Ska pilla in en liten HDD och testa nu
Redigerat av TsUPeR, 29 November 2007 - 20:28.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
* Officiell tråd - Popcorn Hour A-100 *
Startad av
Kanelbulle
, Oct 01 2007 18:53
8037 svar till detta ämne
34 relaterade trådar
Postad 29 November 2007 - 20:19
Då var den hemma!
Ska pilla in en liten HDD och testa nu Redigerat av TsUPeR, 29 November 2007 - 20:28. Postad 29 November 2007 - 21:21 Vilka partners i Europa är det som kommer få spelaren "först" ? Postad 29 November 2007 - 21:41
Zugar:
Det är väl tex: Planet-Shop DivxPlayer.nl KJGlobal.uk OBS! Ingen har Popcorn upplagda, mejla o kolla! De två översta är jag tämligen säker på, den tredje vet jag inte säkert. Det snackas väl även om att MediaMania här i Svedala kommer få in den, frågan är när?? Mejla dessa och kolla läget! Det kan bara gå åt skogen!! Lycka till!! Redigerat av Kanelbulle, 29 November 2007 - 21:41. Postad 29 November 2007 - 23:02
D###### skit....
Har min TV på service så jag har kört A-100 genom en component-vga adapter till CRT monitor. Funkade fint i första uppstarten och efter första FW uppgraderingen men nu efter andra och sista så får jag ingen bild... I övrigt måste jag säga att konstruktionen inte riktigt utstrålar kvalitet men för det priset duger det. Jag kommer nog leta efter en lämplig mycket mindre låda och flytta det lilla moderkortet dit. .. I'll be back... Postad 29 November 2007 - 23:09
Det fanns en del intressanta trådar om detta på NMTs forum. I värsta fall ska en downgrade av firmware få det att funka igen. Postad 29 November 2007 - 23:10
OK, en downgrade... Äh jag väntar på min TV istället men tack för tippset!
Postad 30 November 2007 - 20:17
Är ni sugna på en Popcorn Hour??
Det kommer in 10 st till Rhisc.nl ca 10 December... men nu verkar det bara finnas 2 st kvar (om jag inte har fel). Snabba er till ordersidan!!! Checka läget om ni är sugna!! Postad 30 November 2007 - 21:25
Då var den hemma. Ännu har allt fungerat klockrent. Testat diverse film och det fungerar över förväntan. Har dock bara testat med composit till TVn. Uppgraderingen av firmware över internet fungerar utmärkt - har bestämt mig för att inte testa varenda beta utan nöja mig med de som släpps av popcorn. Dags att testa hur det fungerar med musik....håller på att köra över lite till den interna HDn.
Postad 30 November 2007 - 21:30
Nu så har jag inte följt denna tråden slaviskt, men finns det någon tidigare tvix-ägare? 4000/4100 som skaffat denna låda och jämfört?
Vore mighty intressant. Postad 30 November 2007 - 22:10
Har ni sett att den finns att boka på Dustinhome? Bra pris!
Popcorn Hour A100 ps: Ni som redan har en, hur funkar torrentfunktionen? Redigerat av Martin, 30 November 2007 - 22:11. Postad 30 November 2007 - 22:18
Naaaaaaaajs, 1935 kr inkl frakt ! (med studentrabatt) Mindre najs: Beräknad leverans 2008-01-17 Nästan så jag tar å beställer en ! Dustin är ju riktigt bra i övrigt. Postad 30 November 2007 - 22:26
Så jäkla gutt!
har äntligen fått den lilla rackaren att visa en fin bild (HDMI-DVI) och lyckades med ännu en FW uppdatering. Måste säga att man är fett bortskämd med XBMCs grafiska tilltalande och enkla navigering. MEN, det funkar och hyfsat enkelt (fruObarnvänlig). SKa ta o glo på lite 1080p klipp nu Postad 30 November 2007 - 22:56
Rapportera hur snabbt den visar JPEG bilder från den interna hårddisken. Typ bläddra i mappar, hur lång tid det tar för att bilden kommer upp på skärmen osv. Helst lite större JPEG, 3mb typ. Om någon har lagt foton på den än
Postad 01 December 2007 - 13:25
Finns ett inlägg om detta på NMTs forum. Det säger i princip att 3-7 Megapixelbilder funkar okej, men han har problem med de som är kring 10 MP och över; bilderna blir "delade". Antalet sekunder som det tar att ladda bilden (dvs svart bild mellan två bilder) verkar vara proportionellt mot antal MP som bilden har: ca 3 sek för 3 MP, 7 sek för 7 MP osv. Och än så länge så autoroteras inte bilderna. (Allt är inlagt i en bugrapport, möjligt att det blir fixat i kommande firmwarereleaser.) Postad 01 December 2007 - 21:33
Det enkla svaret är, JA. Detta är ingen fotopresentatör men den är uppenbarligen snabbare på att visa bilder än sina föregångare, vad jag kan förstå. Köp inte denna om du skall visa bilder - köp den om du vill ha en grunka som är bra på att visa film. Redigerat av nukie, 01 December 2007 - 21:33. Postad 02 December 2007 - 14:25
Några snabba frågor till er som har fått en och börjat labba:
Hur funkar ISO och img, någon som har möjlighet att jämföra hur bilden blir kontra DVD-spelare, tänker på brus färger och kontrast. Blir den varm om man stoppar in en hdd? Det är ju ingen fläkt i den så hur mår en 500 gigare efter några timmar i/o av läsa och skriva? Postad 02 December 2007 - 22:08
ISO fungerar perfekt. IMG fungerar inte ännu....men om du döper om den till ISO så fungerar det. Har bara testat via composit så kvaliteten kan jag inte uttala mig om - men min bedömning är att det ser väldigt lovande ut. Provade själv med en gamal disk och den väsnades för mycket och blev varm så den åkte ut. Med en modern tyst disk så är det nog inget problem med värme eller ljud - men det är ju individuellt. Postad 02 December 2007 - 23:58
Har testat ett helt gäng smaples från olika HD filmer i både ts, mkv/x264 format i 720/1080p.
Vilken bild och flyt! Att sen GUIt suger och är lite segt, är helt obetydligt för de 1700:- jag fick ge. Postad 03 December 2007 - 10:55
Kan den köra slimserver med en isatt hårddisk? Stöder den subs till divx/avi/.264? Isåfall givet köp för min del.
Postad 03 December 2007 - 12:48
Nej, de skulle väl skickas från Kina den 10 dec eller något sådant? Dessutom står det fortfarande på deras hemsida att de inte fått mina pengar trots att de drogs den 27 november.. och deras email funkar inte, känns sådär bra... :/
edit: Your order has been updated to the following status: New status: Amount received, ship a.s.a.p. Redigerat av deenajs, 03 December 2007 - 15:25. Postad 03 December 2007 - 13:12
greveriff:
Slimserver, Nej! Den inbyggda mediaservern fungerar däremot mot Soundbridge, men det är ju en vanlig Linux i botten så det är möjligt det kommer någon form av Slimserver för den. Jag tror den klarar Subs till de flesta format, jag vet att den för närvarande har vissa problem med subs i MKV. Den är ju precis släppt, så det finns ett antal brister. Kolla gärna in Syabas eget forum för NMT (Networked Media Tank) Där finns mycket info o där kan du själv posta frågor oxå! Postad 03 December 2007 - 15:54
Visst har den brister men de mest grundläggande som gör denna produkt intressant (mkv x264 720/1080p, srt) funkar fint!
Postad 03 December 2007 - 15:55
Nån som har en aning om när dom släpper nästa version (med support för trådlöst)?
Eller kan någon tipsa om en bra trådlös router + accesspunkt (802.11.n förstås) som man skulle kunna använda istället? Den enda jag sett dom verkar ok har bara en ethernetutgång (skulle vilja passa på att koppla in fle prylar till den när man ändå är igång...). Postad 03 December 2007 - 16:16
Tjena emperor!
Från början var det snack om December... hm, tror inte... Gissa är nog det som gäller! Personligen skulle jag gissa på tidigast Februari... Nu är äntligen min Popcorn på väg från USA... mums!! Postad 03 December 2007 - 20:19
Jag tror att Planet Shop och DivXPlayer får spelarna under nästa vecka och kommer påbörja utskicken den 10:e december. Postad 04 December 2007 - 00:22 Ingen aning om/när det släpps en ny version av PH, och 802.11n-produkter (eller pre-n) hittar du kanske på systersajten prisjakt.nu. Har sett på NMT's forum att rätt många kör med HomePlugs, med varierande framgång. Det kan ju vara ett alternativ till wifi om CAT-kabeldragning inte är det Har man rätt förutsättningar kan 85 Mbps-pluggar räcka gott för streama de grövsta hd-formaten, men har man fel så duger inte ens 200 Mbps. Lite lotteri, men det finns ju 10 dagars öppet köp? Priserna verkar sjunka rätt snabbt, jag kanske slår till när det kommer en 200 Mpbsversion med inbyggd 4-ports switch (har bara sett det på 85 Mpbs), så får jag smidig och diskret kabeldragning till Squeezboxen och Dreamboxen också. Och en port över till ... nästa box (PS3, kanske?) Redigerat av dc11ab, 04 December 2007 - 00:27. Postad 04 December 2007 - 11:07
låter ju inte bra! Har själv tänk o använda homeplugs... har inte köpt några än men. hummm!!! Postad 04 December 2007 - 12:02 Har testat plugs. Tror tom det stod 300Mb/s på dom(!)Ingen aning om/när det släpps en ny version av PH, och 802.11n-produkter (eller pre-n) hittar du kanske på systersajten prisjakt.nu. Lyckades hursomhelst inte skicka nåt HD-material i mitt el-nät :-( Postad 04 December 2007 - 14:06
Tjena!!
El-prylar har väl generellt fått riktigt dålig kritik överallt, tyvärr! Det säkraste är en hederlig kabel eller köra trådlöst med N-standarden. Själv kör jag tråd! Postad 04 December 2007 - 14:25
Hej! Vill definitivt också rekomendera trådat nätverk. El-pluggar kan fungera om du kopplar via två vägguttag som hänger på samma sladd, men om signalen måste gå via säkringsskåp etc brukar hastigheten bli dålig. Postad 04 December 2007 - 15:27
(En fortsatt diskussion om Homeplugs borde ligga i en separat tråd...)
Homeplugs kan mycket väl funka bra också, att döma ut dom på förhand är lite att ta i för det är onekligen en smidig lösning med hög WAF! Om kabeldragning är svårt (även om det är det bästa alternativet) och väggarna/layout inte medger en bra wifitäckning så är Homeplugs utan tvekan värt att kika närmare på. Men precis som med wifi bör man tänka igenom om det finns bra förutsättningar för pluggarna: bra eldragning, kvalitet på kabeln (gammalt hus?), längd/avstånd mellan pluggarna, ev. bryggor (som i centralen), etc. Signalen kan bli påverkad om du kör in apparater längs med linan. Läste på NMTs forum att någon märkt rejäl prestandasänkning när TVn sattes igång, bara för att få mer än tillräcklig kvalité när han flyttade pluggen till ett annat uttag en liten bit bort... Det bästa är förstås om man kan prova någon annans pluggar eller prova på ett öppet köp, så kan man testa i lugn och ro om man får den prestanda som behövs. /slut OT :-) Postad 04 December 2007 - 16:28
Tråd rules!
Ett räknexempel på vad som krävs i bandbredd för en 100 minuters film på 10GB (Antagligen 1080P x264): (10 GB) / ((100 * 60) s) = 13.6533333 Mbps Postad 04 December 2007 - 17:21
låter ju inte bra.. för en en väldig konstig väg.. vilket inte kommer gå.. men kollade nu så verkar dom iallfall gå på samma prop..
Nu blev ja ju lite små sur.. hur fan ska detta funka då... Postad 04 December 2007 - 20:24
Det är dock genomsnitt, det lär gå upp högre i vissa scener och ner ganska lågt i andra. Postad 04 December 2007 - 23:21
Hej alla!
Det står lite varstans att man kan koppla in extern dvd eller ännu hellre extern blueray till A-100. Då undrar jag följande : Blir det samma sak som med Tvixen att den ej klarar köp\hyr dvd? Nån som har prövat? Om inte så kanske nån kan tänka sig att undersöka detta? Tack på förhand\ Diesel edit: lade till blueray. Redigerat av Diesel77, 04 December 2007 - 23:27. Postad 05 December 2007 - 00:04
Diesel77:
Japp, tyvärr är det så... Det finns två typer av processorer från Sigma, den ena är gjord för spelare utan DVD/HD-DVD/BluRay osv, den andra är gjorde för spelare som har någon av dessa. Skillnaden är att den som klarar spelare har licenser för det bla Macrovision osv. Detta innebär i praktiken att kopplar du till en extern spelar mot tex en Popcorn Hour A-100 eller en Tvix så kommer ej komersiella filmer gå att spela, tyärr!! Lösningen i så fall är att du köper en HD-DVD/BluRay-datadrive, sen rippar du filmerna via tex AnyDVD, då tar du dessutom bort alla skydd. Sen kan du spela upp dessa med din Popcorn Hour A-100 eller motsvarande Tvix. När du gjort det kan du även bränna valfri skiva, den skivan fungerar då i ovan nämnda läsare, för den kräver inte Macrovision osv... Vem sa att allt skulle vara så lätt!! Postad 05 December 2007 - 16:52
Finns det någonstans man kan se ett demo på hur GUI:t funkar? Alternativt screenshots? Edit: http://www.youtube.c...h?v=szB69_P-rU0 http://www.youtube.c...h?v=1-yAQt_QFPw http://www.youtube.c...h?v=0-zrsGxZbYA http://www.youtube.c...h?v=YoGx5jCtwtg http://www.youtube.c...h?v=CYZSBVXu1YA Redigerat av mangermanger, 05 December 2007 - 16:55. Postad 05 December 2007 - 17:05
Är det? Coolt, har någon lyckats köra igång/öppna upp SSH-daemon på den? Postad 05 December 2007 - 17:30
mangermanger:
För mer teknisk info, gå till NetWorkedMediatank, Syabas officiella forum! Där finns mycket mer info. Dock tror jag inte du kan gå in i själva-OS:et då det krypteras in i spelaren när det installeras. Men det går att göra olika program o Web-moduler till NMT! Check it out!! Postad 05 December 2007 - 17:36
Tjoho, mailade popcornhour.com och fick idag svar att de öppnade för preorder igen http://www.popcornhour.com/
Gjorde en order och fick svar på fråga om leveranstid: Hi, We will start shipping next week, you should be able to receive before Christmas. ----------------- Måste vara för bra för att vara sant Postad 05 December 2007 - 22:55
Goda nyheter till alla som använde sig av MPC:s buyout på A-100:or, dom har kommit nu...
J##vla ********, kunde satt mycket pengar på att min skulle kommit hem snabbare... Men jag skulle tro att min landar på fredag/måndag, så jag vinner nog på mållinjen... Postad 06 December 2007 - 10:13
Tror nån att en sån här Popcorn A-100 kan komma att funka som en Media Extender under Windows Media Center i Vista Premium ?
Postad 06 December 2007 - 12:23
Troligen inte i och med att den är Linuxbaserad, dessutom tror jag nog MS kräver en del pengar för den funktionaliteten. Postad 06 December 2007 - 15:32
Hej allihopa.
Jag gillar prisjakt och eftersom jag haft en Popcornhour nu i snart 1 vecka så tänkte jag passa på och ge er mitt omdöme då jag förstår att ni är hungriga på information. Först: hur i h-vete fick jag tag i den? Jag beställde den via Popcornhour.com och betalade via Googlecheckout. Pris till sverige är179$ + 45$ för DHL frakt. sedan blev det 254SEK för intullning. Totalpris ungefär dryga 1600:- DHL leverera den på 2 dagar från Hong Kong och ett tips är att ni anger en leveransadress där ni faktiskt kommer vara under dagtid (jag använde min hemadress så det tog ytterligare 2 dagar innan jag kunde var hemma och ta emot paketet) Är den användbar i Sverige? Jajjemen, äkta "svensk" standard elsladd levererad med, det var jag faktiskt imponerad av. De levererar även med en "fet" HDMI sladd, så jag saknade inget för att komma igång.
uppackad.JPG 85.19K
3 Antal nerladdningar
fjarr.jpg 31.4K
2 Antal nerladdningar
baksida.jpg 28.14K
5 Antal nerladdningarHur jag kör den: Jag har valt att INTE lägga in en hårddisk, men det är såklart ett alternativ. Detta medför att jag inte har testat SMB servern som man kan sätta upp, eller torrent nedladdningar. Jag streamar allting från min "server" där jag både kört med SMB share och med den MyiHome server som Sybas (de som konstruerat NMT) släpper med gratis. Det första jag gjorde var att patcha upp till senaste 28:nov firmware, vilket6 gick hyfsat smärtfritt (bilden blev kolsvart men efter lite pill kunde jag sätta in den på 1080p/50Hz och sen har det fungerat smärtfritt. SMB och att streama: Eftersom du inte kan ange en "default användare" i PCH (PopCornHour) så var jag tvungen att öppna upp gäst kontot för att den skulle kunna komma åt mina SMB shares. Du kan heller inte använda användare:lösenord som jag är van vid från Xbox och XBMC. Att streama 720p HD material går bra via SMB. Dock vart det lite sämre med 1080p. Den är även lite "seg" i gui när man kör via streamad SMB. MyiHome är mycket bättre: Istället för att köra via SMB så installerade jag MyiHome servern och satte enkelt upp den. Allt GUI i PCH är html baserad, så MyiHome servern är egentligen en HTTP server som genererar allt gui åt dig, så det blev mycket rappare i GUI nu. Även stramingen gick mycket snabbare över HTTP (SMB är ett ruttet streaming protokoll) och jag kan utan problem streama 1080p material med bitrates över 9k samt DTS ljud. Jag kan verkligen rekommendera MyiHome servern som var enkel att sätt upp och som gör att jag slipper ha en hårddisk med mellan lagrat material. Nu till det viktigaste: Ljudet och bilden, klarade den matroska .mkv? Svar: ett rungande ja!! Jag har kört (streamat) 720p samt 1080p utan problem. Vanliga divx/Xvid har även de fungerat bra. Jag har inte testat DVD .iso (mest för att jag inte har några) Ljudet: Ljudet är även det väldigt bra. Dock bör ni veta att för att få ut DTS ljud så måste ni koppla en RCA kabel (digital koax, dvs s/pdif) från PCH till en DTS kompatibel förstärkare/receiver. Så "rippade" releaser som har DTS fungerar klockrent med ljudet via digital coax till receivern. Jag har testat alla möjliga olika varianter av 720p och 1080p och ännu inte hittat nått som inte fungerar. Vad fungerar inte, och vad är på gång?
Slutligen: Jag är supernöjd! Kommer nog inte sätt apå min gamla trotjänare Xboxen med XBMC nå mer. Det material jag testat ser otroligt ut på min 46" 1080p LCD TV. Sybas jobbar på att fixa alla "små problem" och lägga in nya funktioner som användarna önskar, och det var smidigt att lägga in nytt firmware så det kommer bara bli bättre. Den är väldigt liten, och helt tyst!! (inga fläktar och ingen hårddisk) och jag kan rekommendera den till alla. PS! jag var en av de få "lyckliga" på MPCClub som skulle få en via deras föreställning men det har tagit evigheter för dem att leverera och fick precis veta att den enheten skall skeppas först på måndag, men brorsan kommer i alla fall bli glad över julklappen OBS! Det var billigare och snabbare att beställa via popcornhour.com än via MPCClub (divxplayer.nl) Divxplayer.nl som levererar för MPCCLub tar 224€ (euro) inklusive moms. Popcornhour.com tog 224$ + 254SEK tull vilket är en skillnad på över 400:- till fördel för popcornhour.com Redigerat av Tabasco, 06 December 2007 - 16:27. Postad 06 December 2007 - 15:54
Tack Tabasco för en utmärkt recension.
Blir att ta sig en funderare om man ska införskaffa en eller två efter nyår när de dyker upp i Sverige. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |