* Officiell tråd - Audiovector Mi-serien *
1369 svar till detta ämne
Postad 09 april 2005 - 10:37
alpha
-
alpha
-
Mega!
-
-
1 302 inlägg
Det var intressanta intryck och kommentarer som du delade med dig av.
Du upplevde aldrig diskanten i Avantgarde som jobbig/påträngande?
Problemet med uppgraderingen Mi3 -> Avantgarde är ju att det är ganska dyrt, utöver prisskillnaden mellan högtalarna. Om man planerar att göra den stora uppgraderingen, då kan man ju lika gärna sälja sina Mi3:or och köpa ett par nya Avantgarde.
Annars så är det väl bara att konstatera; vi kommer alla sitta med Signature/Avantgarde om några år.
Postad 09 april 2005 - 10:56
Unregisteredf716de8d
-
Unregisteredf716de8d
-
Användare
-
-
140 inlägg
Det var intressanta intryck och kommentarer som du delade med dig av. Tackar Du upplevde aldrig diskanten i Avantgarde som jobbig/påträngande? Nej, mer som om den fyllde ut rummet med mer luft och space, den kastar ut ljudet helt otroligt Kändes nästan som det blev fler högtalare inkopplade. Hur mycket man än försökte håll masken så gick det inte, hade nacken inte varit i vägen så hade huvudet trillat av pga smilet. Annars så är det väl bara att konstatera; vi kommer alla sitta med Signature/Avantgarde om några år. Ja, om inte ännu tidigare
Postad 09 april 2005 - 10:59
Unregisterede6970ea2
-
Unregisterede6970ea2
-
Beroende
-
-
1 141 inlägg
Hade jag Mi3 Super idag och skulle uppgradera, så hade jag hoppat över denna modell och gott på Avantgarde direkt.
<{POST_SNAPBACK}>
Är i precis den situation att uppgradera mina M3 Super till Signature/Avantgarde. Lutar åt att jag tar storsteget och lämnar in nästa vecka. Tror att jag slutligen kommer att hamna där ändå. Lyssnar man på honom så kommer man att se ut som Gollum om några år Inte hälsosamt alltså.
<{POST_SNAPBACK}>  , så sant så sant
Postad 09 april 2005 - 12:14
Unregistered42205
-
Unregistered42205
-
Forumräv
-
-
842 inlägg
Hur mycket ska man betala för ett par beg. Mi3 ? bara ngra månader gamla.
Postad 09 april 2005 - 14:15
Unregisteredf716de8d
-
Unregisteredf716de8d
-
Användare
-
-
140 inlägg
Lite funderingar till: Om vi säger så här, med mina öron så får man ungefär 75-78% musikaliskt ljud ur Mi3 om vi förutsätter att Signature är 100%. Då vi räknar bort Avantgarde, då den enligt mig spelar i en egen klass. Uppgraderar man Mi3 till Mi3 Super så får man ca 90% mer ljud, kanske t o m ytterligare 2-3% dvs 92-93%. Switschar man emellan dem hör man också att dist/resonanser sjunker ungefär lika mycket i Super högtalaren som uppgraderingen gör.Musiken släpper också mycket bättre med super varianten än med Mi3. Man får alltså en hel del för pengarna och det är en mycket bra uppgradering som då gör. Det skulle gå att leva väldigt länge med en Super uppsättning. Tar man steget till Signature så blir det mer en förfining av ljudet. Ljudet släpper ytterligare i princip helt ifrån högtalaren. Man tar bort den sista dist/resonansen, klär av den lilla burkighet som är kvar och högtalaren känns väldigt luftig och stabil. Det blir givetvis större skillnad emellan dem när man jämför så här, än när man har ena paret hemma och kan trimma in det efter ens eget rum. Och inte kan jämnför dem med varandra. Frågan är om man kommer att sakna något med Super varianten? Vet av egen erfarenhet att det tar ca 3månader innan jag vet om jag är nöjd med uppgraderingen. Frågan är också om man försöker övertyga sig själv att det räcker med Super varianten eller letar man ekonomiska fördelar för Signature Så nu sitter man här och pratar för sig själv och börjar så smått inse att det lilla otäcka sötordsuppgraderingsodjuret har tagit tag i en och att det lutar åt Signature oj oj oj man är nog fast Fast förståndet säger Super varianten. Det är inte lätt det här! /Lennart
Postad 09 april 2005 - 14:22
Unregisteredf716de8d
-
Unregisteredf716de8d
-
Användare
-
-
140 inlägg
Hur mycket ska man betala för ett par beg. Mi3 ? bara ngra månader gamla.
Enklast är det väl att lägga ett bud på -25% av inköpspriset,så ser man om säljaren är prut bar? /Lennart -25% av inköpspriset (glömde % satsen)
Redigerat av LelleJan, 09 april 2005 - 15:09.
Postad 09 april 2005 - 14:37
Unregistered33cc6995
-
Unregistered33cc6995
-
Beroende
-
-
1 139 inlägg
För ett par Mi3 skulle jag lägga ett bud runt 11000:- lite beroende på vem som har ägt dem.
dvs hur man har spelat på dom.
De kostar ju 15 000:- nya och då tycker jag att 11 000:- är Ok både för säljare och köpare.
Postad 10 april 2005 - 01:05
Unregistered42205
-
Unregistered42205
-
Forumräv
-
-
842 inlägg
Vad ska man nu driva dem med? Jag har ett par på gång nu  Kommer med mer info när jag fått dem.
Postad 10 april 2005 - 08:14
matte76
-
matte76
-
Forumräv
-
-
929 inlägg
Primare, Arcam, Roksan tex.
Postad 10 april 2005 - 10:02
Unregistered4fe51e59
-
Unregistered4fe51e59
-
Lärjunge
-
-
270 inlägg
Kan bara hålla med LelleJan då det gäller skillnaden mellan Mi3Super och mina gamla M3, fast förmodligen är den ännu lite större, därför åker jag in till ljudmakarn på måndag med mina gamla M3:or  , mums...själv har jag INTE funderat på signature eftersom jag tycker det blir för mycket pengar, får nöja mig med 92% av den.
Postad 10 april 2005 - 12:15
Unregisteredf716de8d
-
Unregisteredf716de8d
-
Användare
-
-
140 inlägg
Kan bara hålla med LelleJan då det gäller skillnaden mellan Mi3Super och mina gamla M3, fast förmodligen är den ännu lite större, därför åker jag in till ljudmakarn på måndag med mina gamla M3:or , mums...själv har jag INTE funderat på signature eftersom jag tycker det blir för mycket pengar, får nöja mig med 92% av den.
Jo, jag ska också lämna in mina. Men det blir på onsdag till Lefflers hinner inte tidigare. Frågan är om jag har bestämt mig till dess? Hur man än vrider och vänder på det så är dem 90-92% som man får med Super varianten väldigt, väldigt mycket musik för den uppgraderings kostnaden. Dessutom får man ytterligare x antal % i skillnad för M3 varianten till Super Mi3. Med Signature får man nog mer med tiden, då den blommar ut ju mer man lyssnar på den. Det blir mer uppskattad finess och detalj. Det är mer än fråga om man ska belasta hela krediten nu med Signature eller lite mindre med Super varianten och spara och betala av till Avantgarde. Satsar man på Signature kan man bli riktigt nöjd och förtränga att Avantgarde finns. Det där tror du inte på själv än gång " den lilla uppgraderingsdjävulen har talat" Annars blir ju uppgraderings kostnaden till Avantgarde "bara" ett par Mi3.or Visst blir det mycket pengar, men i sammanhanget är kostnaden litet mot det lyft man får. Men ingen av högtalarna i serien är dålig Du upplevde aldrig diskanten i Avantgarde som jobbig/påträngande?
Har funderat lite till på vad du skrev alpha En del kan jag tänka mig kanske upplever att diskanten spelar lite för mycket "in the face" än vad dem övriga gör i serien Vad ska man nu driva dem med? Jag har ett par på gång nu Kommer med mer info när jag fått dem.
Kör själv med Vincent-stegen och är nöjd med dem, men det är förutsättningen att man gillar stort och detaljerat ljud förstås. MVH/Lennart
Redigerat av LelleJan, 10 april 2005 - 12:18.
Postad 10 april 2005 - 13:56
Unregistered33cc6995
-
Unregistered33cc6995
-
Beroende
-
-
1 139 inlägg
Jag har själv M3 Avantgarde och har aldrig upplevt diskanten som jobbig.
jo på en skiva, Hammerfall Live, One crimson night men det är inspelningen som är vass.
Jag har testat dom med Audionet samt Harman/Kardon.
Med Supra 3.4 kablar kan det låta illa, men kopplar man in andra kablar, typ min favorit Audioquest Gibraltar så blir det mer bas, mer mellanregister, mer diskant (mjukare diskant), allt låter skitbra helt enkelt.
Redigerat av Unregistered33cc6995, 10 april 2005 - 13:56.
Postad 10 april 2005 - 14:40
Unregisteredf716de8d
-
Unregisteredf716de8d
-
Användare
-
-
140 inlägg
Jag har själv M3 Avantgarde och har aldrig upplevt diskanten som jobbig.
Tycker inte heller att den var jobbig. Mer öppen och omslutande (fyller hela rummet) och gudomlig i mina öron Med Supra 3.4 kablar kan det låta illa
Supran 3.4 låter vasst i diskanten redan i Mi3, så det följer nog med i hela serien. MVH/Lennart
Redigerat av LelleJan, 10 april 2005 - 14:42.
Postad 10 april 2005 - 20:57
Unregistered42205
-
Unregistered42205
-
Forumräv
-
-
842 inlägg
vad skulle ni köpa för försteg/intregerad till era mi3:or? jag har ett arcam p25. har ca 5kkr. ev blir det en primare i20. Tror ni det blir bra ? eller ska jag köpa ngt annat?
Postad 10 april 2005 - 21:14
Steppo
-
Steppo
-
Användare
-
-
146 inlägg
vad skulle ni köpa för försteg/intregerad till era mi3:or? jag har ett arcam p25. har ca 5kkr. ev blir det en primare i20. Tror ni det blir bra ? eller ska jag köpa ngt annat?
<{POST_SNAPBACK}>
Primare, Thule och Arcam används ofta ihop med Audiovector. Sen är det ju mycket personligt var man tycker om... /S
Postad 11 april 2005 - 11:42
Unregistered4fe51e59
-
Unregistered4fe51e59
-
Lärjunge
-
-
270 inlägg
Sådärja, då var högtalarna inlämnade för uppgradering, skickas till Götet imorrn, tar väl en 3 veckor innnan de är tebaks=utan högtalare  .....hur man nu ska klara sig.....kanske tjacka nåt billigt på SIBA....det är ju öppet köp i 30 dagar
// T
ps, nerevarine, har du hört nåt om dina ? ds.
Postad 11 april 2005 - 13:00
Unregistered8ee75b8b
-
Unregistered8ee75b8b
-
Mästare
-
-
3 283 inlägg
Nopp, inget än då jag inte frågat än...tror jag skickar iväg ett mail sen i kväll, så att Ljudtema får fixa ett svar imorgon.
Postad 11 april 2005 - 14:09
Unregistered497f1798
-
Unregistered497f1798
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Ny fråga... samma tråd...  någon som varit med om att Audiovector mi3-Super är känsliga för vissa låga frekvenser? Jag får ganska ofta någon form av lågfrekvent resonans i högtalarna som brummar ungefär som en tung lastbil. Jag kör spikar rakt ner i parketten men har inte helt kommit tillrätta med avstånd från väggar etc. Någon som vet om denna obehagliga orenhet beror på spikesen, avstånd från vägg eller rent av dålig låda från AV?
Mvh
Henrik
Postad 11 april 2005 - 14:20
Unregistered33cc6995
-
Unregistered33cc6995
-
Beroende
-
-
1 139 inlägg
Houston we have a problem...
Såhär ska det ju inte vara?
Jag har aldrig upplevt ngt med mina Avantgarde iaf men jag tycker nog att du bör ta med dig skivan in i affären och testa samma frekvenser på likadana högtalare där.
Jägartips nr 1 är dock att dra dom längre ut från väggen men det hjälper å andra sidan inget om du har resonans inne i lådan?!?
Men jag had enog bestämt mig för en placering innan jag hade kört spiken rakt ner i parketten
Redigerat av Unregistered33cc6995, 11 april 2005 - 14:22.
Postad 11 april 2005 - 14:43
Unregisteredf716de8d
-
Unregisteredf716de8d
-
Användare
-
-
140 inlägg
Ny fråga... samma tråd... någon som varit med om att Audiovector mi3-Super är känsliga för vissa låga frekvenser? Jag får ganska ofta någon form av lågfrekvent resonans i högtalarna som brummar ungefär som en tung lastbil. Jag kör spikar rakt ner i parketten men har inte helt kommit tillrätta med avstånd från väggar etc. Någon som vet om denna obehagliga orenhet beror på spikesen, avstånd från vägg eller rent av dålig låda från AV? När, var och hur? Avstånd bak och sido vägg, kablar? Jordbrumm? Kunde inget hör av den typ du beskriver, när jag lyssnade i fredags. MVH/Lennart
Postad 11 april 2005 - 15:03
Unregistered8ee75b8b
-
Unregistered8ee75b8b
-
Mästare
-
-
3 283 inlägg
Jag har ju lyssnat en del på Signature i butik...och den har ju samma botten. Har inte hört något som det du nämner.
En sak man kan uppleva med alla högtalare, kanske speciellt med dom med porten bakåt, är ju en sorts durrande i basen om högtalarna står dumt placerade...jag hade själv lite det att det durrade till vid vissa frekvenser...som en rejäl resonans, men det försvann helt när jag flyttade ut högtalarna mer från väggen. Ljudet i övrigt blev klart bättre också...har dom nu ungefär 80 cm ut, om man räknar från vägg till mitten på fronten. Hade jag haft ett längre rum, så jag kunnat sitta längre ifrån än jag gör nu så hade jag nog haft dom ännu lite längre ut. I övrigt tycker jag att Audiovector gör sig bäst rätt mycket vinklade...ungefär rakt mot sweetspot, eller till och med lite förbi.
Sen så kan du ju testa att ställa högtalarna på en rejäl stenplatta eller något, det ska ju hjälpa till en hel del i att stumma upp basen och lådan.
Postad 11 april 2005 - 15:11
Unregistered42205
-
Unregistered42205
-
Forumräv
-
-
842 inlägg
Jag har en primare i20 på g för 5000kr. Ska jag köpa den eller inte?
Kommer att använda den till mi3 samt ett arcam p25 slutsteg.
Eller ska man istället satsa på ett thule försteg? Satt och spanade o såg ett pr250b.
vad tror ni blir bäst av pr250b eller primare i20 ?
Redigerat av Unregistered42205, 11 april 2005 - 17:53.
Postad 12 april 2005 - 15:14
Unregistered4fe51e59
-
Unregistered4fe51e59
-
Lärjunge
-
-
270 inlägg
inte kul med dessa högtalare....AV...var e Ni ??? https://www.prisjakt...=35482&pic=.jpg
Redigerat av Unregistered4fe51e59, 12 april 2005 - 15:22.
Postad 12 april 2005 - 15:20
Unregistered33cc6995
-
Unregistered33cc6995
-
Beroende
-
-
1 139 inlägg
inte kul med dessa högtalare....AV...var e Ni ???
https://www.prisjakt...=35481&pic=.jpg
<{POST_SNAPBACK}>
Vad menar du, det där är ju high end så mycket det kan bli, eller är jag fel ute nu?
Postad 12 april 2005 - 15:24
Unregistered4fe51e59
-
Unregistered4fe51e59
-
Lärjunge
-
-
270 inlägg
United...compact...20 SEK. ...men om 3 veckor eller nåt...då blire:  Fast i Lönn
Postad 12 april 2005 - 16:07
Unregistered497f1798
-
Unregistered497f1798
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Tackar för tipsen! :-) Det är inget jordbrum utan snarare en resonanssvängning i rummet i vissa låtar (dock alldeles för många för att vara en tillfällighet). Den lågfrekventa vågen verkar uppstå antingen inne i själva högtalaren eller som en stående våg i vardagsrummet. Svårt att avgöra med låga frekvenser. Exempel på låtar är Viba Fembas "Glimrande nymf" i andra versen där deras bas-kille (a capella) tar i lite eller Bo-Kaspers "Undantag" en bit in i melodin.
Om någon orkar hjälpa till ytterligare så är här lite mer bakgrundsinformation:
Förutom riktigt snygga helvita Mi3 Super ;-) har jag en Denon 1804-flerkanals-receiver, bi-wire med hyfsade AudioQuest-kablar, en Samsung 935 DVD. De står idag ca 80 cm från vägg på originalspikesen mot hård 20-tals-ekparkett. Rummet är ca 4*5 m och de står i varsitt hörn på en "långsida" riktade mot en sweetspot i en soffa på andra långsidan. Kan tyvärr inte flytta ut dem mycket mer från väggen då min gravida flickvän redan snubblar på dem...
Borde dock kanske flytta runt dem lite mer oortodoxt för att se om det är placeringen som är orsaken. Kritik kan säkert också riktas mot min övriga utrustning men å andra sidan hade jag inga problem tidigare med mina gamla Pioneer-högtalare från 80-talet...
Mvh
Henrik
Postad 12 april 2005 - 16:10
Unregistered8ee75b8b
-
Unregistered8ee75b8b
-
Mästare
-
-
3 283 inlägg
Moahahaha...sitter just nu å lyssnar på ett par Mi1 Super...låter inte alls så jäkla tråkigt får jag ju säga.
Hehe, men de är ytterst temporärt, farsan vill nog ha tillbaka dom snart...
Postad 12 april 2005 - 16:18
matte76
-
matte76
-
Forumräv
-
-
929 inlägg
Synd bara att Mi1 Super har så lite bas, upplevs som ett problem om man är van vid Mi3-serien...
Postad 12 april 2005 - 16:20
Unregistered8ee75b8b
-
Unregistered8ee75b8b
-
Mästare
-
-
3 283 inlägg
Synd bara att Mi1 Super har så lite bas, upplevs som ett problem om man är van vid Mi3-serien...
<{POST_SNAPBACK}>
Mjo, visserligen är basen i just Super stativaren inte alls tokig...sen så har jag ju subben...bara delar den lite högre än jag gjorde till mina M3, så funkar det skitbra. Men visst, lite mer tryck i mellanbasen vill jag ha...och de kommer jag ju få sen med mina kommande.
Postad 12 april 2005 - 17:46
matte76
-
matte76
-
Forumräv
-
-
929 inlägg
Jo den basen som finns är bra men mer djup och fyllighet hade behövts, den låter lite väl ljus ibland...
Postad 12 april 2005 - 18:41
Unregistered42205
-
Unregistered42205
-
Forumräv
-
-
842 inlägg
alla ni med AV, vilka högtalarkablar kör ni med? Samt kablar mellan cd/stärkar stärkare/slutsteg. ska man köra me samma kablar då ja kommer bi-ampa?
förresten, vad kan man använda av typ spadar, bananer?
Redigerat av Unregistered42205, 12 april 2005 - 18:46.
Postad 12 april 2005 - 19:13
alpha
-
alpha
-
Mega!
-
-
1 302 inlägg
alla ni med AV, vilka högtalarkablar kör ni med? Samt kablar mellan cd/stärkar stärkare/slutsteg. ska man köra me samma kablar då ja kommer bi-ampa?
<{POST_SNAPBACK}>
Det är väl bara att klicka på respektive persons galleri och kolla Du skapade ju en tråd om just Mi3:or och kablar tidigare idag, vi kan väl föra diskusionen där för enkelhetens skull: https://www.minhembi...showtopic=92432
Postad 12 april 2005 - 21:17
Unregisteredf716de8d
-
Unregisteredf716de8d
-
Användare
-
-
140 inlägg
Tackar för tipsen! :-) Det är inget jordbrum utan snarare en resonanssvängning i rummet i vissa låtar (dock alldeles för många för att vara en tillfällighet). Den lågfrekventa vågen verkar uppstå antingen inne i själva högtalaren eller som en stående våg i vardagsrummet. Svårt att avgöra med låga frekvenser. Exempel på låtar är Viba Fembas "Glimrande nymf" i andra versen där deras bas-kille (a capella) tar i lite eller Bo-Kaspers "Undantag" en bit in i melodin.
Okej det är bara i vissa låtar! Hör du det även när du flyttar på dig i rummet? Är det båda eller bara ena. Du har ingen subb inkopplad? Tag bort blecken till högtalarterminalen och jacka bara in kabeln på baselementet och spela samma låtar som du har problem med, kvarstår problemet? Om inte prova på bara mellanregistret? Prova tipsen nedan, med bara basen/mellan och även fullt inkopplad. Prova att flytta ut dem lite till, även om du inte kan ha dem där för att se om det hjälper. Jag har/hade mina Mi3 111cm från bakvägg till front och 57cm från sidovägg ( till mitten på fronten) har inga sådana problem. Men står dem under 100cm ökar bas problemen markant. Du kan även ha en s k parkett resning, alltså parketten har luft emellan golv och parkett. Vilket jag har haft men det var under subban. Den stod och gungade med hela parketen och vid vissa frekvenser var det riktigt otrevligt. Kolla också att högtalarkabeln inte ligger ihopp med nätkablarna, kan leda lite otrevliga strömstörningar och jag själv haft det också. Prova även att lyfta upp dem från golvet så att dem inte har kontakt med golvet över huvudtaget. Om du bor i hus/villa så kan även elkablarna i golvet vara störande. Kritik kan säkert också riktas mot min övriga utrustning men å andra sidan hade jag inga problem tidigare med mina gamla Pioneer-högtalare från 80-talet...
Tror inte det, Audiovector trivis nästan med vad som helst. Men spelar givetvis bättre ju bättre hårdvara du har. Och skulle problemet bero på elektroniken som du har skulle distrotionen vara annorlunda. Och att dina Pioneer-högtalare från 80-talet, inte hade dem problemen kan bero på att dem inte går lika djupt i basen, kanske Hoppas det hjälper något, svårt att säga något när man inte hör problemet själv. MVH/Lennart "ändrade hårvara till hårdvara"
Redigerat av LelleJan, 13 april 2005 - 07:28.
Postad 13 april 2005 - 10:54
Unregisterede6970ea2
-
Unregisterede6970ea2
-
Beroende
-
-
1 141 inlägg
Hänger på !
Lämnade precis in mina M3 Super till Ljudmakarn för uppgradering till Mi3 Avantgarde.
De skickas till Ljudtema idag, de vore ju fint om de kommer iväg till Danmark i samma batch som era.
Man vill ju inte vara utan frontar för länge.
Nå väl så länge får man väl flytta fram M1 och köra med dem.
Postad 13 april 2005 - 11:02
matte76
-
matte76
-
Forumräv
-
-
929 inlägg
Grattis! Mi3 Avantgarde är mycket bra högtalare.
Postad 13 april 2005 - 11:10
Unregisteredf716de8d
-
Unregisteredf716de8d
-
Användare
-
-
140 inlägg
De skickas till Ljudtema idag, de vore ju fint om de kommer iväg till Danmark i samma batch som era. Linken Annars får dem sällskap av mina, ska lämna in dem i kväll Vad det nu blir, har inte bestämt mig än MVH/Lennart
Postad 13 april 2005 - 11:22
Unregisterede6970ea2
-
Unregisterede6970ea2
-
Beroende
-
-
1 141 inlägg
Vad det nu blir, har inte bestämt mig än
<{POST_SNAPBACK}>
Har fått för mig att den uppgradering som ger mest per krona är den från grundutförande till Super.
Redigerat av Unregisterede6970ea2, 13 april 2005 - 11:25.
Postad 13 april 2005 - 11:52
Unregistered33cc6995
-
Unregistered33cc6995
-
Beroende
-
-
1 139 inlägg
Hmm hände det något med forumet vid lunchtid?
Jag är förvirrad men jag är också säker på att jag skickade 2 inlägg strax över 12...
Postad 13 april 2005 - 12:01
Unregisteredf716de8d
-
Unregisteredf716de8d
-
Användare
-
-
140 inlägg
Jag är förvirrad men jag är också säker på att jag skickade 2 inlägg strax över 12... Jag har också problem med postningen
Postad 13 april 2005 - 12:21
Unregisteredf716de8d
-
Unregisteredf716de8d
-
Användare
-
-
140 inlägg
Har fått för mig att den uppgradering som ger mest per krona är den från grundutförande till Super. Jo visst är det så, men hela uppgrad kostanaden blir i dag den samma oavsett hur många steg man tar. Mi3 till Avantgarde kostar 32500kr om jag kör Mi3 till Super 7800 kr Super till Signature 10920 kr Signature till Avantgarde 13780 kr. Summan är den samma. Det är mer om man ska ta den stora ombyggnaden nu eller senare (nya foten, bakstycket mm), man är förmodligen lyckligare med Signature lite längre än med Supern. Man får det sista släppet med Signature än mot Super. Frågan är eller tvivlet rättare sagt ligger vid hur länge jag skulle vara nöjd med Super, har ingen lust att göra om hela resan inom 6-12 månader.Vill att uppg. ska hålla minst i 2 år. Vilket man kan bli även med Super. Det ska givetvis också vara ekonomiskt försvarsbart. Ojojoj inte lätt, det ända jag vet är att dem ska in idag MVH/Lennart
Postad 13 april 2005 - 12:30
Unregistered33cc6995
-
Unregistered33cc6995
-
Beroende
-
-
1 139 inlägg
Jaså jag var inte ensam om det, ok då testar vi igen.
NEREVARINE// Du skrev ngt om Triamp.
Hur ska man göra då, då behöver man ju en massa slutsteg, normala stereo har ju bara 2 sladdar ut så att säga?
Jag kör single/biwire från Audioquest (Gibraltar) och det låter ljuvligt.
jag har testat att biampa mitt H/K steg med Supra 3,4 till Avantgarden men det lät inte hälften så bra.
Har Du testa att köra en annan kabel än Supran på basen (det känns som om det skulle lyfta dom ännu mer) och hur många steg har du till dina högtalare  ?
Mvh
Kim
Postad 13 april 2005 - 16:20
Unregistered42205
-
Unregistered42205
-
Forumräv
-
-
842 inlägg
Allså det där med uppgraderingar på dessa högtalarna. Varför uppgradera? Då priserna e hiskeligt dyra för att uppgradera! Då är det bättre att sälja de man vill uppgradera samt att köpa den andra helt ny!
ta tex. mi3 --> Avantgarde kostar 32500kr
då kan man lika gärna sälja sina mi3:or för 10kkr samt pruta 2500kr på Avantgarde, så vips har man sparat 5kkr på att sälja de gamla o få ett par helt nya Avantgarde
Postad 13 april 2005 - 16:30
alpha
-
alpha
-
Mega!
-
-
1 302 inlägg
Allså det där med uppgraderingar på dessa högtalarna. Varför uppgradera? Då priserna e hiskeligt dyra för att uppgradera! Då är det bättre att sälja de man vill uppgradera samt att köpa den andra helt ny!
då kan man lika gärna sälja sina mi3:or för 10kkr samt pruta 2500kr på Avantgarde, så vips har man sparat 5kkr på att sälja de gamla o få ett par helt nya Avantgarde 
<{POST_SNAPBACK}>
Lämnar man in sina Mi3:or för uppgradering till Avantgarde så får man ju i princip en helt ny högtalare tillbaka, bortsett från sjäva lådan. Att uppgradera från Mi3 till Mi3Super kostar bara 1800 kr, utöver mellanskillnaden. Det enda uppgraderingssteg som är lite saftigt är om man skall gå direkt från Mi3 till Mi3Avantgarde, precis som du säger. Men tänk på att man för samma peng kan "mellanlanda" på Super och Signature för att sedan gå vidare till Avantgarde. Förresten, vem triggade denna uppgraderingshysteri här?
Redigerat av alpha, 13 april 2005 - 16:31.
Postad 13 april 2005 - 16:58
Unregistered33cc6995
-
Unregistered33cc6995
-
Beroende
-
-
1 139 inlägg
Anledningen till att jag var av med mina inlägg var att jag hade postat dom i denna tråd https://www.minhembi...ST&f=86&t=92432Japp jag får bära dumhatten.
Postad 13 april 2005 - 17:04
Unregistered42205
-
Unregistered42205
-
Forumräv
-
-
842 inlägg
<{POST_SNAPBACK}> Lämnar man in sina Mi3:or för uppgradering till Avantgarde så får man ju i princip en helt ny högtalare tillbaka, bortsett från sjäva lådan.
Att uppgradera från Mi3 till Mi3Super kostar bara 1800 kr, utöver mellanskillnaden. Det enda uppgraderingssteg som är lite saftigt är om man skall gå direkt från Mi3 till Mi3Avantgarde, precis som du säger. Men tänk på att man för samma peng kan "mellanlanda" på Super och Signature för att sedan gå vidare till Avantgarde.
Förresten, vem triggade denna uppgraderingshysteri här? 
<{POST_SNAPBACK}>
Jo de förstås  men det är ju alltid roligare med ny låda oxå liksom Hur är det med uppgradering förresten? GÅr det att skicka dem direkt till DK då jag har mkt långt till närmaste AV handlare  Kommer dock dröja men endå
Postad 13 april 2005 - 18:14
Unregisteredf716de8d
-
Unregisteredf716de8d
-
Användare
-
-
140 inlägg
Allså det där med uppgraderingar på dessa högtalarna. Varför uppgradera? Då priserna e hiskeligt dyra för att uppgradera! Då är det bättre att sälja de man vill uppgradera samt att köpa den andra helt ny! Skulle vilja säga tvärtom att det är hiskeligt billigt att uppgradera Transport fram och tillbaka till ljudtema+Danmark,arbetskostnad för demontering och montering ny delar mm. Att uppgradera från Mi3 till Mi3Super kostar bara 1800 kr, utöver mellanskillnaden. Det enda uppgraderingssteg som är lite saftigt är om man skall gå direkt från Mi3 till Mi3Avantgarde, precis som du säger. Men tänk på att man för samma peng kan "mellanlanda" på Super och Signature för att sedan gå vidare till Avantgarde. Tag uppgrad Mi3 till Super som exempel: Merkostnaden som redan alpha har påpekat blir 1800kr för allt. Dyrt nej snarare billigt, man måste se vad man får för pengarna. Ditt resonemang gäller bara om du gör endast 1st uppgrad och till Avantgarde direkt, om du tittar på priserna så ser du att du betalar lika mycket för en st uppgrad som för flera, totalkostnaden blir det samma utom för något enstaka fall som det tydligen blir billigare att trappa. Ska du sedan sälja varje högtalare när uppgraderningsdjävulen sätter till och ha omaket med försäljning, ev ytterligare förlust och allt vad det innebär. Den totala förlusten kan alltså "bara" bli ca 8000 uppgrad till Avantgarde oavsett hur många uppgrad du gör.Tänk på det Inget illa menat,bara en syn ur en annan vinkel Hur är det med uppgradering förresten? GÅr det att skicka dem direkt till DK då jag har mkt långt till närmaste AV handlare Direkt till ljudtema kanske? Tror att alla mellanlandar där. Förresten, vem triggade denna uppgraderingshysteri här? Min var redan igångsatt,hade planerat till våren sedan länge. Jag ville bara dela med mig av mina funderingar och tankar då tydligen fler gick och funderade Har förresten lämnat in mina nu, bestämde mig när jag gick in i butiken Blir mycket vatten och bröd ett tag framöver MVH/Lennart
Postad 13 april 2005 - 19:28
Unregisterede6970ea2
-
Unregisterede6970ea2
-
Beroende
-
-
1 141 inlägg
Har förresten lämnat in mina nu, bestämde mig när jag gick in i butiken
Blir mycket vatten och bröd ett tag framöver
<{POST_SNAPBACK}>
Lite nyfiken bara, hur stort steg blev det ? (Vatten och bröd indikerar på ett stort)
Postad 13 april 2005 - 19:42
Unregisteredf716de8d
-
Unregisteredf716de8d
-
Användare
-
-
140 inlägg
Signature Både front och center Kändes bäst så tillslut Avantgarde känns väldigt nära nu bra ett par Mi3:or emellan när behovet kommer. hoppas att det dröjer. Det är ekonomisk ohälsosamt att hålla på så här sötordsuppgraderingsodjuret sitter med ett hånflin på axel och sjunger ,han vann igen. Match resultat 20-0 till hans fördel,jag har ingen karaktär bara ett stort hål i plånboken. Skämt och sido, det blir nog väldgit bra till slut. MVH/Lennart
Redigerat av LelleJan, 13 april 2005 - 19:44.
Postad 13 april 2005 - 19:46
Unregistered33cc6995
-
Unregistered33cc6995
-
Beroende
-
-
1 139 inlägg
Signature Både front och center
Kändes bäst så tillslut
Avantgarde känns väldigt nära nu bra ett par Mi3:or emellan när behovet kommer. hoppas att det dröjer.
Det är ekonomisk ohälsosamt att hålla på så här
B]sötordsuppgraderingsodjuret[/B] sitter med ett hånflin på axel och sjunger ,han vann igen. Match resultat 20-0 till hans fördel,jag har ingen karaktär bara ett stort hål i plånboken.
Skämt och sido, det blir nog väldgit bra till slut.
MVH/Lennart
<{POST_SNAPBACK}>
Jag tycker att du har gjort ett bra val, och du kan ju som sagt alltid gå vidare sen när din karaktär svajar och djävulen vinner igen. Jag har Avantgade både i front och center och man kan pressa dom duktigt och jag kan aldrig tänka mig att Signature ligger långt efter, speciellt inte eftersom att Du har Mi3 och jag bara har m3. Hur som så lär du nog höra en stor skillnad. Nu är det Juventus dax... Ciao
Redigerat av Unregistered33cc6995, 13 april 2005 - 19:47.
Postad 13 april 2005 - 20:39
Unregistered4fe51e59
-
Unregistered4fe51e59
-
Lärjunge
-
-
270 inlägg
Hur många är vi som lämnat in för upgrade härifrån prisjakt ? få se.... 1) Nerevarine 2) Jag själv 3) LelleJan 4) ??? 5) ??? ...borde snart räcka för att ljudtema ska skeppa dem till de röd-vita....å då kanske vi får tebaks dem rätt snabbt...
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Ljud
-
→
Högtalare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|