Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

* Officiell TrÄd - Panasonic PV60 / PV600 *

5878 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara
Panasonic Viera TH-37PV60 (TV) 2 8.578946 (18) Inga priser
Panasonic Viera TH-42PV60 (TV) 1 9.676362 (274) Inga priser
Panasonic Viera TH-42PV600 (TV) 1 9.214284 (13) Inga priser
Panasonic Viera TH-37PV600 (TV) 1 (0) Inga priser
Panasonic Viera TH-50PV600 (TV) 1 9.285714 (6) Inga priser
Panasonic Viera TH-42PX600 (TV) 1 (0) Inga priser
Panasonic Viera TH-50PV60 (TV) 1 9.461538 (12) Inga priser
53 relaterade trÄdar
LG 42PC1RR vs Panasonic TH 42PV60E (122 inlĂ€gg) 12 år sedan
TV-apparater med inbyggd digitaltuner (186 inlĂ€gg) 15 år sedan
Panasonic PV45/PV60 - trasig - vertikal lysande linje (4 inlĂ€gg) 15 år sedan
Panasonic PV60 42" (28 inlĂ€gg) 15 år sedan
MIn tv dog, Panasonic TH-37PV60EH (0 inlĂ€gg) 15 år sedan
Panna PV60 Konfiguration (251 inlĂ€gg) 16 år sedan
Magentabrus pĂ„ Panasonic TH-42pv60e (41 inlĂ€gg) 16 år sedan
Windows 7 & Panasonic PV60 (7 inlĂ€gg) 16 år sedan
Panasonic TH42PV60 samt Logitech Harmony 785 (31 inlĂ€gg) 16 år sedan
Pixelmappat (81 inlĂ€gg) 16 år sedan
PC och plasma (6 inlĂ€gg) 17 år sedan
Panasonic Pv60 ingen bild pĂ„ hdmi (8 inlĂ€gg) 17 år sedan
HjĂ€lp! YCbCr 4:4:4, 4:2:2, HDMI RGB Range? (21 inlĂ€gg) 17 år sedan
Anslutning grafikkort till plasma (5 inlĂ€gg) 17 år sedan
FlĂ€ktproblem med Panasonic PV60 (21 inlĂ€gg) 18 år sedan
panasonic th-50pv600 eller pioneer 427xd (4 inlĂ€gg) 18 år sedan
Panasonic - TH-50PV60E (45 inlĂ€gg) 18 år sedan
radera denna trĂ„d... (0 inlĂ€gg) 18 år sedan
Panasonic TH-50PV60E eller Philips 50PF7521D? (48 inlĂ€gg) 19 år sedan
Panasonic pv600 eller px70? (2 inlĂ€gg) 19 år sedan
GĂ€stbok för pinkgoat ( inlĂ€gg) 19 år sedan
Panasonic PV60 vs FS Myrica VQ40-2 (5 inlĂ€gg) 19 år sedan
Panasonic pv60 vs. Hitachi 42PD8600 ? (87 inlĂ€gg) 19 år sedan
Panasonic TH-42PV60E kopplad till Dator/htpc (3 inlĂ€gg) 19 år sedan
Panasonic PV60 + Mac Mini ? (0 inlĂ€gg) 19 år sedan
Mormor vill ha en stor TV (20 inlĂ€gg) 19 år sedan
Problem vid pc-inkoppling o ljud (PV60) (4 inlĂ€gg) 19 år sedan
Plasma 50 tums kommer priserna gĂ„ ner? (4 inlĂ€gg) 19 år sedan
Samsung PS-42Q7H eller Panasonic TH-42PV60? (12 inlĂ€gg) 19 år sedan
LG 42PC1RR vs Panasonic TH 42PV60E (122 inlĂ€gg) 19 år sedan
PHILIPS 42PF5331 vs PANASONIC TH42PV60E? (7 inlĂ€gg) 19 år sedan
Brusig bild panasonic 42 pv60 (9 inlĂ€gg) 19 år sedan
Panna 37pv60 vs 42pv60 (8 inlĂ€gg) 19 år sedan
Panasonic TH-42PV60E vs. Sony KDL-40W2000 (5 inlĂ€gg) 19 år sedan
Bildprobs pĂ„ min PV60 (11 inlĂ€gg) 19 år sedan
LG 42PC1R eller Panasonic PV60E ? (39 inlĂ€gg) 19 år sedan
InstĂ€llningar pĂ„ panasonic th-pv 60 (0 inlĂ€gg) 19 år sedan
Pris pĂ„ panasonic pv60 (10 inlĂ€gg) 19 år sedan
Pioneer PDP-427XD vs Panasonic TH-42PV600 (13 inlĂ€gg) 19 år sedan
Panasonic TH-42PX600 (8 inlĂ€gg) 19 år sedan
Val av TV i 15000kr klassen (5 inlĂ€gg) 19 år sedan
Konsultuppdrag (17 inlĂ€gg) 19 år sedan
Hur mĂ„nga flĂ€ktar skall det vara pĂ„ panasonic pv60 (3 inlĂ€gg) 19 år sedan
Panasonic TH- 50PV600 eller Pioneer PDP-507XA (3 inlĂ€gg) 19 år sedan
pv60 vs pv600 (37 inlĂ€gg) 19 år sedan
Panna 42PV60 vs. LG 42PC1R* (8 inlĂ€gg) 19 år sedan
Förskjuten bild pĂ„ nya "Pannan" (12 inlĂ€gg) 19 år sedan
PV600 (12 inlĂ€gg) 19 år sedan
Duger 1024x720 i upplösning? (27 inlĂ€gg) 19 år sedan
PV600 og Fotball VM not good (4 inlĂ€gg) 20 år sedan
LG 42PX5R lr. Panasonic TH-42PV60 vilken Ă€r bĂ€st? (22 inlĂ€gg) 20 år sedan
PV60 eller M61? (16 inlĂ€gg) 20 år sedan
Panasonic TH-37PV60E (1 inlĂ€gg) 20 år sedan

Postad 28 December 2006 - 21:28

the_nas
  • the_nas
  • Amatör

• 54 inlĂ€gg
  • 0
Jag köpte denna TV... Panasonic PV60 37" För ca 2 mÄnader sen, jag var sÄ otroligt nöjd med tv:n i alla bild lÀgen och ingÄngar, och ljudet var över förvÀntan.

TyvÀrr SÄ finns det ett problem pÄ tv:n och det Àr att den surrar hela tiden och mer vid ljusa Scener.

Det blev tillslut sÄ störande att bÄde jag och min sambo bestÀmde oss för att lÀmna tillbaka tv:n som jag avgudar bildmÀssigt ...VÀldigt tragiskt faktiskt.

Jag talade med SÀljaren dÀr jag köpt den och han sa att det Àr ett vanligt problem pÄ dessa och att han har varit i kontakt med Panasonics service avdelning och dom sa att det Àr Spolarna som surrar inne i TV:n, det enda sÀttet att fÄ ner ljud nivÄn Skulle vara att "lacka Spolarna" hade han sagt, dÄ fÄr man ner ljudet och att dom kan göra det nÀr den lÄter för mycket.

