* Officiell Tråd - Panasonic PV60 / PV600 *
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 30 december 2006 - 01:19
Gick in senast i eftermiddag efter jobbet till El-Giganten i Arninge för att kolla in denna PV62:a.
Lyckades komma i kontakt med en blonderad tonåring som jag frågade om han visste skillnaden mellan PV60 och PV62. Det visste han såklart inte, men hans något nördige kollega förklarade att det är exakt samma TV-apparat, men att Panasonic och EG satt ett nytt partnr just för att slippa prismatchningar. Det erkände han t.om med själv.
Den blonderade säljaren påtalade även att PV62:an är gammal och ute! Den är tydligen slut överallt i Sthlm. Han hade dock inget svar vilken som var tänkt att efterträda denna...
tjo Arson!
intressant det du skriver, jag har i allafall tidigare pratat om detta med en vän som jobbar inom juridik och om du/man inte får prisgarani på pv62 mot pv60 så har EG inte en chans nånstans att motsäga prisgarantin i rätten.
så du/man är välkommen att rättsligt ta tag i detta och skicka en stämning!
pv60 och pv62 är samma skärm, det finns en sak som skiljer och det är en siffra på etiketten på baksidan som visar en 2a istället för en 0a.
har du köpt en skärm på EG och det står på kvittot ( som det gör på mitt ) ...
Förutsättningen är att PRODUKTEN är av SAMMA MÄRKE och har MOTSVARANDE SPECIFIKATIONER och kan köpas på LIKA VILKOR...
Det går inte att snacka sej ur detta och så är det, den som inte får igenom prisgarantin är välkommen att pm:a mej så ska jag skicka denna en kopia på mitt kvitto att köra upp i ansiktet på EG säljaren som inte beviljar prisgarantin, om säljaren forfarande vägrar så är jag lätt med på en stämning.
( bara en passus: när jag var på EG och krävde prisgarantin på min skärm hade jag 2 dagar innan fått näsbenet brutet och blivit smått manglad i ansiktet efter lite party ute på stan, det kändes faktiskt inte som om säljaren ville motsäga mina önskemål.

Redigerat av softman3, 30 december 2006 - 01:22.
Postad 30 december 2006 - 01:28
Finns det på de flesta pv60 eller är det en minoritet som har problemet?
Det tycks vara en feature. Problemet ska dock inte överdrivas. Det är främst i vissa scener på vissa DVD-filmer som man kan se ormarna under kort tid.
( bara en passus: när jag var på EG och krävde prisgarantin på min skärm hade jag 2 dagar innan fått näsbenet brutet och blivit smått manglad i ansiktet efter lite party ute på stan, det kändes faktiskt inte som om säljaren ville motsäga mina önskemål.
![]()
)
Är inte det att gå lite långt för att utnyttja en prisgaranti?

Postad 30 december 2006 - 01:37
min mamma har alltid sagt att "alla sett är bra utom dom dåliga!"

Postad 30 december 2006 - 01:45
min mamma har alltid sagt att "alla sett är bra utom dom dåliga!"
Min mamma bara ljuger.
Postad 30 december 2006 - 03:11
Sen läste jag att de skickar med en hona - hona-adapter ifall man som jag har en hane-hane-kabel från TV:n. Stämmer detta?
Edit: Kanske är än bättre att köra 1024x768 i och för sig eftersom panelen har denna upplösningen native.
Redigerat av induce, 30 december 2006 - 03:11.
Postad 30 december 2006 - 03:33
Någon som testat PV60 + Xbox 360 + VGA-kabel? PV60 går ju att ställa in ganska bra för WXGA (även om det blir några tomma pixelrader) och det ser schysst ut med den upplösningen från datorn.
Sen läste jag att de skickar med en hona - hona-adapter ifall man som jag har en hane-hane-kabel från TV:n. Stämmer detta?
Edit: Kanske är än bättre att köra 1024x768 i och för sig eftersom panelen har denna upplösningen native.
Är också intresserad utav att veta detta, hoppas bilden blir helt okej med VGA-kabeln.
Postad 30 december 2006 - 05:08
När man säger att man inte kan se dessa ormar. blödningar och röda hund sjukan
så bör man ha sett de filmer som vi tagit upp här i tråden.
Jag kan se dessa effekter i ganska många filmer på canal+
Det förekommer kanske på 1 av 20 dvd filmer
Den film som är mest omtalad i olika forum är Harrry Potter 4 kapitel 19 och 1.30 min
Ser man inte effekterna i denna scen har man en garaterat felfri apparat.
Än så länge har jag inte läst att någon inte har sett effekterna efter att de testat med denna.
Eftersom att det verkar vara många fler som har problemet ( alla har inte sett det ännu )
än vad det är som inte har problemet, skulle jag vilja föreslå att ingen säger att de inte
har problemet innan de lånat hem filmen ( det är väl ingen utan barn som har den)
Är inte det ganska okey att göra så![]()
Att det har att göra med kvaliten på filmen, är ju solklart men inte att det skall
vara så på världens bästa budget plasma, eller hur![]()
MaVeRiC
Ska hårdtesta en pv600 med min 2910 för att se om det förekommer i större omfattning...
Redigerat av Unregisteredeb2b50da, 30 december 2006 - 18:07.
Postad 30 december 2006 - 09:02
Ni som säger att ni inte hör eller ser något och talar om onormalt bra hörsel och förstoringsglas.
Vi vänder på det... antingen hör ni j-ligt dåligt och ser förbaskat illa eller har ni inte de
problemen med er tv och var då lyckliga för det.![]()
Men låt bli att vara så snutförnuftigamot de som har problemen som uppenbarligen finns
och som man talar om i forum i hela världen från australien till Usa och europa mitt emellan.
Tänker då först o främst på JB och Pilo.. som är lite skojiga i detta ämne![]()
De som har dessa bildfel och surrljudet från nätdelen. Ser och/eller hör detta från 3 meter
utan problem.
MaVeRiC
Nu får du ta och ge dig Maveric med ditt sätt. Läser mellan raderna i många av dina inlägg att det går bra att komma med åsikter, bara man inte säger emot dina. Det är DU som kommer med kommentarer om att folk borde hålla käften (även fast du skriver det lite snyggare och petar in en miljon smileys för att snälla till det). "Du är verkligen en rookie", "Bespara oss från fler korkade inlägg" etc. Vi är vuxna människor i det här forumet och behöver inte fömanas av en självutnämnd moderator.
Kan vi få prata om PV60 utan att bli tilltryckta fortsättningsvis?
Postad 30 december 2006 - 09:11
Någon som testat PV60 + Xbox 360 + VGA-kabel? PV60 går ju att ställa in ganska bra för WXGA (även om det blir några tomma pixelrader) och det ser schysst ut med den upplösningen från datorn.
Är också intresserad utav att veta detta, hoppas bilden blir helt okej med VGA-kabeln.
Kör xbox360 med 1024x768 till min PV60, fungerar riktigt bra, har inte märkt någon skillnad från component, har iofs inte suttit och jämfört dom så mycket.
Dock så satt jag och spelade lite för mycket häromdagen så man lyckas bränna in radarn och ammo räknaren i tv:n, men efter några timmar av anti burn skiva så verkar tv:n har återhämtat sig hyffsat. kan se vissa tendenser i vissa färger men det försvinner nog med tiden.
Postad 30 december 2006 - 10:31
detta med wxga funkar fint och det går att korigera för dom tomma pixelraderna antingen via vga menyn där du kan flytta bilden eller via service menyn ( men det andra alternativet är lite nojigt ).
jag testade att köra pc:n med grafikkortet på 1366x768 och jag kunde percis flytta in bilden i ramen men bilden hur mycket jag än vred och vände på inställningarna så var nativ upplösning alltid bättre.
Postad 30 december 2006 - 11:25
Fick hem min 42pv60 för ett par dagar sedan och har nu hunnit kika lite på den.
Jag har kollat på ett gäng DVD-filmer och HD-material på burken och även en del lågupplöst och hårt komprimerat material(nedladdade tv-serier). Jag har hittils inte sett några banding-effekter/lila ormar i scener av den karaktären som beskriivs i tråden. Inte annars heller för den delen.
Jag har dock inte testat Potter-Rullen men jag resonerar så att om jag inte har sett det hittils med alla de olika insignaler är detta inget problem för mig. Skulle det sedan dyka upp i någon enstaka rulle är det inte hela världen. Eller så kanske det är det, det vet jag ju inte innan jag ev. ser det.
Hoppas jag slipper.
Hursomhelst har jag glott på följande material utan några konstiga artefakter:
Star Wars EP3
Sagan om de två tornen.
En långvarig förlovning
American Dreamz (extremt bra bild, bland det bästa SD-material jag sett hittils. Haksläppsvarning!)
Ice Age
En hel del analog-TV samt en massa divx-rippar av Lost, 24, och Heroes.
Diverse 720p och 1080-klipp uppspelat från en Tvix M4000 både från DVI->VGA samt DVI->HDMI
DVD-spelare är en Pioneer 575 som ger 576p vi component men har även testat via RGB scart.
Summa sumarum:
Är fantastiskt nöjd med bilden, helt otroligt bra bild faktiskt. En stor bonus är att pv60 inte verkar vara så känslig för dåliga signaler som vissa TV-apparater kan vara.
Ett litet surr hörs vid ljusstarka scener om miljöljudet är mycket tyst. under normalt tv-ttitande i soffan hör man det inte alls.
Än en gång. Bilden! Shit pommes frites!!!

mvh
Christian
Christian
Postad 30 december 2006 - 13:24
Antar att det blir meck i servicemenyn för min del om jag vill vara petig då. Jag har en del pixelrader som inte används i underdelen av TV vid XGA och lite i varje kant vid WXGA. Känns inte som om det spelar någon större roll förutom att det bränner lite ojämt på panelen, men det gör ju PS2 också eftersom den inte täcker hela "ramen".Någon som testat PV60 + Xbox 360 + VGA-kabel? PV60 går ju att ställa in ganska bra för WXGA (även om det blir några tomma pixelrader) och det ser schysst ut med den upplösningen från datorn.
detta med wxga funkar fint och det går att korigera för dom tomma pixelraderna antingen via vga menyn där du kan flytta bilden eller via service menyn ( men det andra alternativet är lite nojigt ).
jag testade att köra pc:n med grafikkortet på 1366x768 och jag kunde percis flytta in bilden i ramen men bilden hur mycket jag än vred och vände på inställningarna så var nativ upplösning alltid bättre.
Postad 30 december 2006 - 14:33
Jag tänkte koppla min PV60 till datorn så jag åkte runt och kikade på kablar. Blev till slut att jag köpte en sån här kabel på Biltema till att börja med för det ska visst vara det lättaste sättet att koppla.
Jag har köpt denna kabeln: http://www.biltema.s...8&iItemId=78057
Är det fel kabel? För när jag kopplar in den i grafikkortet där min vanliga datorskärm brukar sitta och sen i TVn och ställer in TVn på PC så blir det hemskt konstigt på TVn. Typ bara massa fladdrande i lite olika färger, mest blått och vitt tror jag.
Har även provat att koppla min kabel till en adapter så att jag kan koppla den till min DVI utgång på grafikkortet och då blir det helt svart på TVn förutom att det står "PC" uppe i högra hörnet och under det står det "ingen signal "
Hjälp uppskattas otroligt mycket!
MVH D
Postad 30 december 2006 - 14:49
Vad är det nu som är galet? Har läst massor i både Panna Inställningstråden och i denna tråden men den här är så OTROLIGT stor så man hittar inget i den.
Tack för er hjälp.
MVH D
Postad 30 december 2006 - 14:52
Vad har du för grafikkort i datorn?Nu har jag löst problemet men nu har jag fått ett nytt problem. Jag kan nu se windows på både TVn och min datorskärm och bilden passar perfekt in i TVn när jag kör på 1024*768. Men när jag skätter igång en film i både winamp och VLC så blir filmen bara helt svart på TVn men den visas på datorskärmen.
Vad är det nu som är galet? Har läst massor i både Panna Inställningstråden och i denna tråden men den här är så OTROLIGT stor så man hittar inget i den.
Tack för er hjälp.
MVH D
Mvh JB
Postad 30 december 2006 - 14:54
Postad 30 december 2006 - 15:10
Postad 30 december 2006 - 15:16
Har tok tittat på digital sändingar nu. Har inte sett några ormar även i scener som är typsika för att fenomenet ska dyka upp. Jag har det kopplat med Scart-kontakt.
I början av nästa vecka ska jag kontakta Panasonic för att se vad dem har att säga.
Om du inte har Harry Potter så gå ner i videobutiken o hyr den och stoppa in den i dvd
spelaren och ta dig fram till avsnitten jag skrivit i förra inlägget och kolla..
När du har gjort det, vet du om du behöver eller inte behöver ringa panasonic![]()
MaVeRiC
Jag vet mycket väl vad jag behöver eller inet behöver. Som jag tidigare har skrivet i tråden så får jag dessa fenomen i lite olika filmer, bland annat de ni nämnt här i tråden. Dessa har dykt upp när jag kollat på DVD via HDMI.
Sen det jag skrivet i mitt inlägg som du citerar, är att jag tittat jäkligt mycket på digitala sändingar för att se om det dyker upp där med. Dock har det än så länge inte gjort det.
Sen skriver jag att jag ska kontakta Panasonic och se vad de har att säga om de lila effekter min plasma visar upp i nämnda filmer.
Vet inte, men kanske snart dax med en tråd som endast behandlar dessa oönskade effekter?
Postad 30 december 2006 - 15:31
Finns "ormarna" även när man kopplar via komponent??
Postad 30 december 2006 - 15:40
Den film som är mest omtalad i olika forum är Harrry Potter 4 kapitel 19 och 1.30 min
Ser man inte effekterna i denna scen har man en garaterat felfri apparat.
MaVeRiC
Är det undervattensscenen så har jag kollat igenom den ett antal ggr och jag har absolut inga lila ormar eller lila effekter någonstans.
Jag har i och för sig en PV600 men det borde ju inte vara någon skillnad tycker man.
Postad 30 december 2006 - 16:04
Nu får du ta och ge dig Maveric med ditt sätt. Läser mellan raderna i många av dina inlägg att det går bra att komma med åsikter, bara man inte säger emot dina. Det är DU som kommer med kommentarer om att folk borde hålla käften (även fast du skriver det lite snyggare och petar in en miljon smileys för att snälla till det). "Du är verkligen en rookie", "Bespara oss från fler korkade inlägg" etc. Vi är vuxna människor i det här forumet och behöver inte fömanas av en självutnämnd moderator.
BÄSTA INLÄGGET I HELA TRÅDEN!
Postad 30 december 2006 - 16:48
Postad 30 december 2006 - 17:40
Med overlay renderer/mixer brukar det oftast bara gå att få bild på en av de bildskärmarna du har inkopplade, således måste du sätta din TV till den primära displayen om du kör clone t ex. Det går att få bild på båda displayerna genom att t ex använda VMR9 för att rendera filmen.Nu har jag löst problemet men nu har jag fått ett nytt problem. Jag kan nu se windows på både TVn och min datorskärm och bilden passar perfekt in i TVn när jag kör på 1024*768. Men när jag skätter igång en film i både winamp och VLC så blir filmen bara helt svart på TVn men den visas på datorskärmen.
Tack för er hjälp.
MVH D
Postad 30 december 2006 - 18:08
Dyker dessa effekter endast upp om man kopplar dvdn via hdmi?
Finns "ormarna" även när man kopplar via komponent??
Vad jag läst ska de synas via alla kopplingar utom VGA. Jag själv har bara testat Scart och HDMI och fram till nu har ajg bara sett dem på HDMI.
Postad 30 december 2006 - 18:10
Postad 30 december 2006 - 18:23
Du får inte tro att det är något som påverkar användningen. Som sagt, att jag redan hade en TV med ormar avskräckte mig inte det minsta från att köpa en ny TV med ormar.
Ormar syns även på komponent.
Redigerat av Unregistered1197, 30 december 2006 - 18:24.
Postad 30 december 2006 - 19:20
Ifall nu vissa har dessa symptom och vissa inte, är detta någonslags mjukvarufel eller borde inte varje PV60 ha samma (på ett ungefär) men iallafall inte en sämre variant utav mjukvara?
Hoppas jag inte har några "ormar" på den jag får, men efter mina erfarenheter utav platta tv-apparater så lär jag säkerligen få en med ormar, och som surrar och tjuter glatt

Postad 30 december 2006 - 19:31
Samma skärm som i PV60 och PV600 finns som 42PH9, en professionell monitor utan högtalare eller tuner och med lösa ingångsmoduler. Den ska tydligen inte ha ormproblemet. Således är det inte skärmen i sig som är kass utan mjukvaran och/eller någon annan komponent i konsumentversionen som spökar lite.
Nej, man ser faktiskt inte ormarna i samma scen varje gång. Fenomenet är intermittent, d v s uppträder ibland och ibland inte.
Jag upprepar dock att det inte är ett stort problem. Trots att jag har ägt Panasonic-plasma i ett år hade jag aldrig lagt märke till ormarna förrän alldeles nyligen då någon nämnde att de fanns.
Redigerat av Unregistered1197, 30 december 2006 - 19:35.
Postad 30 december 2006 - 19:58
Postad 30 december 2006 - 20:52
Ni som säger att ni inte hör eller ser något och talar om onormalt bra hörsel och förstoringsglas.
Vi vänder på det... antingen hör ni j-ligt dåligt och ser förbaskat illa eller har ni inte de
Men låt bli att vara så snutförnuftigamot de som har problemen som uppenbarligen finns
och som man talar om i forum i hela världen från australien till Usa och europa mitt emellan.
De som har dessa bildfel och surrljudet från nätdelen. Ser och/eller hör detta från 3 meter
utan problem.
MaVeRiC
Ojsan vilken ton du antar ..
Etersom att du svarar på ett inlägg långt efter dess aktualitet
och jag inte har för vana att lägga in all text jag kommenterar, då den oftast står
i inlägget/ne strax över, ser ditt svar ganska illa ut för mig, då det knappast är
troligt att de andra vet vad jag har svarat på, i mitt inlägg ovan ditt. ( phuu )
Det var bla ett av dina inlägg som jag kommenterade och har så även gjort ännu en gång
vid ett senare tillfälle.
Det jag tyckte var tråkigt, var att vissa bla du, misskrediterade personer i tråden
som klart uttalar att de har problem med apparaten både vad gäller ljud och ormar.
Tycker att det är tråkigt när folk bara avfärdar andras "olycka" med att säga..
- Jag har inga problem..
Sedan får resten av det du skriver stå för dig.
Jag utelämnar smileys till dig, på din begäran ..
MaVeRiC

Redigerat av Unregistered1103, 30 december 2006 - 20:54.
Postad 30 december 2006 - 22:00

Idag sålde jag min Sanyo Z2 då jag och sambon precis flyttat till en 2:a med lite sämre möjligheter för projektor. Dock skulle en plasma/lcd-tv passa utmärkt på väggen eller hyllan!
Vi hade tänkt lägga runt 13-14 tusen för en TV och det främsta användingsområdet är såklart TV-beskådning via antennkabel (comhem) men även massor av DVD-film, funderar även att kompletera med en Xbox360 eller motsvarande från andra tillverkare.
Är Panasonics TV det mest prisvärda valet? Har hittat den för 14 490 i NetOnNets lagershop i Barkarby. De flesta andra verkar ha sålt den slut. Är det en utgången modell?
Isåfall, vilka alternativ finns istället för denna TV (minst 42")?
Tacksam för svar, det är ni som placerar våra pengar

Postad 30 december 2006 - 22:12
För att få något bättre än PC1R och PV60 blir du nog tvungen att lägga till minst 5 000 kr.
Postad 30 december 2006 - 22:26

Om LG:n är ett par hundralappar billigare men ger märkbart sämre bild så finns det absolut ingen anledning att snåla till PV60:n då.
Kollade hastigast på PV60:n hos Elgiganten men kunde ärligt talat inte avgöra vilken bild som var bäst jämfört med sina konkurrenter. Bildkällan/kablaget som apparaterna matades med gjorde verkligen inte apparaterna rättvisa. Såg lika dåligt ut på alla.
Föresten, ElGiganten verkar inte skicka med bordsstativ till deras PV60/62?
Någon som kan tipsa om billigare alternativ än netonnet i sthlmsområdet? Skall finnas i lager

Postad 30 december 2006 - 23:05
Dock så blev det problem så fort jag skulle sätta upp själva Biltema stativet på tvappartaens baksida. Med i Biltemas kit fick man olika skruvar (c,d,e,f och g) har jag för mig (alla var olika). Och på Panasonicen skulle det vara G skruven (M8). Men skruven man fick med i Biltemas kit går precis i när man inte har stativet på. När man sätter på staviet så är det omöjligt få "skruven" nå till gängan. Och ännu mer omöjligt blir det om man ska ha brickan.
Nu undrar jag om Biltema har skickat med för kort skruv (25mm) eller om det kanske helt enkelt är så att man ska göra något speciellt med "plasten" runt om? Finns ju en slags vrid-plastbit runt om på Panasonicen.
Undrar om ni andra blivit utsatta för samma problem? Jävligt less nu då jag tänkte få upp tvn idag och hade bärhjälp idag, men det inte gick och nu är affärerna stängda tills på Tisdag, då jag också själv börjar jobba.
För visst är det bakom de fyra plastplupparna (som man pillar bort med skruvmejsel) som finns på baksidan som man ska skruva fast tvn i ?
Postad 30 december 2006 - 23:05
Det går lite lösa rykten om att Panasonic arbetar på en mjukvarufix och inte vill låtsas om fenomenet innan den är klar.
Samma skärm som i PV60 och PV600 finns som 42PH9, en professionell monitor utan högtalare eller tuner och med lösa ingångsmoduler. Den ska tydligen inte ha ormproblemet. Således är det inte skärmen i sig som är kass utan mjukvaran och/eller någon annan komponent i konsumentversionen som spökar lite.
Nej, man ser faktiskt inte ormarna i samma scen varje gång. Fenomenet är intermittent, d v s uppträder ibland och ibland inte.
Jag upprepar dock att det inte är ett stort problem. Trots att jag har ägt Panasonic-plasma i ett år hade jag aldrig lagt märke till ormarna förrän alldeles nyligen då någon nämnde att de fanns.
Hur stor är risken att Panasonic skiter i problemet med dom lila ormarna och istället säljer slut på lagret utav PV60 och släpper ut PV70/PX70 i början utav 2007?
Redigerat av Unregistered80df396f, 30 december 2006 - 23:13.
Postad 30 december 2006 - 23:12
och jag inte har för vana att lägga in all text jag kommenterar, då den oftast står
i inlägget/ne strax över, ser ditt svar ganska illa ut för mig, då det knappast är
troligt att de andra vet vad jag har svarat på, i mitt inlägg ovan ditt. ( phuu )
Det var bla ett av dina inlägg som jag kommenterade och har så även gjort ännu en gång
Det jag tyckte var tråkigt, var att vissa bla du, misskrediterade personer i tråden
som klart uttalar att de har problem med apparaten både vad gäller ljud och ormar.
- Jag har inga problem..
MaVeRiC

[/quote]
Väl skrivet!!
Postad 31 december 2006 - 00:10
utan problem.
MaVeRiC
Ojsan vilken ton du antar ..
- Jag har inga problem..
MaVeRiC
Börjar med att be om ursäkt om jag på nåt vis förolämpat dig, det var inte min mening.
Citera mig gärna om du hittar nåt ställe där jag "misskrediterar" någon. Det enda jag skrivit i tråden (som jag följt med stort intresse) är mina egna erfarenheter av PV60. Sen om du tolkar det jag skriver som att du blivit avfärdad kan jag bara beklaga. PV60 är och förblir en jättebra TV för de pengar den kostar, och det har varit och förblir min sales pitch för potentiella köpare. Det är mitt sätt att nyansera bilden lite för de som har läst "blödningar, fläktljud, ormar" sida upp och sida ner och av den anledningen väljer bort PV60. Själv ser jag inget fel i det. Därmed inte sagt att ovan nämnda problem inte existerar.
Postad 31 december 2006 - 00:27
Technistore i Högdalen centrum ska ha 42PV60 hemma i lager för 13973 kronor INKL bordstativ...i alla fall enligt deras hemsida.Tack för svaret
Om LG:n är ett par hundralappar billigare men ger märkbart sämre bild så finns det absolut ingen anledning att snåla till PV60:n då.
Kollade hastigast på PV60:n hos Elgiganten men kunde ärligt talat inte avgöra vilken bild som var bäst jämfört med sina konkurrenter. Bildkällan/kablaget som apparaterna matades med gjorde verkligen inte apparaterna rättvisa. Såg lika dåligt ut på alla.
Föresten, ElGiganten verkar inte skicka med bordsstativ till deras PV60/62?
Någon som kan tipsa om billigare alternativ än netonnet i sthlmsområdet? Skall finnas i lager
Och kollar du denna tråd PrisjaktsRabatt kan du få den ännu lite billigare...

Mvh JB
Redigerat av Unregisterede68eb861, 31 december 2006 - 00:30.
Postad 31 december 2006 - 00:28
Börjar med att be om ursäkt om jag på nåt vis förolämpat dig, det var inte min mening.
Citera mig gärna om du hittar nåt ställe där jag "misskrediterar" någon. Det enda jag skrivit i tråden (som jag följt med stort intresse) är mina egna erfarenheter av PV60. Sen om du tolkar det jag skriver som att du blivit avfärdad kan jag bara beklaga. PV60 är och förblir en jättebra TV för de pengar den kostar, och det har varit och förblir min sales pitch för potentiella köpare. Det är mitt sätt att nyansera bilden lite för de som har läst "blödningar, fläktljud, ormar" sida upp och sida ner och av den anledningen väljer bort PV60. Själv ser jag inget fel i det. Därmed inte sagt att ovan nämnda problem inte existerar.
Du behöver inte be o ursäkt men tack ändå ( smilies )
Det var inte jag som blev avfärdad .. men å andra sidan var det inte du som gjorde
det på det sämsta viset.. du gjorde det på ett lite bättre sätt Se Här
Jag blev mer stött för ditt inlägg om hur jag är, när det faktiskt var andra jag försvarade
och inte mig själv.
Vi lämnar detta nu och går vidare med att konstatera vad jag och du o många andra
säger.. Det är en fantastisk tv apparat ... och med tillägget att en del som tycker detsamma
trots allt har lite problem med fläktar, ormar och rödahund.
Vill samtidigt önska dig o alla andra Ett Gott Nytt År

MaVeRiC

Postad 31 december 2006 - 00:52
Postad 31 december 2006 - 12:10

Någon som vet på ett ungefär måttet på det medföljande bordsstativet? Tänker främst på djupet..
Postad 31 december 2006 - 12:36
Var ju tvungen att ersätta min gamla onkyo dvd med en denon 1930 för att kunna matcha pannans högre uppplösning. Även det krävde sin lilla marknadsundersökning och tackar för all den hjälp som andra medlemmar passivt har bidragit med!
Jag kan inte med ord beskriva hur bra jag tycker om pannan! Blir lika imponerad varje gång som jag sätter på den!
Postad 31 december 2006 - 13:00
Välkommen till forumet och grattis till ett bra köp!Har följt den här tråden i säkert tre månader nu. Resultatet blev en 42" pv60 som nu hänger på väggen i vardagsrummet med den nu legendariska elfa-lösningen.. Vågar dock säga att jag löste det lite annorlunda än vad man brukar göra då jag inte kapade mina skenor utan dessa går hela vägen ner till golvet och kan därför gömma lite sladdar... kika gärna i mitt galeri så förstår ni nog vad jag menar..
Var ju tvungen att ersätta min gamla onkyo dvd med en denon 1930 för att kunna matcha pannans högre uppplösning. Även det krävde sin lilla marknadsundersökning och tackar för all den hjälp som andra medlemmar passivt har bidragit med!
Jag kan inte med ord beskriva hur bra jag tycker om pannan! Blir lika imponerad varje gång som jag sätter på den!
Cool sladdlösning också...

Visst är det otroligt mycket för pengarna...denna 42" plasma kostar idag inte mer än en riktigt BRA CRT (100hz) för 3-4 år sedan...som då även bara var i 32"....

Tror faktiskt många glömt bort hur höga priserna faktiskt var på de bättre CRT-apparaterna för inte så länge sen...
Mvh JB
Redigerat av Unregisterede68eb861, 31 december 2006 - 13:02.
Postad 31 december 2006 - 13:00
Vi lämnar detta nu och går vidare med att konstatera vad jag och du o många andra
säger.. Det är en fantastisk tv apparat ... och med tillägget att en del som tycker detsamma
trots allt har lite problem med fläktar, ormar och rödahund.
Vill samtidigt önska dig o alla andra Ett Gott Nytt År![]()
MaVeRiC
SNYGGT!
Postad 31 december 2006 - 13:14
Hej. Idag var jag påväg och sätta upp min Wide-kombination som jag tidigare pratat om. Satte upp tvmöbeln med 6 skruvar (3 x 2 sidor). Och träffade i två reglar. Var 60 cm mellan reglerna, så satte på 120 cm. (fick göra nya hål).
Dock så blev det problem så fort jag skulle sätta upp själva Biltema stativet på tvappartaens baksida. Med i Biltemas kit fick man olika skruvar (c,d,e,f och g) har jag för mig (alla var olika). Och på Panasonicen skulle det vara G skruven (M8). Men skruven man fick med i Biltemas kit går precis i när man inte har stativet på. När man sätter på staviet så är det omöjligt få "skruven" nå till gängan. Och ännu mer omöjligt blir det om man ska ha brickan.
Nu undrar jag om Biltema har skickat med för kort skruv (25mm) eller om det kanske helt enkelt är så att man ska göra något speciellt med "plasten" runt om? Finns ju en slags vrid-plastbit runt om på Panasonicen.
Undrar om ni andra blivit utsatta för samma problem? Jävligt less nu då jag tänkte få upp tvn idag och hade bärhjälp idag, men det inte gick och nu är affärerna stängda tills på Tisdag, då jag också själv börjar jobba.
För visst är det bakom de fyra plastplupparna (som man pillar bort med skruvmejsel) som finns på baksidan som man ska skruva fast tvn i ?
Köp längre M8 bult! Se till att de är gängade tillräckligt långt. Själv köpte jag en påse M8 rostfria bult på Clas ohlson som var helgängade och kapade dem till lagom längd.
/O
Postad 31 december 2006 - 13:27
Har följt den här tråden i säkert tre månader nu. Resultatet blev en 42" pv60 som nu hänger på väggen i vardagsrummet med den nu legendariska elfa-lösningen.. Vågar dock säga att jag löste det lite annorlunda än vad man brukar göra då jag inte kapade mina skenor utan dessa går hela vägen ner till golvet och kan därför gömma lite sladdar... kika gärna i mitt galeri så förstår ni nog vad jag menar..
Grattis! Visst känns det bra att bli glad varje gång man slår på sin apparat? Snygg lösning med tyget framför skenorna.
Postad 31 december 2006 - 13:34
Hur stor är risken att Panasonic skiter i problemet med dom lila ormarna och istället säljer slut på lagret utav PV60 och släpper ut PV70/PX70 i början utav 2007?
Självklart finns det en risk. Rimligen så bör Panasonic eliminera ormfenomenet på deras nya modell. Därmed finns det också en bra chans att de kommer på en enkel fix för PV60. Det vore ju osmart att strunta i alla kunder som äger en PV60(0) för då minskar väl chansen att de byter upp sig till en PV70(0)?
Sedan så tror jag ärligt att en majoritet av PV60 ägarna aldrig ens har tänkt på ormarna utan att det är folket på A/V-fora som diskuterar saken till förbannelse. Som sagt hade jag själv inte lagt märke till saken under ett års tid, innan något (idiot) påpekade att ormar fanns.
Postad 31 december 2006 - 14:26
Vilken färg har du på dina ljuslister? (lite svårt att se)
Är det vitt eller blått ljus?
Snyggt var det iaf!
Redigerat av NyMaN!, 31 december 2006 - 14:27.
Postad 31 december 2006 - 14:52
onoff tar 14000 inkl bordsstativ.Behöver hjälp och råd. Har inte läst hela tråden då jag faktist har ett jobb och liv på sidan av
Idag sålde jag min Sanyo Z2 då jag och sambon precis flyttat till en 2:a med lite sämre möjligheter för projektor. Dock skulle en plasma/lcd-tv passa utmärkt på väggen eller hyllan!
Vi hade tänkt lägga runt 13-14 tusen för en TV och det främsta användingsområdet är såklart TV-beskådning via antennkabel (comhem) men även massor av DVD-film, funderar även att kompletera med en Xbox360 eller motsvarande från andra tillverkare.
Är Panasonics TV det mest prisvärda valet? Har hittat den för 14 490 i NetOnNets lagershop i Barkarby. De flesta andra verkar ha sålt den slut. Är det en utgången modell?
Isåfall, vilka alternativ finns istället för denna TV (minst 42")?
Tacksam för svar, det är ni som placerar våra pengar
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar