Harman Kardon AVR 130
(Förstärkare)
|
1
|
(22)
|
Inga priser | |
Harman Kardon AVR 230
(Förstärkare)
|
1
|
(69)
|
Inga priser | |
Harman Kardon AVR 330
(Förstärkare)
|
1
|
(40)
|
Inga priser | |
Harman Kardon AVR 430
(Förstärkare)
|
1
|
(45)
|
Inga priser | |
Harman Kardon AVR 630
(Förstärkare)
|
1
|
(34)
|
Inga priser |
Postad 21 August 2006 - 21:02
Postad 22 August 2006 - 19:51
Läste ett foruminlägg förut där en snubbe sa något i stil med "ställde multiroom volymen till 0 och då blev ju allt perfekt" som en kommentar till att han bi-ampat.
Postad 22 August 2006 - 20:21
Kan någon som har lyckats bi-ampa sin 630 berätta för mig hur ni gjorde?
EDIT: Nu har jag testat att använda multiroom, alltså inte bi-amp utan äkta multiroom. Problemet verkar ligga i att multiroom mer eller mindre INTE fungerar, förutom när jag väljer radion som multi-room ingång, då fungerar det perfekt! Väljer jag någon annan ingång så blir det inget ljud. Helskumt.
Snälla, hjälp mig!
Redigerat av ekon, 22 August 2006 - 21:24.
Postad 23 August 2006 - 07:24
Postad 23 August 2006 - 16:05
Så även multiroom kan alltså bara användas med analoga källor?
Postad 23 August 2006 - 20:08
Postad 31 August 2006 - 09:43
Tänkte koppla min Tvix med koaxial, kopplat in den i koaxial1!
Ska inte recivern (avr130) hitta dem själv eller?
Vilken sourse ska den vara på, får inte rätt på det hur jag än vrider och vänder på det.
Vore tacksam om någon kunde hjälpa mej lite.
Mvh
Mini
Postad 31 August 2006 - 09:47
Vet inte om jag har snurrat till det lite nu, MEN...
Tänkte koppla min Tvix med koaxial, kopplat in den i koaxial1!
Ska inte recivern (avr130) hitta dem själv eller?
Vilken sourse ska den vara på, får inte rätt på det hur jag än vrider och vänder på det.
Vore tacksam om någon kunde hjälpa mej lite.
Mvh
Mini
Tryck på Digital knappen på fjärren o välj sedan Coax1 genom att trycka på upp eller ner knappen.
Postad 01 September 2006 - 00:44
[/quote]
Har gjort det blir inget ljud, högtalarna (frontarna) i displayen blinkar bara
Mini
Postad 01 September 2006 - 08:05
Tryck på Digital knappen på fjärren o välj sedan Coax1 genom att trycka på upp eller ner knappen.
[/quote]
Har gjort det blir inget ljud, högtalarna (frontarna) i displayen blinkar bara
Mini
[/quote]
Nä, så var det högtalarna blinkade när jag testade att koppla kablen till dvd ingången.
När den var i koaxial1 och jag tryckte på "SET" då hände inget, fick inga val att välja mellan.
Kom inte upp nånting alls på displayen.
Postad 06 November 2006 - 13:36
En sak jag tänkte på var, och detta står klart och tydligt i manualen, att on man använder STEREO eller SOUROND OFF och vill förbikopla alla digitala kretsar så kan man naturligtvis inte göra det via KOAXIAL eller OPTISK kabel då detta är DIGITAL SIGNAL!! Altså är det ganska självklart att signalen MÅSTE gå via en digital krets som åtminstone omvandlar den digitala signalen till analog ( D/A omvandlare ) och då kan man ju inte förbi koppla alla digitala kretsar och varför skulle man vilja det om man använder digitala signalkablar? Förstår inte riktigt logiken i det!.. Borde det inte vara mer logiskt att använda analoga kablar om man nu inte vill ha det digitala? hmm det snurrar i min hjärna det tog ett tag att läsa igenom tråden
Vill stolt lägga in även min ansökan om H/K Klubben nu
Måste tillägga FY FAN VILKET TRYCK!!!!!! Kört upp den till runt - 16-15db låter fortfarande bra i mina dubbel 10" dubbel 6,5" men fy **** vilket tryck och volym!!!! Blir rädd nästan när man läser att den höjer till max av sig-själv lär ju lätt bli en stämnings ansökan för att man blivit döv och krshat alla rutor i hela huset!
Var helt inne på att jag skulle ha en nad 763 men fuck va glad jag är att jag inte valde den stigen! Blir nog H/K ett bra tag framöver för min del!
Redigerat av YOU, 08 November 2006 - 10:46.
Postad 06 November 2006 - 13:41
Välj kanal, DVD, CD, Tape mfl -> tryck AVR -> tryck DIGITAL -> välj med upp/ner -> tryck SET and then you´re set!
Postad 06 November 2006 - 13:49
Postad 06 November 2006 - 17:25
Postad 06 November 2006 - 21:31
Redigerat av YOU, 07 November 2006 - 11:37.
Postad 07 November 2006 - 14:28
Hej, är det någon som vet vad det kostar att fixa den "amoklöpande volymkontrollen" på en AVR-630, garantin har ju tyvärr gått ut så man får väl slanta upp själv misstänker jag...
Har samma problem själv, köppte min H/K 635 av en kille här på forumet, han skrev den var ca 2mån gammal, men han GLÖMMDE väl att skicka med kvittot på den, har även snackat med honom & han har lovat ett flertal ggr att skicka papprena men inget har dykt upp, så nu står man med tummen i prutten
Iofs så har det bara hännt en gång men man vet ju inte när den börjar igen & man vill inte ha ett gång brännda burkar pga just detta
Postad 08 November 2006 - 10:50
Postad 08 November 2006 - 10:53
Postad 08 November 2006 - 13:46
Jag ägde en 430 i 1½ år och fick problemet 1-2 gånger under den tiden.. Jag fick för mig att problemet var relaterat till när jag hade båda fjärrkontrollerna i skottområdet.. Förpassade den lilla kontrollen till kartongen och sen upplevde jag aldrig detta igen, tillfällighet eller fakta jag vet inte..
har aldrig haft den lilla fjärren framme, så det var nog en tillfällighet...
men visst, det har kanske hänt 3-4ggr de senaste 6 månaderna ungefär, men man vill ju inte att det ska bli värre, för jag planerar att ha den recivern i ca 2 år till innan det kommer tillräckligt stablia recivers med hdmi1.3 och nätverksanslutning mm... från H/K of course
Ska prova att maila H/K och se ifall de vill visa lite goodwill....
EDIT:
Nu ringde jag H/K och blev kopplad till Elektonikservice i Göteborg, dem har jag haft kontakt med ett antal gånger innan ang en dvd-spelare, och de har alltid skött sig ypperligt.
Jag förklarade felet, vilket ju inte var något nytt för dem, sa att den var ca 2,5 år, och de tyckte att det bara var att skicka in den så skulle dom fixa det. NP
Som en liten bonus visade det sig att Elektronikservice inte låg mer än 2 minuter ifrån mitt jobb
Nu ska jag bara klura ut hur man ska klara sig utan recivern i en vecka...
Redigerat av PsychoCheF, 08 November 2006 - 16:00.
Postad 08 November 2006 - 23:12
Gött att det ordnade sig för dig PsychoCheF!!!
Postad 08 November 2006 - 23:14
Postad 23 December 2006 - 10:01
Alla inställningar är på har kollat allt flera gånger. Tror inte jag märkt det förut pg av större högtalare med mer bass i.
Postad 23 December 2006 - 11:16
Är det bara jag som inte får subben att funka i analog lyssninbg från tv:n efter som den saknar coaxial?
Alla inställningar är på har kollat allt flera gånger. Tror inte jag märkt det förut pg av större högtalare med mer bass i.
Vilken modell syftar du på??
Om du menar i surr off finns det ju flera lägen, det som är helt analogt 2 kanaler hö + vä,
det som är lite digitalt med hö + vä + subb, och 6/7kanals stereo Front hö+vä bak hö+vä i stereo center fram och bak i mono + subben!
Du kan inte te.x köra helt analoga stereo läget (oförvrängd analog signalväg!!) samtididgt som du använder D/A = Digital / Analog omvandlare, (digital källa) så som coaxial eller optiskt, men det säger sig själv väl!?
Men om du skickar via coaxial borde det absolut vara sub, om inte du stängt av i inställningarna! Testa trycka på SPKR och navigera dig till subben ( S-W ) och kolla vilket som står där..
Mvh, YOU
Redigerat av YOU, 23 December 2006 - 14:39.
Postad 24 December 2006 - 00:46
Är det bara jag som inte får subben att funka i analog lyssninbg från tv:n efter som den saknar coaxial?
Vilken modell syftar du på??
Om du menar i surr off finns det ju flera lägen, det som är helt analogt 2 kanaler hö + vä,
det som är lite digitalt med hö + vä + subb, och 6/7kanals stereo Front hö+vä bak hö+vä i stereo center fram och bak i mono + subben!
Du kan inte te.x köra helt analoga stereo läget (oförvrängd analog signalväg!!) samtididgt som du använder D/A = Digital / Analog omvandlare, (digital källa) så som coaxial eller optiskt, men det säger sig själv väl!?
Men om du skickar via coaxial borde det absolut vara sub, om inte du stängt av i inställningarna! Testa trycka på SPKR och navigera dig till subben ( S-W ) och kolla vilket som står där..
Mvh, YOU
Det är en 630 jag har. Satt o skumma igenom inställningarna men allt är på och det kvittade vilka lägen jag hade den i "surr" "stereo" mm. Jag tror nu att det är jag som är Ovan med mindre högtalare och att den är sämre på subben vid analog körning. För mina stora tannoy är sålda o utbytta mot ett par mindre typ sateliter. Det är nog det ända jag kan komma med just nu.
/
God Jul
Detta har bara uppstått från analog källa från tv:n o inget annat
Postad 31 December 2006 - 10:05
Postad 31 December 2006 - 12:22
Hej har fått problem,haren hk 230 igår försvann ljudet helt testat allt non som vet vad de kan vara?
vilken källa använder du?? CD, DVD, TAPE .. ? Kolla efter så du inte råkat komma åt digital knappen. Opt .. Coax .. Analog
Postad 04 January 2007 - 09:30
Postad 06 January 2007 - 15:20
Jag funderar på att köpa en ny receiver. Men jag funderar på vilket som är det smartaste valet, antingen så kan jag ta en AVR-430 för 4000 kr (beggad), eller så köper man en AVR-135 för 4000 kr (ny).
Jag antar att AVR-430 är grymt mycket bättre, men är den värd det?
I dagsläget så kör jag en gammal skräpreceiver från JVC...
har redan en två-kanals stärkare, H/K 970 som jag är riktigt nöjd med, så jag vill ju fortsätta köra H/K!
Budgeten är iaf runt 4000 för en flerkanalsstärkare.
vad skulle ni ha valt?
Postad 06 January 2007 - 22:05
Tjena.
Jag funderar på att köpa en ny receiver. Men jag funderar på vilket som är det smartaste valet, antingen så kan jag ta en AVR-430 för 4000 kr (beggad), eller så köper man en AVR-135 för 4000 kr (ny).
Jag antar att AVR-430 är grymt mycket bättre, men är den värd det?
I dagsläget så kör jag en gammal skräpreceiver från JVC...
har redan en två-kanals stärkare, H/K 970 som jag är riktigt nöjd med, så jag vill ju fortsätta köra H/K!
Budgeten är iaf runt 4000 för en flerkanalsstärkare.
vad skulle ni ha valt?
Mvh YOU
Postad 13 February 2007 - 15:00
Har en 635:a som volymen skenade ett par gånger och för två veckor sen la ljudet av. Så nu går man här och väntar
Postad 13 February 2007 - 19:10
Postad 14 February 2007 - 09:20
Så efter det har jag inte haft den i standbyläge dygnet runt som jag tror många har. Innan den helt la av har jag också lagt märke till att det knäpper till två gånger den första halvtimmen den är påslagen. Men som sagt nu är den på lagning och jag får vänta och se vad som sker.
Postad 14 February 2007 - 10:19
Jag har en fråga till er som har lämnat in era stärkare för typ skenande volym och inget ljud etc. Hur gick det sen? Fixade dom felet eller återkom felet igen, fick ni en ny uppdaterad processer eller?
Har en 635:a som volymen skenade ett par gånger och för två veckor sen la ljudet av. Så nu går man här och väntar
Dom fixade min volymratt, inga problem sen dess. :-)
Anledningen att dom börjar kärva efter ett tag är att man aldrig använder volymratten sa dom. Det börjar alltså ärga med tiden så mao: motionera er volymratt
Postad 21 February 2007 - 18:13
Runt 6 lök, inte mer...Tjena!
Vad skall man betala för en begagnad AVR-630 i fint skick?
Postad 22 February 2007 - 11:16
Runt 6 lök, inte mer...Tjena!
Vad skall man betala för en begagnad AVR-630 i fint skick?
Jag tycker 6k lät lite dyrt... men kul för mig iof när jag ska uppgradera
Postad 03 March 2007 - 23:35
Jag har köpt ny TV-bänk och ställt in min 630 och märker plötligt att den brummar ganska högt (har inte hört detta tidigare).
Troligen förstärks det lilla brummande recivern ger ifrån sig i möbeln. Jag har testat med dämpkuddar utan framgång, och nu
tänkte jag försöka med spikes.
Har någon i den här tråden förslag på spikes för en H/K AVR 630?
Jag har, precis som någon tidigare i den här tråden, även problem med brum och väsande (diskanten) från högtalarna när
recivern är påslagen. Har detta löst sig för er som hade problemet tidigare?
Postad 22 April 2007 - 20:10
Har lite problem med min HK.
Hur tusan kopplar jag så jag får ut tv-ljudet i recivern? Har försökt på alla sätt och alla ingångar, men inget ljud. Kan någon vara så snäll och hjälpa mej.
Har en scart med gul,vit röd i andra endan.
Tacksam för svar!
Mvh
Mini
Postad 22 April 2007 - 22:39
Jag har, precis som någon tidigare i den här tråden, även problem med brum och väsande (diskanten) från högtalarna när
Det låter som det är en elektrisk störning... kolla så att inte högtalarkablarna ligger ihop med t.ex. strömkablar eller dyl.
Hej alla!
![]()
Hur tusan kopplar jag så jag får ut tv-ljudet i recivern? Har försökt på alla sätt och alla ingångar, men inget ljud. Kan någon vara så snäll och hjälpa mej.
Tacksam för svar!
Mvh
Mini
Felet är nog tvn och inte recivern:
Kolla så att scartkontakten i din tv är dubbelriktad, så att det inte bara är en "ingång".
För mig funkade det bär jag använder en scartadapter som är riktbar, så jag kan tvinga ut signalen...
Postad 23 April 2007 - 08:48
Det låter som det är en elektrisk störning... kolla så att inte högtalarkablarna ligger ihop med t.ex. strömkablar eller dyl.Hej alla!
![]()
Tacksam för svar!
Mvh
Mini
Felet är nog tvn och inte recivern:
Kolla så att scartkontakten i din tv är dubbelriktad, så att det inte bara är en "ingång".
För mig funkade det bär jag använder en scartadapter som är riktbar, så jag kan tvinga ut signalen...
Hej igen, jag bifogar bild på scarten jag har.
Behöver ju inte vara scart, vilken kabel kan jag annars använda.
Sen vet jag inte vilken "ingångsväljare" jag ska trycka på på fjärren.
Tv:n jag har är en sån här https://www.minhembi...m/produkt/30197
Fattar inte vaffö det inget funkar, allt annat funkar och har ju inte varit svårt att koppla ihop
Bifogad fil(er)
Postad 23 April 2007 - 11:00
Hej igen, jag bifogar bild på scarten jag har.
Behöver ju inte vara scart, vilken kabel kan jag annars använda.
Sen vet jag inte vilken "ingångsväljare" jag ska trycka på på fjärren.
Tv:n jag har är en sån här
Fattar inte vaffö det inget funkar, allt annat funkar och har ju inte varit svårt att koppla ihop
Enl Samsungs hemsida så har ju din TV "Audio Out" så jag begriper inte varför du krånglar med scartadapters.
Har du inte två RCA kontakter (ant röd&vit?) på baksidan av din tv?
Du borde läsa i din TV manual i dett ämne, där står det säkert hur du kopplar ljudet till recivern ifrån tvn.
Jag använder en scartadapter för ljud på min tv bara för att den inte har något annat bra alternativ...
Postad 17 January 2009 - 15:32
Jag har min H/K AVR 230 kopplad till digitalboxen genom VID2 kanalen. Problemt uppstår då jag tittar på TV, ljudet ur förstärkaren är inte synkroniserat med tv-bilden, ljudet kommer något före.
Fråga, går det att ställa in "delay"-tid i förstärkaren så att ljudet synkroniseras med tv-bilden? I så fall hur?
Även tacksam för andra tips hur detta kan lösas.
Mvh
/Johan
Postad 01 February 2009 - 18:29
Jag har en AVR430 och ett litet bekymmer. Varje gång jag lyssnat på en digitalsignal i form av DD eller DTS så går förstärkaren tillbaka till Logic 7 läget. Går det att ställa in ett defaultläge i den så den alltid använder sig av Dolby ProLogic istället? Hittar inte det i OSD inställningarna. Nån som har testat detta?
Tack på förhand!
Postad 02 February 2009 - 13:04
Hej,
Jag har min H/K AVR 230 kopplad till digitalboxen genom VID2 kanalen. Problemt uppstår då jag tittar på TV, ljudet ur förstärkaren är inte synkroniserat med tv-bilden, ljudet kommer något före.
Fråga, går det att ställa in "delay"-tid i förstärkaren så att ljudet synkroniseras med tv-bilden? I så fall hur?
Även tacksam för andra tips hur detta kan lösas.
Mvh
/Johan
Jag har på min AVR430 en funktion som kallas A/V Sync Delay eller något liknande. Antar att du har något liknande på din. Den får jag fram genom att trycka på Delayknappen på fjärren. sen är det bara att trycka upp och ner för att justera fördröjningen. Kan vara ett litet pill att få till det bara
Postad 13 November 2009 - 15:07
Tjena.
Jag har en AVR430 och ett litet bekymmer. Varje gång jag lyssnat på en digitalsignal i form av DD eller DTS så går förstärkaren tillbaka till Logic 7 läget. Går det att ställa in ett defaultläge i den så den alltid använder sig av Dolby ProLogic istället? Hittar inte det i OSD inställningarna. Nån som har testat detta?
Tack på förhand!
Nope. Den slår på det om singnalen är sådan! Annars finns det inget att avkoda.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Harman/Kardon - klubben
1 film
68 bilder

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?