Nu skulle jag gÀrna vilja veta om det Àr nÄgon som har nÄgon vetskap om vad "Lacka Spolarna" innebÀr. ?

Samt om det finns nĂ„gon dĂ€r ute som med handen pĂ„ hjĂ€rtat kan sĂ€ga att deras panna PV60 Är helt knĂ€pptyst Ă€ven vid lĂ„g volym ....eller om det lilla irriterande surret liggger och spökar Ă€ven hos er. .. SĂ„ jag vet om det bara Ă€r vissa exemplar som det Ă€r fel pĂ„...eller om det Ă€r sĂ„hĂ€r pĂ„ alla

VÀldigt tacksam för svar pÄ dessa omrÄden...

Postad 28 December 2006 - 21:44

SonySamppa79
  • SonySamppa79
  • Veteran

• 1832 inlĂ€gg
  • 0

Summa sumarum Àr att det folk irriterar sig pÄ har faktiskt inte har med deras
bildvisare att göra. PV60 ÄR en mkt bra plasma enligt mig och Ă€r kanske en av dom
mest förlÄtande nÀr det gÀller dÄlig signal/hÄrt komprimerande Video.

<{POST_SNAPBACK}>

VÀldigt bra inlÀgg The Real Mr x. Det Àr vÀldigt ofta (dock inte alltid, förstÄs) folk skyller pÄ sin tv dÄ de egentligen borde skylla pÄ det de matar den med.

<{POST_SNAPBACK}>

Denna gÄngen talar jag emot dig Pacman..

Även om PV60 kanske uppvisar bĂ€sta bild vid bra material och Ă€ven vid mycket av
det dÄliga material, som sÀnds, sÄ har den de problem som beskrivs i denna trÄd.

Den har dessa problem vid matning via HDMI, component, scart osv.. MEN EJ VIA VGA !!!

Dessa problem med blödningar och lila ormar, uppkommer vid vissa filmer och kan ses
lite dÄ och dÄ. Samma material ger inte dessa oönskade effekter pÄ den sÀmsta LCD
tv eller dataskÀrm. Jag har ej heller sett dessa effekter pÄ andra Plasma.

NÀr en oönskad effekt av dÄligt material inte nödvÀndigtvis behöver vara dÀr, eftersom
att det inte syns pÄ andra apparater, bör det vara bildvisaren som visar informationen
felaktigt, oavsett hur dÄligt materialet Àr.

SÄ med andra ord.. sÄ fantastiskt var inte detta inlÀgg av en som inte sett felet
och som inte har tv apparaten i frÄga.

MaVeRiC :rolleyes:

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har inga blödningar, men dÀremot dom "lila ormarna". Betyder det att min PV60 Àr defekt?
Jag mÀrker av "ormarna" speciellt dÄ nÀr bakgrunden Àr lite mörk/mörkgrön. Dom kommer dÀr ljust del, av t.ex en vÀgg, möter mörk vÀgg. RIKTIGT irriterande!

Redigerat av SonySamppa79, 28 December 2006 - 21:48.

Postad 28 December 2006 - 22:02

helloor
  • helloor
  • Wannabe

• 22 inlĂ€gg
  • 0
NÄgon med en PV60 som innan sitt köp jÀmförde med Samsung PS-42Q7H ?
Den Àr grymt mycket snyggare. NÄgon som Àr i valet och kvalet mellan PV60:n och Samsung PS-42Q7H nu?

Jag har varit helt inne pÄ PV60:n hela tiden. Men sÄ nÀr jag var pÄ Expert idag och kolla pÄ den sÄ satt det en Samsung PS-42Q7H bredvid. Snyggare och lika bra bild i mitt tycke.
Vad gör man nu? KÀnns som man stÄr pÄ 0 igen =/.
tacksam för lite vÀgledning av folk som vet!

Postad 28 December 2006 - 22:06

ErikssonJon
  • ErikssonJon
  • Wannabe

• 16 inlĂ€gg
  • 0
Kör du med Xbox360? Om du gör det sÄ ska du inte köra med RGB-kabel.

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

Gamecube.. Och det var det som förvÄnade mig, vilken bra bild det blev trots bÄde lÄgupplöst material och inte helt perfekt signalkabel.

Postad 28 December 2006 - 22:15

ErikssonJon
  • ErikssonJon
  • Wannabe

• 16 inlĂ€gg
  • 0

Samt om det finns nĂ„gon dĂ€r ute som med handen pĂ„ hjĂ€rtat kan sĂ€ga att deras panna PV60 Är helt knĂ€pptyst Ă€ven vid lĂ„g volym ....eller om det lilla irriterande surret liggger och spökar Ă€ven hos er. ..  SĂ„ jag vet om det bara Ă€r vissa exemplar som det Ă€r fel pĂ„...eller om det Ă€r sĂ„hĂ€r pĂ„ alla

VÀldigt tacksam för svar pÄ dessa omrÄden...

<{POST_SNAPBACK}>

Min 42 PV60 Àr splitterny och jag har samma problem, skulle ochsÄ vilja veta hur man lackar spolarna, Àven om jag förmodligen inte skulle vÄga göra det sjÀlv...

Postad 28 December 2006 - 22:22

ErikssonJon
  • ErikssonJon
  • Wannabe

• 16 inlĂ€gg
  • 0
En annan grej.. Varför har bilden pÄ PV 60 en "overscan" i övre och nedre kanterna?

AlltsÄ att bilden klipps av utanför kanterna i 16:9 lÀge, gÄr detta att ÄtgÀrda eller fÄr man aldrig se dessa förlorade pixlar?

Postad 28 December 2006 - 22:58

HÀmÀhÀkki
  • HĂ€mĂ€hĂ€kki
  • ForumrĂ€v

• 673 inlĂ€gg
  • 0
Har nyss lagt en liten bestÀllning pÄ en PV-60, jag har en liten frÄga till er Àgare utav denna. Vad Àr det för vÀggfÀste man ska ha? Jag har en VESA 200x200 pÄ vÀggen nu (som jag hade till min Sharp) Àr det samma för PV-60 eller kör den med nÄgon annan standard? Lyckas inte hitta mitt svar med sökfunktionen heller sÄ jag hoppas inte pÄ ett allt för "flame:at, n00b @ me svar :rolleyes:" tack!

Postad 28 December 2006 - 23:20

sobeus
  • sobeus
  • LĂ€rjunge

• 267 inlĂ€gg
  • 0
AngÄende dina problem: Àr det nÀr du ser pÄ vanliga TV-sÀndningar, eller vid DVD-tittande, eller rent av bÄde och? I ditt fall kanske man mÄste stÀlla sig frÄgan om det kan vara nÄgot annat Àn sjÀlva TV:n som gör bilden dÄlig, eftersom du har haft tre pannor och en LG, och samtliga har visat samma fenomen

Grejen Àr som jag skrivit innan att jag har testat tv:n :analogt,digitalt med scart,digitalt med hdmi,hdmi dvd alla har den problem med. Ren hd Àr ok!, jag skriver inte att det alltid hela tiden Àr problem. men det Àr vÀldigt vÀldigt ofta den verkar inte klara av ljusare nyaner av fÀrger den grötar runt.ren hd Àr ok!,. Det skull alltsÄ vara fel pÄ bÄde min DVD och Com hem hd box och signalen frÄn comhem!!??? Jag menar jag verkar inte ensam om detta problem efterson detta diskuteras stort pÄ andra forum!!

Postad 28 December 2006 - 23:45

GbgMike
  • GbgMike
  • Wannabe

• 12 inlĂ€gg
  • 0
Orkar inte med folk som klagar :angry: att bilden smetar ut sig och att det Àr lila, gröna och allt vad det Àr för blödningar och att den surrar, pÄ denna helt underbara :rolleyes: plasma till ett mycket bra pris.

Ett tips é ju att sÀlja den och köpa en bÀttre plasma om det Àr sÄ mycket besvÀr med den.

Har haft min sen i maj och det hörs inget surr frÄn den, hur tyst som helst, och jag har tittat pÄ x antal hundra filmer och om jag dÄ i max 2 filmer i 2 scener i typ 1-2 sekunder har sett lite lila flimmer, ja, dÄ överlever jag nog det.

Eller sÄ har folk vÀldigt dÄlig syn eller lite lösa skruvar i skallen.... skrammel skrammel......

BÀsta bild pÄ alla möjliga kÀllor.
Jag Àr i alla fall supernöjd
Panasonic PV60 :) ;) :P :D :P :D :wub: :wub:

Postad 28 December 2006 - 23:55

HÀmÀhÀkki
  • HĂ€mĂ€hĂ€kki
  • ForumrĂ€v

• 673 inlĂ€gg
  • 0
Jag hoppas att Panasonicen levererar trevligare bild Àn Sharp LCD:n jag har som btw slÀngs in i sovrummet :rolleyes:

Postad 29 December 2006 - 00:04

Mange30
  • Mange30
  • AnvĂ€ndare

• 134 inlĂ€gg
  • 0
Är vĂ€ldigt nöjd med min panasonic! Inga störande surrljud, bara lite nĂ€r det Ă€r ljusare bilder men inget som stör. Tycker Ă€ven bilden Ă€r bra och fin! Ni som har störande surr, nĂ„gon skrev att man kunde lacka spolarna, vet inte vad det innebĂ€r, sĂ„ jag skickade ivĂ€g ett mess , fĂ„r se om man fĂ„r svar pĂ„ det nĂ„gon dag! Blev nyfiken pĂ„ om det gĂ„r att fĂ„ ner surret vid ljusare bilder! Inget som stör mig, var vĂ€rre pĂ„ lgn! Men det vore ju trevligt att det blev mindre Ă€ven vid ljusare bilder! Nöjd med tvn Ă€r jag iaf :rolleyes:

Postad 29 December 2006 - 00:10

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlĂ€gg
  • 0
GbgMike

Du Àr verkligen en Rookie :rolleyes:

MaVeRiC :)

Postad 29 December 2006 - 00:13

HÀmÀhÀkki
  • HĂ€mĂ€hĂ€kki
  • ForumrĂ€v

• 673 inlĂ€gg
  • 0

Är vĂ€ldigt nöjd med min panasonic! Inga störande surrljud, bara lite nĂ€r det Ă€r ljusare bilder men inget som stör. Tycker Ă€ven bilden Ă€r bra och fin!  Ni som har störande surr, nĂ„gon skrev att man kunde lacka spolarna, vet inte vad det innebĂ€r, sĂ„ jag skickade ivĂ€g ett mess , fĂ„r se om man fĂ„r svar pĂ„ det nĂ„gon dag!  Blev nyfiken pĂ„ om det gĂ„r att fĂ„ ner surret vid ljusare bilder! Inget som stör mig, var vĂ€rre pĂ„ lgn! Men det vore ju trevligt att det blev mindre Ă€ven vid ljusare bilder! Nöjd med tvn Ă€r jag iaf  :rolleyes:

<{POST_SNAPBACK}>

Jag tror dom syftar pÄ högspÀnningstrafon, jag brukar iaf lacka om dom pÄ Àldre CRT apparater som tjuter lite för glatt. Fast jag har ju tinnitus ocksÄ sÄ jag lÀr vÀl inte höra nÄgon skillnad tyvÀrr.

Vet du förresten ifall det gÄr att anvÀnda ett 200x200 vÀggfÀste? lÀste pÄ Inwarehouse.se att det var nÄt skumt 660x320 fÀste.

Postad 29 December 2006 - 07:08

sobeus
  • sobeus
  • LĂ€rjunge

• 267 inlĂ€gg
  • 0
Du tittar vÀll inte pÄ filmen du slötittar vÀll pÄ den. DÀrför ser du inte dessa problem! Orkar inte med sÄnna som dig som inte har bra syn!!!

Redigerat av Martin.M, 29 December 2006 - 08:04.

Postad 29 December 2006 - 08:06

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlĂ€gg
  • 0
LÄt mig peka pÄ reglerna.
Hetsa inte varandra i onödan :rolleyes:

3.2 Insinuationer eller pÄhopp accepteras inte - 051018
Personangrepp, förolÀmpningar, nedsÀttande kommentarer, krÀnkningar, hets mot folkgrupp, kritiserande av hela samhÀlls-/yrkesgrupper och andra typer av pÄhopp Àr naturligtvis inte tillÄtet, varken i form av kommentarer eller bilder. Detta gÀller sÀrskilt (men inte enbart) anspelningar pÄ kön, ras, religion, religiösa Äsikter, nationellt eller etniskt ursprung, bildningsgrad, sexuell lÀggning, funktionshinder eller utvecklingsstörning. Regeln gÀller oavsett vilken benÀmning eller omskrivning som anvÀnds och oavsett om det levereras direkt eller som en krÀnkande antydan, förtÀckt beskyllning, undermening, pik, lustighet eller citat.

3.3 Respektera varandra - 051018
Uttalanden som Àr eller som bÀr tydliga tecken av att vara avsedda att genera, förolÀmpa, hÄna, göra sig lustig över eller förlöjliga andra personer eller grupper (vilket naturligtvis inkluderar dessas Äsikter, uttalanden, produktval, problem mm.) Àr inte tillÄtna. Regeln gÀller oavsett vilken benÀmning eller omskrivning som anvÀnds och oavsett om det levereras direkt eller som en krÀnkande antydan, förtÀckt beskyllning, undermening, pik, lustighet eller citat.

Postad 29 December 2006 - 08:36

bo_man
  • bo_man
  • ForumrĂ€v

• 661 inlĂ€gg
  • 0
Har PV-600 kylflÀktar??

Postad 29 December 2006 - 09:04

Unregistered5a1b49f6
  • Unregistered5a1b49f6
  • AnvĂ€ndare

• 120 inlĂ€gg
  • 0

Har PV-600 kylflÀktar??

<{POST_SNAPBACK}>

ja.

Postad 29 December 2006 - 09:31

Indiana
  • Indiana
  • AnvĂ€ndare

• 186 inlĂ€gg
  • 0
Paprika: Tack för svar! Vi fĂ„r se nĂ€r (och om!) problemet dyker upp pĂ„ min plasma, men det lĂ„ter inget vidare

Hur Àr det med instÀllningarna? Om man ökar kontrast och ljus, kan det vara dÄ man fÄr blödningarna och ormarna? Jag har stÀllt alla reglage pÄ 50% och tÀnker nog inte röra dem under överskÄdlig framtid.

Ni som har blödningar och ormar, vilka bildinstÀllningar har ni?

HĂ€lsningar,
Indiana

Postad 29 December 2006 - 09:33

Unregistered517d6c87
  • Unregistered517d6c87
  • Wannabe

• 30 inlĂ€gg
  • 0
Hej alla banditer ;)

Jag anmÀler mig hÀrmed till "purple snake" ligan :) .

Fick mitt Pana SC-HT855 suorround system monterat till PV60:n sent igÄr kvÀll och tÀnkte att nu skall jag testa. Satte i "Lucky Number Slevin" som första film som nÄgonsin setts pÄ min PV60 (bara nÄgra snuttar analogt ibland sÄ lÀnge jag flyttat in). Första filmen, första scenen > lila ormar. Vilket j***a flyt va :rolleyes:

Det som ses Àr att i början av "Lucky Number Slevin" sÄ ser man ett papper med text som man skulle titta genom ett rör e.d. Ut mot kanterna av "röret" dÀr grönt gÄr över i grÄtt/svart sÄ uppstÄr det ett lila omrÄde runt hela "röret" (lila ring).

NÄgon som kan bekrÀfta fenomenet i ovannÀmnda scen i ovannÀmnda film?

Följer med spÀnning med bÄde hÀr och pÄ AVS ifall det skulle dyka upp nÄgon software update e.d.

Dock kommer jag nog att försöka leva med "problemet" eftersom enda orsaken att jag lade mÀrke till problemet över huvud taget var att jag sökte felen efter att ha lÀst om dom pÄ olika forum (tror jag).

Edit. instÀllningar: inkörning (normal, allt under 50 %, bildförbÀttringsprogram av)

Mvh,
Stefan

Redigerat av Unregistered517d6c87, 29 December 2006 - 09:36.

Postad 29 December 2006 - 10:12

Unregistered80df396f
  • Unregistered80df396f
  • AnvĂ€ndare

• 121 inlĂ€gg
  • 0

Paprika: Tack för svar! Vi fĂ„r se nĂ€r (och om!) problemet dyker upp pĂ„ min plasma, men det lĂ„ter inget vidare

Hur Àr det med instÀllningarna? Om man ökar kontrast och ljus, kan det vara dÄ man fÄr blödningarna och ormarna? Jag har stÀllt alla reglage pÄ 50% och tÀnker nog inte röra dem under överskÄdlig framtid.

Ni som har blödningar och ormar, vilka bildinstÀllningar har ni?

HĂ€lsningar,
Indiana

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har oxÄ sett dom lila "ormarna" pÄ min PV60.

Jag testade att leka med instÀllningarna för ljuset dÄ jag hade pausat bilden i en scen i Matrix Revolutions dÀr de lila ormarna syntes vÀldigt tydligt. Det som hÀnde dÄ var att dÄ jag Àndra ljusinstÀllningen sÄ flyttade ormarna pÄ sig! SÄ det kÀnns som att det Àr en viss fÀrg som felaktigt visas som lila istÀllet för den fÀrg den skall vara.

AlltsÄ sÄ tror jag inte att instÀllningarna pÄverkar om du ser dom utan bara nÀr du ser dom!

JÀkligt irriterande. Har fortfarande nÄgra dagar kvar pÄ öppet köp. FÄr se hur jag gör.

Postad 29 December 2006 - 10:43

Unregisteredbea75bef
  • Unregisteredbea75bef
  • Rookie

• 6 inlĂ€gg
  • 0
Hej, nÀr man kopplar plasman till datorn vilken upplösning ska man köra dÄ? 1024x768 Àr ju naturligt men plasmans "uppskalare" Àr kanske bÀttre?

1024x768 eller
1280x720 eller
*Den upplösningen som det man ska spela upp har* <- jobbigt

Postad 29 December 2006 - 10:46

sobeus
  • sobeus
  • LĂ€rjunge

• 267 inlĂ€gg
  • 0
Pratade med Panasonic igÄr om detta med ormar och som jag har problem med att fÀrger och bakgrundsbilder smetas ut! Han pÄ kundservice hade aldrig hört detta innan (skratt) Samma person som jag pratade med för tvÄ veckor sen!!! Iallafalll han skrev in dessa problem och skulle skicka detta till Viera chefen Europa!! Han tog Àven mitt mobil och e-mail adress för att uppdatera mig med svar och info!!

Postad 29 December 2006 - 11:00

dusty
  • dusty
  • Wannabe

• 39 inlĂ€gg
  • 0
nu har jag haft min 42pv600 i över en vecka och mÄste sÀga att jag Àr supernöjd =)
underbar bild. sÄg snakes on a plane igÄr nÀstan sÄ jag trodde ormarna skulle komma till mig i soffan :rolleyes:

Postad 29 December 2006 - 11:07

Parika
  • Parika
  • LĂ€rjunge

• 369 inlĂ€gg
  • 0
TÀnkte kommentera frÄgan om instÀllnngar och "purple snakes".

Jag har verkligen funderat pÄ om min tv förÀndrats eller om det bara Àr jag som upptÀckt detta nu pÄ senare tid....men första mÄnaderna sÄ mÀrkte jag inte av detta problem alls. Grejen Àr att nu Àr det sÄ störande i vissa filmer att det liksom förstör hela upplevelsen. Kan det vara sÄ att jag vet vart jag ska "leta" dessa störningar som gör att jag ser dom mer nu?? SvÄrt veta!!

Men en teori som jag haft Ă€r att jag första tiden hade kontrast och ljus nedskruvat (för att undvika inbrĂ€nningar mm) till ca 30%. Nu sedan nĂ„gra veckor tillbaka har jag dragit upp kontrast och ljus till drygt 50%. Kan det ha med detta att göra?? Har inte haft tid att labba sĂ„ mycket nu under julen...sĂ„ jag vet inte om det finns ett samband...men det KAN vara en fördel (ur purple snake synpunkt) att hĂ„lla nere reglagen under 50%. Återkommer med mera synpunkter nĂ€r jag kollat.

MÄste bara sÀga att för övrigt Àlskar jag min PV60. Det Àr helt suverÀn pÄ svÀrta, kontrast....ja överhuvudtaget en utmÀrkt plasma tv. Vill inte byta till nÄt annat om jag slipper....men vill slippa dessa irriterande lila fÀrsskiftningarna.

Sen en liten detalj bara.....det Àr Parika, inte Paprika :rolleyes:

Ha ett riktigt gott nytt Är alla trevliga snubbar hÀr pÄ forumet

/Patrik

Postad 29 December 2006 - 11:32

deluxe
  • deluxe
  • Wannabe

• 37 inlĂ€gg
  • 0
Rörande Elgigantens PV62 som Àr identisk med PV60, teorierna gick heta om att det var för att slippa undan prisgarantin, mejlade och fick svar enligt nedan, det bör mao gÄ att fÄ prisgaranti pÄ PV62 gentemot PV60..

Nej vi försöker inte komma undan. Har du möjlihget att Äterkomma till oss med vilket varuhus du har sett produkten billigare och till vilket pris, sÄ skall vi vidarebefoga ert mail till en sÀljare som kollar vad vi kan göra Ät priset.

Med VĂ€nliga HĂ€lsningar
Madelene
El-gigantens Contact Center

Tlf: 0771-115 115

www.elgiganten.se

--------------------------------------------------------------------------------

Hej igen!

Jag har lÀst er prisgaranti, och dÄ PV60 har samma specifikationer som PV62 (identisk enligt er) bör alltsÄ prisgarantin för er PV62 Àven gÀlla mot PV60?

Man vill ju inte tro att ni sÀljer samma tv med en annan beteckning för att slippa undan prisgarantin..

tack pÄ förhand för ert klargörande!

Mvh DeLuxe

Postad 29 December 2006 - 12:14

Unregistered6e791635
  • Unregistered6e791635
  • Wannabe

• 22 inlĂ€gg
  • 0

Hej,

Jag kontaktade Panasonic idag, och de kÀnde vÀl till problemet. Enligt dem Àr det processorn som Àr för klen. Personen jag talade med hette Martin (kundsupport) men han verkar inte kunna göra sÄ mkt. IstÀllet ska vi trycka "9" i vÀxelnoch be att fÄ komma till den som hanterar reklamationer och service. Jag vill Àven att vi alla skriftligen mailar Panasonic. Nedan har ni ett förlsag till brev, nyttja det om ni vill. OBS! Vi behöver emailadresser att skicka brevet till sÄ lÀgg ut de adresser ni vet. Personen som hanterar service etc kommer tillbaks den 2 jan.

Till Panasonic Svenska

Den XXX köpte jag följande plasma pÄ XXX. Modellen har beteckningen XX och med serienumret XXX. Sedan XXX upplever jag att grÄa och gröna nyanser pÄ filmer blir tydligt lilafÀrgade. Felet uppkommer bÄde vid DVD, analog och digital sÀndning och via samtliga ingÄngar. Vid min första kontakt med Panasonic sa man att detta inte var nÄgot fel utan fullt normalt. Det har nu kommit till min kÀnnedom att inte alla plasmor av samma modell har detta problem och att 50" versionen inte alls lider av samma problem. Genom detta brev vill jag pÄvisa att jag nu uppmÀrksammat er för ett fel som Àr orsakat av Panasonic, och ej av mig som anvÀndare. Enligt svensk konsumentlagstiftning innebÀr att ni nu har producentansvar för att ÄtgÀrda felet, Svensk konsumentköplag (1990:932) 19§.

NÀsta steg om sÄ inte sker Àr att kontakta PLUS och allmÀnna reklamationsnÀmnden. Mitt mÄl Àr att fÄ en vÀl fungerande plasma, som utlovats via er hemsida. Er hemsida gör inga antydningar om att bilden Àr lila, vilket strider mot marknadsföringslagen.

Hur kan vi lösa detta problem?
Att Panasonic meddelar Elgiganten att min defekta apparat ska in pÄ service och att felet avhjÀlps.

Idag Àr inte detta möjligt eftersom ÄterförsÀljaren hÀnvisar till Panasonic.

Med vÀnliga hÀlsningar

XXX

<{POST_SNAPBACK}>

Hej! :rolleyes:
Det verkar som om ingen kan hitta emailadresser till Panasonic Sverige? Jag sjÀlv kunde inte heller hitta en enda emailadress... Men jag föreslÄr ett annat alternativ: faxa reklamation pÄ 08 680 26 26 istÀllet för att skicka email. Om du inte har fax sÄ lÄna din kompis fax eller faxa det frÄn din arbetsplats. Jag kommer att faxa min reklamation till dom idag!

Jag uppmanar er alla som har liknande problem: faxa din reklamation till Panasonic Sverige sÄ snart du kan!

Gott nytt Är pÄ er alla! :) ;)

Postad 29 December 2006 - 12:35

Mange30
  • Mange30
  • AnvĂ€ndare

• 134 inlĂ€gg
  • 0
Om man nu köpte den pĂ„ nĂ€tet sĂ„ kan det ju va svĂ„rt att lĂ€mna tillbaka tvn! Men ni som har problem och kan Ă„ka in med tvn! Det Ă€r ju bara att Ă„ka ivĂ€g med tvn och lĂ€mna in , sĂ€ga att det Ă€r fel pĂ„ den! fĂ„r man ju en ny eller att dom lagar!, och om det Ă€r fel 3 ggr sĂ„ Ă€r det ju en annan modell som gĂ€ller! Kunden har ju alltid rĂ€tt! Hoppas det löser sig för er! Än sĂ„lĂ€nge sĂ„ har jag inga sĂ„dana problem, men skulle jag fĂ„ det sĂ„ lĂ€r jag ju Ă„ka in med den!

Gott nytt Är pÄ er alla :)

Postad 29 December 2006 - 13:10

softman3
  • softman3
  • Beroende

• 1449 inlĂ€gg
  • 0

Rörande Elgigantens PV62 som Àr identisk med PV60, teorierna gick heta om att det var för att slippa undan prisgarantin, mejlade och fick svar enligt nedan, det bör mao gÄ att fÄ prisgaranti pÄ PV62 gentemot PV60..

Nej vi försöker inte komma undan. Har du möjlihget att Äterkomma till oss med vilket varuhus du har sett produkten billigare och till vilket pris, sÄ skall vi vidarebefoga ert mail till en sÀljare som kollar vad vi kan göra Ät priset.

Med VĂ€nliga HĂ€lsningar
Madelene

www.elgiganten.se

--------------------------------------------------------------------------------

Hej igen!

Jag har lĂ€st er prisgaranti,  och dĂ„ PV60 har samma specifikationer som PV62 (identisk enligt er) bör alltsĂ„ prisgarantin för er PV62 Ă€ven gĂ€lla mot PV60?

Man vill ju inte tro att ni sÀljer samma tv med en annan beteckning för att slippa undan prisgarantin..

Mvh DeLuxe

<{POST_SNAPBACK}>

hej deluxe.
enligt prisgarantin stÄr det pÄ kvittot att det ska vara samma tillverkare och motsvarande spec, inget nÀmns om modell nr!!!
jag har fÄtt prisgaranti pÄ elgiganten pÄ en pv62 mot mediamarkts pv60 inkl h-stativ, jag fick dÄ stativet gratis och pengar tillbaka pÄ skÀrmen.

se inlĂ€gg HÄR , jag har bilder pĂ„ kvitton osv sĂ„ du kan kĂ€nna dej vĂ€lkommen att skriva ut och hĂ€nvisa att det har varit möjligt tidigare att fĂ„ prisgarantin mellan dessa modeller.
men som sagt, samma tillverkare och motsvarande spec... inget om modellnr!

Postad 29 December 2006 - 13:45

HÀmÀhÀkki
  • HĂ€mĂ€hĂ€kki
  • ForumrĂ€v

• 673 inlĂ€gg
  • 0
Kan nÄgon vara sÄ underbar och skriva:
Vilka mÄtt det ska vara pÄ vÀggfÀstet, jag hittar inte nÄn specifik info om det alls, lÀste om att det var 660mmx320mm stÀmmer detta?

DÄ gÄr jag ner och svetsar ihop ett meddetsamma sÄ Plasman flyger upp pÄ vÀggen pÄ tisdag blir det vÀl dÄ :)

Tack pÄ förhand! B)

Postad 29 December 2006 - 13:47

MĂ€ster_M
  • MĂ€ster_M
  • AnvĂ€ndare

• 162 inlĂ€gg
  • 0

Jag har verkligen funderat pÄ om min tv förÀndrats eller om det bara Àr jag som upptÀckt detta nu pÄ senare tid....men första mÄnaderna sÄ mÀrkte jag inte av detta problem alls. Grejen Àr att nu Àr det sÄ störande i vissa filmer att det liksom förstör hela upplevelsen. Kan det vara sÄ att jag vet vart jag ska "leta" dessa störningar som gör att jag ser dom mer nu?? SvÄrt veta!!

Men en teori som jag haft Ă€r att jag första tiden hade kontrast och ljus nedskruvat (för att undvika inbrĂ€nningar mm) till ca 30%. Nu sedan nĂ„gra veckor tillbaka har jag dragit upp kontrast och ljus till drygt 50%. Kan det ha med detta att göra?? Har inte haft tid att labba sĂ„ mycket nu under julen...sĂ„ jag vet inte om det finns ett samband...men det KAN vara en fördel (ur purple snake synpunkt) att hĂ„lla nere reglagen under 50%. Återkommer med mera synpunkter nĂ€r jag kollat.

MÄste bara sÀga att för övrigt Àlskar jag min PV60. Det Àr helt suverÀn pÄ svÀrta, kontrast....ja överhuvudtaget en utmÀrkt plasma tv. Vill inte byta till nÄt annat om jag slipper....men vill slippa dessa irriterande lila fÀrsskiftningarna.

Sen en liten detalj bara.....det Ă€r Parika, inte Paprika  :)

/Patrik

<{POST_SNAPBACK}>

Har ingen PV60/600 men jag hade en LG DLP TV 44 tum för nÄgra Är sen. Helt plötsligt sÄg kag "regnbÄgs skimret". Efter det letade jag hela tiden efter detta. Slutade med att jag fick lÀmna< igen TVn pÄ öppet köp. Ser man ett bild fel sÄ letar man tyvÀrr efter skiten HELA tiden.. man e jobbig mot sig sjÀlv tom.
Sitter sjÀlv i valet (o kvalet) om man ska köpa en ny LCD eller kanske slÄ till pÄ en 42 pv60 eller tom kanske en 50 PV600 (onoff tar ju otroligt lÄga 25000 för den).
Vilken tv man Àn vÀljer sÄ finns "problem" med dem. Man e fan för krÀsen. NÀr man köpte en 32 tum fetTV sÄ var man inte alls lika petig ju. Man avundas svenssons som bara kliver in o köper det de har rÄd med snart ju...

Postad 29 December 2006 - 15:11

Mange30
  • Mange30
  • AnvĂ€ndare

• 134 inlĂ€gg
  • 0
Vilka mÄtt det ska vara pÄ vÀggfÀstet, jag hittar inte nÄn specifik info om det alls, lÀste om att det var 660mmx320mm stÀmmer detta?
[QUOTE]

Ne det stÀmmer det Àr inte samma mÄtt som vesa standard! Som typ lgn jag hade innan sÄ var det vesa standard 600x400 mm. Har letat men hittar inte mÄtten pÄ pana! SjÀlv sÄ köpte jag ett vÀggstativ för 699 pÄ onoff, bara borra 2 hÄl i vÀgga och sen in med 2 plugg och 2 skruv! :)

Postad 29 December 2006 - 15:30

bo_man
  • bo_man
  • ForumrĂ€v

• 661 inlĂ€gg
  • 0
Passar Panasonic TY-ST42P60W stativet (H-modell) till PV600?

Postad 29 December 2006 - 15:33

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

• 4219 inlĂ€gg
  • 0

Sen en liten detalj bara.....det Ă€r Parika, inte Paprika  :)

/Patrik

<{POST_SNAPBACK}>

Hej

Personligen hade jag aldrig lagt mÀrke till de purpurfÀrgade ormarna innan nÄgon pÄpekade att de fanns. Nu nÀr jag Àr medveten om saken kan jag sÀga att jag endast ser dem pÄ vissa DVD-filmer. Det verkar om det Àr filmer med lite sÀmre bildkvalitet som fÄr ormarna att uppenbara sig. IgÄrkvÀll tittade jag pÄ Director's Cut av Kingdom of Heaven (bra bildkvalitet) utan att se en enda orm pÄ dryga 3 timmar. PÄ Lucky Number Slevin, som har lite risig bild enligt min mening, sÄ upptrÀder ormarna i de flesta mörka scener.

Slutsatsen Àr nog att om man Àr medveten om problemet och letar efter det sÄ kommer man att mÀrka det mycket mer Àn om man inte tÀnker pÄ det alls.

Chris

Postad 29 December 2006 - 15:41

marcus_ec
  • marcus_ec
  • Beroende

• 1051 inlĂ€gg
  • 0
SÄja, nu Àr jag ocksÄ med i klubben. Har jagat PV45 i 3 dgr, men fick inte tag i nÄgon. Blev sÄ ###### förbannad sÄ jag körde direkt hem och bestÀllde en PV60 och for vidare till hifiklubbens nÀtaffÀr och slog till pÄ en Denon 1730. Nu borde jag fÄ sjysst bild. :)

PS. FÄr man med HDMI kabel till DVD?

Postad 29 December 2006 - 16:00

HÀmÀhÀkki
  • HĂ€mĂ€hĂ€kki
  • ForumrĂ€v

• 673 inlĂ€gg
  • 0
[quote name='Mange30' date='Dec 29 2006, 16:11 ']
[QUOTE]

Ne det stÀmmer det Àr inte samma mÄtt som vesa standard! Som typ lgn jag hade innan sÄ var det vesa standard 600x400 mm. Har letat men hittar inte mÄtten pÄ pana! SjÀlv sÄ köpte jag ett vÀggstativ för 699 pÄ onoff, bara borra 2 hÄl i vÀgga och sen in med 2 plugg och 2 skruv! :)

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

Tack Mange30! B) DÄ Àr det sÀkerligen 660m X 320mm som gÀller, fÄr ta och pilla ihop detta sjÀlv, gratis Àr alltid gott! ;)

Mvh Markus.

Postad 29 December 2006 - 16:11

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

• 4219 inlĂ€gg
  • 0

SÄja, nu Àr jag ocksÄ med i klubben. Har jagat PV45 i 3 dgr, men fick inte tag i nÄgon. Blev sÄ ###### förbannad sÄ jag körde direkt hem och bestÀllde en PV60 och for vidare till hifiklubbens nÀtaffÀr och slog till pÄ en Denon 1730. Nu borde jag fÄ sjysst bild. :)

PS. FÄr man med HDMI kabel till DVD?

<{POST_SNAPBACK}>

Snyggt jobbat! Pricken över "i" i ditt vardagsrum, skulle jag sÀga.

Postad 29 December 2006 - 17:37

marcus_ec
  • marcus_ec
  • Beroende

• 1051 inlĂ€gg
  • 0
Inte vardagsrum "Lekrum" :)

Postad 29 December 2006 - 19:13

5150slaktaren
  • 5150slaktaren
  • Wannabe

• 27 inlĂ€gg
  • 0
Tja, Àr ny pÄ detta forumet!
Köpte en 37" PV60 för ett par veckor sen, och var vÀldigt nöjd med den första veckan, men sen började jag upptÀcka dessa lila ormar. TÀnkte att det kanske berodde pÄ att signalkvalitén pÄ dom analoga kanalerna va dÄlig. Men igÄr nÀr jag och min sambo kollade pÄ DVD (Filmen Heartstopper), sÄ uppenbarade sig dessa ormar, fast i en sÄn omfattning sÄ att tom. min sambo reagerade pÄ det, och hon Àr inte krÀsen vad det gÀller bildkvalité osv. Det va en plÄga att se filmen, dels för att den va riktigt dÄlig, men det va ÀndÄ bilden man störde sig pÄ mest. Man har trots allt lagt ut 15000 kr, ska man dÄ inte kunna förvÀnta sig att tv:n kan visa en film utan problem? Var inne i affÀren jag köpte den ifrÄn, och tydligen hade jag bara öppet köp i 8 dagar B). Jag skulle fÄ en ny tv dock....hade ju hellre fÄtt tillbaka pengarna. NÄn som vet hur det Àr i sÄna hÀr situationer, kan man pÄ nÄgot sÀtt fÄ pengarna tillbaka? Om den nya tv:n har samma problem, kan man dÄ krÀva pengarna tillbaka?
Tack pÄ förhand.
Bifogar en bild jag tog under filmens gÄng!

Bifogad fil  IMG_0454.jpg   69.13K   337 Antal nerladdningar

SÄdÀr sÄg det ut mest hela tiden :)

Postad 29 December 2006 - 19:17

marcus_ec
  • marcus_ec
  • Beroende

• 1051 inlĂ€gg
  • 0
SÖK!

https://www.minhembi...150&searchtime=

Bifogad fil(er)

Postad 29 December 2006 - 19:30

dimme
  • dimme
  • Beroende

• 1189 inlĂ€gg
  • 0
Jag har aldrig nÄgra lila eller gröna ormar pÄ min pv60 och det vore bra att veta vilka filmer man kan se dom bÀst pÄ.

Kan vi inte samla alla filmer dÀr "ormarna" syns? :)

Redigerat av dimme, 29 December 2006 - 19:31.

Postad 29 December 2006 - 19:57

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

• 4219 inlĂ€gg
  • 0

Tja, Àr ny pÄ detta forumet!
Köpte en 37" PV60 för ett par veckor sen, och var vÀldigt nöjd med den första veckan, men sen började jag upptÀcka dessa lila ormar. TÀnkte att det kanske berodde pÄ att signalkvalitén pÄ dom analoga kanalerna va dÄlig. Men igÄr nÀr jag och min sambo kollade pÄ DVD (Filmen Heartstopper), sÄ uppenbarade sig dessa ormar, fast i en sÄn omfattning sÄ att tom. min sambo reagerade pÄ det, och hon Àr inte krÀsen vad det gÀller bildkvalité osv. Det va en plÄga att se filmen, dels för att den va riktigt dÄlig, men det va ÀndÄ bilden man störde sig pÄ mest. Man har trots allt lagt ut 15000 kr, ska man dÄ inte kunna förvÀnta sig att tv:n kan visa en film utan problem? Var inne i affÀren jag köpte den ifrÄn, och tydligen hade jag bara öppet köp i 8 dagar ;). Jag skulle fÄ en ny tv dock....hade ju hellre fÄtt tillbaka pengarna. NÄn som vet hur det Àr i sÄna hÀr situationer, kan man pÄ nÄgot sÀtt fÄ pengarna tillbaka? Om den nya tv:n har samma problem, kan man dÄ krÀva pengarna tillbaka?
Tack pÄ förhand.
Bifogar en bild jag tog under filmens gÄng!

Bifogad fil  IMG_0454.jpg   69.13K   337 Antal nerladdningar

SÄdÀr sÄg det ut mest hela tiden B)

<{POST_SNAPBACK}>

Mmmm... problemet Àr att du förmodligen kommer att fÄ exakt samma fenomen pÄ din nya TV. Du bör försöka övertala sÀljaren om att det Àr ett kÀnt problem hos Panasonic-plasma och attt du i sÄ fall inte godtar det. Förmodligen kommer sÀljaren att erbjuda dig att byta till en annan modell av TV men inte ge dig pengarna tillbaka.

Rent rÀttslig skulle jag sÀga att problemet definitivt ger rÀtt till prisavdrag men det Àr tveksamt om det rÀcker för hÀvning.

Jag har aldrig nÄgra lila eller gröna ormar pÄ min pv60 och det vore bra att veta vilka filmer man kan se dom bÀst pÄ.

Kan vi inte samla alla filmer dÀr "ormarna" syns? :)

<{POST_SNAPBACK}>

Lucky Number Slevin, som sagt.

Det finns ocksÄ filmer som inte har nÄgra ormar, sÄsom Episode III , Flying Daggers eller Kingdom of Heaven.

Postad 29 December 2006 - 20:38

Gorgeous
  • Gorgeous
  • Rookie

• 9 inlĂ€gg
  • 0
NÄn som vet om det Àr möjligt att spara sina egna bildinstÀllningar som normalinstÀllning ?

Som det funkar nu sÄ Àr det ju sÄ att sÄ fort nÄn rÄkar trycka pÄ knappen "N" pÄ fjÀrren sÄ ÄterstÀlls ju de instÀllningar man gjort till fabriksinstÀllningarna.

Detta pÄ grund av att jag har en mycket klÄfingrig 6 mÄn bÀbis och som Àlskar fjÀrrkontroller.. :)

Postad 29 December 2006 - 20:57

andrei68
  • andrei68
  • AnvĂ€ndare

• 236 inlĂ€gg
  • 0
En ny bra titel kanske pÄ en rysare? Snakes on a panasonic.... :) Hursomhelst sÄ kollade jag igenom diverse dvd filmer pÄ min xbox 360 kopplad med component kablar och begav mig ivÀg pÄ ormjakt... AnstrÀngde mig verkligen för att se nÄgra men tyvÀrr. Inga lila ormar. Inga rosa heller för den delen. Tycker faktiskt det Àr lite konstigt att de bara visar sig pÄ vissa apparater. PoÀngteras bör att jag Àr bildkrÀsen och slötittar ej sÄledes...

Postad 29 December 2006 - 22:30

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

• 4219 inlĂ€gg
  • 0

En ny bra titel kanske pÄ en rysare? Snakes on a panasonic.... :) Hursomhelst sÄ kollade jag igenom diverse dvd filmer pÄ min xbox 360 kopplad med component kablar och begav mig ivÀg pÄ ormjakt... AnstrÀngde mig verkligen för att se nÄgra men tyvÀrr. Inga lila ormar. Inga rosa heller för den delen. Tycker faktiskt det Àr lite konstigt att de bara visar sig pÄ vissa apparater. PoÀngteras bör att jag Àr bildkrÀsen och slötittar ej sÄledes...

<{POST_SNAPBACK}>

Vilka filmer körde du?

Postad 29 December 2006 - 23:24

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlĂ€gg
  • 0
NÀr man sÀger att man inte kan se dessa ormar. blödningar och röda hund sjukan
sÄ bör man ha sett de filmer som vi tagit upp hÀr i trÄden.

Jag kan se dessa effekter i ganska mÄnga filmer pÄ canal+

Det förekommer kanske pÄ 1 av 20 dvd filmer

Den film som Àr mest omtalad i olika forum Àr Harrry Potter 4 kapitel 19 och 1.30 min
Ser man inte effekterna i denna scen har man en garaterat felfri apparat.

Än sĂ„ lĂ€nge har jag inte lĂ€st att nĂ„gon inte har sett effekterna efter att de testat med denna.

Eftersom att det verkar vara mÄnga fler som har problemet ( alla har inte sett det Ànnu )
Àn vad det Àr som inte har problemet, skulle jag vilja föreslÄ att ingen sÀger att de inte
har problemet innan de lÄnat hem filmen ( det Àr vÀl ingen utan barn som har den B) )

Är inte det ganska okey att göra sĂ„ :)

Att det har att göra med kvaliten pÄ filmen, Àr ju solklart men inte att det skall
vara sÄ pÄ vÀrldens bÀsta budget plasma, eller hur ;)

MaVeRiC :(

Postad 29 December 2006 - 23:57

Sujok
  • Sujok
  • Wannabe

• 42 inlĂ€gg
  • 0
Har tok tittat pÄ digital sÀndingar nu. Har inte sett nÄgra ormar Àven i scener som Àr typsika för att fenomenet ska dyka upp. Jag har det kopplat med Scart-kontakt.

I början av nÀsta vecka ska jag kontakta Panasonic för att se vad dem har att sÀga.

Postad 30 December 2006 - 00:11

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlĂ€gg
  • 0

Har tok tittat pÄ digital sÀndingar nu. Har inte sett nÄgra ormar Àven i scener som Àr typsika för att fenomenet ska dyka upp. Jag har det kopplat med Scart-kontakt.

I början av nÀsta vecka ska jag kontakta Panasonic för att se vad dem har att sÀga.

<{POST_SNAPBACK}>

Om du inte har Harry Potter sÄ gÄ ner i videobutiken o hyr den och stoppa in den i dvd
spelaren och ta dig fram till avsnitten jag skrivit i förra inlÀgget och kolla..

NÀr du har gjort det, vet du om du behöver eller inte behöver ringa panasonic :)

MaVeRiC B)

Postad 30 December 2006 - 00:16

Unregistered98d503b8
  • Unregistered98d503b8
  • LĂ€rjunge

• 326 inlĂ€gg
  • 0

Med VĂ€nliga HĂ€lsningar
Madelene

www.elgiganten.se

Hej igen!

Jag har lÀst er prisgaranti,  och dÄ PV60 har samma specifikationer som PV62 (identisk enligt er) bör alltsÄ prisgarantin för er PV62 Àven gÀlla mot PV60?

Mvh DeLuxe

<{POST_SNAPBACK}>

hej deluxe.
enligt prisgarantin stÄr det pÄ kvittot att det ska vara samma tillverkare och motsvarande spec, inget nÀmns om modell nr!!!
jag har fÄtt prisgaranti pÄ elgiganten pÄ en pv62 mot mediamarkts pv60 inkl h-stativ, jag fick dÄ stativet gratis och pengar tillbaka pÄ skÀrmen.

se inlĂ€gg HÄR , jag har bilder pĂ„ kvitton osv sĂ„ du kan kĂ€nna dej vĂ€lkommen att skriva ut och hĂ€nvisa att det har varit möjligt tidigare att fĂ„ prisgarantin mellan dessa modeller.
men som sagt, samma tillverkare och motsvarande spec... inget om modellnr!

<{POST_SNAPBACK}>

Gick in senast i eftermiddag efter jobbet till El-Giganten i Arninge för att kolla in denna PV62:a.
Lyckades komma i kontakt med en blonderad tonÄring som jag frÄgade om han visste skillnaden mellan PV60 och PV62. Det visste han sÄklart inte, men hans nÄgot nördige kollega förklarade att det Àr exakt samma TV-apparat, men att Panasonic och EG satt ett nytt partnr just för att slippa prismatchningar. Det erkÀnde han t.om med sjÀlv.

Den blonderade sÀljaren pÄtalade Àven att PV62:an Àr gammal och ute! Den Àr tydligen slut överallt i Sthlm. Han hade dock inget svar vilken som var tÀnkt att eftertrÀda denna...

Postad 30 December 2006 - 00:37

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

• 4219 inlĂ€gg
  • 0

Att det har att göra med kvaliten pÄ filmen, Àr ju solklart men inte att det skall
vara sĂ„ pĂ„ vĂ€rldens bĂ€sta budget plasma, eller hur  :)

MaVeRiC B)

<{POST_SNAPBACK}>

Fenomenet finns Àven pÄ PA50, kan jag meddela. SÄ det Àr svagt att Panasonic inte ÄtgÀrdade fenomenet pÄ PV60. Man fÄr förmoda att det Àr en oönskad bieffekt av den annars föredömliga bildbehandlingen som Àr svÄr att korrigera?

Eftersom jag inte hade mÀrkt fenomenet innan det pÄtalades för mig sÄ försöker jag lÄta bli att tÀnka pÄ att det finns.

Postad 30 December 2006 - 00:40

dimme
  • dimme
  • Beroende

• 1189 inlĂ€gg
  • 0
Finns det pÄ de flesta pv60 eller Àr det en minoritet som har problemet?

0 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.