Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Panasonic PV60 / PV600 *

5878 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Panasonic Viera TH-37PV60 (TV) 2 8,21 (18) Inga priser
Panasonic Viera TH-42PV60 (TV) 1 9,28 (274) Inga priser
Panasonic Viera TH-42PV600 (TV) 1 8,93 (13) Inga priser
Panasonic Viera TH-37PV600 (TV) 1 (0) Inga priser
Panasonic Viera TH-50PV600 (TV) 1 8,86 (6) Inga priser
Panasonic Viera TH-42PX600 (TV) 1 (0) Inga priser
Panasonic Viera TH-50PV60 (TV) 1 9,31 (12) Inga priser
53 relaterade trådar
LG 42PC1RR vs Panasonic TH 42PV60E (122 inlägg) 11 år sedan
TV-apparater med inbyggd digitaltuner (186 inlägg) 14 år sedan
Panasonic PV45/PV60 - trasig - vertikal lysande linje (4 inlägg) 14 år sedan
Panasonic PV60 42" (28 inlägg) 14 år sedan
MIn tv dog, Panasonic TH-37PV60EH (0 inlägg) 14 år sedan
Panna PV60 Konfiguration (251 inlägg) 15 år sedan
Magentabrus på Panasonic TH-42pv60e (41 inlägg) 15 år sedan
Windows 7 & Panasonic PV60 (7 inlägg) 15 år sedan
Panasonic TH42PV60 samt Logitech Harmony 785 (31 inlägg) 15 år sedan
Pixelmappat (81 inlägg) 15 år sedan
PC och plasma (6 inlägg) 16 år sedan
Panasonic Pv60 ingen bild på hdmi (8 inlägg) 16 år sedan
Hjälp! YCbCr 4:4:4, 4:2:2, HDMI RGB Range? (21 inlägg) 16 år sedan
Anslutning grafikkort till plasma (5 inlägg) 16 år sedan
Fläktproblem med Panasonic PV60 (21 inlägg) 17 år sedan
panasonic th-50pv600 eller pioneer 427xd (4 inlägg) 17 år sedan
Panasonic - TH-50PV60E (45 inlägg) 17 år sedan
radera denna tråd... (0 inlägg) 17 år sedan
Panasonic TH-50PV60E eller Philips 50PF7521D? (48 inlägg) 17 år sedan
Panasonic pv600 eller px70? (2 inlägg) 17 år sedan
Gästbok för pinkgoat ( inlägg) 18 år sedan
Panasonic PV60 vs FS Myrica VQ40-2 (5 inlägg) 18 år sedan
Panasonic pv60 vs. Hitachi 42PD8600 ? (87 inlägg) 18 år sedan
Panasonic TH-42PV60E kopplad till Dator/htpc (3 inlägg) 18 år sedan
Panasonic PV60 + Mac Mini ? (0 inlägg) 18 år sedan
Mormor vill ha en stor TV (20 inlägg) 18 år sedan
Problem vid pc-inkoppling o ljud (PV60) (4 inlägg) 18 år sedan
Plasma 50 tums kommer priserna gå ner? (4 inlägg) 18 år sedan
Samsung PS-42Q7H eller Panasonic TH-42PV60? (12 inlägg) 18 år sedan
LG 42PC1RR vs Panasonic TH 42PV60E (122 inlägg) 18 år sedan
PHILIPS 42PF5331 vs PANASONIC TH42PV60E? (7 inlägg) 18 år sedan
Brusig bild panasonic 42 pv60 (9 inlägg) 18 år sedan
Panna 37pv60 vs 42pv60 (8 inlägg) 18 år sedan
Panasonic TH-42PV60E vs. Sony KDL-40W2000 (5 inlägg) 18 år sedan
Bildprobs på min PV60 (11 inlägg) 18 år sedan
LG 42PC1R eller Panasonic PV60E ? (39 inlägg) 18 år sedan
Inställningar på panasonic th-pv 60 (0 inlägg) 18 år sedan
Pris på panasonic pv60 (10 inlägg) 18 år sedan
Pioneer PDP-427XD vs Panasonic TH-42PV600 (13 inlägg) 18 år sedan
Panasonic TH-42PX600 (8 inlägg) 18 år sedan
Val av TV i 15000kr klassen (5 inlägg) 18 år sedan
Konsultuppdrag (17 inlägg) 18 år sedan
Hur många fläktar skall det vara på panasonic pv60 (3 inlägg) 18 år sedan
Panasonic TH- 50PV600 eller Pioneer PDP-507XA (3 inlägg) 18 år sedan
pv60 vs pv600 (37 inlägg) 18 år sedan
Panna 42PV60 vs. LG 42PC1R* (8 inlägg) 18 år sedan
Förskjuten bild på nya "Pannan" (12 inlägg) 18 år sedan
PV600 (12 inlägg) 18 år sedan
Duger 1024x720 i upplösning? (27 inlägg) 18 år sedan
PV600 og Fotball VM not good (4 inlägg) 18 år sedan
LG 42PX5R lr. Panasonic TH-42PV60 vilken är bäst? (22 inlägg) 18 år sedan
PV60 eller M61? (16 inlägg) 19 år sedan
Panasonic TH-37PV60E (1 inlägg) 19 år sedan

Postad 31 december 2006 - 17:15

Sujok
  • Sujok
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

En fråga till er som har dessa ormar, kommer dom fram varje gång i samma scen, t.ex på en DVD film?

Ifall nu vissa har dessa symptom och vissa inte, är detta någonslags mjukvarufel eller borde inte varje PV60 ha samma (på ett ungefär) men iallafall inte en sämre variant utav mjukvara?

Hoppas jag inte har några "ormar" på den jag får, men efter mina erfarenheter utav platta tv-apparater så lär jag säkerligen få en med ormar, och som surrar och tjuter glatt :) Min vanliga (o)tur.

<{POST_SNAPBACK}>

Grejen är att jag la inte alls märke till det förren jag läste om det. Sen spelade jag upp den berömda scenen i Harry potter och fick en bekräftelse. hade ajg inte gjort det hade jag inte annat något idag.

Postad 31 december 2006 - 19:50

Hämähäkki
  • Hämähäkki
  • Forumräv

• 673 inlägg
  • 0

En fråga till er som har dessa ormar, kommer dom fram varje gång i samma scen, t.ex på en DVD film?

Ifall nu vissa har dessa symptom och vissa inte, är detta någonslags mjukvarufel eller borde inte varje PV60 ha samma (på ett ungefär) men iallafall inte en sämre variant utav mjukvara?

Hoppas jag inte har några "ormar" på den jag får, men efter mina erfarenheter utav platta tv-apparater så lär jag säkerligen få en med ormar, och som surrar och tjuter glatt :) Min vanliga (o)tur.

<{POST_SNAPBACK}>

Grejen är att jag la inte alls märke till det förren jag läste om det. Sen spelade jag upp den berömda scenen i Harry potter och fick en bekräftelse. hade ajg inte gjort det hade jag inte annat något idag.

<{POST_SNAPBACK}>

Sånt måste vara oerhört irriterande :-/ Förhoppningsvis så kommer dom med någonslags uppdatering till detta, tycker du själv att "orm-fenomenet" var irriterande? Har ju bara sett detta på bild och troligtvis så kommer tvn jag får också ha samma sak :-/ Orkar ju inte skicka tillbaks den med detsamma heller.

Postad 31 december 2006 - 21:40

snyft
  • snyft
  • Användare

• 213 inlägg
  • 0
Hallå jag behöver lite hjälp är nämligen så att när jag ser på tv så tar pv60:n bort en bit av bilden på vänster sida kanske även på höger oavsett vad jag kör dvs om jag kör 4:3 så ser man ändå att bilden är borta då dem visar tex. efter texterna så syns nästan inte hela förnamnen. Hur fixar man detta?

Postad 31 december 2006 - 22:00

Hämähäkki
  • Hämähäkki
  • Forumräv

• 673 inlägg
  • 0
Kommer Plasman och bordsstativet i separata lådor?

EDIT: Finns det någon SD kortplats vid service luckan eller under serviceluckan på PV60? så som det finns på PX60U? Tänkte på detta ifall det nu skulle komma ut någon fix så att man enkelt kan lägga över det på ett SD kort och uppdatera den själv.

Redigerat av Hämähäkki, 01 januari 2007 - 00:14.

Postad 01 januari 2007 - 01:57

Altuna
  • Altuna
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

När jag köpte min så låg allt i ett och samma paket i alla fall! :)

Postad 01 januari 2007 - 02:00

Unregistereded94f3cc
  • Unregistereded94f3cc
  • Forumräv

• 910 inlägg
  • 0

EDIT: Finns det någon SD kortplats vid service luckan eller under serviceluckan på PV60? så som det finns på PX60U? Tänkte på detta ifall det nu skulle komma ut någon fix så att man enkelt kan lägga över det på ett SD kort och uppdatera den själv.

<{POST_SNAPBACK}>

Svar: nej

Postad 01 januari 2007 - 02:30

Hämähäkki
  • Hämähäkki
  • Forumräv

• 673 inlägg
  • 0

När jag köpte min så låg allt i ett och samma paket i alla fall! :P

<{POST_SNAPBACK}>

Tack för svaret :) Då vet man det när paketet kommer så jag inte blir helt paff och börjar undra och hota stackars postgubben B)

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Det var attans synd, för det enda valet som finns då är ju att skicka in Plasman till service vilket är rätt så jobbigt. Men tack för svaret iallafall.

Postad 01 januari 2007 - 10:05

Mattiaas
  • Mattiaas
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Köpte en PV60 i mellandagarna, otroligt bra tv. Men undrar bara om någon har haft problem med

brus från tv. Låter precis som det "blåser" i tv. Ungefär som bruset från en mikrofon när det blåser ute. Tacksam för svar :)

Postad 01 januari 2007 - 10:45

Gäst_Limpans_*
  • Gäst_Limpans_*
  • 0

Köpte en PV60 i mellandagarna, otroligt bra tv. Men undrar bara om någon har haft problem med

brus från tv. Låter precis som det "blåser" i tv. Ungefär som bruset från en mikrofon när det blåser ute. Tacksam för svar :)

<{POST_SNAPBACK}>

Det enda jag känner igen från din beskrivning är att du har för hög volym på Plasman och för låg volym på en digitalmottagare. Höj volymen på digit.mott. och sänk på TVn.

Annars kan fläktarna på baksidan av TVn föra lite oväsen.

Postad 01 januari 2007 - 12:04

Mattiaas
  • Mattiaas
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Ok, men problemet är kanske att jag har analogt nät. Blir digitalt i september.

Ljudet dyker oftast upp i början men försvinner efter tio min.

Vad tror ni??

Postad 01 januari 2007 - 12:21

Unregistered29022007
  • Unregistered29022007
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Inhandlade en PV60 för bra precis 2 veckor sedan och var kanonnöjd. Följde tipsen man fått här på forumet att ändra från dynamisk till normal, och dra ner kontrast, ljus och skärpa till under 50%. Var också väldigt noga med att inte lämna den på samma kanal för länge. Men tyvärr verkade inte det hjälpa. Förra helgen såg jag på en fotbollsmatch på canal+, direkt efter den tittade brorsan på en annan match. TV:n stod alltså på samma kanal i 2 matcher kan man säga. Nu en vecka senare kan jag fortfarande se bilden av "Watford - Arsenal" Det känns såklart ännu jobbigare för mig som är ett Unitedfan..
Har ställt bilden på en myrkrigskanal men det verkar inte vilja försvinna. Man ser det inte så väl när man sitter i soffan, utan mest bara när man står nära den. Men ändå, en 2 veckor gammal plasma borde inte uppföra sig såhär tycker jag.

Postad 01 januari 2007 - 12:49

shampo
  • shampo
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0

Inhandlade en PV60 för bra precis 2 veckor sedan och var kanonnöjd. Följde tipsen man fått här på forumet att ändra från dynamisk till normal, och dra ner kontrast, ljus och skärpa till under 50%. Var också väldigt noga med att inte lämna den på samma kanal för länge. Men tyvärr verkade inte det hjälpa. Förra helgen såg jag på en fotbollsmatch på canal+, direkt efter den tittade brorsan på en annan match. TV:n stod alltså på samma kanal i 2 matcher kan man säga. Nu en vecka senare kan jag fortfarande se bilden av "Watford - Arsenal" Det känns såklart ännu jobbigare för mig som är ett Unitedfan..
Har ställt bilden på en myrkrigskanal men det verkar inte vilja försvinna. Man ser det inte så väl när man sitter i soffan, utan mest bara när man står nära den. Men ändå, en 2 veckor gammal plasma borde inte uppföra sig såhär tycker jag.

<{POST_SNAPBACK}>

Låter trist.

Men ta hem denna dvd och kör den ett tag, hjälpte mig i alla fall

http://www.eaprogram...s/downloads.htm

Lycka till.

/Fredrik

Postad 01 januari 2007 - 12:59

Unregistered29022007
  • Unregistered29022007
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Låter trist.

Men ta hem denna dvd och kör den ett tag, hjälpte mig i alla fall

http://www.eaprogram...s/downloads.htm

Lycka till.

/Fredrik

<{POST_SNAPBACK}>

Tack för tipset!

Postad 01 januari 2007 - 13:09

pussen
  • pussen
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0

När jag köpte min så låg allt i ett och samma paket i alla fall! :P

<{POST_SNAPBACK}>

Tack för svaret :) Då vet man det när paketet kommer så jag inte blir helt paff och börjar undra och hota stackars postgubben B)

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Det var attans synd, för det enda valet som finns då är ju att skicka in Plasman till service vilket är rätt så jobbigt. Men tack för svaret iallafall.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har precis samma sak , vet inte vad det är . Kanske ska vara så bara att vi lyssnar för att höra något

Postad 01 januari 2007 - 14:27

Mäster_M
  • Mäster_M
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
Ormarna!??
Är det ett fenomen som bara finns just på denna modell eller är det plasma i övrigt?
Hat märkt att när jag kollar på plasmor o tittar snabbt från sida till sida ser jag tendens till regnbåge som man vanligen ser hos DLP apparater.
Törs man köpa denna OTROLIGT prisvärda TV i övrigt även fast den "ormar" sig?
Ingen som kontaktat panasonic om detta o vad sa de isf?

Postad 01 januari 2007 - 15:33

Gryzze
  • Gryzze
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Gryzze?

Vilken färg har du på dina ljuslister?  (lite svårt att se)
Är det vitt eller blått ljus?

Snyggt var det iaf!

<{POST_SNAPBACK}>

Det är vita ljuslister, inte så lätt att se.. Dioder har ju ett ganska kallt ljus vilket gör att de kan upplevas lite blåa. Dock är de inte lika blåa i verkligheten som på bilden. Fördelen med just dioder är ju dock att de dra väldigt lite ström..

I ett paketet på ikea får man med fyra lister som man kan koppla lite hur man vill. Jag satte två i ovankant och en på vardera sida.. smaken är som

Postad 01 januari 2007 - 18:31

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

• 4 219 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Stativet kommer i samma kartong om det är modell PV60EH. Utan "H" i slutet av modellbeteckingen så kommer stativet i en separat låda.

Ormarna!??
Är det ett fenomen som bara finns just på denna modell eller är det plasma i övrigt?
Hat märkt att när jag kollar på plasmor o tittar snabbt från sida till sida ser jag tendens till regnbåge som man vanligen ser hos DLP apparater.

<{POST_SNAPBACK}>

Bilden måste beskrivas som "underbar" och ormfenomet påverkar inte det omdömet. Själv skulle jag inte ha märkt något om jag inte hade hört talas om fenomenet.

Du kan ju alltid köpa en LGPC1R istället för att slippa ormarna men den plasman har säkert sina egenheter för sig. Alla modeller brukar ha något...

Postad 01 januari 2007 - 18:58

Mäster_M
  • Mäster_M
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Stativet kommer i samma kartong om det är modell PV60EH. Utan "H" i slutet av modellbeteckingen så kommer stativet i en separat låda.

Ormarna!??

<{POST_SNAPBACK}>

Bilden måste beskrivas som "underbar" och ormfenomet påverkar inte det omdömet. Själv skulle jag inte ha märkt något om jag inte hade hört talas om fenomenet.

Du kan ju alltid köpa en LGPC1R istället för att slippa ormarna men den plasman har säkert sina egenheter för sig. Alla modeller brukar ha något...

<{POST_SNAPBACK}>

Hm, ok. Men känslan är ändå att Pannan e bättre än LG:n. Sen är iofs LG:n snyggare tycker jag, med mindre reflexer. Men man ska som sagt tita på bilden o inte på själva TV:n... i första hand iaf.
Men märker man ormarna mycket eller vad? (orkar inte läsa alla 140 sidorna nämligen).

Postad 01 januari 2007 - 19:00

sobeus
  • sobeus
  • Lärjunge

• 267 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Ormarna!??

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Hm, ok. Men känslan är ändå att Pannan e bättre än LG:n. Sen är iofs LG:n snyggare tycker jag, med mindre reflexer. Men man ska som sagt tita på bilden o inte på själva TV:n... i första hand iaf.
Men märker man ormarna mycket eller vad? (orkar inte läsa alla 140 sidorna nämligen).

<{POST_SNAPBACK}>

Lg har problem den med!! Sen så är det inte samma kvalite på bilden!!! Men det får du ju själv avgöra om du vill köpa en tv från gamla Gold Star :)

Postad 01 januari 2007 - 19:08

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

• 4 219 inlägg
  • 0
Det är sant att bilden på PC1R förmodligen inte är lika vass som PV60. PC1R har ju också lite problem met höga ljudnivåer och whatnot.

Själv skulle jag aldrig i livet byta min PV60 mot en PC1R - med mindre än att jag fick 14 000 kr emellan så att jag ändå kunde köpa en ny Panna. :)

Postad 01 januari 2007 - 19:17

Hämähäkki
  • Hämähäkki
  • Forumräv

• 673 inlägg
  • 0

Tack för svaret, det stod "TH42PV60FOT" på InWarehouse hemsida så det borde väl vara ett "komplett kit" förmodar jag då.

Postad 01 januari 2007 - 19:25

Mäster_M
  • Mäster_M
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

Det är sant att bilden på PC1R förmodligen inte är lika vass som PV60. PC1R har ju också lite problem met höga ljudnivåer och whatnot.

Själv skulle jag aldrig i livet byta min PV60 mot en PC1R - med mindre än att jag fick 14 000 kr emellan så att jag ändå kunde köpa en ny Panna. :)

<{POST_SNAPBACK}>

Jepp, håller nog med dig. Men nu blir man lite dumsnål. Kommer nya Pannan snart o vad kommer den att kosta?
Kollar man på historien så kommer nog den nya hamna på 18-19 papp.
Frågan är bara när den kommer.
Ingen som hört nåt?

Postad 01 januari 2007 - 19:32

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

• 4 219 inlägg
  • 0
Nej, inte sett något om Panasonics nya standardplasma för 2007. Om det är Full-Hd lär den kosta en rejäl bit över 20 000 kr.

1280 x 720 vore ju idealiskt och då kunde nog priset hamna omkring 20 000kr till att börja med. Har dock inte hört några planer på plasmor med den upplösningen.

Ett alternativ är väl en uppgraderad PV60 med lite bättre bildbehandling och mer lull-lul, men det tvivlar jag på.

Vi lär väl få höra under januari/februari. Men det kommer i alla fall att dröja ett år innan den nya plasman hamnar på samma prisnivå som PV60 idag.

Postad 01 januari 2007 - 19:58

Mattiaas
  • Mattiaas
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
[QUOTE]Stativet kommer i samma kartong om det är modell PV60EH. Utan "H" i slutet av modellbeteckingen så kommer stativet i en separat låda

Undrar bara om PV60EH och PV60E är innehåller samma tv. Är det bara stativet som skiljer?

Postad 01 januari 2007 - 20:02

Hämähäkki
  • Hämähäkki
  • Forumräv

• 673 inlägg
  • 0
Utav att bedömma ifrån inlägget så är det exakt samma tv, fast EH har foten i samma kartong och E i separat kartong.

Redigerat av Hämähäkki, 01 januari 2007 - 20:03.

Postad 01 januari 2007 - 20:14

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

• 4 219 inlägg
  • 0
Bara stativet som skiljer. Ingen skillnad på apparaten.

Postad 01 januari 2007 - 20:17

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0
Bild bild bild. Visst det är det viktiga. Funderar själv på att bli med plasma och PV60 är en stark kandidat. Gillar bilden men funderar på ljud-delen. PV60 har "bara" stereoljud, jämför man med andra apparater finns det ofta Virtual Dolby, SRS eller vad de nu kallar det.

Så enkelt - hur bra ljud får man från PV60? Bättre eller sämre än andra apparater med mer avancerade ljudsystem?

Fast - ljudet är inte det viktigaste, vill man har lite mer ljud är det ju en hembio-anläggning som gäller.

/T

Postad 01 januari 2007 - 20:45

Unregistered3f62ad5b
  • Unregistered3f62ad5b
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
går det sitta 2,5-3m från 42tummarn utan att bilden upplevs som dålig vid DVD-tittande? eller borde jag rent av fundera på 37"?

Postad 01 januari 2007 - 21:07

Unregisteredf0ab1868
  • Unregisteredf0ab1868
  • Lärjunge

• 257 inlägg
  • 0
ExA->

När man kikar på lite bättre material såsom DVD så upplever jag att ca: 2.5m fungerar bra men sitter oftast runt 3m från skärmen men det är beroende på hur bra bild den aktuella filmen har. På sämre signaler som exempelvis TV tycker jag ca: 3m är lagom.

Mvh

Christian

Postad 01 januari 2007 - 21:14

Unregistered3f62ad5b
  • Unregistered3f62ad5b
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
okej, tack för svaret. det blir nog bra.

Postad 01 januari 2007 - 21:25

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

• 4 219 inlägg
  • 0

Bild bild bild. Visst det är det viktiga. Funderar själv på att bli med plasma och PV60 är en stark kandidat. Gillar bilden men funderar på ljud-delen. PV60 har "bara" stereoljud, jämför man med andra apparater finns det ofta Virtual Dolby, SRS eller vad de nu kallar det.

Så enkelt - hur bra ljud får man från PV60? Bättre eller sämre än andra apparater med mer avancerade ljudsystem?

Fast - ljudet är inte det viktigaste, vill man har lite mer ljud är det ju en hembio-anläggning som gäller.

/T

<{POST_SNAPBACK}>

Högtalarna i PV60 är faktiskt ganska bra. Ljudet är fylligt och det finns t o m lite bas. Det finns ett ljudläge som heter Ambience som ger lite mer rumsupplevelse åt ljudet.

Personligen kör jag ljudet genom stereon när jag tittar på film eftersom jag kör komponent för bild.

Postad 01 januari 2007 - 21:59

Hämähäkki
  • Hämähäkki
  • Forumräv

• 673 inlägg
  • 0
Saxade dessa ifrån www.avforums.com's huge PX60/600 Color Probs tråd ->

Men har någon utav er haft en så dålig bild som dom fått här?

http://www.mech-reco...downloads/4.avi
http://www.mech-reco...downloads/6.avi

Tacksam för svar!

Postad 01 januari 2007 - 23:09

Mäster_M
  • Mäster_M
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
Hmmm.. man skulle ju kunna lacka det silvriga matsvart så skulle den se bättre ut.
Kanske dum ide iofs......

Postad 01 januari 2007 - 23:22

Badguy
  • Badguy
  • Forumräv

• 647 inlägg
  • 0
Hur har ni ställt in era Panasonic 42" PV60 när det gäller kontrast och ljus m.m?
Jag undrar mest för min är fabriksinställd och jag har liten erfarenhet av denna tv då jag fick min tv nyligen.

Redigerat av Badguy, 01 januari 2007 - 23:23.

Postad 02 januari 2007 - 11:24

Zoul
  • Zoul
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Då har man köpt 42" PV60 nr. 2, eftersom den första inte fungerade tillfredställande och returnerades på öppetköp.

Nu är jag verkligen kanon nöjd med TV:n och den lider inte alls av samma problem med snabba tillfälliga inbränningar sk. "ghosting" som den första jag hade drabbades av. I vissa fall kan jag på den nya PV60:n se lite svaga "märken" från tex. kanal logos på mycket nära håll, men dessa försvinner även fort :D .

Bilden är rena njutningen, trots att man nu i början fått ställa ner lite på kontrast och ljus, det enda jag kunde önska mig mer utav är bättre integrerat ljud. Men ser inte det som nåt problem eftersom det snart ska inhandlas 5.1 ljudsystem.

Summa summarum, om du inte redan har en PV60..... KÖP EN!!!

Postad 02 januari 2007 - 12:33

Leven
  • Leven
  • Lärjunge

• 461 inlägg
  • 0

Hur har ni ställt in era Panasonic 42" PV60 när det gäller kontrast och ljus m.m?
Jag undrar mest för min är fabriksinställd och jag har liten erfarenhet av denna tv då jag fick min tv nyligen.

<{POST_SNAPBACK}>

Det generella rådet är undvik bildinställningen "dynamiskt/dynamic" som pesten!
Den får tv:n att lysa som en ficklampa.
De flesta här är ense om att "Normal" eller "Auto" ger en bra och jämn bild efter Kontrast & Ljus är neddraget till hälften, de första 100timmarna kanske något mindre ändå (30-40%).
Det kommer se mörkt ut men du vänjer dig snabbt, och får en mer korrekt bild.

Tänk på att detta måste göras på varje bildkälla.

Postad 02 januari 2007 - 12:52

Ruixo
  • Ruixo
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Tack för det omdömet Zoul.

Jag beställde en PV60 i helgen och det känns alltid skönt med positiva omdömen.

Hoppas nu att mitt exemplar saknar defekter så att man slipper returnera den det första man gör.

Postad 02 januari 2007 - 12:52

ErikssonJon
  • ErikssonJon
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Hur ser man antalet timmar tv:n varit igång?
Denna feature finns ju på projektorer vad jag vet, kan vara bra att veta då det är en inkörningsperiod på apparaten..

Postad 02 januari 2007 - 14:18

Leven
  • Leven
  • Lärjunge

• 461 inlägg
  • 0

Hur ser man antalet timmar tv:n varit igång?
Denna feature finns ju på projektorer vad jag vet, kan vara bra att veta då det är en inkörningsperiod på apparaten..

<{POST_SNAPBACK}>

Finns i servicemenyn, information om hur du kommer in i den finns i tråden, testa sökfunktionen nere till vänster.

Postad 02 januari 2007 - 18:14

Korvis
  • Korvis
  • Forumräv

• 839 inlägg
  • 0
Det snackas mycket om ormarna i tråden nu. Men jag tycker nog att problemet med eftersläpande bakgrundsfärger gult/grönt är ett långt större och tydligare problem.

Ingen som delar min åsikt?

Postad 02 januari 2007 - 18:16

Mattiaas
  • Mattiaas
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Frågar ytterligare en gång. Ingen som har upplevt ett brusande ljud från plasman då och då.
Låter inte som ett fläkt ljud utan ett brusande ljud ibland väldigt högt. Kan det vara något som stör?
Känns lite tråkigt o lämna tillbaka den direkt. Hoppas på tips. :D

Postad 02 januari 2007 - 18:21

Mattiaas
  • Mattiaas
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Frågar ytterligare en gång. Ingen som har upplevt ett brusande ljud från plasman då och då.
Låter inte som ett fläkt ljud utan ett brusande ljud ibland väldigt högt. Kan det vara något som stör?
Känns lite tråkigt o lämna tillbaka den direkt. Hoppas på tips. :D

Postad 02 januari 2007 - 18:33

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

• 5 548 inlägg
  • 0

Känns lite tråkigt o lämna tillbaka den direkt. Hoppas på tips.  :D

<{POST_SNAPBACK}>

Har du satt dit/testa ferritkärnan som följde med tvn...en lite cylinderformad plastdel som ska monteras på kabel för att få bort eventualla störningar...läs mer i instruktionen...

Mvh JB

Postad 02 januari 2007 - 18:36

Hämähäkki
  • Hämähäkki
  • Forumräv

• 673 inlägg
  • 0
Fick plasman idag, är jättenöjd med den, såg inga lilaormar på kapitel 19, 1min 30sek in på kapitlet, inga ormar syntes eller så har jag bara extremt dålig syn.

Förresten, jag fick enbart med följesedeln, vet någon ifall kvittot borde ha följt med eller skickas det separat (ifrån InWarehouse).

Är det stora problem att få hem ett kvitto ifall det är så att "någon har glömt" att plocka dit ett kvitto?

Mvh Markus.

Postad 02 januari 2007 - 18:39

Mattiaas
  • Mattiaas
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Skall ferritkärnan sättas på nätkontakten eller antennsladd?

Mattias

Postad 02 januari 2007 - 18:39

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

• 2 396 inlägg
  • 0

Fick plasman idag, är jättenöjd med den, såg inga lilaormar på kapitel 19, 1min 30sek in på kapitlet, inga ormar syntes eller så har jag bara extremt dålig syn.

Förresten, jag fick enbart med följesedeln, vet någon ifall kvittot borde ha följt med eller skickas det separat (ifrån InWarehouse).

Är det stora problem att få hem ett kvitto ifall det är så att "någon har glömt" att plocka dit ett kvitto?

Mvh Markus.

<{POST_SNAPBACK}>

Kolla om du fick med kvittot som en PDF-fil i bekräftelsemailet från dom.

Postad 02 januari 2007 - 18:43

induce
  • induce
  • Lärjunge

• 388 inlägg
  • 0

Det snackas mycket om ormarna i tråden nu. Men jag tycker nog att problemet med eftersläpande bakgrundsfärger gult/grönt är ett långt större och tydligare problem.

Ingen som delar min åsikt?

<{POST_SNAPBACK}>

Det är jag nog beredd att hålla med om. Filmer som påvisar detta gör att det blir lite jobbigt att bortse från. Ormarna har jag bara märkt några fåtal gånger. Inte så tydligt på något sätt..

Postad 02 januari 2007 - 18:54

Hämähäkki
  • Hämähäkki
  • Forumräv

• 673 inlägg
  • 0

Mvh Markus.

<{POST_SNAPBACK}>

Kolla om du fick med kvittot som en PDF-fil i bekräftelsemailet från dom.

<{POST_SNAPBACK}>

Det fanns inga bifogade filer på bekräftelse mailen eller andra mail ifrån dom :-/ Fann inte något på deras hemsida och dom har ju redan stängt hos kundtjänst. Får väl hoppas att man får tag på ett kvitto på någotsätt för inte kan en följesedel gälla som någonting heller.

Postad 02 januari 2007 - 19:45

Gorgeous
  • Gorgeous
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Nån som har nåt förslag varför jag inte kan få nån bild från dvd:n via komponent ingången ? Väljer Component i AV menyn. Då jag kör RGB-Scart funkar det finfint..

Testade även att koppla in en enhet via s-video ingången på framsidan. Samma sak då, ingen bild..

Gör jag nåt fundamentalt fel eller ?

*Edit* Det var i dvd:n inställningar som jag missat en grej.. :D

Redigerat av Gorgeous, 02 januari 2007 - 21:48.

Postad 02 januari 2007 - 20:14

Mäster_M
  • Mäster_M
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

Mvh Markus.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag fick ett kvitto på mejl från komplett iaf. det gäller som garanti.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Vy från dörr med ny soffa
    DPC
    2025-05-07 10:19:58
  • Rad 1 och 2
    DPC
    2025-05-07 10:17:56
  • Soffa till salongens andra rad
    DPC
    2025-05-07 10:03:29
  • Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.