Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

BenQ W1070

2216 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 10 januari 2013 - 13:24

Unregistered3300a0e7
  • Unregistered3300a0e7
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0
Jag är själv lite sugen på den här projjen.
MEN
Jag har tagit lite mått på vardagsrummet och jag kommer ha 4,5m från lins till duk, Det krävs alltså 136" duk med maximal utzoomning.
sweetspot är ca 3m från duk. Det kommer väl bli pain med 136" duk på 3m titt-avstånd?

Kommer det ens funka eller är det bara att lägga ner tanken?
Kan säga att jag har över 5m takhöjd så funkar inte att köra med takfäste

Postad 10 januari 2013 - 13:54

RMW
  • RMW
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0

Jag är själv lite sugen på den här projjen.
MEN
Jag har tagit lite mått på vardagsrummet och jag kommer ha 4,5m från lins till duk, Det krävs alltså 136" duk med maximal utzoomning.
sweetspot är ca 3m från duk. Det kommer väl bli pain med 136" duk på 3m titt-avstånd?

Kommer det ens funka eller är det bara att lägga ner tanken?
Kan säga att jag har över 5m takhöjd så funkar inte att köra med takfäste

Jag har ca 3,5m (om ens det) mellan lins och vägg. Får en bjässebild med maxad zoom.
Man vänjer sig snabbt vid att springa maraton med ögonen i den här storleken ;)

Postad 10 januari 2013 - 14:10

Bass
  • Bass
  • Lärjunge

• 345 inlägg
  • 0
Jag har väl en 4 meter och 106tum.. är pyttebild.. på 5 meter skulle jag njuta med 130 bild =)

Postad 10 januari 2013 - 14:40

Unregistered3300a0e7
  • Unregistered3300a0e7
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

Jag har väl en 4 meter och 106tum.. är pyttebild.. på 5 meter skulle jag njuta med 130 bild =)

ja men har du 4m från lins till duk så säger ju benqs räknare att 121" är det minsta du kan trycka ut på det avståndet.
Går det att zooma ut ännu mer än vad som anges?

Postad 10 januari 2013 - 14:41

Bass
  • Bass
  • Lärjunge

• 345 inlägg
  • 0
Har min upphängd i taket :)

Menade alltså ca 4 meter betraktningsavstånd

Redigerat av Bass, 10 januari 2013 - 14:42.

Postad 10 januari 2013 - 14:43

Unregistered3300a0e7
  • Unregistered3300a0e7
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

Har min upphängd i taket :)

Menade alltså ca 4 meter betraktningsavstånd

ahh tänkte inte så långt. sorry ;)
tack då vet jag...
kommer nog beställa ikväll, ska hem och kontrollmäta lite bara

Postad 10 januari 2013 - 16:31

Unregistered3300a0e7
  • Unregistered3300a0e7
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0
ja det då va det kört.
Har ju inte mer än 235cm väggyta att montera duken på. en 135" är 3m bred, så en 106" passar på väggen, men eftersom jag har 4,5 från lins till vägg är 136" det minsta jag kan på.
Det blir att gå i tankeboxen en sväng, om inte någon har ett bra förslag att komma med ;)

Postad 10 januari 2013 - 18:08

Bass
  • Bass
  • Lärjunge

• 345 inlägg
  • 0
Möblera om :)

Postad 10 januari 2013 - 18:29

RMW
  • RMW
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0

ja det då va det kört.
Har ju inte mer än 235cm väggyta att montera duken på. en 135" är 3m bred, så en 106" passar på väggen, men eftersom jag har 4,5 från lins till vägg är 136" det minsta jag kan på.
Det blir att gå i tankeboxen en sväng, om inte någon har ett bra förslag att komma med ;)

Blir till att mäta hur stor min bild är för tillfället. Projicerar mot vit vägg, har taklampan på (!) och bilden är fortfarande extremt ljusstark och behaglig!

Postad 10 januari 2013 - 20:10

acidman
  • acidman
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Jag har *nästan* bestämt mig för att köpa en Benq W1070 men tvekar lite då prisskillnaden mellan den och Epson EH-TW6100 inte är så stor, 3 580 :- (om man räknar med värdet av 1 par 3D glasögon som ingår i Epson EH-TW6100).

Är skillnaden såpass liten mellan projektorerna så att extra kostnaden inte är värt Epson?

Undrar detta med?

inte haft projj sen sanyo plv-z1 men nu är det dax igen. :D

Postad 11 januari 2013 - 00:03

Prince Tom
  • Prince Tom
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Kingpin vs Dreamcast
---
Tänkte köra ramspänd eftersom ramen inte syns mer än framifrån hos mig.

Omdömena på Prisjakt för Kingpin duken: Kingpin Screens Velvet Framed Screen VFS240 16:9 104" (230x129,4)
Är mycket bra medan här i forumet halvbra (verkar vara de lite äldre dukarna vissa klagar på..)

Kinpinduken kostar 3690:- inkl. Frakt
Detta är ett alternativ: Dreamscreen V4 UltraFrame D65 16:9 106, 6 990:- (2 dukar följer med, en grå, en vit)

Så frågan är: - Vad skulle du välja till ett ljust men mörkläggningsbart vardagsrum (har mörka tjocka Gardiner)?

Postad 11 januari 2013 - 00:30

PNorth6
  • PNorth6
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0
BASS: Tack för att du kom med omdöme så snabbt om Dreamscreen duken. Låter som att det var väl satsade kronor om du fick behagligare bild o bättre kontrast.

Jag la en beställning igår efter ditt tips om offertrabatten. Får den i slutet av månaden. 106 tum på 3,7m betraktningsavstånd borde väl vara lagom. Vad har du för avstånd?

Linus...: förstår inte problemet. Ska du inte ha den i taket? Isf kan du väl flytta den närmare duken? Själv fick jag flytta fram mitt takfäste fr förra projen.

Till Forat: Gött med helg snart igen. Imorn (fredag) blir det filmkväll m några jobbpolare. Inte hunnit med så mkt tittande annars. Köpt 2 par brillor o lite 3D material. Imorn landar 30 nya blu-ray i postlådan :-) Mest äldre titlar men ändå..

Nöjd med bilden än så länge men minus för ljudet. Men klart värd pengarna.

Postad 11 januari 2013 - 00:51

Unregistered3300a0e7
  • Unregistered3300a0e7
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

BASS: Tack för att du kom med omdöme så snabbt om Dreamscreen duken. Låter som att det var väl satsade kronor om du fick behagligare bild o bättre kontrast.

Jag la en beställning igår efter ditt tips om offertrabatten. Får den i slutet av månaden. 106 tum på 3,7m betraktningsavstånd borde väl vara lagom. Vad har du för avstånd?

Linus...: förstår inte problemet. Ska du inte ha den i taket? Isf kan du väl flytta den närmare duken? Själv fick jag flytta fram mitt takfäste fr förra projen.

Till Forat: Gött med helg snart igen. Imorn (fredag) blir det filmkväll m några jobbpolare. Inte hunnit med så mkt tittande annars. Köpt 2 par brillor o lite 3D material. Imorn landar 30 nya blu-ray i postlådan :-) Mest äldre titlar men ändå..

Nöjd med bilden än så länge men minus för ljudet. Men klart värd pengarna.

Problemet för mig är att jag har 5m i takhöjd så takfäste går inte. Måste montera den på den bakre väggen, vilket ger en kastlängd på 4,5m, vilket i sin tur ger en bild på MINST 136", vilket är för stort, jag har bara plats till en 106" duk :(

Postad 11 januari 2013 - 09:03

Bass
  • Bass
  • Lärjunge

• 345 inlägg
  • 0
Ok.. vet att bilder inte säjer ett skit. men ändå.

Eurosport HD digitaltv i nästan mörklagd rum (Dreamscreen)
Postad bild

Kanal 5 SD sändning i halft upplyst rum. (Dreamscreen)
Postad bild

720p via Tizzbird. Gamla netonnet duken i så mörklagt rum jag kunnat få.
Postad bild

Postad 11 januari 2013 - 09:51

gainward_81
  • gainward_81
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 1
Gott då har man precis beställt en W1070 samt en

DreamScreen V4 UltraFrame DynaGrey&BrightWhite D65 16:9 138" :wub:

Redigerat av gainward_81, 11 januari 2013 - 09:51.

Postad 11 januari 2013 - 17:12

Unregistered4f987705
  • Unregistered4f987705
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Bra tips alla kommer med. Har nyss köpt en w1070 och vill få upp den i taket. Har ni något bra tips på takfäste som passar bra?

Fick lite hjälp att hålla den mot taket och såg att den bör komma ner ca 10cm från taket för att missa taklampan :)

Jag kanske kan passa på att fråga om vilka glasögon ni kör med.. Måste man ha original eller duger det med några "pirat" för att få vettig 3d ?

Tack på förhand / Björn

Redigerat av Unregistered4f987705, 12 januari 2013 - 14:50.

Postad 12 januari 2013 - 16:53

RMW
  • RMW
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0

Bra tips alla kommer med. Har nyss köpt en w1070 och vill få upp den i taket. Har ni något bra tips på takfäste som passar bra?

Fick lite hjälp att hålla den mot taket och såg att den bör komma ner ca 10cm från taket för att missa taklampan :)

Jag kanske kan passa på att fråga om vilka glasögon ni kör med.. Måste man ha original eller duger det med några "pirat" för att få vettig 3d ?

Tack på förhand / Björn

http://www.netonnet....20/168099.3158/

Postad 12 januari 2013 - 19:33

Biomax
  • Biomax
  • Veteran

• 1 870 inlägg
  • 0
Visst kan du ladda ner 3d o köra sida/sida vilket det oftast är, men om du vill se bra 3d är det lllåånngt ifrån vad du får på en köpt skiva

Postad 12 januari 2013 - 23:39

Kemi
  • Kemi
  • Lärjunge

• 310 inlägg
  • 0

Kort recension av Dreamscreen Dynagrey D65 106" duken då ihop med w1070.
Jag fick till slut upp den, en ganska rejäl bjässe. Tycker den ser rätt dyr ut i sin look.
Lätt att justera så den stannar på rätt ställen, och den hängs på en sken vilket gör det lätt om man råkat hänga den en cm fel åt nåt håll i sidled.
Motorn låter en hel del.. har ingen erfarenhet av andra men den är absolut inte tyst på nåt sätt =)
På recievern för fjärren (en ganska stor box ca 15cm x 10cm x 3cm) så finns den en lång kabel som jag inte har en aning om vart den skall.. ser ut som en sån där gammal telefonkabel för fasta telefoner.

Duken grymt snygg. Verkar som tab tension verkligen gör sitt jobb att hålla den slät. Däremot har jag ett litet veck nere till höger.. men då på den svarta maskeringen så det gör inte så mycket.
Den är riktigt slät och fin i strukturen.. ser inte längre någonting i ansikten osv som jag gjorde med min Netonnet duk.
Svärtan har blivit betydligt bättre i mitt rum. Kan det stämma att den suger upp ljus? Därför att jag tyckte att min W1070 lyste upp hela rummet med förra duken. Nu känns det fortfarande rätt mörkt i rummet. Mindre reflex av från skärmen antar jag.
Bilden känns helt enkelt mer behaglig, renare och med bättre kontrast än tidigare.
5.500kr bättre bild än Netonnet duken?? Nja.. måste få suga på detta ett tag innan jag bestämmer mig =) Hann bara testa under några timmar igår.

Enda minuset. Gick från 108 tum till 106. Kunde aldrig tro att duken skulle upplevas som så liten pgr av 2 tums förlust.. men den känns pytteliten helt plötsligt =)
Troligen pgr av att den har kurvad maskering på sidorna.

EDIT: Ok, telefonkabeln är en triggerkabel för att att få ner skärmen automatiskt.
W1070 har en 12v trigger OUTPUT. låter kanon.

Någon som kan tipsa om en billig trådlös trigger som man kan koppla på w1070 och sätta in kabeln från duken i sen vid skärmen? Alltså så man inte behöver dra kabel över taket från duk till projektor?

Bass, skulle du kunna ta en bild på duken under samma ljusförhållanden som den första bilden du tog. Den i halvt dagsljus då du var missnöjd. Funtar på att köpa samma duk och har ett ganska ljust rum. Antar att det borde vara under de förhållandena som man ser mest skillnad. Känns surt att lägga mer pengar på duken(tänkte ta 120-tummaren) än själva projektorn, särskilt om man inte blir 100% nöjd.

Plus i kanten om det är med samma filmsekvens :)

Postad 13 januari 2013 - 00:03

Bass
  • Bass
  • Lärjunge

• 345 inlägg
  • 0
Haha ja.. det va tv jag kollade på då. Svårt att göra samma sak.
Men detta är taget med tänd lampa som är bytt från 60watt till 100! watt. Så det är betydligt mer ljus från den.
O andra sidan kommer inget dagsljus in men det är i alla fall ljusar i rummet än förra bilden. Tyvärr har jag inte kvar ph så jag kunde inte fixa vitbalansen.
Tv4 som just nu visar sagan om ringen.

Bifogad fil(er)

Redigerat av Bass, 13 januari 2013 - 00:05.

Postad 13 januari 2013 - 00:08

Bass
  • Bass
  • Lärjunge

• 345 inlägg
  • 0
Jag är nöjd med duken.. men det är ingen otrolig skillnad så förvänta dig inte fööör mycket.. man behöver oavsett nedsläckt för att det ska vara bekvämt och tillräckligt bra för att kännas skysst. Man kan ju pressa ur mer ljus i och för sig.. denna bild jag har på nu är ju kalibrerad för att visas i mörker. Ska ta en bild till med "dagsljus settings"..

EDIT
Sorry det va med dags settings :)
Omöjligt att skapa samma förutsättningar, har ny lampa i vardagsrummet som belyster helt annorlunda.

Jag va ärligt talat på väg att byta mot tw6100 (nyfiken) men pgr av att jag redan borrat i taket och att den inte kan lysa upp 106 tum på det avståndet så håller jag mig nöjd med min uppsättning nu :)

Redigerat av Bass, 13 januari 2013 - 00:19.

Postad 13 januari 2013 - 09:42

PNorth6
  • PNorth6
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0
Bilder är alltid uppskattat. Säger iaf en del. Jag förväntar mig inte att den ska göra mirakel med belysning på. Då hade jag fått lägga till 25000 till en Firehawk. Men jag hoppas på bättre svärtan, slätare duk samt lite bättre kontrast.

Enligt projector review så får 1070 riktigt bra betyg och spöar Epson på flera punkter. Men jag tror skillnaderna är hårfina och 1070 är ju billigast. Jag är nöjd med bilden men önskade att den lät lite mindre. Sett 3 filmer denna helg. I filmen Hunger Games är det en hel del tysta scener där man hör projen tydligt. Men jag kan leva med det. Där är väl Epsons betydligt tystarenm större chassi.

Lite offtopic: Moddade soffan igår med 4 st bass shaker kopplat till ett subwoofersteg draget med RCA till subben. Totalt kostade det hela drygt 1600. Gav en hel del effekt i filmerna. Nu vibrerar hela soffan när det smäller i filmerna. Kul värre!

Postad 13 januari 2013 - 12:31

film-fanatiker
  • film-fanatiker
  • Mästare

• 2 602 inlägg
  • 0
Kan du länka testet från projector reviw? Så är du snäll PNorth6

Mvh

Postad 13 januari 2013 - 15:28

PNorth6
  • PNorth6
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0
http://www.projector...w1070/index.php

Postad 13 januari 2013 - 15:30

RMW
  • RMW
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0

Lite offtopic: Moddade soffan igår med 4 st bass shaker kopplat till ett subwoofersteg draget med RCA till subben. Totalt kostade det hela drygt 1600. Gav en hel del effekt i filmerna. Nu vibrerar hela soffan när det smäller i filmerna. Kul värre!

Var köpte du dem? Går det att koppla till Z-5500?

Kan du länka testet från projector reviw? Så är du snäll PNorth6

Mvh

http://www.projectorreviews.com/benq/w1070/index.php

Postad 13 januari 2013 - 18:30

Unregistered4fd183bf
  • Unregistered4fd183bf
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0
Jag har fått hem två par SainSonic 144hz 3d glasögon. Beställde från eBay via Storbritannien och betalade ca 600 kr inkl frakt. Se till att ni köper från EU-butiken för att slippa tull, moms etc. Tittade på min första 3D film idag på Blu-Ray, Immortals, och det var fint. Snyggt djup här och där men inte så utpräglad 3d-film. Kunde inte hitta något jag störde mig på. Det blev ganska mörkt och eftersom det var mitt på dagen utan mörklagt, en ganska ljus bild. Men helt tittbar!

Postad 13 januari 2013 - 19:42

PNorth6
  • PNorth6
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0
RMW: Finns bl.a på fynda.se. De har även ett paketpris m 2 shakers + steg för 995 som räcker till mindre soffa. Själv köpte jag ett subwoofersteg Proson o kopplade in alla 4. Räcker m halva effekten. Funkar så länge du har en subwoofer utgång på stärkaren. Finns beskrivning hur du kopplar om du söker lite.

Postad 14 januari 2013 - 01:07

PNorth6
  • PNorth6
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0
BASS: Ett litet minus med duken jag ser är att det är ju inte mycket till svart maskering i bildens kanter så det gäller att få bilden projicerad nästan perfekt. Ser ut att vara ngn cm bara.

Postad 14 januari 2013 - 05:32

Unregistered8e48d42d
  • Unregistered8e48d42d
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0
Hur står sig denna projektor mot TW-700 ?
Är sugen på att byta ut min men vette tusan om det är värt de.

I dagsläget står min projektor ca. 5m ifrån min 93" duk bra/dåligt avstånd ?

Är nöjd med projektorn till film/tv men till ps3 tycker jag den inte riktigt levererar den bild jag är ute efter.. Alldeles för lite skärpa och detaljrikedom..

Postad 14 januari 2013 - 07:10

Unregistereda19a0bc3
  • Unregistereda19a0bc3
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Då sitter projektorn i taket.

Är verkligen nöjd. Dock vill jag lyfta ett varnande finger för installation i ändlägena. Jag skulle ha min på min avstånd enligt Benq's beräkningssida. Allt dubbel och trippelkollat men när jag skulle ställa in skärpan gick inte det för då var jag tvungen att zooma. Det hela resulterade i 2h flytt av projektor och biostolar. Lite tråkigt med allt extrajobb, dock blev placeringen ändå bättre :)

Nu är det bara att vänta till lön så jag kan skaffa 3D glasögon :)

Nu måste jag nog börja jobba :)

Postad 14 januari 2013 - 08:52

Bass
  • Bass
  • Lärjunge

• 345 inlägg
  • 0

BASS: Ett litet minus med duken jag ser är att det är ju inte mycket till svart maskering i bildens kanter så det gäller att få bilden projicerad nästan perfekt. Ser ut att vara ngn cm bara.

Absolut.. det är inte mycket till maskering. Men det va inga problem för min del med att få till det just på den punkten.

Postad 14 januari 2013 - 17:22

PNorth6
  • PNorth6
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0
Tjohoo! Mejl fr Fyndbörsen om att duken är klar för lev. Hade räknat med tidigast löning.

Lite mer angående intrycket av bildkvaliteten:

Kikade tidigt i morse medan det fortfarande var mörkt ute på en del trailers i hdkvalitet via min appletv. Bildkvaliteten är riktigt dålig ibland. Jag tror dock inte det beror på projen. Då skulle det ju alltid vara dåligt men så är det inte. Vissa filmer ser lysande ut andra mindre bra. Nu var det iofs bara 720p upplösning samt min nuvarande duk som kanske gjorde bilden lite blaskig och delvis brusig.

Tycker dock det är konstigt att filmerna inte håller högre kvalitet bildmässigt 2012/2013. Förstår inte syftet med att bl.a lägga på brus i bilden som görs i många filmer. Glodde på nya Bourne i fredags och likadant där. Jag föredrar en brusfri klar tydlig bild. Blu-ray är knappast nån garanti för bra bild har jag märkt. Kvalitén skiftar kraftigt. De enda filmer man garanterat kan njuta bildmässigt av är de animerade exempelvis Pixar filmerna. Ibland funderar jag på om jag borde byta ut min PS3:à som bildkälla men enligt andra så ska den göra ett bra jobb. Det måste vara så att filmerna fortfarande inte håller tillräcklig kvalitet. Lite av en chansning vad man får när man köper en ny blu-ray film anser jag. Stora filmer som kostat nån miljard att spela in stör mig mer bildmässigt ibland än när jag switchar över till en hd sändning av nån svenssonunderhållning på TV4 en fredagkväll.

Läst på lite nu om detta "grain" fenomen som ibland ska vara naturligt pålagt som i exempelvis filmen 300. En för hög inställning av sharpness kan oxå bidra till för mkt kornighet i bilden.

Vad har ni för inställning på sharpness?

Fler än jag som reagerar på det här eller håller med? Eller ligger felet trots allt i hårdvaran?

Redigerat av PNorth6, 14 januari 2013 - 19:15.

Postad 14 januari 2013 - 19:08

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0
En länk där detta ämne tas upp https://www.minhembi...howtopic=214594

Postad 14 januari 2013 - 19:43

MrLelle
  • MrLelle
  • Lärjunge

• 288 inlägg
  • 0
BASS Skrev: Någon som kan tipsa om en billig trådlös trigger som man kan koppla på w1070 och sätta in kabeln från duken i sen vid skärmen? Alltså så man inte behöver dra kabel över taket från duk till projektor?

Okej, vet inte om denna kan hjälpa dig för jag byggde denna: https://www.minhembi...e/330589#429479
Men det blir bara ett på och av..men det kanske skulle funka.. om det går att ställa in..så för dig!

Postad 14 januari 2013 - 21:17

Holmtopia
  • Holmtopia
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Tjohoo! Mejl fr Fyndbörsen om att duken är klar för lev. Hade räknat med tidigast löning.

Lite mer angående intrycket av bildkvaliteten:

Kikade tidigt i morse medan det fortfarande var mörkt ute på en del trailers i hdkvalitet via min appletv. Bildkvaliteten är riktigt dålig ibland. Jag tror dock inte det beror på projen. Då skulle det ju alltid vara dåligt men så är det inte. Vissa filmer ser lysande ut andra mindre bra. Nu var det iofs bara 720p upplösning samt min nuvarande duk som kanske gjorde bilden lite blaskig och delvis brusig.

Gällande just Apple Tv och de flesta enheter med streamat material så hänger kvalitet på din internetuppkoppling. De första par sekunderna då du streamar något via exempelvis svtplay kan se HEMSKT ut. Detsamma gäller Apple Tv, trailers såväl som streamat material.

Postad 14 januari 2013 - 22:19

Unregisteredff8970c5
  • Unregisteredff8970c5
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0
Sullon, vad är det för värden på dina Sainsonic-glasögon (kontrast m.m)? Jag köpte BenQs glasögon men dom är egentligen inte matchade till W1070.
Mina glasögon är 120 Hz, men dom glasögonen som matchar BenQen skall vara 144 Hz ( BenQ D3 - finns inte att köpa än).

Jag hade tänkt att köpa ett par som dina på Ebay.uk för att jämföra.

Jag precis kollat på Captain America - The First Avenger 3D, blir förvånad att det ser så bra ut. Även om jag såg samma film på min förra projje (Epson EH-TW9000) så kan jag inte minnas att upplevelsen var bättre. Jag slipper crosstalk och dubbeltext.

Postad 15 januari 2013 - 03:16

PNorth6
  • PNorth6
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0
Gick in och kollade mina inställningar nu och de var ju helt åt ****. Stod på standard med sharpness på fullt. Inte undra på att jag inte var nöjd igår. Mkt bättre nu även om brus finns kvar (beror på filmen).

Blev dock lite fundersam på vad clarity control (noise control) under advanced ska vara inställt på. Har nu 7. Vad kör ni och vad är det?

Annars kör jag gamma 2.4 brightness 51 och kontrast 54 (osäker där oxå)

Sullon: Återkom gärna med mer info när du kollat lite mer 3D. Själv köpte jag Benqs original laddningsbara för över 800:-/st

Har inget att jämföra med men bildmässigt verkar de duga. Skulle dock önska att bågarna var ngt kortare (vid öronen) då man inte kan luta sig bakåt i soffan utan att de flyttar sig.

Vad hette butiken?

Redigerat av PNorth6, 15 januari 2013 - 08:08.

Postad 15 januari 2013 - 11:14

MrStarhouse
  • MrStarhouse
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
Lite OT kanske, men bra länk.

Ni som funderar lite över varierande kvalitet på Bluray filmer. Visst är det så. Och ju större duk desto bättre ser man bristerna.

Ett bra sätt att få info i förväg om hur bra en Bluray är, är att gå till nedan länk. Dom skriver väldigt utförliga recensioner om både ljud och bildkvalitet på alla Bluray filmer.

http://bluray.highde...iews_alpha.html

/MrStarhouse

Postad 15 januari 2013 - 12:05

thomas79
  • thomas79
  • Beroende

• 1 423 inlägg
  • 0
Pnorth6: Brightness och kontrast kan du ju ställa in korrekt med hjälp av videomönster som finns på dve till exempel. Finns även på vissa blu-rays. Modig är ett sådant exempel.

Postad 21 januari 2013 - 07:16

novaland
  • novaland
  • Veteran

• 2 004 inlägg
  • 0
Jag har aldrig kört projje innan, men nu med det här priset så är det lovligt byte.

Jag gjorde en snabb koll.. kommer köra på antingen 90 eller 102" duk (beroende på om jag kommer köra hängande eller rammonterad), ett avstånd på någonstans mellan 2.5-3.0 meter. Höjd till tak är 2.5 meter.

När jag kollade på benq's beräkningssida så föreslog dem att man skulle ha projjen 65cm från tak, vilket är en del i ett 2.50 högt rum. Får slå huvet i projjen varje gång man går förbi :P

Kan man med lätthet avböja från de rekomenderade 65cm och köra med typ 20? Beror ju givetvis på hur högt man tänkt att ha duken, men jag tänkte nog ha duken på 70cm från tak för att slippa titta allt för mycket uppåt när man sitter i soffan.

Postad 22 januari 2013 - 08:51

MrLelle
  • MrLelle
  • Lärjunge

• 288 inlägg
  • 0
novaland: Kolla manualen på sidan 16! Och om jag tolka denna rätt, så har du vid 100" storlek max 62 mm som du kan sänka bilden från linsen. (utan att använda Keystone)

Redigerat av MrLelle, 22 januari 2013 - 08:52.

Postad 22 januari 2013 - 11:00

MrLelle
  • MrLelle
  • Lärjunge

• 288 inlägg
  • 0

Sullon, vad är det för värden på dina Sainsonic-glasögon (kontrast m.m)? Jag köpte BenQs glasögon men dom är egentligen inte matchade till W1070. Mina glasögon är 120 Hz, men dom glasögonen som matchar BenQen skall vara 144 Hz ( BenQ D3 - finns inte att köpa än). Jag hade tänkt att köpa ett par som dina på Ebay.uk för att jämföra. Jag precis kollat på Captain America - The First Avenger 3D, blir förvånad att det ser så bra ut. Även om jag såg samma film på min förra projje (Epson EH-TW9000) så kan jag inte minnas att upplevelsen var bättre. Jag slipper crosstalk och dubbeltext.

Här diskuteras det en hel del om 3D glasögon och då ochså hur funktionen är på Sainsonic-glasögonen: http://www.avsforum....k-3d-glasses/30

Postad 22 januari 2013 - 12:27

Unregistered4fd183bf
  • Unregistered4fd183bf
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0
tweeker: Det står 120hz på boxen men jag läste i en annan tråd att det är bara boxen som är gammal. Det fungerade fint med 3D på PS3 iaf! Köpte från Sainstore.

novaland: Jag har nästan identiska förutsättningar. Min hänger ned ungefär 30-40 cm. Om du använder ett 20 cm fäste kommer du behöva ha duken ganska högt upp eftersom den kan bara lens shifta ned ca 10-15 cm beroende på vilken av dukarna du väljer. Använd deras distance calculator så får du se hur högt duken måste sitta för att 20 cm ska fungera. Min duk sitter kanske lite längre upp än vad jag önskar men det är givet vad jag kunde acceptera i termer av nedhängande projektor.

ang 3d: Enbart Frame packing går att spela upp i 1080P/24hz, alla andra format ser ut som skräp på grund av konstiga lägen för upplösning.

Postad 23 januari 2013 - 11:32

RMW
  • RMW
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
Ang. 3D, vilka glasögon använder ni er av?
BenQ D3-brillorna är ju snordyra!
Letar efter billig import ;)

Sen undrar jag om man kan få 3D vision att fungera (har pluggat in kitet och får 3DTV Play men ingen 120HZ, oberoende av resolution). Man ska kunna haxXxa med .inf-filer, men har ej hittat mer än http://3dvision-blog...php?f=27&t=2027 !

Postad 23 januari 2013 - 13:22

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

• 2 523 inlägg
  • 0

Nån som vet hur man kan se 3D klipp fr Youtube via ps3 i vettig kvalitet? Gick in via webläsaren men kvaliteten var kass. Har även Apple TV men den stöder nog inte 3D?

Har annars beställt lite 3D godis till helgen fr CDON.

Ps3youtube.com

Ladda hem klippen i 1080p

Postad 23 januari 2013 - 16:33

RMW
  • RMW
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
För att få 3D Vision att fungera med BenQ W1070
1. Högerklicka och "spara länk som" på följande: http://www.ceogar.co.../Acer_H5360.inf
Placera .inf-filen i en mapp på skrivbordet.

2. Gå till Device Manager / Enhetshanteraren och under Monitors ser ni antingen projektormodellen eller "Generic PnP" (som i mitt fall). Vänsterklicka på enheten och välj Egenskaper -> Uppdatera drivrutin -> Välj manuellt / Browse -> Lista över tillverkare -> Jag har Disk -> Välj mappen på skrivbordet.

Om man har Windows 8 som jag, måste man först göra en "Advanced Startup" och disablea "Digital Driver Sign.. blabla" så att man kan installera 3:eparts drivrutiner som är osignerade (vilket är fallet med Acern som vi lurar datorn att tro BenQen vara).

Sen är det bara att reboota och gå in i Nvidia Control Panel. Du borde nu ha 1280x720 och 120Hz som alternativ bland upplösningarna. Testade snabbt en benchmarkrunda på Hitman - och det fungerade prima med 3D Vision-brillorna!

Har ej lyckats med högre upplösningar än, får se hur det ter sig.

MVH

Postad 23 januari 2013 - 21:43

Adebisi_6
  • Adebisi_6
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0
Väntar på min projje från Tyskland. Vad tror ni om detta takfäste? http://www.kjell.com...re-rp-50-p57315

Postad 23 januari 2013 - 22:41

RMW
  • RMW
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 1

Väntar på min projje från Tyskland. Vad tror ni om detta takfäste? http://www.kjell.com...re-rp-50-p57315

Blir bra. Jag gjorde misstaget att köpa en med fyra armar.. Men who gives..

Postad 24 januari 2013 - 00:35

Unregistereda9a6c55c
  • Unregistereda9a6c55c
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Har också fastnat för denna proj då jag har väldigt kort avstånd att sätta projen på.
Men benqs egna kalkylator på deras hemsida funkade inte...
Så jag ställer en fråga till alla er som kan detta...
Kan jag få 90" på endast 2-2,10m från duken?
Tacksam för snabbt svar av någon.
/Peter

Postad 24 januari 2013 - 08:50

gainward_81
  • gainward_81
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

Har också fastnat för denna proj då jag har väldigt kort avstånd att sätta projen på.
Men benqs egna kalkylator på deras hemsida funkade inte...
Så jag ställer en fråga till alla er som kan detta...
Kan jag få 90" på endast 2-2,10m från duken?
Tacksam för snabbt svar av någon.
/Peter

Kolla på den här sidan vad du kan vad du kan ha förstorlek på duk
http://www.projector...culator-pro.cfm

annars kommer Benq W1080ST väldigt snart som är samma proj i stort sätt fast med ännu bättre kastavstånd om man har nära till väggen

Mvh
Johan

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Vy från dörr med ny soffa
    DPC
    2025-05-07 10:19:58
  • Rad 1 och 2
    DPC
    2025-05-07 10:17:56
  • Soffa till salongens andra rad
    DPC
    2025-05-07 10:03:29
  • Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.