Som några andra så har jag ett compactflash kort som jag via IDE läsare vill koppla in i Popcorn hour:n. Men då behöver jag en sådan här IDE hane/hane adapter. Vad köper man en sådan i Sverige???

Tacksam för svar.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
* Officiell tråd - Popcorn Hour A-100 *
Startad av
Kanelbulle
, Oct 01 2007 18:53
8037 svar till detta ämne
34 relaterade trådar
Postad 08 May 2008 - 15:35
Hej
Som några andra så har jag ett compactflash kort som jag via IDE läsare vill koppla in i Popcorn hour:n. Men då behöver jag en sådan här IDE hane/hane adapter. Vad köper man en sådan i Sverige??? ![]() Tacksam för svar. Postad 08 May 2008 - 17:11
Jag tror mig ha fått strömmen att funka det rasslar på i alla rutor i "Ström och Mediainfo" Men jag har ingen bild/ljud i VLC, ska det vara så? VLC sparar inte dessa inställnigar? Hur öppnar jag strömmen i PCH? en vanlig VOD-Länk säger du. Hur öppnar jag en sån? Webservices-> och bara anger IP + port i en av länkplatserna under "saya tv" etc? jag får inte detta att funka iaf.. Redigerat av leffesmurf, 08 May 2008 - 17:14. Postad 08 May 2008 - 17:18
Hej!!
Är något smått bedrövad. Allas PCH verkar lira, men jag har lite problem. Följande fungerar inte: kommer inte åt min utdelade mapp (på pc) från PCH. Jag försöker bläddra och hittar arbetsgrupp och min dator i listan men kommer inte åt själva mapparna utan den varnar för "Inget innehåll på Servern". Vad kan vara galet? Jag kommer åt PCH' från Pc'n och kan föra över filer osv. Kommer även åt att stream från PCH till Pc men alltså inte utdelat material. Vilken information kan mer behövas: Jag sitter med router emellan och har provat att tilldela fasta ip-adresser, fungerar icke. Jag har delat ut och gett behörighet enligt konstens alla (?) regler med Gäst och hela baletten. Som sagt Torrent-app funkar, SayaTv och allihop de andra tjänsterna funkar. Börjar misströsta, och även om Forumet erbjuder mycket har jag ännu inte hittat lösningen här. // Nope Postad 08 May 2008 - 18:23
Elfa har dem nog, kallas även stiftlist, det finns sådana som inte ser helt exakta ut, men där stiften går att flytta på så att de passar. Har testat så jag ver...
Kolla så att det inte går en överhörning i strömmen. Jag kunde själv inte ha Pop:en och surren i samma grenuttag utan att jag fick ett konstant missljud i högtalarna. När jag lät dem sitta i olika grenuttag försvann det.. Hade öven samma fenomen när subban satt i samma som surren. Men så har jag inget jordat uttag heller... Postad 08 May 2008 - 18:37
Får du ingen bild / ljud i VLC när du inte skickar vidare strömmen ? (Dvs när du trycker på knappen i Sopcast ) ? När du encodar om strömmen kommer du inte att få bild / ljud i VLC eftersom dessa skickas vidare på utströmmen. Men innan du gjort inställningarna för utströmmen så skall du ha det. Kom ihåg att Sopcast måste ju vara aktivt och skicka vidare sin ström till VLC hela tiden. I alla fall, "en vanlig VOD-länk" är det sätt man kan länka till mediaströmmar så att de startas av PCHn. Det du kan göra enklast är att skapa en enkel html-sida test.html : <html><head></head> <body>Mina länkar <br> <a href="192.168.1.100:1234" vod>Sopcast</a> </body> sen lägger du den filen på ett USB-minne och stoppar in i PCH:n. USB:n dyker upp som en enhet ( "source" ) och du kan bläddra dig fram till filen test.html (använd ikonen som ser ut som ett text-blad när du bläddrar på USBn för att visa text-filer) . När test.html visas så klickar du på länken du gjort. Detta är det något knöliga sättet man får öppna lokala mediaströmmar på. Men som sagt, först måste du ju vara säker på att du får in strömmen från Sopcast, så starta VLC mha knappen i Sopcast och inget annat gjort i VLC. Sen när det fungerar kan du välja att skapa en utström enligt mitt tidigare inlägg och se att det går. Det du kan göra sen är att prova att öppna en andra instans av VLC och låta den öppna din nya ström på 192.168.1.100:1234 för att se att du verkligen får ut en ström från VLC också. Redigerat av localhost, 08 May 2008 - 19:55. Postad 08 May 2008 - 18:43
Hej alla här,
Har precis köpt både en PCH och en projektor, Epson TW-700, men får ingen bild med HDMI. Är det nån här som har fått dom att prata med varann? Via komposit video funkar det. Kör jag 720p/50Hz säger projen att frekvensen inte stöds och kör jag 720p/60Hz får jag en kort stund en halv bild sen svartnar projen. Letade i tråden och såg att nån fått en felaktig HDMI sladd men jag har bytt sladd samma problem. Jag ska testa PCH hos en kompis HDTV (har ingen egen) Vad ska jag göra? Redigerat av GrooSweden, 08 May 2008 - 18:44. Postad 08 May 2008 - 19:33 Jodå, jag får bild i VLC från sopcast. Jag har heller inga problem att öppna strömmen i en ny instans av VLC så jag har inga problem så långt. Har gjort en html fil enligt (med mitt IP# givetvis) ovan och kan öppna den, men när jag klickar på den i PCH kommer bara "Request Cannot be processed" Har även testat öppnat kopia av samma fil via SMB med samma resultat... Vad gör jag för fel? Måste man göra om alla inställningarna i VLC varje gång man vill skicka ut strömmen? Redigerat av leffesmurf, 08 May 2008 - 19:34. Postad 08 May 2008 - 19:54
Fel av mig! Det skall se ut så här: <html><head></head> <body>Mina länkar <br> <a href="192.168.1.100:1234" vod>Sopcast</a> </body> Notera att "vod" skall stå utanför href-ens citat-tecken men innanför taggen. Jag har uppdaterat mitt tidigare inlägg så ingen kollar i det... Man kan spara inställningarna i VLC i en fil, och öppna nästa gång. Om du istället för "Öppna nätverk..." använder VLM-kontrollen (CTRL+O) så kan man definera en ström pss men även spara egenskaperna. Redigerat av localhost, 08 May 2008 - 20:14. Postad 08 May 2008 - 20:34
Kan man lägga upp någon form av egen webapplikation där man tex samlar sina favorit-webradiokanaler och andra bra länkar man vill använda?
Det hade varit riktigt smidigt. Någon som gjort något liknande? Postad 08 May 2008 - 21:08
ok, tack. Men detta är frustrerande.. jag vet inte vad det är nu SBS kanske... Jag kommer ett steg längre och kan klicka på länken och pch börjar buffra men genast står det "could not play" och så kommer jag tillbaka till htmlfilen... testat både via usb och smb. Nätverket är det inga problem i, VLCströmmen funkar i xboxen... Postad 08 May 2008 - 21:18 Jag fick min PCH idag och kör till en Sanyo Z5. Kör 720p/60hz utan problem. Tog dock en halv evighet innan bilden kom. Trodde nästan det var fel på min PCH för jag fick ingen bild alls förrän jag valde 720p/60hz på fjärren och väntade en 10sek eller ngt. Fick alltså ingen bild när jag direkt kopplade in PCH via hdmi till projjen. Projektorn klagade på no source oberoende om jag startade om den eller PCH. Det blev heller ingen skillnad om jag tog en annan hdmi kabel eller ingång. Projektorn började istället räkna ner för att stängas av efter 5 minuter. Men som sagt. När jag då tryckte rätt knapp-kombo på fjärren och väntade en 10 sekunder så tjoff, kom bilden. Har bara som hastigast hunnit testa några 720p trailers. Bilden var i alla fall helt underbar på dessa. Får min nya ljudkabel imorgon. Ska testa lite mer filformat och andra finesser då. PCH var ju dessutom snyggare än jag trott. Ser så ugly ut på bilderna tycker jag.. Redigerat av twebbas, 09 May 2008 - 04:43. Postad 08 May 2008 - 23:43 Jag kör med HDMI till min Epson TW-700 å jag har inga problem, därimot kan jag inte säga vad som är fel hos dig....du får prova dig fram. Postad 09 May 2008 - 00:05
Tack för svaren behövde verkligen veta att nån annan får bild med HDMI och min projektor!! Det konstiga var att jag plugga in PCH i min kompis HDTV och då funka HDMI först efter jag slitit ut komposit sladden. Twebbas: Vilket bra tips att använd fjärren, nu funka det! Ingen komposit och ställ med fjärren. Kanon bild! Jag var lite nojjig ett tag där när jag trodde att dom inte skulle funka med HDMI Nu kan jag börja planera hur alla andra aparater i mitt nya biorum ska arrangeras Postad 09 May 2008 - 04:44
Kalas. =) Själv fick dvd-spelaren lämna plats för PCH, och åka rakt ner till nedanvåningen. Postad 09 May 2008 - 06:54 Tackar för länken!! Det verkar som om MoBlock redan finns som paket i OpenWRT (http://ipkgfind.nslu...ficial=&format=). Eftersom jag redan har en gammal FSG-3 så kanske jag skall försöka uppgradera firmware på den, för det verkar som om paketet fungerar även där (http://www.openfsg.c...ompatible_ipkgs)... Postad 09 May 2008 - 07:51
Ja det verkar som om den kan tappa inställning ibland, Jag har en eller två gånger råkat ut för att det har varit helt svart men har då fått bild igen genom TV-mode+0. Det har även hänt en gång att min PCH tappat alla inställningar och återgått till fabriksinställningarna, skulle tro att det uppstod i samband med ett strömavbrott, för jag hade i alla fall haft det strax före. Postad 09 May 2008 - 08:03
Visst, inga problem. Bara att lägga en webbsida på nätet (eller köra från egen webbserver). Har själv en med lite webbradio som jag använder i min PCH (egentligen en kvarleva från på jag körde en Pinnacle Showcenter) Webbradio Postad 09 May 2008 - 09:05
Nej du behöver två stycken samt även en special kabel, se mitt galleri under Sata mod. Samma sak fast byt ut sata adptern till din CF läsare. Postad 09 May 2008 - 10:21
Ni som använder CF kort varför inte använda en IDE till CF adapter IDCho eller IDE till CF adapter IDCha från Kjell & Company eller är jag fel på det Postad 09 May 2008 - 11:27
Ja det funkar om CF adaptern är en hane då är det bara att trycka dit den om den får plats. Men man kan inte anävnda endast en hane/hane adapter då blir det fel på pinnarna och måste göras med omvägen som jag har gjort. Redigerat av Kurben, 09 May 2008 - 11:28. Postad 09 May 2008 - 14:11
Hmm.. är du säker på att du har mp2v som bildcodec , med TS-container ? Det här är min command-line för att köra VLC i Linux, men det är i princip samma i Windows om du vill testa att köra den vägen: vlc -vvv http://localhost:8908 --sout '#transcode{vcodec=mp2v,vb=1024,scale=1,acodec=mpga,ab=192,channels=2}:duplicate{dst=std{access=http,mux=ts,dst=:8080}}'Där 8908 är porten från Sopcast och 8080 är porten som PCH:n tittar på. Vet inte hur det är i Windows, men i Linux så ser jag min anslutning i VLC-console.. typ : "Connection from 1921.68.x.x) när jag ansluter från PCH:n, där IP-numret är PCHn:s. Det kan inte vara en brandväggsissue... fast knappast om det fungerar med XBOXen. Hmm. Postad 09 May 2008 - 19:01
Försöker få igång NFS-share för att kunna streama 1080p etc, dock så får jag inte till det
Jag vet att det inte är en specifik popcornfråga men jag antar att många med mig kör/vill köra NFS istället för SMB för att få bättre prestanda. Kör Freenas som OS på min "hemmabyggda NAS" och SMB funkar klockrent medans NFS inte alls vill hittas av popcorn eller windows vista. Behöver man något speciellt i windows vista för att komma åt NFS partitioner? Någon som lyckats konfa Freenas med NFS till popcorn? Postad 09 May 2008 - 21:23
Jag kan inte spela upp följande på PCH:n:
__________________________________________________ Format : CD Mode 2 / MPEG-2 Program File size : 799 MiB PlayTime : 46mn 25s Bit rate : 2405 Kbps Video #0 Codec : MPEG-2 Video Codec/Family : MPEG-V Codec profile : Main@Main Codec settings, Matrix : Standard Bit rate mode : CBR Bit rate : 2450 Kbps Nominal bit rate : 2450 Kbps Width : 480 pixels Height : 576 pixels Display Aspect ratio : 4/3 Frame rate : 25.000 fps Chroma : 4:2:0 Interlacement : Top Field First Bits/(Pixel*Frame) : 0.354 Audio #0 Codec : MPEG-1 Audio layer 2 PlayTime : 46mn 25s Bit rate mode : CBR Bit rate : 224 Kbps Channel(s) : 2 channels Sampling rate : 44.1 KHz Resolution : 16 bits Video0 delay : -62ms _______________________________________________________ Borde jag kunna det? Har en gammal Pinnacle Showcenter som sväljer denna fil, känns lite konstigt att PCH:n inte skulle kunna spela upp denna trots att det kanske är en "gammal" typ. Postad 10 May 2008 - 09:55
Jag kör Freenas i hop med PCH och det går utmärkt. Både SMB och NFS. Windows XP hittar den utdelade SMB delade mappen. Vista kör jag inte ännu. Redigerat av absolut_mod, 10 May 2008 - 09:55. Postad 10 May 2008 - 13:27
Hej,
Köpte en Popcorn igår och tänkte testa hur de skulle funka att titta på Live-TV med hjälp av DVBViewers Netstreaming plugin.Läste om ett tips att man kan lägga en html-fil under den fjärde ikonen med följande kod: [codebox] <a href="http://IPADRESS_TILL...DVBVIEWER:2345" vod>DVBViewer</a> [/codebox] Jag lyckas då streama både DVB-T och DVB-C men stöter på patrull när jag försöker med DVB-IPTV. Jag får bild men inget ljud :-( oavsett om det är AC3 el Mpeg audio Jag använder senaste firmware för Popcorn och senaste betan av DVBViewer 3.9.3.45 (iptv stöd) All hjälp uppskattas. /appis Postad 10 May 2008 - 15:52
Såg att detta fanns i tråden innan sry.
Jag har ett litet problem som verkar svårtlöst om man inte tar till en egen lösning. Jag köpte en ide -> sata omkopplare och problemet är att den har en kontakt som är en hona för att kunna kopplas in i ett moderkort som har en hane. Problemet är då att popcornen har en hona också för att man inte ska behöva ha någon sladd. Såhär ser då kopplingen ut. [popcorn] hona -> <- hona [sata omkopplare] Vad jag behöver är samma sak som att skarva en IDE kabel. Kan verkligen inte hitta det någonstans på nätet. En sladd eller omkopplare som har en hane i båda ändarna. Hur har ni löst det? Redigerat av smiskgubben, 10 May 2008 - 16:12. Postad 10 May 2008 - 16:12
Utveckla gärna. Vad blir fel på pinnarna? Ser ingen anledning till att ha en extra sladd? Varför behövs det? Var fick du tag i hane|hane kontakten? Postad 10 May 2008 - 16:39
Du kan i regel hitta den typen av kabel hos folk som pysslar med amiga-tillbehör ("gammal" fin dator), exempelvis här: http://amigakit.leam...o...h=21_71 Hittade inte heller något i Sverige när jag letade till CF-adaptern jag tänkt, hittade en annan adapter som passade utan kabel. Postad 10 May 2008 - 17:24
Hej!
Sökt igenom tråden men utan resultat. Jag har alla mina cd skivor i FLAC format på min server som jag streamar från. Jag får dock inte igång dem, det fungerar bara med mp3or. Jag kör med senaste officiella firmwaren. vad gör jag för fel? Postad 10 May 2008 - 17:29
Howdee!
Nu kommer Popcorn Hour med en Wireless Lan-N USB-sticka! För er som inte läst så kommer Popcorn från nästa officiella firmware att stödja USB Wireless Lan, kolla bara så stickan du köper har Atheros som chip så bör det funka. Popcorn egna heter WN-100, kolla mer här!! Dessutom kommer nästa Firmware att ha några trevliga nyheter! - Skinability, gör ditt eget skin till din PCH. - Möjlighet att se externa enheter över nätverket (i dagsläget enbart Ext2/3 är editerbara) Så det finns lite kul att se fram emot!! appis: Du har kollat dina inställningar i Setup för Audio? Det är ju givet, men ibland missar även den bästa! Texan: Du borde nog slänga upp specen på NMT-forumet egentligen, då når du även Syabas (utvecklarna). Så kanske du får bättre svar!! Vilse: Vad har du för Server, har du testat att spela dom via intern hårddisk? Redigerat av Kanelbulle, 10 May 2008 - 17:35. Postad 10 May 2008 - 19:04
Jag kör mot en vanlig XP burk. Har ingen intern HD att sätta i just nu. Postad 10 May 2008 - 22:45
Vilse:
Det jag undrade med Server var om du kör MyIhome eller någon annan serverprogramvara? Mina Flac tester. Har testat med 1 låt jag har med följande resultat: Intern hårddisk, inga problem SMB share från WinXP, inga problem SMB från Upnp server Twonkyvison, funkar inte, filen visas ej. Det som kan vara lite klurigt är att olika Upnp server har olika egenskaper. Så det kan vara (mycket troligt) så att vissa funkar kanon med Flac. Återkom om hur det går!! Postad 11 May 2008 - 01:47
Undrar lite vilka inställningar ni kör med för att få allt att flyta på bra.
Tv:n är en Sony 46D3000 720p som klara 24p och projjen en Hitachi tx-200 som inte klarar 24p tror jag Har nyss uppdaterat firmwaren från jan till senaste släppet i popcornen. När jag kör svenska tvprogram kör jag med 720p/50hz vilket blir ryckfritt vad ska jag köra med för inställningar på tex mytbus..... Frame rate : 29.970 fps FRAMERATE.....: 23.976 även filmer ligger som 23.976 då jag inte har 1080p projj än kör jag bara 720 film men då finns ju inte alla alternativ med som tex 23.976. ska jag välja 1080p 23.976 då eller? eller kan jag köra med 60hz på allt utom svensk tv/dvd Såg en film på tvn häromdagen genom myihome och vid panoreringar hackade det stundtals datorn och nätverket var nog ev ganska belastat vid tillfället så den kan vara boven men tänkte om jag kanske kört med fel inställningar. Har nog inte sett nån film på tv:n innan då det oftast är DTS å jag har bara reciver i biorummet med projjen. Har även lite problem med att byta mellan 720p 50hz och 720 60hz med tv-mode+4/7 tekniken (på tv:n, projjen ej testad än). till 60hz går bra men inte till 50hz för då blir bilden bara svart och tv-mode +0 får användas. ev kan det nån gång funkar att gå tillbaka med tv-mode+7. går jag genom inställningsmenyn och väljer 720p 50hz funkar det. funkar det för er att byta felfritt med tv-mode 4/7 tekniken? Postad 11 May 2008 - 02:07
Har liknande problem fast med 1080p@60 bytet till 1080p@50hz ger alltid svart bild (tv mode +0) måste användas för att få 1080p@50 som är valt i inställningarna. däremot tvärtom funkar. verkar som bara 3 st kombinationer funkar funkar för mig med "tvmode" tvmode +8,+9,+0 resten av HDMI valen ger svart bild ...jag kör senaste firmwaret. EDIT: efter flera ned och uppgraderingar av firmwaret funkar nu 50/60hz toggle lite skumt är det allt. Redigerat av Biggles2002, 11 May 2008 - 12:28. Postad 11 May 2008 - 02:34
Har märkt när min PCH står i standby några timmar eller över natten så måste man bryta stömmen på den för att spela upp något överhuvudtaget.Det spelar ingen roll om det är från interna hdd eller smbshare.
Kan det vara värmeproblem tro... får testa med en fläkt nån dag . Funkar det för någon här att "skifta mellan 50/60 Hz genom att trycka "TV-mode + Caps/Num". För mig händer inget. en annan grej... http protokollet ger enligt nedan ca 42mbps överföringsfart ..... så kan jag göra en html fil som refererar till en film på min pc och få tillgång till "42mbps" ? SMB: ~25Mbps NFS: ~33Mbps HTTP: ~42Mbps (same clip peaks at 47Mbps) USB HDD: ~ 42Mbps USB DVDROM (8x): ~42Mbps Internal HDD: ~42Mbps Postad 11 May 2008 - 08:14
Har följt NFS guiden och installerat NFS servern på min XP burk.
Jag hittar och installerar NFS i Popcorn enl instruktionerna. Jag se min NFS share i listan på Popcorn men jag kan ej koppla upp mig mot den. Inget händer. Vad gör jag för fel? Har fortfarande ej fattat om jag måste ha en hdd internt i Popcorn för att få igång NFS. Jag har ingen hdd i min nu. Postad 11 May 2008 - 08:31
Nej du behöver ingen intern hdd för att köra NFS. Du har säkert koll på det, men du har väl noterat att du i PCHn skall ange NFS-en enligt nfs://<hostname>:/foldername, alltså med ":" efter hostname. Annars kan det ju vara en brandväggsissue i windows...i vanlig ordning. Kolla om du med en annan dator kan accessa din NFS. Postad 11 May 2008 - 08:57
Färgerna på min popcorn ser ut som på bifogad bild. Filer går inte heller att spela.
Jag har haft detta problem av och till den senaste veckan. Är det glappkontakt? Bifogar även en bild. Bifogad fil(er)Postad 11 May 2008 - 09:56
Testade att koppla in en s-video kabel och där är färgerna ok.
Jag har ett glapp på hdmi-utgången. Popcorn hour är tyvärr ett rackligt hemmabygge Postad 11 May 2008 - 10:27
Hur accessar jag NFS:en från en annan dator? Postad 11 May 2008 - 10:30
Ursäkta att jag spammar igen. Jag har fått till bilden på hdmi-utgången nu. Fick rucka lite i sidled och färgerna kom tillbaka rätt igen.
Postad 11 May 2008 - 11:49 Har för mig att Twonky inte stödjer FLAC i äldre versioner. Går kanske att fixa med lite tweakande: Tror det är enklare att hitta mer info om det här: http://www.twonkyforum.com/ Postad 11 May 2008 - 12:29
Jag kommer inte åt popcorn hårddisken i nätverket.
Nu ombeds jag att mata in användarnamn och lösenord. Jag har gjort en factory reset. Läste nåt om "1234" default lösenord. Hur får jag åtkmost till popcorn hårddisken? Tacksam för svar. Jag kom på det. Stod i början på tråden. Efter mars 2008 så kräver firmware att man anger nmt:1234 som login lösenord. Det var då jag bytte firmware som problemet uppstod. :-) Postad 11 May 2008 - 13:50
Eftersom den blev lite varm med HDD i gjorde jag en mod med tips från PCH forum. Kan ju va kul om ngn annan vill göra desamma. Fläkten jag köpte heter Titan® PC-Cooler TTC-004T2B Slot-Montage och köptes på tyska Ebay för runt 20 euro inkl frakt.
pch_mod.jpg 1.2MB
0 Antal nerladdningar
Postad 11 May 2008 - 14:14
Tyckte jag skymtade till att det stog komponent 50hz när jag tryckte tv-mode+4 vilket gav svart bild (inte så konstigt isf). Det hade varit smart om man själv kunde assigna genvägarna eller iaf att genvägarna står inne på inställningarna i rullningslisten tex 720p 50 hz (tv-mode+4) Tv-mode +caps/num har jag glömt testa Resume funktion får man ju hoppas kommer framöver oxå då det blir lite jobbigt om man börjar se på nått så hackar det då måste man ju stoppa, ut till inställningarna å sen tillbaka å sen måste man spola mm...tar tid speciellt om man streamar och inte vet hur lång man hunnit se. Bäst vore givetvis om man kan ställa in vad bildvisaren klarar och sedan ställder den själv in bästa alternativet när filmen startar. Ingen som har lust att kommentera om ni kör 50/60hz på allt eller om ni kör 23.976 på filmer mm? Är det bästa för mig att på en 720p 23.976 film välja 1080p 23.976 och låta tv:n skala om? Tänkte på alla olika hz alternativ som numera går att välja, Finns det verkligen material som använder det? Postad 11 May 2008 - 14:36 Resumefunktion kommer säkert komma såsmåningom då det är många som vill ha detta. Jag brukar kolla på "info" innan jag pausar eller stoppar för att se tiden, sedan kör man timeseek när man vill köra igen, mycket enklare än att spola. När det gäller olika hz så får man väl skylla på ripparna Postad 11 May 2008 - 14:55
Sök på Partman i denna tråd. Köpte två st: http://www.partman.s...?...s=0&sssss=0 och en 40-pins IDE-kabel. Pressade ihop dom med ett skruvstäd. Postad 11 May 2008 - 16:33
Förstår inte en sak bara. Varför skulle man inte kunna använda en "könsbytare" som bara rakt igenom kopplade vidare signalen. Det pratas om polvändning? Jag tycker att signalen ska bara rakt igenom ut på samma ställe som den gick in? Jag förstår om man använder någon omkopplare med "jack" som gör att man bara kan sätta kabeln på ett håll så kan man få problem. Men en rak stiftlist/coupler/könsbytare där du kan sätta kablarna åt vilket håll som helst måste väl fungera? Vad är det jag missar? Edit Nu har jag tänkt efter lite. Eller det är så jävligt att jag måste vända på det. Eftersom det är samma kontakter bör ju motsvarande kontakt på andra sidan vara tvärtom. Fast samtidigt då förväntar sig sata modulen ett chipset och popcornen en disk så det borde redan vara "vänt" rätt. Detta blev ju seriöst jobbigt im lost. HJÄLP! Vad händer om man kopplar fel? kan man ta isönder något? Börjar få seriös ångest över det här. Satt och vände och vred på en ide kabel precis i 20 min och blev inte ett dugg klokare. Redigerat av smiskgubben, 11 May 2008 - 17:32. Postad 11 May 2008 - 16:34
Hej ..
Har haft min popcorn ett tag nu. Och nu helt plötligt efter ja hotswappat och så. Så funkar det inte att kolla på .iso filer eller .mkv Andra filer ja la över på detta sätt som xvid filmer funkar. Och dom gammla filmerna som fanns på disken funkar heller ej.. Vad ska man gör????? //Jim Postad 11 May 2008 - 18:23
jimmpa83:
Du får nog utveckla lite... För mig är Hot-Swap att du byter diskar under drift... och det har du ju inte gjort! Har du bytt disk o sedan kopierat materialet? eller har du bara uppgraderat Firmware...??? Du måste bli lite mer konkret så vi kan hjälpa dig. Det enda jag kan se är att du kan fått fel under kopiering eller något annat galet. Har du testat att starta om din PCH?? Återkom så ska vi nog reda ut dina trubbel! 2 användare läser detta ämne0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |