommit till rätta med det? Antingen genom någon egen lösning typ ljudisolerande matta, ändrad möblering eller byte av skärm?

<{POST_SNAPBACK}>

Kanske skulle läst lite längre i tråden innan jag skrev detta :D

Postad 19 October 2006 - 11:37

preddan
  • preddan
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0
Ett visst surr tycker jag ändå att man får räkna med.
Hör du någonting surra svagt på 20cm avstånd (som min gör) måste det ändå anses som normalt, de som hoppas få hjälp av Powermill är ju dom som har ett onormalt högt surr som är störande på avstånd 2+ meter.
Tror knappast det finns någon plasma idag som är helt ljudlös och som det ser ut kanske det inte blir så mycket mer plasma alls i framtiden. Snackade med en kille på onoff häromdagen och han sa att dom inte kommer ta in plasma alls framöver.

Redigerat av preddan, 19 October 2006 - 11:38.

Postad 19 October 2006 - 19:52

Fjant
  • Fjant
  • Lärjunge

• 409 inlägg
  • 0

PANASONIC 42" Plasma-TV TH-42PV60E, denna TV ska vara riktigt bra. Hoppas bara denna inte låter något, t ex fläktarna, någon som vet? Jag får behålla PC1R så länge till de får in PV60E vilket jag tyckte var schysst. /RajRaj

<{POST_SNAPBACK}>

Låter gör den nog lite eftersom den har fläktar. Men jag skulle hellre ha lite susande ljud från en fläkt än ett irriterande elektroniskt surr som många av dessa LG plasmor av denna modell tycks ge ifrån sig.

Har en projje som låter mer än vad LGn gjorde men det är betydligt mindre irriterande än vad ljudet från tv var. Just ett elektroniskt surr kan vara mycket mer störande än ett susande från en fläkt

Postad 20 October 2006 - 09:53

RajRaj
  • RajRaj
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Okej, tackar Fjant, får väl se när den dyker upp om jag störs av ljudet, hoppas inte.

Postad 23 October 2006 - 21:34

bolero
  • bolero
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
ingen annan som fått surrandet åtgärdat?

Postad 29 October 2006 - 22:07

Janikr
  • Janikr
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Jag har haft min i en månad. Var där idag och berättade mitt problem. Imorrn ska jag få hämta en ny.

Postad 30 October 2006 - 07:41

Unregistered12be5cec
  • Unregistered12be5cec
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Detta är *OFF-TOPIC* men jag tänkte ändå höra om någon har haft mitt problem.

Jag får skuggbilder/temporära inbränningar på min LG PC1R plasma.

Detta ses starkast för mig om man släcker ned så det är så mörkt det kan bli. (jag har ett rum utan fönster)

Trycker fram menyn och låter den vara på i ca 25 s (den går bort efter ca 25)
Då kan jag tydligt se avtryck i bilden om jag ser Tv eller DVD eller någon annan källa.
Dock ses det enklast mot mörka bilder så enklast är att välja en "tom" AV kanal. (ex AV4)

Jag har fått skicka ned min tv till LG:s service efter div problem och stul får jag tillbaka tv:n och de har inget gjort utan enligt deras mätningar är den som den ska vara.

Jag vet att om de inte gjort nåt så är inget lagat och när jag packar upp den hemma igen är det samma fel. Så efter samtal med min återförsäljare ska vi skicka den till deras verkstad.

Det konstiga är att det verkar bara vara jag som har just detta problem med denna modell (PC1R såklart)

Postad 30 October 2006 - 09:54

Starstedt
  • Starstedt
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
langstrumph,

Jag tror inte att det bara är du som har deta problem. Finns det inte en hel tråd här om detta kring PC1R eller var det någon annanstans kanske.

Jag har också samma problem, inte med 100% utfall varje gång jag testar men titt som tätt.
Men det går bort med en whitwash några sekunder sen är allt "normalt" igen, inget som jag stör mig
överdrivet på. Skulle bli betydligt gladare om det var så att min TV kunde sluta surra.

Ingen fler som fått surret avhjälpt av reperation ?

Postad 30 October 2006 - 10:46

Unregistered12be5cec
  • Unregistered12be5cec
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Starstedt,

Skulle du konna kolla vara det stod en massa om detta, om det inte nu var på detta forum och vänligen länka mig för jag stör mig enormt på det.

För mig försvinner det inte efter en whitewash på 10 sekunder ens.
Efter ca 1 minut är det borta men det är långtifrån acceptabelt.

Postad 30 October 2006 - 23:45

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

• 5548 inlägg
  • 0

Tror knappast det finns någon plasma idag som är helt ljudlös och som det ser ut kanske det inte blir så mycket mer plasma alls i framtiden. Snackade med en kille på onoff häromdagen och han sa att dom inte kommer ta in plasma alls framöver.

<{POST_SNAPBACK}>

Synd att särskilt ett visst märke kan sabba för den här trots allt minst dåliga bildtekniken idag för platta tvapparater.... ;)

Tror knappast det finns någon plasma idag som är helt ljudlös.......  Låter gör den nog lite eftersom den har fläktar.

Fjant - TROR, NOG, även om det var i ren välmening? :)

Rätt svar är NEJ, PV60, som du syftar till, låter inte en smack ifrån sina fläktar trots att den har fläktar...om man nu inte typ trycker örat emot fläktens luftutblås på tvns baksida och tycker det är en normal ställning att befinna sig i när man tittar på tv och där störas av en svag vindpust... hoppas att denna fläktmyt på t ex PV60 är ihjälslagen för gott nu?

Däremot avger även PV60 ett myyyycket svagt elektronikpip som finns på ALLA tvapparater som drivs av ström.
Dock är det mer eller mindre störande pip på olika plasmamärken beroende på KVALITETEN. Och vissa märken riktigt högt pip/surr beroende på en stor andel defekta apparater.

Jag får skuggbilder/temporära inbränningar på min LG PC1R plasma.

langstrumph - Vet faktiskt INGEN plasma-tv som inte ger tillfälliga inbränningar, alias skuggbilder, som sedan tack om lov numera försvinner rätt snabbt. Samma sak med min Panasonic PV60. Om det stör mig...NEJ...även om det i mina ögon är en av få negativa faktorer med plasmatekiken jämfört med LCD. Och om att ingen/få PC1R-ägare nämnt detta...om du frågar dem skulle du nog få en hel drös som upptäckt samma sak...

Kan gissa att du har ett rätt högt kontrastvärde eftersom dina "skuggbilder" märks en längre tid.
Ett tips är att särskilt i början, när plasman är rätt ny, använda en kontrast på 50% eller lägre. Det är även en rekommendation ifrån tillverkaren.
Det ger klart mindre "skuggbilder"...denna inställning ger också faktiskt en mer naturlig och bättre bild när ögat väl fått vänja sig. Mina skuggbilder försvinner mkt snabbare/bildas knappt längre efter denna förändring.

Det positiva är att de permanenta inbränningarna nu i alla fall verkar vara ett minne blott med de moderna plasmorna...

Mvh JB

Redigerat av Unregisterede68eb861, 31 October 2006 - 00:39.

Postad 31 October 2006 - 18:51

kotten03
  • kotten03
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Jag fick min PCIR idag..Och det verkar som jag har fått en helt utan surr..Lika knäpptyst som min crt tv
Är jättenöjd

Postad 01 November 2006 - 11:10

F.A
  • F.A
  • Lärjunge

• 252 inlägg
  • 0

Rätt svar är NEJ, PV60, som du syftar till, låter inte en smack ifrån sina fläktar trots att den har fläktar...om man nu inte typ trycker örat emot fläktens luftutblås på tvns baksida och tycker det är en normal ställning att befinna sig i när man tittar på tv och där störas av en svag vindpust... hoppas att denna fläktmyt på t ex PV60 är ihjälslagen för gott nu?

<{POST_SNAPBACK}>

Dom fläktar jag haft att göra med har börjat låta efter 2-3 år pga av smuts och damm (har dock ingen uppfattning om kvalitén på dessa datorfläktar). De har jag bytt själv, finns det något smidigt sätt att byta ut plasmafläktar? Dom ska ju ändå hålla uppåt 30 år. Eller det kanske inte kommer att behövas?

Postad 01 November 2006 - 11:26

Unregistered15c83304
  • Unregistered15c83304
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej igen nu har min SKIT LGpc1r gått sönder, förra gången var det att surrade om den. Nu har bilden blivit helt svart men ljudet fungerar. Så nu hoppas jag att jag får byta till någon anna modell då LG fortfarande verkar vara Goldstar kvalite :huh:

Jävligt trött på LG

Postad 01 November 2006 - 11:26

preddan
  • preddan
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Dom fläktar jag haft att göra med har börjat låta efter 2-3 år pga av smuts och damm (har dock ingen uppfattning om kvalitén på dessa datorfläktar). De har jag bytt själv, finns det något smidigt sätt att byta ut plasmafläktar? Dom ska ju ändå hålla uppåt 30 år. Eller det kanske inte kommer att behövas?

<{POST_SNAPBACK}>

Vem har en TV i 30 år?? :huh:

Postad 01 November 2006 - 11:40

F.A
  • F.A
  • Lärjunge

• 252 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Vem har en TV i 30 år?? :huh:

<{POST_SNAPBACK}>

Sant, men livslängden på en plasma är väl ca 30 vid normalt tittande. Jag räknar med att ha min åtminstone 5-10 år beroende på om/när det dyker upp något nytt o spännande. Om jag då har en apparat som fläktarna låter på eller behöver bytas är ju inte så bra.
Jag säger alltså inte att fläktarna kommer att börja låta, även om jag har den erfarenheten från datorfläktar.

Postad 01 November 2006 - 22:58

Janikr
  • Janikr
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Jag hämtade min Pc1r, för 2 dagar sen till min förtvivlan var det här ett värr exemplar! Den surrar otroligt mycket jag blir galen jag vet ej vad jag skall göra längre. Har hört att samsung pse7 har samma problem.. jag vill ju ha min LG pga av den fina kvaliten. Därför undrar jag om någon har fått sin åtgärdad på service? jag funderar nämligen att skicka in den så jag får tyst på den. jag pallar inte åka fram och tillbaka och byta ut alla maskiner?

Som sagt är det någon som skickat in den och fått den fixad? Har nämligen hört att det är nätdelen som är invirad i koppar och att alla är olika tjocka. så om den är för tjock så vibrerar den mot någon annan del?

Tackam för svar!

Postad 01 November 2006 - 23:23

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

• 5548 inlägg
  • 0

... jag vill ju ha min LG pga av den fina kvaliten.
Tackam för svar!

<{POST_SNAPBACK}>

:huh: ...var har du fått detta ifrån?

Räcker det inte med två felex du själv fått + alla andra som också lider av dessa kvalitetsproblem på sina LG:s?

Bildmässigt håller den bättre kvalité, men inte mycket bättre än vad den kostar jämfört med andra märken.

Mvh JB

Redigerat av Unregisterede68eb861, 01 November 2006 - 23:26.

Postad 01 November 2006 - 23:24

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

• 5548 inlägg
  • 0
! Dubbelpost...

Mvh JB

Redigerat av Unregisterede68eb861, 01 November 2006 - 23:25.

Postad 02 November 2006 - 11:29

Janikr
  • Janikr
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Det jag menar är att bildkvaliten är bättre. Utseendemässigt slår den både Pv60 och samsungen. Då Pv60 ser riktigt dålig ut med den plastiga imagen. Tycker att Pcr1a håller lite mer klass. Jävligt synd att den ska brista på det viset. Därför funderar jag på att skicka in den på service för jag vill ha den tvn. Därför undrar jag om någon annan gjort samma sak och fått den reparerad.

Mvh Robert

Postad 02 November 2006 - 13:55

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

• 5548 inlägg
  • 0

Det jag menar är att bildkvaliten är bättre. Utseendemässigt slår den både Pv60 och samsungen. Då Pv60 ser riktigt dålig ut med den plastiga imagen. Tycker att Pcr1a håller lite mer klass. Jävligt synd att den ska brista på det viset. Därför funderar jag på att skicka in den på service för jag vill ha den tvn. Därför undrar jag om någon annan gjort samma sak och fått den reparerad.

Mvh Robert

<{POST_SNAPBACK}>

Bättre bildkvalitét är vad?

Utseendemässigt håller jag dock med dig...även om Samsungen inte är helt fel den heller utseendemässigt...

PV60...tja, inte snygg, men inte heller så ful väl på plats hemma...

Mvh JB

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.