Subwoofer mest för musik
624 svar till detta ämne
Postad 06 January 2016 - 16:34
Blåtand
-
Blåtand
-
Mästare
-
-
3145 inlägg
Ja det kan skilja mellan olika rum. Det är ju upp till var och en att hitta de optimala platserna för rummet (och de grejor man har i rummet får väl tilläggas, bokhyllor, soffor, bord mm). men placeringen är viktig har jag konstaterat många ggr. Kanske inte alltid den man tror från början.
Vilka frontar kör du med för tillfället? Är det Dynaudio Focus 160?
Dina S3 har väl baselementet framåt och slavbasen nedåt? Tvärtom mot mina T9. Det ger lite olika förutsättningar.
Skiftar högtalare ungefär på veckobasis just nu, blev så mycket smidigare (men fulare) när jag fick soundcare superspikes på mina stativ. Nu behöver man inte fösa runt dem utan kan lyfta.
Precis just nu är det dock Scansonic som står i blickfånget. Måste hitta en högtalare som slår båda dessa högtalare på fingrarna så jag kan hålla mig till ett par .
Ja så är det, aktivt element på fronten och slavbas neråt, påverka säkert vad som är optimal placering om man utgår från förutsättningarna i samma rum.
Redigerat av Blåtand, 06 January 2016 - 16:35.
Postad 06 January 2016 - 17:03
Andre 71
-
Andre 71
-
Lärjunge
-
-
337 inlägg
Undrar om man inte skulle lånat hem en REL så man fattar en gång för alla om dom får lågt nog eller inte. SVS är lite meckigt när det inte finns nån handlare i närheten. Jag har nära till både reference audio och hembiobutiken (och hifiklubben). Nåt ska man väl hitta i nån av dom butikerna.
jag hoppas jag gillar REL, men jag ska försöka släppa min förutfattade kärlek till REL ifall jag inte blir impad....kan var svårt det där...att bryta en förutfattad mening😉.
Känns som att det är oerhört kunniga människor i denna tråd. Tacksam att så många ger input!
Jag läser allt! Flera gånger! Tro ej annat trots att jag är frånvarande ur diskussionen en hel del.
Postad 06 January 2016 - 17:07
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Låna hem någon xtz-sub istället om du får tag i dom. Deras 10 och 12", för att inte tala om 1x12 presterar riktigt bra  bra element med
Postad 06 January 2016 - 17:09
lappen69
-
lappen69
-
Lärjunge
-
-
273 inlägg
http://www.bkelec.com/
Jag har två och är grymt nöjd med både musik å film...
Postad 06 January 2016 - 17:14
Blåtand
-
Blåtand
-
Mästare
-
-
3145 inlägg
Undrar om man inte skulle lånat hem en REL så man fattar en gång för alla om dom får lågt nog eller inte. SVS är lite meckigt när det inte finns nån handlare i närheten. Jag har nära till både reference audio och hembiobutiken (och hifiklubben). Nåt ska man väl hitta i nån av dom butikerna.
jag hoppas jag gillar REL, men jag ska försöka släppa min förutfattade kärlek till REL ifall jag inte blir impad....kan var svårt det där...att bryta en förutfattad mening.
Känns som att det är oerhört kunniga människor i denna tråd. Tacksam att så många ger input!
Jag läser allt! Flera gånger! Tro ej annat trots att jag är frånvarande ur diskussionen en hel del.
Förmodligen Refence Audio du skall gå till om du skall göra hemlån på REL.
Verkar iofs. som de bara har S-serien?
Postad 06 January 2016 - 17:35
MIIKE888
-
MIIKE888
-
Forumräv
-
-
807 inlägg
http://www.bkelec.com/
Jag har två och är grymt nöjd med både musik å film...
Exakt!
Detta är otroligt prisvärda subbar!
//Micke
Postad 06 January 2016 - 17:51
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
jag får för mig att det är en att subbarna jag rekommenderat, BK. dom spelar rumpan av väldigt mycket. men vart tusan kan man få tag i dom? det är ju, som ni säger, väldigt väldigt mycket och bra sub för pengarna =)
Postad 06 January 2016 - 17:55
lappen69
-
lappen69
-
Lärjunge
-
-
273 inlägg
Har för mig att Tonsor sålde dessa. Vet ej om dem finns kvar längre dock.
Postad 06 January 2016 - 18:02
MIIKE888
-
MIIKE888
-
Forumräv
-
-
807 inlägg
Man beställer ifrån hemsidan!
Postad 06 January 2016 - 19:11
Andre 71
-
Andre 71
-
Lärjunge
-
-
337 inlägg
I nörd tidningarna så får dom relativt billiga XTZ subbarna grymma betyg. Jag är frestad att testa. Med risk för att få ett verbalt skott i pungen så hävdar jag att det är värt flera tusen med en grym byggkvalité och finish. Rel är i topp där...tror jag. Men vafan....om man kan få till det viktigaste dvs bra ljud, och utseendet är acceptabelt så...
Postad 06 January 2016 - 19:23
Ljudligt
-
Ljudligt
-
Forumräv
-
-
546 inlägg
I nörd tidningarna så får dom relativt billiga XTZ subbarna grymma betyg. Jag är frestad att testa. Med risk för att få ett verbalt skott i pungen så hävdar jag att det är värt flera tusen med en grym byggkvalité och finish. Rel är i topp där...tror jag. Men vafan....om man kan få till det viktigaste dvs bra ljud, och utseendet är acceptabelt så...
XTZ får ju väldigt bra betyg i alla tester jag har sett. Brukar vara bästa köp i test (allround) om man tar in priset. Blir säkert bra. Och man kan köpa 2 direkt. Låna hem om det går.
Men REL brukar få bättre betyg på Musik men det är ju du som avgör hur du vill göra.
Redigerat av Ljudligt, 06 January 2016 - 19:37.
Postad 06 January 2016 - 19:38
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
dom går att plugga dessutom. då är det bara kolla prisklass. enligt dom så är 1x12 något bättre än nya 17.12 exempelvis, men jag tror det var mike här som hade 17.12 och var mycket nöjd med dom. vi har även en mod som har 1x12, kan vara en ide att fråga om dom två har hört båda modellerna och kan säga något om det utifall xtz är det intressanta.
sen finns ju extremt högpresterande klipsch, dom har 15" subbar för under 10, det är r 115sw exempelvis. den subben skulle jag nog själv spana in idag, då jag tror att den ärligt kan mäta sig med svs i prisvärdhet.
Postad 06 January 2016 - 19:44
lappen69
-
lappen69
-
Lärjunge
-
-
273 inlägg
Har haft xtz, sålde dessa då jag blev galen på port shuffle, lät fördjävligt vissa scener.. När jag pluggade portarna försvann allt.. Just saying
Allt tryck alltså 
Redigerat av lappen69, 06 January 2016 - 19:48.
Postad 06 January 2016 - 19:44
MIIKE888
-
MIIKE888
-
Forumräv
-
-
807 inlägg
Fast BK har ju ruskigt hög finish och byggkvalitet också och med neråtspelande element så är WAF faktorn så hög som den kan bli med en låda i högblankvitt om det är den färgen som önskas.
//Micke
Postad 06 January 2016 - 19:45
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
http://hometheaterre...eviewed/?page=2
här kommer lovord för sw115, den presterar även 100db 20hz 2 meter, vilket är extremt bra för priset.
dessutom gör klipsch inget kattskit, och det går att lyssna på dom överallt.
slutligen så är det, ovanligt nog, en snygg sub =)
Postad 06 January 2016 - 19:46
MIIKE888
-
MIIKE888
-
Forumräv
-
-
807 inlägg
Har haft xtz, sålde dessa då jag blev galen på port shuffle, lät fördjävligt vissa scener.. När jag pluggade portarna försvann allt.. Just saying
Hur tycker du dina BK presterar i jämförelse med XTZ du hade?
Postad 06 January 2016 - 19:54
lappen69
-
lappen69
-
Lärjunge
-
-
273 inlägg
Väldigt mycket bättre! Mer tryck, djupare & blixtsnabba vid musik i två kanal! Lätta att integrera med frontarna då högnivå används... Skulle lätt kunna säga att dem spelar minst lika bra som Rel
Redigerat av lappen69, 06 January 2016 - 19:55.
Postad 06 January 2016 - 20:01
MIIKE888
-
MIIKE888
-
Forumräv
-
-
807 inlägg
Väldigt mycket bättre! Mer tryck, djupare & blixtsnabba vid musik i två kanal! Lätta att integrera med frontarna då högnivå används... Skulle lätt kunna säga att dem spelar minst lika bra som Rel
Härligt!
Funderar skarpt på 2st XXLS400 till mina revel f206 gillar att dom finns i högblank vitt och att man inte ser elementet.
//Micke
Postad 07 January 2016 - 17:37
Ljudligt
-
Ljudligt
-
Forumräv
-
-
546 inlägg
Ja jag har för mig att Bk Electroniks var tillverkare åt REL innan de började med sina egna subbar. Så släktskapet kanske inte är så konstigt med högnivå koppling och bra ljud till musik.
Redigerat av Ljudligt, 07 January 2016 - 17:52.
Postad 07 January 2016 - 17:55
MIIKE888
-
MIIKE888
-
Forumräv
-
-
807 inlägg
Ja jag har för mig att Bk Electroniks var tillverkare åt REL innan de började med sina egna subbar. Så släktskapet kanske inte är så konstigt med högnivå koppling och bra ljud till musik.
Hej!
Kan absolut vara så.
Fast då kan det inte vara så roligt för REL idag när BK:s subbor är klart bättre för mindre pengar;)
//Micke
Postad 07 January 2016 - 18:15
Ljudligt
-
Ljudligt
-
Forumräv
-
-
546 inlägg
Hej!
Kan absolut vara så.
Fast då kan det inte vara så roligt för REL idag när BK:s subbor är klart bättre för mindre pengar;)
//Micke
Det är fortfarande REL som leder i att ge ett musikaliskt ljud. Sedan kan man ju se på mätningar och tro att man ser ljudet. I praktiken måste man höra ljudet för att avgöra vilken som är bäst musikaliskt (inte effektmässigt (Bilbasar ger ännu mer effekt) vilket inte har något musikaliskt värde).
Men det är klart att tar man in priset kanske Bk Electronics är mer prisvärd.
Redigerat av Ljudligt, 07 January 2016 - 18:30.
Postad 07 January 2016 - 19:03
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
...
intressant observation mike 
själv har jag bara hört rel, inte BK, men BK är faktiskt ett av dom få märken som jag har skrivit kan mäta sig med svs. det tillsammans med klipschsubbarna, som jag är episkt övertygad om är sjukt bra för pengarna.
måste lyckas få lyssna på klipsch. utan att gå till butiken som har dom här i stan 
Redigerat av Zartok, 07 January 2016 - 19:05.
Postad 07 January 2016 - 19:14
lappen69
-
lappen69
-
Lärjunge
-
-
273 inlägg
...
intressant observation mike 
själv har jag bara hört rel, inte BK, men BK är faktiskt ett av dom få märken som jag har skrivit kan mäta sig med svs. det tillsammans med klipschsubbarna, som jag är episkt övertygad om är sjukt bra för pengarna.
måste lyckas få lyssna på klipsch. utan att gå till butiken som har dom här i stan 
Nu blev de lite fel va?
Postad 07 January 2016 - 19:20
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
vad är det som blivit fel?
Postad 07 January 2016 - 22:40
MIIKE888
-
MIIKE888
-
Forumräv
-
-
807 inlägg
Det är fortfarande REL som leder i att ge ett musikaliskt ljud. Sedan kan man ju se på mätningar och tro att man ser ljudet. I praktiken måste man höra ljudet för att avgöra vilken som är bäst musikaliskt (inte effektmässigt (Bilbasar ger ännu mer effekt) vilket inte har något musikaliskt värde).
Men det är klart att tar man in priset kanske Bk Electronics är mer prisvärd.
Hej!
Utveckla gärna varför du tror att Rel:n är mer "musikalisk"?
Bk:n har större låda bättre element och mer effekt undrar verkligen hur den inte kan vara bättre.
//Micke
Postad 07 January 2016 - 23:37
lappen69
-
lappen69
-
Lärjunge
-
-
273 inlägg
Du säger ju att du bara har hört Rel, men Bk skriver du kan mäta sig med Svs? Har du lyssnat eller läst?
Postad 08 January 2016 - 09:28
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Du säger ju att du bara har hört Rel, men Bk skriver du kan mäta sig med Svs? Har du lyssnat eller läst?
Läst om bk  dom presterar liknande i mätningar. Jag har ju hört några svs modeller också, alla tre ultra bland annat, och ägt en av ultrorna (pb13u). Dock så mäter sig inte bk med dom, men det ska dom inte göra heller. Men typ nds tror jag modellen hette, om den finns kvar idag eller inte vet jag inte
Postad 08 January 2016 - 10:43
philipbtz
-
philipbtz
-
Veteran
-
-
2190 inlägg
Blir spännande att se vad TS väljer för något.
Postad 08 January 2016 - 16:02
Andre 71
-
Andre 71
-
Lärjunge
-
-
337 inlägg
Postad 08 January 2016 - 16:10
Sohlio
-
Sohlio
-
Forumräv
-
-
586 inlägg
Jag klurar...
Har du vart iväg å lyssnat på någon?
Postad 08 January 2016 - 16:36
Unregisterede82735a2
-
Unregisterede82735a2
-
Lärjunge
-
-
255 inlägg
Ett problem som jag tycker mig se med att ha en annan, mer känslosam inställning till bas (eller ljudåtergivning i allmänhet) än Zartok et. al. är att alla mjuka parametrar är så förbannat svårutvärderade. Hur mycket ger det liksom att provlyssna i butik, när upplevelsen kan bli heeeeelt annorlunda när du kommer hem och ska ha högtalaren till att spela i just ditt eget rum?
Köper man något som kan påvisas ha god prestanda genom repeterbara och relevanta mätningar så har man liksom en mindre grej att bry sig när man trimmar in saker och ting och försöker åstadkomma den ljudupplevelse man är ute efter.
Postad 08 January 2016 - 17:05
Ljudligt
-
Ljudligt
-
Forumräv
-
-
546 inlägg
Hej!
Utveckla gärna varför du tror att Rel:n är mer "musikalisk"?
Bk:n har större låda bättre element och mer effekt undrar verkligen hur den inte kan vara bättre.
//Micke
Ordet Musikalitet kanske ska bytas ut mot Nyansrikedom. Man hör alla sorters nyanser i trumslag, basgångar, mm. Mer luftighet i basområdet med andra ord. Detta är en avvägning mellan Element, subförstärkare, Låda och konstruktion (slavbas i RELS fall). Vad som är bättre när det gäller nyansrikedom i musiken (musikalitet) får var och en avgöra. Integrationen i rummet påverkar också detta väldigt mycket. Luftigheten kanske blir på bekostnad av den djupaste basen (det finns ju andra med högre output där). Men jag gillar det till musik och känner inte att jag saknar någon bas.
Men BK är egentligen en kopia på REL från början när de gjorde en kopia på REL Q200 i starten . Så skillnaden kan inte vara så stor.
Bra prestanda till ett lågt pris om man nu inte har en sub som man är nöjd med redan.
BK XXLS400 verkar vara en riktigt bra sub.
Postad 08 January 2016 - 17:17
Ljudligt
-
Ljudligt
-
Forumräv
-
-
546 inlägg
Däremot låter denna inte så bra 
https://www.youtube.com/watch?v=O2FdApKscsM
Denna låter bättre
https://www.youtube.com/watch?v=Kkt3tPDqC74
Postad 08 January 2016 - 17:22
Warlokk
-
Warlokk
-
Veteran
-
-
2160 inlägg
Ordet Musikalitet kanske ska bytas ut mot Nyansrikedom. Man hör alla sorters nyanser i trumslag, basgångar, mm. Mer luftighet i basområdet med andra ord. Detta är en avvägning mellan Element, subförstärkare, Låda och konstruktion (slavbas i RELS fall). Vad som är bättre när det gäller nyansrikedom i musiken (musikalitet) får var och en avgöra. Integrationen i rummet påverkar också detta väldigt mycket. Luftigheten kanske blir på bekostnad av den djupaste basen (det finns ju andra med högre output där). Men jag gillar det till musik och känner inte att jag saknar någon bas.
Men BK är egentligen en kopia på REL från början när de gjorde en kopia på REL Q200 i starten . Så skillnaden kan inte vara så stor.
Bra prestanda till ett lågt pris om man nu inte har en sub som man är nöjd med redan.
Bidrar den höga distorsionen till "nyansrikedomen" i REL?
Postad 08 January 2016 - 17:33
Ljudligt
-
Ljudligt
-
Forumräv
-
-
546 inlägg
Bidrar den höga distorsionen till "nyansrikedomen" i REL? 
Ingen aning Jag har alltid gillat distade hårdrocksriff
Redigerat av Ljudligt, 08 January 2016 - 17:36.
Postad 08 January 2016 - 17:44
Unregistered31eb059f
-
Unregistered31eb059f
-
Veteran
-
-
2085 inlägg
Warlokk, nej, den bidrar till musikaliteten.
Postad 08 January 2016 - 18:41
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
i teorin så kan ju vissa tycka om dist. tänker man på gamla rörsteg så distar dom ju tidigt, och många tycker ju om det det lite luddiga ljudet som dyker upp i samband med den disten. så varför inte? =)
Postad 08 January 2016 - 21:18
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
Till vilken av REL:s baslådor har dom skrivit den där reklamtexten?
Postad 08 January 2016 - 21:26
Ljudligt
-
Ljudligt
-
Forumräv
-
-
546 inlägg
Till vilken av REL:s baslådor har dom skrivit den där reklamtexten?
Det är mina egna ord för att försöka förklara. Men det här med nyanser och timbre känner du väl väl till. Eftersom du har Ino har du väl fått detta förklarat av IÖ.
Postad 09 January 2016 - 01:14
robert293
-
robert293
-
Guru
-
-
4533 inlägg
Håller med om en del du skriver....Särskilt delen om nyanser i basen vilket påverkar det vi olärde kallar musikalitet.
Ja vad skall man svara till de som avfärdar...Testa mer är mitt tips om man inte fattar vad vissa skriver/förklarar i ord för man kan bli förvånad vilket hänt många gånger under min hifi resa.
BK Monolith har förresten likadant element som REL Britannia vilket skvallrar om kvalitet kontra pris mm.
Visst den senare har litet större låda o antagligen en mer anpassad låda, men lite kul vetenskap ändå.
Lite som avslöjandet att LG BD390 är i grund i botten likadan maskin som NAD M56...Nja kanske inte riktigt samma sak men nästan 
Redigerat av robert293, 09 January 2016 - 01:23.
Postad 09 January 2016 - 02:48
Loco.spk
-
Loco.spk
-
Mästare
-
-
3398 inlägg
Håller med om en del du skriver....Särskilt delen om nyanser i basen vilket påverkar det vi olärde kallar musikalitet.
Vågar man be dig om en förklaring som ens liknar vetenskap? Du vet det som byggt hela vårt moderna liv. Ljudligt har jag ju för länge sedan gett upp på, men du kanske kan?
Postad 09 January 2016 - 09:45
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16356 inlägg
Ett problem som jag tycker mig se med att ha en annan, mer känslosam inställning till bas (eller ljudåtergivning i allmänhet) än Zartok et. al. är att alla mjuka parametrar är så förbannat svårutvärderade. Hur mycket ger det liksom att provlyssna i butik, när upplevelsen kan bli heeeeelt annorlunda när du kommer hem och ska ha högtalaren till att spela i just ditt eget rum?
Köper man något som kan påvisas ha god prestanda genom repeterbara och relevanta mätningar så har man liksom en mindre grej att bry sig när man trimmar in saker och ting och försöker åstadkomma den ljudupplevelse man är ute efter.
Akustik är styrande. Speciellt när det gäller bas. Du har observerat helt rätt. Det är en massa kul jobb att integrera en subwoofer i hemmet.
Postad 09 January 2016 - 11:33
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Jag opponerar mig. Även i ett dåligt rum utan behandling går det med lätthet att skilja bra och dåliga basar åt.
Min sw500 hade jag samtidigt som jag hade min värdelösa velodyne impact 12. Velodynen gjorde inget annat än att mullra, medans 500'an hade ett betydligt mer detaljrik återgivning, inte som ett dån som ändrade frekvens.
Postad 09 January 2016 - 12:13
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16356 inlägg
Fast jag sade inget om att man inte skulle kunna skilja på dem i ett dåligt rum. Jag tror faktiskt det är lättare att höra skillnad på högtalare om ett rum är riktigt dåligt akustiskt. De "dåliga" efterklangerna stannar kvar längre i det rummet och blir lättare att urskilja. Men till syvende og sist är det akustiken som bestämmer.. 
Postad 09 January 2016 - 12:18
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
mähh, ni skriver för förvirrande för min hjärna en lördagsmorgon, trebban! 
bättre subbar till alla!
Postad 09 January 2016 - 16:05
Ljudligt
-
Ljudligt
-
Forumräv
-
-
546 inlägg
Jag opponerar mig. Även i ett dåligt rum utan behandling går det med lätthet att skilja bra och dåliga basar åt.
Min sw500 hade jag samtidigt som jag hade min värdelösa velodyne impact 12. Velodynen gjorde inget annat än att mullra, medans 500'an hade ett betydligt mer detaljrik återgivning, inte som ett dån som ändrade frekvens.
Fast jag sade inget om att man inte skulle kunna skilja på dem i ett dåligt rum. Jag tror faktiskt det är lättare att höra skillnad på högtalare om ett rum är riktigt dåligt akustiskt. De "dåliga" efterklangerna stannar kvar längre i det rummet och blir lättare att urskilja. Men till syvende og sist är det akustiken som bestämmer.. 
Jag håller med er båda 
Man hör skillnad även i dåliga rum.
Fel placering på suben ger dålig integrering med frontarna (eller tvärtom vill jag säga också) . Det gäller att hitta de optimala platserna för de ingående högtalarna (Frontar och Sub). Så din ena sub kanske inte var optimalt placerad medans din andra var bra placerad. Olika subar ska placeras olika också beroende på konstruktion. Placeringen är fruktansvärt viktig i lågbasområdet för det är ju basen som bygger upp den mesta musiken. Blir det fel där så tröttnar man snart på att lyssna på musik. Det låter i alla fall inte naturligt (Hi-Fi). Frekvenserna finns där men gör ingen nytta. Timbre blir fel från början.
Och i ett akustikbehandlat rum blir detta mycket lättare och du får ett mycket bättre slutresultat på hela ljudet. Men man kan inte placera grejorna hur som helst bara för att det är akustikbehandlat. Fasfel (timing) och timbre (Nyansrikedomen på alla klanger) är lika viktigt i ett akustikbehandlat rum men allt blir mycket tydligare. Det är lättare att hitta rätt placeringar.
Redigerat av Ljudligt, 09 January 2016 - 16:06.
Postad 09 January 2016 - 16:28
cobra-427
-
cobra-427
-
Beroende
-
-
1158 inlägg
Bara för att få TS att fundera igen 
SVS SB 2000 två stycken vad mer behöver man till musik 
SPL SB-2000.jpg 58.42K
0 Antal nerladdningar
Sedan tror jag det skrevs om sluten vs portad transientsvar
LL.jpg 144.41K
0 Antal nerladdningar
LLii.gif 27.21K
0 Antal nerladdningar
LLl.jpg 99.05K
0 Antal nerladdningar
Sedan så kan jag skriva att jag inte tycker om alla svs subwoofer
ÅHh den är för snygg i vitt...... 
IMG_2263.JPG 84.47K
0 Antal nerladdningar
Postad 09 January 2016 - 17:05
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Där ser man att den portade konstruktionen generellt sett är en bättre konstruktion för en korrekt återgivning. Generellt sett  nu till funderingen, slav och portad beter sig väl mer likt (sett till avrullningen också) än sluten?
Postad 09 January 2016 - 17:33
Unregisterede82735a2
-
Unregisterede82735a2
-
Lärjunge
-
-
255 inlägg
Där ser man att den portade konstruktionen generellt sett är en bättre konstruktion för en korrekt återgivning. Generellt sett nu till funderingen, slav och portad beter sig väl mer likt (sett till avrullningen också) än sluten?
Men jösses, kom igen va? "Generellt sett" utifrån 4 bilder på plottar utan vare sig förklaringar eller referenser. Alla portade lådor beter sig likadant oavsett element? Storlek? Etc? Vice versa för slutna diton?
Du kanske sitter på annan info och har sett många liknande plottar, men då kan du inte skriva "där ser man...". För det gör man inte. Det är en jämförelse mellan odefinierad portad låda A och odefinierad sluten låda B. Dessa på egen hand säger inte ett jota om hur det är generellt.
Postad 09 January 2016 - 17:44
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Men jösses, kom igen va? "Generellt sett" utifrån 4 bilder på plottar utan vare sig förklaringar eller referenser. Alla portade lådor beter sig likadant oavsett element? Storlek? Etc? Vice versa för slutna diton?
Du kanske sitter på annan info och har sett många liknande plottar, men då kan du inte skriva "där ser man...". För det gör man inte. Det är en jämförelse mellan odefinierad portad låda A och odefinierad sluten låda B. Dessa på egen hand säger inte ett jota om hur det är generellt.
Det där beror på konstruktionen, och det är ingen ny kunskap. Jag kommenterade bara dom och sen frågade på slavar då jag inte sett en mätning på sådana.
Och ja, där ser man precis det jag skrivit. Men vet du, eftersom du inte tror på dom mätningarna så kan du ju alltid hitta mätningar som styrker det du vill få fram. Lycka till med det
Redigerat av Zartok, 09 January 2016 - 17:53.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Ljud
-
→
Högtalare
-
→
Subwoofrar
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|