Hur fungerar det att spela upp SVT Play, Youtube, SVT Play prima osv på denna... räcker cpu'n till för detta?
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
2 995:- | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
2 369:- | |
![]() |
![]() |
![]() |
1 390:- | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 15 juli 2009 - 15:40
Hur fungerar det att spela upp SVT Play, Youtube, SVT Play prima osv på denna... räcker cpu'n till för detta?
Postad 15 juli 2009 - 17:22
Postad 15 juli 2009 - 20:14
En fundering angående Asrocken
Klarar den blueray borde den väl klara detta,,,, eller?
Postad 15 juli 2009 - 20:28
En fundering angående Asrocken
Det är tyvärr inte riktigt bra. Flash utnyttjar inte GPU:n, det är prollen som får "slita" men det jobbas tydligen på det.
Om jag kör 720p så funkar det hyffsat men högre upplösning blir problem.
Postad 15 juli 2009 - 21:43
offtopic: någon som vet hur xbmc/linux ligger till när det gäller bluray-uppspelning? sist jag googlade hittade jag inget vettigt. verkade som man får dumpa filerna till disken och hålla på..omständigt och tidsödande. vill gärna köra asrocken med xbmc som fullfjädrad htpc men går ju inte utan blurajjen.
Postad 15 juli 2009 - 21:49
Off-topic? Jag har installerat Ubuntu på min nya ASRock och fått allt att fungera utom att jag inte lyckas uppdatera drivrutinerna för grafikkortet. Jag tror jag har hittat de senaste drivrutinerna (185.18.14) här: http://www.nvnews.ne...ad.php?t=122606Installationen är faktiskt riktigt enkel.
* Ladda ner en image (9.0.4.1)
* Bränn en CD
* Boota Asrocken från CD:n
* Svara på lite frågor om tidszon och password ...
* Klart
Sen ska man uppdatera drivrutiner till nVidia, tror att jag hittade dem på nVidia:s hemsida. Uppdatera upplösningen på din skärm med nVidias "verktyg" (finns på en meny under administrationsverktygen)
Installera XBMC:
$ sudo apt-get install xbmc
Jag kan dock inte hitta nVidas "verktyg" under menyn för adminstration så jag kommer inte vidare. Är det någon som har ett tips till en än så länge glad ASRock ägare?
Postad 15 juli 2009 - 22:31
Jag kör engelska versionen: System->Preferences->NVIDIA X Server SettingsOff-topic? Jag har installerat Ubuntu på min nya ASRock och fått allt att fungera utom att jag inte lyckas uppdatera drivrutinerna för grafikkortet. Jag tror jag har hittat de senaste drivrutinerna (185.18.14) här: http://www.nvnews.ne...ad.php?t=122606
Jag kan dock inte hitta nVidas "verktyg" under menyn för adminstration så jag kommer inte vidare. Är det någon som har ett tips till en än så länge glad ASRock ägare?
EDIT Senaste version: http://www.nvidia.co..._185.18.14.html
Följ instruktionerna.
Redigerat av pr0xy, 15 juli 2009 - 22:35.
Postad 16 juli 2009 - 06:43
är det någon som har koll på hur nära det ligger att adobe löser det där med GPU-utnyttjandet till flash?
offtopic: någon som vet hur xbmc/linux ligger till när det gäller bluray-uppspelning? sist jag googlade hittade jag inget vettigt. verkade som man får dumpa filerna till disken och hålla på..omständigt och tidsödande. vill gärna köra asrocken med xbmc som fullfjädrad htpc men går ju inte utan blurajjen.
Blu Ray i linux är väl ännu "work in progress". Var väl i höstas man började göra framsteg med knäckande av BD+ skyddet. I förra veckan släpptes vlc 1.0 som bl.a. har stöd för nya ljudformat som används på Blu Ray. Använder inte vlc själv så vet inte om det kan spela "backups" från hårddisk. Isåfall kunde man på sätt och vis spela Blu Ray i linux redan idag. Men först är det några arbetsmoment att rippa Blu Ray:en förstås. Tror det finns något verktyg på doom9.org.
Postad 16 juli 2009 - 18:25
Redigerat av bananplanta, 16 juli 2009 - 18:26.
Postad 17 juli 2009 - 11:32
Det är 2 butiker som har lagt ut den änsålänge, datorbutiken och JME Data, både hade den för 4200kr.
Nu har JME Data höjt priset till 5500kr.
Undra om datorbutiken kommer att göra detsamma?
Postad 17 juli 2009 - 14:04
Osäkert om vad BD versionen faktiskt kommer att kosta när den väl lanseras.
Det är 2 butiker som har lagt ut den änsålänge, datorbutiken och JME Data, både hade den för 4200kr.
Nu har JME Data höjt priset till 5500kr.
Undra om datorbutiken kommer att göra detsamma?
Overclockers hade BD versionen upplagd som artikel tidigare i vecken. Kommer inte ihåg priset dock, tror det var 4300. Nu är den iaf helt borttagen från deras webshop.
Postad 17 juli 2009 - 16:29
Allt som allt, väldigt nöjd än så länge.
Tummen upp för OC för strulfri leverans

Postad 18 juli 2009 - 12:56
Postad 19 juli 2009 - 09:00
Jag har beställt följande:
http://www.webhallen...od.php?id=96158
Fick med en likadan fjärr till mitt OrigenAE chassi som jag använder till min "huvud-HTPC" där jag kör XBMC (på Win7 just nu). Där var ögat dock integrerat.
Men, ASRocken försvinner ju ur lager snabbare än Real Madrid spenderar pengar.![]()
Lade in beställning i slutet av juni tillsammans med denna fjärr (och en Logitech Harmony One som jag tänkt styra dekoder/asrock/tv med, så det var bara IR-ögat jag var ute efter (men, fjärren är det inget fel på)) och lär väl inte få något för ens tidigast augusti...
funkar det att köra Logitech´s Harmony till Asrock eller ? det skulle ju isåfall vara det bästa så slipper man alla sina fjärrkontroller.
Postad 19 juli 2009 - 11:25
har själv beställt en ASRock IONSTAR Atom 330, som kommer moddas en del, behöver bl.a. inte en 320gb hdd i den och in med en ir mottagare
är så sugen på prylarna så jag kan börja pilla lite =)
/Daniel
Postad 19 juli 2009 - 11:39
ja om du kopplar en ir mottagare, som har stöd i lirc (eller motsvarande i windows) till asrocken så är det inget problem
har själv beställt en ASRock IONSTAR Atom 330, som kommer moddas en del, behöver bl.a. inte en 320gb hdd i den och in med en ir mottagare
/Daniel
Så med andra ord .. kör man ubunto och xbmc så fungerar det inte med stödet för lirc ?
Postad 19 juli 2009 - 12:15
ja om du kopplar en ir mottagare, som har stöd i lirc (eller motsvarande i windows) till asrocken så är det inget problem
/Daniel
dholm, är det stor skillnad på Atom 330 och Netton ION 330 ? behöver inte en 320gb disk jag heller .. hmm fan va veligt allt blev

Postad 19 juli 2009 - 13:57
Så med andra ord .. kör man ubunto och xbmc så fungerar det inte med stödet för lirc ?
Det funkar utmärkt! Jag köpte en streamzap i veckan och den funkar perfekt med Asrock ION 330 och XBMC.
Postad 19 juli 2009 - 16:30
Kan också tillägga att Dinovo mini tangentbord fungerar finfint med alla media knappar utan någon "haxx".
Mer info i min post på xbmc.org:
http://xbmc.org/foru...77&postcount=18
Kort sidospår, hur uppdaterar man enklast till bleeding edge med live?
Postad 19 juli 2009 - 17:14
Kort sidospår, hur uppdaterar man enklast till bleeding edge med live?
Här kommer länken:
http://www.xbmc.org/...ad.php?p=366257
Postad 19 juli 2009 - 20:42
dholm, är det stor skillnad på Atom 330 och Netton ION 330 ? behöver inte en 320gb disk jag heller .. hmm fan va veligt allt blev
nu vet jag inte riktigt vilka maskiner du pratar om, men i mitt fall har jag även beställt en 2.5" sb kabinett, har klart större nytta av en extern 320gb som inte kräver extern strömkälla än att den sitter internt i asrocken
/Daniel
Postad 20 juli 2009 - 11:51
satt och räknade fram och tillbaka, för egentligen ville jag ha zoltac moderkortet, men när man väl hade satt ihop ett system som man var nöjd med, ett snyggt chassi som passade och inte innehöll ett nätagg eller som kunde plockas bort utan att chassit blev för stort, en dvdspelare och nånform av systemdisk så vart det för mycket pengar för att det skulle motivera ett zoltac system jämfört mot en asrock som innehåller stort sett allt jag behövde, visst n wifi hade varit nice...
men jag kommer slänga upp lite bilder när jag får prylarna
/Daniel
Postad 21 juli 2009 - 10:46
Postad 21 juli 2009 - 14:37
Tänkt setup:
ASRock 330
Ubuntu
XBMC
(Voddler när det nu kommer)
Harmony 885 med WMC remote ir-öga.
Som jag har förstått det så fungerar alla videotjänster med flash (SF Anytime, SVT Play, cdon mfl) dåligt pga processorn. Jag lägger dock stora förhoppningar på nya tjänsten Voddler som kommer snart (är anmäld som beta hos BBB) och har fått reda på att videouppspelningen där är i x264 och kommer fungera perfekt med ion och atom i HD-kvalitet. Man får hålla tummarna.
Återkommer med intryck snart
Postad 21 juli 2009 - 17:10
Såg igår att det plötsligt fanns ASRock Nettop ION 330 i lager hos MrPC. Beställde en på eftermiddagen och hade den levererad idag på morgonen. Ska dra igång allt och se hur det fungerar.
Tänkt setup:
ASRock 330
Ubuntu
XBMC
(Voddler när det nu kommer)
Harmony 885 med WMC remote ir-öga.
Som jag har förstått det så fungerar alla videotjänster med flash (SF Anytime, SVT Play, cdon mfl) dåligt pga processorn. Jag lägger dock stora förhoppningar på nya tjänsten Voddler som kommer snart (är anmäld som beta hos BBB) och har fått reda på att videouppspelningen där är i x264 och kommer fungera perfekt med ion och atom i HD-kvalitet. Man får hålla tummarna.
Återkommer med intryck snart
Voddler använder säkerligen en egen klient för uppspelning som inte använder hw acc så funkar nog lika "bra" som andra tjänster.
Postad 21 juli 2009 - 17:25
Varför tror du inte voddler har stöd för hw acc? Enligt dem på component forum så lät det när jag ställde frågan som att en atom skulle räcka mer än väl vilket inte vore fallet om hw acc inte fanns? Har du info eller är det gissningar?Voddler använder säkerligen en egen klient för uppspelning som inte använder hw acc så funkar nog lika "bra" som andra tjänster.
Postad 21 juli 2009 - 19:51
Voddler använder säkerligen en egen klient för uppspelning som inte använder hw acc så funkar nog lika "bra" som andra tjänster.
Voddler kommer enligt rykten att baseras på XBMC Länk
Så vi kan ju hoppas att den har hw acc, iallafall på linux versionen.
Redigerat av ImpreZa, 21 juli 2009 - 19:52.
Postad 22 juli 2009 - 13:46
Varför tror du inte voddler har stöd för hw acc? Enligt dem på component forum så lät det när jag ställde frågan som att en atom skulle räcka mer än väl vilket inte vore fallet om hw acc inte fanns? Har du info eller är det gissningar?
Det är bara en gissning. Men med tanke på att alla andra videotjänster på nätet inte gör det så känns det ganska säkert, speciellt när det inte finns någon riktig standard för hw acc av video utan nvidia/amd osv använder sin egen.
Postad 22 juli 2009 - 14:06
Det är bara en gissning. Men med tanke på att alla andra videotjänster på nätet inte gör det så känns det ganska säkert, speciellt när det inte finns någon riktig standard för hw acc av video utan nvidia/amd osv använder sin egen.
Beror helt och hållet på vad tjänsten tillåter. SF Anytime kan jag kolla på i vilken spelare som helst, bara den har stöd för vad som krävs. Problemen med de flesta tjänster är att de använder flash-baserade spelare. Det kommer voddler inte att göra. Hur som helst, e bara att vänta och se vad som kommer.
Postad 22 juli 2009 - 19:54
Postad 22 juli 2009 - 20:43

- Hur ligger man till med stödet för bluray i linux/xbmc?
- När fixar Adobe sånt där VDPAU-stöd till flash?
Är det någon som har blurayversionen av Asrocken förresten? Snackades tidigare om +700kr ju men hittar bara snuskdyra maskiner som ej är i lager. Känns som 5500kr inte är prisvärt nog för min del om jag ändå inte kan använda blåstrålen i linux sen.
Redigerat av mole, 22 juli 2009 - 20:47.
Postad 23 juli 2009 - 12:54
Någon som haft problem med att asrocken bara stänger av sig utan anledning !!?!?!?!
Nej men däremot har min Power knapp sluta att lysa.... Har inte äns haft den i 1mån så går grejorna sönder...
Postad 23 juli 2009 - 13:04
Är det bara jag här som är otålig och van vid snabba uppdateringar?
- Hur ligger man till med stödet för bluray i linux/xbmc?
- När fixar Adobe sånt där VDPAU-stöd till flash?
Är det någon som har blurayversionen av Asrocken förresten? Snackades tidigare om +700kr ju men hittar bara snuskdyra maskiner som ej är i lager. Känns som 5500kr inte är prisvärt nog för min del om jag ändå inte kan använda blåstrålen i linux sen.
Se:
http://www.phoronix....s...m&px=NzE1NA
och
http://www.phoronix....s...m&px=NzE0Ng
Angående stöd i FFmpeg av bluray, xmbc använder FFmpeg för videoavkodningen... så när alla bitarna är på plats i FFmpeg lär xbmc klara bluray.
Postad 23 juli 2009 - 14:38
Har precis skickat iväg den nu till mrpc.se i alla fall får se om de kan göra något. Annars får jag väl vänta till deras nästa leverans för en ny eller nåt :SNej men däremot har min Power knapp sluta att lysa.... Har inte äns haft den i 1mån så går grejorna sönder...
Postad 23 juli 2009 - 15:12
Angående stöd i FFmpeg av bluray, xmbc använder FFmpeg för videoavkodningen... så när alla bitarna är på plats i FFmpeg lär xbmc klara bluray.
vad jag kan se kom inte det projektet med i årets Google Summer of Code? hittar ingenting som har med AACS att göra på http://socghop.appsp...gsoc2009/ffmpeg iaf? kanske letar på fel ställen men artiklarna du nämnde tidigare är ju ifrån mars så någon form av uppdaterad information borde ju finnas att tillgå? enligt tex. http://trac.assembla...s/browser/trunk har utvecklingen avstannat?
Postad 23 juli 2009 - 17:50
1.50 7/22/2009
- Update NVM code to improve 2G DIMM compatiblity.
- Open "SATA Operation Mode" setup item with default = "IDE".
http://www.asrock.co...p?Model=ION 330
Jag har ej testat att uppdatera. Eftersom jag inte har några problem kommer jag nog inte att göra det heller.
Postad 23 juli 2009 - 21:28
Postad 23 juli 2009 - 22:31
Är lite ute på djupt vatten här så bare with me!

Sugen på en Asrocken har några frågor dock.
Min initial inställning var att även kunna surfa på denna, med min tv som bildvisare. Är det någon som gör det, blir det bra? Hur fungerar det att mata ut 1366x768 upplösning från Asrocken te.x? Den upplsöning min tv har.....
Tyvärr har jag inga hdmianslutnigar lediga varken i stärkaren eller tv, man kan köpa en hdmiswitch såklart men hur mycket sämre är det att ansluta Asrocken via vga och optiskt för ljudet? Optiskt spelar väl inte så stor roll, det går väl inte att få hdljud ur Asrocken ändå?
Skulle eventuellt kunna kör min 360 på komponent och köra asrocken på hdmi genom min stärkare, inget problem att koppla genom en reciever?
Hur mycket låter den egentligen, tänkte ha den i tvbänken. Som en ps3 säger vissa i tråden, den låter nästan ingenting juh?
Många frågor jag vet, är en riktig nybörjare på detta ämne.Mycket tacksam för svar....

/genis
Redigerat av genstruktur, 23 juli 2009 - 23:14.
Postad 24 juli 2009 - 09:34
Other features are just the same including the NVIDIA Ion 9400M graphics chipset, 4-in-1 card reader, WiFi 802.11b/g/n, HDMI output and six USB 2.0 ports. The QX2800 runs Windows Vista Home Premium with SP1.
Gateway QX2800 vs AspireRevo
Thanks to the dual core processor, the Windows Experience Index of Vista of the QX2800 is 4.3, which is a 40% improvement from Revo’s 3.0. (Click to enlarge the image).
http://www.itechnews...-with-atom-330/
Redigerat av pieeetr, 24 juli 2009 - 09:36.
Postad 25 juli 2009 - 10:04
Halloj!
Är lite ute på djupt vatten här så bare with me!![]()
Sugen på en Asrocken har några frågor dock.
Min initial inställning var att även kunna surfa på denna, med min tv som bildvisare. Är det någon som gör det, blir det bra? Hur fungerar det att mata ut 1366x768 upplösning från Asrocken te.x? Den upplsöning min tv har.....
Tyvärr har jag inga hdmianslutnigar lediga varken i stärkaren eller tv, man kan köpa en hdmiswitch såklart men hur mycket sämre är det att ansluta Asrocken via vga och optiskt för ljudet? Optiskt spelar väl inte så stor roll, det går väl inte att få hdljud ur Asrocken ändå?
Skulle eventuellt kunna kör min 360 på komponent och köra asrocken på hdmi genom min stärkare, inget problem att koppla genom en reciever?
Hur mycket låter den egentligen, tänkte ha den i tvbänken. Som en ps3 säger vissa i tråden, den låter nästan ingenting juh?
Många frågor jag vet, är en riktig nybörjare på detta ämne.Mycket tacksam för svar.....
/genis
Jag kör asrocken med XBMC live på usb-sticka. Har satt den till att boota på usb först vilket gör att den kommer in i xbmc direkt som om lådan vore en dedikerad spelare. Installerat på disken har jag windows 7 och det fungerar utmärkt att surfa och använda tv (har pioneer tv med 1366x768 upplösning) som bildvisare. Fick aldrig ljud ut med hdmi (tror det är något med min stärkare då samma problem uppstår från min laptop) så jag kör bild via hdmi och ljud ut via spdif. Hur mycket sämre bilden skulle bli om du konverterade till vga vet jag inte, men du kanske har en dvi som du kan använda. I så fall så finns en hdmi till dvi adapter med i paketet. Ljudnivån tycker jag är låg. Står den framme och du maxar den så hör du lite sus. Jag har den dock i ett skåp och det går inte ens att ana något ens i total tystnad. Står den framme så kommer du höra den om det är tyst i rummet, men inte så det stör enligt mig. Min erfarenhet är dock att ljudnivåer är sjukt subjektiva så jag vill inte säga något om hur du kommer uppleva det.
Lycka till med beslutet.
Postad 25 juli 2009 - 13:24
Den är påväg men leverantörerna hade fått fel pris så det är minst 1000:- mer än vad som var förväntat. Butikerna får inte lägga upp den ännu så det är därför många som har haft den uppe tidigare har tagit bort den. Den kommer nästan garanterat kosta över 5000:-.
Postad 25 juli 2009 - 23:43
Jag kör asrocken med XBMC live på usb-sticka. Har satt den till att boota på usb först vilket gör att den kommer in i xbmc direkt som om lådan vore en dedikerad spelare. Installerat på disken har jag windows 7 och det fungerar utmärkt att surfa och använda tv (har pioneer tv med 1366x768 upplösning) som bildvisare. Fick aldrig ljud ut med hdmi (tror det är något med min stärkare då samma problem uppstår från min laptop) så jag kör bild via hdmi och ljud ut via spdif. Hur mycket sämre bilden skulle bli om du konverterade till vga vet jag inte, men du kanske har en dvi som du kan använda. I så fall så finns en hdmi till dvi adapter med i paketet. Ljudnivån tycker jag är låg. Står den framme och du maxar den så hör du lite sus. Jag har den dock i ett skåp och det går inte ens att ana något ens i total tystnad. Står den framme så kommer du höra den om det är tyst i rummet, men inte så det stör enligt mig. Min erfarenhet är dock att ljudnivåer är sjukt subjektiva så jag vill inte säga något om hur du kommer uppleva det.
Lycka till med beslutet.
Har ingen dvi, så det är hdmi eller vga som gäller. Får väl testa båda helt enkelt...
Ångående ljudnivån, jo det är klart att det är subjektivt. Hade nog tänkt köra silentmode på den , inte överklocka heller eller nåt sådant men som du säger är väl svårt att avgöra här i tråden kanske

Att 1366x768 fungerar bra åter lovande i alla fall, bara det fungerar till film (xbmc)är jag nöjd. Skulle det inte gå att surfa på tvn får jag helt enkelt behålla mig nuvarande laptop eller skaffa något annat att bara surfa på.
Optisk blir nog bra, finns väl knappt några filer som har HDljud ändå kom jag på. Får helt enkelt testa VGA vs HDMI när den är i hamn.
Får man fråga vad man vinner med att ha xbmc på en usbsticka istället för att ha det installerat på HDn?
Får tacka för infon i alla fall!
Redigerat av genstruktur, 27 juli 2009 - 02:12.
Postad 27 juli 2009 - 16:36
Alternativet är såklart att bygga en egen HTPC, ni får gärna komma med förslag på liknande setuper i lösa delar men med bättre prestanda.
Jag har några funderingar som ni kanske kan hjälpa till med:
- Kommer det vara några problem att titta/spela in Digital-TV med ASRocken? Passar TV-kortet eller ska jag satsa på något annat?
- Den klarar inte True HD / DTS-HD utan man får lite sämre ljud ut men den klarar ändå av det, om man skulle bygga en egen HTPC, vad skulle behövas för att få ut True HD-ljud? Ett finfint ljudkort eller räcker det med lite vassare CPU?
- Det här med hackig flash-uppspelning irriterar mig lite, hur illa är det? Hur mycket bättre hade det varit med en egen HTPC med bättre CPU?
- Blueray-versionen ser ut att dröja, men det borde väl vara samma sak att köpa DVD-versionen och sen en separat Sony Optiarc BC-5500S och byta ut DVD-enheten?
- Hur mycket mer ger 4gb minne jämfört med två? Visst är det billigt men är det någon direkt poäng med det?
Postad 27 juli 2009 - 20:05
Trött på att min PS3:a bara står och samlar damm förutom nån enstaka Bluray men desto fler dvd's. Hade varit perfekt att sälja PS3 med spel och köpa en av dessa burkar istället, eftersom jag ändå är ute efter att kunna småsurfa framför tv'n, köra Spotify till stereon och video on demand. Hade varit grymt att kunna ha en enhet istället för både dator och PS3.
Antar att enkla Linusdistar inte har stöd för video on demand (typ cdon) och Bluray eftersom flera skriver och efterlyser detta?
Nån som har koll på hur många Gb som behövs till en win7-install om nu inte Linus finns med mina krav vill säga. Hade varit kanon att köpa en sån där mojäng man kan köra ett CF-kort som hårddisk. Är ute efter tystnad.
Postad 28 juli 2009 - 09:12
Ser ut att vara en Revo-klon? Eller vad tror ni?
https://www.prisjakt...kt.php?p=463001
Redigerat av emilp, 28 juli 2009 - 09:42.
Postad 28 juli 2009 - 10:38
behövs väl 512 mb för XBMC med VDPAU!?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar