Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Epson EH-TW5000/3800 *

585 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 04 april 2009 - 10:42

THXcht
  • THXcht
  • Veteran

• 2 339 inlägg
  • 0
Vet du ifall din lampa är bytt/nollställd?

Postad 04 april 2009 - 10:55

urskog
  • urskog
  • Lärjunge

• 468 inlägg
  • 0
Ingen aning, har bara monterat upp den i taket men inte ens haft igång den än.
Dock noterat det jag skrev ovan att 2 saker glappar lite ;)

Postad 04 april 2009 - 11:06

THXcht
  • THXcht
  • Veteran

• 2 339 inlägg
  • 0
Första testkörningen och det känns som om fokus tappar ännu mer nu.
Vet inte ifall det beror på att allt är nytt och behöver en liten inkörning, men det var så pass mycket att man till och med såg direkt på en dvd att det hade tappat i fokus.

Postad 04 april 2009 - 13:15

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10 389 inlägg
  • 0
Jag beställde en Panasonic idag. Epson har tappat en potentiell kund.
Panasonics 2.35:1-läge fällde avgörandet, men Epsons fokusproblem var en viktig faktor också.

Postad 05 april 2009 - 09:21

Gonk
  • Gonk
  • Lärjunge

• 267 inlägg
  • 0
Fick tillbaka min i fredags efter en dryg vecka. Lamptiden var nollställd. Efter 1:a uppvärmningen var det lite fokusproblem. Nu efter några cyklingar så verkar det faktiskt som om att problemet är borta! Hurra!

Fläktljudet är lika lågt som innan. Alla mina kalibreringsdata var borta, men dom var bara preliminära. Kanske betyder att firmware har blivit uppgraderat? I vilket fall är jag nöjd med fixen!

Redigerat av Gonk, 05 april 2009 - 09:22.

Postad 05 april 2009 - 09:24

THXcht
  • THXcht
  • Veteran

• 2 339 inlägg
  • 0
Även jag har nu kört ett par omg med den, och som sagt fokusen har blivit bättre. Tycker även att svärtan har förbättrats något.
Ska köra den ett par omg idag också så får vi se vad som händer. I vilket fall som helst så tänker jag kräva en ny, då det var det jag blev lovad plus kompensation.

Postad 05 april 2009 - 15:59

FromHelll
  • FromHelll
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Hur bra är svärtan på en sån här projektor? Min kompis har en sanyo z2000 och svärtan är väl inte direkt bra på den. Är det ungefär samma här?

Hur stor skillnad gör det om man har vita/ljusa väggar/tak vs att ha mörka väggar/tak? Finns det en gräns där bilden/svärtan inte blir bättre i ett ljust rum så att det inte spelar någon större roll vilken projektor man har?

Det står mellan den här och sanyo z3000 just nu men jag har ett rum med ljusa väggar så jag funderar om epsonen verkligen gör någon skillnad för mig? Vet inte riktigt hur det funkar.
Tacksam för svar.

Postad 05 april 2009 - 16:15

THXcht
  • THXcht
  • Veteran

• 2 339 inlägg
  • 0
Z2000 är ju inte direkt känd för sin goda svärta, och där ska ju z3000 har blivit mycket bättre.
Tror dock inte den kommer upp i tw5000 grymma svärta. Jag kör helt svart rum, finns inte något ljusinsläpp så tyvärr vet jag inte vilken av tw5000 och z3000 som gör sig bäst i ett ljust rum. Är det bara så att du har ljusa väggar, eller är det även så att du inte kan kontrollera ljusinsläpp?

Jag har kört min tw5000 i ca 10h nu i helgen, och fokusen är bättre än innan men långt ifrån perfekt. Har även satt den i höghöjdsläget vilket mildrar problemet en aning.
Kommer att bli kul att ringa Epson i morron och kräva en förklaring...

Postad 05 april 2009 - 16:23

FromHelll
  • FromHelll
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Det är ljusa väggar men jag kan mörklägga till 90% med rullgardiner osv så det är inget problem. Tänker mest om det i ett "icke optimerat" rum inte är så stor skillnad mellan dessa nya projektorer i svärta, kontrast osv? Om gränsen för när bilden inte kan bli bättre i ett rum med ljusa väggar uppnås redan med z3000 så är det ju ingen ide för mig att köpa tw5000 för 11 000kr mer. Det läggs isf på en tab tension duk istället.

Postad 05 april 2009 - 16:26

THXcht
  • THXcht
  • Veteran

• 2 339 inlägg
  • 0
Nu är det ju inte bara svärta och kontrasten man bör titta på. Ljusstyrkan är viktig samt att skärpan är bra. Jag tror ju helt klart att du kommer att få en bättre bild i alla lägen med en tw5000, men ifall det är värt 11000kr mer är bara du som kan avgöra.
Sen är det ju som du skriver, en bra duk kan/gör stor skillnad även den.

Postad 06 april 2009 - 21:27

THXcht
  • THXcht
  • Veteran

• 2 339 inlägg
  • 0
13h och det verkar som om fokusen har stabiliserat sig.

Postad 07 april 2009 - 05:49

urskog
  • urskog
  • Lärjunge

• 468 inlägg
  • 0

13h och det verkar som om fokusen har stabiliserat sig.

Skönt!
Min har bara gått en dryg timme hittills och visst, det är nog bättre än innan men inte på långa vägar bra men det du skriver ingjuter ju hopp för framtiden :)
Blir att byta min eller få den servad igen dock, jag tänker _icke_ acceptera att zoomringen och horisontell lens shift glappar som de gör.
Har du gjort nåt åt klistermärket än?
Hur korkad måste man vara för att sätta ett klistermärke mitt på en projektor för nästan 40k? Såna människor borde tas ut bakom skjulet och få en tillsägelse på lämpligt vis..

Postad 07 april 2009 - 09:49

THXcht
  • THXcht
  • Veteran

• 2 339 inlägg
  • 0
Ja jag tänker se hur långt man kan driva det hela för att kunna få en helt ny proj, då man varken vet vad som har gjorts med den nuvarande och att det är lite klister kvar efter klistermärket.

Då det ändå är deras dyraster proj så ska man som kund kunna kräva en hel del. Hade det varit en "vanlig" för typ 5000kr så hade man kunnat acceptera lite fel och briste, men i denna prisklass så ska man ha en produkt som är helt felfri och man ska få snabb och smidig service.

Monica på Epson verkar inte vara på jobbet denna vecka, så något svar ang en helt ny verkar få vänta på sig.

Postad 07 april 2009 - 09:53

urskog
  • urskog
  • Lärjunge

• 468 inlägg
  • 0
Är Monica chefen?
Han jag pratade med skulle skicka mail till sin chef iaf (en kvinna som hade semester hela denna veckan) med mina krav och så skulle de återkomma till mig under nästa vecka.
Det jag upptäckt sen jag hade kontakt med dem är zoomringen och horisontell lens shift samt att skärpan fortfarande inte är helt jämn över bildytan utan jag får välja om jag vill ha det skarpt i centrum eller ut mot kanterna.

Postad 07 april 2009 - 09:58

THXcht
  • THXcht
  • Veteran

• 2 339 inlägg
  • 0
Som jag förstår det så är Monica försäljningschef för projektorer i Norden.

Under all kritik.
Ska hem och kolla över allt på projen, och blir det ett utbyte så tänker jag ha kvar min tills den nya sitter i taket.

Redigerat av THXcht, 07 april 2009 - 09:59.

Postad 07 april 2009 - 10:07

urskog
  • urskog
  • Lärjunge

• 468 inlägg
  • 0
Det var även mitt krav denna gången att jag inte ska behöva skicka iväg något o vara utan veckovis utan de får bra gärna skicka mig en ny och sen får de detta härket tillbaka med vändande post.

Postad 07 april 2009 - 16:52

THXcht
  • THXcht
  • Veteran

• 2 339 inlägg
  • 0
Slog på projektorn nu när jag kom hem och då hade den tappat all fokus från igår.
Jag blir så förbannat trött på detta nu.

Postad 07 april 2009 - 17:41

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

• 2 129 inlägg
  • 0
En undran bara, vart har ni köpt Era TW5000, får ni ingen hjälp stöd från Er butik ???

Har köpte en BMW med problem vill jag inte snacka men ngn försäljnings chef på BMW det tar jag med min bilhandlare.

Postad 07 april 2009 - 18:45

THXcht
  • THXcht
  • Veteran

• 2 339 inlägg
  • 0
De är helt på min sida, men kan inte i dagsläget göra mycker mer än mig då det inte finns några fungerande ute på marknaden.
Beroende på svaret som bör komma nästa vecka från Epson så får vi se hur vi agerar.

Postad 08 april 2009 - 21:13

THXcht
  • THXcht
  • Veteran

• 2 339 inlägg
  • 0
Kollade ikväll på Bond QOS och under filmens gång så tyckte jag att texten blev suddig, så jag drog igång menyn för att dubbelkolla. Och ja fokusen var helt ur...
Allt såg ju så bra ut för några timmar sedan (lamptimmar), men tydligen inte.
Man börjar bli både riktigt trött och ruggigt förbannad nu. Hoppas man kan få något vettigt svar på tisdag.
Ska ner och snacka med butiken och berätta för dem hur det ligger till och be dem ta tag i det hela från sitt håll.

Postad 09 april 2009 - 08:08

dnlar
  • dnlar
  • Forumräv

• 562 inlägg
  • 0

Kollade ikväll på Bond QOS och under filmens gång så tyckte jag att texten blev suddig, så jag drog igång menyn för att dubbelkolla. Och ja fokusen var helt ur...
Allt såg ju så bra ut för några timmar sedan (lamptimmar), men tydligen inte.
Man börjar bli både riktigt trött och ruggigt förbannad nu. Hoppas man kan få något vettigt svar på tisdag.
Ska ner och snacka med butiken och berätta för dem hur det ligger till och be dem ta tag i det hela från sitt håll.

Det är ju faktiskt deras skyldighet. De kan inte bara hänvisa dig till sin leverantör, det är butiken som har ansvar mot dig. Kan du inte kräva att återlämna produkten med hänvisning mot att det gått oskäligt lång tid sedan felamälan, så slipper du strulet?

Postad 09 april 2009 - 09:05

sportbilsentusiasten
  • sportbilsentusiasten
  • Lärjunge

• 459 inlägg
  • 0
Är nog kört nu för Epson på marknaden...
Var sugen på en 3800 och har väntat på att de fixade till problemen men nu skiter jag i märket.
Synd men hatar strul.

Lutar åt Benq W5000 alt W10000 nu istället.
Iom att de har DLP slipper man dessutom oroa sig för ev färgproblem med gamla paneler.

Postad 09 april 2009 - 09:11

THXcht
  • THXcht
  • Veteran

• 2 339 inlägg
  • 0
mmm hade det inte varit för att bilden på tw5000 är så pass mycket bättre än tex pana ae3000 så hade jag bytt direkt, men nu vill man ju ha den goa bilden och då får man väl snällt ta och vänta på att felet löses.

Postad 09 april 2009 - 09:29

sportbilsentusiasten
  • sportbilsentusiasten
  • Lärjunge

• 459 inlägg
  • 0

mmm hade det inte varit för att bilden på tw5000 är så pass mycket bättre än tex pana ae3000 så hade jag bytt direkt, men nu vill man ju ha den goa bilden och då får man väl snällt ta och vänta på att felet löses.

Finns ju andra bra projjar,Sony VW60, infocus 83 eller Samsung A800B...som man bör kunna få loss för liknande slantar som TW5000.
vad tycker du om dom? Bör väl kunna vara fullgoda alternativ.

PS själv föredrar jag nästan Sony HW10 före pana 3000 :) Sonys projjar gör något väldigt "rätt" tycker jag. Mjuka bildrörelser som ger ett lugn i bilden. Bildbehandlingen i pannan laggar dessutom bilden lite o det gillar inte jag.

Postad 10 april 2009 - 16:09

THXcht
  • THXcht
  • Veteran

• 2 339 inlägg
  • 0
Klarar inte av DLP och jag tycker att färgerna är bättre på Epsons än på Sonys.

Postad 15 april 2009 - 12:38

urskog
  • urskog
  • Lärjunge

• 468 inlägg
  • 0
Jehaja nu tyckte jag att det var tråkigt att vänta på att Epson aldrig ringde igen så jag ringde dem istället och där ser den nya snubben jag pratar med att mitt ärende hade status "waiting for customer" istället för "escalation" nånting så det är klart att ingen ringde.
Njäzå, nu har han iaf tagit mina klagomål igen och förhoppningsvis fått det eskalerat uppåt så de kan besluta hur de ska hantera det.
Grr, börjar bli jävligt segt att hålla på med detta nu!

Postad 15 april 2009 - 16:19

THXcht
  • THXcht
  • Veteran

• 2 339 inlägg
  • 0
Blev uppringd av Epson nu på eftermiddagen och de kommer att skicka mig en ny projektor om ca 1-2 veckor. Hur de skulle göra med den gamla visste hon inte men de skulle höra av sig om det sen när den nya har anlänt. Som plåster på såren så kommer de att skicka med en extra lampa.

Postad 15 april 2009 - 17:22

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10 389 inlägg
  • 0
På tiden!
De kanske har läst den här tråden. ;)

Postad 15 april 2009 - 18:21

urskog
  • urskog
  • Lärjunge

• 468 inlägg
  • 0

Blev uppringd av Epson nu på eftermiddagen och de kommer att skicka mig en ny projektor om ca 1-2 veckor. Hur de skulle göra med den gamla visste hon inte men de skulle höra av sig om det sen när den nya har anlänt. Som plåster på såren så kommer de att skicka med en extra lampa.

Fasen va GÔTT!
Det var ju super det, hoppas de ringer mig imorgon oxå då med samma beslut, yippie! ;)

Postad 15 april 2009 - 18:26

THXcht
  • THXcht
  • Veteran

• 2 339 inlägg
  • 0
Vi får hoppas det. Annars är det väl bara att ringa dem och påpeka vad som har sagts här så kan de ju inte säga så mycket.

Postad 18 april 2009 - 17:38

THXcht
  • THXcht
  • Veteran

• 2 339 inlägg
  • 0

Fasen va GÔTT!
Det var ju super det, hoppas de ringer mig imorgon oxå då med samma beslut, yippie! :)

Har du fått något samtal från Epson?

Postad 18 april 2009 - 18:23

urskog
  • urskog
  • Lärjunge

• 468 inlägg
  • 0

Har du fått något samtal från Epson?

Nix, de ringer mig aldrig utan mailar snarare.
Fick iaf löfte nu om att få den utbytt och inte servad, dock vill de ha in den först för att sen skicka tillbaka en ny och ingen ny lampa sa de något om heller.
Jag skickade en länk till ditt inlägg och han kollade där men kunde inget lova utan han eskalerade det.
Han skrev typ "jag vet inte vad som låg bakom det beslutet att ge en extra lampa" men det är iaf eskalerat så vi får se till veckan vad som händer.
7e januari felanmälde jag så jag har ju harvat med detta länge nog nu känner jag...

Postad 18 april 2009 - 21:41

THXcht
  • THXcht
  • Veteran

• 2 339 inlägg
  • 0
Hade jag varit du hade jag krävt att få behålla projektorn tills den nya var hemma hos dig. Efter allt detta bök så måste de kunna bjuda på lite.
19/2 gjorde jag min felanmälan men har visserligen legat på rätt hårt sedan dess, vilket kanske har resulterat i en lampa och lite snabbare handhavande.

Postad 19 april 2009 - 17:13

Unregistered95ac8a8d
  • Unregistered95ac8a8d
  • Forumräv

• 720 inlägg
  • 0
Konstigt att Epson kan släppa produkter på marknaden som är så dåliga.Tycker synd om er som har haft strul med era projektorer.Jag var själv inne på att skaffa en dyr proj först,men tänkte att jag börjar med en billig först,och det är jag ju glad för.Har använt min Sanyo z700 nu i 170 timmar,och den har funkat helt perfekt (en liten pik till Epson).

Postad 19 april 2009 - 18:09

THXcht
  • THXcht
  • Veteran

• 2 339 inlägg
  • 0
Grattis
Jag har tyvärr hellre en TW5000 med problem än en Z700 som funkar...
Bilden är så pass mycket bättre så jag hade tyckt att det var värt felet om man direkt jämför prestandan.
Sen att det är helt sanslöst att man släpper en serie projektorer med ett så pass stort fel är under all kritik.

Postad 19 april 2009 - 18:18

urskog
  • urskog
  • Lärjunge

• 468 inlägg
  • 0
Ja den ansvarige testledaren borde tas ut bakom ett skjul och få episk aga!

Postad 20 april 2009 - 16:24

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4 127 inlägg
  • 0
Jag har haft problem med min tw 700, men maken till bra support får man leta efter, dom fixade felet på nolltid. och dom hämtade upp projektorn hemma hos mig, slapp alltså krångla iväg till posten med den. så hoppas det går lika smidigt för er som det gjorde för mig

Postad 20 april 2009 - 16:26

urskog
  • urskog
  • Lärjunge

• 468 inlägg
  • 0
Det gör det ju inte för mig kan jag direkt säga, för att DHL ska kunna hämta här så erbjuds man att få den plockad mellan 8.00-17.00 så hela deras upplägg verkar bygga på att man ska vara arbetslös :)
Hade hellre haft med posten att göra för dit har jag närmre..

Postad 20 april 2009 - 16:49

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4 127 inlägg
  • 0

Det gör det ju inte för mig kan jag direkt säga, för att DHL ska kunna hämta här så erbjuds man att få den plockad mellan 8.00-17.00 så hela deras upplägg verkar bygga på att man ska vara arbetslös :)
Hade hellre haft med posten att göra för dit har jag närmre..

Jag jobbade tvåskift när detta va aktuellt, så det va aldrig problem för mig, men du bör ju kunna ringa till dom och be om en senare tid, tror du inte det skulle funka?

Se sen till hur dom behandlar din projektor. min såg jag hur dom bokstavligen kastade in i bilen

Postad 20 april 2009 - 16:57

THXcht
  • THXcht
  • Veteran

• 2 339 inlägg
  • 0
När jag fick reda på att jag skulle skicka med DHL så ringde jag dem och bad dem komma till jobbet och fick med tidsintervallet 12-14 samm dag. Lär ju vara olika i olika stora städer men ändå, kan ju vara värt att ringa och fråga...

Postad 22 april 2009 - 07:11

sommeee
  • sommeee
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

För min del är professionell kalibrering utesluten så länge jag inte har ett dedikerat filmrum där förhållandena alltid är desamma. Samtidigt gör en enklare kalibrering nytta. Jag fann att OOTB-inställningarna inte motsvarade mina krav. Till att börja med anser jag, än så länge, att "natural" ger bäst bild och att lampan skall vara i low. Brightness fick jag ställa ner rejält och konstrasten rejält upp. Super white är på. I övrigt ojusterad. Jag ska så fort jag får hem DVE HD göra om min kalibrering.

Bör man inte vänta 100 timmar innan man gör en riktig kalibrering? Det rådet har jag fått. 100 timmar går fort.

Vart hitta du inställningen där du kan välja att lampan ska vara low elle rhög?

Redigerat av sommeee, 22 april 2009 - 07:11.

Postad 22 april 2009 - 10:34

THXcht
  • THXcht
  • Veteran

• 2 339 inlägg
  • 0
I menyn...

Postad 22 april 2009 - 11:13

sommeee
  • sommeee
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

I menyn...

Har tittat överallt men hittar det inte.. .

Postad 22 april 2009 - 11:58

Hemlängtan
  • Hemlängtan
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Jag tänkte kolla med THX och Urskog om ni fått era nya TW5000 och i så fall hur de funkar?

Jag hittade den här tråden efter det att jag köpt min TW5000 och naturligtvis tog det bara 3 dagar så pajjade den, dessförinnan så lät autoiris som en tröska.

Låter autoiris fortfarande från era nya?

Nu väntar jag på svar från level.one dit jag skulle skicka kopia på kvitto.

Kul sätt att spendera 31000:- på :-(

/

Postad 22 april 2009 - 12:01

urskog
  • urskog
  • Lärjunge

• 468 inlägg
  • 0
Jag har fått min "reparerad" (originalfelet kvarstår och nya fel fick jag på köpet) så jag tampas med supporten nu över hur vi går vidare.
Autoirisen har tyvärr det ljud den har och det kommer nog inte åtgärdas i denna produkt.
Jag vill minnas att autoirisen lät mindre på min TW2000 faktiskt så jag får hålla med om att den nog är i ljudligaste laget på TW5000.
Vad har du fått för fel på din?

Postad 22 april 2009 - 12:31

THXcht
  • THXcht
  • Veteran

• 2 339 inlägg
  • 0
Irisskrapet är tyvärr en sådan sak som de inte verkar lyckas fixa till..

Postad 22 april 2009 - 13:31

Hemlängtan
  • Hemlängtan
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Problemen hittills är förstås skrapet från iris, sedan sjunker lens shift som en sten så fort man nuddar den, så till slut i går så startade den inte över huvud taget. Vad jag kan tyda ut av indikatorerna på ovansidan så är det problem med just auto iris.

Inga problem med focus hittills.

Hur lång tid tog det för er att få svar från level.one@...?

Postad 22 april 2009 - 14:05

THXcht
  • THXcht
  • Veteran

• 2 339 inlägg
  • 0
level.one???
Min skickade jag inte till LMR. Och där tog det ca 2veckor innan jag fick något besked.

Postad 22 april 2009 - 14:08

urskog
  • urskog
  • Lärjunge

• 468 inlägg
  • 0
Jag har samma erfarenhet som THXcht.
Man blir dessutom inte serverad information utan man får jaga den själv.

Postad 22 april 2009 - 14:22

Hemlängtan
  • Hemlängtan
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
[email protected] var den adress som Epsonsupporten ville att jag skulle maila kopia på garantibeviset till. Jag ringde Epsonsupporten idag igen men det enda dom kunde se var att ngn skulle svara från den adressen.

Vad är LMR?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.