Det jag inte förstår är varför folk beställer när det är sån dålig kvalitet på grejerna som det är, räcker inte allas negativa åsikter för att få varningsklockorna att ringa? Det är bara ett fåtal som skriver att dom är nöjda med sina Viewpior och det skulle inte förvåna mig om det är killar som jobbar på Dustin som skriver i tråden om hur bra Viewpia är när det bevisligen inte är det. Får nämligen lite Braskens-känningar när man läser tråden...
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 05 januari 2006 - 13:31
Det jag inte förstår är varför folk beställer när det är sån dålig kvalitet på grejerna som det är, räcker inte allas negativa åsikter för att få varningsklockorna att ringa? Det är bara ett fåtal som skriver att dom är nöjda med sina Viewpior och det skulle inte förvåna mig om det är killar som jobbar på Dustin som skriver i tråden om hur bra Viewpia är när det bevisligen inte är det. Får nämligen lite Braskens-känningar när man läser tråden...
Postad 05 januari 2006 - 13:43
Dåligt av Dustin att kränga Viewpior med det gamla chippet i...
*skratt*...Jag blir alltid lika fascinerad av att folk inte kan läsa eller ens tänka ett steg längre än näsan räcker ibland. Detta är den mest populära tråden på Prisjakt vad gäller TV-apparater. Tror du verkligen att det beror på att tvn är så kass som du antar?
Sen så är det nog knappast så att Dustin medvetet säljer äldre versioner, utan antingen så är det Indtek som begått ett misstag i tillverkningen eller oxå är det Indtek som levererat en tidigare reparerad apparat som ny eller oxå är det helt enkelt fel ENBART på Ticalos tv rörande detta chip. Hur ngt av de alternativen kan bli Dustins fel förstår jag inte!?
Skulle det alltså vara Dustin som suttit här och registrerat sig i olika skepnader för att tycka till om en tv bland alla produkter som de säljer? De säljer för ca 190 miljoner kr i månaden, tror du verkligen att lite inlägg här är ngt som påverkar deras omsättning nämnvärt!? Om du vill så kan jag leta upp ett antal inlägg om Samsung, LG och tom Pioneer där folk är missnöjda av en eller annan anledning.
Den här tråden är till för de som äger en Viewpia, ägt en Viewpia eller kan tänka sig att äga en Viewpia. De som du som inte är intresserad av denna tv kanske kan hålla till i en tråd vars produkt de äger, har ägt eller vill äga?
Och vill Fjärris svara på detta "påhopp" från min sida så är du välkommen att PM:a mig så låter vi sånt ligga utanför tråden.
/Micke
Postad 05 januari 2006 - 14:19
tror ni jag var nervös när jag plockade upp min 37:a för andra gången?-..
Jag fick ju inte ens igång min första när jag fick hem den.. fick skicka tillbaka den och skrev att jag ville ha en ny.
har fått en ny i dag (trodde jag) men det visade sig vara samma, fast reparerad.
Vilket i efterhand var tur, för detta ex är tillverkat i Holland(holland-exemplaren verkar va bättre?), och jag är mkt nöjd med bilden.
Nu kanske jag itne har lika höga krav som många andra här kanske.. Jag kör VGA(komme rinte köra nåt annat då jag gör allt vi min HTPC) och har knivskarp bild.
Har testat köra lite mörka filmer och visst; det är inte helt becksvart men det visste jag redan innan att LCD har problem med.
Egentligen bara en sak jag kan klaga på och det är att nedre högra hörnet lyser ngt,,,, dock inte att man tänker på det. Man har läst i denna tråden så mkt om det så man letar efter det!

Antar att jag (efter en retur och 3veckors forlorad ränta på 15000kr) dock hade ganska tur med ett bra exemplar. Kan definitivt rekomendera denna TV.
Postad 05 januari 2006 - 14:24
Hur vet man om den är tillverkad i Holland eller Korea?
Det där monitorinfo-programmet, säger det nånting av värde alls?
Redigerat av Spritfest, 05 januari 2006 - 14:24.
Postad 05 januari 2006 - 15:41
Men vill inte chansa och ffå en ny då jag kanske får en tv som är ännu sämre än denna.
Förutom tv tittande så är denna tv ganska prisvärd och jag rekomenderar den.
Postad 05 januari 2006 - 16:17
skall jag ansluta med en dvi eller vga för bästa bild ?
Postad 05 januari 2006 - 16:23
*skratt*...Jag blir alltid lika fascinerad av att folk inte kan läsa eller ens tänka ett steg längre än näsan räcker ibland. Detta är den mest populära tråden på Prisjakt vad gäller TV-apparater. Tror du verkligen att det beror på att tvn är så kass som du antar?
Sen så är det nog knappast så att Dustin medvetet säljer äldre versioner, utan antingen så är det Indtek som begått ett misstag i tillverkningen eller oxå är det Indtek som levererat en tidigare reparerad apparat som ny eller oxå är det helt enkelt fel ENBART på Ticalos tv rörande detta chip. Hur ngt av de alternativen kan bli Dustins fel förstår jag inte!?
Skulle det alltså vara Dustin som suttit här och registrerat sig i olika skepnader för att tycka till om en tv bland alla produkter som de säljer? De säljer för ca 190 miljoner kr i månaden, tror du verkligen att lite inlägg här är ngt som påverkar deras omsättning nämnvärt!? Om du vill så kan jag leta upp ett antal inlägg om Samsung, LG och tom Pioneer där folk är missnöjda av en eller annan anledning.
Den här tråden är till för de som äger en Viewpia, ägt en Viewpia eller kan tänka sig att äga en Viewpia. De som du som inte är intresserad av denna tv kanske kan hålla till i en tråd vars produkt de äger, har ägt eller vill äga?
Och vill Fjärris svara på detta "påhopp" från min sida så är du välkommen att PM:a mig så låter vi sånt ligga utanför tråden.
/Micke
Är det bara jag som tycker det är konstigt att en person som "inte" jobbar på Dustin försvarar företaget och produkten med näbb och klor?
Sedan kan du skratta och tycka man "inte kan läsa eller ens tänka ett steg längre än näsan räcker" men vad säger det om dig som person? Jo, du gör något opersonligt personligt för du saknar argument.
Ang var jag skall skriva så är detta ett publikt forum och jag väljer att skriva där jag vill så det behöver du inte bry dig om.
Jag tycker att Dustin är ett suspekt företag och jag tror att flertalet av dom personer som skriver i denna tråden jobbar för Dustin. Mest troligt är att dom sitter hemma så inte ip-adressen kan spåras till företaget (kan någon säga Braskens) för vem skulle annars försvara ett företag på detta sättet.
Fick en idé när jag läste tråden och det var att ringa till serviceföretaget för att fråga om Viewpia och där sa man att Viewpian är den mest reparerade apparaten på företaget.
Viewpia är på gränsen till skräp och det har jag sett med egna ögon. Vill man slänga pengarna i sjön så skall man köpa den men vill man inte det så skall man se sig om efter annat.
Postad 05 januari 2006 - 16:28
/Micke
Är det bara jag som tycker det är konstigt att en person som "inte" jobbar på Dustin försvarar företaget och produkten med näbb och klor?
Sedan kan du skratta och tycka man "inte kan läsa eller ens tänka ett steg längre än näsan räcker" men vad säger det om dig som person? Jo, du gör något opersonligt personligt för du saknar argument.
Ang var jag skall skriva så är detta ett publikt forum och jag väljer att skriva där jag vill så det behöver du inte bry dig om.
Jag tycker att Dustin är ett suspekt företag och jag tror att flertalet av dom personer som skriver i denna tråden jobbar för Dustin. Mest troligt är att dom sitter hemma så inte ip-adressen kan spåras till företaget (kan någon säga Braskens) för vem skulle annars försvara ett företag på detta sättet.
Fick en idé när jag läste tråden och det var att ringa till serviceföretaget för att fråga om Viewpia och där sa man att Viewpian är den mest reparerade apparaten på företaget.
Viewpia är på gränsen till skräp och det har jag sett med egna ögon. Vill man slänga pengarna i sjön så skall man köpa den men vill man inte det så skall man se sig om efter annat.
Men som för mig och många andra, funkar produkten helt felfritt, och då jag bara kör digitala källor, och hd material så är bilden helt underbar. håller med om att den suger med analog bild, men vem tittar på det?

//Rallie
Postad 05 januari 2006 - 16:40
/Micke
*ler*...Jag har själv pratat med Infocare ett flertal ggr och har väl inte fått riktigt samma info som du. Sen kan man väl rent matematiskt räkna ut att även om Dustin sålt 7-800 Viewpia och de har en felfrekvens i returer på 20% (Anders på Dustin skrev ca 6.5%, men vi räknar upp det bara för sakens skull) så skulle det innebära att det hade varit 160st Viewpia som kommit in till Infocare. Infocare är ett av Nordens största företag på detta område och jag misstänker starkt att Samsung, Sony, LG Electronics, Sharp, Viewsonic m.fl har större siffror än 160st trasiga genom Infocare.
Folk som tror att man inte kan spåra en ip-adress bara för att man inte sitter på ett företag vet inte mkt om Internet. Om du tror att Herr Bonde (ägare av detta Forum) inte har full koll vart du och jag sitter så kan jag tala om att så är inte fallet. Jobbar man med Internet och tom på en operatör och sysslar med nätsidan så lär man sig vilka större ip-nät som är tilldelade vilka operatörer osv.
Men men, nu skulle vi inte diskutera sånt, du är i din fulla rätt att tycka att Viewpia (och Dustin) är det sämsta på detta Forum.
Lycka till med val av tv sen.
Mvh
Micke
Postad 05 januari 2006 - 16:47
Bla bla bla...du är i din fulla rätt att tycka att Viewpia (och Dustin) är det sämsta på detta Forum.
Nähä...trodde inte man fick ha en egen åsikt.
Jag kan ju ringa till Infocare och spela in samtalet och sedan lägga ut det här som mp3 så kan folk ladda ner det och själva höra hur dom säger att Viewpian är den mest reparerade lcd'n. Vad skall du skriva då? Att jag har mutat personen?
Fortsätt du att jobba "undercover" för Dustin så blir det säkert bra för dig med skall du se.
Om du svarar eller citerar mina inlägg så kommer inte jag att besvara dom för jag väljer att inte slösa min tid på dig.
Postad 05 januari 2006 - 16:52

Edit: Snälla sluuuuuuta.....Låt tråden handla om tv'n.
Redigerat av Mikael_R, 05 januari 2006 - 16:53.
Postad 05 januari 2006 - 17:45
Tappade bort mig nånstans kring sidan 85 förut när jag köpte xbox så detta kan ha varit uppe tidigare.
Mitt problem är att tvn en dag vägrade starta den röda lampan lös bara när jag försökte sätta på tvn, jag prövade på både med fjärr och tvn sen prövade jag att dra ur strömmen och när jag satte i den igen så lös den gula lampan istället, har prövat låta den stå på och kvickna till och har den nu ståendes med strömmen ur, nån som har varit med om liknande ? nån lösning i så fall eller är det bara att bita i det sura äpplet och skicka tillbaks, vågar inte ens fundera över fraktkostnaderna...
sen angående att dustin har medarbetare som sitter och skriver i tråden för att hypa tvn så är det ju mest pjolteri och säger mer om dom som tror det än om dustin,
Dustin är ett av sveriges största hemelektronikföretag och är enligt mig det överlägset bästa, mycket bra service leveranstider och bra priser och utbud.
Varför ska ett sånt företag göra sånt här ? finns ju inte riktigt nån som tjänar på det ....
Redigerat av Unregistered8e2ab484, 05 januari 2006 - 17:49.
Postad 05 januari 2006 - 18:17
Små gnälliga fjortisar som inte har någon koll borde vara på andra forum.Bla bla bla...du är i din fulla rätt att tycka att Viewpia (och Dustin) är det sämsta på detta Forum.
Jag kan ju ringa till Infocare och spela in samtalet och sedan lägga ut det här som mp3 så kan folk ladda ner det och själva höra hur dom säger att Viewpian är den mest reparerade lcd'n. Vad skall du skriva då? Att jag har mutat personen?
Fortsätt du att jobba "undercover" för Dustin så blir det säkert bra för dig med skall du se.
Om du svarar eller citerar mina inlägg så kommer inte jag att besvara dom för jag väljer att inte slösa min tid på dig.
skönt att han drar

såå onödigt av mig att skriva detta inlägg, förlåt alla andra seriösa.
Postad 05 januari 2006 - 18:22
Bla bla bla...du är i din fulla rätt att tycka att Viewpia (och Dustin) är det sämsta på detta Forum.
Om du hade läst tråden så kanske du sett att Forsynth inte jobbar på Dustin. Han har varit med lååångt innan Dustin ens började tänka på Viewpia

Postad 05 januari 2006 - 19:08
Små gnälliga fjortisar som inte har någon koll borde vara på andra forum.
skönt att han drar
Jag skall inte dra någonstans...sedan är jag långt från en fjortis utan det jag skrev var bara vad jag kunde göra eftersom "Mr Undercover" säger att Viewpian inte är den mest lagade lcd'n hos Infocare. Om jag ringer igen och frågar samtidigt som jag spelar in det så får ju alla reda på sanningen eftersom "Mr Undercover" säger att det inte är så.
Postad 05 januari 2006 - 19:24
Små gnälliga fjortisar som inte har någon koll borde vara på andra forum.
skönt att han drar
Jag skall inte dra någonstans...sedan är jag långt från en fjortis utan det jag skrev var bara vad jag kunde göra eftersom "Mr Undercover" säger att Viewpian inte är den mest lagade lcd'n hos Infocare. Om jag ringer igen och frågar samtidigt som jag spelar in det så får ju alla reda på sanningen eftersom "Mr Undercover" säger att det inte är så.
*skratt*...Mr UnderCover har lämnat ut sitt arbetsnummer till ett antal personer på detta forum. Det är ett registrerat nummer så att man tex på Hitta.se kan se vem min arbetsgivare är, var vårt svenska HQ ligger och numer även vart närmaste trängselavgiftstation ligger

Jag skrev inte att Viewpia inte är den mest lagade på Infocare, jag skrev att jag höll det för otroligt att inte de andra märkena hade en högre antal lagade maskiner. Jag tycker att du ska ringa igen och spela in samtalet och lägga upp det på plats som tillåter detta. Om du är smart så talar du om i början av ditt samtal att du spelar in det så att den i andre änden är medveten om det. Det är enbart för att skydda dig självt. Lagen föreskriver att det räcker med att ena parten vet om inspelningen (vilket oftast den som spelar in det gör

Jag kommer själv att kontakta Infocare på måndag för att få bekräftat att Viewpia är den mest lagade lcd:n hos Infocare. Om så är fallet så kommer jag naturligtvis att be dig om ursäkt här i denna tråd för att jag insinuerat att dina uppgifter/din uppgiftslämnare hade fel och verifiera att det du skrivit är sant.
Om du vill så får du gärna PM:a mig ett telefonnummer så kan jag ringa dig från min arbetstelefon så får du på samma gång tillgång till vart jag jobbar (du kommer att upptäcka att det har med Internet och data/telekommunikation att göra så jag har ett humm om hur spårning av ip-adresser funkar

/Micke
Postad 05 januari 2006 - 19:25
Så lägg ner det här och lå tråden vara för de som behöver hjälp o sånt.
Postad 05 januari 2006 - 19:40
Nu har min viewpia slutat funka, jag är dock inte särskilt intresserad av det här med att viewpian har dålig kvalitet och så utan snarare om nån upplevt samma problem som mig.
Tappade bort mig nånstans kring sidan 85 förut när jag köpte xbox så detta kan ha varit uppe tidigare.
Mitt problem är att tvn en dag vägrade starta den röda lampan lös bara när jag försökte sätta på tvn, jag prövade på både med fjärr och tvn sen prövade jag att dra ur strömmen och när jag satte i den igen så lös den gula lampan istället, har prövat låta den stå på och kvickna till och har den nu ståendes med strömmen ur, nån som har varit med om liknande ? nån lösning i så fall eller är det bara att bita i det sura äpplet och skicka tillbaks, vågar inte ens fundera över fraktkostnaderna...
sen angående att dustin har medarbetare som sitter och skriver i tråden för att hypa tvn så är det ju mest pjolteri och säger mer om dom som tror det än om dustin,
Dustin är ett av sveriges största hemelektronikföretag och är enligt mig det överlägset bästa, mycket bra service leveranstider och bra priser och utbud.
Varför ska ett sånt företag göra sånt här ? finns ju inte riktigt nån som tjänar på det ....
Då du köpt den av Dustin så ring dem på måndag alt. maila dem på [email protected] imorgon. Säg då att du även testat att ladda ur kretsarna helt om de undrar vad du prövat så får du nog besked om att skicka den till Infocare. Jag tror du är nr 2 som har haft detta felet om jag inte missminner mig helt?
Postad 05 januari 2006 - 20:16

Postad 05 januari 2006 - 20:24
Fan va tjaffs de e. Ja är iaf hur nöjd som helst med min 37" Inte sett någon apparat som har bättre bild vare sig analog eller digital, även bra ljud.(Tittar ständigt runt på nya, efterssom det är mitt intresse, bild å ljud alltså) Kan varmt rekomendera denna tv till alla som funderar på en. Sen tycker jag någon moderator borde ta å radera några inlägg från någon här som har problem med att hävda sig eller nåt sånt
Hur gör du för att blidka din sambo? En annan börjar få slut på ideer snart då jag funkar som du *lol*
Såg Philips 9830 37" vid Pioneer 436FDE i dag och det var liiite bättre svärta på Pioneeren, men jag måste säga att 9830 imponerar på mig varje gång jag ser den....liksom prislappen får en nedstämd *s*
/Micke
Postad 05 januari 2006 - 20:53

Postad 05 januari 2006 - 20:57
De gäller å lära upp dom på en gång å visa vad som gäller, drar man ut på det så blir det bara värre...

Postad 06 januari 2006 - 12:08
Nu har min viewpia slutat funka, jag är dock inte särskilt intresserad av det här med att viewpian har dålig kvalitet och så utan snarare om nån upplevt samma problem som mig.
Då du köpt den av Dustin så ring dem på måndag alt. maila dem på [email protected] imorgon. Säg då att du även testat att ladda ur kretsarna helt om de undrar vad du prövat så får du nog besked om att skicka den till Infocare. Jag tror du är nr 2 som har haft detta felet om jag inte missminner mig helt?
alldeles riktigt. JAg hade exakt samma problem och det uppstod efter att jag stängt av tvn för första gången - dvs jag fick igång den EN gång, men andra gången jag skulle slå på den var den stendöd - trots att lysdioden lyste som den skulle. Skickade tillbaks(infocare stod för frakt fram och tillbaks) och har nu fått den tillbaka reparerad(se mitt inlägg igår) och är nöjd med TV i övrigt.
Postad 06 januari 2006 - 12:32
Edit: Stavfel
Redigerat av McFetto, 06 januari 2006 - 14:01.
Postad 06 januari 2006 - 15:16
Jag läste igår äntligen klart denna mycket omfattande tråden och har genom den kommit fram till att jag också skall beställa en Viewpia. Hittade bästa priset på Pricerunner hos Dustin och det priset är 600:- billigare än vad som anges här på Prisjakt så jag slog till och beställde. Noterade efter beställningen att det fanns två priser hos Dustin så jag skrev ihop ett mail som jag skickade idag med frågor om detta. Kollade noga på specifikationerna och dom var identiska så vilken skillnad är det på dom?
På Pricerunner anges priset till 9.995:- medans det på Prisjakt anges till 10.595:-. Noterade att länken till det billigare priset har "#Blocket" i namnraden så kan man utgå från att det är någon slags kampanj eller är det något annat som gör att det skiljer 600:- i pris?
/Rehnen - En tjej i hemmabiodjungeln
Postad 06 januari 2006 - 16:00
Hejsan svejsan,
Jag läste igår äntligen klart denna mycket omfattande tråden och har genom den kommit fram till att jag också skall beställa en Viewpia. Hittade bästa priset på Pricerunner hos Dustin och det priset är 600:- billigare än vad som anges här på Prisjakt så jag slog till och beställde. Noterade efter beställningen att det fanns två priser hos Dustin så jag skrev ihop ett mail som jag skickade idag med frågor om detta. Kollade noga på specifikationerna och dom var identiska så vilken skillnad är det på dom?
På Pricerunner anges priset till 9.995:- medans det på Prisjakt anges till 10.595:-. Noterade att länken till det billigare priset har "#Blocket" i namnraden så kan man utgå från att det är någon slags kampanj eller är det något annat som gör att det skiljer 600:- i pris?
Hejsan och välkommen till Prisjakt!
Som du såväl påpekar så är det mkt troligt att den billigare varianten är en kampanj som har något med Blocket att göra. Dustin är kända för olika kampanjer så du har nog gjort ett lite fynd

Mvh
Micke
Postad 06 januari 2006 - 16:29
Som du såväl påpekar så är det mkt troligt att den billigare varianten är en kampanj som har något med Blocket att göra. Dustin är kända för olika kampanjer så du har nog gjort ett lite fynd
Mvh
Micke
Hej Micke och tack för välkomnandet

Har letat på Blocket men jag hittar inget där så man undrar ju

Får nog svar från Dustin på måndag och skulle det visa sig att det rör sig om vad jag befarar mest, reparerade returer, så kommer jag byta till den dyrare varianten för returer vill jag inte betala för.
För att göra en lång historia kort så köpte jag på en ny bärbar cd-spelare på Sibas rea och när jag kom hem så såg jag att hörlurarna kom med ett extra tillbehör som inte listades på kartongen - öronvax

Är därför lite

Postad 06 januari 2006 - 16:46
Mvh
Micke
Hej Micke och tack för välkomnandet![]()
Har letat på Blocket men jag hittar inget där så man undrar ju![]()
Får nog svar från Dustin på måndag och skulle det visa sig att det rör sig om vad jag befarar mest, reparerade returer, så kommer jag byta till den dyrare varianten för returer vill jag inte betala för.
För att göra en lång historia kort så köpte jag på en ny bärbar cd-spelare på Sibas rea och när jag kom hem så såg jag att hörlurarna kom med ett extra tillbehör som inte listades på kartongen - öronvax![]()
Är därför liteför returer
*skrattar*..Låter ju som att du gjorde ett klipp på SIBA, fick mer och betalade mindre!

Är det reparerade returer så förstår jag din oro, men enligt KKL så får inte en vara säljas som ny om den innehafts av annan juridisk person tidigare så vi får hoppas att det inte är så. Tror inte Dustin gör en sådan enkel miss.
Men du är som jag, dvs du kollar upp alla alternativ innan du fattar slutgiltigt beslut, sånt uppskattas av oss killar!

Även jag kollade Blocket, men det kan ju vara en kampanj som inte lanserats på Blocket ännu, eller som slutförts, men som ligger kvar hos Dustin. Blocket är mkt effektiva och har stor kolla vad gäller annonser osv då det mesta är automatiskt hos dem. Just Blocket är jag halvproffs på då min arbetsgivare jobbat med dem sedan de startade i en källare för 10 år sen

/Micke
Postad 06 januari 2006 - 17:00
*skrattar*..Låter ju som att du gjorde ett klipp på SIBA, fick mer och betalade mindre!
Är det reparerade returer så förstår jag din oro, men enligt KKL så får inte en vara säljas som ny om den innehafts av annan juridisk person tidigare så vi får hoppas att det inte är så. Tror inte Dustin gör en sådan enkel miss.
Men du är som jag, dvs du kollar upp alla alternativ innan du fattar slutgiltigt beslut, sånt uppskattas av oss killar!
Även jag kollade Blocket, men det kan ju vara en kampanj som inte lanserats på Blocket ännu, eller som slutförts, men som ligger kvar hos Dustin. Blocket är mkt effektiva och har stor kolla vad gäller annonser osv då det mesta är automatiskt hos dem. Just Blocket är jag halvproffs på då min arbetsgivare jobbat med dem sedan de startade i en källare för 10 år sen
/Micke
Jag kan berätta att cd-spelaren lämnades tillbaka illa kvickt för det var något av det äckligaste jag varit med om

Att reparerade returer inte får säljas som nya visste jag inte vilket visar att man alltid lär sig något nytt varje dag

Jag ringer Dustin på måndag och hur det än blir så skall jag ha mig en Viewpia

Postad 06 januari 2006 - 17:06
/Micke
Jag kan berätta att cd-spelaren lämnades tillbaka illa kvickt för det var något av det äckligaste jag varit med om![]()
Att reparerade returer inte får säljas som nya visste jag inte vilket visar att man alltid lär sig något nytt varje dag
Jag ringer Dustin på måndag och hur det än blir så skall jag ha mig en Viewpia
*ler*..Rätt inställning! Din sambo anser nog att du har en del plus, och har du ingen sambo så torde det inte bli svårt att hitta en villig i detta forum *s*
Skämt åsido, vad tänker du koppla in på pian då? Vad har du för tv-leverantör?
Postad 06 januari 2006 - 17:16
börjar bli lite sugen på lite digital TV, i väntan på att min skärm ska komma tillbaka från infocare vill man ju att ankomsten skall vara mysig

Är det läge att teckan sig 12 månader o få en Dialog box eller vad den heter ?
eller klantar jag mig då, har comhem kabeltv nu, och kvaliten är så varierande.. reklam på tv3 o kanal 5 har super bra bild, medan resten är lite sunkig..
blir det stor skillnad..
några erfarenheter o kanske något tips..
tack på förhand
Postad 06 januari 2006 - 17:29
*ler*..Rätt inställning! Din sambo anser nog att du har en del plus, och har du ingen sambo så torde det inte bli svårt att hitta en villig i detta forum *s*
Är singel

Jag har ComHem och ser på deras analoga kanaler men om det blir stor skillnad så kanske man skall satsa på digital-tv?
Postad 06 januari 2006 - 17:34
Är singel![]()
Jag har ComHem och ser på deras analoga kanaler men om det blir stor skillnad så kanske man skall satsa på digital-tv?
Har du ComHem med två eller tre uttag i väggen? Nybyggd fastighet eller ett antal år på nacken?
Postad 06 januari 2006 - 17:37

Det som ser värst ut på LCD vid analog sändning är de som trängs mest på samma tråd: 3'an, Ztv, Mtv, Eurosport, Discoverys gratis kanal.
SVT och 4'an ser bäst ut och ibland 5'an....
Det som jag är inte gillar är Comhems avsaknad av en digital 5'a.....

Bor du i Comhem lgh så kolla deras utbud. Boxerlär man ha bra mottagning för, måste kanske då ha en bordsantenn, om man som jag bor i betong lgh åt fel håll....
Postad 06 januari 2006 - 17:37
Är singel
![]()
Värst vad en singel tjej kan sätta fart på en tråd... hahaha!
Alla digitala TV (plasma och LCD) höjer sig ett snäpp med digital-TV, men det gör även en äldre
bildrörs-TV. Det kommer att få en viss "aha-effekt".
Postad 06 januari 2006 - 17:43
Lcd tv'en gör sig bättre bildmässigt med digital tv, tycker jag
![]()
Det som ser värst ut på LCD vid analog sändning är de som trängs mest på samma tråd: 3'an, Ztv, Mtv, Eurosport, Discoverys gratis kanal.
SVT och 4'an ser bäst ut och ibland 5'an....
Det som jag är inte gillar är Comhems avsaknad av en digital 5'a.....Den jag vill ha mest.
Bor du i Comhem lgh så kolla deras utbud. Boxerlär man ha bra mottagning för, måste kanske då ha en bordsantenn, om man som jag bor i betong lgh åt fel håll....
Personligen tycker jag att Z-TVär den kanal som har bäst analog bild. Det har antagligen att göra med att streamen från dem är den högsta av våra kanaler i Sverige för tillfället. Den ligger på ett snitt på 6-7 Mbps enligt uppgifter från kollegor till mig som jobbar med IP-TV medans tar man tex TV3 så ligger den på ca 4 Mbps. Det är ganska stor skillnad.
Postad 06 januari 2006 - 23:44
En sak som jag är orolig för förutom att få döda/lysande pixlar är det knäppande ljudet jag läst om som blir när man byter kanal - är det något alla har eller är det en defekt på vissa apparater?
Postad 07 januari 2006 - 00:16
Postad 07 januari 2006 - 01:44
Personligen tycker jag att Z-TVär den kanal som har bäst analog bild. Det har antagligen att göra med att streamen från dem är den högsta av våra kanaler i Sverige för tillfället. Den ligger på ett snitt på 6-7 Mbps enligt uppgifter från kollegor till mig som jobbar med IP-TV medans tar man tex TV3 så ligger den på ca 4 Mbps. Det är ganska stor skillnad.
Jag antar att det gäller Comhem's siffror för analog stream?
Hemma hos mig som har ÖNP (Öresunds NätProjekt) så är Discovery helt överlägsen alla andra analoga kanaler som
sänds i vårt kabelnät. Nästan så den står sig mot de digitala jag har med boxen och det är ju kul med en sån kanal.
Hur som helst så är det ett undantag. Digitala kanaler med hygglig bitrate spelar i en annan liga.
Nåja, nu blev det väldigt mycket OT och så...
Postad 07 januari 2006 - 07:42
Jag har 32'an och är jättenöjd (jag jobbar inte på Dustin som nåt ljushuvud har bestämt)
Men de senaste 37'orna har ju haft problem....
Postad 07 januari 2006 - 09:49
Då har man beställt digital-tv också så nu är det bara att vänta tills man får hem Viewpian.
En sak som jag är orolig för förutom att få döda/lysande pixlar är det knäppande ljudet jag läst om som blir när man byter kanal - är det något alla har eller är det en defekt på vissa apparater?
Jag har inet haft ngt knäppande ljud på ngn av mina Viewpia. Det som är mest irriterande i mina ögon är att ljudet försvinner i 1-2 sek då man trycker på text-tv.
Postad 07 januari 2006 - 09:51
Jag antar att det gäller Comhem's siffror för analog stream?
Hemma hos mig som har ÖNP (Öresunds NätProjekt) så är Discovery helt överlägsen alla andra analoga kanaler som
sänds i vårt kabelnät. Nästan så den står sig mot de digitala jag har med boxen och det är ju kul med en sån kanal.
Hur som helst så är det ett undantag. Digitala kanaler med hygglig bitrate spelar i en annan liga.
Nåja, nu blev det väldigt mycket OT och så...
Det är inte streamen för ComHem utan från satelliten som tv-operatören tar emot signalen ifrån om jag fattat det rätt.
Postad 07 januari 2006 - 13:34
Jag har inet haft ngt knäppande ljud på ngn av mina Viewpia. Det som är mest irriterande i mina ögon är att ljudet försvinner i 1-2 sek då man trycker på text-tv.
Jag hoppas verkligen att man blir nöjd med den för chansen finns ju att man inte blir det då man inte sett den innan köpet utan går efter vad personer på ett forum skriver

Postad 07 januari 2006 - 13:36
Jag hoppas verkligen att man blir nöjd med den för chansen finns ju att man inte blir det då man inte sett den innan köpet utan går efter vad personer på ett forum skriver
Du kan få skicka ett argt PM till mig om du inte blir nöjd om det skulle kännas bättre *s*
Postad 07 januari 2006 - 13:44
Du kan få skicka ett argt PM till mig om du inte blir nöjd om det skulle kännas bättre *s*
Man får hoppas att det inte behövs

Postad 07 januari 2006 - 15:57
Önskar tips om inkoppling av X-box till Viewpian.
Testade att koppla in den gula kompositen från X-boxen till S-video uttaget via en adapter men bilden blir bara svart-vit. Någon som vet vad som är fel eller har andra tips på inkoppling. Båda scarterna är upptagna av parabol mottagare resp. video.
Tacksam för hjälp och råd....
Postad 07 januari 2006 - 16:00
komposit e kass
Postad 07 januari 2006 - 16:06
Hej!
Önskar tips om inkoppling av X-box till Viewpian.
Testade att koppla in den gula kompositen från X-boxen till S-video uttaget via en adapter men bilden blir bara svart-vit. Någon som vet vad som är fel eller har andra tips på inkoppling. Båda scarterna är upptagna av parabol mottagare resp. video.
Tacksam för hjälp och råd....
Det var ett tag sedan man höll på med komposit, men jag är ganska säker på att kompositsignalen
brukar kallas "video" och frågan är om det finns en inställning i TV'ns ingång med s-video som gör det möjligt att välja
mellan antingen "video" eller "s-video"? Har för mig att det fanns på min gamla TV...
Jag har ingen Viewpia själv, så du får leta om ingen annan vet.
Har inte XBox s-video ut?
Postad 07 januari 2006 - 16:08
Postad 07 januari 2006 - 16:13
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar