Har du valt inne i Setup>Preferences>Subtitle language ska det vara inställt på English, testa det om du inte har gjort det.
Bang on target, hade satt det till SVenska, som jag har mecklat med detta
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
* Officiell tråd - Popcorn Hour A-100 *
Startad av
Kanelbulle
, Oct 01 2007 18:53
8037 svar till detta ämne
34 relaterade trådar
Postad 01 May 2008 - 10:09
Bang on target, hade satt det till SVenska, som jag har mecklat med detta Postad 01 May 2008 - 10:09
Jag velar mellan popcorn och tvix.. mycket skillnad i pengar.
Redigerat av twebbas, 01 May 2008 - 10:56. Postad 01 May 2008 - 10:24
Någon som provat att radera filer från PCH? alltså filer i nätverket då. När jag trycker DELETE och bekräftar påstår PCH att jag inte har behörighet, men den utdelade disken ska ge PCH writable-behörighet. Det blir samma både mot en NAS-disk och mot min server-pc. Jag kör mot en Thecus N299, men det finns ingen bra tråd för den, och jag vet att flera av oss här inne använder N299.
Rätt smidigt annars att radera alla gamla serier etc efter att man tittat på dem. Dagens I-landsproblem, jag vet :-) Redigerat av joalin, 01 May 2008 - 10:27. Postad 01 May 2008 - 11:52
DET FUNGERAR!!!
Spoiler
Till och med Youtube fungerar utan några som helst problem Tweebas, skaffa en PCH du kommer nog inte bli missnöjd. Redigerat av InSane, 01 May 2008 - 11:54. Postad 01 May 2008 - 12:01 Om det är en katalog du försöker ta bort så måste den vara tom först. Funktionen kan tyckas bra men den har begränsningar, om du har en .mkv + en .srt så måste du byta filter med röd + blå knapp för att se bägge filerna innan själva katalogen kan raderas Postad 01 May 2008 - 13:51
Har du testat att bara byta filnamn från .sub till .srt? Ifall .sub strular mer tänkte ja. Men är det löst nu så är de väl bara köra på =) Redigerat av DonLuigi, 01 May 2008 - 13:54. Postad 01 May 2008 - 16:09
Hej. jag får lågt och brummande ljud .Spelar ingen roll vilket format det är. Har testa att köra den via förstärkare,direkt till tv-en inget hjälper nån som vet hur man kan få bort det.Använder RCA sladdar .Tacksam för all hjälp jag kan få.
Redigerat av eeefan, 01 May 2008 - 16:53. Postad 01 May 2008 - 16:25
Jag har samma problem, har inte provat "soft reboot" utan rycker sladden igen. I bland verkar det bara vara iso som inte funkar ibland inte ens .mpg. Vet inte om det är buggrapporterat. Postad 01 May 2008 - 18:17
Groundloop? Jordslingeproblem? Postad 01 May 2008 - 18:31
Ahaa...jo det var t.o.m en katalog med vob-filer. jaja..då är det bara att radera fil för fil då, får prova lite... Postad 01 May 2008 - 19:25 HUr fixar jag det ? och hur ser jag om det är det som är fel Postad 01 May 2008 - 19:37
Är stöd för wlan på gång? Har nämligen datorn på nedanvåningen och projjen, där en ev popcornsburk ska stå på ovanvåningen. Segt att dra kabel så lånt. Eller ännu dyrare, köpa grejer så man kör nätverk via elnätet. Extra trist när man redan har router och usb-nätverkskort.
Vidare undrar jag hur många här inne som kör utan disk och har hookat upp till en extern usb hd? Hur funkar det i så fall när ni lirar ex 1080p filmer osv. Tänkte på hastighet/hack osv. Redigerat av twebbas, 01 May 2008 - 21:18. Postad 01 May 2008 - 19:53
hej.. ett smärre problem har dykt upp.
Städade tidigare idag och drog ur powerkabeln ur min Popcorn 100, sedan när jag stoppade tillbaka den så vill maskinen inte starta. tillsynes helt död. vad gör jag? -_- ja menar det finns ju ingen on och off knapp direkt. Postad 01 May 2008 - 20:07 1080p filmer fungerar utan några problem från den externa disken. Om du läser första inlägget så hittar du detta:
Den har inga problem alls att läsa från NTFS-diskar. Så det är bara att köra på! Står precis under informationen om överföringshastigheterna.
Postad 01 May 2008 - 20:51
Så blir min också om jag drar ut sladden och sen stoppar tillbaka den, men efter att gjort samma procedur en gång till (alltså ut/i med sladd) så kommer den igång. ps. man ska passa sig för att städa... Postad 01 May 2008 - 21:16 Tack för klargörandet. Jag som moderator borde ju föregå med gott exempel och verkligen läsa alla inlägg. Har dock missat detta helt. Böjer huvudet i skam. Tack för svaren iaf. Redigerat av twebbas, 01 May 2008 - 21:17. Postad 01 May 2008 - 21:49
http://www.kabelgiga...klar.asp?id=358 <----------- är det en sån kabel som behövs för att föra över filer från datorn till PCH:n??
Postad 01 May 2008 - 22:00 Yup! Postad 01 May 2008 - 23:10 Det beror på hur du ska koppla. Korsad kabel ska du ha om du kör direkt mot ett nätverkskort i datorn. Kör du via router ska den vara rak. Postad 02 May 2008 - 00:19
Jag hade samma problem. Kör också komponent direkt till projektorn. Verkar som nån bug när man kör ISO. Nergraderade till januari releasen men det funkade inte. Bytte från hdmi ut till komponent ut i inställningarna så löste det sig. Projektorn har aldrig klagat på detta innan. Hoppas detta fixar biffen Postad 02 May 2008 - 04:15
Men om jag väljer komponent ut kommer jag då att kunna få bild på tv'n som jag har kopplad med hdmi jag vill ju kunna ha både på tv'n och projektorn utan att behöva ändra hela tiden Postad 02 May 2008 - 08:56 Man kan få jordningsproblem via nätverket om man använder ftp- eller stp-kablage har jag för mig (du ser om du har metall på nätverkssladdens kontakt eller om det är helt i plast) Postad 02 May 2008 - 09:54
Allt är inte en dans på rosor Vet inte hur det blir när man kör dubbelt HDMI/Comp. Har ingen erfarenhet av det. Det verkar som om detta bara händer när man kör ISO filer vilket jag inte använder så ofta. Jag hoppas att man i senare releaser kan ändra inställningar beroende på vilken fil man kör. ISO eller 23fps eller liknande. Detta hade varit guld. Men eftersom dom på Sybas har så mycket annat dom måste snygga till så tror jag det tar ett tag, om det ens kommer. Redigerat av laxen_2, 02 May 2008 - 09:55. Postad 02 May 2008 - 13:48
Hei,
Står mellom denne og Tvix M6500. Mitt krav er: - .MKV - .ISO/.IMG og .IFO(dvd) - .FLAC/.MP3 - Subtitle Funker dette uten store problemer? Hvilke HD er å anbefale med tanke på støy? 500GB holder fint. Postad 02 May 2008 - 15:11
Många gånger kan det försvinna om man rycker antennsladden (kabeltv dårå) ur uttaget i väggen. Tystnar det då kan du sätta ett mantelströmsfilter/galvanisk jordavskiljare där för att få bort problemet. Det kan även komma via RCA-kablarna. Det finns liknande manicker till dem också (kommer inte ihåg vad det heter). Tror Kjell & co. hade nåt för RCA... Postad 02 May 2008 - 18:27
Ingen som vill posta lite fler bilder i sitt galleri eller här på popcornen i action?
Redigerat av twebbas, 02 May 2008 - 18:29. Postad 02 May 2008 - 19:21
Kära vänner!
Ni som inte gilla Beta-information, blunda! Ni som tycker det är kul att se att jobbet fortskrider, lets rock´n´roll! Nu börjar det hända lite goa grejer!! Release Version : 01-15-080430-14-POP-402-000 (full update) Release Date : 02 May 2008, 20:42 +8GMT Comments : 1. Requires NMT apps 00-15-080424-14-POP-402 2. Fixed Browser no longer runs after long idle 3. Turn off analog video output when in HDMI 4. Browser fixes - fixed myiHomeLite hangs when certain filename listed - improved memory clearing, reduce time from 390ms to few milliseconds - fixed bug where links with #xxx does not work when page is with OnLoad - added image changing and on-the-fly loading feature - added menu frames for file operation UI - fixed problem changing TV mode when URL prompt is turned on - fixed focus/unfocus not working when browser frame does not start at (0,0) location - all page loading and refresh request disabled when screensaver is on. 5. Subtitle - increased subtitle font size to 32 max, swiched to cleaner method - subitle time adjust now from -1000sec to +1000sec - fixed subtitle no aligned to center under certain conditions - fixed subtitle On/Off not persistent when in playlist 6. Added VC1 in MKV support (no TimeSeek for this yet) 7. Fixed MKV audio sync latency after TimeSeek 8. Able to set system password to None now, just leave it blank 9. Added OSD message when USB keyboard inserted/removed 10. Fixed 1-bit PNG rendering 11. Fixed after photo rotation failed, slideshow paused 12. BT - recover schedule database after system reboot - added reset schedule function - fixed sometimes unable to delete BT schedule 13. Fixed aspect ratio issue for 4:3 TV mode (16:9 TV mode not affected) 14. WiFi driver - Atheros USB 11n driver added (only non-secure mode) - known issue: auto-scan does not work yet, need to connect manually 15. UPnP - Marquee tweaks and color customisation - fixed for TVersity playback issue - improved crash handling 16. Network share - Share out removable storage (e.g. USB drives) through SMB/NFS server - Reset UDN when restore factory settings - Removes all network shares after restore factory settings 17. Turn off SPDIF out when exit playback 18. Fixed character 'j' wrong horizontal position when rendering 19. Fixed login page wrong SD/HD server icon 20. Skinnability for browser UI - Internal test only, will be beta/public after further mods - added customisable color for fonts 21. Splashscreen flickering issue from 080424 fixed 22. Included traditional Chinese in language selection 23. Added TV Mode 1360x768 60Hz OBS!! Detta är första Betan sedan sista skarpa, så release någonstans ca 4 veckor bort (gissning) !! Postad 02 May 2008 - 20:11
har problem med *.mkv filmer...
har testat ett flertal olika filer men Pch hittar dem inte.... inte bara mkv den inte hittar utan en hel del annat också snälla hjälp.... hadde samma problem med min xbox 360 kan det vara wmp det är fel på? HJÄLP MIG! Postad 02 May 2008 - 22:14
Svårt att hjälpa om du inte berättar hur du använder den.
Intern hdd, USB hdd, SMB, myihome???? Postad 02 May 2008 - 22:21
löste problemet genom att dela ut en mapp med filmerna manuellt dvs inte genom windows media player.... då hittar den allt som ska hittas..
Postad 03 May 2008 - 08:04
Hur många Network Shares kan man lägga till? Jag har fem st nu, o då verkar det inte gå att få till några flera.
Eller har ni några smarta lösningar? Just nu har jag en Ubuntuserver som fått fyllas med fem hårddiskar. Jag har två stycken till som ska in, plus två st som nu sitter i min HTPC. Men när jag vill mounta fler enheter så är "browse" och "add" gråmarkerade. Postad 03 May 2008 - 11:42
Hur får man igång en popcorn har provat allt ,omform av disk ,gjort nytt nätverk ,namn gett mshome.Kör via router och där står ingen server när jag slår på popcornen.Måste man ändra nåt i routern. Fattar nada
Postad 03 May 2008 - 11:45
Bra jobbat! Synd bara att det inte finns en lösning på problemet med .ISO över usb-hdd....än. nr 3: Då slipper man hålla på med sladdarna när man har en analog och en digital enhet inkopplad, eller? Postad 03 May 2008 - 13:40
Om jag tolkar det rätt så kan man koppla in en usb-disk till PCH och komma åt den via nätverket, samt spela filmer på disken internt via PCH. Är det någon som vet om jag är helt ute och cyklar? Det vore tacksamt om det gick, då slipper man inhandla en NAS. Postad 03 May 2008 - 13:47
Den missade jag, är ju jätte intressant @Kanelbullen Funkar det att dela ut den från PCH? Postad 03 May 2008 - 14:15
Nån som är BETA testare här och kan testa 2 saker på nya betan?
Skulle vilja att någon testar 1080@50 inställning på PCH och spela upp på 1080p tv. * och spela upp 1080i@50hz film (AVCHD)och se om AR blir rätt? * Visa 16:9 bilder och se om AR blir rätt? Postad 03 May 2008 - 15:30
lupi & Vtunabo:
Du har alltid kunnat spela film från en USB på PCH:n, så det är inget nytt! Har alltid gått! Men... det nya är att man kan dela ut sin USB-disk, den hittas på nätet. Som det ser ut just nu (Beta040330) så är det bara Ext2/3 eller Fat32 man kan gå in på. Den klarar inte NTFS än så länge, detta tar naturligtvis bort intresset från funktionen... än så länge! Det intressanta är ju att se att Syabas jobbar på, NTFS kommer att komma som Read/Write frågan är bara när!! Biggles2002: Har du något AVCHD material o bilder så kan du PM:a mig. Så skickar jag min mejladress, så kan jag testa! vangen: Hur har du ditt nät? Om du tittar under Setup i PCH under nätverk, vad har du för adress? Den ser tex ut så här: 192.168.1.13 För att 2 enheter på ett nätverk ska kunna "se" varandra så måste de har tillhöra samma nät, så adressen jag talade om måste stämma de 3 första talen, skulle de ha helt olika så kan dom inte se varandra. När det gäller nyare Routrar så brukar många "dela ut" adresser automatikskt (DHCP). För att se vad du har för adress på en PC med Win XP så kan du gå till: Start, Alla program, Tillbehör och välja"Kommandotolken". Slå in ipconfig, tryck Enter så får du fram din IP-adress. Stämmer siffrorna (de tre första) så stämmer det, har du oxå samma Arbetsgrupp (viktigt oxå) så bör det funka. För att kolla Arbetsgrupp i Win XP, kontrollpanelen (klassiskt läge), System, under fliken Datornamn står namnet på arbetsgruppnen. Den måste oxå stämma med PCH:n! Lycka till o återkom om du har några fler frågor!! Postad 03 May 2008 - 15:45
Bara jag som har problem ibland att ljudet blir helt förstörd och börjar enbart knastra?
Får pausa och sätta igång filmen igen för att det ska åtgärdas, kör med April firmware. Postad 03 May 2008 - 15:45
Gott folk!
Jag är ledsen att säkert behöva ställa en fråga som varit uppe flera gånger tidigare i detta enorma berg av inlägg. Vet inte riktigt vilken fras jag ska söka efter, och förhoppningsvis får jag svar snabbare av någon duktig här än att söka i blindo. Jag fick min PCH för drygt 2-3 veckor sedan och testade snabbt på min gamla TV, tills min nya TV (Samsung LE-40M86BD) kom. Något fungerar inte som det ska. Efter att kopplat in den med båda strömkälla och HDMI-kabel, visas "ingen signal" på TVn. Detta på samtliga HDMI-ingångar. Först efter att jag dragit ur strömkällan och åter satt i den, visas Loading-bilden på skärmen drygt 10 sekunder, sedan slocknar den och åter tillbaka till TVskärmen - "ingen signal". Jag lyckas inte komma in i den för att ändra ev. inställningar och annat. Vill ju gärna detta ska fungera, men hittills är jag lite besviken ärligt talat. Uppskattar lite hjälp gärna. Postad 03 May 2008 - 16:15
daniels08:
Nr 1, i första inlägget står om "TV-mode", läs det och testa olika lägen! Du kan ju köra Component eller Composit via Scart-adapter precis i starten för att kunna gå in och göra de inställningar du behöver, sen kan du starta om med HDMI! Postad 03 May 2008 - 16:30 Jag har samma problem men förstod rätt snart att PCH lägger ut signalen på komponent utgången så har du komponent kablar så kommer du se vad den har för sig. Vad min PCH gör är att vid TV-MODE 0 alltså Auto, går den från HDMI till komponent och ibland resetar den sig och stänger av sig. Om du trycker TV-MODE 9, gör den likadant. När du ryckt strömmen, ser du PCH loading sen blir det en liten blink och sen försvinner bilden, Då har den kopplat över till komponent. Likadant när den blivit lite för varm kan den vara svår att få igång på HDMI. Jag fick stänga av den igår i en timme så funka allt normalt. Just nu spelade jag en mpg4 film som jag inte fick subtxt på och när jag stängde av den, gick PCH över till komponent och bilden var svart på HDMI. Fast nu fick jag inte "Ingen signal" som man brukar få. Kanske nån annan som har en aning? Kör senaste mjukvaran. Har inte du problem med att den lägger ut signalen på komponent eller rent av stänger av sig när du trycker TV MODE 0? Postad 03 May 2008 - 19:41
Jag brukar titta på bilder med PCH ibland men har stött på ett problem där. Jag använder Googles Picasa2 då jag importerar bilderna från kameran och gör även småjusteringar och vänder dom rätt i Picasa2. Men mitt problem är att de bilder jag sparat om i Picasa2 går inte att visa i PCH, den säger nåt om att den inte kan hantera den JPG-filen.
Nån annan som stött på detta och som kanske vet nåt om det, är det nåt som kommer att åtgärdas? Postad 03 May 2008 - 19:51
Hej jag sitter med en nyinköpt popcorn låda under bordet här, har en fråga om firmawares som släpps.
Ska jag helt blint alltid plocka nya från nätet varje gång dom kommer ut, eller finns det en risk att saker som fungerade i tidigare firmware börjar bugga i dom nya? Är det senast som är bäst alltid? Postad 03 May 2008 - 20:28 Det finns inga garantier för det men nuvarande är det ivf. Är man inte nöjd kan man alltid nedgradera. Postad 03 May 2008 - 20:30 Det finns alltid en risk att det kommer nya buggar med nya firmware men den senaste officiella som ligger ute är nog den bästa nu. Men om det kommer nya buggar så är det bara att nergradera till en tidigare...du kan både upp och nergradera utan problem. Edit: Vtunabo hann före. Redigerat av K-E Larsson, 03 May 2008 - 20:32. Postad 03 May 2008 - 20:48
det verkar vara en bra produkt iallfall.. Stämmer det att man måste koppla den via komponent första gången man ansluter.. HDMI är ej aktivt första gången ?
OK det verkar som det är komponent som gäller mer än första gågnen man startar.. tycker att HDMI och SATA borde vara standard.. Hmmm Hur många här brukar hoppa på Beta Firmawares direkt, vilka väntar på officiella ? Ska man våga sig på Beta direkt ? Redigerat av dealerovski, 03 May 2008 - 20:45. Postad 03 May 2008 - 20:57 Stämmer ej. Du kan välja olika TV-modes från fjärrkontrollen. Står om det i början av första inlägget i denna tråd. Postad 03 May 2008 - 21:04
Hej hej,
Har försökt förstå mig på allt som sagt i tråden. Men har fortf lite frågor som jag hoppas få svar på. jag har en förstärkare som klarar hdmi 1.3, vad jag förstått så stöder popcorn endast 1.1, kan detta ändras i firmware eller måste man uppgradera hårdvaran med? Jag hade tänkte köpa en lång dvi kabel att köra från min bärbara dator till tv, och därefter köra digitalt från mitt externa ljudkort till förstärkaren. Är det då smartade att köpa sig en popcorn hour för att streama allting trådlöst dessutom? Tacksam för svar. Mvh Rasmus Postad 03 May 2008 - 21:13 Du måste vara betatestare för att kunna testa betafirware så vi andra vanliga dödaliga får snällt vänta tills en officiell släpps. Redigerat av K-E Larsson, 04 May 2008 - 09:48. 2 användare läser detta ämne0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |