Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

BenQ W1070

2216 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 24 januari 2013 - 09:54

Unregistereda9a6c55c
  • Unregistereda9a6c55c
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
ok. Tack
E det, det som kommer skilja på dom? förutom priset då =p

Postad 24 januari 2013 - 10:55

k0nung
  • k0nung
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Fick min W1070 förra veckan och är verkligen jättenöjd. Har projektorn 2.7 m från duken och får fin 108" bild.
Är total nybörjare när det gäller projektorer och 3D vilket kanske gör min fråga en aning dum :)
Tänkte köpa till 3D-glasögon men då Benqs egna är svindyra tänkte jag handla dem från Ebay eller liknande istället.
Vilka bra och prisvärda 3D-glasögon är kompatibla med projektorn?

Redigerat av k0nung, 24 januari 2013 - 12:24.

Postad 24 januari 2013 - 13:50

RMW
  • RMW
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
Hej k0nung! Grattis till köpet! Själv är jag också novis inom projektor-3D men har sedan innan ett 3D Vision-kit.
Om du tittar på sida 7 så har jag skrivit en guide till hur man lurar datorn att tro projektorn är en 3D vision-kompatibel Acer.. ;)

Men ifall du endast skall nyttja 3DTV Play (vilket i princip är exakt samma sak som jag förstått det ((men det kanske supportar 1080p@24fps till skillnad från 3D Vision som endast klarar 720p@120Hz)) så kan du hitta ett par billiga brillor här:
http://viewitem.eim....1018314119/item

Nästan 1/6 av priset för 1 st BenQ D3-brillor..

Postad 24 januari 2013 - 13:58

RMW
  • RMW
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
Som en uppdatering på mitt 3D Vision and the quest for Bluray 3D on PC!

Testade PowerDVD 12 utan vidare framgång, kunde inte ens klicka i 3D Vision och Acern som monitor.

Vände mig till konkurrenten Arcsoft TotalMedia Theatre, finns som trial om du googlar (och även licens hehe).
Till en början fastnade programmet vid splashscreenen, vilket åtgärdades genom att jag tankade drivers för "Intel Rapid Storage Technology" - fråga mig inte hur de korrelerar.. I alla fall.. Sedan får man fram options for 3D genom att klicka på 2D-loggan där uppe i menyn. Klicka i "play DvDs and files in 3D". Välj 3D Vision / 3DTV Play (var default för mig), dock fick jag klicka i "swap right and left eye" då jag kom fram till att det var något mysko med timingen redan vid Nvidias Stereoscopic test. Ladda spelaren med någon film, i mitt fall Hotel Transylvania (2012) [3D] [HSBS],
fullscreen dat shit and enjoy.

Postad 24 januari 2013 - 16:10

Unregistereda9a6c55c
  • Unregistereda9a6c55c
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Blev ett köp av denna proj då det går att få 90" på avståndet 2,3m
Sen att jag fick den för 7200kr gör inte saken sämre! =)

Postad 24 januari 2013 - 17:29

Jimpstyle
  • Jimpstyle
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
Hej på er! Sitter själv i tankarna på att köpa denna omtalade projektor! Men har lite funderingar!
Jag har ca 4 m. vägg till vägg från duk till projektor placering. Vilket kommer resultera i väldigt stor bild med denna projektorn!
Nu till mina problem då. har ca 200 cm mellan mina högtalare så en 90" duk hade passat perfekt. men det är ju omöjligt att få då projektorn måste placeras på väggen tack vare att det är ett spänt tak.
Jag kan flytta högtalarna en liten bit ut så jag kan få 230 cm mellan dom. Men går det då ha projjen så långt bort som 4 m.? eller är det helt kört?
Har ni några tips på hur jag kan lösa mitt problem på bästa sätt?

Postad 24 januari 2013 - 19:16

Unregisteredff8970c5
  • Unregisteredff8970c5
  • Användare

• 118 inlägg
  • 1
Glasögon: http://www.ebay.co.u...=item27c856a6ee

Postad 25 januari 2013 - 05:13

PNorth6
  • PNorth6
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0
Nån som kan tipsa om lämplig mediaplayer helst m 3D stöd till denna proj? Kikat på nya popcorn hour 400.

Dreamscreen duken lyfte bilden en hel del för mig. Dock har jag lite vågor men ser dem inte på tittavstånd m filmen igång. Kan man sträcka linorna på nåt sätt? Vet att några av Er har samma duk. Därför jag frågar här.

Hur låter era maskiner förresten? Har fått för mig att projen börjat låta mer sista tiden. Vet inte om jag fått för mig det men hör ni enbart fläktljudet från era eller oxå nåt mekaniskt ljud som typ loopar? Svårt att förklara hur det låter.

Postad 25 januari 2013 - 06:08

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0
Dune kommer med en ny mediaspelare med stöd för 3D inte lika mycket buggar som popcorn spelaren https://www.minhembi...howtopic=306269

Postad 25 januari 2013 - 07:03

Biomax
  • Biomax
  • Veteran

• 1 870 inlägg
  • 0
Streama eller ladda ner komprimerade 3d filmer, inget för mig som gillar riktigt 3d,blir långt i från samma upplevelse, kvalitet istället för kvantitet.

Postad 25 januari 2013 - 07:41

PNorth6
  • PNorth6
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0
Biomax: Utveckla gärna varför.

Är de nedlsddade 3D filmerna av klart sämre kvalitet än blu-ray? Kikade lite på utbudet fr Piratebay. Nästan alla är sidebyside 3D. Är det en sämre variant?

Var hittar man annars likvärdig kvalitet som blu-ray?
Är Benqs glasögon/ projektorn bättre lämpad för nån särskild sorts 3D?

Om det som finns på nätet är halvkass finns det ingen anledning för mig att köpa en dyr mediaspelare som Popcorn eller Dune. Då kanske WD TV live för 650 duger till vanliga 2D rullar. Det som dock gjorde att jag mest tittat på 400:an fr Popcorn är att den verkar ge bäst bildkvalitetet. Ger dock inte så mkt som 2600 om ändå 3D suger sen.

Postad 25 januari 2013 - 08:42

k0nung
  • k0nung
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Hej k0nung! Grattis till köpet! Själv är jag också novis inom projektor-3D men har sedan innan ett 3D Vision-kit.
Om du tittar på sida 7 så har jag skrivit en guide till hur man lurar datorn att tro projektorn är en 3D vision-kompatibel Acer.. ;)

Men ifall du endast skall nyttja 3DTV Play (vilket i princip är exakt samma sak som jag förstått det ((men det kanske supportar 1080p@24fps till skillnad från 3D Vision som endast klarar 720p@120Hz)) så kan du hitta ett par billiga brillor här:
http://viewitem.eim....1018314119/item

Nästan 1/6 av priset för 1 st BenQ D3-brillor..

Hej.
Tack för svaret. Nej har inte 3D-vision men som jag har förstått det så klarar väl W1070 3D så länge man kör i 1080i med 50hz? Har testat att ställa in Xboxen på nämnd inställning och då kom jag in i 3D-menyn i projektorn. Har dock ej testat med min laptop. Behöver man något speciellt grafikkort?
Bör man köpa brillor som klarar 144 hz eller 120? Vad är egentligen skillnaden?

Redigerat av k0nung, 25 januari 2013 - 09:10.

Postad 25 januari 2013 - 09:44

RMW
  • RMW
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0

Hej.
Tack för svaret. Nej har inte 3D-vision men som jag har förstått det så klarar väl W1070 3D så länge man kör i 1080i med 50hz? Har testat att ställa in Xboxen på nämnd inställning och då kom jag in i 3D-menyn i projektorn. Har dock ej testat med min laptop. Behöver man något speciellt grafikkort?
Bör man köpa brillor som klarar 144 hz eller 120? Vad är egentligen skillnaden?

Kör på dessa - sjukt bra pris jämfört med BenQs egna D3 (1st 1300-1500:-) - http://www.ebay.co.u...=item27c856a6ee

Det är ett jävla meck när man ska förklara hur fps och Hz hör ihop (iallafall i min värld).
24fps film och 144Hz -> Samma bild visas 6ggr? Du behöver inget speciellt grafikkort, dagens standard och sedan några år tillbaka klarar av det mesta.
Dock antar jag att det behöver vara Nvidia för att stödja 3DPlay.

Postad 25 januari 2013 - 09:55

k0nung
  • k0nung
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Kör på dessa - sjukt bra pris jämfört med BenQs egna D3 (1st 1300-1500:-) - http://www.ebay.co.u...=item27c856a6ee

Det är ett jävla meck när man ska förklara hur fps och Hz hör ihop (iallafall i min värld).
24fps film och 144Hz -> Samma bild visas 6ggr? Du behöver inget speciellt grafikkort, dagens standard och sedan några år tillbaka klarar av det mesta.
Dock antar jag att det behöver vara Nvidia för att stödja 3DPlay.

Hej.
Jag tror jag kommer köra på de brillorna faktiskt :)
Vad är 3DPlay? Har ett Nvidia 310M i laptopen, vilket inte är något att hänga i julgranen.
Om ej kortet har stöd för 3DPlay (vilket jag ej tror det har), kan jag ändå få ut 3D, från t.ex. film med SBS?

Redigerat av k0nung, 25 januari 2013 - 09:57.

Postad 25 januari 2013 - 10:16

mr richards
  • mr richards
  • Forumräv

• 903 inlägg
  • 0
tydligen slut på dom flesta webbutikerna. det verkar vara ett riktigt drag efter denna projektor.

Postad 25 januari 2013 - 10:33

RMW
  • RMW
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0

Hej.
Jag tror jag kommer köra på de brillorna faktiskt :)
Vad är 3DPlay? Har ett Nvidia 310M i laptopen, vilket inte är något att hänga i julgranen.
Om ej kortet har stöd för 3DPlay (vilket jag ej tror det har), kan jag ändå få ut 3D, från t.ex. film med SBS?

Det är inte världens kraftfullaste men det ska nog gå med 3DTV Play så oroa dig inte :)
http://www.avsforum....op-as-3d-player

Det enda jag testat än så länge i 3D-väg är SBS med "output" som 3DVision (vilket blir 3DTV play när jag skaffat brillorna)!
Men det kanske är dags att tanka en hel 3D Bluray ISO och se hur det fortlöper.. ;)

Postad 25 januari 2013 - 10:44

k0nung
  • k0nung
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Det är inte världens kraftfullaste men det ska nog gå med 3DTV Play så oroa dig inte :)

Det enda jag testat än så länge i 3D-väg är SBS med "output" som 3DVision (vilket blir 3DTV play när jag skaffat brillorna)!
Men det kanske är dags att tanka en hel 3D Bluray ISO och se hur det fortlöper.. ;)

Hej.
Men det kommer inte fungera utan detta 3DPlay? Kommer det inte räcka med att ställa in datorn på 1080i med 50hz om man har en 3D-film? Det är väl det som W1070 kräver för 3D? Sorry för dumma frågor :) Är verkligen inte hemma i detta ämne.

tydligen slut på dom flesta webbutikerna. det verkar vara ett riktigt drag efter denna projektor.

Ja den var verkligen inte lätt att få tag på. Beställde/avbeställde från två tyska butiker som fick slut i lager innan de skulle skicka till mig (det stod att de fanns i lager vid beställning).
Fick till sist beställa från den aningen suspekta butiken ClickOK i Sverige, vilka va de enda som hade de inne vid tillfället. Fick projektorn efter ett antal dagar så ClickOK var över förväntan.

Redigerat av k0nung, 25 januari 2013 - 11:07.

Postad 25 januari 2013 - 11:39

mr richards
  • mr richards
  • Forumräv

• 903 inlägg
  • 0
kOnung, hur tycker du bilden är då på benq w1070. har du testat 3d och vanlig 2d. för priset som den kostar måste det väl vara en riktig killer. funderar starkt på denna projektor den är ju avsevärt billigare än epson 6100. skulle vara häftigt med stor 3d bild.

Postad 25 januari 2013 - 12:14

k0nung
  • k0nung
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

kOnung, hur tycker du bilden är då på benq w1070. har du testat 3d och vanlig 2d. för priset som den kostar måste det väl vara en riktig killer. funderar starkt på denna projektor den är ju avsevärt billigare än epson 6100. skulle vara häftigt med stor 3d bild.

Har ingen tidigare erfarenhet av projektorer alls men jag är extremt nöjd. Har testat att spela samt sett några nerladdade 1080p på och det ser verkligen bra ut. Som jag har förstått utifrån recensioner och inlägg här så är den extremt prisvärd.
Har endast testat 2D men tänkte beställa 3D-brillor idag och se hur det fungerar.

Postad 25 januari 2013 - 13:14

mr richards
  • mr richards
  • Forumräv

• 903 inlägg
  • 0
tack för svaret kOnung, grattis lycka till med din nya projektor.

Postad 25 januari 2013 - 15:25

k0nung
  • k0nung
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Ser att mitt kort Nvidia 310M inte är listat under 3DTV Play-kompatibla kort på Nvidias hemsida:
http://www.nvidia.co...quirements.html
Betyder det att det inte kommer gå att få ut 3D-bild via projektorn, från laptopen, hur jag än ställer in upplösning och hz?

Postad 25 januari 2013 - 18:55

novaland
  • novaland
  • Veteran

• 2 004 inlägg
  • 0

Märkt det jag med.. De fanns i början av veckan, men sen tog det slut. Jag kommer skaffa en, men samtidigt så passar jag på att vänta. Jag ska göra iordning allting och sedan ska det bara bli å hänga upp projektorn när man väl köper den... kanske den har gått ner i pris lite till.. inte för att den behöver gå ner något mer för att jag ska köpa den, men målet är att skaffa en innan slutet av april och innan dess så lär nog både priset ha droppat lite och eventuellt kommit nya likvärdiga moodeller, vem vet? =)

Postad 25 januari 2013 - 19:08

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

• 2 523 inlägg
  • 0

Märkt det jag med.. De fanns i början av veckan, men sen tog det slut. Jag kommer skaffa en, men samtidigt så passar jag på att vänta. Jag ska göra iordning allting och sedan ska det bara bli å hänga upp projektorn när man väl köper den... kanske den har gått ner i pris lite till.. inte för att den behöver gå ner något mer för att jag ska köpa den, men målet är att skaffa en innan slutet av april och innan dess så lär nog både priset ha droppat lite och eventuellt kommit nya likvärdiga moodeller, vem vet? =)

Räcker nog med denna tråd för att tömma lager med denna proj. Är inte direkt en produkt någon bygger berg av på deras lager. Har dom 1 inne så ska man nog vara glad.

Skulle vara kul att se hur denna står sig mot min gamla W10000. Det korta kastavståndet gillar jag verkligen o att den är ljusstark är alltid trevligt när man spelar på den och till sommarn när det är så få mörka timmar.
Dock är jag galet van med motoriserad zoom, lensshift och framför allt skärpa att jag förstår inte hur någon kan klara sig utan det.

Men trevligt att det dykt upp en riktigt bra budget dlp nu igen.
Känns som om det var länge sedan.

Postad 25 januari 2013 - 20:22

Biomax
  • Biomax
  • Veteran

• 1 870 inlägg
  • 0

Biomax: Utveckla gärna varför.

Är de nedlsddade 3D filmerna av klart sämre kvalitet än blu-ray? Kikade lite på utbudet fr Piratebay. Nästan alla är sidebyside 3D. Är det en sämre variant?

Var hittar man annars likvärdig kvalitet som blu-ray?
Är Benqs glasögon/ projektorn bättre lämpad för nån särskild sorts 3D?

Om det som finns på nätet är halvkass finns det ingen anledning för mig att köpa en dyr mediaspelare som Popcorn eller Dune. Då kanske WD TV live för 650 duger till vanliga 2D rullar. Det som

Ja utan tvekan 3d nerladdat precis som 2d nerladdat även 1080 komprimerade och dåligt 3d, skillnad mot en riktigt Bluray är enligt min åsikt enorm,jag orkar inte se nerladdat, men so
m sagt smaken är som baken

dock gjorde att jag mest tittat på 400:an fr Popcorn är att den verkar ge bäst bildkvalitetet. Ger dock inte så mkt som 2600 om ändå 3D suger sen.

Postad 25 januari 2013 - 20:38

novaland
  • novaland
  • Veteran

• 2 004 inlägg
  • 0

Räcker nog med denna tråd för att tömma lager med denna proj. Är inte direkt en produkt någon bygger berg av på deras lager. Har dom 1 inne så ska man nog vara glad.

Skulle vara kul att se hur denna står sig mot min gamla W10000. Det korta kastavståndet gillar jag verkligen o att den är ljusstark är alltid trevligt när man spelar på den och till sommarn när det är så få mörka timmar.
Dock är jag galet van med motoriserad zoom, lensshift och framför allt skärpa att jag förstår inte hur någon kan klara sig utan det.

Men trevligt att det dykt upp en riktigt bra budget dlp nu igen.
Känns som om det var länge sedan.

Njä, kanske inte, men på webhallen tror jag det fanns 20 stycken, men de försvann... Så några har det ju gått... =)

Postad 25 januari 2013 - 22:12

RMW
  • RMW
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
@k0nung; vet ej om det kommer fungera. Tvekar starkt då man för att kunna lira 3D mha Nvidia måste gå igenom ett "test".
Men jag haxxade ju t.ex. till min projektor att fungera med 3D Vision vilket inte skall fungera, och eftersom du redan har projjen är det bara att tuta och köra.
Angående ni som är i köptankar, finns inget bättre för pengarna för tillfället. Ett plus är att den väger knappt över 2kg och är 1/4 av "ordinarie" storlek.
Det som är bull är att jag inte lyckats få 1080p 3D än. Och spel blir ju också att lira i 720p.. Blivit lite bortskämd med 1080p120hz @ Alienware-skärm.

Btw, vet ej om det är jag som inbillar mig men jag fastnar lite på att jag upplever den vänstra sidan av projektionsbilden som ljusstarkare än den högra.
Någon annan som upplevt något liknande?

Postad 26 januari 2013 - 08:39

Unregistered7e32cf62
  • Unregistered7e32cf62
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

@k0nung; vet ej om det kommer fungera. Tvekar starkt då man för att kunna lira 3D mha Nvidia måste gå igenom ett "test".
Men jag haxxade ju t.ex. till min projektor att fungera med 3D Vision vilket inte skall fungera, och eftersom du redan har projjen är det bara att tuta och köra.
Angående ni som är i köptankar, finns inget bättre för pengarna för tillfället. Ett plus är att den väger knappt över 2kg och är 1/4 av "ordinarie" storlek.
Det som är bull är att jag inte lyckats få 1080p 3D än. Och spel blir ju också att lira i 720p.. Blivit lite bortskämd med 1080p120hz @ Alienware-skärm.

Btw, vet ej om det är jag som inbillar mig men jag fastnar lite på att jag upplever den vänstra sidan av projektionsbilden som ljusstarkare än den högra.

Jag upplever oxå det... Förmodar att du har din monterad i taket? Har du testat och köra den "rättvänd"? Vissa menar att detta fenomen uppkommer vid takmontering. Trodde det berodde på att lampan skulle sätta sig. Jag har använt min ca 200 timmar nu och upplever forfarande att den vänstra sidan är ljusstarkare... Kanske dax att höra av sig till supporten...

Postad 26 januari 2013 - 12:22

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0

Skärmarna som klarar 1080p60 i 3d kräver väl två dvi ingångar finns väl inga projektorer med detta därav bara 720p60hz i 3d sen är de enda 3d vision godkända projektorerna 720p http://www.nvidia.co...ision-main.html

Redigerat av jimjans, 26 januari 2013 - 12:26.

Postad 26 januari 2013 - 12:56

PNorth6
  • PNorth6
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0
Ingen som vill svara på hur era låter? Har ni ett mekaniskt ljud (troligen från färghjulet eller fläkten) som loopar hela tiden utöver själva fläktljudet som susar hela tiden? Kan man lägga upp ett kort filmklipp här inspelat med iPhone? Vore enklast så ni får höra.

Postad 26 januari 2013 - 13:36

Unregistered7e32cf62
  • Unregistered7e32cf62
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Inget mekanisk ljud här inte.. Ganska jämnt susande men kommer kanske på min oxå. hur många timmar har din gått?
Inget med att ena halvan är ljusare?

Har du testat lite olika upplösningar?

Min har råkat ut för fenomenet att den inte startar utan att behöva rycka ut strömsladden 2 gånger på en månad nu.. Hur ar det funkat med din?

Postad 26 januari 2013 - 14:32

RMW
  • RMW
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0

Ingen som vill svara på hur era låter? Har ni ett mekaniskt ljud (troligen från färghjulet eller fläkten) som loopar hela tiden utöver själva fläktljudet som susar hela tiden? Kan man lägga upp ett kort filmklipp här inspelat med iPhone? Vore enklast så ni får höra.

Jag läste din post om ljudet igår, och till min förvåning lyckades jag höra något som passade in på din beskrivning när jag stod rakt framför projjen (som sitter takmonterad). Vi får göra mer research angående ojämn ljusfördelning!

Postad 26 januari 2013 - 15:08

Bass
  • Bass
  • Lärjunge

• 345 inlägg
  • 0
Lägg upp filmen på Youtube och dela med er. Min har ett jämt fläktljud.. högre nu än när den var ny. Ca 100h

Postad 26 januari 2013 - 15:13

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0
Kanske dåliga fläktar som det blir obalans i med tiden......

Postad 26 januari 2013 - 18:38

Unregistereda19a0bc3
  • Unregistereda19a0bc3
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Jag har samma ojämna fläktljud :(
Och låter mer än den W700 som jag hade innan, men funderar på att bygga en låda under som skydd för ljud. Sitter bara 40cm ifrån pga takhöjd och avstånd :(

Postad 26 januari 2013 - 18:59

PNorth6
  • PNorth6
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0
Bygga låda är ett bra förslag. Men risken finns väl att fläkten går på ännu högre varv om den blir "instängd". Min gamla PS3 som låter en del gick t.ex inte gömma i tvbänken. Lät ännu mer då.

Ca 50 timmar drift. Har min oxå mkt nära där jag sitter.

Ljudet jag syftar på är inte jämnt brummande som fläktluften ger från sig. Det här är mer mekaniskt.

Kan prova att ladda upp filmen om det går sen fr stationära datorn.

Off topic: Vet inte om det var lokalt eller nationellt som Hemmakväll butiken hade filmrea idag. Men var där o köpte 11 till rullar på bluray. 50% på all köpfilm. Bra deal.

Redigerat av PNorth6, 26 januari 2013 - 19:01.

Postad 26 januari 2013 - 19:05

RMW
  • RMW
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
Hemmakväll i Lund har också haft 50% på allt. Men eftersom det är lånefilm så antar jag att det är massa jävla reklam o skit innan filmen.

Angående ljudet - boxa för hääääälv1e inte in projektorn! Den är redan liten som den är och pga detta så kämpar den förmodligen konstant för att bli av med värme, att boxa in den kommer bara göra luftflödet värre och därmed sätta fläkten på högvarv -> mer ljud. Det finns en inställning för Quick Cool - testat detta på/av?

Postad 26 januari 2013 - 19:11

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0
det är väl inga problem med att boxa in den men ni får göra en riktig hush box med stora fläktar för insug och utblås gjorde detta till min crt när det begav sig blev knäpptyst....

Redigerat av jimjans, 26 januari 2013 - 20:30.

Postad 26 januari 2013 - 20:28

PNorth6
  • PNorth6
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0
Tror RMW har rätt om inbyggnaden.

Nä köpfilmerna är inga hyrfilmer. Nya inplastade och jag tror de är utan trailers.

Postad 26 januari 2013 - 20:34

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0
Det är inga problem med inbyggnad du måste bara behålla samma luftflöde....

Postad 27 januari 2013 - 12:21

Unregistered4fd183bf
  • Unregistered4fd183bf
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0

Inget mekanisk ljud här inte.. Ganska jämnt susande men kommer kanske på min oxå. hur många timmar har din gått?
Inget med att ena halvan är ljusare?

Har du testat lite olika upplösningar?

Min har råkat ut för fenomenet att den inte startar utan att behöva rycka ut strömsladden 2 gånger på en månad nu.. Hur ar det funkat med din?

Mitt första exemplar gav upp helt. När jag körde igång den blinkade bara strömlampan men gick aldrig igång. Mitt tredjeexemplar nu som fungerat bra hittills. Men igår ville den inte starta. Jag ryckte då ur strömsladden och kopplade in igen, då startade den. Verkar vara något konstigt.

Men inget konstigt ljud eller ojämn belysning.

Postad 28 januari 2013 - 02:18

PNorth6
  • PNorth6
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0
Sullon: Jäkla otur du haft. Hade du oxå ett loopande mekaniskt ljud?

I söndags morse när jag drog i gång en naturfilm för dottern med ganska mkt tysta scener märkte jag att det mekaniska ljudet nästan helt var borta. Dock så blev det högre igen längre in i filmen. Jag tror ni oxå har det ljudet men väldigt svagt som det ska vara. På min låter det lite mer.

Postad 28 januari 2013 - 08:59

Unregistereda19a0bc3
  • Unregistereda19a0bc3
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Jag tänkte bara bygga en ram under med lite dämpmaterial och inget fram eller bak, samt en ganska bred låda för att upprätthålla luftflöden men få i lite dämpande material :)

Kanske bygger jag en dörr fram och bak av högtalartyg som går att fälla undan när jag tittar så jag slipper linsskyddet :)

Postad 28 januari 2013 - 14:54

Unregistered7e32cf62
  • Unregistered7e32cf62
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Märkte av oljudet igår när projjen hade varit gång ca 4 timmar, ganska störande....
Har mailat support nu får väl se vad det blir av det..

Sullon: Hur lång tid tog det för dig och få tillbaka projektorn?

Postad 28 januari 2013 - 19:17

Unregistered4fd183bf
  • Unregistered4fd183bf
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0
Jag hoppas det var otur och inte tecken på låg kvalite! Inte hört några konstiga ljud dock!

Båda gångerna fick jag en ny direkt av Netonnet, så ingen väntetid (besökte lagershop).

Postad 28 januari 2013 - 20:56

Unregistered7e32cf62
  • Unregistered7e32cf62
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Ok kanske skulle testa och byta direkt över disk ist, nu är iofs min över 30 dagar men funkar kanske ändå...

Postad 29 januari 2013 - 02:50

PNorth6
  • PNorth6
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0
Rogopogo: Ja prova det och återkom gärna hit hur det gick. Går det gör jag nog likadant. Min är oxå strax över månaden.

Netonnet brukar ha ganska god kundsupport.

Postad 29 januari 2013 - 07:32

gainward_81
  • gainward_81
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

Jag upplever oxå det... Förmodar att du har din monterad i taket? Har du testat och köra den "rättvänd"? Vissa menar att detta fenomen uppkommer vid takmontering. Trodde det berodde på att lampan skulle sätta sig. Jag har använt min ca 200 timmar nu och upplever forfarande att den vänstra sidan är ljusstarkare... Kanske dax att höra av sig till supporten...

Är det någon mer som upplever det här?

man blir lite rädd när man läser detta
http://www.avsforum....o-in-spec-fault

Postad 29 januari 2013 - 20:06

superapan
  • superapan
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0
Någon som vet ifall lens-shiften redan är skruvad på BenQ's throw ratio calculator? Det står att offset för projektorn är 110 %, vilket jag tolkar som ett ja? Betyder det att bilden kommer högre upp än standard när den är bordsmonterad? http://www.benq.com/...atiocalculator/

Postad 30 januari 2013 - 10:06

Unregisterede263acd6
  • Unregisterede263acd6
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hittade detta paketet idag. http://www.dustin.se...CFYVb3godfDkAtg någon som vet om duken passar och om den är något att ha? Tycker det verkar väldigt prisvärt.

Bara glöm det. Såg att det var exkl moms :(

Redigerat av Unregisterede263acd6, 30 januari 2013 - 11:18.

Postad 30 januari 2013 - 11:02

Jimpstyle
  • Jimpstyle
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0

Hittade detta paketet idag. http://www.dustin.se...CFYVb3godfDkAtg någon som vet om duken passar och om den är något att ha? Tycker det verkar väldigt prisvärt.

Det ser ju ut som ett väldigt prisvärt paket. Blev sugen på det där själv!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Vy från dörr med ny soffa
    DPC
    2025-05-07 10:19:58
  • Rad 1 och 2
    DPC
    2025-05-07 10:17:56
  • Soffa till salongens andra rad
    DPC
    2025-05-07 10:03:29
  • Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.